Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1001) Lzc válasza rob210 (#952) üzenetére


Lzc
csendes tag

Ellenőrizd, hogy az ábra szerinti ISO rádiócsatlakozó 7. pinje ("A" konnektoron) gyújtás nélkül is tápon marad-e : http://www.isham-research.co.uk/quattro/wiring/Typ85/isopin.html

(#1002) rob210 válasza Lzc (#1001) üzenetére


rob210
nagyúr

:F :R

Renault power

(#1003) rob210 válasza Joci77 (#998) üzenetére


rob210
nagyúr

Baszki nekem a fabia 2 nagyon bejön.
:C

Renault power

(#1004) semetka


semetka
őstag

A múltkor ki lettek cserélve a gyertyák meg a gyújtókábelek. -2-3 fokig jól indul, de ahogy bejön a -5 akkor nehezen indul. Ma kicseréltem a benzinszűrőt ( egyszerűbb volt mint hittem) meglátjuk mi lesz. Szerintetek mi okozhatja még a nehezen indulást??

==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==

(#1005) Joci77 válasza rob210 (#1003) üzenetére


Joci77
csendes tag

először az apósék vettek egy simát 1,2est akkor 2 szer mentem vele megtetszett ,gondoltam ha lesz píz veszek. .az enyém 12szelepes de nagy külömbség van a 2 kocsi közt motorilag enyém sokkal fürgébb ,szelepek csinálják?
nagyon baba-meg vagyok vele elégedve.

(#1006) rob210 válasza Joci77 (#1005) üzenetére


rob210
nagyúr

A 16 szelepesek nagy többségében jobban mennek mint a 8 szelepesek.
A befecskendezés és a kipuffogó gáz ürítés miatt van.
Pörgősebb gyorsabb erőteljesebb.

Renault power

(#1007) rob210 válasza semetka (#1004) üzenetére


rob210
nagyúr

Hát ha -5°C körül kezd el szarakodni akkor lehet érdemes lenne a benzintankot kitakarítani.
Egyébként ötletem sincs.
Nekem ugyan úgy indul télen nyáron azon kívül, hogy egy kicsit az aksi nehezebben tűri a hideget.

Renault power

(#1008) semetka


semetka
őstag

Leszedtem a gyújtáselosztó fedelét és az érintkezők egy kicsit szürkések voltak. Normális ez? (mintha oxidált lenne.)
Aztán finom csiszolóval megcsiszoltam , holnap reggel meglátjuk hogy indul.

[ Szerkesztve ]

==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==

(#1009) rob210 válasza semetka (#1008) üzenetére


rob210
nagyúr

Hát azoknak szép fényesnek kell lenni az a tuti:D
Kiderül, mert a rossz gyujtás minden féle hibát elő tud állítani.

Renault power

(#1010) Joci77 válasza semetka (#1008) üzenetére


Joci77
csendes tag

a gyujtás elosztódba alulról belekerül a kartergáz azért néz ki úgy,
a vákumos előgyújtás szab. alatt van gumi karika az lehet kikopva

(#1011) semetka


semetka
őstag

Szereintetek mennyire jó az hogy az olajbeöntő nyíláson meg a kartergáz visszavezető csőben van egy ilyen fehér színű dzsuva. Azt mondják télen, rövid utaknál normális, de ha bekerül a levegőszűrőbe és onnan a karbiba, sztem dugulást tud okozni. Mi miatt lehet?
Illetve ha lehúznám a kartergázcsövet akkor akkor nem menne bele, de úgy hallottam h több lenne a fogyasztás meg nem éppen környezetkímélő. Mit gondoltok erről?

==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==

(#1012) Joci77 válasza semetka (#1011) üzenetére


Joci77
csendes tag

ezeknél a motoroknál ez normális dolog nem kell megijedned
nem dugul el semmi mert ha jobban átmelegszik a motor a pára kimegy(át a motoron)

(#1013) semetka


semetka
őstag

Azt mondjátok meg nekem mikor ilyen hidegben beindul a skoda akkor a szokásosat produkálja mint mindenkinél (leáll, ahogy kifogy a szivatóból a benya).
A kövi indításnál már nem áll le, de nem indul egyből hanem tekeri-tekeri-tekeri és aztán indul. Ez miért van? Ha már egyszere beindult akkor miért kell neki tekernie ilyen sokat mire beindul??

==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==

(#1014) rob210 válasza semetka (#1013) üzenetére


rob210
nagyúr

Mert szar az AC-pumpád.
:R :B

Renault power

(#1015) semetka válasza rob210 (#1014) üzenetére


semetka
őstag

Azt a k*va, akkor cserélem ki :D

==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==

(#1016) Lzc válasza semetka (#1013) üzenetére


Lzc
csendes tag

Bocs, lehet, h. evidens dolgot mondok, de Favoritnál hidegben indítózás előtt kétszer lassan le kell nyomni a gázpedált. Ezután pöccre kell indulnia, enélkül csak forog kettőt a motor, és leáll. Nyáron is hasnonló, de csak 1x kell pumpálni.

(#1017) semetka válasza Lzc (#1016) üzenetére


semetka
őstag

Nekem 120-asom van, nem favoritom :)

==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==

(#1018) rob210 válasza Lzc (#1016) üzenetére


rob210
nagyúr

Hát az a kettő egy gázfröcs.
Nekem egy gázfröcsöt kellett adnoma kocsinak és mindig pöcre indult.
Igaz én az AC-ben kicseréltem az átszakadt membránt:D
Valamint a gyertyáim akkora szikrát adtak, hogy arról rá lehetett volna gyujtani egy cigire:D

Renault power

(#1019) rob210 válasza semetka (#1017) üzenetére


rob210
nagyúr

Viszont jó rá a favorit AC-je:D

Renault power

(#1020) printer


printer
csendes tag

Sziasztok ! 90-es Favoritom van Jikov karbival. Az egyik fórumtárs előző hozzászólása alapján megpróbáltam kézi vezérlésüvé tenni a szivatót . Egy fűnyíró bowdenjét (ami tulajdonképpen nem is bowden hanem acéldrót így tolni is lehetne vele ) akartam ráoltani a folytószelepre ,de nem tudtam 100%-osan megoldani .Viszont azt a csavart kicsavartam amelyik a gázt szabályozza és fokozatonként szokott visszaállni. Úgyhogy most a bimetál állítja továbbra is a folytószelepet (vagy pillangószelep :F) csak a kitekert a "gáz nem akad fenn" és nem pörgeti a motort . Ennek így van-e valamilyen veszélye ,vagy hátránya ?
Azért próbáltam meg változtatni a szivatón mert ha pl. meleg motorral megálltam 10percre akár nyáron is induláskor újra percekig pörgette a motort ,persze nem annyira mint teljesen hideg motornál .
Kb. hol találom meg a CO állító csavarokat , és ezek egymás mellett vannak ?

(#1021) Sanyo91 válasza semetka (#1013) üzenetére


Sanyo91
csendes tag

Nekem 105 volt,és az hidegen elsőre beindul,de melegen már nehezebben.
ěs mondtad hogy olyan párás a beöntőnél-bír-e menni az utód?-mert nekem is párásadot,fehéredet csak nekem nem is bírt,de tudtam hogy bekell gyűrűznöm

(#1022) Sanyo91 válasza semetka (#1013) üzenetére


Sanyo91
csendes tag

Meg mondjuk nekem felkellet pumpálnom a gázpedállal de utána röktön indult nem döglöt be

(#1023) Sanyo91 válasza Lzc (#1016) üzenetére


Sanyo91
csendes tag

Nekem pumpálás nélkül elsőre beindul,

(#1024) semetka válasza Sanyo91 (#1021) üzenetére


semetka
őstag

Nekem is kéne biztos gyűrűzni mert eszegeti az olajat, de nem csináltatom meg mert annyit nem akarok már rá költeni. Max egy új AC h könnyebben induljon.

szerk: Nekem ha meleg a motor akkor nagyon királyul indul, Szinte semmit nem teker olyankor az önindító. Bár hidegen is olyan lenne.

[ Szerkesztve ]

==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==

(#1025) Sanyo91 válasza semetka (#1024) üzenetére


Sanyo91
csendes tag

Nekem meg pont forditva volt,de akkor ne csodálkoz hogy párasodik mert az akkor természetes.Én is azért adtam el és vettem favoritott,mert gyűrűznöm kellet volna

(#1026) Sanyo91


Sanyo91
csendes tag

Rob210 nagyon az elején írtad hogy a napi kilométer számlálót csináltad a favoritodban,és mitcsináltal vele mert nekemm se akar menni de mondjuk nekem a rendes megyen

[ Szerkesztve ]

(#1027) rob210 válasza Sanyo91 (#1026) üzenetére


rob210
nagyúr

A rendes nekem is ment.
Szét kell szedni a kilóméterórát és egy csavart fel kell lazítani.
Utánna a tengelyt ami egy fehér színű műanyag fogasrúd rá kell nyomni a fogaskerékre és a csavart jól vissza kell szorítani ami tartja.
Tulajdon képpen annyi a baja, hogy a rázkódástól fellazul a csavar és megszünik a fogasrúd és fogaskerék között a kapcsolat.

Renault power

(#1028) rob210 válasza printer (#1020) üzenetére


rob210
nagyúr

A kézi vezérlésű szivató nem lesz túl szerencsés a favoritnál.
Vagy sokat fog enni vagy fulladni fog az autó.

Részemről javaslom egy másik karbi beszerzését, mivel a bimetálos hőszabályzód ment tönkre.
5.000.- lehet kapni komplett karbit bontóban.
Nem rég cseréltük le az egyik fórumtársét:-D
ennyiért vette.
Igaz azóta nem írt ide, remélem nem azért, mert valami baj van:D

Renault power

(#1029) printer válasza rob210 (#1028) üzenetére


printer
csendes tag

Azt hiszem egy kicsit bonyolultra sikeredett a hozzászólásom. Nos ,röviden a lényeg :

-a bimetál jó mert levett légszűrőfedélnél látom ,hogy hidegben bezár a szelep ,melegben nyit (vagy pont fordítva de működik )

-ami zavart ,hogy sokáig pörgette a motort (ugyancsak a bimetállal van kapcsolatban egy félhold alakú fogazott lemez ez szabályozza fokozatos visszaállását a fordulatnak ,ez egy csavarral van szabályozva )

-azt a csavart amelyikben a félhold alakú lemez akadt és magas fordulaton tartotta a motort én kitekertem így a lemez nem akad meg benne és a motor nem pörög csak alapjáraton megy ,viszont a szelep zár-nyit mikor kell

-úgyhogy azt értem ,hogy hidegen dúsabb keverék kell ,mert az üzemanyag nagyrésze lecsapódik a hengerfalakra és ezt a szelep szabályozza is stb. ,de azt nem értem ,hogy miért kell ilyenkor megnövelni a fordulatot? ,és ha ezt a fodulatnövekedést kiiktattam tettem-e valamilyen rosszat a motornak ?

[ Szerkesztve ]

(#1030) semetka


semetka
őstag

Na beindítottam ebben a nagy hidegben. 10 órát állás után.
Szomorú vagyok. Vagy hatodjára indult be és utánna még kétszer le is állt.
Szóval úgy kb. kilencedjére indult úgy be amikor már rendesen tartotta az alapjáratot.
Siralmas a helyzet pedig AC-t felnyomtam (leengedett a 10 óra állás alatt) szvató teljesen fel, 4 szer nyomtam a pedált és utánna indít.

==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==

(#1031) rob210 válasza printer (#1029) üzenetére


rob210
nagyúr

Ha jól működne a szabályzás, akkor amikor felemelkedik a fordulatszám akkor csak nyomni kell egy gázfröccsöt és visszaáll a fordulatszám.
Bajt nem csináltál vele.
De akkor a gázon kell tartanod a lábad nem?
Hiszen akkor az első indításkor nem kap elég benzint és egy felprögés után lefullad.
Vagy ha neked megy így is akkor hagyd így.

Mindenesetre az emelt fordulatszámra azért van szükség, mert hidegben az olajnak is más a viszkozitása és ahhoz hogy felkapja az olajszívatyú gyorsabb fordulatszám kell.

Szóval ha az olajnyomás visszajelző nem villan fel nem ég akkor semmi baj azzal amit csináltál.
:R

Renault power

(#1032) rob210 válasza semetka (#1030) üzenetére


rob210
nagyúr

Ha agyon pumpálod sem jó.
A túl sok benzin is okozhat fulladást.
Holnap akkor próbáld meg úgy ahogy most leírom.

Lemész AC-n nyomsz 2 azaz kettőt.
Utánna beülsz nyomsz 1 azaz egy gázfröcsöt.
Elfordítod a gyujtáskulcsot megvárod amig minden lámpa felvillan kialszik mittudomén mit csinál.
Ahogy szabályos.
Majd utánna indítasz úgy hogy mikor 2 öt tekert az önindító nyomsz egy fél gázt és benyomva is hagyod a pedált.
Ha így sem indul el akkor vidd el egy szerelőhöz aki a karburátor gyujtás és AC nagy mestere mert ezekkel lehet hiba.

Gyertyát ugye cseréltél?

Renault power

(#1033) Sanyo91 válasza semetka (#1030) üzenetére


Sanyo91
csendes tag

A szívatód szerintem nem megy rendesen,vagyis apum azt mondja(apum szerelő)

(#1034) semetka válasza rob210 (#1032) üzenetére


semetka
őstag

Reggel indultam volna melóba, -15 fok volt.
Sajnos nem indult be még 15-jére sem. Egyszer sem kapta el, csak a szegény önindító tekerte. Holnap megy a szerelőhöz és megmondom addig vissza se adják míg a -15 fokban úgy nem indul ahogy én szeretném.

szerk: gyertyák vadi újak meg a gyújtókábel is.

[ Szerkesztve ]

==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==

(#1035) rob210 válasza semetka (#1034) üzenetére


rob210
nagyúr

Hát igen néha van, hogy a szerelőnél köt ki a kisautó.
:R

Renault power

(#1036) printer válasza rob210 (#1031) üzenetére


printer
csendes tag

Igazad van ,az első fél percben lábbal tartom a fordulatot , ha nem taposom akkor fullad ,ilyenkor biztosan több üzemanyag kell .Nálam 4-5 kilóméter után állt vissza a fordulat mondhatni ugyanakkor mikor a vízfokmutató belép a fehér zónába .
Olajnyomás-és töltéskijelző nem jelez úgyhogy így marad .
Köszi a választ .

(#1037) printer válasza semetka (#1034) üzenetére


printer
csendes tag

Ha már szerelőnél van a gép már mindegy , viszont a későbbiekre még jó ötlet lehet ,hogy a benzincsőre a karburátor elé 2-3 centivel egy átláttszó benzinszűrőt ajánlottam volna .Nekem is van ,látom meddig tartja meg az AC a benzint ,a koszt megfogja még a karburátor előtt. 1-1,5 évig bírják addigra elfeketedik meg mindenféle apró koszok úszkálnak benne .
Tudom ,hogy ez téged nem vigasztal és lehet hogy elment a kedved a Favitól ,de remélhetőleg valami apró probléma lesz ,mert ezek a motorok kicsit zajosak ,kicsit erőtlenek ,de ha benzin és szikra van akkor indulnak .

(#1038) rob210 válasza printer (#1037) üzenetére


rob210
nagyúr

Halkan megjegyzem neki nem favoritja van, már ha jól emlékszem.
:B

Renault power

(#1039) semetka válasza rob210 (#1038) üzenetére


semetka
őstag

Nekem 120 van.
Mostmár komolyan mondom nem hiszem el.
Írtam h reggel nem indult az autó. Az akksi félig meddig le is merült.
A helyzet most az, hogy fater 7 kor felhozta tölteni, és nálunk vannak csatornanyílások ahol meleg gőz jön ki, apa odatolta az autót akkor mikor felhozta az akksit, SZóval most lementünk, aksit beraktuk. AC fel, gyújtás ráad, 3 gázpedál, szivató fel. Indítok ... és ekkor maradt tátva a szám. Úgy indult mintha meleg lett volna a motor, szinte semmi nem tekert az önindító. Megjegyzem most is -11 van. Nyáron nem indul ennyire pöccre mikor már 24 órát állt az autó. Most akkor mi a franc van a kocsival?
Meleg gőz szívása miatt indult így vagy mi?
Vagy a szobahőmérsékleten töltött akksi miatt indult így?

Megjegyzem az akksit teljesen jó, mert reggel a hidegben is rendesen forgatta

[ Szerkesztve ]

==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==

(#1040) Jansz válasza semetka (#1039) üzenetére


Jansz
csendes tag

Sziasztok! Olvasom itt a hozzászólásokat ,nekem a favorittal semmi hasonló gondom nincs.Lehet ,h kicsit nagyképűen hangzik meg minden,de büszke vagyok az én kis autómra,bármikor, reggel ha minusz 1, ha minusz 10 akkor is két gázfröccs,kulcs elfordít és pöccre indul nem köszörül semmi ,annyi ,h az olajnyomásvisszajelzőm világít kb 10-15 mp-ig.Sztem nagyon meg van dermedve az olaj ,mondjuk elég sűrű is 10W 40 -es castrol.De ettől eltekintv én szerencsés vagyok , a szívatóm is jó megnyomom a gázpedált és visszaáll a fordulat.Annyi ilyenkor ,nagy hidegben a legnagyobb bosszúság vele,h akárhogy csukom be az ajtókat belülről is lejegesednek az ablakok mert nincs garázsom :((

A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!

(#1041) rob210 válasza Jansz (#1040) üzenetére


rob210
nagyúr

Minden autó lejegesedik belülről ilyen hidegbe.
Erre az egyetlen megoldás a páramentesítő spray.
Letörlöd szárazra az ablakot és befújod ezzel a spray el.
Utána nem tud a meleg üvegre a hideg levegő párája kicsapódni.
Mert hogy ez a pára csapódik ki és fagy meg.
:R

Renault power

(#1042) rob210 válasza semetka (#1039) üzenetére


rob210
nagyúr

Az aksit én is kizárnám, bár érdemes volna beméretni.
Ez szerintem annak köszönhető, hogy nem mínusz tizenegy fokos volt a blokk, ami a gőzt kapta.
Ezáltal a motortérben semmi nem -11°C-os volt.

Renault power

(#1043) Ysthvaan válasza rob210 (#1028) üzenetére


Ysthvaan
csendes tag

Baj, éppen nincs csak cső vadászat folyik. Ugyanis ez nem olyan egyszerű dolog mint gondoltam :))
Az utángyártott cső nem jó hozzá, gyári meg pont ilyen nincs, ja és cikkszáma sincs, sőt sehol nem létezik ez a cső, se könyvbe, se alkatrészkatalógusba. A Diadal utcában is csak kb-ra mondta a nő, hogy talán ez jó lesz rá (potom 2480-ért) :)
Ha összeraktam (találtam csövet) írok majd, de addig csak olvasgattam. A rádiót sem néztem meg még, de belenézek a pókhálóba, és kapcsolósítom a tápot, a memórián meg rajtahagyom, ha megtalálom, mert katasztrófa ami ott van. Szívem szerint átkábelezném az egészet :)

A kézi szivatót én is hanyagolnám, ugyanis, ha teljesen visszatolod, előbb-utóbb beköpi a gyertyát, nekem az a két hét szívás elég volt vele. Nem hiszem, hogy az 1-2 perc pörgetés alatt annyit zabálna, én amíg reajta volt a szivató gázt nem is adtam neki, ment magától.

(#1044) rob210 válasza Ysthvaan (#1043) üzenetére


rob210
nagyúr

Pedig ez egy egyszeró 10 es belsejű vízcső.
Amihez kell egy 10 ről 14 re átalakító.

Miért nem kérdezed meg a bontóban?
Szerintem bármelyik favóról le lehet kapni potom pénzért.
:R

Renault power

(#1045) rob210 válasza Lzc (#1001) üzenetére


rob210
nagyúr

:F

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#1046) semetka


semetka
őstag

Skodri a szerelőnél, ők karbi fedélre gyanakodnak de most ott marad egy-két napra és reggel megnézik a hidegbe hogy indul.

==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==

(#1047) rob210 válasza semetka (#1046) üzenetére


rob210
nagyúr

Kiváncsi leszek, majd jelentsd mi újság.:D

Renault power

(#1048) Joci77


Joci77
csendes tag

...érdekes ma reggel -14fok volt 2őt csavart és indult is,bezzeg ha -5 és 0 közt van akkor csak köhög.. nem értem...

(#1049) semetka válasza rob210 (#1047) üzenetére


semetka
őstag

Reggelre mocskos hideg lesz, mostanra kész kell legyen a skoda, reggel indítják meglátjuk mit csináltak.

==Gigabyte Z170X Gaming 3 Core i5-6600 2x4GB DDR4 2666MHz Kingston HyperX Fury with Intel HD Graphics 530==

(#1050) rob210 válasza semetka (#1049) üzenetére


rob210
nagyúr

Itt most -14°C van.
Bazi hideg magyarán.
Ilyenkor nekem is kell egy kis eszmélésnyi idő az aksinak.
De nálam az aksi az ami elgondolkodik egy pillanatra mielőtt indítana.
De semmi baja csak egyszerűen ilyen.

Beülök elfordítom a gyujtás kulcsot egy nyekkenés 1 másodperc eltelik majd egy forgatás és indul.:D

Szeretem ezt a kisautót.
De annyi mindent lehetne még csinálni rajta:D
Sok pénzem lenne olyan szép autót faragnék belölle.

Renault power

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.