2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig II.

  • (f)
  • (p)
22. oldal
Írta: |

A párharc folytatódik a 3D gyorsítás két úttörője között. Figyelem, extrém hosszúságú és mélységű cikk!

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - Metro Exodus - LOW

Műfaj: First Person Shooter
Megjelenés: 2019. február 15.
Tesztelt beállítások: Low preset

A népszerű Metro sorozat aktuális epizódja az egyik legnagyobb gépigényű játék a tesztben, így mindenképp érdekes lesz megfigyelni az eredményeket.

Milyen a grafikája?

A cikk legmagasabb gépigényű játékáról lévén szó, nem lepődünk meg azon, hogy a Metro Exodus grafikája igencsak jól néz ki. Már alacsony minőségi szinten is szép grafikát kapunk (és ehhez képest viszonylag gyenge kártyákkal is tűrhetően fut így), a High és az Extreme preset-ek pedig értelemszerűen csodálatosak, bár utóbbinál azért akkora minőségi ugrást azért nem vettem észre, mint amekkorát a sebességbeli visszaesés indokolna.

Milyen mérni vele?

A Metro játékok ebből a szempontból mindig is az élvonalba tartoztak, és nincs ez másképp az új rész esetében sem: a szokásos módon különálló Benchmark tool-t kapunk, ahol minden beállítást könnyen elvégezhetünk, a (szerencsére nem túl hosszú) jelenet lefutása után pedig részletes grafikonon elemezhetjük a végeredményt.

Alacsony minőségi szinten érdekes módon a Radeonok vezetik a mezőnyt, ez egyes más DX12 alapú tesztekben is látható lesz. Valószínűleg a driverük kevésbé terheli a processzort DX12 alatt, és ez okozhatja a különbséget, mindenesetre üdítő látni, hogy végre nem csak zöld színű csíkokat látunk a grafikon elején. Természetesen a sebesség sokat javult a magasabb szintekhez képest, így már csak a leglassabb típusokkal nem kapunk játszható sebességet Full HD alatt, de a 4K-hoz is elegendő a középmezőny kártyáiból válogatni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

22. oldal

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.