- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Notepad++
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
tboldi #63466 üzenetére
Jó kocsi, semmi bajom az olasz járgányokkal, méltatlanul alulértékelt autók.
Én is szeretnék még egy diesel-t, addig míg lehet értelmeset venni. A gázolaj ára nem segíti ezt a döntést, sajnos középtávon sem lesz olcsóbb a benzinhez viszonyítva, ennek meg technológiai oka van. -
Sza_Sa
senior tag
válasz
Chereiose #63462 üzenetére
Hidd el, egy vékonyabb fogóval hozzáférsz, én is azzal vettem ki. Annyira nem papír az üveg, hogy rögtön elpattanjon, csak egy határozott mozdulattal húzd ki. Megpróbálhatsz még befőttesgumit ráhurkolni és azzal meghúzni, az legalább tapad az üvegre
A w5w nem tekerős, sima tűs foglalat, el ne kezdd tekergetni, azzal simán beletöröd. -
-
Sza_Sa
senior tag
Az eladás csupán pénzügyi szempontok alapján lett meghozva, jó magas áron tettem fel és így is elment, illetve ebből az autóból tudtunk több pénzt kivenni, a másik kocsi közel sem ér ennyit.
Mi lesz helyette? Egyelőre 3 típus van reálisan elérhető közelségben: Hyundai Ioniq elektromos, Tucson valamilyen hibrid (tölthető rettenetesen drága, nem éri meg az árát) vagy egy Rav 4. Nagyjából újak érdekelnek, a használtaknál csak igazolt előélet játszik.Egyébként a feleségem napok óta nyomja, hogy vegyünk egy ioniq 5-öt... mondtam is, vége a világnak, egy autób.zi férfinak kell lebeszélni egy közgazdászt, hogy drága nekünk az az autó
Egyébként parádés gép, ha nem lenne 17,5 egy finoman felszerelt, nem is gondolkodnék másban. -
Sza_Sa
senior tag
Srácok,
bár nem voltam aktív tag, napi szinten követtem a hozzászólásokat, de pénteken elvitték az s-crosst, így - egyelőre - okafogyottá váltam itt.
Néha tobábbra is rátok nézek, a Suzukit pedig megőrzöm jó emlékeimben, összességében egy nagyon jó autóm volt az elmúlt 5 és 1/2 évben. Aztán lehet, hogy egyszer visszatérek a márkához, egy második --harmadik autó formájában.
-
Sza_Sa
senior tag
Srácok,
manuál 1.4t s-cross-ba mi a jómegfelelőváltóolaj? Tavasszal lesz 50, gondoltam felköszöntöm -
Sza_Sa
senior tag
Helló Suzukisok,
régen jártam erre, pedig még megvan az SCross, teszi a dolgát, semmi baja, nem is jártam a fórumokat...
Láttam az android autóval vannak kérdések, nekem a régebbi S7edge és a mostani S10e-vel is teszi a dolgát a gyári lejátszó, mappából tudok léptetni akár kormányról is. Ebben jó a Samu, pláne, hogy android 9-től gyárilag integrálták az aa-t, nem kell xda-zni.Valaki régebben kérdezte a fejegységre való fóliát: nekem van, az Xpro Tech Europe Kft-től vettem full size (su8004) fóliát, nem lett érzéketlenebb télen, de nem is látható, hogy fenn van. Pont ma találtam meg a számláját, 9.000ft volt 2017 elején.
Volt több dolog is még, csak többezer hsz.-t nem tudok átnyálazni
-
Sza_Sa
senior tag
Sehova nem tehetsz, legálisan led világítás közúti használatra csak beltérbe engedélyezett.
Egyébként a rendszámtábla világítás nem macera, műanyag védőkupakot elfordítod, kipiszkálod a helyéről, izzó kihúz, új betesz, aztán minden vissza.
