Ahogy Mágus írja, ha ezt lábbal csináltad.
Akkor ott az egész küszöböt cserélni kell.
Nagyon durva ürge lyuk lett rajta
Renault power
Ahogy Mágus írja, ha ezt lábbal csináltad.
Akkor ott az egész küszöböt cserélni kell.
Nagyon durva ürge lyuk lett rajta
Renault power
Rendben köszi
Egy olyan kérdésem lenne, hogy mitől lehet az, hogy meleg motornál pislákol az olajlámpa miközbe a 4 liter olaj stabilan benne van nem esze nem ereszti. Gázadásra elelszik egyből, majd szép pislákolgat, de világítani nem világít folyamatosan. Friss motorgenerálos, új olaj van benne stb..
Mik lehetnek az okok?
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
Miután megjelentem a kocsinál két markos úriemberrel, hogy szépen betoljuk, egyből beindult.
A testet így még nem csekkoltam, de tuti megpucolom.
Felmegy.Lehet a lyukosztás miatt kicsit reszelni kell a lukakon,mert az4*100-as a favi meg 4*98(hacsak nem 94-es,de felmegy,ezenkívül általában ezeket a felniket opelra gyártották és az opel agyközép mérete 56.5 mm,a favié pedig 58,5mm.
Ez testvérek között is 1mm körbe.Ha netán valamilyen oknál fogva volt már a felni mondjuk golfon akkor a lelkes előző tulaj 57,1-re esztergáltatta,de ez neked még mindig nem elég.
Általában 1000ft/db áron kiesztergálnak a felnik közepéből és ugy már rendben felmegy.
Én golfra tettem fel opel felnit már és semmi gond nem volt vele.Hozzátenném,hogy nem vittem esztergáltatni,mert nekem van jó fúróba fogható köszörűkorngom,meg tolómérőm,és megoldottam.
Ohh még valami,az ET szám miatt nem kell aggódni,csak 1,5cm-rel kintebb lesznek a kerekek.
[ Szerkesztve ]
Még elképzelhető,hogy a segédtengelycsapágyak kopottak és ilyenkor picit tud deformálódni,ezáltal melegen szorulhat.
Én jártam már így.
[ Szerkesztve ]
Gondolom az olajpumpa szűrője takarítva volt.
Mindenképp kellene mérni egy olajnyomást, lehet csak a gomba adta meg magát.
Ha csak alapjáraton csinálja, akkor lehet alacsony az alapjárat. 600 körül már pislákolni szokott, 500 alatt virít.
Az osztókör az nem para mert van mozgókupos csavarom. Az agyátmérő az se jelent gondot azt megoldom. igazából az ET érdekelt mert az alufelnim is ET35 és az eléggé kint van. Ha lesz lehetőségem a 15 ösöket elsózóm mert nem tesz valami jót szegénykémnek. És ha találok baráti áron ilyet akkor megy rá a fehér dukkó meg a peres gumi és had szóljon
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
A 15-ös az télleg nagy rá
Szétrángatja a kormányművet.
Elöl nem volt gondom vele csak hátulra széles volt a 7 col és nem szerette a külső oldala a teltházat 2 személlyel a nagyobb ívű kanyart meg a belső fele nem szerette beleért a rugóba. Pedig ET 35 ös volt azért csodálkozom hogy kívül elfér az et 30.
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
Szűrő és a pipacső tiszta.
Olajnyomást mérhetünk az olajhűtő helyén lévő kivezetésből is? vagy csak a gomba helyénél inkább?
Valamint milyen olajnyomással kell számolni?
-alapjáraton
-illetve 1500rpm-nél
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
Nekem a 15" kerék a favimon az axiálcsuklót nyírta ki valamint egy év alatt két külső összekötő gömbfejet
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
Ats classicból van 5,5-6-7J-s is,faviba kicsi a hely a keréknek.Ha a 15-ös kerék 6,5 J-s,a gumi pedig 185 vagy 175/55 lenne akkor nem lenne gond.195/50 a gumi a felniden?
Szerintem ATS -be, 6 J-s felnin 165/60-as gumi és simán el kell férjen.
Alapjáraton minimum 0,75 bar(ennyire van belőve a gomba is), 2000-es fordulaton minimum 2 bar, 4000 körül kapcsol a kiegyenlítő szelep és nem lehet több mint 7 bar.
Minden értéket üzemmeleg motoron mérünk az olajgomba helyén. Ha az olajgomba csatlakozója olajos, akkor már cserélheted is, mert átszakadt, ezért jelez. (el is dugulhatott a gomba, de ezt majd meglátod, ha kiveszed.)
Még egy kérdés, olajszűrő milyen márka?
[ Szerkesztve ]
Rendben!
Az olajszűrő ha jól emlékszem, akkor Viká márkájú.
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
Nem értem az embereket, motor generál után vika. Vegyél rá egy rendes mann, vagy fiamm szűrőt, azt a vikát, meg dobd oda a kutyának, mert vissza ereszti az olajat.
Hogy érted azt hogy visszaereszti?
