2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Chrysler Crossfire (2003)

A Bburago olasz korszakának legvégén hoztak néhány nehezen érthető döntést a megformázott modellek kiválasztása során, ám mind közül a legfurcsább, hogy a Chrysler Crossfire modellre is sort kerítettek, mely véleményem szerint a legkevésbé érdekes típus az összes 1:18-as méretarányban elkészített modelljük közül. Ennek megfelelően igen ritka, jómagam sokáig azt sem tudtam, hogy létezett ilyen. A típus a valóságban sem volt sikeres, gyártásának 5 éve alatt mindössze 76000 darab készült belőle. Az első generációs Mercedes SLK alapjaira épülő Crossfire-t 3.2 literes V6-os motor hajtotta, mely 215 lóerő leadására volt képes.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Car Throttle
Auto Europa Naples

Színváltozatok:


Egy ennyire ritka modell esetén nem meglepő, hogy csak egyetlen színben sikerült szert tennem rá, méghozzá a (valóságban is) leggyakoribb ezüst kivitelben. Ezen kívül még fekete és piros színben is létezett, de nem vagyok benne biztos, hogy mindegyik olasz gyártmányú volt.

Első pillantásra látható, hogy a Chrysler Crossfire nem különösebben hasonlít a többi Bburago modellre, melynek az az oka, hogy ezt a típust eredetileg a Maisto mintázta meg, de Bburago márkanéven is forgalomba került. Az olasz korszak legvégén járunk már, amikor a Maisto-val való együttműködés keretében készültek ilyen koprodukciós modellek is.

Hátulról látszik igazán, hogy a típus miért nem volt sikeres a valóságban sem: a formaterv finoman fogalmazva is inkább szokatlan, mint szép. A bogárhátú farrészről talán a Warszava M20 juthat eszünkbe, mindenesetre a Bburago modellje jól visszaadja az eredeti formát, így nem lehet rá panasz.

Elölről egyébként egész jól néz ki a Crossfire. A formaterv érdekessége, hogy a szélvédőkeret színe eltér a karosszéria többi részétől, cabrio hatást imitálva. Ennek ellenére a típus csak fix tetős coupe, és vászontetős cabrio kivitelben készült, vagyis a Mercedes SLK bonyolult mechanikájú nyitható keménytetejét nem kívánták átvenni az amerikaiak.

Természetesen a meglehetősen szűk üregű csomagtér is nyitható a modellen, mint az a legtöbb 1:18-as Bburago esetén megszokott. Mivel Maisto modellről van szó, így nem lepődünk meg azon, hogy kissé kedvtelenül elvégzett házifeladatnak tűnik a modell, és teljes mértékben hiányzik belőle az olasz tűz és lelkesedés, ami a korábbi példányoknál jellemző volt.

A beltér kidolgozása elfogadható, bár a kárpit színe rémes, de elképzelhetőnek tartom, hogy a valóságban sem nézett ki jobban. Az anyagminőség is stimmel, hiszen a kora-kétezres évek amerikai modelljeire is az olcsó műanyagok voltak jellemzőek.

A motortér kidolgozása, ahhoz képest, hogy modern, burkolt motorról van szó, kifejezetten szép és részletgazdag.

A csomagtérben nem sok érdekeset találunk. Összességében a Chrysler Crossfire egy felejthető modellje a Bburago olasz korszakának, mely nyilvánvalóan spórolási célokkal készülhetett csak el, hiszen a megformálást a Maisto végezte, így az olaszoknak csak gyártani kellett a modellt. Ennek ellenére nem vagyok benne biztos, hogy jó döntés volt a palettát egy ilyen érdektelen típussal bővíteni, bár a Bburago sorsát valószínűleg ennek az ellenkezője sem változtatta volna meg.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.