Hirdetés
- Szólánc.
- Itt az új LOGOUT!
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Asszociációs játék. :)
- Megújult a Linkin Park
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Amazon Fire TV Stick 4K Max 2nd
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sza_Sa
senior tag
No, akkor ezt is megtaláltam (thx. Kornel), november óta használok egy glx 1.4 T s-crosst.
Eddig minden ok, a szokásos apróságok nálam is megvannak, mint pl. a kalaptartó zörgése, szemüvegtartó ciripelése és néha a b oszlopnál hallható hang.
Ezekből a kalaptartóra született megoldás, vettem Tesa Moll Multi Protect-et, szinte láthatatlan.
Egyébként a szűkebb család első Suzukija, van mindenféle kocsink, olasz, japán, német. Néztek is mikor megvettem, valahogy a Suzuki az ember fejében a szuperolcsó kiskocsit jelenti, ez meg se nem kicsi, se nem low budget.
Ha egy negatív és pozitív dolgot kellene kiemelnem, akkor a pozitív a magas építés lenne, a negatív meg a csapnivaló belső műanyagok lennének Már ránézésre karcolódnak. Persze bőven van még pro és kontra is,de később is kell valamiről írnom[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Napfénysüti #30965 üzenetére
Szép ótó, ma láttam egy pont ilyet SZT-666 rendszámmal, bejövős volt.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #30996 üzenetére
Nálam 6.5 és 6.8 között van, bár én nem váltok fel 2000rpm alatt, sőt, inkább úgy mondanám, ritkán közlekedek 2000rpm alatt. Mert nem a fordulatszám öli a motort, pláne a bejáratósat. Mindez megyeszékhelyen, jelemzően 7-8 km-es távokon, de összesen egy db lámpával, szóval nem városi üzemmódban.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz yaneez #31040 üzenetére
Turbó nem egy ördöglakat, nagyobb hajtás után várj egy keveset a visszahűlésnél, ide-oda mászkálás során, ha nem toltam neki, akkor elég az is amíg beállok a helyére, addig bőven nem pörög már a lapát, és mivel vízhűtéses, nem is melegszik úgy mint egy levegős. Szóval szerintem ne parázz, használd.
Olajra érzékenyek a mai motorok, a turbinalapátok tengelye is olajfilmen fut, oda meg nem nagy járatokon jut el az olaj, Én első olajat 5500km-nél cseréltem, a következő kb 10.000km-nél lesz. Ez persze felesleges, de így jött ki. Nem szeretem a téli olajat nyáron használni."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz kisza25 #31058 üzenetére
Annakidején körbemértem az enyémet, 100-130 mikron volt elemtől függően, ha még jól emlékszem. De ha kell, megmérem megint aztán beírom az eredményeket.
Nálam inkább narancsos a fényezés, de ez ilyen más consumer gyártó sem tud sokkal jobbat.(#31063) Danex
Egy kicsit okosabb lenne a vezérlés, nem csinálná. Ha nincs nyomaték, hagyhatná magasabb fokozatban. 5 éve volt egy rövid ideig egy e60 bömösöm 7-es váltóval, az meg tudta oldani a kapcsolási pontok átfedését.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Bár én jeleztem, de sajnos nem úgy jött ki a lépés, hogy el tudjak menni. Mindenkinek jó szórakozást!
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Storno
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Motion_Blur #31488 üzenetére
Jó ez a felni, nincs 16-osban? Melyik webshopban van, suzuki.hu?
Nézegetem a télre való felniket, lassan döntenem kellene."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Győr vonalon két szervizzel van kapcsolatom
Molnár Győr és Csorna: nagyon gyenge szerviz minőség, viszont olcsó. Az olajcsere 4l-es 5w30 dobozos olajjal, szűrővel 20.000ft alatt. Viszont nem ismerik a nyomatékkulcsot, annyira meghúzták a leeresztőcsavart. Én bezzeg ismerem és használom...Meg persze a feltöltési mennyiséget sem, nekem is beleöntötték kb. a teljes flakont, nekem kellett leengedni belőle. Most is a maximum jelzés felett van, de legalább csak minimálisan.
