Igen,ellenőrzés miatt csak ,amiatt lennék kiváncsi,hogy ott fúj-e ki.
Olyan heng.fej tömítés nincs,aminek a tűzkarikái vastagabb,puhább fémböl vannak és mikor ráhúzzuk a hengerfejet,akkor ez az anyag belesajtolódik a hüvely tetejébe?Mert akkor ha lenne is kiállás eltérés,mégis hermetikusan rápréselődne a hüvely karimájára és a forralás elfelejtve...
Üdv.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
vil59
tag
peti_s
addikt
Köszönöm a választ, főfékhengert tudok rendelni, de membránt nem, lehet külön cserélni?
Mágus2
Közösségépítő
A tartályod kupakja jó? Az tartja nyomás alatt a rendszert. A víznek nyomás alatt kell lennie, ez azért fontos, mert növekszik a forráspontja. Ha nincs nyomás alatt, akkor felforr.
peti_s: nem, az egész rásegítőt cserélni kell.
[ Szerkesztve ]
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Köszönöm a képet, így már könnyebb lesz kicserélni a gombát. Úgy döntöttem a hétvégén megejtem, mivel ahogy neten néztem nem nagy költség. Csak a víz ne follyon elő belőle, de Remélem hogy csak ennyi baja volt. Ha meg mégse, akkor muszáj lesz szervizbe vinni, de legalább már a szenzor új lesz benne.
Üdv,
Marco
[ Szerkesztve ]
vil59
tag
Igen,a kiegyenlítő tartály kupakja tartja a nyomást.Az alatt,míg bugyog a tartály,akkor sem ereszt a sapka.Mindig száraz a tartály teteje.Aztán hamar bekapcsol a venti és akkor pár másodperc múlva megszünik a kiegyenlítőben a pezsgés.Nem is nevezném annak,hanem inkább ilyen nagyobb buborékok szállnak felfelé a hűtő felöl.Tehát nem a termosztát felöl jönnek ezek a forrásbuborékok.
Üdv.
vil59
tag
Még annyit hozzátennék,hogy mikor elkezd pezsegni a tartály,akkor a visszajelző műszer mutatója,aminek az érzékelője a termosztát mögött van,még bőven a piros sáv alatt tartózkodik.Amúgy már a forrás elött nyit a termosztát,mert egyszer csak intenzíven jön ebböl az irányból a víz a tartályba.
---megyek szlovákiába,forman nézőbe....
S.Lívia
újonc
Nemcsak régebben mondtak róla jót, most is.Persze, nem idős, az én előző, lelkiismeretlen, hozzá nem értő ifjú titán szerelőmhöz képest csak az. Elhoztam az autót, igen precízen átnézte, cserélte a cserélendőket, motort letakarította, stb. Szó szerint suhan most az autó, alig van hangja és gyorsul szépen, fogyasztása ígérete szerint csökken és nem áll le menet közben a motor!.. Mindezt barátságos árért, elszámolva, felmutatva a cserélt alkatrészeket.Korrekt és hozzáértő szerelő.
Úgyhogy most van autóm. Szegénynek nem tett jót a téli napi 2X4 km, óvodába gyerekért. Katalizátorhoz nem nyúlt, nem tartotta szükségesnek.
Köszönöm mindenkinek a jó tanácsokat, a segítőkészséget, de jelen helyzetben "szakemberre" volt szükség. Itt maradok továbbra is, tanulok tőletek.
pentoda1
csendes újonc
A favi nálam is pontosan ezt csinálta, de csak ha már kb 100 fok fölé ment a lé. Nekem is alulról zubogott a kiegyenlítő. A kiegyenlítő kupakja volt alig látható helyen elrepedve. Így a szelep maga hiába tartotta a nyomást, a repedésen keresztül engedett. Nyoma természetesen nem volt az eresztésnek. Kicseréltem (meg előtte takarítottam), azóta bírja a kánikulát.
kmarco05
csendes tag
Hol van helyileg ez a kiegyenlítő kupak mondjuk feliciánál ?
bringasisti
Topikgazda
Ahol a vizet beöntöd
BENEFON DELTA--------N8
vil59
tag
Igen,nálam is csak akkor kezd el gázosodni a tartályban a víz,ha már nagyon forró.Hideg motor indulása után,alapjáraton hagyva,kb.10 perc járatás után kezd el fortyogni a tartályban,majd rá egy percre beindul a hűtőventi.Fortyogás megszűnik,venti leáll.Majd kezdődik előlröl minden.
bringasisti
Topikgazda
Nagyon ki van centizve a forrási pont és a ventilátor kapcsolás. A termosztát úgy van betéve hogy a furat a kis lötyögő szegecs felül van?
