Maserati 3200 GT (1998)
A Maserati a '90-es évek végén elhagyta a korábban jellemző markáns szögletes vonalakat, és az új éra első megtestesítője a 3200 GT nevű kupé lett, melyet szinte változatlan formában tovább gyártottak később Maserati Coupé néven. A kissé megosztó formatervű autót egy 3.2 literes twin-turbo V8-as motor hajtotta, mely 370 lóerő, és 491 Nm nyomaték leadására volt képes. A típusból kevesebb, mint 5000 példányt gyártottak.
Infó az autóról:
Videó az autóról:
Doug DeMuro (Maserati Coupe)
Men and Motors
Wheeler Dealers
Színváltozatok:
Nem túlságosan gyakori típus a Bburago kínálatában a Maserati 3200 GT, ráadásul résen kell lenni, mert a Maisto-érában is tovább gyártották, és a kínai készítésű példányoknál az öntvény és a fényezés minősége is sokkal gyengébb. Az olasz korszakban kizárólag csukott változatok készültek, a nyitott Spyder már csak kínai gyártmányban létezik, így ezzel nem foglalkozunk most. Háromféle színváltozattal rendelkezem, melyek közül egyértelműen a világosabbik kék néz ki a legjobban, nem véletlenül volt ez a modell sajtószíne is.
Jó kiállású modell a Bburago Maserati 3200 GT-je, szinte még jobban is néz ki az eredeti autónál, mert kicsit laposabbnak tűnik. Megfelelő a karosszéria részletessége, jól néznek ki a felnik, és az arany színű féktárcsák is sokat dobbak a látványon.
Hátulról értelemszerűen a csíklámpák szúrnak először szemet, mely ennek a típusnak gyakorlatilag az egyetlen egyedi és szép részlete, érthetetlen tehát, hogy az utód Maserati Coupé esetén pont ezt cserélték le sokkal hétköznapibb lámpatestekre. A Bburago azonban szerencsére a 3200 GT-t formázta meg, így hátulról egyértelműen jobban néz ki a modell.
Az oldalajtókat érheti némi kritika, hiszen a zsanérjuk túl laza, emiatt nehezen maradnak csukott állapotban. Ez egyébként a Bburago több más modelljére is jellemző (pl. Ferrari 456 GT).
Ezt leszámítva azonban kifejezetten jó minőségű, szépen kidolgozott modell a 3200 GT. Amit ebből a furcsa, nem túl izgalmas formájú kupéból ki lehetett hozni, azt meg is tették a Bburago mérnökei.
A beltér kidolgozása megfelelő, nem nevezném kifejezetten szépnek, de hibát se könnyű találni benne. A modell dobozba csavarozásakor vigyázni kell arra, hogy a sebességváltó mögötti panelt könnyen kitolja a helyéről a csavar, ha túlságosan meghúzzuk.
A motortér kifejezetten jól néz ki, a piros színű szelepfedél sokat dob az összképen.
A csomagtartóban semmi érdekeset nem találunk. Összességében a Bburago Maserati 3200 GT-je egy nem túl érdekes küllemű autó kifejezetten jól sikerült modellje, mindenképpen a cég jobb munkái közé tartozik, így érdemes lehet a gyűjtői megbecsülésre.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!