Illetve volt egy klíma problémám is, a két zóna nem fújt egyforma hőmérsékletet. Ezt sem tudták megcsinálni, még fényérzékelőt is cserélni akartak. Persze nem engedtem nekik, hogy hozzányúljanak. A másik szerviz megoldotta 1 nap alatt.Stabil Győr Fehérvári u. : Egy csöppet drága, az olajcsere szűrőkkel 45.000ft körül van, bár az ár nehezen összehasonlítható, mivel itt levegőszűrőt is cseréltek volna. Hordós olajból dolgoznak amit a saját szememmel láttam, voltam benn a raktárukban. Rendesen matricázott gyári olaj, nem hinném, hogy ezzel trükköznének. A szervizvezetőt ismerem, jó srác, nem csalnának ilyennel, de ha igen, megmondaná, hogy ne vigyem hozzájuk. És használnak nyomatékkulcsot, és könyv nélkül tudták a leeresztőcsavar meghúzási nyomatékát, ami alap egy szervizben.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz zolnagy #31537 üzenetére
Nem kötelező szerviz volt csak sima olajcsere.
Ha jót akarsz, tényleg ne menj a Molnár közelébe se! Én itt lakom tőlük 300m-re, persze, hogy bepróbálkoztam. Második alkalommal a szerelő srác a mocskos, olajos ruhájában beült a kocsiba, akkor döntöttem úgy, hogy itt már nincs mentség, tényleg igénytelenek. Az olajcserénél is rezgett a léc, de ott úgy voltam, hogy legközelebb finoman felhívom a figyelmüket a pontos feltöltési mennyiségre. Bár ott már mondtam a feleségemnek, hogy olajcserén kívül semmi másra nem merem bevinni, ki tudja mit csinálnának.
Aztán jött a koszos ruha a klímás értetlenkedéssel.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Meg kell várni amíg lecsorog -sacc 1 óra,- de az olaj nem lesz jelentősen több sem kevesebb a hőmérséklet változással. Tehát lényegében mindegy, hogy meleg-e a motor avagy nem.
Az fontosabb, hogy nagyjából vízszintesen állj.Más: Az Eneos is 3.9l-t ír. Pedig tutira a száraz motort kell ennyi olajjal feltölteni.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #31670 üzenetére
Az Eneos C3 minősítésű olajat ajánl a T-be.
Én azt gondolnám, ha nem használom ki az olaj teljes élettartamát, - cserélem 10k km alatt - nem lehet gond egyik ajánlott olajjal sem. Hiszen mindegyik jó, de persze a csúcs a legjobb, de az is csak minimálisan. Még nem hallottam olyan motorról ahol ez a kevés differencia ölte volna meg. Olyanról már inkább, hogy ki-kimaradt az olajcsere, valahogy benne felejtődött 30-40 ezer km-en keresztül.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
egyik kedvenc témám az atomháború és az atomfegyverek, de most nem folytatnám, majd egyszer élőben...
Más: akinek K14C van, nektek is van egy kis torpanás kb 1.800rpm körül ? Mintha a vezérlés akkor váltana.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Én a mostani második kocsinkba minden 4. olajcserkor gyertyát cserélek, ez kb 40-50 ezer km. De nem a futott km miatt, hanem ennyi idő alatt -ami nálam 4 év- még nem rohad bele annyira, hogy ne lehessen kibányászni. De minden kivett gyertya elektródája szinte gyári kiézetű volt, hézag szintén a dobozból kivett gyertákkal azonos. És nem dadogott a motor, ment rendesen. Pedig a legrosszabb üzemeltetés, h-p napi 5km, be sem melegszik, a vízhőfok éppen eléri a negyed hőmérsékletet. (félnél nyit a termosztát) Persze, mert olasz, nem szereti a hideget.