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
Úgy értem, h egy kínai kaka. Van egy része a szűrőnek(membrán) ami egy bizonyos mennyiségű olajat megtart, h ne keljen minden indításnál megtölteni a pumpának a szűrőt. A vikában ez csak kitölti az alkatrész helyet, de a funkcióját nem végzi el.
[ Szerkesztve ]
185/65 ös gumi van rajta. Az ATS re is valami széles perest szántam volna de így már felejtős
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
Egészen pontosan van egy visszacsapó szelep az olajszűrőben, azért mert a motor leállása után maradjon olaj a rendszerben.
Ez a visszacsapó szelep nem zár, vagy nem jó nyomáson zár, akkor gáz van...
Más: Megjött az olajam (Q8 5w40) úgy hogy hétvégén olajcsere (és szűrő cserék).
Retro
Én ezt úgy érzékeltem, hogy indítás után vagy 1-2 másodpercig kopogott a motor, amíg fel nem szívta az olajat.
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
Nekem valami márkás szűrő van (talán MANN), de ettől függetlenül reggel vagy több napos leállás után mindig fémesebb hangja van 1-2 másodpercig (legalábbis a mi autónknak).
Retro
Picit fémes hang normális, VIKA olyanokat produkál, mintha minden egyes alkalommal olajcsere után indítanál. 3-4mp kopogás, hirtelen csönd.
Ez szó szerint kopogott!
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
Ezekkel a szar kínai alkatrészekkel addig kísérleteztek, amíg egyszer valamelyikőtök csapágyasra vágja a főtengelyt, vagy még durvább hibát sikerül előidéznie.
Renault power
Hát én ilyet sose kötöttem be, de nem a generátorról kell, hogy kapjon egy szabályzást? vagy a fesszabról?
Majd az okos elektromosok megmondják neked.
Egyébként mutatós kis műszer hova megy a műszerfalon belül?
[ Szerkesztve ]
Renault power
Voltmérőt mindig párhuzamosan kell kötni. Kell neki egy + az égőre a világítás kapcsolóból, egy + a 15ös lábról a gyújtás kapcsolóról, és bárhonnan egy negatív. Nincs képed a hátfalról szemből ,mert innen úgy tűnik a csavar el van szigetelve a háztól.
Ez a műszer elvben a felfogató csavaron kapja a testet. Ez még a régi fém műszerfalas autókba való.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Ezért akartam látni a sarukat, lehet a csavarra ami oldalt van, fog menni a +
A csavar tényleg úgy tűnik hogy le van szigetelve ,de ott is ugyanúgy testel ! (próbálgattam kicsit)
Őszintén megmondom hogy ez nem a Skodába lesz hanem az MTZ-be.
Tehát a többi műszer-megvilágítástól hozok egy zsinórt a háttérvilágításnak . A két csúszósaru közül az egyikre megy a gyújtástól a pozitív .A másikra nem a töltésvisszajelző piros lámpától kellene hozni egy zsinórt ??..a piros led miatt ?
Az a gond hogy semmi sincs a hátlapra írva.
SKODA FORMAN
Ugyan ezt hallom én is... és eddig nem volt ilyen.
Na akkor gyorsan vezek rű egy másik oljszűrőt, nem kell, hogy az új csapágyakat szétcsessze nekem.
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
Megyek hozzád fáért
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Nincs messze ?
SKODA FORMAN
Ez 12voltos?
Renault power
SKODA FORMAN
Nem kell, az ellenállás áramkorlát és ha eléri a megfelelő feszültséget nyit a led és világít. Szóval kötsz neki egy + meg egy testet és kész.
Ha tudnám hol lehetne eldugni ezt a műszert, még beépítenék egyet... megtetszett...
Retro
Nekem is tetszik baba és marha hasznos
Renault power
És a webboltban is csak ezehéccaz... Akkor a Nyíregyi piacon 1500
Retro
Akkor az ózdi piacon mégkevesebb
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
"Szóval kötsz neki egy + meg egy testet és kész."
Hova is ?
Mind a két csúszósarura plusszot kössek ?..,de akkor minek van külön ?
SKODA FORMAN
Bocs, most neztem meg a segget jobban. Ha nincs kapcsi rajz akkor szetszednem es beleneznek. Igy viszont a led, szerintem toltesjelzo.
Ha nem akarod szetbarmolni, akkor koss sorba egy 5w-os izzoval egy 12v-os tapot es a minuszt tedd a muszer testjere, a masik kanoccal meg tamadd meg a kivezeteseket. Az izzo aramkorlatkent viselkedik es nem tudod tonkretenni az ertekes darabot.
En egyebkent arra tippelek, hogy az egyik kivezetes a lede, a masik a muszere.
Retro
Sziasztok.
Valaki rendelkezik,valamiféle tapasztalattal,vagy információval turbózással kapcsolatban?
Nekem van némi tapasztalatom. Nem tudom, h a turbósítás érdekel(abban nem tudok segíteni), vagy már eleve turbós motorok üzemeltetése érdekel(meg egy kis teória). :-)