2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig II.

  • (f)
  • (p)
54. oldal
Írta: |

A párharc folytatódik a 3D gyorsítás két úttörője között. Figyelem, extrém hosszúságú és mélységű cikk!

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - Assetto Corsa - MEDIUM

Műfaj: Autóverseny/szimulátor
Megjelenés: 2013.november 8.
Tesztelt beállítások: Csúszkák középen (Normal), effektek on, HQ mirror off, Reflection medium, AA OFF

A keményvonalas szimuláció, és a látványos grafika korábban szinte egymást kizáró tulajdonságok voltak a versenyjátékok világában. Ezt a trendet próbálta megtörni az Assetto Corsa című alkotás, melyben a valósághű fizikai modellezést korszerű grafikai megvalósítással ötvözték.

Milyen a grafikája?

Az Assetto Corsa-t az első olyan vérbeli autószimulátorként harangozták be, amelynél a látványra is különös hangsúlyt fektettek, és valóban meglehetősen szép grafikával szórakoztat minket a játék, még mai szemmel is.

Milyen mérni vele?

A Benchmark jelenet kicsit hosszú, és meglehetősen unalmas, valamint a grafikai beállítások nehézkesek, mivel nincsenek fix, előre definiált preset-ek. Ezt leszámítva könnyű mérni a játékkal, így előszeretettel használom a cikkeim során.

Közepes részletességi szinten már szinte az összes kártyával játszható sebességet kapunk. A processzorlimit 320 FPS-nél jelentkezik az NVIDIA kártyák esetében, a Radeonoknál pedig 270 körül. Érdekes jelenség ez, amit már sokszor megfigyeltem: DX11 alatt az AMD kártyái sokkal hamarabb ütköznek processzorlimitbe, ellenben DX12 alatt verni tudják az NVIDIA kártyáit processzorlimitált körülmények között.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

54. oldal

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.