Az is igaz, hogy nemrég levéve a szelepfedelet és a teknőt volt benne lerakódás, de nem extrém mennyiségben, de ez sajnos valamennyire elkerülhetetlen.Egyébként pont ez az autó mutatja nekem, hogy normális és nem túlzó törődéssel, időben cserélt minőségi alkatrészekkel, még közel sem ideális körülmények között is elmegy egy motor 220.000km-t és 15 évet.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Nem 20 csak 10, de ezen már gondolkodtam. Elvben a gyertya tömítőgyűrű úgy van megoldva, hogy az első betekerésre zár a legjobban. Persze ez csak elmélet, a 2t robogós korszakomban volt, hogy naponta minimum 2x vettem ki és raktam vissza ugyanazt a gyertyát, aztán soha nem volt semmi baja.
Egyébként sajnos de, berohadhat egy gyertya, ha nagyon szar helyen van. És ritkán nyúlnak hozzá.(#31823) nekem benzin, generátor 200k- nél off, csere, kuplung 70k-nél, azóta jól van.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Nem, amit én veszek gyertyát az azért ilyen olcsó, mert nagy kedvezményem van a Bárdinál. Mint írtam, csak minőségi alkatrészeket veszek, gyári vagy azzal minimum megegyező minőséget.
Most cseréltünk vezérlést, akkor már egyben termosztát, vízpumpa, olaj szűrőkkel, levegőszűrő stb. Mind Gates, Continental, Mann vagy Filtron, nem alsópolcos cuccok. Egyedül olajból haszálok Q8 full szintet, tudja a gyár által követelt minőséget, amúgy sem sportkocsi. Így 30 alatt kijöttem."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Mert az első években szépen zár és nyit, aztán meg valahogy elfelejt zárni, az amúgy is döglassan melegedő motor még lassabban melegszik fel. Pedig van hűtőtakarás is télire. Egyébként lehet nem ártana egy alapos hűtőkör mosás sem, de azt már nincs kedven megcsinálni.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Jó ez a fórum, inkább ilyen, mint bólogató droidok sokasága. Ameddig normális hangnemben vitázunk, részemről ok.
Az, hogy valaki nem úgy gondolja ahogy én, lehet ráébreszt arra, hogy lehet valamit én csinálok szarul.Peace!
A Fb S-cross miről szól, ki mennyire keveset etetett meg a kocsival, meg milyen csodát rendelt hozzá Kínából?
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Ahogy elnéztem, itt szinte mindenki öreg motoros a Ph-n, 5-10+ évnyi fórumozással a háta mögött. Nem tizenéves ficsúrok vagyunk párnapos reggel a hátunk mögött,, talán tudunk is így viselkedni.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Holnap megyek nagyfaluba és ha már arra járok, rendeltem átvétellel 4db Momo Revenge antracit felnit az Autoamax-tól. A szokásos 5x114.3 7jx17 et39 kf 60.1 Nyár eleje óta szemezek vele, csak eredetileg 16-osat szerettem volna télre, de sajnos csak matt feketében van, az meg nem tetszik. Meg a szomszédnak olyan van a 3-as BMW-jén persze 18-as méretben. Na meg az ásványszürkéhez jobban passzol az antracit.
Játszott még a gyári "Gobi" 6.5j 16-os felni, de mivel 43.000ft darabja, hát az anyjuk valagát! Így számolva nem lesz jelentősen drágább gumival mint a 16-os télivel, komfortra, na ott biztos gyengébb lesz, de ez van.
Az is alternatíva volt, hogy veszek 4 évszakos gumit, Michelin Crossclimate 62.000/db, Conti 56e/db, nem tudom, lehet ezt kellett volna választani.
Hogy egy klasszikust átköltve válaszoljak magamnak: nincs jó vagy rossz döntés, csak döntés van.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Beca1990 #31870 üzenetére
Motortérbe nézve, keress gányolásra utaló nyomokat, pl hegesztett lámpatartó fülek, megfújt motortér, zárhíd sérülése, javítások nyomai. Ajtók élei fussanak, rétegvastagság 90-130mikron között legyen, lakkozatlan felületen 60 körül. Ha ezek rendben, folytathatod a mechanikus dolgokkal. Addig be sem kell ülnöd.
Vagy vigyél magaddal olyan embert aki kellően hozzáértő."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Beca1990 #31873 üzenetére
A műanyag elemeket nincs olyan gyártó, -még a merci sem- aki meg tudja fújni a többi elem színére. Festék és gyártó függő, van ahol nagyobb az eltérés, van ahol egészen kicsi.
Szerintem Krisztián ezt láthatta a képeken.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Nem mondtam, hogy nincs igazad, én csak azt ajánlottam, nézze meg vagy nézesse meg alaposan.
A mai világban egy 10 éves autónál egy fújt lökös nem egy nagy kunszt, a másik autónkkal belegurultunk egy álló autóba kb 10 km/h-val, persze volt rajta vonóhorog. Teljesen összetörte a lököst, le kellett cserélni annyira ko lett. De ezért még nem egy bontószökevény az autó, mindene egyben van, soha nem volt balesetes ezen kívül.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Pár napja írtam, hogy rendeltem Momo Revenge felnit, tegnap este mondta a feleségem, hogy valaki pont olyan felnit rendelt a S-Cross-ra mint én, de nem jó. Még jó, hogy valamelyikünk követi a Fb csoportot
Szóval aki szeretne ilyet, szerintem nem rendeljen.Úgyhogy ma reggel ment vissza a forgalmazónak, de én nem cseréltem másra, bementem a Marso-hoz, rendeltem Dezent Ti 16"-os felnit. Ez legalább SR3-as, kifejezetten téli használatra fejlesztett felni.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #31920 üzenetére
Igen, lehet, hogy szembe negyek a trenddel, de eredetileg is 16" volt a terv télre. Csak a Momo-ból eleve nem volt 16-os csak matt feketében, az meg nekem nem tetszik.
Azért amekkora gödrök vannak az utakon, nyárra sem vennék 17-nél nagyobbat.
De ami a durva, a szett felni tehermentesítőkkel meg csavarokkal 110 alatt áll meg, ehhez megveszem a Hankook w320 téligumit 100 ezerért, 4db tpms szelep 40 párezer forint. Felrakja a kedvenc gumisom egy 5 ezerért és megvagyok 255 ezerből. Ettől többért akarták rámsózni a lemezfelni szettet a szalonban tavaly télen. (270)Egyrészt nem kevés amit ma elszórtam, másrészt talán nem volt felesleges.
Egyébként gondolkodtam azon amit felvetettél, az ötlet nem rossz, de szerintem a nyári Contit nem lehet normális áron eladni, mivel ez a méret csak nekünk jó, de én sem vennék még egy szettet, mire haszálhatnám elöregszik. Szóval szerintem darabonként talán eladható pótguminak, de nem akarok vele bajlódni. A másik problémám a felnik, ezek a polírozott felnik nehezen javíthatók ha megsérülnek, nem szeretném télen csapatni.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Tom1939 #31943 üzenetére
Ha van olyan extra amit most fontosnak érzel, vedd a drágábbat. Szerintem a fordulatszámmérő nem lesz az. 2.7 és 3.2 között - ha tényleg ennyi különbözet - 500 ezer van. Nem kevés, de amit adnak érte, egy részük utólagosan nem pótolható.
A sallangok mint a színrefújt tükrök és kilincsek csak a szemnek fognak fájni.Nekem hiányozna: bőr multikormány, bluetooth kihangosítás, kicsivel jobb audió képességek, tükörfűtés
Ami nem annyira: távirányítós központizár, fordulatszámmérő
Ami egyáltalán nem: színrefújt és króm sallangok, fokozatkijelző, piperetükrök.Konklúzió: én megvenném a gl-t metállal, ha tényleg nem több a difi mit 500. Amennyiben jelentősen - mondjuk 600-700 - akkor venném a ga-t.
Remélem tudtam segíteni.
Szerk: és ami még nagyon fontos, a későbbi eladást nagyban segíti egy jobban felszerelt modell. Magyarul, visszahozza az árát a nem fapad ha 5-10 év múlva el szeretnéd adni.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Tom1939 #31952 üzenetére
Most hozol ki egy automata s-crosst? Most nagyon de nagyon irigy lettem!
Gl+ vagy GLX?
Gondolkodtam az automatán, de aztán nem az lett, adhatnák awd nélkül is, akkor talán megvettem volna.Szerintem teljesen elfogadható a gyári szerelésű gumi. Bár nekem nincs nagy tapasztalatom, a másik autónkon Uniroyal Rainexpert van, azt nagyon szeretem. A téli meg Barum Polaris 3, az is elmegy egynek. Egy valamire figyelek, megbízható gyártó termékét vegyem, de nem vagyok hajlandó prémium felárat fizetni. Évente 10.000km-t megyek, ezért gondolkodtam a 4 évszakos gumiban én is.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Az enyém még 830, remélem a novemberi 1. éves szerviz alkalmával lesz már valami jó 1850 vagy ilyesmi.
Egyébként szerdán maximálisan elégedett voltam a gyári navival, a sávaszisztens kifejezetten jól működött. Amit már igazán bele tehetnének a google térképekbe."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Jó az a hang, nekem a hátsó dob van a Fiaton módosítva, közepes fordulatról visszaváltva szépen durrog. Egyébként csak mélyebb a hangja de alig hangosabb.
A belső szélvédő szendvics szekezet, a középső polimer réteg miatt nem kell aggódnod a berobbanástól
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Front van és ez nagyon durván érezhető.
Ma a munkahelyen meetinget kellett tartani a vezetőségnek mert elszabadult a pokol, csúnya kiabálások voltak. Após meg összetörte a kocsijának - H Astra - a jobb hátsó ajtaját úgy, hogy félig nyitva hagyta aztán nekitolatott a dísz kútnak. Az ajtót élbe elkapta, olyan szinten megrogyott, hogy kuka, az ajtót tartó felső pánt hegesztése letört! a b oszlopról, a hátsó ajtót rátolta az elsőre, az elsőn meg a kárpit hullott le. Valószínűleg az is deformálódott.Egyébként igaza van, de egy kicsit túltolta. Én is szoktam nagyrobogózni, - bár idén már nem - és van is negatív tapasztalatom bőven. de a motorozás sokkal lazább közlekedési eszköz. Ha nem tetszett az előttem közlekedő, megelőztem és kész.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Persze, példák vannak bőven mindenkinek, múltkor egy zsír a6 büntette a csajt aki mellett ültem a kocsiban, úgy, hogy semmit nem csinált. Ja de, lassított a vasúti átjárónál. Megelőzött minket, majd satufék. Így mentünk többszáz métert. Mondtam is neki, ha én vezettem volna a másik kocsival amit nem sajnálok, simán belementem volna hátulról. Aztán hívjuk a yardot.
Ettől függetlenül manapság igyekszem nem felhúzni magam, néha én is követek el hibát az úton, ilyenkor jól esik, hogy nem akarnak lezúzni."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Én a külön szettet választottam 16"-os méretben, mert nem szerettem volna a polírozott felniket télen használni illetve kisebb felniméretre szerettem volna váltani.
Első körben majdnem nem jött össze, aztán végül az lett amit elképzeltem. Vettem egy garnitúra 16-os Dezent felnit ami kifejezetten téli körülményekre felkészített (Alcar SR3), hozzá tpms és valószínűleg Hankook W320 gumit. Ez összesen 250 ezer körül áll meg szerelés nélkül. Viszont ilyen árak mellett a gyári acél szett nem ér meg 270 ezret, de még 220 ezret sem.Négyévszakossal kevesebbe kerülne, ténylegesen elkopna a gumi, nem kell plusz tpms, nem kell átpakolni télen-nyáron. Viszont kisebb lenne a komfort, nem tenne jót a felninek. Kinek mi az igénye, mindegyik mellett szólnak érvek. Magyarországon, ha nem a hegyekben laksz, vagy nem jársz síelni Ausztriába, bőven elég a 4 évszakos. Bár én abból csak a jobbakat venném.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation 5
- Melyik tápegységet vegyem?
- Premier előzetesen a God of War: Ragnarök PC-s kiadása
- iPhone topik
- Szólánc.
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Battlefield 1
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen