Akkor megelőzhető a téli párásodás is vele?
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
Akkor megelőzhető a téli párásodás is vele?
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
Azért nem néztem meg, mert volt kicsit fontosabb dolgom is. Pl hogy találjak munkát és hogy fel is vegyenek oda. Mert ugye ha nincs munka, akkor a kocsit sem tudom finanszírozni... Ez a project a mai nappal befejeződött, így jöhet az autó. Holnap megpróbálom előkotorni a szerszámot és ránézni a gyertyára mi a helyzet. Egyébként a szikrát egyedül nem igazán tudom megnézni, vagy igen?
Sic Parvis Magna
Tudtam, hogy nem kellett volna hozzanyulni... A termosztathazat tarto csavarok kozzul az egyik kiszakadt (a legfelso).
Szoval a hetet ket csavarral kell neki teljesiteni, mert nincs lehetosegem megcsinalni.
Minden esetre adok az asszonynak 2 l bekevert fagyallot, remelem nem lesz ra szukseg.
Ps.: ugye nem Wahler a gyari termosz? Mert az volt benne.
Retro
Igen, ugyanerre szoktuk használnia teflonszalagot is aminek nagy előnye hogy bármikor könnyű cserélni. Míg a szilikont nem minden esetben könnyű eltávolítani, arról nem is beszélve hogy hidegben nehezen akar kötni.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Alkalmazásra kerül...
Viszont holnap kitakarok a hűtőből, mert a motor ha megyek vele ebbe a hidegbe az istennek sem akar felmelegedni, vagy visszahűl és csak langyos levegőt fúj a fűtés. Pedig télleg az egész vízrendszer új.
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
Hideg??? Most 0 fok korul van itt, haromnegyed huto letakarva, allo helyzetben dinamikusan megindult felfele a homero... Kozben maxin ment a futes.
Retro
"Szilikon pasztával bekenni az alját"
Ez pontosan az alja az mit is takar?És a szilikon paszta,az sziloplaszt?
köszi.
Menet vágás lesz a vége, vagy cseréled az egész házat
Nem szilo plaszt. Az alja pedig az elosztó fedél alja ami ráül a peremre. Valami tömítő pasztára gondoltam, ami bírja a meleget. Karbik alá, tömítésekre.
ó.Rendben köszönöm.Holnap kipróbálom.És ha még mindíg csinálja akkor még mi lehet?
Valamennyire mindig égni fog, mert nem érnek egymáshoz a felületek, csak átugrik a szikra, és a levegőből mindig ráég valami, de ha hermetikusan elzárod(csak finoman a pasztával, h ne kerüljön belőle az elosztóba) akkor nem lesz vele gond. Kb 30 000km után így is takarítani kell. Ha ettől gyakoribb tisztítás szükséges, akkor te sokat jársz vele rövid távon, amikor nem melegszik be a motor rendesen, ettől az elosztó sem szárad ki. Ekkor nem tehetsz mást, minthogy rendszeresen(havonta ellenőrzöd, évente cseréled.)
Ha extrém módon égnek be, akkor nem megfelelőek a gyertyák, vagy a gyertya kábelek. Milyen gyertya van benne, és milyen a kábel
[ Szerkesztve ]
Brisk dr 15 tc,és gyári uj(1 éves) kábelek. tényleg rövid távon járok vele.
Pár napja kipucoltam,mentem vele 30 km-tert,és megint megégett.
D17yc megy bele, ha 92 előtti. A dr sorozatnak nagyobb az ellenállása.
Hajnalban ezt szögeltem:
Azért nem vagyok rá büszke... Tudom, hogy ez így fos, de többet ér mint a semmi.
[ Szerkesztve ]
Retro
Nem hiszem, h nincs otthon egy hosszabb 6-os csavarod. Meg kell picit fúrni, bele a hosszú csavart és az anyából köszörűn levenni egy annyit, h odaférjen. Egyik oldalról a csavar feje, másik oldalról az anya szépen összehúzza. Örök élet + 1 nap.
Estig így is kihúzza, bár nem tudom számoltál-e a túlnyomással, ami majd 90 fokon lesz
[ Szerkesztve ]
Tanusithatom, igy jartam vele 2 evig, aztan egyeb okok miatt csereltem az egeszet...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
Nem értem az anyás témát. Nem akartam átfúrni, mert ki akarom venni a beletört csavart és rendesen visszaállítani az eredeti állapotot, csak tegnap így is fél tízkor szereltem, ma meg öt percnél nem volt több időm.
Egyébkén az asszony odaért... az más kérdés, hogy vissza fog-e..
Retro
Veszel egy olyan csavart ami átéri teljesen az egészet. Az anyát nem tudod feltenni, mert nem fér oda a termostat box kerek oldala miatt. Ha ki is veszed, bármikor beletörhet, mellesleg kivevésnél szokott f@szán elrepedni a ház. Erre vigyázz. Ha a hosszabb csavaros megoldást választod, akkor többé oda nem törhet bele, a menet ki lesz fúrva belőle, ezért kell anya a csavar másik oldalára. Remélem már világos.
Nemodabuda. 22 évig bírta, nehogy már most adja meg magát. Tudod, hogy csökönyös vagyok és próbálok a gyárias megoldásra törekedni.
Egyébként, ha Jirzsi 8.8-as csavart tett bele, akkor nem történt volna ez, hanem kinyalódott volna a menet és kész. Áh, jó lesz az, ne aggódj!
Retro
Ha sikerül kivenni a beletört véget, akkor nem lesz baj. Favin elég hozzáférhető. 120-as skodrin, ahol a termosz az ablak alatt van, na ott már necces.
Az a tervem, hogy egy vékonyabb fúróval belemegyek a közepébe, egy 5.5 kinagyolom, aztán egy menetfúróval pedig átmegyek a meneten. Nem akarom ütni...
Retro
Remélem hogy nekem is max fűtésen fincsi meleget fog fújni, mindjárt megcsinálom a takarást azt kipórbálom.
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
Favoritnak mekkora a kerékagy átmérője? amire a felni felfelkszik..
57mm vagy 56,5mm ?
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
Rob-nak ment PÜ
Sic Parvis Magna
1993 ig: 4*98 58.5 Et 45
1993-94.ig : 4*100 57 ET38.
56.5 az opel
[ Szerkesztve ]
És az miért probléma,ha nagyobb az ellenállása?
Kollegak! Megmertem mit tud (ott) a kiszerelt Wahler termosztat (kerdeztem mar, hogy ez a gyari lehet?).
A digit multimeterem homeros reszevel mertem.
A termosz 70 foknal nyitott 75 foknal jo 3 mm volt nyitva, 80 foknal felig, 85 foknal teljesen nyitva volt.
Erre 88 fok van irva. Valahol azt olvastam, hogy a rairt homersekletenel csak "felig kellene nyitva lennie, es kb. 92 foknal kellene teljesen.
Tetelezzuk fel, hogy csal 5 fokot a muszer, vegtere nem laborberendezes (persze szerintem annyit nem csal). A termosztat akkor "sincs". Kepben (szerintem).
Ma a felesegem azt mondta, jo meleget tudott csinalni a kocsiban (bar alapvetoen ma nem volt hideg).
Nemsoka megint jonnek a kemenyebb napok, akkor kiderul!
Retro
jó lesz az hidd el.
Renault power
Mert gyárilag ki van számolva, h mennyi ellenállása kell, h legyen a megfelelő szikrához. Ahol beépített ellenállás van a gyertyában, oda ellenállás nélküli kábel,és rotor kell az elosztóba.
Kérdezd meg a többieket. Szikrázik az mindenhol, csak ott nem ahol kell. Alapjáraton durrog picit, egyenletlenül jár???
Retro DJ: Walher eredeti, de nem olyan mint 20 évvel ezelőtt, már semmi nem olyan.
[ Szerkesztve ]
Nagyon köszönöm
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
Én is hasonló cípőben járok, nekem is 88°-os termosztátom van, de ha megyek a kocsival üzemire nem nagyon melegszik fel és érzem hogy még közel sincs 70-80°sem de már nyitva van valamenyire a termosztát és ezért nem fúj olyan meleget csak langyosat.
Most gondolkozom valami megoldáson...
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."
Ami benne volt, attól csak jobb lehet...
Retro
Hát igen durrog és egyenletlenül jár.Akkor visszateszem az egypolusú championokat amik benne voltak.
Köszönöm.
Hát visszacseréltem,és szarabb lett,sokkal.A briskel jobb volt
Valami baj van ott a gyujtással. :-( csinálnál egy képet a gyujtáselosztó fedelének a belsejéről, meg a 2 szett gyertyáról?
[ Szerkesztve ]
Sziasztok! Beszéltem Rob-al, januárra sikerült is megbeszélni egy találkozót és átnézzük együtt a Skodát. Előre is köszönöm neki! Remélhetőleg már dübörögni fog újév után a technika.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
Szerintem valami banális hiba lesz. Egy 120-ast láttam eddig, aminek véres volt a torka. Konkrétan nem indult be. A tulaj üresben elforgatta 6000-ig és elgörbült az elosztóban a tengely. (gondolom ilyesmit nem csináltál vele)
3 napig tartott, mire rájöttem mi a baja.
[ Szerkesztve ]
Nem nem, nem pörgettem nagyon soha és 80-nál többet se mentem vele eddig. Azt is csak hogy mit reagál a gázadásra. Kapkodta a csülkeit. Motorikusan nagyon jó a kocsi, nem hittem volna...mert ugye mondták hogy ez egy igen lomha kocsi. Azért annyira nem, odaléptem neki picit és nem gondolkodott, de 80-nál tovább nem mentem. Szóval most jobban várom a januárt, mint a Jézuskát.
Sic Parvis Magna
Sziasztok! Kis segítséget szeretnék kérni... Bár olvasom folyamatosan a fórumot, de nemigen találkoztam olyan hibával a hsz-ek közt, mint ami most nekem előjött. A Favimban a fordulaszám mérőm egyik reggel az indulás után nem akart felpörögni, majd pár km után beállt a helyes fordszám tartományba. Több napig semmi baja, most megint nem a helyes értékeket mutatja, max 1000-et mutat 90 km/ó-nál. A többi műszerem helyesen működik.
Mi lehet a baj?
CsakakSkoda :)
A mérőműszer, vagy az óracsoport nyákja kontaktos valahol. Favinál előfordul mindkettő. Ki kell venni az óracsoportot és meglátod mennyire kell szétszedni. Vedd le a hátlapot, és kiderül. Van rajta egy milló kis anya meg alátét.(nem elveszíten őket!!!)
Esetleg érdemes átmozgatni a gyujtótrafón az érontkezőket, ezzel kezd, hátha
[ Szerkesztve ]
A trafóról kapja a jelet?
CsakakSkoda :)
Megnéztem és szilikon kábelek vannak benne,ha az számít.csinálok képet.
Igen.
A gyertyák elektródái érdekelnek, meg a gyújtáselosztó. Tudod a gyári kábelekből is 2 fajta van. Ellenállással és nélkül. Egyáltalán nem mindegy, mert nem lehet kevergetni és kombinálni, mert akkor szikrázik mindenütt, mint a fluxuskondenzátor, lehet vele időben ugrani, csak nincs egyenletes alapjárat, és megeszi a fejed.
3 fajta gyujtás rendszer van a favorithoz.
1, 89 és 92 közötti régi fajta. - nincs beépített ellenállása a gyertyának, viszont van a rotornak és a kábelnak.
2, 92-után van a gyertyának, de nincs a kábelnak, és kisebb a rotornak.
3,BMM központi injektoros. Egész más a rendszer, szintén nincs ellenállása a kábeloknak csak a rotornak.
Egy készlethez tartozik a rotor, a kábelek és a gyertyák. A 3 különböző rendszer elemeit nem lehet felcserélni.
Sajnos ezekkel a különbségekkel a bolti eladók sincsenek tisztában és össze vissza keverik a dolgokat.
Milyen színű a kábelozás a gyertyákon? Azt írtad eredeti, ez mit takar? TESLA?
[ Szerkesztve ]
Akkor lehet hogy nekem is ezért ingadozik az alapjárat meg eszik a városban 12 litert?
Mert ami gyertya benne van az bosch plus yttrium +8 fr7dc+ (ezeket találtam a dobozán )
Jah és 90 es 136 l- ről van szó. Mit kell cserélnem?
[ Szerkesztve ]
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
ÁÁÁU.Az gáz.Na jó akkor holnap fotózgatok,és felrakom.És köszönöm.
Az a kérdés mit cseréltél eddig? a gyertya elvileg jó. Bár tehetsz egy próbát BRISK D15YC -vel. A bosch már nem az ami volt. Elég sok a selejtes gyertyájuk. Lényeg, h a hézag 0,6 legyen, ne 0,9, mint amin most van benne.
Én csak a gyertyát cseréltem mikor megvettem a kocsit. A gyújtás be van állítva. Szerelő is nézte a karbit és ő is passzolta hogy miért eszik ilyen sokat.
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
Keverék mennyire van kiengedve? Ha gyertya jó, keverék, jó, gyújtás jó, akkor nem ehet 12 litert. Az én nehéz lábammal eszik 10et.
Keverékcsavart tekerd be teljesen, közben számold a fordulatokat a csavarhúzón, h vissza tudd állítani. Ez elég kényes pontja a karbinak fogyasztás szempontjából.