Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  StarCraft 2 (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2013-02-08 11:43:51

LOGOUT.hu

A Blizzard 2007. május 19-én a Blizzard Worldwide International keretein belül bejelentette, hogy fejlesztik minden idők egyik legsikeresebb RTS-ének folytatását, a StarCraft II-t. A játék alapjaihoz nem nyúltak, a második részben is három fajjal szállhatunk harcba: a rovarszerű zerg-gel, a kolonizáló földlakó terran-nal és a hi-tech űrlény protoss-szal. Rengeteg új egység mellett régi ismerősökkel is fogunk találkozni, a történet pedig a Brood War után veszi fel a fonalat.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#49251) santhab00 válasza Apollyon (#49250) üzenetére


santhab00
tag

Titkon nagyon reméltem hogy nem :)

(#49252) jokeph válasza santhab00 (#49251) üzenetére


jokeph
nagyúr

Sőt, ha supplyblockba teszed, ami unit folyamatban van, az is ki fog már jönni. :U

RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing

(#49253) santhab00 válasza jokeph (#49252) üzenetére


santhab00
tag

Ne márr.

Egyébként, a zergektől kérdezem, hogy mi a standard build/style terran ellen? LingBaneMuta-t látok újabban, de kíváncsi vagyok.

(#49254) jokeph válasza santhab00 (#49253) üzenetére


jokeph
nagyúr

Deeeee. ;]

Igen, alapstratégia valóban.

De mint minden fajt, a terrant is muszály folyamatosan deriteni....

Mert a muta thor/liberátor ellen kb. semmit se ér, ha a terran kicsit is ügyes. :))

RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing

(#49255) joysefke válasza santhab00 (#49249) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Manapság meg nem is jutok 3 base fölé nagyon, mert nagyon agresszívre vettem a figurát.

Könnyen lehet azért alakult így, mert az általad jelenleg használt makro-mechanika (makro == bányászat és termelés) elkezd két bázis felett szétesni, egyre több az egység, a történés amire figyelni kéne, neked meg a hadsereged managelése és derítés helyett egyre több idődet veszi el az állandó queen inject és egyre kevesebb időd marad a növekvő seregedre. ==> összeomlik a makród és tulajdonképpen már a döntő csata előtt kikaptál egy olyan játékostól aki semmi másban nem jobb, csak abban, hogy nem hagyja a makrót kicsúszni a kezei közül, ezáltal nagyobb serege van. Feltéve, hogy nem ütöd ki egy 2 base all in-nel, miközben ő éppen a harmadik bázisát foglalná el...

A fent leírt inject módszer ezzel szemben jól skálázódik a bázisok számával, négy bázist injectálni sem több idő és odafigyelés vele mint kettőt.

Ez az egyik, a másik pedig, hogy zerggel az injectálást / termelést nem ad-hoc (össze vissza) kell végezni, hanem ciklusokba rendezve, játék elejétől a végéig és csak a legnyomósabb körülmények esetén (döntő csata, beérkező dropp vagy overlord vesztés miatti supply block) késleltetve az aktuális makro ciklust.

Egy makro ciklus így néz ki:

1,
inject-inject-inject... ahány bázis van
2,
lárvából egységek-egységek-egységek, amennyi pénzed van mínusz az overlordok ára
3,
lárvából overlord-overlord, amennyi kell, hogy a következő ciklusra ne blokkolódj...

egy ciklus lefut összesen injectálással együtt 3-4-5 mp alatt

A következő ciklus akkor esedékes amikor kikel a lárva és ezáltal újra injectálható lesz a hatchery illetve a kikelt lárvák miatt újra költhető lesz a pénz. Ez kb 30mp-t jelent két ciklus között.

Tehát harminc másodpercenként 3-4-5 mp-t kell eltöltened a makro-ciklussal (amikor már jól megy) a maradék 25mp-t pedig töltheted mással. A queen injectet a ciklus részeként kell kezelned/megtanulnod. A ciklusnak olyan jól kell mennie, hogy nyomás alatt sem hagysz ki.

Ezt az egészet egyszerű leírni, de begyakorolni több száz játék lesz, viszont az első pár nap után már érezni
fogod a hatását. Ha sok pénzed halmozódik fel (nyilván mert túl sok ciklus marad ki, késik) akkor nem szégyen lerakni 1-1 makro-hatcherit..

(#49256) santhab00 válasza joysefke (#49255) üzenetére


santhab00
tag

Alapvetően szerintem elég jól managelem a hosszabb gameket (persze ez semmi, ez csak egy plat1 szintet jelent egyelőre). Annyi hogy mostanában jött rám ez az agresszív játék, mert alapvetően defenzív voltam szerintem, de aztán PiG felvilágosított az agresszív játékról és rákaptam. Szóval a zvz egyelőre PiG első fázisában játszódik, azaz lingbane all-inezek (ha 3 basenél többem van akkor nem sikerült az all-in és hátrányban vagyok, ezért utána gyorsan jön a GG), toss ellen szintén egy ling-es allin-t gyakorlok, ami 2 base-el megy és elég jól műküdik eddig szóval nagy következtetéseket nem vonnék le,de ugye ez se megy 2-3 base fölé. Terran ellen meg most ez a Ravager pusht gyakorolgattam, ami ugye 1 base-s.
De egyébként köszönöm a tippeket, habár már jó ideje játszok, ez a játék inkább játszogatás volt a tanulás miatt, és megint az lesz mire bemelegedek a nyaralásból kilábalva az egyetem miatt szeptembertől. A
Szóval addig próbálok valamit alkotni.

De egyébként tényleg köszönöm a hozzászólásod, mert bőven-bőven kellene gyakorolnom makrózni. Mert ha feljutok Diába szerintem már nem lehet, és nem is szeretnék rendes makró nélkül játszani, csak cheesre hagyatkozva. Például sokszor előfordul, hogy bankolom a mineralt de még így is nyerek, mert annyira jól sikerül a all-in hogy megengedhetem, ezt már fentebbi ligákban nem biztos hogy megtehetem.

(#49257) Formaster válasza santhab00 (#49256) üzenetére


Formaster
addikt

Én azt tanácsolnám, hogy most feküdj rá a makróra és ne diába, az hatalmas széllel szemben vizelés lesz ;) Ha most megtanulsz makrózni pikk pakk meglesz a dia, de kit is érdekel milyen plecsni van a neved mellett. Csak téged :)

Ez a pár taktika már jó valamire, de terrán ellen nekem van jó 2 base ravager/ling pushom is, ami normális mapokon 3.45-4.00 körül ott van, nem allin és ha nagyon ügyes addigra kész van 1 tank, de expelni nem fog tudni. Ha CC first-el nyitott, akkor instant win, vagy hatalmas előny a számodra. Toss ellen inkább counterelős gameket javaslok, de ott is nyerő a ravager/ling push, viszont nagyon gyors hydra follow kell, mert 50/50 hogy airre megy, akkor ravagerrel max picit tartod fel a voidokat, amíg kiérkeznek a hidrák.

Zerg ellen jó az elképzelésed, dominálnod kell (mint minden vs-ben), de mindig törekedni arra, hogy legalább egy picit jobb gazdaságod legyen és valahogy hátrányba verd, illetve túljárj az eszén, majd a meglepetés erejével countereld. Legalább ennyire fontos a micro egy ling/bane tükör meccs esetében. :R

(#49258) santhab00 válasza Formaster (#49257) üzenetére


santhab00
tag

Köszi, megfogadom a tanácsod. Elkezdek fókuszálni a makróra. Akkor ZvZ-ben a már említett dolgot művelném, illetve annak majd következő lépcsőit (lingbane pressure mögött makró, és roach transition), és akkor ZvT meg ZvP-ben rámegyek a makróra, LingBaneMuta és LingBaneHydra társaságában.

(#49259) Formaster válasza santhab00 (#49258) üzenetére


Formaster
addikt

ZvT-ben a mutát hanyagolnám, inkább HidraLurkerLing + Viper. ZvP kifejezetten counter érzékeny, nagyjából a P diktál, neked azon kell túljárnod, amit ő csinál, illetve időben észlelni. Ha gondolod nyomhatunk pár team gamet, ott is sokat lehet fejlődni. PeekaBoo#21355

(#49260) santhab00 válasza Formaster (#49259) üzenetére


santhab00
tag

Rendben. Egyébként már fent vagy barátnak, játszottunk is már korábban.

(#49261) santhab00 válasza Formaster (#49259) üzenetére


santhab00
tag

[kép]

Akkor, most bajban leszek ? :)

(#49262) Formaster válasza santhab00 (#49261) üzenetére


Formaster
addikt

Annyira nem. Ja, animus, most már rendben van :B

(#49263) santhab00 válasza Formaster (#49262) üzenetére


santhab00
tag

Általában este vagy fent?

(#49264) Formaster válasza santhab00 (#49263) üzenetére


Formaster
addikt

Igen, bár most szabin vagyok, így random gépelé kerülök. Most 3 napig viszont nem leszek, csak ma.

(#49265) santhab00


santhab00
tag

Sziasztok. Szeretném bőviteni meglehetősen szűk scout tudásom. Gyakorlag bármilyen tipp/tanács/jótudni/bármi jöhet. Népszerűbb buildek, timingok árulkodó jeleire lennék kiváncsi. Mivel a többi race-el még nem játszottam olyan sokat, igy nincs olyan nagy rálátásom. Persze az is megoldás ugye, ha overlorddal folyton körözök az enemynél, de amikor már látom hogy repül ki a banshee akkor általában már késő.

Üdv!

Szerk.: Illetve akár időpontoktra néhány fontosabb dolgot nézve, pl 2 percnél jön ki lleghamarabb a reaper, 3:30 körül érdemes spore-t rakni ha várható oracle stbstb.

[ Szerkesztve ]

(#49266) Formaster válasza santhab00 (#49265) üzenetére


Formaster
addikt

Mint tudod nem vagyok pro player, nincs időm sajnos, de évek tapasztalatából lenne pár meglátásom.

ZvZ: érdemes egyből 1 dronet küldeni, így odaér azelőtt h leraknád az expet. Ha korai poolt nyom, nem expet raksz hanem pool first, így egy 15-16 poollal foghatod a 13/14 poolt, persze kell 1 kis mikro. Vagy mész scout nélkül 16 pool firstre, de ha ő expel nyitott és nem tudsz kárt okozni eco hárányod lesz.

ZvT: itt az első/második spawnolt dronet érdemes elküldeni, plusz a lord mindig alap minden matchupban, lehet h bezár mire odaérsz. Ha 3raxot látsz ne dronozd fel az exped túlzottan, készülj egy komoly MM attackra, 4 rax esetén valszeg mass reaper lesz, kell mass ling és folyamatos queen gyártás. Ha a barackot factory követi, és a barackon reactort látsz valszeg mech opening lesz, de lehet h mech into bio, ez majd eldől, illetve ha a factoryt techlab és starport követi, akkor biztos, hogy banshee lesz, kis eséllyel esetleg BC követi, ezt érdemes scoutolni pár percre rá. Van még egy veszélyes terran opening az a 16 (sixteen) marine drop. Ha 3 raxot látsz és nem támad egyből, de készül a techlabos factory meg a starport, akkor egy komoly dropnak leszel kis gazdája tankkal, MMM-el. Ling-roach-ravagerrel fogható, de izzasztó.

ZvP: többnyire elég a lord scout, de érdemes itt is dronescoutolni, hátha proxy van. A további lordokat érdemes a közeli high groundokra küldeni, hátha "csak" egy proxy stargate lesz. Ha 2 gate nyitás van, akkor valszeg lesz Adept harass, ami általaban airbe megy át, oracle vagy phoenix harassal folytatva, senki nem tudja miben bontakozik ki, mehet tovább airre, vagy gate unitokra. Ha cybercore-t chrono boostolja és fejleszt benne, illetve további gateket rak, akkor komoly rush lesz, érdemes figyelni, hogy lesz-e hozzá twilight vagy robora megy, ennek fejében kell alakítani, hogy kell-e bane, vagy milyen arányban legyen a ling-roach és mielőbbi hydra tech. A DT-re nagyon figyelni kell, láttam már 4:15-4:30 körüli DT droppot tosstól, nagyon kellemetlen tud lenni.

De őszintén szólva kezd elegem lenni, hogy zergként ennyi mindenre kell készülni, miközben a zergnek szinte semmilyen értelmes harass lehetősége nincs, majdnem 100%-ban defense fajt csináltak belőle. Nem fogok sírni, de nincs mégegy faj ami ennyire counter érzékeny és ennyi féle képpen meg lehet bénítani. :U A unitok gyengék, alig van pár armored egység, anti airről nem is beszélve.

[ Szerkesztve ]

(#49267) joysefke válasza santhab00 (#49265) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Erről PIG-nek van egy nagyon jó YT-videoja: https://www.youtube.com/watch?v=_Q4U56OaKGs

(#49268) santhab00 válasza Formaster (#49266) üzenetére


santhab00
tag

Köszi a kimeritő választ!

Joysefke: Köszi a linket, gondolhattam volna hogy PiG-nek van ilyen tartalma is fent.

Off: Egyébként néha én is lehetetlennek érzem magam zergként. Pont gondolkoztam, hogy gyakorlatilag early agressiont csak zerg ellen tudok tanusitani, mert csak neki nincs ugyanúgy semmije mint nekem :) Ha nem allin-t csinálok akkor kb semmi sincs amivel lehetne bármilyen dmg-t osztani, mert kifalaznak és tossnál egy zealot a falban, vagy terrannál egy hellion széttépi a lingeket. Terranoktól ujabban egyenesen félek. A marinetankhelion egyszerűen valami baromi jó armykompozició. Azt szeretem legjobban, hogy ha már felduzzasztotta 4-5 fölé a tankszámot, majd beálltja falak mögé valami jó kis helyre, akkor én Hive tech nélkül már csak nagyon rossz fightokat tudok csinálni. A vipereket meg megint lehet külön microzni, miközben ő vigan makrózik, mert a tankok bevannak állitva aztán majd' lőnek, szépen expel mint állat és aztá gg:) Bár lehet ezek a problémák jobb játékosoknak viccesnek hatnak, és majd ha jobb leszek kinövöm én is de most ez nem fair :)

(#49269) joysefke válasza santhab00 (#49268) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Off: Egyébként néha én is lehetetlennek érzem magam zergként. Pont gondolkoztam, hogy gyakorlatilag early agressiont csak zerg ellen tudok tanusitani, mert csak neki nincs ugyanúgy semmije mint nekem

Mindegyik fajnak megvan a maga nagyon OP egysége/mechanikája. A cél az, hogy a saját fajod erősségét kihasználjad, míg az ellenfelet megakadályozod ebben. Tossnak van egy halom cheese taktikája, warpgate-je, cserébe a T1-T2 GW unitok mid game-ben már porcelánból vannak és csak ágyútöltelékként funkcionálnak...

Ha nem allin-t csinálok akkor kb semmi sincs amivel lehetne bármilyen dmg-t osztani, mert kifalaznak és tossnál egy zealot a falban, vagy terrannál egy hellion széttépi a lingeket.

Cserébe a játék elején miután elzavartad a reapert, heliont és megbizonyosodtál róla, hogy nincsen proxy barack vagy gw a bázisod előtt, a földön map-controlod van és 0,5-1 bázissal többet tudsz biztonságosan elfoglalni, mint a (nem-zerg) ellenfél. Képzeld magad a toss helyébe: a harmadik bázisát már csak T2-T3 tech egységekre építve tudja biztonságosan elfoglalni, míg a zerg még T1: queen+ling(+bane) vagy queen+roach+ling(+bane) kombóval is biztonságosan tudja elfoglalni a harmadikat egy makro-gémben.

-------------------

zerggel egy makro-gémben a legfontosabb, hogy minden pillanatban nagyjából tudd, hogy mire számíthatsz: támadni fog az ellen, vagy még kivár. Nem a "unit kompozíció" meg a "countereken" van a lényeg, hanem hogy tudd, a következő 1.5-2 percben lesz-e döntő összecsapás. Ha nem lesz, bátran drónolhatsz, ha lesz és te túl-drónoltad magad, akkor jó eséllyel meghalsz. A másik két fajnál 1-2 max 3 paraszt gyártódik egyszerre, de zerggel lehetőséged van három bázisról egyszerre 18 parasztot gyártani. Ha megteszed és az ellenfél nem torolja meg, 2-3 percen belül olyan sereged lehet, hogy gg, ha az ellenfél éppen egy all-int nyom, te meg feldronolsz akkor vége, mert se pénzed se lárvád nem lesz egységekre...

Azt szeretem legjobban, hogy ha már felduzzasztotta 4-5 fölé a tankszámot, majd beálltja falak mögé valami jó kis helyre, akkor én Hive tech nélkül már csak nagyon rossz fightokat tudok csinálni.

A terran OP egysége a marine és a tank. Ezektől terran a terran.
Ha egy terran kitalálja, hogy ő márpedig két bázison ül és azokat védi, akkor ott senki nem fog bemenni, egy frontális támadás a terran naturál ellen meg öngyilkosság. itt az a dolgod, hogy eggyel több teljesen szaturált bázisod legyen, ennek megfelelően nagyobb termeléssel és mikor a terran kimerészkedik nagyobb és erősebb sereggel. És közben ne halj bele a droppjaiba...

A vipereket meg megint lehet külön microzni, miközben ő vigan makrózik, mert a tankok bevannak állitva aztán majd' lőnek, szépen expel mint állat és aztá gg

A terran sereg akkor lesz igazán veszélyes mikor elkészül a stim+combat shield+medivac. Addig neked kéne pályafölényed legyen. Én anno igyekeztem eljutni a BL-okig, azzal vissza lehet venni a pályafölényt.

(#49270) jokeph válasza joysefke (#49269) üzenetére


jokeph
nagyúr

A bezárkózott terrant/protosst azért van mód kiugrasztani/megtörni, erre a célra legjobb a swarm host, amivel nagyon jól lehet ügyeskedni, pálya függvényében hatalmas károkat lehet okozni akár 8-10 swarm host-al is már. :))

Viper kiváló egység, cserébe mikróigényes. :K

Nagyon leegyszerűsitve, ha sikerül túlélni a korai harassokat, timing push-at és all-in támadásokat, akkor lényegében csak annyi a dolgunk, hogy teljes map kontroll mellett (creep + szétszórt overlordok) ne engedjük újabb expeket nyitani a terran/protossnak, erre leginkább a protoss érzékeny, mert drágák az egységei. :U

A terran, ha nem ül a babérjain, hamarosan ellentámadásba fog mozdulni, kombinált bio+tank+medivac seregével (általában ezzel szoktam találkozni), ez ellen a legjobb kombó, meg kb. az egyetlen - hive tech kell, a meglévő földi sereg mellé (ling, esetleg bane, roach, hidra/lurker) corruptor/brood lord páros, ennek a terran földi erő (mert map controlunk van, megfigyeltük hogy nincs jelentősebb air unitja) nem tud ellenállni. :P

2 lurker nagyon jó tud védeni egy spore+queen-el a mineral line-ban, ha agresszivan droppol az ellenfél.

RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing

(#49271) Formaster válasza joysefke (#49269) üzenetére


Formaster
addikt

A mid game toss T1/2 unitok tankolásával nem értek teljesen egyet. Ugyanis elég ha bedroppol 6-8 chargelotot (én inkább freelotnak nevezném, mert ahhoz képest milyen pusztító ingyen van) mondjuk 2 base-re már meg is bénított. Ha rászaladsz a fő seregeiddel egyszerűen besétál, egyébként meg 5 másodperc alatt buksz egy komplett működő baset.

A blink stalkert szintén elég op, kis mikróval hátra lehet blinkelni a sérült unitokat, majd ha az egész seregről lekerült a páncél csak hazateleportálsz.

Ott a deathball, aminek a velőjét T2 unitok adják ki, 2-3 templarral és colossussal megsépelve olvasztja a zerget, amihez egy nagyon jó unit kompozíció és tökéletes sorround attack kell, hogy bedolgozd.

Aztán az air bizony még GM szinten is kihívás zerggel. Folyamatosan felbukkan GM streamen a probléma, hogy egy master leveles a-move-os carrier-templar-freelot kompozíció ellen mennyit szív a GM player, elég nagy bukási ráta mellett.

De, ha valaki annyit meg tudna cáfolni, hogy egy technikailag fejlett protossnak miért van több féle unitja is, amellett, hogy a képességei is messze elhaladnak, mind a terran, mind a zerg faj mellett akkor emelem kalapom. :R

(#49272) jokeph válasza Formaster (#49271) üzenetére


jokeph
nagyúr

Mert a protoss szerte a galaxisban technikailag a legfejlettebb, pszi-energiával rendelkező faj. :)) :DD :DDD ;]

RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing

(#49273) santhab00 válasza Formaster (#49271) üzenetére


santhab00
tag

Legalább visszadhatnák az infestornak a föld alatti fungalt.

[ Szerkesztve ]

(#49274) jokeph válasza santhab00 (#49273) üzenetére


jokeph
nagyúr

Én személy szerint annak örülnék a legjobban, ha vissza hoznák a BW-s techet, azaz a ling mellett a hydra is alapegység, nem kellett hozzá lair.

A Defiler, meg a repülő Queen is hiányzik. :D

RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing

(#49275) santhab00 válasza jokeph (#49274) üzenetére


santhab00
tag

Na én azzal nem is játszottam, szóval még ezekről nem is hallottam. De egy repülő queen rohadt menő lenne.
Nem akar valamit csinálni a blizzard ? Új/régi egységet behozni a zergnek? Vagy tényleg valami tier1-es antiair-t?

[ Szerkesztve ]

(#49276) jokeph válasza santhab00 (#49275) üzenetére


jokeph
nagyúr

A repülő Queen az tényleg király volt... :)

RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing

(#49277) Formaster válasza santhab00 (#49275) üzenetére


Formaster
addikt

Nem, ebben a sorozatban már nem lesz unit változtatás, esetleg balance. Új epizód meg egyenlőre kérdéses, bár én biztos vagyok benne, hogy lesz. Állítólag a sztori lezárult, de új sztorit is lehet nyitni, ennek nem látom akadályát, de arról is beszélnek, hogy a WoW és az SC lenne összegyúrva valami teljesen újra. Viszont ez volt a blizz nagy berobbanó gameje és nem hiszem, hogy ne folytatnák, igény lesz rá, csak nem kéne ismét elkúrni, talán addig nyugdíjba megy a mostani toss fan góré.

Egy komolyabb toss nerf kellene, vagy ahogy stuki mondja, a hydrát nem kötném lairhez, vagy a lair árát kéne burtálisan csökkenteni. Ehhez hasonló nagy változás volt már, például kiszedték a mothership coret és lett helyette shield battery. Szerintem a 100 gáz irreálisan drága a Lair-re, hisz a lord speed is korán kellene, az is 100 gáz, meg a ling speed is ennyi. Kapásból elment 300 gáz és még nem csináltál Tier 2-es unitot.

[ Szerkesztve ]

(#49278) joysefke válasza Formaster (#49271) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Én annyit mondtam, hogy a:
a T1-T2 GW unitok mid game-ben már porcelánból vannak és csak ágyútöltelékként funkcionálnak...

És ez így is van, face-to-face egy nagyobb csatában ahol nem tudsz minden egyes egységet mikrózni mind azonos árban, mind azonos supliban megesz egy zela, stalker, adept sereget mind a stim+marin/marauder (akár medivac nélkül) illetve egy hydra roach kombó is. A toss területre ható sebzés nélkül mid-game nem tud megmoccanni.

Ugyanis elég ha bedroppol 6-8 chargelotot (én inkább freelotnak nevezném, mert ahhoz képest milyen pusztító ingyen van) mondjuk 2 base-re már meg is bénított

Pontosan ugyanez vonatkozik a marin/medivac-re is, azzal a különbséggel, hogy a marinokat el is lehet vinni és megmaradnak.

A blink stalkert szintén elég op, kis mikróval hátra lehet blinkelni a sérült unitokat, majd ha az egész seregről lekerült a páncél csak hazateleportálsz.

Blink stalkerből egy tucatnál többet nem nagyon irányítasz effektíven főleg nem egy átlagos játékos. Én nem 6-8 egység kimaxolt mikrójáról beszéltem, hanem hogy egy egység egy tényleges harcban (sok egység vs sok egység) mennyire állja meg a helyét. A stalker ágyútöltelék ami kb annyira való, hogy elhessegesse a vikingeket, corruptorokat (ez mondjuk nem nagyon megy neki) és a brood lordok alá tudjon blinkelni meg felfogjon pár lövést mielőtt megdöglik. Hasonlítsd össze a SC2 stalkerét a brood war dragoon-jával. Ég és föld a különbség. A Tier 1.5 dragoon a sereg gerince volt protoss és terrán ellen is, illetve zerg ellen is fontos szerepe volt.

Ott a deathball, aminek a velőjét T2 unitok adják ki, 2-3 templarral és colossussal megsépelve olvasztja a zerget, amihez egy nagyon jó unit kompozíció és tökéletes sorround attack kell, hogy bedolgozd.

A templar és a colossus is T3... Egyébként utálom a colossus deathballt. Arról szól, hogy összegyűjtesz pár ultra törékeny egységet amelyek egész jól sebeznek területre és próbálod minél jobban körülvenni őket ágyútöltelékkel, hogy az ellenfél ne tudja őket lefókuszálni. Természetesen mindennek, még nagyanyám kutyájának is bónuszsebzése van ellenük. Az én gyenge szintemen természetesen nyerő dolog a colo-death ball, de ocsmány játékstílust propagál az biztos.

Aztán az air bizony még GM szinten is kihívás zerggel. Folyamatosan felbukkan GM streamen a probléma, hogy egy master leveles a-move-os carrier-templar-freelot kompozíció ellen mennyit szív a GM player, elég nagy bukási ráta mellett.

Meg ne sajnáljam.
A terran szuperfegyvere többek között a marine+medivac+stimpack, a protossé pedig a late game légi sereg. Ha megnézed, hogy GM szinten mi kell ahhoz, hogy terrán ellen a toss eljusson a late game-ig, akkor nem fogom sajnálni a terránt, miután a toss túlélt N+1 stim marine droppot, amelyből bármelyiket benézte volna akkor GG van mid-game.

A zerg szuperfegyvere pedig (többek között) a flexibilis termelés. Ha van gazdaság -és egy jó zergnél van gazdaság- akkor egy army-trade után nagyon gyorsan remaxol azokból az egységekből amelyek éppen a legjobbak, míg a protos kettesével-hármasával gyártja a seregének a high-tech részét, ezért ha vesztett mondjuk 6 colot vagy carriert akkor szépen lehet várni. GW unitok gyorsan jönnek, de annyit is érnek, kivéve HT, ami ugye energia nélkül semmit nem ér, illetve az archon, ami ugye egyből két warp-inbe kerül.

(#49279) joysefke válasza santhab00 (#49275) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Vagy tényleg valami tier1-es antiair

A queen ami ellen a T3 archont kivéve semminek nincsen bónusz sebzése, 8-as lőtávja van, nem kerül lárvába, nem kerül gázba, tudja a társait gyógyítani, és ez eddig semmi, mert most jön a legjobb: akkor is gyártod, ha nem kell semmi ellen védekezni, mert egyéb szerepet is betölt (tehát 3-4-5 queent kihozni egy makro-játékban nem plusz költség) nem elég jó?

Vagy mondjuk a T2 hydra aminek alig több mint 2x akkora a DPS-e mint a stalkeré, úgy hogy még picit olcsóbb is?

(#49280) joysefke válasza Formaster (#49277) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Egy komolyabb toss nerf kellene, vagy ahogy stuki mondja, a hydrát nem kötném lairhez, vagy a lair árát kéne burtálisan csökkenteni. Ehhez hasonló nagy változás volt már, például kiszedték a mothership coret és lett helyette shield battery. Szerintem a 100 gáz irreálisan drága a Lair-re, hisz a lord speed is korán kellene, az is 100 gáz, meg a ling speed is ennyi. Kapásból elment 300 gáz és még nem csináltál Tier 2-es unitot.

Szvsz a tossnak nem nerf kéne, hanem át kéne dolgozni az egész fajt. Főleg PvP szánalmas: földön nincsen semmi, ami értelmesen lő levegőbe, tehát ha valaki void rayre megy és nem sikerül blink stalkerekkel a legelején megfogni, akkor vagy GG vagy air-race. Brood warban ez nem így volt, ott a sereg gerince a dragoon nagyon jól lőtt levegőbe és sokáig versenyképes tudott maradni. mondjuk ott nem volt void ray.

A legjobban annak örülnék, ha a adnának valami értelmes ground anti airt a tossnak, olyat ami különösebb miko nélkül megállja a helyét fél tucat void vagy ugyanennyi carrier ellen, illetve a GW unitok kevésbé törékenyek legyenek. itt nem azt várom, hogy frontálisan neki lehessen menni egy stim marine+tank vagy hydra+lurker kombónak, de azért jobban helyt álljanak mint jelenleg.

Cserébe csökkenteni kéne a splash dmg-t (colossus!!!) hogy ne deatball vs deathball csaták legyenek, hanem deffenders advantage meg pozícióharc.

(#49281) TBT


TBT
addikt

8 éves a StarCraft II:

A játékba belépők az alábbi portréval gazdagodnak:

És az alábbi ünnepi animáció teszi színesebbé a játékmenetet:

+ 100% bónusz XP a Co-op Commander küldetésekért és a Skirmish meccsekért.

Az esemény július 30-ig tart.

"I am Sylvanas Windrunner, Queen of the Forsaken. If you will not serve me in this life, then you will do so in the next."

(#49282) kovsol válasza TBT (#49281) üzenetére


kovsol
titán

Hogy repül az idő nem semmi.

May the Force be with you!

(#49283) santhab00


santhab00
tag

Zergek figyelmébe ajánlom, aki még nem találkozott vele. Jó kis oldal.:

[sc2swarm]

[ Szerkesztve ]

(#49284) kovsol


kovsol
titán

StarCraft II - War Chest Season 3 Preview

A zerges nekem nagyon bejön :)

May the Force be with you!

(#49285) Gery9112 válasza kovsol (#49284) üzenetére


Gery9112
őstag

Nagyon jól néz ki, lehet ez lesz az első War Chest, amit megveszek. :DD

PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832

(#49286) santhab00 válasza Gery9112 (#49285) üzenetére


santhab00
tag

Amikor először megláttam a zerget nem tetszett. Kicsit idegennek tűnt hogy a tojásból ilyen páncélozott szörnyek jönnek ki, de ahogy egyre többet nézem a videót egyre jobban megtetszettek azok a skinek is. Szóval lehet én is beruházok egyre :)

(#49287) Apollyon válasza santhab00 (#49286) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Nekem csak az a bajom ezekkel a skin pakkokkal, hogy komplett játékárban vannak.
Én az SC2-t Battlechestben vettem meg ~2 éve, 11K-ért. Ehhez képest egy skin pack 5-6K között van, és csak egy faj.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#49288) kovsol válasza Apollyon (#49287) üzenetére


kovsol
titán

25€ mind a három együtt. 10 darabja.

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#49289) Apollyon válasza kovsol (#49288) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Ohh, múltkor még 20 euroért voltak a korábbiak.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#49290) JSaN válasza kovsol (#49284) üzenetére


JSaN
addikt

Mar nem jatszok, de a zerg nagyon tetszik ilyen tiszta robotos mecha raj, talan ez meger kulon 10eurot.
A masik 2 unalmas es nem nagyon ut el az alaptol foleg a gold protoss.

Steam profile: https://steamcommunity.com/id/1106198411061984/

(#49291) joysefke


joysefke
veterán
LOGOUT blog

A mai GSL vs the World meccsek mind nagyon jók voltak, érdemes megnézni őket.

Spoiler mentes link:
https://www.sc2links.com/tournament/?match=557

(#49292) hash99 válasza joysefke (#49291) üzenetére


hash99
senior tag

Jaja és Serral bent van a döntőben nem koreai -ként ami most történt meg először a történelem során :D Szerintem meg is nyeri.

(#49293) joysefke válasza hash99 (#49292) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

aki még nem tudta, az köszöni szépen a spoilert :U
Egyébként Serral tényleg nagyon jól játszott, igazi iskolázás volt...

[ Szerkesztve ]

(#49294) kovsol válasza hash99 (#49292) üzenetére


kovsol
titán

Erre találták ki a spoiler funkciót amúgy.

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#49295) hash99 válasza kovsol (#49294) üzenetére


hash99
senior tag

Sry. Bár tapasztalataim alapján ezen a fórumon nem sokan követik a versenyeket. Aki meg igen az már látta tudja az eredményeket. De legközelebb nem lövöm le a poént elnézést. :) De ha tudod is az eredményt a meccseket akkor is érdemes visszanézni buildek microk egyebek miatt. Focit se a végeredmény miatt néz az ember 90 percig :)

(#49296) santhab00 válasza hash99 (#49295) üzenetére


santhab00
tag

Én speciel, egész nap nem voltam itthon és nem tudtam nézni élőben pedig akartam, meg mindig szoktam is :)

(#49297) joysefke


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Brutál jó volt a döntő Bo7 sorozata, mindenképpen érdemes megnézni.

A csapatmeccsek között is volt pár jó, abszolút minor spoiler, ezért beírom ide, hogy volt egy darab Serral vs Maru meccs is, azt is mindenképpen érdemes megnézni!!

Spoiler mentes link:
https://www.sc2links.com/tournament/?match=557

[ Szerkesztve ]

(#49298) andreas9109 válasza Apollyon (#49289) üzenetére


andreas9109
tag

az előzőt ki lehetett venni ingyen achi-rendszerben.

AMD Ryzen 1500x + ASUS Strix RX 480 8gb/SC2: zerg player

(#49299) kovsol


kovsol
titán

StarCraft II War Chest Season 3 Now Available (youtube link)

May the Force be with you!

(#49300) Gery9112


Gery9112
őstag

Tychus lesz az új COOP commander :DD

PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  StarCraft 2 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.