Új hozzászólás Aktív témák

  • Danex

    addikt

    válasz Madwe #1109 üzenetére

    Most néztem tesla bjorntől, ott az jött ki ,hogy ~3fokban (ami kb nálunk szerintem pont reális lehet átlagosan a téli időszakra), a hőszivattyúnak kb 750W kell, a PTC-nek pedig 2200W.

    Na most ha megy az ember 120-al, akkor az 100km-en, >0.625 kwh/100km-es extra fogyasztás lesz, a PTC esetén pedig >1.8kwh/100km.

    Aztán nyilván a hőszivattyúnál ott a plusz előny, hogy mondjuk egy Supercharger töltés után, a meleg akksiból is tud extra hőt visszanyerni...

    De cserébe ha beszarik akkor a PTC 150e és elvileg még akár otthon is cserélhető, addig a hőszivattyúnál 350e az anyagköltség és azt már otthon biztosan nem tudja az ember megcsinálni.

    Szóval kétségkívül jobb, de ezzel nyilván extra költség és komplexitás is jár.

Új hozzászólás Aktív témák