Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
A minap egy viszonylag ritka Outback -el találkoztam a Hahun. Nem tudom, miért akadt meg rajta a szemem, nem mondhatnám, hogy számomra figyelemfelkeltően szépnek tűnne, de már sokadszorra kanyarodok vissza a hirdetésre, így valami biztosan van benne. Utánanéztem a típusnak, és egész jókat olvastam róla, ha valaki a fenntartásával (beleértve a fogyasztást) meg tud barátkozni, egy megbízható technikát kap érte cserébe. Nem könnyű manapság megbízható, erős benzines autót találni. Ez a 3.6 nagyon impozánsnak tűnik.
Ha olvasmányaim helyénvalók, akkor ezt a motortípust nem forgalmazták kis hazánkban, ez helytálló? Egyáltalán, EU -n belül volt forgalomban, vagy ezek mind USA -ból behozott autók? Megvan a szépsége az egzotikus motoroknak, de igazán ez azért lehet érdekes, hogy milyen a hazai szervizháttér, alkatrész ellátás, és persze az alkatrész árak. Megköszönöm, ha pár szót tudnátok mondani, amit szerintetek érdemes tudni a típusról (pro és kontra). Köszönöm előre is![ Szerkesztve ]
-
Petester
senior tag
válasz Acheron #2651 üzenetére
Ebből a szériából még forgalmazták itthon is a H6-ot, de olyan drága volt a regadó, hogy nagyon keveset adtak el belőle. Ugyan ez a motor volt a Tribecaban is, így értenek hozzá és alkatrész is elérhető.
De ha elmész megnézni, akkor kiderül, hogy milyen piacra szánták, az óracsoport egyből elárulja, de ott a papírjai is, szervizkönyv, kezelési kézikönyv.
Az előző generációtól sokkal tágasabb, kényelmesebb jószág, nem olvastam olyat, ami miatt kerülendő lenne, de majd a többiek kijavítanak, ha tévedek.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
Jaa, akkor azzal kevertem. Nekünk HL van a félbőr-alcantara üléssel amit linkeltél, az nagyon bejön (a tiszta bőrt nem szeretem). Mondjuk nekem nem széles a hátam így kényelmes. A Subié az inkább ilyen pamlag szerű ülés az is elég kényelmes. Októberben toltunk vele egy Bázeli túrát és nem kezdett el sajogni benne a hátsóm (bezzeg a Jazzben pár száz km után minden bajom van a rövid ülőlap miatt)...
mod:
outsiders: A 9 liter vegyesben az nagyon korrekt! Nekem 8,5 liter a nagy átlagom de úgy, hogy gyakorlatilag nem használom városban...
Acheron: Ha tudod tankolni akkor nincs gond. Alkatrész van hozzá a B9-ben is ez a motor van ahogy írták előttem. Cvt váltó sem kényes ha rendesen volt benne cserélve az olaj (60 ezrenként) akkor tartós lesz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
Sziasztok, nyár elején műszakiztatom a kocsit, előtte szokásos olaj és szűrő cserék lesznek. Felmerült bennem, hogy fém fékcsövet dobatnék az autóra, ha már cserélik a fékfolyadékot is. Megéri szerintetek? Ebayen van hozzá készlet kompletten [link] Eső tárcsáim is cserések hamarosan, a betétek tavaly voltak rajta cserélve. Ha tárcsát cserélnének, akkor a betétet lehet tovább használni az új tárcsával, vagy az új készletet igényel?
Köszi ha tudtok segíteniAz interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
nagyúr
válasz outsiders #2654 üzenetére
Normál körülmények között nem éreznél semmi különbséget a fém borítású fékcső és a normál között, annak csak extrém igénybevétel esetén van hatása, amikor a normál fékcső háza már hajlamos lenne a deformálódásra. Sokkal előbb fog túlmelegedni a tárcsa és megégni a betét, minthogy a fékcső tágulásából következő nyomáspont-változás zavaró lenne.
Eleve a gyári fékrendszerben nincs annyi erő, hogy a fékcső legyen a szűk keresztmetszet ilyen szempontból. Akkor állhat elő ilyen helyzet, ha a gyárinál erősebb fékrendszerrel, durva fékezések miatt felforrósodott fékfolyadékkal, újabb kemény fékezéseket követően a fékcső fala nem bírná a folyadék nyomását, és itt-ott minimálisan tágulna a keresztmetszete. Ez okozhat nyomáspont-változást kiélezett helyzetben pl. A fém fékcső (ami persze nem fém, csak van a teflon fékcsövön egy fémháló borításnak) annyit tesz, hogy igyekszik fenntartani a fékrendszer hatásfokát, azáltal, hogy egyben tartja a fékcsővet extrém körülmények között is, megakadályozva a keresztmetszet átmeneti változásait.
Persze, ha mondjuk a normál fékcsővel azonos árban meg tudod venni, akkor nosza, nem lesz belőle hátrányod.Elég sok fém és egyéb fékcsövet használtam és teszteltem bringákon, mindez ott is fennáll, csak kisebbek a méretek.
[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
outsiders
aktív tag
+ Qru: Köszi srácok, akkor egyelőre hanyagolom, ha esetleg sérült lenne akkor ilyenre cserélném.
Féket keveslem időnként a kocsin, azért nézelődtem kicsit, sajnos valami érthetetlen okból hátulra dobféket raktak a szívó SG Forikra.... Dobféket tárcsára cserélni brutál munka és kiadás lenne, az az út annyira nem járható, marad a nagyobb fékhatású első tárcsa és betét, plusz ugye a jó abroncs és gyakori fékfolyadék csere.
Más: Az lehetséges szerintetek, hogy a prémium 100as nyáltól többet eszik az autó? ugyanolyan stílusban vezetve fél liter többlet van. Nem erre verem azt a bizonyost, nem izgat ilyen szinten a fogyasztás (legyen 10 alatt a vegyes és kész) csak furcsa a dolog.Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2657 üzenetére
Dobféket? Az 1,2-es Jazz-emen is tárcsafék van hátul...
Tárcsára csere miatt nem tudom mennyire vegzálnának a műszakin bár amekkora szakértelmük van sztem fel sem tűnne nekik.EBC jó csak megkérik az árát...
Elvileg nem lehetséges, gyakorlatilag meg bármi lehet. Amúgy Shell? Mert az nekem nem vált be pl.
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
Igen jól hallod, dobfék bazzeg...... Subaru Szerelők se értik, miért azt raktak bele a kis rizszabálók, Corollám ugyancsak 4 tárcsafék.
OMW és MOL is volt benne utóbbi időben.
Tárcsafék van az XT-ben, talán az lehetne a legegyszerűbb, ha egy bontott kocsiról lekukáznám a egészet. Elvileg inkább az első tengelyen kell a nagyobb fékerő, ott szép darab féket ráaggattak, de akkor is olyan illúziromboló egy dobfék egy ekkora autón.
Így is megáll rendesen az autó, de kicsit harapósabb lehetne azért, bár az eddigi kettő vészfékezés az autóval rendben sikerült, baj nem lett, ABS is ténykedett rendesen. Vettem is gyorsan amazonon dashcamet ebbe a kocsiba is, biztos ami tuti.Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2659 üzenetére
Én csak a Shell-t próbáltam de hektikusan evett. Jó esetben nem többet mint a normál üzemanyaggal rosszab esetben 0,3-0,5 literrel többet. Azóta nem is erőltetem ezt a prémium nyálas dolgot. Amúgy sem ismeri az enyém a 95-nél jobb benzint így pénzkidobás bele a 100-as.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2661 üzenetére
95-nél nem ismer jobbat az enyém ha jól tudom, szóval nekem a 98-as is felesleges. Max azért lenne érdemes néha 100-ast tankolnom mert abban több az adalék, így jobban tisztít. Amúgy a közelünkben az olcsó kúton tankolok (Avia) sima 95-öst, attól a legjobb a fogyim. Ugyanannyit eszik vele mint a kinti német benzinből.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Petkó (Subiklub alapító bácsi) OBK-ja eladósorba került, ha esetleg vkit érdekelne.
Adatai: 2015.05.
2.0D Sport kiadás Lineartronic, Euro 6 besorolás
Óraállás: 31000km. EF-nél szervizelt, teljesen hibátlan.A "Sport" széria felszereltség mellett: Levehető gyári vonóhorog, gumiszőnyegek, csomagtartó védőgumi, háló, hátsó lökhárító védő, frissített GPS Európa térkép, hátsó tolatóradar(a kamera mellett...), néhány krómbetét: ködlámpa körül, hűtőrács alatt, visszapillantón, hátsó zárófény körül. Hátsó zárófény mindkét oldalon.
Ára 8 700 e FT.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Petkó asszem ott vette minden autóját (2-3 évente cseréli a Subikat), valszeg azért.
Egyébként nálam EF már a legelején kiesett, amikor 2 különböző tartalmú emailes érdeklődésemre sem voltak képesek válaszolni. De érted, annyit se, hogy köszönjük megkeresését, ilyesmivel nem foglalkozunk, egyébként is le van ejtve. Üdv, EF. Szal oda akkor sem vinném az autót elvből, ha ők fizetnének.Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Szentem inkább az ilyen űrktechnikás kommunikációs formákkal van problémájuk, mint amilyen az email.
Parci: idős fogorvos bácsi (tényleg), szentem megy az imidzséhez az ergya dízel OBK. Egyébként új XV-t rendelt helyette, két hét múlva jön.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
Valami olyasmi rémlik, hogy az a felszereltség, amit szeretett volna, csak a dízelhez volt párosítva a forgalmazás elején és mivel még nem volt dízel autója, kíváncsiságból kipróbálta.
Amúgy neki volt két H6 OBK is a 3. generációból, megvette a faceliftest is, mikor megjelent, aztán a 4. generációból már nem volt hajlandó annyi pénzt kifizetni érte, amennyivel drágább volt a 2,5-es regadójánál. Egyre lejjebb adta, mert már az 5. generációból dízellel ketyegett, de ahogy olvastam, nem bánta meg. Mellesleg én is megvettem volna a helyében, nincs bajom a dízellel, nekem is volt, szerettem is. Mondjuk a Toyota D4D-je már nem az a kelepelő szerszámos láda volt, mint pl. a PD vagy régi 1.9 TDI dízelek.(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
-
HÁZIGAZDA
a kocsi hasít, de most a fényszóró-magasság állítás ikon gyullad fel néha. sajnos nincs hozzá tekerentyű odabent, "vakgomb". volt már ilyen tapasztalatotok? valamit állítanom kéne rajta mechanikusan a motortérnél?
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Acheron
őstag
válasz Petester #2652 üzenetére
Köszönöm az infókat. Eredendően szedánt keresek magamnak, de azt vettem észre, hogy mindennap megnézem ezt az autót. Mindenképp leinformálom, örülök, hogy van esély arra, hogy hazai (az amerikai import autókkal szemben vannak fenntartásaim).
Ha komolyra fordulna: a ritkasága és a hathengeres boxer motor miatt gondolom csak a helyi szakszerviz lesz a megbízható partner a karbantartásban. A Toyotáim is márkaszervizbe hordtam / hordom, az ottani árakat ismerem. Nagyjából mire számíthatok Subaru fronton? Néhány forrás azt írta, hogy a karbantartása költségesebb egy átlag autónál (ami nem feltétlenül baj, megbízható technikára szívesen költök).
Annak örülök, hogy nőtt az elődhöz képest. Nem vagyok nagy ember, de 186cm és 100+ kg sajnos igényel némi teret, nagyon szimpatikus C Merci eset ki pl helyszűke miatt. A félig SUV félig emelt kombi formával azért még barátkozni kell.
(#2653) Qru: Ebben azt hiszem nem CVT váltó van, hanem az 5 sebességes hagyományos (az 5 sebesség manapság nem sok, remélhetőleg az ötödik elég hosszú, ezt ki kell majd próbálni). Ellenben ehhez van teljesítmény választó, ami igen szimpatikus (reggelente szeretek álmosan / kényelmesen elgurulni a munkahelyig (30 km, ebből 10 pálya), de délután bizony előfordul, hogy oda kel lépni, és általában is szeretek tempósan haladni).A CVT -t szívesen kipróbálnám, még nem volt hozzá szerencsém, de azt hiszem, azt csak kisebb motorok mellé szerelték.
A tankolás nem gond, tisztában vagyok vele, hogy a gyári 10l vegyes adat inkább 12 - 13 rendszeres, és néha 15+ is lehet. Sajnos nem könnyű a lábam, ennek pedig ára van Évi 15 - 20k km megy az autóimba, ez még elviselhető többlet.(jelenleg sokkal kisebb teljesítményű benzinest használok, 8 - 9 l fogyasztással)
Több vas is képben van jelenleg, de ez egész szimpatikus eddig, és ami fontos, a család sem vétózta meg. -
HÁZIGAZDA
válasz Acheron #2674 üzenetére
városban 14 literre számíts kb., semmiképp sem 12 alatt. pályán 10-11, országúton 9. sacc/kb., az én 3.0r-emből kiindulva. jó gép amúgy, jó áron, én is gondolkodom rajta, néha komolyan is, de hajlok rá, hogy elengedjem, azt hiszem, ha egyszer váltok, nem akarok már benzintemetőt, lezárom ezt a korszakomat
ha a c merci kicsi volt, az én generációs 3.0r-em is kicsi lenne, mert hasonló a beltér, lábtér.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
Automata szintezős azért nincs ott állító gomb. Otthon nem tudsz vele mit kezdeni sztem, irány a szerelő. Túl sok hibalehetőség nincs, mert vagy az állítómotor szart be vagy tengelyen lévő érzékelő. Jobb esetben csak valami kontakthiba...
mod:
Acheron: Akkor nem bírná el a 3,6 nyomatékát a cvt ezek szerint. Akkor ugyanaz a váltó van benne, mint Parci OBK-jában. Kis gyártó. túl sok varia nincs.
Sztem egy jobb szakszervizzel jobban jársz (összefoglalóban benne vannak).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Acheron #2674 üzenetére
4th gen. OBK-val valszeg nem lesznek méretbeli problémáid. 3rd gen határeset, bár ízlés kérdése is, mert pl. Peti jópár centivel magasabb, mint te, és mégis vígan elvan benne, ahogy én is, bár én csak 185 centi vagyok, de 100 helyett inkább 120+ környéke a vállas-gyúrós formából, és az eddigi legkényelmesebb (bár nem legtágasabb!) autóm.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Acheron
őstag
Köszönöm az infókat!
Családi döntés a benzines autó, az erős motorhoz én ragaszkodom (szinte csak én járok vele, van mellette másik - céges dízel - autó, amivel a családi utakat is meg tudjuk oldani.)
Városban alig járok, bár az a legrosszabb kombó (reggel, hideg motorral, dugóban viszem a gyerkőcöt suliba, kb 2 km + vissza a külvárosig.) A napi rutin 20 km országút, 10 km pálya felváltva. Délután ugyanez vissza. 12l körüli átlagot saccolnék előre. Ez valóban nem kevés, ezért is nézek még egyéb típusokat, esetleg hibrideket.
(#2676) Qru: Vidéken lakom (Miskolc), itt csak a helyi márkakereskedő / szakszerviz marad.
Btw: állapotfelmérésre melyik szervizt javasolnátok az összefoglalóban szereplők közül?
(#2678) Jorus: Köszönöm! Attól nem tartok, hogy nem férnék el benne (bár sajnos én nem vagyok ennyire sportos alkat ) Ama C Merciben is el tudtam helyezkedni, inkább az össz feeling volt szűkös. Bár anno az S60 -am sem volt sokkal tágasabb, és imádtam. -
HÁZIGAZDA
válasz Acheron #2679 üzenetére
ki kell próbálni egyébként, tényleg nagyon egyedi dolog. én kisebb vagyok jorusnál minden irányba, mégsem szeretem igazán. kényelmes egyébként rövidtávon, körbeölel az ülés, minden kézre esik. hosszabb távon (3-4+ óra) meg klausztrofób, fészkelődni meg már nem igazán tudok, mert nyomja a combomat oldalról a rohadék sportülés stb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Acheron
őstag
Beszéltem a tulajdonosnal. Magyarországi az autó, sérülésmentes, első tulaj, végig szakszervizben szervizelve, számlákkal. Szóval az autó olyan, mint a hirdetésben. Most már tényleg komolyan gondolkodom, hogy felmegyek megnézni.Kicsit overkill munkába járósnak, de azért szimpatikus.
-
-
stickermajom
addikt
Ez csak szerintem túlárazott? Főleg, hogy elég rendesen rohad a hátsó íveknél.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2688 üzenetére
Szerintem is az de mivel nepper árulja így alkudni kell keményen. A reális olyan 1,8M ha nem lenne rozsdás akkor 2M.
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
Valóban, annak. Azt nem tudom, hogy a nagy szedán keresésbe hogy jött be az Outback, de most nézegetem a naptárat, mikor tudnék elmenni megnézni.
(#2686) outsiders: No igen, a Vargahegy, ás úgy általában a Bükk
(#2687) Parci: Ha eljutunk odáig, mindenképp jelezni fogom!
Megyek, még olvasgatok a típusról. Hétvégén családi kupaktanács. -
_Smooth
senior tag
válasz stickermajom #2690 üzenetére
Nem kell lemondanod a teljesítményről a csg.tér rovására Jól áll az imprezáknak is a tetőbox (és nem kell,
h mindig fent legyen).# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
Bad Pritt
félisten
Pont akartam írni, hogy mióta aktívabban keresek autót, azóta figyelem az utakat Subaruk után kutatva és alig látok, erre ma sétálok a Material Centertől (ahol pl a G1 Gokart is van, Qru érdeklődött utána a másik topikban) a Lehel utcai villamos megállóig és ezen a kb 200 méteren elmegy mellettem 5 db mindenféle Subaru, köztük egy mostani gerenációs Forester is, szerelem lett első látásra.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Acheron
őstag
A feltételes módot a vétellel kapcsolatban egyelőre megtartva, ez bizonyosan megoldható.
A párommal abban maradtunk, hogy csak jó lenne megnézni élőben. Együtt viszont csak jövő hét szombaton tudnánk felmenni, így lehet rám marad a mustra.
Súlyos negatívumot továbbra sem találtam az autóval kapcsolatban, többnyire csak a fogyasztást emelik ki, illetve az 5 fokozatú váltó váltási sebességéről, és a 6. fokozat hiányáról olvastam megemlékezést. Igaz, ebben van egy Si drive, ami a váltó programot is szabályozza, no meg kézi váltásra is van mód a váltó fülekkel. (Anno az Avensis automatájával nehezen békéltem, mert egyrészt nem akkor váltott előzéskor, amikor én szerettem volna, másrészt - szerintem - indokolatlanul pörgette a motort. De a kormányon lévő váltó fülekkel ezek is kezelhetők voltak) -
nagyúr
válasz Acheron #2698 üzenetére
Nézz majd utána, ha van rá lehetőséged, mert úgy tudom, hogy Európában a 3.6-os csak 6-os manuálissal került forgalomba, az 5-ös AT csak US-ben volt piacon. Persze rendelésre is hozhatta az importőr annak idején, amivel nincs semmi gond.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
válasz Acheron #2698 üzenetére
avensisből csak a 2,4-eshez adtak ötös automatát, a kisebb benzinesekhez egy sokkal primitívebb szerkezet járt. a subaru ötöse nem rossz szerintem, nem egy villám, de az si-drive-val nálam nincs hiányérzet, benyomom a hipertér gombot (s#), a kocsi a következő pillanatban ordít és lehet csinálni, amit kell.
nem hiszem, hogy az autónak bármi negatívuma lenne és őszintén csodálkoznék, ha nem tetszene. az árát és a fogyasztását pedig már most tudod.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest