- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- bambano: Bambanő háza tája
- eBay-es kütyük kis pénzért
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
Nekem off gépjármű (Renault nyerges) csinálta rendszeresen azt, hogy az aszfalton egyenesen futó kátrány csíkra hitte azt, hogy sáv és a szívbajt hozta rám a hangos ordítással, meg rezgéssel.
Viszont Volvo XC40 B4 egész jól működik. (Leszámítva hogy néha lefagy az egész infotainment....)MÁS:
A most vásárolt 19 éves Swift esetében (kb 8 évig akarjuk megtartása) agyalok, hogy van e értelme 200e Ft-ot rálocsolni alváz és üregvédelemre. Van az alján a bekötési pontoknál, futómű elemeken itt ott némi rozsda, de nem mély, csak felszíni. Hátsó híd ami kicsit erőteljesebben.
Vagy megcsinálom magamnak a passziválást, alvázvédőzést, de az közel nem lesz olyan, mint egy normál kezelés.
Nem tudom mennyire rohadna el ez a típus kb 27 évesen. -
Gyöször
senior tag
Én tapasztaltam néha, főleg ha billegett az autóm, vagy a gondolkodásmódjukban hanyatlásnak indultak rámvillannak mikor emelkedőn megyek fel és épp szembejönnek a fennsík részen, természetes, hogy a szemükbe világít. ma este a billegéses villantók miatt ünnepélyesen egy fél beosztást lejjebb tekertem.
-
Vikooo
addikt
Szerintem a motorvezérlőből mindent is kitudnak olvasni.
De teljesen érthető és jogos amit írsz.
Viszont, a garifüzetben a szervíznél 2 km állást írnak, pl.: 15 000 / 20 000km 12 hónap.
Ez mitől függ, hogy melyiket "választom"?Én használt autóból jövök és 10e km -enként cseréltettem olajat vagy évente. Ez itt sem lesz másképp.
-
Gyöször
senior tag
Gondolj bele mi lett volna, ha nem cseréli ki a szervíz az előírt 3 éves korában a gyertyát, mint ahogy neked sem. Majd belecsöppen a gyertya és szétteszi a kezét a suzuki, hogy sajnos nem tudnak segíteni. A gari is annyit ér, mert itt minden rendben volt, de hónapokig huzavonáztak rajta.
-
ViZo72
tag
Írod, hogy az olajjal nem viccelünk, de úgy tűnik ezeknél a turbósoknál a gyertyával sem szabad viccelni.
Volt itt egy csúnya eset pár hónapja egy garanciális, rendszeresen szervizelt, K14D Vitarával:
https://prohardver.hu/tema/suzuki_a_mi_autonk/hsz_67476-67476.html"szerelő állítása szerint "becseppent a gyertya" - 45k km-en, és komplett motor, hűtőrendszer és turbó csere szükséges. (kb 2m ft alsó hangon)"
Elég kacifántos lett az ügy végül, ha érdekel:
https://prohardver.hu/tema/suzuki_a_mi_autonk/keres.php?usrid=369621Persze ez biztos, hogy egyedi eset főleg ilyen kevés km-nél.
Ráadásul úgy rémlik nem is derült ki, hogy a hibás gyertya volt a ludas vagy más okozta. Viszont a következményei durvák...Szerintem páran akkor itt megfogadták, hogy nem feszegetik a határokat gyertyacsere ügyben :-)
Igen, Ignisnél nem probléma 100.000km-t menni egy garnitúra gyertyával és a hoszabb csereperiódusról utólag sem derült ki, hogy jobb azt rövidíteni. Mindössze az előírt, normális gyertya kell bele...
Valószínűleg ezeknél a turbós motoroknál mások a belső üzemi körülmények, lehet ezért is van a szigorítás a cserére.
De lehet mögötte szándékos szervízbevétel növelés, környezetvédelmi előírások könnyebb teljesíthetősége (tökéletesebb égés a nem elhasznált gyertyákkal), stb.
Vagy mindezek együtt. -
Gyöször
senior tag
Nekem a k14c motornál 4év és 60ekm volt a gyertya. A hibridnél levitték 3 évre legjobb tudomásom szerint. Nem akarok detinformációkat terjeszteni, de akinek ilyen kocsija van azt mondja, higy a 14Dben 3év. A km itt most nem lényeg mert a 3 évet érte el előbb Janusz. Én 6 évesen 40ekmnél cseréltem ki itthon. Olyanok voltak állapotra a gyertyáim mint az új amit beleraktam, semmi égés, fogyás semmi. Azt mondta a szervíz, (személyesen nekem, mert bent voltam megkérdezni mennyi a gyertya, mert félek a hamisítottól) hogy ha nincs meg a 60e ök se cserélnék ki mert nem kell. Mások is ezt jelentik, hogy nem cserélik a gyertyát feltétlenül 3 évesen.
