2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Chevrolet Corvette C1 (1957)

Az első generációs Corvette indította útjára az amerikai autóipar egyik legikonikusabb sportkocsiját, mely mára már a nyolcadik generációnál tart. Az első típust 1953 és 1962 között gyártották, és szinte minden évben más kinézetet kapott, ezért fontos kiemelni azt, hogy a Bburago az 1957-es modellt készítette el. Ebben az évben készült el a benzinbefecskendező rendszer is, melyet büszke feliratok is hirdetnek a modell oldalán. 1955-ig soros hathengeres motorral is készült a típus, de igazán legendás a "Small-block" V8-as miatt lett, melynek (természetesen amerikai mércével értve) kompakt mérete lehetővé tette, hogy könnyű, sportos típusokba is beszereljék. A súlycsökkentéshez a Corvette-ekre azóta is jellemző üvegszálas műanyag karosszéria is hozzájárult.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Jay Leno's Garage
HeavyMetalConcepts

Színváltozatok:




A C1-es Corvette modelljét rengeteg színben elkészítette a Bburago. Mivel kifejezetten gyakori típus, ezért nem lehetetlen összeszedni belőle az összes színváltozatot, bár meg kell jegyezni, hogy a beltér színével is variáltak, például fekete karosszéria létezik piros és fehér beltérrel is. Talán a barna változat a legritkább, és számomra egyértelműen ez a legkedvesebb, hiszen amellett, hogy meglehetősen mutatós, ilyen színű példánnyal rendelkeztem gyerekkoromban is.

Kifejezetten jól kinéző, arányos, szép modell a Bburago Corvette C1-ese. Jól visszaadja az ikonikus formát, szépek a krómok, és jól néznek ki a felnik. Furcsa, hogy a metál fényezésű változatok esetén az oldalsó műanyag betétet is lefújták valamiféle furcsa metál-szerű bevonattal, ami a nem-metál festések esetén nincs jelen.

Hátulról sem néz ki rosszul az öreg Corvette, de határozottan ez az előnytelenebb oldala. Talán a hátsó kerékjárati ív környékén érzek némi pontatlanságot az eredeti formához képest, vagy csak a kerék tölti ki túlságosan a kerékjáratot, de összességében azért szép, és jól kidolgozott ebből a szögből is a modell. A kipufogóvégek sérülékenyek, és a gyári csomagolás hungarocelljébe is belefúródnak általában, mert alig fér bele a szabvány dobozba a modell.

A beltér kidolgozása példás, alighanem az egyik legszebb az összes Bburago modell közül. Gyönyörű és részletgazdag a műszerfal, jól néznek ki a krómok és az ülések is, és kedves kis részletként még a váltó melletti hamutartót is megjelenítették. Fontos, hogy megfelelően ellenállóak is a műanyagok, nem hajlamosak letöredezni az apró alkatrészek.

A motortér is jól néz ki, a benzinbefecskendezős Small block megjelenítése nem hagy kívánnivalót maga után. Érdekesség, hogy az ez egyetlen 1:18-as Bburago modell, melynek kormányát apró műanyag rugó húzza vissza középállásba. Még érdekesebb, hogy bár iszonyatosan törékenynek látszik, de mégsem szokott letörni ez az alkatrész.

A csomagtérben a pótkerék lakik, mely hajlamos kiesni a helyéről, és elveszni, vagy a dobozos példányok esetében, durvább bánásmód (például postai szállítás) hatására elszabadulni a csomagoláson belül, és esetleg károkat is okozni, így érdemes rögzíteni valamivel csomagküldés előtt. Összességében a Corvette C1-es a Bburago aranykorának egyik legjobban sikerült modellje, így nem véletlen, hogy rengeteg példányban fogyott, és kifejezetten gyakori a használtpiacon. Emiatt az ára talán kicsivel az átlag alatt alakul, de ez semmiképp nem a minőségét jellemzi.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.