Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-17 09:07:23

LOGOUT.hu

Subaru topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1951) Qru válasza Parci (#1946) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Láttam, FB-on is hirdeti. Az hogy megéri-e neked kell eldöntened. Én nem vennem meg.

#nincsbennetarcsi

(#1952) Parci válasza Qru (#1951) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

valószínűleg én sem fogom..

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#1953) CB válasza Qru (#1940) üzenetére


CB
senior tag

Ez várható volt azóta, hogy a Toyota a GT86-ban használta a Subaru boxer motorját.
Szerintem már jócskán késésben van a konkurenciával szemben, ha csak 2020 után mutat be hybrid autót. Valószínűleg a Toyota fejlesztéseit kapja meg.

40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.

(#1954) Qru válasza CB (#1953) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

2005 óta társtulajdonos a Toyota a Subaruban, azon csodálkozom, hogy még csak most kezdik majd el a dolgot.

#nincsbennetarcsi

(#1955) CB válasza Qru (#1954) üzenetére


CB
senior tag

Én annak örültem volna, ha az új xv-ből kihoztak volna egy plug-in hybrid változtot 40-50 km-es tisztán elektromos hatótávval. Azzal a napi szúkséges utakat megoldottam volna.

40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.

(#1956) Qru válasza CB (#1955) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem tudom ez az új padlólemezük ennek szellemében készült-e de sanszos, hogy nem ha csak ennyire kesőn vezetik be. Ugy eleve a hátsó difi sok helyet vesz el ezért olyan kicsik (kategórián belül) a csomagtartóik. Már pedig ha nem padlóba süllyeszthető az akksipakk akkor az amúgy is kicsi csomagtérből venné el a helyet.

#nincsbennetarcsi

(#1957) Jorus


Jorus
nagyúr

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1958) Qru válasza Jorus (#1957) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

BÚÉK!

#nincsbennetarcsi

(#1959) outsiders válasza Qru (#1958) üzenetére


outsiders
aktív tag

Bujjék, sok bubuzást jövőre is ;]

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#1960) Petester


Petester
senior tag

B.Ú.É.K. mindenkinek! :)

(ó\_!_/ó)

(#1961) Jorus


Jorus
nagyúr

Szalmabála-szállítás a tanyavilágból :D

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1962) Petester válasza Jorus (#1961) üzenetére


Petester
senior tag

Dög! A csomagtér rolót még ráhúztad? :DD Lassan csak kelleni fog egy vonóhorog... :)

(ó\_!_/ó)

(#1963) Parci válasza Jorus (#1961) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

a vidéki orvos hölgy tulajdonostól megkímélten dumát nem fogjuk bevenni, amikor majd egyszer meghirdeted :DDD

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#1964) Qru válasza Jorus (#1961) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Na szép... :D

#nincsbennetarcsi

(#1965) outsiders válasza Jorus (#1961) üzenetére


outsiders
aktív tag

Ugye a lócitromot takartad csak le vele? :DDD

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#1966) Qru


Qru
MODERÁTOR

Most beszéltem ismerőssel, a Foresterében hazafelé menet egyszer csak elkezdett világítani a check engine. Elgurult a szerelőhöz ahol kiderült, hogy a katalizátor ment tönkre.

#nincsbennetarcsi

(#1967) outsiders válasza Qru (#1966) üzenetére


outsiders
aktív tag

Az új Foris ismerősöd, vagy az SG-s?

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#1968) Qru válasza outsiders (#1967) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

SG FL 2.0i Aut. (4 gangos automata).

Fejből meg nem mondom de ha jól rémlik olyan 240k km van benne (mondjuk használtan vette szóval ki tudja mennyi a valós).

#nincsbennetarcsi

(#1969) outsiders válasza Qru (#1968) üzenetére


outsiders
aktív tag

Ehh, sajnálom. Enyémben valós 173k még csak hálistennek. Bontottat vadászik hozzá? Nekem a check engine anno a lambdaszonda volt még, amikor megvettem. Tuti a katalizátor térdelt le?

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#1970) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

nem tudtok qrvajó, nem nagyon sokat futott összkerekes-automata vasat 4-5m ft-ig? egy barátomnak kéne.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#1971) Qru válasza outsiders (#1969) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Lehet a szonda lesz a ludas itt is amúgy, majd kiderül. Kikérdezem részletesen, mi volt/hogy volt.

#nincsbennetarcsi

(#1972) outsiders válasza Qru (#1971) üzenetére


outsiders
aktív tag

Az típusbetegség, általában az első döglik meg. Denso a gyári, kb 35k asszem.

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#1973) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

emberek, takata légzsákcserén ki volt már? mennyi ideig tart? (ki lehet várni vagy ott kell hagyni a kocsit?)

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#1974) Petester válasza Parci (#1973) üzenetére


Petester
senior tag

Én már voltam, nem megvárós, hacsak nem vagy ráérős, nyugodt ügyfél. :) Én reggel 8-ra vittem a Mogyoródi útra, ha jól rémlik, kora délután szóltak, hogy lehet érte menni.

(ó\_!_/ó)

(#1975) Qru válasza Parci (#1973) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Időpontra mentem kb 1 óra alatt megvolt. Szóval simán megvárható.

mod:

Egyébként nem cserélik az egész légzsákot (a gyártó szerint 10 évente cserélni kéne azt is meg a patront is a hibás szériától függetlenül) csak a patronját.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#1976) _Smooth


_Smooth
senior tag

Sziasztok!

Igyekszem folyamatosan olvasgatni majd a topicot is – amikor időm engedi – de tájékozódás céljából előzetesen azért pár alapinfó begyűjtése érdekében (érdemes-e egyáltalán foglalkoznom a témával) összegyűjteném itt a gondolataim, kérdéseim.
Megválaszolásuk nem sürgős, de köszönöm mindenkinek előre is, ha tud foglalkozni vele.

Alapvetően nem égetően szükséges az autóvásárlás. 2010-ben vásárolt autónkat 2016-ban adtam el, mert ez alatt a 6év alatt összesen 30ekm ment bele. Azóta is csak hébe-hóba volt olyan alkalom, mikor tényleg megoldhatatlan (vagy irreálisan komplikált, kényelmetlen) lett volna autó nélkül. Ezeket családon belüli kölcsön járművel, autóbérléssel át tudtuk hidalni.
Viszont tavalyi év végén beleszaladtam pár videóba, ahol nagyon látványos, mit tud egy Quattro vagy Subaru AWD az összes többivel szemben. Mindig is tudtam, hogy ha összkerék, akkor ez a kettő, és főleg a Subaru mindig is kicsit periférián volt (örök kedvenc az Impreza WRX STI gen2 mk2), de költségeit figyelembe véve sosem volt reális opció.
Hát most egyrészt ebbe az összekerékmeghajtásba (és nem mellesleg a boxerbe) való teljes beleszerelmesedés, másrészt az év végére tervezett családbővítési projekt miatt kicsit jobban előtérbe kerül ismét egy autó.

A legszimpatikusabb egy Outback lenne (szeretünk túrázni, kirándulni, imádjuk az őszt, telet, gyakran járunk Spartanra, szóval tetszik a kicsit emeltebb hasmagasság, szabadidősebb kialakítás/kinézet, mégsem hivalkodó terepjáró), de a Legacy is képben van.

Ami igazán optimális lenne:
benzines boxer (lehetőleg 2,5 fölött), manuális váltó, kombi, napfénytető

Ami nem szempont:
fogyasztás (nyilván nem lenne baj, ha kéne a kutat is vontatni, de a nagyon kis éves futás miatt az összes előnyért cserébe ezt tudom a legkönnyebben beáldozni)

Aggályaim:
ahogy eddig olvasgattam, viszonylag problémamentes, megbízható járművek (ami nagyon szuper), de ha valami mégis cseréssé válik, azt elég költségesnek találtam.
Mivel használtautó lesz, így legalább 1-2 költségesebb szervizbe biztosan bele fogok szaladni. (új autó nálam valszeg 10évig csak olajcserére járna)
A nagy gond, hogy a fenti optimális megoldást (esetleg a napfénytetőt el tudom engedni) egyszerűen nem lehet kapni 1,5-2millás szegmensben. Egy dolog mindig hibádzik; vagy benzines, de automata, vagy manuális, de diesel, esetleg csak a 2.0 boxer.

Kérdés az lenne, mik a valós tapasztalatok a fentiekkel kapcsolatban.
Illetve, mennyire kellene tartanom a dieselektől? (utálom őket, sose vennék, de ez a boxeres egész szimpatikus) Egyetlen hátrányaként talán a porlasztócsúcsot találtam. Ahogy olvastam, a 4db kb 1,5milla(?) O.O és a vacak magyar üzemanyagok eszik.
Mivel a fogyasztása is alacsonyabb lenne, egyáltalán nem lenne nekem gond a legdrágább üzemanyagot tankolni bele. De az autónak akkor is van egy előélete. Találtam olyan dieselt, amiben vagy 300ekm van, de állítása szerint minden cserélve. Ha ez igaz, akkor egy 5-6évig nálam vígan ellenne, ismét egy 30-40ekm.
Vagy nézegessem inkább bátran a 2.0 boxert? Tudom, teljesítmény ugyanaz, mint a 2,5-nél, de nyomaték kisebb és fogyasztás se nagyon más.
Nem tudom, elegendő lenne-e nekem. Alapvetően nem versenyautónak kellene, de szeretem, ha alacsonyabb fordulaton is szépen mozgatja az autót a motorja… ha esetleg kis bakhátakra is fel tud rendesen kapaszkodni.

Vásárlás igazából majd csak tavasz végén lesz aktuális – addig van még egy nagyobb költségű projekt, majd meglátjuk, abból mennyi marad autóra -, de igyekszem idejében körbejárni a témát. Pláne, ha az jön ki, hogy esélytelen számomra.
Tetszik az Audi Quattroja is (mint második opció), csak a VAG motorok és a Záudi (mint státusszimbólum) nem szimpatikusak. Nem puccoskodni, felvágni, hivalkodni akarok. Akkor inkább Megane III grantour lesz belőle (ugyanannyiért egy fiatalabb, nem játszós, racionálisabb kombi).

Köszi még egyszer a válaszokat előre is.

# I got bored one day and put everything on a bagel...

(#1977) Parci válasza _Smooth (#1976) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

subaru dízelt NEM! konstrukcióhibás motor, a régiek nagyon, az újak kicsit, kerüld el messzire és felejtsd el örökre.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#1978) Jorus válasza _Smooth (#1976) üzenetére


Jorus
nagyúr

Ha nem kizáró ok a nem emelt hasmagasság, akkor Lega. A 2 lityis manuális Lega kombiból elég sok kapható ebben az árszegmensben, kis utánajárással ki lehet fogni épkézláb példányt belőle. A 2 lityis teljesítményre ugyanannyi, nyomatéka meg a 2.5-ösnek sincs.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1979) _Smooth


_Smooth
senior tag

Oh (ha csak kicsit is, de) sajnálom... akkor nem véletlenül van belőlük annyi és olyan olcsón :)

Akkor, ha nem lesz 2.5, azért a 2.0 (165lovas) élhető, használható? Azért az a 180Nm körüli nyomaték nem tűnik (szívó benzinhez képest) irreálisan alacsonynak - tény, hogy a 230 szimpatikusabb lenne (már egy 1,6 dieselét megközelíti, az meg eddig bőven elég volt - céges autós emlékek).
Végülis a felező kompenzálhat, nem? :)

Szerviz/megbízhatóság tekintetében a 2.5 vs 2.0?

(#1978) Jorus
Nem kizáró ok, első körben Legacyval szemeztem, az Outback-ek kalandosabb kinézete nagyon megtetszett. De kimondottan terepre valszeg úgyse fogunk menni, inkább csak ilyen földutas dolgok, mélyebb hó stb... azzal talán megbírkózik a legacy is. Igazából pont amiatt kérdeztem a 2.0-s motort. Abból azért találtam pár szebb, ínyemre való példányt.

[ Szerkesztve ]

# I got bored one day and put everything on a bagel...

(#1980) Parci válasza _Smooth (#1979) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

én nem rögzíteném, hogy lega vagy outback vagy forester... amiből jót találsz, az. lega elég alacsony amúgy, ha mész földúton is, nem ideális.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#1981) _Smooth


_Smooth
senior tag

Nézegetem mind a hármat (néha még impreza is befigyel - abból találtam egy nagyon szimpatikusat; kevés km, kiváló állapot, nem túl magas ár - viszont "csak" 1.5 és nem túl erős csomagtér).
A sorrend alapvetően: Outback-Legacy-Forester
Ezek közül jelenleg a legreálisabb a Legacy. De pont amiatt hátrányos kicsit, amit Te is írtál - ha már kicsit huplisabb földúton is elakad, akkor kb értelmét veszíti. Igaz, hogy legnagyobb részben aszfalton használnánk, de ha csak pont azon kisidőben nem tud többet teljesíteni egy FWD-nél, ami miatt ezt venném, akkor... :S
Nyilván az aszfaltos menettulajdonságai is jobbak az AWD-nek, de ha ugyanúgy felakad enyhe terepen, akkor az asszony kibelez az irracionális vásárlás miatt :D

# I got bored one day and put everything on a bagel...

(#1982) Jorus válasza _Smooth (#1981) üzenetére


Jorus
nagyúr

Igen, a 3rd gen Legák elég alacsonyak, ahogy Parci írja, a szabad hasmagasságuk nincs 15 cm (5,9"). Az Outback hivatalosan 22 cm-en van, de ez csak a hátul kicsit belógó kipuf csövek miatt van, egyébként szinte mindenhol megvan a 23-24 centi saját mérés szerint, tehát jelentős a különbség. Ehhez elég könnyű hozzászokni, asszony B7-es Passatja 13,5 cm-en van, azt rendszeresen odaverem a vidéki, kátyús, dűlőutakon. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1983) outsiders válasza _Smooth (#1981) üzenetére


outsiders
aktív tag

Megnéztem hahut most se Fori se OBK nincs ilyen árban semmi, szokott lenni, muszáj lesz kivárnod szerintem, amik árban fentebb vannak azok eladóak már hónapok óta, kitartja a tulaj. Én 1.85-ért vettem szép állapotú 2006-os 170-et futott Forestert, elég bele a 2 lityis boxer, szépen mozgatja (nem úgy, mint egy H6 persze, de mindennapi közlekedésre és előzni untig elég).
Ami fontos lehet talán, hogy a Foresterben NINCS kettős tömegű lendkerék, ami azért nem két forint. Ez a Legában és az OBK-ban is van a kéziváltósokban.

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#1984) _Smooth válasza Jorus (#1982) üzenetére


_Smooth
senior tag

Ugyanez a magasság igaz a 4-esre is? Mert inkább azokkal szemezek.

(#1983) outsiders
köszi Neked is az infókat. Én is kb ezt tapasztaltam most. Igazából kivárni nem gond, mert mint írtam is, kb csak tavasz vége felé (legkorábban április közepe környékén) lesz esedékes - kivéve, ha valami extrém kihagyhatatlan ajánlatba futnék.

Közben elkezdtem már nézegetni árban fölfelé is (3-4m környékén), de ennyit azért nem szívesen adnék ki autóért, amit viszonylag ritkán használunk - főleg úgy, hogy azért elég sokat költenék még rá pluszban (szerviz mindegyiken alap, azon kívül szívesen dobnám fel pár reflektorral és egyéb kiegészítővel).

Foresterből a fiatalabb példányok tetszenek, az idősebbek nagyon puritán, nagyon terepjárós, nagyon japános belsőt kaptak :(
Persze csábító, hogy nincs kéttömegű, de nem a legnyomósabb érv.
Most, h végigfutottam a kínálatot, Foresterből találtam szimpatikusabb példányokat, de azokat is inkább 3m körül.

Nem tudom, hogy váltóból tudok-e engedni kompromisszumként... legalább annyira utálom, mint a dieseleket.

Bifuel rendszerrel van valami tapasztalat? Találtam ilyen verziót is foresterből.

Esetleg van valami oldal, ahol részletesebben összegyűjtik a paramétereket? (legfőképp motor terén)
Találtam egy elég jót, ahol általam ismert/próbált autók többsége fent van, de nem tudom összevetni, mert Subaruból kb semmi.
Kíváncsi lennék, melyik példány pontosan milyen nyomatékgörbével rendelkezik.

# I got bored one day and put everything on a bagel...

(#1985) outsiders válasza _Smooth (#1984) üzenetére


outsiders
aktív tag

Élőben egyáltalán nem gáz ez a Fori SG, hidd el, Lega és OBK belül kicsit lekerekítettebb formákkal operál, ennyi. Ebben legalább ki tudod hajítani a rendkívül gyér gyári fejegységet, ami kritikán aluli mindben, használhatatlanul szarul szól. Anyagok minősége tök ugyanaz bennük.
Szerintem az SH Fori amit nézel nem nagy előrelépés, vezethetőségben szarabb sokkal (az már dőlöngélős futóművel rendelkezik), motor is gyengébb a nehezebb és nagyobb légellenállású kasznihoz, szemre tetszetősebb elsőre azt biztos, de értelmes motorral azt ki sem adták.... Vagy veszed a dízelt ami szar, vagy a 2.5 turbót ami szintén az, vagy az alulmotorizált 2 litereset.

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#1986) Jorus válasza _Smooth (#1984) üzenetére


Jorus
nagyúr

4-esre gondoltam, bocsi, csak néha keverem, mert a 4th gen Legaból készült a 3rd gen Outback. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1987) _Smooth válasza outsiders (#1985) üzenetére


_Smooth
senior tag

Nyomós érvek. Elkezdek barátkozni vele.
Igazából ebből a második generációs foresterből mintha kétféle belsővel láttam volna példányokat (vagy első és második gen. lehetett és nem bírtam még megkülönböztetni őket?).

Kicsit pimpelgetjük és mindjárt jó lesz ez is ^^

Bár amire igazán rá vagyok most kattanva, az egy Outback (mérsékelten emelt has), egy szolíd gallytörő, azon 2 hella reflektor, tetőn egy kis nyúlketrec (esetleg ott valami LED reflektor).

Na meglátjuk, mi jön ki ebből a végén :)

# I got bored one day and put everything on a bagel...

(#1988) Jorus válasza _Smooth (#1987) üzenetére


Jorus
nagyúr

Úgy-úgy :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1989) outsiders válasza _Smooth (#1987) üzenetére


outsiders
aktív tag

Lesz ott OBK, no para :B Amúgy ez a Fori beltere [link], a sötétebb szürke műanyag anyagában mintás és rücskös, jól néz ki és jó a tapintása is.

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#1990) _Smooth válasza Jorus (#1988) üzenetére


_Smooth
senior tag

Eeejjj, igen, valami ilyesmi lenne az én szívem vágya is :D
Pláne 3.0R (manual)...
Ez a Tied lenne, vagy szintén netes kép a szemléltetés kedvéért? :)

(#1989) outsiders
Na erre gondoltam pont...ez már azért abszolút elfogadható. A második generációnak csak ilyen beltere volt? Ami ennél retróbb, az csak 1st gen lehet? (ha jól tudom, akkor 2nd genből is volt phase1 és phase 2 - 2002-2005 és 2005-2008, ha jól tévedek).

[ Szerkesztve ]

# I got bored one day and put everything on a bagel...

(#1991) outsiders válasza _Smooth (#1990) üzenetére


outsiders
aktív tag

Jól sejted, nézz 2005 utánit, az már faceliftes SG. A legjobb egy 2005-ös 2 lityis turbó szerintem, abban van potenciál még a gyári lovakon felül, a motor jó konstrukció ráadásul, nem mint a 2.5 turbó.

[ Szerkesztve ]

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#1992) Jorus válasza _Smooth (#1990) üzenetére


Jorus
nagyúr

Az enyém ez a szénaszállító :D

De jól lehet benne aludni is. :)

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1993) outsiders válasza Jorus (#1992) üzenetére


outsiders
aktív tag

A bála alatt sok lócitrommal.... :DDD

Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.

(#1994) Jorus válasza outsiders (#1993) üzenetére


Jorus
nagyúr

Volt alatta nejlonzsák, de azért asszony egy órán keresztül takarította a maradékot - mondtam neki, hogy elmehetünk szalmáért, de akkor ő f*százza ki a belsejét. :D

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1995) _Smooth válasza Jorus (#1992) üzenetére


_Smooth
senior tag

Jáááájjj, csak a szívem fájdítod :D
Már nem a szalmával (Te autód :D), hanem én is bírnék ilyen kis kirándulós, egy éjszakát benne alvós dolgokat ^^ Túrázni, tábortűz az autó mellett. Hinnye!

Így már a Forester is remekül néz ki (persze most már tényleg egyre inkább terepjárós lesz a kinézete XD).

(#1991) outsiders
Remek! Vadászom majd ezeket. Eredetileg is onnan indult az egész, hogy turbós és összkerekes autó kéne :D De aztán a turbó elkopott, mert meglepetésemre Subaruból alig találtam - ésszerűség keretein belül egyáltalán nem.
Audiból játszana esetleg 1.8TFSI... de azt a márkát a legvégső esetben, már-már kétségbeesés szélén választanám.

[ Szerkesztve ]

# I got bored one day and put everything on a bagel...

(#1996) Jorus válasza _Smooth (#1995) üzenetére


Jorus
nagyúr

Háromnapos horgászaton voltam már vele a hegyekben; autóban alvós, tábortüzezős, halatnemsokatfogós, de hangulatos erdős-tavas, harmatban, ködben ébredős. :K

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1997) Petester válasza _Smooth (#1987) üzenetére


Petester
senior tag

Nekem is egy 3. gen OBK van H6-tal, nagyon szeretem. Május óta van meg, így sok tapasztalatom még nincs, de ez idő alatt belement 20e km. Eddig amit cseréltem, az olajak (motor, váltó, difik), új gumik, első fék komplett felújítás nyereggel együtt (zavart hogy rozsdás, meg már picit rázott), hátsó kerékcsapágy, új hátsó kipuff dob és a csövek, mert a gyári szarrá rohadt. A váltóval van valami mert alacsony sebességnél, kigyorsításkor rángat, de Seibikóék szerint nem nagy para. Karácsony előtt voltam náluk, akkor kitakarították belül, cseréltek valami mágneses bizgenytűt, meg kapott új olajat. Használat közben majd elvileg tisztulnak az olaj járatok és fokozatosan fog megszűnni, de én még nem vettem észre semmit, pedig már 1000 km benne van azóta. mióta megvan, az állapota nem romlott, tehát igazuk lehet a Seibikóban, hogy a használatot ez nem befolyásolja.
Alkatrész árak amúgy nem vészesek, mondjuk jó kedvezményem van rá. A hátsó csapágy párban nem volt 60 e Ft (Fag), az első fék mindenestül megvolt 100-ban munkadíjjal együtt ( Ate tárcsa, Ate betét, dugattyúk, csúszkák, új olaj). A Seibikós váltó takarítás sem volt sok, 40e Ft, új olajjal, szűrővel együtt.

Nekem kicsit fájó (csalódás), az a pakolhatóságot illeti. A térképzsebek használhatatlanok, szinte semmi nem fér bele. Hátul nincs is. Csak a középboxból kihajtható pohártartó és egy hamuzó van hátul. Kesztyűtartó a navi miatt megint olyan szűk, hogy a kezelési útmutató mellé alig fér valami. Nem tudom a Fori milyen, talán ebből a szempontból szerethetőbb, bár még nem ültem benne, de fotók alapján szellősebbnek tűnik.

Ha megteheted, válaszd a H6-ot. Hangja csodálatos, dinamikája mondjuk a teljesítményhez képest visszafogottabb, de tud nagyon tud menni. :) Nem drasztikusan több a fogyasztás, viszont ahogy nézem az árakat és a felhozatalt, sokkal jobban tartják az árukat és ha hirdetik, elég gyorsan el is mennek. Mikor én kerestem, itthon nem volt tetsző, én a bajor részről hoztam be egyet, amiben nem csalódtam, a fent említett rángatást leszámítva. Első tulaj, végig márkaszervizes előélet, számlákkal, vezetett füzettel, 164e km-rel vettem át és 6000 € volt.
A H6-ban a vezérlés cserével nem kell kezdened, mert láncos. A gyár nem ír rá elő kötelező cserét, Emil Freiben kérdeztem, de Seibikó pl. 200e km után javasolja. Fene se tudja... A H4 esetében a 165 LE-s 2.0 benzinesnek drágább a vezérlés cseréje, mert hosszabb a szíj, amit a gyár minden H4 esetében a gyertya cserével köti össze, 105 ezrenként. Ha nem H6, én a 2,5-essel venném. Hiába a 165 LE, a hajtás sokat elvesz a teljesítményből.

Nekem nagy vágyam egy Lega Spec B, hiányzik a manuális váltó és az STI 6-os váltójával jobban összhangban vannak (automata esetében 8,5, manuál spec B esetében 7 mp a 0-100).

De ülj bele mindbe, próbáld ki, ami jobban bejön, később se okoz csalódást. :) Nekem Jorus segített dönteni, miután találkoztunk és ültem az autójában, már tudtam, hogy H6, és ha összejön, akkor OBK, vagy Lega. Nem volt cél az emelt hasmagasság, de most már ennek is örülök, mióta megvan, kitárult a világ, olyan helyekre is elmegyünk, amit eddig messziről elkerültünk. :D

[ Szerkesztve ]

(ó\_!_/ó)

(#1998) Petester válasza Petester (#1997) üzenetére


Petester
senior tag

Jah, és mióta megvan, kedves nejem nem kedves, ha nem vezetheti... :DDD

(ó\_!_/ó)

(#1999) _Smooth válasza Petester (#1997) üzenetére


_Smooth
senior tag

Hát nyilván örülnék én is egy H6-nak, de az automata váltót nem szívlelem.
Akkor már egy 2.5-tel is beérném, de lassan azt se bánom, ha csak 2.0.
Ami költségeket írtál, azért nem épp alacsonyak, de valóban nem vészes... akkor fájna csak igazán, ha olyat találnék, amin kb minden ugyanígy a vásárlás után jönne ki. Utána előbb rohadna szét alattam, minthogy újra kelljen foglalkozni velük :D Viszont aki utánam megveszi, piszok jól járna.
Egyébként így tervezem én is, becsüccsenek majd amennyibe csak lehet. Eddig még személyesen nem volt szerencsém Subaruhoz :(

(#1996) Jorus
Pont ilyeneket szeretnék én is ;)
Nekem nem az 5csillagos szálloda meg hetekig a tengerparton sütkérezni a kikapcsolódás. És szerencsére ezeket eddig meg is úsztam :D

[ Szerkesztve ]

# I got bored one day and put everything on a bagel...

(#2000) Qru


Qru
MODERÁTOR

Ti cserélgetitek a tengelyek között a gumikat? A manual azt írja 10 ezrenként cseréljem meg.
Mennyire kell ezt komolyan venni?

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.