Aztán ha valami történik a kocsival, pld tönkremegy a váltó, akkor majd azt mondják, hogy jahát kérem ez az autó nem garanciás mert nem lett kicserélve a motorban a gyertya.
-
dethroner
veterán
Á, én kalandvágyó vagyok, így is megy rövid távon, nem éget a szelepcsere. Ezért olcsó megoldást választottam, 4 db szelep szállítással együtt 10500 forint [link]
Én nem is foglalkoztam azzal hogy kiderítsem mi a hiba, teljesen nyilvánvaló hogy lemerültek az elemek. 5 éve vettem, ennyit tudott, nem volt drága, de most még jobb áron jön. Sőt, ha igazán fullba akarom tolni a kretént, a kiszedett szelepet szétbarmolom, meglátom mekkora meló kicserélni egy ilyenben azt a párszáz forintos elemet.
-
Qtya123
őstag
Nekem ugyanilyenek voltak, ugyaninnen. Az idézőjeles részből sajnos rám a márkaszervizben fel kell tanítani rész lett a sztori vége, de mint írtam később elfelejtette ismét, mikor kerékcsere volt. Pedig direkt ugyanoda tettem vissza a kerekeket, nem cseréltem a pozíciót. A Continental tipusokkal tanítás nélkül tökéletesen működik.
Részedről szerintem egy próbát megér az utángyártott, sokaknál működik hibátlanul. Annyi a cumi benne, hogyha mégsem, akkor ugyan vissza lehet vinni, de a 4 kerék ismételt szerelésének költségét bukja az ember.
Nekem még volt egy olyan próba is, hogy ebből az utángyártottból raktunk be másikat. Azt sem ismerte fel.
-
szabonagyur
félisten
Én 2 éve ezt vettem bele, kemény 4x8000 Ft volt és még megy mindig: gumi, kerék, abroncs nyomás érzékelő ellenörző szenzor TPMS szelep, 43139-61M00, 43130-61M00, utgy.
-
dethroner
veterán
Ha a sumo elég nagy tételt berendel ebből a szelepből, még arra is van esély hogy ugyanabból az alomból vettél, amiből én 2019 novemberében
Tegnap felraktam a téli kereket, de a TPMS úgy tűnik lemerült. Pont 5 szezont bírt, R.I.P. Most utánanézek hol a legolcsóbb ez a ketyere.
-
-
Gyöször
senior tag
Mi a hibajelzés?
Ha lapos kereket ír, akkor igen, fújd fel 3 ra mind a 4et és _menj vele_. Nekem sosem volt ilyen gondom, de sokaknak bevált. Laposkerekes hibajelem 1x volt, szög miatt. Normál 2,4re fújtam és eltűnt a hibajel.
Ha nem a lapos kerék a hibajelzés, akkor gondolom valami tpms hiba jelentést kapsz pld service tpms.
Nekem a yokókat mielőtt levettük a gumis közel tartott egy kis lcd kijelzős kézi kütyüt és azzal megmondta, hogy működik a szelep. 4 kerék egymáson volt, egyenként arrébb vittük 2 méterrel, úgy tartotta közel. Tehát igen, ha 3 báros kör után nem javul, menj gumishoz, 1 perc alatt megmondja mi van.
Nekem most 7,5 évesek. Ki tudja mikori. Elfelejtettem lefotózni mikor levették a gumikat. Rá van írva?
-
hdanesz
őstag
Sokra megyek a sötétített hátsó ablakkal ha épp az anyósülésen vannak a cuccok mellettem.
De inkább segítsetek ebben a kérdésben, ti melyiket vennétek?
2011 év végi külföldi (de már két éve honosított) Swift 208 ezer km-rel....vagy 2012 évi magyarországi Swift 61 ezerrel? Az árkülönbség 650 ezer ft, gondolom kitaláljátok melyik olcsóbb.
A többet futott autón nem volt még komolyabb javítás ami ekkora futásteljesítménnyel előfordulhatna. A magyarországi pedig sérülésmentes (hagyta körbemérni a kereskedő ) és valós 61e km van benne. Mindkettő 1.2-es benzines.
-
Kicsirics77
veterán
Hát látok csodát mindennap én is, elég sokat megyek családdal is meg a lakóhely és munkahely között.