BENEFON DELTA--------N8
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Nah megnéztem és nekem a villás dugós 2 pólusú hűtőventillátor kapcsoló van a '98 novemberi Feliciámba.
Az érdekesség az hogy '98 6. hóban volt egy váltás ahol a 2 pólusút felváltotta a 3 pólusú hűtőventi kapcsoló szürke laposfejű ssatlakozós újabb megoldása.
Elvileg nekem ez kéne hogy legyen benne, de mégis a régi van. Hogy lehet ez? Nm lehet hogy az előző tulaj buherálta valahogy meg?
[ Szerkesztve ]
bringasisti
Topikgazda
A felső az igazi. Nem kell mindig haladni a korral.
BENEFON DELTA--------N8
vil59
tag
Igen,lehet,hogy elöbb kellene kapcsolnia a ventinek?
Olyan létezik,hogy a hosszú évek alatt a hűtőben lévő gomba ellenállása elöregszik és egyre késöbb kapcsolja a ventit?
--Igen,a termosztátot jól tettem be a helyére.A szegecses furat felülre került,hogy az önlégtelenítés megtőrténhessen.A házban az iránya is jó,mert a rugós része néz a blokk irányába.
A nyitása is rendben van,a hűtőre menő vastag gumicső késöbb melegszik át,akkor viszont hirtelen.
Pár évvel ezelött az összes csatornát,gumicsöveket átslagoztam.Semmi dugulás nem volt,még kosz sem jött ki sehonnan.
Ezek szerint elképzelhető,hogy tényleg csak az a baj,hogy túl későn kapcsol be a gomba?
Így jobban belegondolva,az van,hogy már rég nyitva van a termosztát,mivel letekert sapkánál lehet látni az onnan jövő vízáramot,ami tűzforrón gőzölög.Sapka gyorsan vissza és hamarosan elkezd bugyogni a tartály.De a gomba csak kb. 3 perc múlva kapcsolja be a ventit.Mikor már nagy méretű gőzbuborékok szállnak fel a hűtő irányából.Szó szerint rotyog a víz.
Bárcsak valóban a gomba bekapcsolási értéke lenne hibás...
Mit nem adnék érte !
Üdv.
bringasisti
Topikgazda
Vegyél 120 -as gombát az korábban nyit.
BENEFON DELTA--------N8
vil59
tag
Köszi.Igen ,az lesz a vége.
Gondolom,a 90°-os bekapcsolásu gomba azért nem jó,mert ha akkor indítja a ventit,a hüvelyeknél már 100 fölött van a víz.
Mindenkinek köszönöm a segítséget!
Üdv.
pentoda1
csendes újonc
A feliciával repedt hűtővel kínlódtam egy ideig, mire kiderült. Hűtő csere után próbálgattam, hogy jó-e, ne messzi földön szívasson. Kikötöttem a ventilátor gombát és hagytam hagy járjon, elengedtem 110 fok fölé a piros alá. Mondom, így van tervezve, ez még nem piros, ha bírja, akkor tuti jó lesz. Egy szó nélkül bírta. Azóta is patent, csak a 3 forintot nem érő lengyel termosztátok nem tudnak normálisan nyitni, a gyári meg megöngyilkolta magát...
pentoda1
csendes újonc
A pár éve vízzel átöblített rendszer tisztaságára, azért én nem tenném fel az életem. Ha tudnád mi lakik a motorba meg a hűtőbe általában... azt onnan csak valami kegyszer szedi le. Citromsav, oxálsav, ha nincs jobb, akkor ecet, mikor mi akad a kezembe. Főleg a váltó melletti henger elé tud úgy berakódni a vízkő, hogy gyakorlatilag megszűnik a víztér, ami lé meg ott megreked az halmazállapotot változtat...
Reméljük a gomba csere megoldja a problémád, de ha télen is forrt, akkor nem hiszem... Télen nálam egyikben sem járt a ventilátor sosem, mégsem ment 90 fok fölé a víz.
bringasisti
Topikgazda
El van méretezve. Mész mint a golyó a sztrádán motor az egekben, van egy dugó helyben járás, süt a nap, vizszivattyú alig forog alapjáraton, lehet készíteni a rántottának valót.
BENEFON DELTA--------N8
vil59
tag
Onnan gondolom,hogy nagy baj talán nincs a víztérben,legalább is komoly vízkövesedés,mert pl. ha kint van a termosztát,akkor a házban belül nem látok ilyen lerakódást.A hűtőre menő vastag g.cső eresztett,újra bilincseztem,de elötte jól belenéztem.Egész tiszta volt.
Hát,hogy mi lehet esetleg a hüvelyek körül,az nagy kérdés valóban.
Egyébiránt,nem tisztítás miatt slagoztam át a rendszert,hanem arra gondoltam,így kiderül,ha esetleg valamelyik cső,vagy járat el van dugúlva,akár részlegesen is.És talán emiatt forr a víz.De semmi ilyen gond nem volt.
Üdv.
vil59
tag
Igen,úgy kellett volna megtervezni a vízkeringtetést,hogy nagyobb szállításu vízpumpát tenni bele,és ehhez a csatornákat hozzá méretezni.
-- Én meg sem szólaltam-
kmarco05
csendes tag
Kipróbáltam, lekötöttem a gomát, és össze a két kábelt, erre képzeljétek beindult a ventillátor de úgy,hogy azt hittem kifújja a hűtőt a keretből. 😁 A csattanó a végén az volt hogy a gyújtást se adtam rá, mégis elindult.😕 A rejtélyek tárháza ez a csodás felicia.😀
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Igy kell lennie. A felicia gyujtás nélkül is hűt. A gombát cseréld ki.
[ Szerkesztve ]
Ysthvaan
csendes tag
Repülés technikában a foszforsav az előírás (HÍGÍTOTT), egy agyonbonyolított Renaultnál is bejött. Nem bántja az alut, és az acélt sem, de a vízkővel kíméletlen.
bringasisti
Topikgazda
Rozsdamaró alapanyaga.
BENEFON DELTA--------N8
kmarco05
csendes tag
Úgy lesz, amint lehet kicserélem!😎
Csere közben a vizfolyás elkerülése miatt a zárókupak maradjon a tartályon vagy le kell venni? ( hallottam ilyet is, olyat is) illetve a vezetékek pilaritása a rádugáskor mindegy ahogy én tudom , mivel gyakorlatilag egy kapcsolóról van szó. Ezt jól gondolom, ugye?
Köszi minden tanácsot!
Üdv
Marco
[ Szerkesztve ]
bringasisti
Topikgazda
A kupakot nyitni kell hogy az esetleges nyomás megszűnjön, majd zárni. Mikor már majdnem kicsavartad a másik kezedben ott a csere érzékelő.
BENEFON DELTA--------N8
kmarco05
csendes tag
Ok, rendben. A polaritás mindegy? Ahogy néztem a képen, az egyik érintkező mintha magasabb lenne mint a másik, de lehet hogy csak a képen látszik úgy(?)
bringasisti
Topikgazda
Ha nincs számozva akkor mindegy
BENEFON DELTA--------N8
peti_s
addikt
Köszönöm a választ, nem egy könnyen beszerezhető alkatrész sajnos. Közben "megjavult" ma megint jó volt. Ezekhez az autókhoz azért kell türelem.
Lívia, én az elmúlt 15 évben nem hallottam róla se jót se rosszat, ezért írtam hogy korábban jót hallottam csak róla.
Egy kérdés a végére, hogy lehet a Favorit kapcsolókban az izzót kicserélni, és a fűtés szabályzónál, illetve melyiket milyenre? Műszerfalhoz való rizsszem izzóim vannak. Köszönöm előre is, szép hetet mindenkinek!
peti_s
addikt
Találtam egy szlovák Skoda oldalt, és hát rendesen meglepődtem. Van még Favorithoz is egy csomó alkatrész, fele, harmad áron a többség mint itthon, Magyarországon. Mindenképpen fogok egy utazást a Felvidéken tenni, az már most biztos.
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Tegnap nézteme gy videót a neten, ahol egy motortisztító spray működését mutatták be. Valami sűrítmény lötty volt amit feloldott vízben a csávó, aztán ilyen 1/2 literes műanyag virágfújó flakonból belepermetezte.
Ha jól emlékszem a levegőszűrő csövénél fújtak bele járó motornál úgy 2000-es fordulaton, amíg ki nem tisztította. Utána jobb lett a fogyasztás is, ésa motor is erősebben, egyenletesebben járt. Érdekel engem ez a dolog.
Tudnátok esetleg ilyet ajánlani? Valaki kipróbálta már?
Köszi!
Üdv,
KMarco
Mágus2
Közösségépítő
favoritnál nincs értelme, belül tiszta minden.
kmarco05
csendes tag
Feliciám van, 98/11-es.
Ott lehet ilyet, nem?
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
De ott is fölösleges. Ezek nem kormolüdnak belülről. Ha láttál volna ilyet szétszedve, tudnád, hogy fémtiszta ninden.
bringasisti
Topikgazda
Az ilyen kütyük rendkívül hasznosak mert a forgalmazó bevételét biztosítják. Ha egy motorban a lerakódásokat feloldod az aszt jelenti hogy a csapágyakhoz, dugattyúkhoz a szart eljuttatod.
BENEFON DELTA--------N8
pentoda1
csendes újonc
Gondolom a közvetlen benzinbefecskendezés okozta koxolódást tisztítanák így a szívószelepek környékén. Nálunk ilyen nincs szerencsére. Azoknál a motoroknál viszont brutális szénbányák szoktak létrejönni, lefojtva teljesen a motort. Arra nem tudom hatásos-e...
FeniX-
aktív tag
Arra szerintem ma még csak a dióhéj szórás létezik, mint egyetlen módszer, ami megbízható.
kmarco05
csendes tag
Én láttam nemrég ilyen dióhéjas tisztítást videón, ott elég szépen kipucolta a belsejét , kérdés hogy ott is okoz-e esetleg oylan sérülést a motorba ami aztán később komoly gonddal járhat.
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Kicseréltem ma a gombát. Vadi uj, polaritása nincs, ezért könnyű volt kicserélni, köszönöm a sok jó tanácsokat,hasznos volt! 😎
Ezért vendégeim vagytok egy sörre. A Mágus meg a Bringás kettőre!😁
Még annyi kérdés a témában hogy viszont a víz ami kicsit kifolyt a csere közben, végre láthattam és iszonyat koszos volt. Inkább szennyviz kinézete volt mint hűtőviz.😟
Hol van az a legalsó pont, amit ha megbontok le tudom engedni az egész vizet? Illetve ujratöltés után kell-e légteleniteni és ha igen akkor hol?
Köszi a választ!
Üdv,
Marco
bringasisti
Topikgazda
Van két leeresztési pont. Az ékszíj tárcsa mellett lévő fém vízcső oldalán az anyós ülés felé néz egy 13 as kulccsal nyitható csavar. A másik a motor váltó csatlakozásánál szintén 13- as kulccsal, de itt sajnos ritkán jön víz mert az S100 óta nem rakták máshova a csavart, itt viszont a vízkő eltömíti.
BENEFON DELTA--------N8
bringasisti
Topikgazda
pentoda1
csendes újonc
A gomba alatti hűtőcső erre a vascsőre csatlakozik. Ebben van a leeresztőcsavar. A köténylemez felett/mögött. Ahogy már korábban mondtam én a helyedben kitakarítanám a rendszert, mielőtt felönteném új folyadékkal. A rendszer önlégtelenítő, de én szoktam neki segíteni, mivel a felicia termosztáton nem mindig van kilevegőztető furat: a termosztátházból kiveszem a hőfokjeladó gombát felöntéskor addig míg ott meg nem jelenik a folyadék.
kmarco05
csendes tag
Nagyon köszönöm a válaszokat, és a képeket !! Így már hamar meg lehet találni. Ahogy néztem a katalógusba 6l deszt. viz elég bele. Szerintem a hétvégén ezt is megcsinálom.
Hogy érted azt hogy kitakarítanám a rendszert?
Ezt hogyan / mivel kell csinálni, írd le nekem kérlek egy pár szóban. Semmiképpen se szeretném az esetleg koszos vagy lerakódott csövekbe önteni az új folyadékot.
Még egy dolog:
Miért kell kivenni a terméosztát gombát leengedés után és visszatenni miután megtelt vízzel? Miután a csatlakozót lehúzom hogyan/mivel tudom kivenni magát a gombát?
[ Szerkesztve ]
pentoda1
csendes újonc
Felicia termosztátokon én még nem láttam pici furatot, amin keresztül zárt termosztátnál is tud távozni a levegő, így kicsit nehezebben légtelenítődik le felöntés után. Én a gombát így azért szoktam kivenni, hogy a felöntéskor kiszoruló levegő könnyen tudjon távozni a helyén. Így pikk pakk megvan a felöntés és könnyen le is légteleníti magát.
A nyíl itt pontosan egy kis fülre mutat rá, azt kell vízszintesen kihúzni. Az reteszeli a gombát a furatban. Ha azt kihúztad, simán kiveszed a gombát a helyéről. (Ha ez a fajta termosztát házad van.)
Tisztításra, én oxálsavat szoktam feloldani vízben és azzal járok egy keveset, majd egy fél napot hagyom benne állni és leengedem. Az kimondottan az oxidokat eszi meg csak. Utána ugyanez tiszta vízzel öblítésre.
Van aki trisóra, ecetre, foszforsavra esküszik. Egy szimpla hűtőtisztító adalékkal való átmosás is több mint a semmi, bárhol tudsz venni.
A végén -20..-25 fokos fagyállóval szoktam feltölteni, természetesen desztvízzel hígítva.
bringasisti
Topikgazda
Fűtés csapot kell kinyitni. A kútnál van hűtő tisztító
BENEFON DELTA--------N8
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Na kajaidőbe lementem a kocsihoz ingbe meg nadrágba, most szépen nézek ki, de így is megérte a helyzet a következő:
Ami a hőgomba alatt van mőanyag cső, az megy bele lent egy korom fekete fém csőbe, de az már annyira a genetáror alatt van hogy nemhogy a leeresztő csapot, de magát a csövet is alig látom. Oldalról meg a kerék mögötti lemez takarja. :-(
Esetleg tükörrel alánézek majd hátha úgy jobban látom, de ha csak a hőgomba alatti csövet szedem le, ami oda van bilincselve, az is jó, nem?
Illetve említettétek hogy a motor váltó csatlakozásánál is van egy csavar, arról, esetleg ha egy távolabbi képet tudnátok küldeni megköszönném, amin jobban látszik hogy hol is van pontosan ?
Köszönöm!
Üdv,
Marco
u.i.: fűtés csap külön nincs az én feliciámon, ezért elvileg akkor csak bemegyek a kútra és veszek tisztítót, aztán azzal átöblítem.
[ Szerkesztve ]
bringasisti
Topikgazda
Le kell venni a köténylemezt PH2 csavarhúzóval. A váltó motor csatlakozást megnézed ott a csavar, sajnos most nem tudok képet csinálni
BENEFON DELTA--------N8
kmarco05
csendes tag
No levettem nemrég a köténylemezt, meg a kereket is hogy jobban hozzáférjek, de annyira rá van szinte rohadva ( bocs a kifejezésért ) ez a leeresztő csavar magára a fém csőre, illetve annyira befele áll hogy megfogni is alig lehet, illetve amikor sikerül, akkor meg persze meg se mozdul.
Akna kéne hogy rendesen meg tudjam rendesen lentről fogni, de az sanjons nincs. :-(
Lehet csinálok egy olyat hogy amit lehet gumicsövet leveszek a rendszerről ( hűtő alatt, felett, termo mellett,... ) aztán bízom benne hogy a lehető legtöbb viz kifolyik belőle, majd visszabilincselem őket és feltöltöm a rendszert. Mit szóltok hozzá ?
( megnéztem a motor-váltó találkozását is, hát én még nem látom ott se azt a csavart, de ha esetléeg kapok majd nagyobb képet róla, jobban be tudom lőni hogy kb hol lehet )
[ Szerkesztve ]