Ha nem szeretnél gagyi, homasitás tuningot, ne rakj magas színőmérsékletű izzót bele. 6000 Kelvinnek már enyhén kékes a színe, az 5000K lenne az igazi, de a 4000K is szép naturális színt ad, kevés sárgával. Meg persze nem annyira feltűnő - nem fog csesztetni a yard ha megállít - mint a sok kínai 6-8000 Kelvines izzók amik szinte kéken világitanak. -
Sza_Sa
senior tag
Nem generálnék vitát, de kipróbáltam egy pár ledet mostanság és közel sem lettem meggyőzve.
Az s-crossba szerettem volna ledet tenni, persze a józan határokon belül, így csak a hátsó rendszámtábla világítás (w5w), a kiegészítő féklámpa (w5w), a tolatólámpa (w16w), és kíváncsiságból az irányjelző (py21w) lett cserélve, de az csak tényleg próba lett volna, oda azért nem mernék nem engedélyes fényforrást tenni..Mindenhova Osram ledriving premium-ot vettem, még csak nem is a standard verziót. Egyszerűen szörnyű volt a vetítési kép, látszott, hogy nincs a led pontosan fókuszban, mivel nem a foncsor szórta a fényt hanem a led izzó közepe volt fényes. Pedig nem kevés munka árán kivettem még a pótféklámpát is, de csalódás volt a látvány, így ment vissza a hagyományos izzó. A beltérben viszont meghagytam a ledeket, ott a 4000K-es lednek szebb fénye van mint az izzószálnak, de persze ott sem tökéletes, nem szépen teríti a tükör a fényt.
Kint meg a rendszámtábla világításban és a tolatólámpában maradt led, előbbi szintén 4000K-es izzóval, utóbbi sajnos 6000-el, w16w prémiumot csak hidegfehérben gyárt az Osram. Ott is csak látványra lett erősebb a fény, szemből nézve megvakulsz, fényből az útra nem jut több, mint a hagyományosnál.Még mielőtt ezeket leteszteltem, terveztem, hogy teszek a ködlámpába Osram ledet, de most már áldom az eszem, hogy nem vettem meg, pláne mert nem olcsó. Majd veszek bele emelt fényerejűt, ott úgysem számít az élettartam.
Szóval, bármennyire is komoly gyártó az Osram, nem tudta tökéletesen megoldani a vetítési képet. El kell fogadni, hogy az izzószálas a lámpákat nem erre tervezték, nem pontszerű fényforrásra, így soha nem lesz megfelelő akármennyire is úgy gondoljuk. Faszán fognak vakítani mert rengeteg lesz a szórt, nem irányított fény. -
Sza_Sa
senior tag
válasz
zolnagy #38997 üzenetére
Az az emberke én voltam, Molnár teljesen hülye, sajnos, pedig itt van tőlem 300m-re és nagyon jó áron dolgoznak. Viszont múlt héten voltam a Stabilnál éves kötelezőn, a számlát elraktam emlékbe. 17.500ft-os szervizdíjat nem láttam mostanában, nagy szerencsére a szervizvezető haver nem számolta fel a levegő és pollenszűrőket (cserélte, láttam) mer nem úsztam volna meg 50.000ft alatt.
-
Sza_Sa
senior tag
De rég voltam már erre, remélem minden ok mindenkivel. Jimny mikor jelenik meg, tudni róla valamit?
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
IreN!CuS #36769 üzenetére
Gratulálok, használd egészséggel, jó autó, szintén ásványszürkében vettem,bár én inkább a középszürkét választottam volna, de a feleségemnek ez tetszett, akkor meg legyen. Nekem eddig bevált, bár most várok a jobb hátsó gátló cseréjére, kicsit odalett 17k km és másfél év alatt. Volt még egy klíma feltöltésem, kicsit keveset nyomtak bele a gyárban, aztán ennyi. Remélem sokáig marad is ennyi hiba.
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
bigdigit #36768 üzenetére
Ha valaki beugrik eléd nem fog vészfékezni, szépen lemarad, az, hogy fékkel vagy csak gázelvétellel arra nem emlékszem. Viszont figyeli, hogy az új tárgy (autó) ami belépett az érzékelő elé, távolodik vagy közeledik. Ha távolodik tutira nem fékez, szépen megoldja.
Sőt olyat is tud, hogyha a beállított sebességgel nagyobb ívű kanyarban veretsz és ő azt gondolja sok lesz és kisodródhatsz, elveszi a gázt, majd ha kijöttél belőle visszagyorsít. Értelemszerűen kisebb, rövid kanyarnál nem tud megmenteni, leesel az ívről mire felfogja mi történik.
A féklámpa biztonsági okoból működik tempomat alatt is, ha nem gázelvétellel fékez felvillan. -
Sza_Sa
senior tag
Aki esetleg feleslegesnek találja a gyári garanciát, mondván a suzuki sosenemse romlik meg, annak - és mindenki másnak is - jelentem, megadta magát a jobb hátsó lengéscsillapítóm. Majdnem volt 1.5 éves...
Mindegy, nem okozott törést az életemben, jövő héten bejelentem cserére.
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
Mattyokar #36590 üzenetére
Mad üléshuzat, nekem az van, nem mondanád meg, hogy van valami az ülésen és nem a gyári huzatot látod.
Négy negatív tulajdonsága biztosan van,
1; nagyon drága
2; sokat kell rá várni, nekem 2 hónap volt
3; cseppet sem egyszerű feltenni a hátsó ülésre.
4; mivel vastag, az ülésfűtés nem lesz annyira bika. -
Sza_Sa
senior tag
Liqui moly hűtőtisztító adalékkal valakinek van tapasztalata? Trisót nem adék az alunak, eléggé meg tudja enni.
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
Tom1939 #36107 üzenetére
Akkor mit szóljak én, 1.8 benzin, 140 ló, megfejelve egy 4 sebességes olajos automatával.
Nem érdekel, éves szinten nem megyünk vele annyit, hogy belehaljak a többletfogyasztásba.Egyébként pont úgy látod a helyzetet mint én.
Meg még valami eszembe jutott: ne várj a faceliftre, nyárra nem lesz készleten automata 1.6-os.
-
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
Tom1939 #36104 üzenetére
Ha ennyi pénzt adsz autóért és nem zavar, hogy 2db suzukid lesz, a vitara 1.6 automata az elérhető legjobb ajánlat. Ráadásul abban 6-os automata van, nem úgy mint az általam most vett astrában. A hondánál vigyázz, volt olyan időszak mikor cvt helyett robotizált váltót adtak, az egy hulladék. Ha abból is újat nézel akkor nem szóltam, most cvt-vel adják a jazz-eket
Én már nagyon körbejártam ezt a témát, nálunk is kikötés volt az automata, abban meg nem sok jó van a nem luxus kategóriában. Használtban meg annál is siralmasabb a helyzet.
Szerk: engem nem zavar ha estleg rám sütik a márkab... jelzőt, én Vitarát vettem volna ha az a pénz nem kellene majd másra. Nem a legjobb autó, de a hibái megbocsájthatók.
Ha nem ekkora kocsit kersnél, ajánlanám a corsa e 1.4 hagyományos automatát, nagyon csecse belülről, kár, hogy 4 milla a nem fapad ára. -
Sza_Sa
senior tag
válasz
tboldi #36077 üzenetére
Valahol a Sun lakópark mellett voltunk egy családi házban, nagyon szép volt a kecó, bár nem az én stílusom a falra akasztott fegyver, úgy, hogy nem is vadásznak, csak valami családinörökség. A nő kanadai, azért csak automata autókat vesznek, mivel ott inkább olyat használnak.
Szóval irány Kanada vagy a Sun lakópark melletti utcák.Basszus, nem megy telóról ez a off gomb...
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
tboldi #36071 üzenetére
Astra h 1.8 automata. Hihetetlen sztori, megannyi célzott, midenféle paraméterezett keresés után, már csak az üzemanyagot és a vételárat ütöttem be, meg a lakóhelyhez húztam egy 45km-es sugarú kört. Márkát, tipust már nem. Lőttem mindenre ami a környéken mozgott, opel, peugeot, ford, fiat, suzuki, tényleg minden volt.
Aztán tegnap véletlen megjelent egy astra 4db gyenge fényképpel, meg egy semmitmodó leírással, felhívtam és bíztató volt az ember stílusa.
Lebeszéltem vele a mai napot, de már modta, hogy kb 30-an hívták, hogy megvennék. Mondtam neki, addig tartsa amíg nem megyek, és állta a szavát.Az autó: 2009 év közepi, magyarországi, első gazda, a szervizköny 2017 év végéig! vezetve, csak a móvári opelbe hordták, minden javításról a számla megvan, minden hozzá adott iromány a műbőr mappájában. Törésmentes, majdnem karcmentes, hihetetlen állapot egy 8 éves autótól. Fűtött garázsban tartották...
4 sebességes automata, mint a vaj, úgy vált, tavaly cseréltek benne olajat. Automata klíma, sport gomb, könyöklős ülés, stb.
Kaptam hozzá téligumit acélfelnin gyári dísztárcsákkal, ami 2009 36. heti, ez dobós, meg alufelnit tavaly vett Conti gumikkal. Na ezt eladom az acélfelnivel meg a dísztárcsákkal, a pénzen meg veszek rá 4 évszakos gumikat.
Kb ennyi, szerintem szép autót vettem és nem drágán -
Sza_Sa
senior tag
Tükör, kamera+radar. De a radar inkább elől segítség.
Viszont az emelkedőn való elindulás segítőt biztosan átprogramoznám, kisebb emelkedőnél nem tudod, hogy vajon működni fog, vagy nem. Az én ötletem az lenne, hogy
a; nagyobb fékpedál erőre aktiválódjon szögtől függetlenül, tehát ha akarom akár sík talajon is.
b; fékről lelépve mindig tartson, szintén akár sík talajon is.Nekem mindegyik megfelelő lenne, amire egyszerűbb lenne megváltoztatni a gyári programot.
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
KubanitoS #35643 üzenetére
Pláne, hogy nincs bőr, csak full-full panoráma modellben. De azért nem csak ennyi a glx előnye, van elől is radar, az is sokat érhet bizonyos esetekben. Meg a többi apróság.
Én megvettem a glx-et, ha estleg eladnám, ki fogják fizetni a felárát, én is a jobban felszerelt tipusokat keresem a használtpiacon. -
Sza_Sa
senior tag
válasz
Merlini #35569 üzenetére
Első körben szemrevételezéssel megnézném, hogy letekert kiegyenlítő sapkával és járó motorral van-e bugyborékolása a víznek. Ha nincs, a nagyobbik bajt megúsztad. Utána kivenném a termosztátot, ha nélküle lassan megy fel a hőmérséklet, szar a termosztátod. Ha nem, meghalt a vízszivattyúd.
Nagyjából ennyi lehet egy ilyen autón, persze a hőmérő gomba is adhat fals értéket, láttam már olyat is -
Sza_Sa
senior tag
Mindegyik felsorolt autó jó a maga nemében, de ezek közül én max. csak a gti golra cserélném le a gt86-ot. Vagy egy audi s5, olcsóbban egy a5, ha már kupé.
Azt el kell ismerni, jobban megnézik, mint egy tucat autót, már ha valakinek ez pozitívum. Én jobb szeretem a sleeper tipusú járgányokat. -
Sza_Sa
senior tag
válasz
focvis #35517 üzenetére
1; az átnézésen és a szokásos hibakód kiolvasáson kívül nem csinálnak semmit, emelőre teszik, alánéznek, kerekeket megforgatják.
2; android auto csak akkor megy, ha a telefonon is rajta az aa app. Sajnos hazánk nem támogatott, ezért a play store nem adja fel, egyéb helyekről kell letöltened, majd telepíteni. Nekem fenn van de eddig nem igazán használtam
3; igen, vitara fórumon megtalálható. Egyébként nem lenne rossz a gyári alkalmazás, nyilván az online térképek naprakészebbek, én mégis a gyárit használom, max improvizálok ha kell. -
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
tboy93 #35380 üzenetére
Ezem már én is töprengtem, 1.2 körül nagyon meg kell nézni mit vesz az ember. Egy hónapja járom az országot szó szerint, és hatalmas vackokat lehet venni.
Én már elfogadtam, hogy nem lesz olyan autónk amit szeretnék, aztán még bejött egy jó házvételi lehetőség, úgyhogy lejjebb vittem az árat és talán veszek egy h astrat. Érzelem mentes kocsi, de legalább olcsó fenntartani. -
Sza_Sa
senior tag
Ma érdekes dolgot tapasztaltam. Adaptiv tempomattal mentem az az M85-ön beállított 120-al, és az élesebb, íves kanyarokban az autó magától visszalassított, majd mikor egyenesbe került a kormány, visszagyorsított a beállított értékre.
Nagyon komoly volt, rendesen már csak az automata kormányzás kellene a monoton autópályás daráláshoz. -
Sza_Sa
senior tag
válasz
Kornel #35254 üzenetére
A műszerfal középső részét is leszedted? Ha estleg igen, hogy? Én próbáltam olalról, elölről, nem jött, aztán hagytam, nem ér annyit, hogy szétcsesszem a műszerfalat. Nekem csak onnan jön hang, szerncsére. Még karácsony előtt rendeltem minőségi műanyag kiszedőket, persze a mai napig nem jött meg.
-
Sza_Sa
senior tag
Egy eléggé összetett gyártósort plusz kiszolgáló egységet próbálok életben tartani, jónéhány felügyeleti és beavatkozó rendszerrel, de olyan még nem volt, hogy egyszerre minden letérdeljen, bár egy hiba okozhat lavinaszerű meghibásodást is.
Szóval, a komplett üa. rendszer szerintem nem halhat meg, nagyon kicsi esély van rá. -
Sza_Sa
senior tag
válasz
Harkovz #35109 üzenetére
Mi van, felhúztak a munkahelyen?
Nem szeretnék vitát indítani, pláne nem értelmetlen lavinát, de azt gondolom egy kicsit erős volt a kirohanásod.
Pontosabban az írásod első és utolsó harmada nem kellett volna, akkor még talán elfogadnám amit írsz, így viszont semmivel nem vagy különb mint én, sőt.Nem a szakmaiság megléte nemléte a gond, hanem az, hogy 5 percet kellene gondolkodni a kérdés feltevése előtt. Az értelmetlen válasz meg nem segítség, ne haragudj, de
hülyenem hozzáértő ne adjon komolynak tűnő, szakmai blabla mögé bújtatott tanácsot. Mert a még nem hozzáértőbb elhiszi, aztán megszívja.A kevés hozzáértő miatt olvasok bele néha-néha, én sem tudhatok mindent. Is
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
Kornel #35101 üzenetére
Persze, csak hogy ordas sületlenségeket terjesztenek, aztán meg mindenki fejvesztve rohan a márkaszervizbe.
Mint az 1800-as fordulatnál jelentkező pici torpanás. Már volt aki látatlanba megmondta, hogy nem jó a motor, rögtön menjen a szervizbe, és addig verje az asztalt, míg minimum motorcserét nem kap.Egyébként ezzel az a baj, hogy mi tímillió autószerelő - is - országa vagyunk.
-
Sza_Sa
senior tag
S-cross fb-on ment az okoskodás, hogy miért rozsdásodik a féktárcsa fékbetéttel érintkező felülete. Bezzeg a drága autóknál biztosan nem csinál ilyet. Szarasuzuki...Kedvem lett volna beírni, hogy minden este kenje le olajjal, de szerintem én kennék a hülye, nem értenék a viccet.
-
Sza_Sa
senior tag
Nem a ford fórum, de a 2008 utáni, mk7 fiesták mennyire rohadnak? Tapasztalat valakitől?
-
Sza_Sa
senior tag
Hihetetlen, ne autókon járjon az agyatok, helyette igyatok, aztán álmodhattok pedálos moszkviccsal, Gizikével, vagy esetleg gőzekével!
B. és U. és É. és K., hajrá 2018!
-
Sza_Sa
senior tag
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
M_AND_Ms #34973 üzenetére
Aki azt tervezi, hogy eladja 2-3 év után az autót, nem fogja kímélni. Van ilyen ismerősöm, mindig azt mondja: majd legyen a következő tulaj gondja. Turant is így adta el, 1.6crtdi kapott is rendesen.
Ennek ellenére a 4 kinézett autó mindegyike használt, 2 egy-másfél éves, 2 pedig 7. De csak úgy veszem meg, ha az elő rostán nálam átmegy, viszem az előre lebeszélt átvizsgálásra a márkakereskeőhöz. És ha minden ok, lehet írni a papírokat. -
Sza_Sa
senior tag
Suzukiban nincs elektromos vízszivattyú sem elektromos olajpumpa, ha motor leáll, leáll a turbó hűtése és kenése is. Azt már nem tudom, hogy az a vízköpeny ami a turbo körül van, mennyire elég, nem forr-e fel egy erősebb menet után, de feltételezhetően a mérnökök letesztelték, nem ez az első vízhűtéses turbó motor a piacon
Sajnos a startstop nem ennyire okos mint kellene, ha jól emlékszem 8 fok környezeti hőmérséklet alatt deaktiválja magát amig valamennyire nem meleg a motor, egyébként simán leállít bármikor, ha a feszültség értékek rendben vannak. -
Sza_Sa
senior tag
minőségi autóhirdetések
Erről beszéltem. -
Sza_Sa
senior tag
Még valami, a telefonom minden hívást rögzít, egyiket-másikat visszahallgatva eléggé vicces beszélgetések folytak ezekben a napokban. Tudnék még szemezgetni.
Mielőtt feltettem az autót megnéztem egy pár hirdetést a felhozatal miatt. Bazz, az emberek java része nem tud írni, fogalmazni! Még ennyire sem mint én, sajnos én sem vagyok prof Grétsy László.
Mássalhangzó kettőzés, j vagy ly, vessző, mondat végén megfelelő írásjel kirakása. Direkt megfelelőt írtam, a -minden mondat végére beb@szok egy felkiáltójelet- írásmód nem jó megoldás. Összetett mondatok sokaknak nem mennek.
Vannak bajok a fejekben. -
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
tboldi #34861 üzenetére
Mesélek. Direkt nem teszem offba, ez hozzátartozik egy autós topic-ba.
Első nagy problémám, ami már az autók keresése közben zavaró, miért nem tesznek fel az eladók ingyenesen elérhető hd képeket? Miért kell fos, kis felbontású képekből állapotot megtudnom? Egyes eladók ezt még megfejelik összesen 3 db képpel, amiből aztán tényleg nem lehet semmit látni. Az igazán profik pedig életlen, bemozdult, 3db sd képpel teszik fel a portékájukat. Aztán várják a csodát és nem értik miért nem ment el még a kocsijuk.
Egyébként ez a szolgáltatás a használtautón "turbó képek" név alatt fut, a sztenderd 6 sd kép helyett 12db hd képet tölthetsz fel, 375ft-ért, a hirdetés törléséig. Ez ugye egy olcsó autó értékének nem fedi le a 0.01%-át, a milliós autókról nem is beszélve...
Persze te is megveheted a szolgáltatást mint vevő, csak ezzel szinte semmit nem érek, ha az eladók sd-t tesznek fel, meg én lehet, hogy hónapokig fogom bújni a hirdetéseket, szóval ez nem egy gazdaságos dolog. Meg egyáltalán, nekem vagy az eladónak az érdeke, hogy jól be legyen mutatva a terméke?Szóval, a karácsony előtti szép időben megcsináltam a belső takarítást, majd a fényképeket a beltérről. Tegnapelőtt meg szintén szép volt az idő, gondoltam lemosom, majd megcsinálom a külső képeket is, aztán majd ráérek feltenni a hirdetést akármikor. Aztán szerda este volt egy kis időm, gondoltam megszerkesztem, feltolom aztán majd úgy is ünnepek után jönnek az első vevők, ki a fene vesz kocsit karácsony után, szilveszter előtt??? Ilyenkor alkoholba kell fektetni a dellát, nem?
Na akkor bemelegedtünk, jöjjön a lényegi rész.
12 nagyfelbontású kép, jól kitöltött adatlap, alvázszám megadva, minden fontosabb, műszaki óta történt javítás leírva, alkatrészek felsorolva, ahol lehet dokumentummal alátámasztva. Plusz értéknövelő extrák leírva (téli nyári szett) Hiányosságok, nem működő dolgok, hibák, sérülések tételesen felsorolva. Ha kell be is tudom linkelni a hirdetést, nem töröltem, csak inaktívvá tettem.
Azt azért tudni kell, az autó nem volt makulátlan, 15 éves olasz autóról beszélünk. Küszöb hátul már elkezdett rozsdásodni, és ami rosszabb, belülről kifelé, bal hátsó ajtó nem mindig zárt be második kattanásra, ablakmosó motorja pár hete megadta magát, ülés egy helyen kikopva stb. Ezek már olyan hibák amikkel nem szerettem volna foglalkozni, már akkor tervben volt az eladás.Egyébként egy szinte törésmentes autó volt, két kisebb, garázsba való beállásból történt sérülést szenvedett el a 15 év alat, az első lökös és a hátsó ajtó sérül, mindkettő cserélve lett, a lökös kettétört, a hátsó ajtót csúnyán megnyomtuk. Friss vezérlés cserével, friss hátsó dobbal, 5 éve cserélt Monroe első gátlókkal, másfél éves fékekkel, stb. Minden egyéb dolog működött rajta, jött-ment, mint faluba a traktor.
Szóval tolom fel a képeket, töltöm ki a kitöltenivalót, írom az autóról a fontosabb dolgokat, és még talán le sem zártam a hirdetést, már csörög a telefonom. Összenézünk Esztivel, mindkettőnk arcán "döbbenet" (kösz. Blikk)
1. vevőjelölt: tesókám, mennyiért adnád oda a kocsit? Mondom neki, ne rohanjunk előre, most tettem fel a hirdetést, ha nem kel el 2 hét alatt, beszélhetünk a kedvezményről. Következő kérdése,
- oszt' garanciát adsz az autóra? Legalább 3 hónapot adjá' rá!
- semmit, milyet adnék?
- mert az tudod, hogy kell adnod?
- nekem ugyan nem, magánszemély vagyok, eljössz, megnézed, kipróbálod, hibákat leírjuk az adásvételin, aztán ennyi. Egyébként a feleségem jogász, tudja, hogy mit kell adni.
- jó' van, akkó' tényleg nem engedel (sic!) belőle?
- nézd, elmondtam, ha nem megy el, visszatérhetünk rá.
- egyébként jó áron adod a kocsit, el fog menni.
Így búcsúztunk el, egyébként udvarias ember volt, egy kicsit rámenős, de bemutatkozott, elköszönt, minden extra.2. vevőjelöt: jónapot a kocsiutánérdeklődnékmitkelltudniróla?
elkezdem mondani neki a leírt dolgokat, magyar, egygazdás, stb, stb, majd a szavamba vág:
- mennyit enged belőle, nekem ennél sokkal! kevesebb pénzem van rá, csak munkába járásra kell.
itt egy kicsit előjött belőlem az úriember, mondom neki,
- nézd, (tegezve) szerintem akkor ne raboljuk egymás idejét.
erre köszönés nélkül rámtette a telefont.Ezenkívül még tíz, hasonló emberrel kellett megküzdenem, de voltak igazán kedvesek is, mint például egy nő, Kecskemétről indultak volna el az autóért, még 23.45-kor küldött sms-t, hogy mikor hívhat, mikor indulhat. Aztán reggel mikor indultak volna, már hívott is egy másik ember, hogy úton vannak valahonnan Zalából, 30 percen belül megérkeznek , így szegény nőt vissza kellett hívnom, hogy még véletlenül se induljanak el, mert lehet, hogy feleslegesen tesznek meg 700km-t. Amilyen csalódottságot éreztem a hangjában, az nagyon kemény volt. Győzködött, hogy ők tényleg elviszik, ne adjam oda senkinek.Szegényt nagyon sajnáltam, de elmondtam mindenkinek, nem teszem félre senkinek, aki előbb jön azé az elsőbbség. Még a férje is felhívott, hogy ők elutalják az összeget is, csak ne adjam el. Nem győztem elnézést kérni, de nem tehettem meg, akkor a másik, már úton lévő fiatal párral szúrok ki.
Ez volt az eladás messze legrosszabb pár perce, meg amikor visszahívtam őket, hogy elkelt az autó. Nagyon megérintett, még ma is összeszorul a gyomrom, mikor eszembe jut.Aztán akik reggel eljöttek, megnézték, hoztak magukkal egy fényezőt, ő is átnézte, mentek vele egy nagyobb próbakört, aztán elvitték. Kaptak hozzá kb 30 liter benzint, előtte héten tankoltam tele. Természetesen alku nem volt, egyszer kérdeztek rá finoman, de mivel a próba és az adásvételi alatt még vagy 10-en kerestek, tudták, hogy nem kell engednem.
-
Sza_Sa
senior tag
Aki minimum fogyasztásra hajt, vegyen hibridet. Ott kijöhetsz vegyesben 5.5 alatt is, autó és ember függően.
Tegnap elvitték kb. 3 óra! alatt a fiatunkat, saccra 26-an hívtak egy nap alatt, ezek 2/3-a kérdezte meg, mennyit eszik az autó. Nem tudtam nekik válaszolni... Az is igaz, aki ilyen árban keres közlekedési eszközt, annak számít a fogyasztás is.
Ami meg az eladánál volt, az egy hatalmas sztori, még jó, hogy nem ezzel fogalkozom, kemény élet a nepperélet! -
Sza_Sa
senior tag
Ha ki tudsz fogni egy igazolt múlttal rendelkezőt és megbékélsz a mélyreülős pozicióval, akkor vedd, nagyon szép és jó kocsik. De 2.0 benzinnel, bár már az is közvetlen befecskendezős, kokszosodásra hajlamos.
Haszáltban egyébként kinyílik a világ, csak ott nagyon résen kell lenni, meg persze marha gyorsnak, a jó vételeket elviszik rövid idő alatt. Ebbe én belefáradtam nyáron, most újrakezdem
-
Sza_Sa
senior tag
Most jut eszembe, nézegettünk auris hibridet, még az első szériát de a fl utánit. Belül az is tele volt gyenge műanyagokkal, hülye formai megoldásokkal. A japók már csak ilyenek.
M_AND_Ms: a szomszéd Würth-ös srácnak olyan cégese volt míg össze nem csukta. Még nyáron beleültem, esküszöm, öröm volt kiszállni belőle.
-
Sza_Sa
senior tag
Sajnos a forintunk gyenge, nem csak a suzuki drágult. Ennyiért tényleg alig van valami, fapad skoda, kia, hyundai, esetleg jobban felszerelt dacia.
Én, meg a feleségem se hitte el, hogy ez ma egy olcsó autó.* Mi sem ennyiért kezdtünk nézegetni, aztán beleért a kezünk a bilibe.*új autók között
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
Motion_Blur #34756 üzenetére
Piacra vele, az egy pénztemető ha elromlik, márpedig elromlik. Automata váltó javító ismerős szerint a legrosszabb konstrukció.
-
Sza_Sa
senior tag
-
Sza_Sa
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Dell notebook topic
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- PlayStation 5
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Linux kezdőknek
- Akciófigyelő: Ha kéne vezeték nélkül CarPlay és Android Auto...
- Windows 7
- Sorozatok
- További aktív témák...
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF 96TB+400GB 2U rack - 2xE5-2680v4 128GB RAM,2x10G NET,HBA330
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest