2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Ferrari 250 LM (1965)

A Ferrari 250 LM (Le Mans) egy középmotoros versenyautó volt a 250-es modellcsaládban, melyet elsősorban a Le Mans-i 24 órás versenyre építettek, és az 1965-ös viadalt meg is nyerték vele, ami mindmáig a Ferrari utolsó győzelme Le Mans-ban. 3.3 literes, 320 lóerős V12-es motor hajtotta, és mindössze 32 példány készült belőle.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Top Gear / Chris Harris
Petrolicious
RM Sotheby's

Színváltozatok:


A Ferrari 250 LM egy érdekesség a Bburago palettáján abból a szempontból, hogy míg 1:24-es méretarányban már a '80-as években is létezett, de az 1:18-as változatot csak viszonylag későn, 1997-ben adták ki. Ennélfogva bár 1:24-es méretben gyakori, de az 1:18-as 250 LM kifejezetten ritka, nehezen beszerezhető darab, így szerencsésnek mondhatom magam, hogy kétféle színváltozattal is rendelkezem belőle.

Kifejezetten tetszetős, jól sikerült darab a Bburago Ferrari 250 LM modellje. Már-már jobban is néz ki, mint az eredeti, hiszen laposabbnak, szélesebbnek hat. Ehhez a hatáshoz persze az egyen-kerekek is hozzájárulnak, ugyanis ezekkel nem tudták lemodellezni a hátsó kerekek nagyobb átmérőjét, de ezt leszámítva, maga a kasztni is kicsit más arányúnak tűnik, mint az eredeti versenyautó.

Impozáns látványt nyújt az egyben felnyitható hátsó rész, mely kitámasztó kart, valamint apró műanyag zárfüleket is kapott. Utóbbiak hajlamosak kiesni és elveszni. A kidolgozás szép és részletgazdag, nem lehet rá panasz, de hozzá kell tenni, hogy a jóval korábban létező 1:24-es változat is kiemelkedő volt ebből a szempontból.

A beltér kidolgozása egy versenyautó puritánságához képest kifejezetten szép, jól néznek ki a króm pedálok és kapcsolók, valamint a 250 GTO-tól eltérően az ajtókra is került belső burkolat. Érdekesség, hogy a sebességváltó kar pontosan a modellt a gyári dobozba rögzítő csavar felett van, és ha túlságosan meghúzzák a csavart, akkor kitolja a helyéről ezt az apró alkatrészt, ami így könnyen el tud veszni. Éppen ezért vásárlás előtt mindenképp érdemes ellenőrizni a meglétét.

Egy ekkora motorházfedéllel rendelkező típus motorterének lemodellezése hálás feladat, hiszen van hely látványosat alkotni, és a Ferrari 250 LM esetében a Bburago élt is a lehetőséggel. A motor és a felfüggesztés kidolgozása részletgazdag és szép, kapunk pótkereket is, valamint dicséret jár a kitámasztó karért is, mely ezen a képen lehajtott állapotban látható.

Az első felnyitható fedél alatt mindössze néhány szellőzőjáratot és folyadéktartályt találunk. Összességében, bár a Bburago 1:18-as Ferrari 250 LM modellje késői megjelenése miatt ritka, mégsem méltatlan a márkához, hiszen az egyik legutolsó olyan termékük, melyben még érezni lehetett az eredeti olasz tüzet és lelkesedést, ami a korábbi modelleket jellemezte.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.