Az nagyon nem normális, nem lehet hogy el van dugulva az ülepítőd?
Az a kis dróthálós szűrő ami a hengerben van?
Ebben van.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Az nagyon nem normális, nem lehet hogy el van dugulva az ülepítőd?
Az a kis dróthálós szűrő ami a hengerben van?
Ebben van.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Olyan mintha ha az AC pohár(nekem sárga) oldalán lenne egy pici lyuk és ott spriccel ha alacsony az alapjárat.
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
Akkor cseréld arra amit linkletem.
Lehet kilukadt, bár nem szokása, minden esetre azon nincs luk.
Renault power
Nagyon köszönöm a gyors segítséget,akkor azt megrendelem,ezt csak letekerem az újjat fel,vagy nagyobb munka ez?
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
nem nagy munka, de nem tekerni kell, hanem az a drót vagy pálca minek nevezzem tartja.
Préseli rá a kupakra.
Renault power
Módosítok a pálca alján van egy anya amit tekerni kell nehogy félreérthető legyek.
Renault power
Mar tulvagyok rajta,lepattintottam,szét van repedezve mint a régi gumicsővek
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
Még jó. hogy nem gyúlladt ki a kocsid a kifröcsögő benzintől.
Ezekre nagyon oda kell figyelni.
Renault power
Még jó hogy cseréltük a termosztátot,(99% hogy ez még az eredeti 23 éves termosztát,)ez az ac csésze szintén eredeti volt még.
most ha átkenem a külső felületét olyan pasztával amit a motorhoz is használnak az kibírja még egy -két napig
vagy felejtős? pár kép
favi
2 kérdésem lenne még,a 1.képen az mi?
kábel rejtegetésre van valami trükk?
[ Szerkesztve ]
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
dobozos sör
Mire gondolsz, hogy mi?
Termosztát.
Kábelrejtegetésen mit értesz a motortérben ízlésesen elvezetni a kábeleket?
Mert az csak pénz és idő kérdése.
Ha van otthon szigetelőszalagod azzal jól körbetekerve elmehetsz a boltig ahol megveszed a másikat és ott előtte kicseréled.
Nem ajánlom, hogy így közlekedj vele, mert tényleg könnyen kigyullad a kocsi eleje akkor meg kuka lesz a gép.
[ Szerkesztve ]
Renault power
b++++ nem, az a szürke doboz valamelyik képen,ismerősöm valami zsugor valamit emlegetet.
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
Ha a 4.-ik képről van szó akkor tudom mi. ( az a feszültség szabályozó)
De te az első képet írtad.
Azon nem tudom mi a kérdés.
[ Szerkesztve ]
Renault power
az a baj hogy nekem az van elől,csak az miatt hogy nem voltak leszigetelve a vezetékek vége.
1000 köszönet a sok segítségért és tanácsért!
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
Azokat érdemes újra saruzni, és a gumiharang az azért van, hogy ráhúzd a fesszabályzó aljára.
Nincs mit úttörő ott segít ahol tud.
Renault power
Drága barátom az nagyon nem feszültségszabályzó az a gyújtás elektronikája.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
. Milyen igaz, hiszen a fordulatszám jelét is onnan vettem le anno.
Baki
Renault power
Karambolos volt a gép?
Miért ilyen görbe az AC bevezető csöve???
A másik indiszkrét kérdésem. Ki a fa... rakott testkábelt a hengerfej csavarja alá, mikor azokat keresztben és megadott nyomatékkal kell meghúzni.
[ Szerkesztve ]
Tudtommal volt törve még anyosomnál,kb 20 cm lett rövidebb az autó kábel foggalmam nincs most volt vizsgáztatva,ott rakták össze,mi a termosztátot cseréltük és a zöld szigetelő szalagot tettem rá.
Az a kék kábel?
[ Szerkesztve ]
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
Ja, az a kék kábel.
Cseréld le az egész AC-t, ez így veszélyes, a benzincső majdnem a blokkhoz ér. Majd lesz nagy bumm.
Csak eredetit tegyél rá, valami bontottat új eredeti membránnal. A VIKA márka eszedbe se jusson, az ettől is veszélyesebb.
Na látod ez jó kérdés, bár elég gyáriasnak tűnik. (nekem egyébként a duda alatt van a vezeték).
Retro
Biztosan nem gyári testelési hely a hengerfej csavar, ezért is szúrt szemet. Eddig még nem láttam ilyen megoldást.
Körbe fotózam?lehet hogy van még pár meglepetés :-D ennél az autónál sosem lehet tudni.ha szeretnél rosszat álmodni lefotózom a VIKA öninditót:-D
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
A VIKA-t ne is említsd!
Retro
Láttam at előző képen is. Brrr..
Fotózd körbe az egészet, csak tanulhatsz belőle.
meglesz
szerdán küldöm a képeket.
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
Üdv Škodás társaim,egy gonddal fordulnék segítőkész fórumtársaimhoz.
Hiba ma kezdődött,ma észleltem,Alapjáraton iszonyat felmelegedett a hűtővíz,fel is fórt,kiegyenlítő tartály kupaknál ömlött,ez volt álló helyzetben,viszont menet közben mintha semmi gond nem lenne termosztát nyit ,visszahűl normális hőmérsékletre,de kiegyenlítő tartályban már jó ideje tűnik el a víz,fontolgatom a hengerfej tömítés cserét,az oké,de ez a biz forrás álló helyzetben,és menet közben semmi hiba mitől lehet ? aki tud kérem írjon okosat,megnézek én mindent rajta,totál gyári Škoda favorit 136L röl van szó.
Nem egy komoly probléma nem kapcsol be a ventilátorod, ami hűtené nyáron és álló helyzetben a kocsit.
Viszont a probléma orvoslásáig ne nagyon használd így mert a víz felforralása után annyi lesz a hengerfej tömítésnek.
Szóval a jelenség orvoslása:
A hűtőn lévő ventilátor kábeleit húzd le két szál dróttal kösd direktbe rá az akkumulátorra, ha nem kapcsol be kuka a ventilátor ami kissé zsebbe nyúlós-érdemes bontottat keresni, ha bekapcsol akkor a hőgomba kuka ami vezérli és azt kell cserélni ez nem egy eget verő összeg.
Renault power
Hát köszönöm a gyors választ,napi használatban van a paripa és szükségem van rá,ezért kell megoldanom ilyen hamar a gondot,köszi a választ.
Ettől egyszerűbben is le lehet tesztelni. A kapcsoló gombáról le kell venni a 2 kábelt és egymásba dugni. Ráadott gyujtásnál forognia kell így a veninek.
Ez szokott lenni a gyors megoldás is, ha elromlok a gomba.
OOh király akkor igy csinálom,legalább nem kell kábelekkel tökölnöm
igen de nálam például, a vezeték volt megtörve egyszer és marha nehezen jöttem rá azóta kábelezek és írok mindenkinek 2szál vezetéket
Renault power
ezzel az is kizárható, csak egy multiméter kell hozzá.
H a a 2 kábel egyikén megvana +12V az akksiról ráadott gyujtásnál, akkor valahol a veniben, vagy a kábelban van a hiba a veni felé, ha nincs +12V, akkor a kábelozást kell megnézni, és még mindig el lehet romolva a veni is.
Egy multiméterrel 5 perc alatt egy közepesen képzetlen szaklember megtalálja a hibát.
[ Szerkesztve ]
"Egy multiméterrel 5 perc alatt egy közepesen képzetlen szaklember megtalálja a hibát."
Pontosabban egy multimeterrel meg en is megtalatam a hibat 5 perc alatt...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
legyen neked igazad a lényeg az, hogy gyorsan orvosolható probléma, ha szépen lépésről lépésre halad az ember.
Renault power
Üdv Uraim!
Eljött az a pillanat amikor az autószerelő csak áll a hiba fölött és nem jön rá se a hibára se a megoldására. Történt hogy, Almádiban kijött elém egy motoros, hogy el tudjam kerülni az ütközést arrébb húztam a kormányt és közben megnyomtam a dudát. Azóta ha jobbra indexelek szól a duda is. Ilyen volt már egyszer, akkor az indexkapcsoló cseréje megoldotta a problémát. Viszont nem szeretnék megint kapcsolót cserélni. Hogy lehetne átkötni a dudát a kormányra? Vagy mi lehet a kapcsoló baja mert, ha szétszedem nem látszik rajta semmi rendellenes. Milyen autó átvezetőgyűrűje lenne jó a Faviba? (Felicia kormányos)
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Jelenleg úgy van megoldva a ventilátor,hogy menjen,hogy a 2 szál ami megy a gombára át van hidalva,tehát ha gyújtáson van a kocsi megy a ventilátor,nem tudtam mit tenni,mivel 2ezer körül mozog ez a gomba és sajnos van helye a pénznek jelenleg,és nincs 2ezrem ere
Egy másik kérdés,olvastam hogy a karbin a sűrítés állító csavart,totál betekerem és 2 és fél fordulatot tekerem vissza ki jobban fog húzni a kocsi,illetve nem fog annyit gondolkodni gázadáskor,erről szeretnék véleményt kérni,mennyi az ideális beállítás amit azon a csavaron érdemes tekergetni,most be van állítva 2 és negyedre de sok javulás nem észlelek.
De ismerős, én is jártam már így. Kellemetlen. Nekem is cserélnem kellett az indexkart.
Ez a keverékállító elég motor függő, tudni kellene milyen állapotban van a motor,mennyit futott, mennyire kopott.
az index kapcsolót szedted már szét? úgy van kialakítva, hogy egy golyó ugrál egy rugó ellenében egy lemezpályán ha a kormányod abban a pozicióban volt amikor megnyomtad a dudát ahol visszalökné az indexet (autómata visszahúzó kis fehér folyton eltörő müanyag) akkor eldeformálódott a pálya. ezt kell csak visszahajlítani.
az is lehet, hogy neked még nem is a golyós hanem a csúszósarus van ott ez a jelenség fokozottan képes előfordulni, meg a refikapcsolgatás is ezért van indexeléskor
elég bonyolúltan írtam le de te biztos érted.
Renault power
Sziasztok,a jobb első lámpám állandóan leveri a biztosítékot és csak a helyzet jelző ég.hol kezdjem el keresni a zárlat okát?
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
A H4 égő csatlakozójában minden rendben? 3 kábel megy rá, 2 fázis 1 test, ha a test hozzáér valami fázishoz, vagy fordítva, akkor ott a zárlat. Kábelek is gyanúsak, de én itt kezdeném.
khm... szerda van. Képek?
[ Szerkesztve ]
(Csak halkan, egyenáramú rendszerben nincs fázis. Egyenáramú rendszerben pozitív (+) és negatív (-) v. test kivezetés van. Az izzóhoz 2 pozitív kivezetés csatlakozik és egy negatív).
Retro
Hogyan lehet, hogy max 15 fokban felforr a víz? Ott attól félek más gond is lesz!
Retro
Na ez az! Nekünk is reflektorozik indexeléskor (főként a Felicia kormány miatt is). A távfényt át fogom kötni egy másik kapcsolóra.
Retro
Üdv.
Nálam például 5 fordulat körül van kitekerve a Co csavar és még így is csak világosbarna a gyertyakép .
Hozzáteszem hogy még soha nem takarítottam ki a karburátort (csak kívülről)...,és ha egy mód van rá nemis szeretném.
Viszont ennek ellenére 38 liter benzinből elmentem 650 km-t .
SKODA FORMAN
A kolléganőm szavaival élve mióta nyakunkra jár a francia cégvezetés a meetingről is meetingelünk,úgyhogy nem jutottam a kocsihoz,de holnap délelőtt meglesznek a képek,csinálok a lámpáról is,és tolom fel őket még délelőtt.
megrendeltem a szűrőt meg azt a poharat vagy mi a búbánatom
[ Szerkesztve ]
Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!
A hűtőkőr zárt rendszer.
Ha nem kapcsol be a ventilátor akkor a hőleadó felület azaz a radiátor mérete nem elegendő a passzív hőleadáshoz.
Eleve nem így tervezték, hanem légáramlatra, azaz vagy mész a kocsival és hűti vagy a ventilátornak kell a levegőt átnyomni a sűrű nem passzív hűtésre tervezett bordázaton.
Én hőleadók, hőcserélők és anyaguk, ellenállásuk, hőleadási tényezőjük, kiszámítását tanultam.
Élelmiszer ipari technikus vagyok és ott sok technológia van ami szárításhoz, hűtéshez, porlasztáshoz, különböző hőleadó felületeket alkalmaz.
Illetve a pc-m is vízhűtéses
Teszem hozzá nem véletlen.
Tehát meg kell különböztetni aktív és passzív hűtést.
A kocsik hűtő rendszere mind egytől egyig aktív, azaz álló helyzetben levegő áramlat nélkül simán fel tud forrni.
(persze ettől még lehetne hengerfejes, termosztátos és még kismillió hiba, de mint írta a direktbekötés megoldotta a gondját)
Renault power
Ja, felforrhat 10-20 perc alatt. (Igaz nem terhelésen, de nekem kb 20 perc egyhelyben röfögtetéssel sikerült elérnem azt, hogy beinduljon a venti - tavasszal 20 fokban) Hát nem tudom. Látszik, hogy nem sokat dugózok.
Retro
Attól is függ, hogy mikori a radiátor, mennyit volt használva a gép és milyen folyadék volt benne.
Szerintem ezt te is tudod.
Lehet hogy az ő gépében már van némi lerakódás
De a hűtőt cserélni nem érdemes ha a vantivel még elvan.
Főleg ha egy 2000.- os gombára nem telik.
Renault power