Az hogy ilyen időben mint ma is volt hogy szakadt az eső meg szürke minden, nem nagyon zavarta a kamionost a szent istván hídon, világítás nélkül ment.
na mindegy van baj nemkevés. -
burgatshow
veterán
Alátámasztom. Automata itt is viszont csak 2WD, 6-7 között, mindegy hogy tél-nyár, mit tankoltam bele, meg hogy én vezetem vagy a feleségem (kb. 50-50%-ban vezetjük szóval) totál egységes a kép.
A felhasználás is hasonló napi 100-120 km, eleje-vége városi forgalom közepe autóút/autópálya. Viszont én a csúcs előtt/után közlekedem, szóval stand-still dugóban csak akkor állok ha valami esemény van.
A kocsi Excel táblája alapján a 63 alkalom tankolási átlaga: 6,72 l/100 km
-
-
tboldi
nagyúr
Leginkább tapadásban. Amikor még újak voltak a CC+-aim, és jártam még Suzuki tesztvezetésekre, 5-10-zel többel be tudtam venni ugyanazt a kanyart a 4S-sel úgy, hogy ne nyikorogjon.
Illetve a 4S előtt én is eco nyárit használtam, Hankook K425-öt, amit kaptam az autóhoz.A CC+ mondjuk kifejezetten nyáriasnak számít, de mivel évről évre egyre több a napsütéses órák és a kánikulás napok száma, a telek meg egyre enyhébbek és rövidebbek, abszolút valid választás.
-
bigdigit
addikt
4 évszakos gumi=spórolás?
Csupán az jutott eszembe mivel 4 évszakos és gondolom akkor azért valahol a nyári-téli között van minta,tapadás,keménységi szempontok miatt.Ergo mérhetően többet is fogyaszt vele az autó.
Biztos van az az éves megtett km mennyiség ami után már nem is spórolás főleg ha figyelembe vesszük ajánlott lenne azért évente egyszer centíroztatni is.Ebben az esetben már csak 1db kerékcsere ára ami kihagyható évente.
Ha 0.5l többlet van 100km-en és 10.000km beszalad máris 15.000 magyar pénz.Vagyis majdnem ugyanott vagyunk már egy alap futás esetén is.Írtam ezt úgy nem tudom többet fogyaszt-e a 4 évszakos de logika szerint biztos.
-
burgatshow
veterán
Mindenhol ennyit tolnak bele mert az majd tok jo lesz. A mernok meg vakarja a fejet miert pattognak el a kocsik… A 2,6-2,8 az Scross eseteben az 5 fo es vagy csomag uzemmod, egyebkent kevesebb.
a teli/nyari allapotot se ertem, a cimken nincs ilyen info csak az hogy mekkora kereked van, max. az elso/hatso tengely kozott lehet elteres a terhelesi modtol fuggoen (lasd 1. bekezdesem).
Szoval tenyleg nem ertem miert toljak 3 bar kornyekere egyesek, holott meg ulnek egyedul a kocsiban…
Megallitani meg majd a Szentlelek fogja a vasat…
-
2ozzmexy
senior tag
-
-
Egyre több ismerősömtől hallok hasonló híreket. (haverom egy kissebb kúton 5 litert kapott, mert az volt a max. amit kiadtak)
Szerencsére Szombathelyen ezt még nem tapasztalom. Bár a kedvenc Shell kutam már nem szolgál ki egyszerű földi halandókat, de itt még mindenhol van benzin úgy tűnik. -
burgatshow
veterán
Ritkán van tényleg akkora köd, amikor kell a ködlámpa (mert számít, hogy annyival alacsonyabban van). Én az elmúlt 17 évem alatt mióta jogsim van egyszer használtam, de akkor a tompitottat le is kapcsoltam mert saját magam vakítottam vele.
A többi esetben totál felesleges (főleg a mai modern LED-ek mellett).
-
Harkovz
aktív tag
Nekem még az előző nem hybrid (2019) van,én is automatán hagyom a klímát így egyátalán nem párásodik.Úgy tűnik nem kell bánkódnom,hogy nem tudtam új Scrosst venni,lehet jobb ez a verzió.Bár nekem tetszik az új kijelzője meg a sok okosság benne.Adaptív tempomat,holttérfigyelő,radarok,kamerák.Bánom,hogy ebből a verzióból sem találtam GLX-et akkor,így GL+ lett automata 4wd 13 ezer km-el szinte új,így erre esett a választás.
-
Franky74
aktív tag
A műszerfal jobb oldali kis rúdját nyomva kell tartani, bejön egy menü. Ott a rúd jobbra- balra forgatásával megkeresed a TPMS részt. A rúd benyomása az ok. Ott lehet állítgatni. Ha rosszul írom, a többiek kijavítanak.
A menű angol nyelven van, nem értem miért nem lehet magyarra fordítani?? Nem Mo-n gyártják? -
DarkByte
addikt
Új 2022-es S-cross-ra nekem se dobja be. Pedig ez is JY + K14D forgalmi szerint.
Mondjuk lehet csak a weblap nem tudja még hogy ezért is szólnia kell.Egyébként email erről honnan jönnen? My Suzuki? Szerviz?
Bár lehet hogy a Suzuki Connect is szólni fog, az is tud valami ilyent. -
bigdigit
addikt
Klíma megy ha szükséges és 2WD.Ha mindig dugó lenne csak 7l is lenne. Szerencsére elég korán ingázok.
Egyébként cseberből vederbe estem. A Swiftet azért utáltam mert indulni volt vele xar ezzel még megállni. Ott a tipikus kuplung rángatás tett tönkre itt meg az állóra fékezés hangja meg egyben az ereje. Swiftnél kigurultam mindig az utolsó métert és mint a vaj úgy álltam meg. Itt fejbólintás nyekkenés. Nem tudom hosszú távon mennyire káros ha az automatát is mindig kívágnám üresbe a végén. Meg ugye ilyenkor oda a kényelmi funkció egy része is.
-
JSaN
addikt
-
Cunaja
addikt
Jó kis ketyere.
Itt viszont olcsóbban is van.
Azt még nem tudom, hogyan kell beszerelni, de biztos megoldom, ha aktuális lesz.
Az első hátső kamerát is magam kötöttem be parkoló móddal az Astrába. ( Mio Mivue 818 + Mio Mivue A50) Azóta nincsenek a hátsomban, ahogy meglátják a kamerát hátul.
zsolt19900 #59300: Egyértelmű. Kicsit macera, de a fagynál széthúzzuk a tükör kábelt és kész.
Közösségi információ!
Jelentem az autó legyártásra került.
Csak lesz már valami. -
zsolt19900
őstag
-
bigdigit
addikt
Ennél 1 fokkal jobb és 100 fokkal kényelmesebb megoldás egy WiFi adapter. Beszállok autó indít teló zsebben és mire indulok már megy is az android autó. Hosszabb útra mondjuk bonyolódik de ez nálam évente max 2 út. Ilyenkor gondoskodni kell a teló töltésről is. Ilyenkor teló be a könyöktámaszba és rádugom a 12v töltőre ne merüljön le a hosszú navigáció miatt.
-
Cunaja
addikt
Megint félre vagyok értve, Egy szóval nem írtam, hogy a manuális jobb. Sőt, rosszabb, mert több pedál van, többet kell váltani is. Viszont nekem nem jön be. Mentem Swift automatávql és nekem nem nyerte meg a tetszésemet. A taposást is megváltoztatom, fékpedálon való lábtartásnak. Persze, lehet ha S-Crosst próbáltam volna ki, akkor nem írnám amit írok. Szerintem abban azért sokkal jobb az automata comfort érzet.
-
szabonagyur
félisten
-
szabonagyur
félisten
Dehogynem tölt vissza, pont néztem péntek reggel, utcából kifordulok (ez kb 100 méter garázstól) és már tölt vissza a jel szerint is. Nekem amikor van lendület és utána csak hagyom kigurulni tölt vissza.
#58889Kolondrum: engedi ha azonnal ráindítasz, elvben nem kéne és nem is szabad N-be hagyva megállni.
Másik automata autóm pl. nem is engedik a kulcsot kivenni (itt ugye nincs kulcs), ha nem P-ben van.
-
Úgy vigasztalásként én jó táblafelismerőt még nem láttam. Jazzben is vacak meg a Rav4-ben is... Lehajtóra 40-60 van és mész a pályán? Már ott is a 40 amit ügyesen észrevett... Ezért aggódom komolyan milyen lesz a sebességkorlátozó csoda ami nyártól kötelező az új típusokban.
-
Cunaja
addikt
"Egyébként meg remélem, hogy ott fog "elhasználódni" 15 év alatt és egyszer sem kell elővennem"
Így gondolom én is.dethroner: Nem úgy gondoltam én sem, hogy azzal fogok száguldozni 130-al, na meg, nem is a tengerpartra. Csak a rendőrbácsik miatt kérdeztem. Veszek egy 15"-at és kész,
Szétnézzek a használt fronton. Ha mindegy, akkor az is jó.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core I9 9900K Processzor!
- Honor X7a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Intel Core i7 4790K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Csúcsteljesítmény? Igen! Kattints és rendeld meg MOST! 0% THM-re is!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest