2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Giugiaro Prima (2003)

2003-ban, vagyis az olasz éra legvégén egy furcsa kísérletre szánta el magát az ekkor már csődközelben lévő Bburago: egy nem létező autót modelleztek le, melyet Giorgetto Giugiaro formatervező stúdiójával közösen alkottak meg. A nagyratörő tervekben további hasonló modellek is szerepeltek volna, ám ezek megvalósítására végül már nem került sor. A Prima-t elnézve talán ez nem is akkora baj...

Színváltozatok:




A Prima-t rögtön kétféle karosszériával, és négyféle színben is elkészítették, melyekből én csak karosszériaváltozatonként 1-1 példánnyal rendelkezem. A piros és sárga változatokon kívül világoszöld és ezüst példányok is léteztek. Érdekes módon relatíve gyakori modellről beszélhetünk, nem vészesen nehéz szerezni belőle, bár a nyitott változat sokkal ritkább.

Egy középmotoros sportkupé megalkotása volt a cél a Giugiaro-val közös project keretében, és a végeredmény... hát fogalmazzunk úgy, hogy megosztóra sikeredett. A kivitelezéssel nem spóroltak, van benne anyag bőségesen, és egyedi dobozt is kaptak a modellek. Az autó orrának csúcsos kialakítása talán a Forma-1-es versenyautókra kíván hajazni.

Hátulról egy masszív spoiler uralja a látványt, mely csak a kupé változaton található meg, a nyitott Roadsteren nem, így ez utóbbi talán valamivel jobban néz ki. Szögletes és íves formák furcsa keveréke a modell, egy tanulmányautónak talán a valóságban is elmenne. A hátsó kerekek kicsit furcsa szögben állnak.

Az autó orrában található fedél nem nyitható, bármennyire is úgy tűnhet, hogy külön darabból van ez az elem. Furcsa spórolás ez ebben a méretosztályban, különösen egy ilyen speciális modell esetében. Vicces részlet, hogy az összes helyen, ahol normál esetben az autó márkajelzése szerepelne, Bburago logót találunk.

Hátul ellenben a modell nagy része nyitható, és szemrevételezhető a nem létező motor. Kitámasztó pálca nincs, de a masszív fedél így is megáll a helyén.

A beltér nem túl szép, és az anyagminőség sem a legjobb. Igyekeztek élethű kinézetet tervezni, nem rugaszkodtak el úgy a formákkal, mint az autó külseje esetében.

Fiktív autóról lévén szó, motorja sem létezhet, és nem is igazán próbáltak egy valóságos erőforrást lemodellezni, egyszerűen csak egy műanyag lemezt találunk itt, rajta a Bburago logóval. Összességében a Giugiaro Prima egy furcsa kezdeményezés első (és egyetlen) modellje, mely inkább szokatlan, mintsem szép. Nem vagyok benne biztos, hogy érdemes volt pénzt áldozni a kifejlesztésére a csődközelben lévő Bburago-nál, inkább valamilyen valóságos, és jobban eladható típus lemodellezésére fordíthatták volna a pénzt. Ennek ellenére mindenképp üde színfoltja a gyűjteményemnek ez a kitalált járgány.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.