- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
tboldi #51187 üzenetére
T430s-t használok a megjelenése óta, az pedig már vagy 6 éve volt, a zsanérját kellett 1x cserélnem. Most gondolkodom a cserén, egy T14s-t szeretnék, de csak hezitálok, mert ez még mindig nagyon jó. Szeretem, és tényleg megérte anno az árát. Az tavaly váltottam droidról almára, vettem egy 12Pro-t, közel fél milla volt, ez viszont szerintem nem érte meg az árát, ennyit sajnos nem ér. Ez egy kicsit csalódás. Valóban van egy prémium érzés benne, de nem akkora amennyit kérnek érte.
-
AMD Power
titán
Világbajnoki Suzuki Swift Sport
-
AMD Power
titán
válasz
2ozzmexy #51191 üzenetére
Én egy 1.0 három hengeres Swiften tanultam meg vezetni. Utána jött egy Clio I 1.9D 65Le. Utána egy 60Le Polo meg egy 60Le Astra. Szóval én tudom milyen egy igazán gyenge autó. Ezekbe beleraktam min 100e km-t. De persze ezen kivűl sok autóval mentem. Volt 45Le VW is meg 150Le TDi is. Van mihez viszonyítanom.
-
Chereiose
addikt
válasz
2ozzmexy #51194 üzenetére
Viszont amit írsz a fogyasztásra, abban pont ezek a suzuki motorok elég jók, teljesen takarékosak még akkor is, ha nagyon forgatod. Megfigyelésem szerint sokkal jobban fogyasztanak, mint más korú, hasonló szívó benzinesek pl a VW csoportnál, vagy koreiai vonalon, +egész tisztességesen is mennek. Pl nekem Polo 9n után amikor vezettem vasaló swiftet, sokkal jobban bejött, az a motor húz is rendesen.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Chereiose #51193 üzenetére
Ezért is rühellem az ilyen autó teszteket, mert ő valamihez viszonyít mindig. Plusz a fajtájukkal sem igazán tudok azonosulni, mert ez minden idiótának menne h a kákán is csomót keressen, közben AMD Power meg hónapokig kereste a megfelelő családtranszportert és neki bőven tökéletes.
De mondok másikat, írnak egy cikket egy autóról, közben a társadalmi réteg akinek tervezték azt az autót, annak kb a piacra/bevásárolni/orvoshoz/gyerekekért járásra kell egy közlekedőedény, ami igénytelen és jól tűri a ridegtartást. Na az ilyen autóknál szokták felhozni az unalmas belteret, a kevés extrát, a kopogós műanyagot, amit persze simizni nem jó, de könnyen takarítható...Példa a saját életemből: Vasárnap a lányom - miközben kivettem a kocsiból - bukott egy olyat, hogy a Vitara jobb hátsó ajtaja és a hátsó ülés 67%-a olyan lett, az asszony meg már a tízezreket számolta a fejében kárpittisztításra. A nedvestörlővel lehúztam a "kopogósműanyagról" 3 mozdulattal, az üléshuzatot két mozdulattal lekaptam és fent betapostam a kis Indeshit-be 20 percre, újabb 20 perc a távhős radiátoron és mehetett is vissza a kocsiba. Na ezt a mutatványt a hűdeprémium beltérrel kérem szépen végrehajtani, a büdzsé ugyanennyi.
Erőtlen a szívóbenzin alul? Akkor kéretik forgatni... (a dízel is olyan lomha ha 1200-nál elváltogatom...) Ja, hogy akkor már nem is 5litert iszik a Nap-Hold távolságon? Hmmmm..."A csikókat etetni kell..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
AMD Power #51189 üzenetére
Ne bántsd őket, másba nem tudtak belekötni.
Lomha az M15A? Hát nem tudom, lehetséges hogy lomha a 2,5 TDI-hez képest, de nem is egy liga. A szívóbenzines valóban lomha lesz ha 150+ LE-s turbódízel vasakhoz vagy szokva... Nem értem miért kell ilyeneket leírni, hogy egy motor "lomha", nem lomha, csak abban a ligában nincsen "ideges" motor, a felsőbb kategóriához pedig ne hasonlítsuk már, almát a körtéhez...
Tudod aki kisteljesítményű autón tanult vezetni, az kellő alázattal (és türelemmel) viseltet a közlekedés többi résztvevője iránt, cserébe megtanul vezetni. Én mindig azt szoktam mondani h nincsen gyenge autó, csak olyan sofőr aki nem tud vezetni és sebességet váltani... Az 1,4 TwinPort G Astrának sincsen nyomatéka, 5 fővel meg a gyorsulása... inkább hagyjuk, ezért is szoktam országúton egy lendületből autózni vele, felgyorsítok 100-110-re és a tempomat hiányát kihasználva úgy játszok a sebeségemmel hogy ne kelljen hirtelen kilőni sehonnan és fel tudjam venni a forgalom ritmusát. Ha mégis beszorulok és előzni kell akkor visszadobom 3-asba, a jobb lábamat elhelyezem a hűtőben és amíg le nem tilt nyomom neki, a többit intézze el a fedkomp...Nem akarok a Mondeo-kkal és A6-okkal egy tempót menni, mert nem képes rá fizikailag az autó, ennyi, én ezt hívom úgy hogy "megtanultam vezetni", tisztában vagyok az alattam lévő technika képességeivel és a sajátommal és el tudom ezt a párost helyezni a "közlekedési táplálékláncban", és ehhez még ész sem kell...
-
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #51185 üzenetére
X220-X230, esetleg T420-T430 a kiszemelt, többet nem költenék rá.
Bár a MacBook Airek dupla annyiba kerülnek átlagosan, de tetszik, hogy olyan vékony és ék alakú.Jelenleg csak egy 2017-es, 15"-es MacBook Próm van, imádom, de sajnálnám a garázsban nyúzni.
-
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #51182 üzenetére
2017: 8, 8 Plus, X
2018: XS, XS Max, XR
2019: 11, 11 Pro, 11 Pro Max
2020: 12 Mini, 12, 12 Pro, 12 Pro Max, SEVastaggal szedve a 2 exem és a jelenlegim.
Egyébként a napokban a 2010 és 2017 közti MacBook Airekre döbbentem rá, hogy a tízéves gépekért is elkérnek 100-120k Ft-ot. Nekem egy 2016-osom volt, 190-ért adtam el 2017-ben, és most, 4 évvel később is el tudnám ennyiért.
Épp autószereléshez és diagnosztikához vadászok egy lapost, és a ThinkPadek mellett ezeket is nézegetem. A virtuális gépezést úgysem úszom meg, úgyhogy mindegy, hogy Windows vagy macOS. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
AMD Power #51178 üzenetére
A piac beárazta, kár szépíteni. A jó cuccoknak mindig is volt áruk... Nem tom hanyas szifonnal járnak, de egy 8-asat még ma is él lehet adni pénzért, próbálj meg egy vele egy koru androidosat... Most többért tudom eladni a Vitarat mint amennyiért vettem...
de nemelado
-
O_L_I
őstag
Azt tudja valaki, hogy a hybrid Vitara és Scross-ba ki gyártja az automata váltót?
A régebbi modellekbe ha jól tudom az Aisin AWTF-80 SC volt, de ezt már asszem nem gyártják, tehát az új Suzukikba már más van (elvileg) -
Grenczii
tag
válasz
2ozzmexy #51173 üzenetére
Nekem a Vitara S modell volt az első amit láttam élőben GLX felszereltséggel akkor döntöttem el hogy na ez már tetszik.Ott még más volt a motor karakterisztika a K14Cvel , mondjuk az pár éve volt mikor kipróbáltam , talán kicsit magasabb fordulaton indult meg mint a K14D. Itt most az tetszik hogy 2000-es fordulat és már húz ahogy kell mert onnantól kezdve megvan a "full" nyomaték. Szívó benzines után furcsa hogy nem 3000es fordulat felett kezd el élni. Engem az érzés ahogy megy - az 1,9es 131 lovas PDTDIre emlékeztet, olyannal mentem viszonylag sokat.
-
AMD Power
titán
Ezért ilyen drága használtan a családi SuzukiHasznált autó: Suzuki SX4, 2006-2013
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Grenczii #51167 üzenetére
Na ezért mondom amit mondok, a SS csak az EU-nak jó, senki másnak.
Megy a harc a grammokért meg a centiliterekért, de az senkinek sem tűnik fel, hogyha beleteszek egy plugin hybrid rendszert egy V8-as dízelbe, akkor zöld rendszám meg lecummantjuk mint a bolygó megmentője, mert mindehhez tartozik egy Enterprise anyahajó méretű bódé...
De hogy témánál marajdunk: K14C motorkódra két generáció hallgat (ez volt a Vitara S modellben, igen, sport
), 2019 előtt nem kellett bele GPF (simán hozta a normát), 2019 óta kell bele GPF (annak ellenére hogy a normát még mindig hozná!), a tiéd egy áttervezett K14C motor megbolondítva egy mild-hybrid rendszerrel, ami a vezérműláncon keresztül avatkozik be, így jött létre a K14D motorkód.
-
Grenczii
tag
válasz
2ozzmexy #51166 üzenetére
Megírtad a lényeget, első tulaj megfelelő karbantartással.Oda kell rá figyelni és működik
Lényeg az én is ahol tudok odafigyelek/figyeltem mindenre.Nálunk is minden tovább kitart mint "kellene"
2 Octavia volt családba az 1.6ost 19 évesen adtuk el 200.000km-el (szegecselt váltó csere volt 17 éves korában de annak sokkal előbb ki kellett volna jönni) az 1.4est cseréltem le Vitarára 12 évesen 135.000 km volt benne.Van még egy Avensis kombi 2018as (1.8 szivó benzin) öcsémnek kb 40 ezer km, egy MFD13as (asszem) Swift GLX 2014ből 27 ezer km-el ez faterék hétvégi autója - mert a "melós" egy Transporter T4 2001ből 776.000km-el
Suzukival én csak ismerkedek még 2 hete van nálam kemény 500 km van benne de eddig nagyon tetszik az 1.4es szivó után. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Grenczii #51161 üzenetére
Majd ez is tizensok év múlva kiderül, hogy kinek van - akkor már volt - igaza.
Kicsit nehéz a feltételes jövőidő a magyarban.
Nekem előtte 4ZZ-s corollám volt (18 évig, 186ezerrel adtam el), sőt a faterék Aurisában most is az a motor teszi a dolgát lassan 14 éve, és valahogyan nem eszi az olajat és nem görbíti el az okoskerék a vezérműtengelyt sem... Lehet hogy a többieknek nem a tízvénegyvenuniverzált kellett volna locsolgatni bele 25 ezrenként!?Volt 4E-FE, 2E-E is vagy említsem a 7A-FE-t (gyújtáshibák, olajevés) vagy éppen a 3ZZ-FE-t (szintén zenész, olajevés, vezérműtengely, lánc csörgés)...
De van az ellenpárja is, ami állítólag bulletproof 1,6crdi (D4FB), na nálam olyan vödör kaka, hogy szavak sincsenek rá...
Vagy hozzam fel az apósom 1,4TwinPort G Astráját!? Nem eszi az olajat, nem akadt fel a termosztát sem, sőt az ABS kocka is rozsdamentes mindegyikben... Lehet a megfelelő karbantartás az oka és az hogy ismertük a gyengeségeket... Igaz, mindegyiknél mi voltunk/vagyunk az első tulajok, úgyhogy pontosan tudtuk mit mikor kell cserélni, sőt be is volt tervezve minden, még a katalizátor csere is...Hogy a topik típusánál maradjak, az egyik barátomnak volt 2005-ös M13A motoros Swift-je (én javasoltam neki), amivel szintén semmi baj sem volt 10 éven át, még a hírhedt nyelestengelycsapágy sem jött elő 176ezer km alatt sem... így nem csoda hogy ő is egy M16A Vitarába üllt át, mondjuk hűségesen behordja a márkaszervizbe (akárcsak az előzőt) Bartáékhoz.
-
AMD Power
titán
válasz
dethroner #51154 üzenetére
Persze. Első dolgom lenne.
Az meg ,hogy a gyártók mit mondanak/írnak azt meg hagyjuk! Amikor azt írja egy kezelési kézikönyv ,hogy minden tankolás után nézzük meg az olajszintet mert előfordulhat ,hogy 1000km/1 liter olaj elfogyhat az autóból!! És ez normális! VW csoda konszern......
A 30.000km csoda long life olaj csere periódus és társai stb stb..... -
gombii
tag
-
Roxbury
őstag
válasz
2ozzmexy #51162 üzenetére
Igen.
Aha nagyon régóta ezzel az olajjal járok, semmi gondom vele. Kb 5 decit eszik meg 10.000 km alatt, utántölteni nem kell.
Ha már úgyis 30-as olaj az előírás, gondoltam kimaxolom az indítás utáni minél gyorsabb kenést.
A blokk szép aranybarna belülről, legalábbis a szelepfedél alatt, szépen tisztán tartja.
-
Grenczii
tag
válasz
2ozzmexy #51159 üzenetére
Lényeg az hogy K14D motor is tudja hogy ha nem elég hideg a turbó akkor bekapcsolja a hibrid akksiról mindent ami kell hozzá , nekem se kell elhinni én se vagyok autószerelő
Tudom miről beszélsz gyári hibás autókról van szó ,szegecselt váltós 1.6os Octaviám volt.
Utána 1.4 16V BCA motoros, amire mindenki azt mondta hogy jaj eszi majd az olajat meg eszi a trafót meg jaj minden.Ott is kellett a gyertya csere amikor elő volt írva nem ette a trafót. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Grenczii #51152 üzenetére
Az 5 éves autókban!? Ne viccelj már, a gyártási hibás alkatrésszel is elmentek a PDTDI-k és HTP-k (vagy TCe, ha azokat jobban ismered) éveket... Amúgy a legöregebbekben nem olyan motor van mint a tiédben, azokban K14C motor van, ami nem hybrid, 2019 második felétől már GPF-el, előtte nélküle. A Te motorod ca. 2 éves konstrukció úgyhogy ne menjünk ennyire messze. A lényeg az hogy a '80-as évek végén gyártott 1,9 TDI Passat tudott olyat hogyha nem volt elég hideg a turbó, akkor bekapcsolta a vízszivattyút (és olajpumpát) és keringette még a vizet és az olajat, hogy hűtse. De nem kell nekem elhinni semmit sem, hiszen én egy senki vagyok, autószerelő meg főleg nem, csak egy laikus buta sötét ember...
még egysejtűJóskának is nehezen nevezhető...
("A széles látókör mindenkinek jár" Frei Tamás) -
Tomeeka28
aktív tag
válasz
dethroner #51155 üzenetére
Ez attól függ ki mennyire hagyja rá a dolgot. Más téma, de nekem 2 hónapja cserélte a nem egészen 2 éves iPhone-om az Apple, akku hiba miatt, mert nem hagytam annyiban és után mentem a dolgoknak. Ott is azt mondták, ez ilyen először. Ugyan ez van az autónál is... és igen én 10 évig márka szervizbe tervezem vinni.
-
Grenczii
tag
válasz
2ozzmexy #51141 üzenetére
Nem jártam még Gyöngyösön/ M3-ason Szerencs utcába - de ha ez így lenne tele lenne az internet a lámpánál füstölő Suzukikkal , 1 éve van lassan a K14D kódos motor én nem láttam még sehol ilyet.(ja és a turbó az nem áll meg "úgy"ahogy írod csak szólok ez már nem az a fajta)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Android szakmai topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Megjelent a OnePlus 13T
- Telekom mobilszolgáltatások
- EA Sports WRC '23
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Hobby elektronika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- ÁRCSÖKKENTÉS Jura Impressa C5 fehér kávégép eladó
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Whirlpool AWO/C 51001 mosógép alkatrész
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pulse RX 7900XTX 24GB Videokártya!
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest