2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig II.

  • (f)
  • (p)
50. oldal
Írta: |

A párharc folytatódik a 3D gyorsítás két úttörője között. Figyelem, extrém hosszúságú és mélységű cikk!

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - F1 2020 - HIGH

Műfaj: Autóverseny/szimulátor
Megjelenés: 2020. július 9.
Tesztelt beállítások: Ultra preset (DX12)

Amióta a Forma-1 jogai a Codemasters-hez kerültek (az első ilyen játékuk 2010-ben készült), minden évben előrukkolnak az aktuális szezon feldolgozásával, és ezt évről-évre egyre jobb minőségben teszik. Arról nem ők tehetnek, hogy a sorozat az utóbbi években a túlszabályzott környezet, a túlbonyolított, mégis érdektelen motorformula, és a Mercedes csapat minden korábbi példát felülmúló dominanciája miatt gyakorlatilag a teljes kiszámíthatóságba és dögunalomba fulladt, így nagy az esély rá, hogy a játékban izgalmasabb versenyeket lássunk, mint a valóságban.

Milyen a grafikája?

El kell ismerni, hogy a játék grafikája szép, és emellett a gépigénye is kifejezetten alacsony. Amiatt viszont kritikát fogalmaznék meg, hogy a legalacsonyabb és a legmagasabb minőségi szint között nincs túl nagy különbség, és egyértelműen lehetett volna még sokkal magasabbra húzni az Ultra High preset beállításait, hiszen viszonylag gyenge kártyákkal is játszható sebességet kapunk vele. Ezzel szemben a legalacsonyabb beállításokkal sem néz ki rosszul a játék, talán leginkább az árnyékok minőségén lehet észrevenni a butítást, cserébe viszont kitűnően fut gyakorlatilag az összes tesztelt kártyával.

Milyen mérni vele?

A detail preset-ek közötti váltáskor újra kell indítani a játékot, de ezt leszámítva kényelmesen futtatható a mérés vele. A Benchmark elején választhatunk, hogy száraz vagy esős körülmények között történjen a mérés, és (várakozásaimmal ellentétben) az előbbi eredményez alacsonyabb FPS értékeket, vagyis nagyobb GPU terhelést, így ezt használtam a cikkhez. A pályát is kiválaszthatjuk, ezt az alapértelmezett Ausztrálián hagytam, mert úgy vettem észre, hogy nem sokban befolyásolja az eredményt. A játék beépített Benchmarkja dinamikus, azaz nem 100%-osan ugyanúgy fut le minden alkalommal, mégis eléggé hasonló eredmények várhatók ugyanis nincsenek előzések, vagy más akciók, hanem az autók csak szépen libasorban végigmennek a pályán - akárcsak a valóságban. Abban viszont nem életszerű a jelenet, hogy viszonylag random, hogy ki nyeri a versenyt, vagyis nem csak Hamilton nyerhet :)

A DX12-es mód egyet jelent a Radeonok átlagosnál jobb szereplésével, viszont a Crossfire ezúttal nem működött, így a Pro Duo nem tud beleszólni a versengésbe. A program furcsa problémája volt, hogy a Tahiti GPU-val szerelt Radeon kártyákon csak DX11-es módban volt hajlandó működni, de az összes többi AMD kártyával ment a DX12 is. Emiatt ezek a típusok a megszokottnál hátrébb szerepelnek a listán, és így a Kepler alapú GeForce-ok veresége sem olyan megalázó.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

50. oldal

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.