Hirdetés

2024. június 15., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#8601) rob210 válasza wladymir (#8594) üzenetére


rob210
nagyúr

Ahogy Mágus írja, ha ezt lábbal csináltad.
Akkor ott az egész küszöböt cserélni kell.
Nagyon durva ürge lyuk lett rajta:D

Renault power

(#8602) KisCobiii válasza Mágus2 (#8600) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

Rendben köszi :R

Egy olyan kérdésem lenne, hogy mitől lehet az, hogy meleg motornál pislákol az olajlámpa miközbe a 4 liter olaj stabilan benne van nem esze nem ereszti. Gázadásra elelszik egyből, majd szép pislákolgat, de világítani nem világít folyamatosan. Friss motorgenerálos, új olaj van benne stb..

Mik lehetnek az okok?

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8603) darius válasza Retro DJ (#8593) üzenetére


darius
tag

Miután megjelentem a kocsinál két markos úriemberrel, hogy szépen betoljuk, egyből beindult. :W
A testet így még nem csekkoltam, de tuti megpucolom.

(#8604) wladymir válasza vecsepapa (#8597) üzenetére


wladymir
csendes tag

Felmegy.Lehet a lyukosztás miatt kicsit reszelni kell a lukakon,mert az4*100-as a favi meg 4*98(hacsak nem 94-es:)),de felmegy,ezenkívül általában ezeket a felniket opelra gyártották és az opel agyközép mérete 56.5 mm,a favié pedig 58,5mm.
Ez testvérek között is 1mm körbe.Ha netán valamilyen oknál fogva volt már a felni mondjuk golfon akkor a lelkes előző tulaj 57,1-re esztergáltatta,de ez neked még mindig nem elég.
Általában 1000ft/db áron kiesztergálnak a felnik közepéből és ugy már rendben felmegy.
Én golfra tettem fel opel felnit már és semmi gond nem volt vele.Hozzátenném,hogy nem vittem esztergáltatni,mert nekem van jó fúróba fogható köszörűkorngom,meg tolómérőm,és megoldottam. :C
Ohh még valami,az ET szám miatt nem kell aggódni,csak 1,5cm-rel kintebb lesznek a kerekek.

[ Szerkesztve ]

(#8605) wladymir válasza darius (#8603) üzenetére


wladymir
csendes tag

Még elképzelhető,hogy a segédtengelycsapágyak kopottak és ilyenkor picit tud deformálódni,ezáltal melegen szorulhat.
Én jártam már így.

[ Szerkesztve ]

(#8606) Mágus2 válasza KisCobiii (#8602) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Gondolom az olajpumpa szűrője takarítva volt.

Mindenképp kellene mérni egy olajnyomást, lehet csak a gomba adta meg magát.

Ha csak alapjáraton csinálja, akkor lehet alacsony az alapjárat. 600 körül már pislákolni szokott, 500 alatt virít.

(#8607) vecsepapa válasza wladymir (#8604) üzenetére


vecsepapa
csendes tag

Az osztókör az nem para mert van mozgókupos csavarom. Az agyátmérő az se jelent gondot azt megoldom. igazából az ET érdekelt mert az alufelnim is ET35 és az eléggé kint van. Ha lesz lehetőségem a 15 ösöket elsózóm mert nem tesz valami jót szegénykémnek. És ha találok baráti áron ilyet akkor megy rá a fehér dukkó meg a peres gumi és had szóljon :D

"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"

(#8608) wladymir válasza wladymir (#8604) üzenetére


wladymir
csendes tag

Én ezt a szépséget teszem fel tavasszal 14 4*100 ET30.

(#8609) wladymir válasza vecsepapa (#8607) üzenetére


wladymir
csendes tag

A 15-ös az télleg nagy rá:)
Szétrángatja a kormányművet.

(#8610) vecsepapa válasza wladymir (#8609) üzenetére


vecsepapa
csendes tag

Elöl nem volt gondom vele csak hátulra széles volt a 7 col és nem szerette a külső oldala a teltházat 2 személlyel a nagyobb ívű kanyart meg a belső fele nem szerette beleért a rugóba. Pedig ET 35 ös volt azért csodálkozom hogy kívül elfér az et 30.

"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"

(#8611) KisCobiii válasza Mágus2 (#8606) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

Szűrő és a pipacső tiszta. :K

Olajnyomást mérhetünk az olajhűtő helyén lévő kivezetésből is? vagy csak a gomba helyénél inkább?

Valamint milyen olajnyomással kell számolni?

