Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
válasz
Core2duo6600 #6247 üzenetére
Bár nálunk nem tekergetnek a biztonság kedvéért felvettem a kapcsolatot a svéd Lexus szervizzel, ahol alvázszám alapján elmondták, hogy újkora óta márkaszervizben szervizelt az autó, utolsó szervizkor tavaly júniusban ha jól emlékszem 142k volt benne, meg elsorolták mikor/milyen szervizek voltak.
Kíváncsi lennék a hollandok kiadják-e ezeket az infókat ha szervizkönyves az autó. Ugyebár mostanság azokat is előszeretettel hamisítják...
-
rob210
nagyúr
válasz
Core2duo6600 #6247 üzenetére
Amíg hollandiából beér a kocsi kishazánkba igen sok minden történik vele. Sajnos.
-
-
Gaben92
őstag
válasz
Core2duo6600 #6245 üzenetére
Amperával az az egyetlen baj, hogy a műszeregységen kívül semmi sem tárolja az óraállást, ergó könnyebb megtekerni mint egy 40 éves kispolákot. Márpedig Magyarországon elég sok órásmester van sajnos...
-
Core2duo6600
veterán
válasz
Gergőke88 #6244 üzenetére
Nem sok gond szokott lenni.
Elektromos hatótávra a gyártó 25 km ad meg.
90 000 km enként kell olajat cserélni a váltóban és gyertyákat, a motorban 15 000 enként.
Az Powerfull üzemmódot kerülni kell, mert ekkor kinyiffan az inverter, amit csak cserélni lehet.
Annak idején, néhány Lexus modellt vissza is hivtak emiatt, de a priust nem
Fűteni nem tud, csak a benzinmotorral.Megbizható akárcsak a sima prius, de ugyanakkor az is látszik, hogy a Toyota összecsapta az Opel Ampera -ra válaszul, amit 2010 ben mutattak be, a gyártás 2012 től indult az USA ban, Europában Opel Ampera az USA ban Chenrolet Ampera ként forgalmazták.
Az Opel Ampera 80 Km es elektromos hatótávot igér, amit a valóságban is meg lehet közelíteni, ill. elérni
Ebből a szempontból az Ampera sokkal jobb autó mint a Prius plugin.
Az Ampera sem egy elromlós kocsi.
Villannyal is tud fűteni, igaz nem hőszivattyusan, nem tudom ez miért nem fért bele, amikor vagy 15 misi körül adták anno.
Ha nem szempont az 5 személy, akkor jobb választás a Prius ellen.
150 LE -ös, jobban megy mint a Prius.
Az Ampera 4 személyes, ezért nem taxiztak vele, mivel taxinak csak min. 5 személyes kocsit lehet levizsgáztatni. -
Gergőke88
addikt
Sziasztok!
Valakinek van közületek plugin 3-mas prius? -
Kácsa
aktív tag
válasz
Safranek #6240 üzenetére
Nekem a köv. ajánlat érkezett márkaszervitől (1 év Toyota garancia az alkatrészre , beszerelésre, számla) . munkadíj - 58 k, alkatrészek ( kuplungtárcsa, kuplungszerkezet, kinyomócsapágy, kipufogó tömítés, kenőanyag ) - 130 k.
A kuplungszett az eredeti Toyota OEM, márkát nem tudtak mondani. Én úgy tudom,hogy az enyémben anno LUK-ot szereltek gyárilag ( 2009 Auris, prefacelift). -
Doki16
addikt
válasz
zoltan.bagi #6237 üzenetére
De, hivatalosan igen. Lehet pénzért intézett hozzá pluszba még. Amúgy meg el kell kérni a papírokat róla. Kapsz egy több oldalas A4-es papírt és egy assintance kártyát ha megadják a hibrid garanciát.
Most nézem, hogy ott van a dokumentumok között. Az a szervizkönyv mondjuk érdekes. 90k km és 213k km között nincs semmi bejegyzés
-
zoltan.bagi
csendes tag
Nem csak 10 éves korig van hybridgarancia?
-
maláj
addikt
2002-es Yarisnál normális az, hogy az ablaksprickelő mind a két állásában mind a két helyen (elöl-hátul) nyomatja az ablakmosó folyadékot ???
-
sasa134
addikt
válasz
sasa134 #6150 üzenetére
Megjártuk a Rav4-gyel húsvétkor a Köln - Hága távot, ez volt a gép első hosszabb útja, kb 630km oda-vissza. Kényelmes volt, a gyerek imádta, a csomagtartó pedig nyelte a cuccokat. Most jó koszos szegény, a tengerparti homok megtette hatását, de a héten lemosom és teszek fel képeket. A fogyi 7.6l/100km lett a BC szerint - ezzel meg vagyok elégedve. 2 felnőtt, 1 kisgyerek, 2 bőrönd, hűtőtáska, babakocsi, kiságy, sok dugó, pályán 150kmh, ahol lehetett, klíma, sztem ez remek. Meg vagyunk elégedve.
-
Doki16
addikt
válasz
Gaben92 #6228 üzenetére
B módot nem kell használnod úgy ahogy most teszed. Simán lábfékkel fékezek mindig, mert akkor sem a hidraulikus féket használja hanem a villanyosat. Le lehet vele úgy autózni több száz km-t, hogy a fékpofa nem érinti a tárcsát
Baromi jól fogyaszt akkor neked is. Ha már egyszer bemelegszik a motor akkor télen se fogyaszt lényegesen többet.
Az enyémen 2017-es térképek vannak, de egyszer nem használtam még. Google maps vagy a Waze már az összes autóba szereltnél klasszisokkal jobb.
-
Drizzt
nagyúr
[link] 4 liter fogyasztast meg egy ekkora balnabol hogyan tudott kihozni? Meg a kisebbekkel sem egyszeru. Amugy hatarozottan tetszik, de egy ekkora kasztni mar nem belvarosi parkolohely vadaszatra valo.
-
Gaben92
őstag
Köszönöm szépen mindenkinek.
Most pont úgy alakult a dolog, hogy akkor érkezett meg az autó, amikor meló és egyebek miatt kivételesen sokat kellett rohangálnom. Van, hogy 3 hónapig a városból nem megyek ki, most 2 hét alatt 2000km-nél járok (és holnap jön még 400) szóval volt időnk összeszokni.
A pedálkezelésbe már belejöttem, eddig csak manuálist vezettem így most egyrészt le kellett szoknom a bal láb használatról, másrészt a gáz/fék karakterisztika is más mint amihez szoktam, de mostanra megtanultam úgy vezetni, hogy meglegyen az aranyközépút a haladás és a takarékosság között. Szóval nem bánok hímestojásként a pedálokkal, de most felvettem az “egyedül az úton” és a “forgalom tempójában” stílusokat.
A B módot eléggé megszerettem, tegnap azon kaptam magam, hogy autóúton hazafele (100-as tábla, óra szerinti 105-el) mikor jött a 80-as tábla rá nem messze meg a 60-as inkàbb áthúztam B-be mert a tempomatkarral esélyem nem lett volna, a féket meg minek koptassuk. Aztán vissza D mert B-ben nincs tempomat és haladás tovább. (Megmaradt a vàltás élménye.
)
Rászoktam arra is, hogy mikor befordulok az utcánkba átnyomom EV-be, és simán végig tudok jönni vele és leparkolni a teremgarázsban. Ne zargassuk a szomszédokat hajnali 2-kor, na.
Fogyasztásom most olyan 4,5 liter körül alakul az autó szerint pedig akadnak néha -2 fokok még reggelente, szóval nem rossz.
Összességében nagyon megszerettem az autót ezalatt a két hét alatt, egyedül a navival kell kezdenem valamit mert 2011-es adatbázis van rajta, ér azóta a város felét átalakították. (Van egy alagút a belváros alatt, szegény mindig falnak akart küldeni, mert azt hitte a felszínen megyek.
)
-
-
Gaben92
őstag
válasz
molnarpeter #6223 üzenetére
Na igen.
A Wankel örök szerelem marad, de amennyibe az emissziós adó+biztosítás kerül itt egy RX7-re egy évre, annyiból autót vesz az ember. Gondolkodtam rajta, hogy veszek jövőre egyet “summer car”-nak (ez ilyen finn dolog.
), mert 2 perc kivonatni meg újra forgalomba állítani egy autót egy SMS elküldésével és így csak arra a pár hónapra kellene fizetni de mivel az egész ország egy nagy alföld többszáz km-es egyenesekkel, nem igazán tudnám hol kiélvezni sajnos. :/
-
Gaben92
őstag
Sziasztok!
Úgy gondoltam, hogy ideje mostmár beköszönnöm nekem is a topikba, mivel már lassan fél hónapja boldog tulajdonosa vagyok egy Lexus CT 200h-nak. Az meg már majdnem Toyota.
Doki16-nak ígértem pár képet korábban, de csak most volt időm lemosni (na meg egy hete még havazott), gondoltam csak nem sértődik meg, ha bedobom őket ide PM helyett.
-
paolinho
őstag
válasz
Csabroncka #6219 üzenetére
Köszi szépen mindkettőtöknek!
-
pokers
senior tag
válasz
paolinho #6218 üzenetére
Leméred a hosszát, és bármelyik alkatrész kereskedésben (Bárdi, unix, stb) lehet kapni gumit.
Az előző e12 Corollámon nem cseréltem, mert azt hittem egyben lehet csak gyárit kapni. Most az auris2-n is kellett, rákerestem neten és találtam videót, hogy lehet leszedni a gumis részt. Egyszerűen megfogod két kézzel és tovább fordítod egy kicsit és már ki is pattan. Ugyan olyan kampós rögzítésű, mint az elsők 😀 -
Csabroncka
addikt
válasz
paolinho #6218 üzenetére
Bemész a márkakereskedésbe és veszel (odaadod a forgalmit és alvázszám alapján adják a gyárit) mindent tudsz így venni, ennek semmi köze a szervizhez nem Ő rakja bele, én fékolajat..stb szinte mindent onnan hozok a Corollához. Váltóolajat hordóból engedik ahhoz kell edény, de azt is decire pontosan adják amennyi kell.
Én a Toyota Budába járok. -
paolinho
őstag
válasz
molnarpeter #6217 üzenetére
Arra van valami ötleted, hogy hol kapni ilyet jó minóségben?
-
paolinho
őstag
válasz
molnarpeter #6214 üzenetére
Elszakad a gumi, szóval a lapátot szeretném cserélni (csak), de ahogy elsőre nézegettem, nem láttam, hogy miként lehetne szétpattintani. Ezért merült fel bennem az, hogy kompletten történhet a csere a karral együtt.
(#6215) Csabroncka: Persze, nyilván eredetit szeretnék, vagy valami jó minőségűt, csak, ha nem feltétlen szükséges a szervizt ehhez igénybe vennem, akkor megoldanám magam a cserét, ha nem túl bonyolult.
-
paolinho
őstag
Toyota Auris hátsó ablaktörlője csak kompletten cserélhető, vagy a fej külön is lejár?
2016-os a kocsi. -
Akula
őstag
Több kollégámnak is van és azt mondják, hogy eléggé megbízható a technika. Kötelező szervizeken kívül semmi meglepetés.
-
gaborbol
őstag
válasz
gaborbol #6208 üzenetére
Meg annyit, hogy az aksit leszamitva, azt mondjak a szervizesek, hogy 450k-500k km-t elmegy siman a prius 2 komolyabb gond nelkul. Kerekcsapagy, gyertya, esetleg vizpumpa, de ezt leszamitva nagyon megbizhato.
Ellettartam az aksi, de a Toyota nem szamit ra,hogy 250K-nal tobb kerul majd a kocsiba, szerintem semelyik gyarto, de ennek ellenere sokkal sokkal tobbet bir. Valahogy nagyon eltalatak anno.
-
gaborbol
őstag
válasz
zoltan.bagi #6203 üzenetére
Nalam a p2 most kapott felujitott akis csomagot 325K km volt benne, es 12 eves.
A ceg aki csinaltam semmi massal nem foglalkozik csak Prius aksi javitassal, azt mondta, hogy az o tapasztalatuk alapjan 220k -250k korul erdemes szamitani egy aksi felujjitasra. Naluk napi 4-5 Prius fordul meg es ez alapjan mondjak ezt. Azt mondta a szervizes, hogy ritka hogy 300k km felett elmegy az eredeti aksi.
Eghajaltra kb ugyan az mint nalatok, de ocean part, nem tudom a sos paras levego mennyit ad hozza. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
zoltan.bagi #6203 üzenetére
Km-től kevésbé függ, inkább időarányos elöregedés szokott problémát jelenteni 10-15 év után.
-
Ear001
addikt
válasz
zoltan.bagi #6203 üzenetére
Sok a sérült, vízkáros kocsi, amiben cellát cseréltek. Oda kell figyelni, hogy legyen normális szellőzése az akkupakknak, a kontaktusok tisztítása sem árt, és akkor rettentő sokat kibírnak. Nem véletlen, hogy 12 év hibrid garit adtak a Toyotánál.
-
zoltan.bagi
csendes tag
Az hogyan lehet, hogy sok helyen azt olvasom, hogy a Prius hybrid akku a kocsi élettartamára van tervezve, akár 1 millió kilómétert is elmennek vele, jópár hirdetésben meg ~300 ezret futott kocsiknál írják, hogy cserélve/javítva volt? :-o Mi az igazság/tapasztalat?
Köszi! -
Kácsa
aktív tag
Sziasztok. 2009 benzines (1,6 valvematic) Auris -nál, kuplung szett cserén gondolkodom, forintban mire számíthatók (anyag + munkadíj) ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 330S-15IKB - i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest