Hirdetés

2024. június 3., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9201) rob210 válasza boken (#9200) üzenetére


rob210
nagyúr

Az nagyon nem normális, nem lehet hogy el van dugulva az ülepítőd?
Az a kis dróthálós szűrő ami a hengerben van?
Ebben van.

Fűtő radiátor.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#9202) boken válasza rob210 (#9201) üzenetére


boken
senior tag

Olyan mintha ha az AC pohár(nekem sárga) oldalán lenne egy pici lyuk és ott spriccel ha alacsony az alapjárat.

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#9203) rob210 válasza boken (#9202) üzenetére


rob210
nagyúr

Akkor cseréld arra amit linkletem.
Lehet kilukadt, bár nem szokása, minden esetre azon nincs luk.
:R

Renault power

(#9204) boken válasza rob210 (#9203) üzenetére


boken
senior tag

Nagyon köszönöm a gyors segítséget,akkor azt megrendelem,ezt csak letekerem az újjat fel,vagy nagyobb munka ez?

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#9205) rob210 válasza boken (#9204) üzenetére


rob210
nagyúr

nem nagy munka, de nem tekerni kell, hanem az a drót vagy pálca minek nevezzem tartja.
Préseli rá a kupakra.

Renault power

(#9206) rob210 válasza rob210 (#9205) üzenetére


rob210
nagyúr

Módosítok a pálca alján van egy anya amit tekerni kell :R nehogy félreérthető legyek.:)

Renault power

(#9207) boken válasza rob210 (#9206) üzenetére


boken
senior tag

Mar tulvagyok rajta,lepattintottam,szét van repedezve mint a régi gumicsővek

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#9208) rob210 válasza boken (#9207) üzenetére


rob210
nagyúr

Még jó. hogy nem gyúlladt ki a kocsid a kifröcsögő benzintől.
:(

Ezekre nagyon oda kell figyelni.

Renault power

(#9209) boken válasza rob210 (#9208) üzenetére


boken
senior tag

Még jó hogy cseréltük a termosztátot,(99% hogy ez még az eredeti 23 éves termosztát,)ez az ac csésze szintén eredeti volt még.
most ha átkenem a külső felületét olyan pasztával amit a motorhoz is használnak az kibírja még egy -két napig
vagy felejtős? pár kép :)
favi

2 kérdésem lenne még,a 1.képen az mi?
kábel rejtegetésre van valami trükk?

[ Szerkesztve ]

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#9210) rob210 válasza boken (#9209) üzenetére


rob210
nagyúr

dobozos sör:D
Mire gondolsz, hogy mi?
Termosztát.

Kábelrejtegetésen mit értesz a motortérben ízlésesen elvezetni a kábeleket?
Mert az csak pénz és idő kérdése.

Ha van otthon szigetelőszalagod azzal jól körbetekerve elmehetsz a boltig ahol megveszed a másikat és ott előtte kicseréled.
Nem ajánlom, hogy így közlekedj vele, mert tényleg könnyen kigyullad a kocsi eleje akkor meg kuka lesz a gép.
:R

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#9211) boken válasza rob210 (#9210) üzenetére


boken
senior tag

b++++ :) nem, az a szürke doboz valamelyik képen,ismerősöm valami zsugor valamit emlegetet.

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#9212) rob210 válasza boken (#9211) üzenetére


rob210
nagyúr

Ha a 4.-ik képről van szó akkor tudom mi. ( az a feszültség szabályozó)
De te az első képet írtad.
Azon nem tudom mi a kérdés.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#9213) boken válasza rob210 (#9212) üzenetére


boken
senior tag

az a baj hogy nekem az van elől,csak az miatt hogy nem voltak leszigetelve a vezetékek vége.
1000 köszönet a sok segítségért és tanácsért! :R :R :R

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#9214) rob210 válasza boken (#9213) üzenetére


rob210
nagyúr

Azokat érdemes újra saruzni, és a gumiharang az azért van, hogy ráhúzd a fesszabályzó aljára.
Nincs mit úttörő ott segít ahol tud.
:R

Renault power

(#9215) Atuska75 válasza rob210 (#9212) üzenetére


Atuska75
tag

Drága barátom az nagyon nem feszültségszabályzó az a gyújtás elektronikája. :)

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#9216) rob210 válasza Atuska75 (#9215) üzenetére


rob210
nagyúr

:R. Milyen igaz, hiszen a fordulatszám jelét is onnan vettem le anno.
Baki :)

Renault power

(#9217) Mágus2 válasza boken (#9209) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Karambolos volt a gép?

Miért ilyen görbe az AC bevezető csöve???

A másik indiszkrét kérdésem. Ki a fa... rakott testkábelt a hengerfej csavarja alá, mikor azokat keresztben és megadott nyomatékkal kell meghúzni. :W

[ Szerkesztve ]

(#9218) boken válasza Mágus2 (#9217) üzenetére


boken
senior tag

Tudtommal volt törve még anyosomnál,kb 20 cm lett rövidebb az autó :) kábel foggalmam nincs most volt vizsgáztatva,ott rakták össze,mi a termosztátot cseréltük és a zöld szigetelő szalagot tettem rá.
Az a kék kábel?

[ Szerkesztve ]

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#9219) Mágus2 válasza boken (#9218) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ja, az a kék kábel. :(

Cseréld le az egész AC-t, ez így veszélyes, a benzincső majdnem a blokkhoz ér. ;) Majd lesz nagy bumm. :O

Csak eredetit tegyél rá, valami bontottat új eredeti membránnal. A VIKA márka eszedbe se jusson, az ettől is veszélyesebb. :K

(#9220) Retro DJ válasza Mágus2 (#9217) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Na látod ez jó kérdés, bár elég gyáriasnak tűnik. (nekem egyébként a duda alatt van a vezeték).

Retro

(#9221) Mágus2 válasza Retro DJ (#9220) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Biztosan nem gyári testelési hely a hengerfej csavar, ezért is szúrt szemet. Eddig még nem láttam ilyen megoldást. :N

(#9222) boken válasza Mágus2 (#9221) üzenetére


boken
senior tag

Körbe fotózam?lehet hogy van még pár meglepetés :-D ennél az autónál sosem lehet tudni.ha szeretnél rosszat álmodni lefotózom a VIKA öninditót:-D

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#9223) Retro DJ válasza boken (#9222) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

A VIKA-t ne is említsd!

Retro

(#9224) Mágus2 válasza boken (#9222) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Láttam at előző képen is. Brrr.. :N

Fotózd körbe az egészet, csak tanulhatsz belőle. :K

(#9225) boken válasza Mágus2 (#9224) üzenetére


boken
senior tag

meglesz :)
szerdán küldöm a képeket. :R

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#9226) Smoker84


Smoker84
tag

Üdv Škodás társaim,egy gonddal fordulnék segítőkész fórumtársaimhoz.
Hiba ma kezdődött,ma észleltem,Alapjáraton iszonyat felmelegedett a hűtővíz,fel is fórt,kiegyenlítő tartály kupaknál ömlött,ez volt álló helyzetben,viszont menet közben mintha semmi gond nem lenne termosztát nyit ,visszahűl normális hőmérsékletre,de kiegyenlítő tartályban már jó ideje tűnik el a víz,fontolgatom a hengerfej tömítés cserét,az oké,de ez a biz forrás álló helyzetben,és menet közben semmi hiba mitől lehet ? aki tud kérem írjon okosat,megnézek én mindent rajta,totál gyári Škoda favorit 136L röl van szó. :W

(#9227) rob210 válasza Smoker84 (#9226) üzenetére


rob210
nagyúr

Nem egy komoly probléma nem kapcsol be a ventilátorod, ami hűtené nyáron és álló helyzetben a kocsit.
Viszont a probléma orvoslásáig ne nagyon használd így mert a víz felforralása után annyi lesz a hengerfej tömítésnek.

Szóval a jelenség orvoslása:
A hűtőn lévő ventilátor kábeleit húzd le két szál dróttal kösd direktbe rá az akkumulátorra, ha nem kapcsol be kuka a ventilátor ami kissé zsebbe nyúlós-érdemes bontottat keresni, ha bekapcsol akkor a hőgomba kuka ami vezérli és azt kell cserélni ez nem egy eget verő összeg.
:R

Renault power

(#9228) Smoker84 válasza rob210 (#9227) üzenetére


Smoker84
tag

Hát köszönöm a gyors választ,napi használatban van a paripa és szükségem van rá,ezért kell megoldanom ilyen hamar a gondot,köszi a választ. :C

(#9229) Mágus2 válasza rob210 (#9227) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ettől egyszerűbben is le lehet tesztelni. A kapcsoló gombáról le kell venni a 2 kábelt és egymásba dugni. Ráadott gyujtásnál forognia kell így a veninek. :K

Ez szokott lenni a gyors megoldás is, ha elromlok a gomba.

(#9230) Smoker84 válasza Mágus2 (#9229) üzenetére


Smoker84
tag

OOh király akkor igy csinálom,legalább nem kell kábelekkel tökölnöm :R :Y

(#9231) rob210 válasza Mágus2 (#9229) üzenetére


rob210
nagyúr

igen de nálam például, a vezeték volt megtörve egyszer és marha nehezen jöttem rá azóta kábelezek és írok mindenkinek 2szál vezetéket:)

Renault power

(#9232) Mágus2 válasza rob210 (#9231) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

ezzel az is kizárható, csak egy multiméter kell hozzá.

H a a 2 kábel egyikén megvana +12V az akksiról ráadott gyujtásnál, akkor valahol a veniben, vagy a kábelban van a hiba a veni felé, ha nincs +12V, akkor a kábelozást kell megnézni, és még mindig el lehet romolva a veni is. ;)

Egy multiméterrel 5 perc alatt egy közepesen képzetlen szaklember megtalálja a hibát.

[ Szerkesztve ]

(#9233) Marczi80 válasza Mágus2 (#9232) üzenetére


Marczi80
tag

"Egy multiméterrel 5 perc alatt egy közepesen képzetlen szaklember megtalálja a hibát."

Pontosabban egy multimeterrel meg en is megtalatam a hibat 5 perc alatt...

In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?

(#9234) rob210 válasza Mágus2 (#9232) üzenetére


rob210
nagyúr

legyen neked igazad a lényeg az, hogy gyorsan orvosolható probléma, ha szépen lépésről lépésre halad az ember.

Renault power

(#9235) Atuska75


Atuska75
tag

Üdv Uraim!

Eljött az a pillanat amikor az autószerelő csak áll a hiba fölött és nem jön rá se a hibára se a megoldására. Történt hogy, Almádiban kijött elém egy motoros, hogy el tudjam kerülni az ütközést arrébb húztam a kormányt és közben megnyomtam a dudát. Azóta ha jobbra indexelek szól a duda is. Ilyen volt már egyszer, akkor az indexkapcsoló cseréje megoldotta a problémát. Viszont nem szeretnék megint kapcsolót cserélni. Hogy lehetne átkötni a dudát a kormányra? Vagy mi lehet a kapcsoló baja mert, ha szétszedem nem látszik rajta semmi rendellenes. Milyen autó átvezetőgyűrűje lenne jó a Faviba? (Felicia kormányos) :Y :Y

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#9236) Smoker84


Smoker84
tag

Jelenleg úgy van megoldva a ventilátor,hogy menjen,hogy a 2 szál ami megy a gombára át van hidalva,tehát ha gyújtáson van a kocsi megy a ventilátor,nem tudtam mit tenni,mivel 2ezer körül mozog ez a gomba és sajnos van helye a pénznek jelenleg,és nincs 2ezrem ere

(#9237) Smoker84


Smoker84
tag

Egy másik kérdés,olvastam hogy a karbin a sűrítés állító csavart,totál betekerem és 2 és fél fordulatot tekerem vissza ki jobban fog húzni a kocsi,illetve nem fog annyit gondolkodni gázadáskor,erről szeretnék véleményt kérni,mennyi az ideális beállítás amit azon a csavaron érdemes tekergetni,most be van állítva 2 és negyedre de sok javulás nem észlelek.

(#9238) darius válasza Atuska75 (#9235) üzenetére


darius
tag

De ismerős, én is jártam már így. Kellemetlen. Nekem is cserélnem kellett az indexkart.

(#9239) Mágus2 válasza Smoker84 (#9237) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ez a keverékállító elég motor függő, tudni kellene milyen állapotban van a motor,mennyit futott, mennyire kopott. :F

(#9240) rob210 válasza Atuska75 (#9235) üzenetére


rob210
nagyúr

az index kapcsolót szedted már szét? úgy van kialakítva, hogy egy golyó ugrál egy rugó ellenében egy lemezpályán ha a kormányod abban a pozicióban volt amikor megnyomtad a dudát ahol visszalökné az indexet (autómata visszahúzó kis fehér folyton eltörő müanyag) akkor eldeformálódott a pálya. ezt kell csak visszahajlítani.

az is lehet, hogy neked még nem is a golyós hanem a csúszósarus van ott ez a jelenség fokozottan képes előfordulni, meg a refikapcsolgatás is ezért van indexeléskor:)

elég bonyolúltan írtam le de te biztos érted.

Renault power

(#9241) boken


boken
senior tag

Sziasztok,a jobb első lámpám állandóan leveri a biztosítékot és csak a helyzet jelző ég.hol kezdjem el keresni a zárlat okát?

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#9242) Mágus2 válasza boken (#9241) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A H4 égő csatlakozójában minden rendben? 3 kábel megy rá, 2 fázis 1 test, ha a test hozzáér valami fázishoz, vagy fordítva, akkor ott a zárlat. Kábelek is gyanúsak, de én itt kezdeném. ;)

khm... szerda van. Képek?

[ Szerkesztve ]

(#9243) Retro DJ válasza Mágus2 (#9242) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

(Csak halkan, egyenáramú rendszerben nincs fázis. Egyenáramú rendszerben pozitív (+) és negatív (-) v. test kivezetés van. Az izzóhoz 2 pozitív kivezetés csatlakozik és egy negatív).

Retro

(#9244) Retro DJ válasza rob210 (#9227) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Hogyan lehet, hogy max 15 fokban felforr a víz? :O :O Ott attól félek más gond is lesz!

Retro

(#9245) Retro DJ válasza rob210 (#9240) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Na ez az! Nekünk is reflektorozik indexeléskor (főként a Felicia kormány miatt is). A távfényt át fogom kötni egy másik kapcsolóra.

Retro

(#9246) Atyus77 válasza Mágus2 (#9239) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Üdv.

Nálam például 5 fordulat körül van kitekerve a Co csavar és még így is csak világosbarna a gyertyakép .

Hozzáteszem hogy még soha nem takarítottam ki a karburátort (csak kívülről)...,és ha egy mód van rá nemis szeretném. :N

Viszont ennek ellenére 38 liter benzinből elmentem 650 km-t . :R :C

SKODA FORMAN

(#9247) boken válasza Mágus2 (#9242) üzenetére


boken
senior tag

A kolléganőm szavaival élve mióta nyakunkra jár a francia cégvezetés a meetingről is meetingelünk,úgyhogy nem jutottam a kocsihoz,de holnap délelőtt meglesznek a képek,csinálok a lámpáról is,és tolom fel őket még délelőtt. :R :R

megrendeltem a szűrőt meg azt a poharat vagy mi a búbánatom :)

[ Szerkesztve ]

Tanulj, tinó, ökör lesz belőled!

(#9248) rob210 válasza Retro DJ (#9244) üzenetére


rob210
nagyúr

A hűtőkőr zárt rendszer.
Ha nem kapcsol be a ventilátor akkor a hőleadó felület azaz a radiátor mérete nem elegendő a passzív hőleadáshoz.
Eleve nem így tervezték, hanem légáramlatra, azaz vagy mész a kocsival és hűti vagy a ventilátornak kell a levegőt átnyomni a sűrű nem passzív hűtésre tervezett bordázaton.

Én hőleadók, hőcserélők és anyaguk, ellenállásuk, hőleadási tényezőjük, kiszámítását tanultam.
Élelmiszer ipari technikus vagyok és ott sok technológia van ami szárításhoz, hűtéshez, porlasztáshoz, különböző hőleadó felületeket alkalmaz.

Illetve a pc-m is vízhűtéses:)
Teszem hozzá nem véletlen.

Tehát meg kell különböztetni aktív és passzív hűtést.
A kocsik hűtő rendszere mind egytől egyig aktív, azaz álló helyzetben levegő áramlat nélkül simán fel tud forrni.

(persze ettől még lehetne hengerfejes, termosztátos és még kismillió hiba, de mint írta a direktbekötés megoldotta a gondját)

Renault power

(#9249) Retro DJ válasza rob210 (#9248) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Ja, felforrhat 10-20 perc alatt. (Igaz nem terhelésen, de nekem kb 20 perc egyhelyben röfögtetéssel sikerült elérnem azt, hogy beinduljon a venti - tavasszal 20 fokban) Hát nem tudom. Látszik, hogy nem sokat dugózok.

Retro

(#9250) rob210 válasza Retro DJ (#9249) üzenetére


rob210
nagyúr

Attól is függ, hogy mikori a radiátor, mennyit volt használva a gép és milyen folyadék volt benne.
Szerintem ezt te is tudod.
Lehet hogy az ő gépében már van némi lerakódás:)
De a hűtőt cserélni nem érdemes ha a vantivel még elvan.
Főleg ha egy 2000.- os gombára nem telik.
:R

Renault power

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.