-alapjáraton
-illetve 1500rpm-nél

:R

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8612) KisCobiii válasza wladymir (#8609) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

Nekem a 15" kerék a favimon az axiálcsuklót nyírta ki valamint egy év alatt két külső összekötő gömbfejet :DD

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8613) wladymir válasza vecsepapa (#8610) üzenetére


wladymir
csendes tag

Ats classicból van 5,5-6-7J-s is,faviba kicsi a hely a keréknek.Ha a 15-ös kerék 6,5 J-s,a gumi pedig 185 vagy 175/55 lenne akkor nem lenne gond.195/50 a gumi a felniden?
Szerintem ATS -be, 6 J-s felnin 165/60-as gumi és simán el kell férjen. :K

(#8614) Mágus2 válasza KisCobiii (#8611) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Alapjáraton minimum 0,75 bar(ennyire van belőve a gomba is), 2000-es fordulaton minimum 2 bar, 4000 körül kapcsol a kiegyenlítő szelep és nem lehet több mint 7 bar.

Minden értéket üzemmeleg motoron mérünk az olajgomba helyén. Ha az olajgomba csatlakozója olajos, akkor már cserélheted is, mert átszakadt, ezért jelez. (el is dugulhatott a gomba, de ezt majd meglátod, ha kiveszed.)

Még egy kérdés, olajszűrő milyen márka?

[ Szerkesztve ]

(#8615) KisCobiii válasza Mágus2 (#8614) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

Rendben!

Az olajszűrő ha jól emlékszem, akkor Viká márkájú.

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8616) Mágus2 válasza KisCobiii (#8615) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

:W Nem értem az embereket, motor generál után vika. :Y :Y Vegyél rá egy rendes mann, vagy fiamm szűrőt, azt a vikát, meg dobd oda a kutyának, mert vissza ereszti az olajat. :W

(#8617) KisCobiii válasza Mágus2 (#8616) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

:B Hogy érted azt hogy visszaereszti?

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8618) Mágus2 válasza KisCobiii (#8617) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Úgy értem, h egy kínai kaka. Van egy része a szűrőnek(membrán) ami egy bizonyos mennyiségű olajat megtart, h ne keljen minden indításnál megtölteni a pumpának a szűrőt. A vikában ez csak kitölti az alkatrész helyet, de a funkcióját nem végzi el.

[ Szerkesztve ]

(#8619) vecsepapa válasza wladymir (#8613) üzenetére


vecsepapa
csendes tag

185/65 ös gumi van rajta. Az ATS re is valami széles perest szántam volna de így már felejtős :D

"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"

(#8620) Retro DJ válasza KisCobiii (#8617) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Egészen pontosan van egy visszacsapó szelep az olajszűrőben, azért mert a motor leállása után maradjon olaj a rendszerben.

Ez a visszacsapó szelep nem zár, vagy nem jó nyomáson zár, akkor gáz van...

Más: Megjött az olajam (Q8 5w40) úgy hogy hétvégén olajcsere (és szűrő cserék).

Retro

(#8621) Marczi80 válasza KisCobiii (#8617) üzenetére


Marczi80
tag

Én ezt úgy érzékeltem, hogy indítás után vagy 1-2 másodpercig kopogott a motor, amíg fel nem szívta az olajat.

In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?

(#8622) Retro DJ válasza Marczi80 (#8621) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Nekem valami márkás szűrő van (talán MANN), de ettől függetlenül reggel vagy több napos leállás után mindig fémesebb hangja van 1-2 másodpercig (legalábbis a mi autónknak).

Retro

(#8623) Mágus2 válasza Retro DJ (#8622) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Picit fémes hang normális, VIKA olyanokat produkál, mintha minden egyes alkalommal olajcsere után indítanál. 3-4mp kopogás, hirtelen csönd.

(#8624) Marczi80 válasza Retro DJ (#8622) üzenetére


Marczi80
tag

Ez szó szerint kopogott!

In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?

(#8625) rob210


rob210
nagyúr

Ezekkel a szar kínai alkatrészekkel addig kísérleteztek, amíg egyszer valamelyikőtök csapágyasra vágja a főtengelyt, vagy még durvább hibát sikerül előidéznie. :W

Renault power

(#8626) Atyus77


Atyus77
csendes tag

Üdv. urak.

Érdeklődök hogy ezt a fajta voltmérőt hogy kell bekötni ?
Van a háttérvilágítás égője ,oda kell egy + ,eddig oké. :K
Aztán van két csúszósaru ami a piros ledhez (is) megy egy ellenálláson keresztül ,,..és van egy csavar...

SKODA FORMAN

(#8627) Atyus77


Atyus77
csendes tag

SKODA FORMAN

(#8628) rob210 válasza Atyus77 (#8627) üzenetére


rob210
nagyúr

Hát én ilyet sose kötöttem be, de nem a generátorról kell, hogy kapjon egy szabályzást? vagy a fesszabról?

Majd az okos elektromosok megmondják neked.
Egyébként mutatós kis műszer hova megy a műszerfalon belül?

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#8629) Mágus2 válasza Atyus77 (#8626) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Voltmérőt mindig párhuzamosan kell kötni. Kell neki egy + az égőre a világítás kapcsolóból, egy + a 15ös lábról a gyújtás kapcsolóról, és bárhonnan egy negatív. Nincs képed a hátfalról szemből ,mert innen úgy tűnik a csavar el van szigetelve a háztól. :F

(#8630) Atuska75 válasza Mágus2 (#8629) üzenetére


Atuska75
tag

Ez a műszer elvben a felfogató csavaron kapja a testet. Ez még a régi fém műszerfalas autókba való.

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#8631) Mágus2 válasza Atuska75 (#8630) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ezért akartam látni a sarukat, lehet a csavarra ami oldalt van, fog menni a +

(#8632) Atyus77 válasza Mágus2 (#8629) üzenetére


Atyus77
csendes tag

A csavar tényleg úgy tűnik hogy le van szigetelve ,de ott is ugyanúgy testel ! (próbálgattam kicsit) :B

Őszintén megmondom hogy ez nem a Skodába lesz hanem az MTZ-be. :U :B

Tehát a többi műszer-megvilágítástól hozok egy zsinórt a háttérvilágításnak . A két csúszósaru közül az egyikre megy a gyújtástól a pozitív .A másikra nem a töltésvisszajelző piros lámpától kellene hozni egy zsinórt ??..a piros led miatt ?

Az a gond hogy semmi sincs a hátlapra írva. :(

SKODA FORMAN

(#8633) Atyus77 válasza Atyus77 (#8632) üzenetére


Atyus77
csendes tag

SKODA FORMAN

(#8634) Atyus77 válasza rob210 (#8628) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Ebbe lesz beszerelve. :K

SKODA FORMAN

(#8635) KisCobiii válasza Marczi80 (#8621) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

Ugyan ezt hallom én is... és eddig nem volt ilyen.

Na akkor gyorsan vezek rű egy másik oljszűrőt, nem kell, hogy az új csapágyakat szétcsessze nekem. :(((

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8636) Atuska75 válasza Atyus77 (#8634) üzenetére


Atuska75
tag

Megyek hozzád fáért :DD :DD :DD

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#8637) Atyus77 válasza Atuska75 (#8636) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Nincs messze ? :D

SKODA FORMAN

(#8638) Atyus77


Atyus77
csendes tag

Na mégegyet berakok ,..mármint képet. :K ..,hátha ihletet kap valaki.

SKODA FORMAN

(#8639) rob210 válasza Atyus77 (#8634) üzenetére


rob210
nagyúr

Ez 12voltos? :Y

Renault power

(#8640) Atyus77 válasza rob210 (#8639) üzenetére


Atyus77
csendes tag

:K

SKODA FORMAN

(#8641) Retro DJ válasza Atyus77 (#8632) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Nem kell, az ellenállás áramkorlát és ha eléri a megfelelő feszültséget nyit a led és világít. Szóval kötsz neki egy + meg egy testet és kész.

Ha tudnám hol lehetne eldugni ezt a műszert, még beépítenék egyet... megtetszett... :)

Retro

(#8642) rob210 válasza Retro DJ (#8641) üzenetére


rob210
nagyúr

Nekem is tetszik baba és marha hasznos:)

Renault power

(#8643) Retro DJ válasza rob210 (#8642) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

És a webboltban is csak ezehéccaz... :) Akkor a Nyíregyi piacon 1500 :D

Retro

(#8644) Marczi80 válasza Retro DJ (#8643) üzenetére


Marczi80
tag

Akkor az ózdi piacon mégkevesebb :D

In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?

(#8645) Retro DJ


Retro DJ
aktív tag

(#8646) Atyus77 válasza Retro DJ (#8641) üzenetére


Atyus77
csendes tag

"Szóval kötsz neki egy + meg egy testet és kész."

Hova is ? :F :B
Mind a két csúszósarura plusszot kössek ?..,de akkor minek van külön ?

SKODA FORMAN

(#8647) Retro DJ válasza Atyus77 (#8646) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Bocs, most neztem meg a segget jobban. Ha nincs kapcsi rajz akkor szetszednem es beleneznek. Igy viszont a led, szerintem toltesjelzo.

Ha nem akarod szetbarmolni, akkor koss sorba egy 5w-os izzoval egy 12v-os tapot es a minuszt tedd a muszer testjere, a masik kanoccal meg tamadd meg a kivezeteseket. Az izzo aramkorlatkent viselkedik es nem tudod tonkretenni az ertekes darabot.

En egyebkent arra tippelek, hogy az egyik kivezetes a lede, a masik a muszere.

Retro

(#8648) wladymir


wladymir
csendes tag

Sziasztok.
Valaki rendelkezik,valamiféle tapasztalattal,vagy információval turbózással kapcsolatban?

(#8649) Mágus2 válasza wladymir (#8648) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nekem van némi tapasztalatom. Nem tudom, h a turbósítás érdekel(abban nem tudok segíteni), vagy már eleve turbós motorok üzemeltetése érdekel(meg egy kis teória). :-)

(#8650) wladymir válasza Mágus2 (#8649) üzenetére


wladymir
csendes tag

Igazából a favi karbis motor turbósítása érdekel,hogy karbit lehet e turbózni.
De érdekel a már turbós motor üzemeltetése is ha az skoda.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.