2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Lamborghini Countach LP5000 (1988)

A '80-as évek az igazi őrült szupersportautók időszaka volt, és közülük is kiemelkedett szögletes vonalaival és felfelé nyíló ajtajaival a Lamborghini Countach, mely minden autóimádó kamaszfiú hálószobájában megtalálható volt poszter formájában. Bár a típust már a '70-es évek közepétől gyártották, a Bburago egy későbbi változatot, az LP5000-es típust mintázta meg, mely az eredeti verziónál sokkal drasztikusabb formatervet, és hatalmas hátsó szárnyat kapott (aminek a rossz nyelvek szerint semmilyen gyakorlati aerodinamikai haszna nem volt, csak látványelemként funkcionált). A Countach nem volt egy különösebben jó autó, mint az a lentebb linkelt videókból is kiderül, de mindenképp stílusikonja egy korszaknak, emiatt a leglegendásabb típusok között tartják számon.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Doug DeMuro
The Grand Tour (Ferrari Testarossa vs Lamborgini Countach)
Jay Leno's Garage
Everyday Driver
Need For Speed III Showcase

Színváltozatok:


Népszerűsége ellenére viszonylag ritka a Bburago modellek között az 1:18-as Countach, így az átlagos árnál többet is elkérhetnek érte a használtpiacon. A piros szín a leggyakoribb, de a feketével is könnyen összefuthatunk, a matricás változat viszont igencsak ritka. Az itt látható színek mellett fehérben és sárgában is gyártották.

A Countach megformálása egész jól sikerült a Bburago-nak, kritika egyedül a kerekeket érheti, melyek érzésem szerint túl nagyok a modellhez. Sajnos ez a hátránya annak, hogy a Bburago egyen-méretű kereket használ a lehető legtöbb modellhez, így nem lehet tökéletesen hozzáigazítani a méretet az egyes típusokhoz. Ezt leszámítva az arányok jók, a részletesség megfelelő.

Hátulról kifejezetten jól mutat a Countach, de hozzá kell tenni, hogy viszonylag korai tervezésű modellről lévén szó, az anyagspórolás jegyében a hátsó szárny, és az első lökhárító, sőt még a tető is műanyagból készült. Ez főleg a fehér színű példányok esetén okozhat problémát, ha a napfény megsárgítja a műanyagot, de a karosszéria többi része fehér marad.

Nyitott állapotban nyújt igazán impozáns látványt a modell. A felfelé nyíló ajtókat egy műanyag retesz hivatott csukott állapotban tartani, ám mivel egy rugó is feszíti felfelé őket, ezért ez nem mindig sikerül neki. Ráadásul, ha csukva is maradnak az ajtók, a rugó miatt akkor is nagyon elállnak a kasztnitól, ami kissé igénytelen benyomást kelt. Nem véletlen, hogy az utód Lamborghini Diablo megformázásakor már elvetették a rugós ajtók ötletét.

A rugós malőrt leszámítva viszont nem sok kritika érheti a modellt, hiszen kétségkívül ez a gyártó egyik leglátványosabb munkája. Kamaszként sokat adtam volna érte, hogy lehessen egy ilyenem, de Countach-om csak 1:24-esben volt.

A korszak Bburago modelljeire jellemzően a beltér kidolgozása megfelelő, de nem különösebben látványos. A kor színvonalának viszont így is messzemenőkig megfelelt.

A motor megformálása ellenben kifejezetten jól sikerült, az amúgy is látványos fedél alatt megbúvó 12 hengeres erőforrás szemet gyönyörködtető.

Az első csomagtér kidolgozása is kifejezetten részletes, pótkeréken kívül akkut és fékszervót is találunk itt. Összességében tehát elmondható, hogy a Bburago igazi olasz szupersportautóhoz méltó módon formázta meg a Countach-t, vagyis nem szenvedett semmiféle hátrányt a Ferrari modelljeivel szemben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.