2021. május 6., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Dodge Viper GTS Coupe (1997)

Az első generációs Viper sikeresnek mondható debütálása ellenére nyilvánvaló használhatósági korlátokat jelentett, hogy sem oldalablaka, sem könnyen nyitható/zárható teteje nem volt, így egyértelmű döntésnek tűnt, hogy zárt coupe változat is készüljön belőle. Ezzel egyidőben a továbbra is 8 literes, V10-es motor teljesítményét is megnövelték 450 lóerőre, a nyomaték pedig 664 Nm-re emelkedett. Apró módosításokat kapott a cabrio is, a kipufogókat például hátul vezették ki, mert a sidepipe-ok túlságosan hangosnak és veszélyesnek bizonyultak a hétköznapi használat során. Ezen módosítások miatt bizonyos források második generációs Viper-ként is emlegetik ezeket a típusokat, bár manapság inkább csak facelift-nek szokás nevezni az ilyet.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Jay Leno's Garage
Top Gear
Doug DeMuro
Life at Speed
SportVerda

Színváltozatok:


A Viper az a modell, ami gyakorlatilag minden színben jól néz ki. A legérdekesebb talán a piros változat, mely aranyszínű kerekeket kapott, de a fehér és a kék is telitalálat. A csíkjaitól megfosztott, és RT/10-es felnikkel szerelt példány nem vagyok benne biztos, hogy gyárilag készült.

A Viper zárt változata elölről is jól megkülönböztethető az eredeti modelltől, hiszen több légbeömlőt kapott, valamint az alsó spoiler is nagyobb rajta. Emellett természetesen a GTS változat új, modernebb kinézetű felnijei érdemelnek említést, melyet később az RT/10 is megkapott.

Agresszív, erőt sugalló, mégis elegáns formaterv jellemzi a Viper Coupe-t, melyet a Bburago-nak is tökéletesen sikerült visszaadnia. A "verseny csíkok" a legtöbb más típuson bazári hatást keltenek, de a Viper-nek kifejezetten védjegyévé vált ez a díszítés. Ezen a képen látható a hátra kivezetett kipufogó is.

A nyitott változathoz hasonlóan masszív, ellenálló darab a GTS is, így gyerekjátéknak is használható igény esetén, de persze elsődlegesen nem erre a célra tervezték. A modell minden része nyitható, a csomagtérfedél pedig az egyéb gyártók (pl. Maisto) igénytelenebb kiviteleitől eltérően fém keretet is kapott az üveg köré.

Olyan részletek is a helyükön vannak, mint a króm tanksapka, vagy a pótkerék a csomagtartóban, mely egyébként csak a Viper tanulmányautó változatában volt itt található, hiszen a hasznos tér nagy részét elfoglalja.

A beltér nem sokat változott az RT/10-es típushoz képest, így továbbra sem ez a modell erőssége, de megmunkálása az eredeti jármű puritánságát kellően tükrözi.

A motortérben sincs sok változás, gyakorlatilag ugyanazt a motort láthatjuk itt, mint az RT/10 esetében, így a kidolgozására is hasonló igényesség jellemző.

A csomagtartóban a már említett pótkereket találjuk, mely kellemes részlet, ám hajlamos kiesni a helyéről, így vásárlás előtt érdemes meggyőződni a meglétéről. Összességében a Bburago Viper GTS Coupe modellje ugyanolyan jól kidolgozott, mint a nyitott tetejű változat, és hasonlóan elterjedt is volt, bár főleg csak kék színből készült sok, így az egyéb színváltozatokat nem könnyű beszerezni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Hirdetés

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.