Hirdetés

2024. június 13., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9551) Atuska75 válasza Ramsess (#9550) üzenetére


Atuska75
tag

Nem így van.

„A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.”

Ez itt a lényeg!!!

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#9552) Ramsess válasza Atuska75 (#9551) üzenetére


Ramsess
csendes tag

OK

(#9553) Ramsess


Ramsess
csendes tag

A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben (MR.) az elektromos kapcsolásra vonatkozó 55/B. § (3) bekezdés korábban az alábbiakat tartalmazta:
„A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.”

Mint látható a helyzetjelző lámpák egyidejű bekapcsolása tekintetében az MR. előírása eltért a 48.R.-ben előírtaktól.
Ez az ellentmondás a nappali menetjelző lámpák utólagos felszerelésekor az elektromos kapcsolást tekintve bizonytalanságot okozott. Ennek eredményeként kétféle bekötést is alkalmaztak (helyzetjelző lámpákkal együtt, helyzetjelző lámpák nélkül).
Az ellentmondás feloldása okán a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról szóló 26/2010. (XII. 22.) NFM rendelet 5.§-a az alábbiakat rendeli.
5. § Az MR. 55/B. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.”
A módosítás megszüntette a 48.R. és az MR. előírásai között az elektromos kapcsolás tekintetében fennállt különbözőséget.
Tehát „a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók” kitétel törlése egyértelműen azt jelenti, hogy a nappali menetjelző lámpák bekapcsolásával egyidejűleg a helyzetjelző, méretjelző, valamint a rendszám megvilágító lámpák nem világítanak.
Megjegyzendő, hogy a fényszórók meghatározás az útmegvilágító fényszórók bármelyikére vonatkozik, azaz tompított fényszóróra, vagy távolsági fényszóróra, vagy akár a ködfényszóróra. A meghatározott kivétel esete, pedig nem más, mint a távolsági fényszóró un. „fény kűrt” üzemmódja.
Mi a teendő az olyan régebbi felszerelésű nappali menetjelző lámpákkal melyek elektromos kapcsolása eltér a 48.R., valamint az MR. jelenlegi előírásaitól?
Hazánkban még üzemelhetnek egykor északi országok piacára készült gépkocsik melyek gyárilag alkalmazott lámpáinak elektromos kapcsolása a jelenlegitől eltérő, de azt a jármű gyártója az egykori előírásoknak megfelelően tervezte. Ezek elektromos bekötését nem kell megváltoztatni.
Ugyancsak nem kell megváltoztatni azoknak az utólag felszerelt lámpáknak az elektromos bekötését, melyeket még a fent hivatkozott módosítás előtt, az MR. egykori előírásainak megfelelően alkalmaztak a járművön.
A fenti esetekben azért nem szükséges a kapcsolási módozat megváltoztatása mert azok egykori nemzetközi, vagy nemzeti előírásoknak megfelelően készültek.
Azonban a módosítás után felszerelt lámpa kapcsolási módja csak a jelen előírások szerinti lehet.
Megjegyezendő, hogy az MR. módosítását megelőzően utólag felszerelt lámpa korábbi kapcsolási módozatának önkéntes megváltoztatása — a módosított szabályozás szerint (automatikus bekapcsolódás, helyzetjelző lámpák nélkül) — lehetséges.
A cikk folytatásából — különös tekintettel az egyre terjedő utólagos felszerelésekre — megtudható, hogy milyen lámpát, milyen elhelyezésben lehet alkalmazni, valamint szó lesz néhány szabálytalan alkalmazásról is. Továbbá röviden megemlítésre kerülnek e lámpák, elsősorban gyári beépítésű, sajátos változatai.

Vissza az oldal tetejére
A kapcsolódó PDF-et csak Előfizetők és Online előfizetők tölthetik le.tovább küldés E-mailbenLehetőség van a cikk nyomtatásáraGál István

(#9554) gs20 válasza Ramsess (#9553) üzenetére


gs20
tag

Nekem ez alapján az jön le, hogy gyújtás ráadásakor bekapcsol a drl

bekapcsolod a helyzetjelzőt - drl még mindig ég

bekapcsolod a fényszórót - drl elalszik, függetlenül attól, hogy tompított vagy refi ég. fénykürtnél meg nem alszik el.

Én legalábbis így kötöttem be.

Sokan viszont azt mondják, hogy helyzetjelzővel együtt nem éghet.

Ebből nekem az nem következik.

E=MZ²

(#9555) rob210 válasza gs20 (#9554) üzenetére


rob210
nagyúr

A hivatalos, az az, hogy semmilyen más világítással együtt nem éghet a DRL.
Se ködlámpa se tompított se helyzetjelző.
Ezt egyszerűen megtapasztalhatod, ha kipróbálsz egy gyári drles autót, mert az ugye a szabályozásnak megfelelően van bekötve.

Renault power

(#9556) gs20 válasza rob210 (#9555) üzenetére


gs20
tag

Értem én de itthon a Köhém előírásainak kell megfelelni. Az pedig ilyet nem köt ki.
És praktikusabbnak is tartom, hogy van eset amikor fényszórózni még nem kéne, de nem árt ha hátul már ég a helyzetjelző, ilyenkor helyzetjelzőt kapcsolok, és a drl is világít. nekem csak a fényszórókapcsoló megnyomásakor alszik el a drl. Köhém előírásainak szó szerint értelmezve így felel meg.

Vagy ha tudsz olyan hatályos előírást mutatni nekem, hogy helyzetjelzővel nem éghet együtt, akkor megyek is és átkötöm. De eszerint (55/B paragrafus, /3. bekezdés) ez a jó.

A gyári bekötés meg... Nézd meg, pl ködlámpa működésre hány féle verzió létezik... Vagy pl egy-két motoron is előfordul már menetjelző lámpa. Na azt meg még a köhém nem tudja értelmezni, mivel gépkocsira engedi meg a felszerelést...

Egyébként sokkal nagyobb cumi volt a Favoriton ilyenre bekötni, a többi autónkon (WagonR, H200) simán az általad javasolt helyzetjelzővel nem világít dolgot valósítottam meg. (Nem volt kedvem a drl bekötés miatt műszerfalat szétborítani) De a köhém szerint az nem szabályos szvsz.

[ Szerkesztve ]

E=MZ²

(#9557) Ramsess


Ramsess
csendes tag

A módosítás megszüntette a 48.R. és az MR. előírásai között az elektromos kapcsolás tekintetében fennállt különbözőséget.
Tehát „a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók” kitétel törlése egyértelműen azt jelenti, hogy a nappali menetjelző lámpák bekapcsolásával egyidejűleg a helyzetjelző, méretjelző, valamint a rendszám megvilágító lámpák nem világítanak.

(#9558) Ramsess


Ramsess
csendes tag

Elnézést mindenkitől,és nem akarok kötözködni senkivel,és mindenki úgy köti,ahogy akarja,
nekem az a legnagyobb problémám,hogy hova tegyem,mert van ködlámpám,és már eszembe jutott hogy kiveszem,és annak a helyére teszem,vagy befúrható verziót választok,mert azzal tényleg lehetne kímélni az akkumulátort,meg a generátort.
Akkor még a következő probléma,hogy egy látatlanban megveendő és nem kipróbálható DRL hogy fog világítani.Hogy tényleg látszódik-e akár napsütésben is

[ Szerkesztve ]

(#9559) Retro DJ válasza Ramsess (#9558) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Nos, az enyém úgy működik, hogy motor indulására világít, ha világít a helyzetjelző akkor nincs DRL. Ennyi. Vizsgán átment (pedig külön vizsgálták, de nem tudtak bele kötni).

Többet meg nem tudok.

Retro

(#9560) Retro DJ válasza Ramsess (#9558) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Nekem ATU gyártású (csomagolású) van. Kokrétan ez!

Mindenben megfelelő, fényerőben, jelzésekben, korrekt fémházas.

Retro

(#9561) Ramsess válasza Retro DJ (#9559) üzenetére


Ramsess
csendes tag

KedvesRetro!
Én is így olvastam valami melléklet mellékletében,módosítás módosításában,csak most épp nem találom sehol,mert a gép legutóbbi újrarakásakor elveszett .
Újoncként nem akarok vitatkozni senkivel,és nem is fogok.
Mindenki majd a rendőrrel megvitathatja az álláspontját.
Viszont bármilyen javaslatra nyitott vagyok,mert bármiből tanulhatok valamit

(#9562) Ramsess válasza Retro DJ (#9560) üzenetére


Ramsess
csendes tag

Ez az?
http://www.mentornet.hu/main.php?l=hu&m=0&p=6&pi=3702

És hova lett betéve?
Láttam a képet,de sajnos nem emlékszem

[ Szerkesztve ]

(#9563) Retro DJ válasza Ramsess (#9562) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Igen mester, ez az. Arra szamits, hogy az elektronika megmakkanhat (nekem nem kapcsolja mindig kapcsolta ki, ha raadtam a fenyt - 5 labu relevel megoldva, masik forumos cimbinek is megmakkant, neki meg fel fennyel vilagitott (nincs is benne ilyen funkcio)). Ettol eltekintve a lampa kifogastalan!

Retro

(#9564) Atuska75 válasza Ramsess (#9561) üzenetére


Atuska75
tag

Nos a rendőrrel megvitatni nem igen kell, mert van itt még valami amit te linkeltél be Íme: Ugyancsak nem kell megváltoztatni azoknak az utólag felszerelt lámpáknak az elektromos bekötését, melyeket még a fent hivatkozott módosítás előtt, az MR. egykori előírásainak megfelelően alkalmaztak a járművön.
A fenti esetekben azért nem szükséges a kapcsolási módozat megváltoztatása mert azok egykori nemzetközi, vagy nemzeti előírásoknak megfelelően készültek.
Azonban a módosítás után felszerelt lámpa kapcsolási módja csak a jelen előírások szerinti lehet.
Megjegyezendő, hogy az MR. módosítását megelőzően utólag felszerelt lámpa korábbi kapcsolási módozatának önkéntes megváltoztatása — a módosított szabályozás szerint (automatikus bekapcsolódás, helyzetjelző lámpák nélkül) — lehetséges.
Nekem úgy van bekötve hogy, helyzetjelzővel ég, de mással nem. Volt már közúti ellenőrzésben részem mióta fenn van, de nem szólt semmit. pedig ellenőrizte.

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#9565) Atuska75 válasza rob210 (#9555) üzenetére


Atuska75
tag

Ez nem feltétlenül van így, nem egy Audi is van amin gyári és ég a h.jelzővel együtt.

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#9566) Ramsess válasza Atuska75 (#9564) üzenetére


Ramsess
csendes tag

Természetesen.Teljes mértékben igazad van.

(#9567) Ramsess válasza Retro DJ (#9563) üzenetére


Ramsess
csendes tag

Értem.Köszönöm.
Van még hova fejlődni a gyártóknak.

(#9568) Atuska75 válasza Ramsess (#9566) üzenetére


Atuska75
tag

Az a vicc egyébként hogy, ha most teszed fel is jó lesz mert, nem áll melletted a rendőr (hogy mikor lett felrakva, módosítás előtt vagy után.)
Amúgy nekem is a ködlámpa helyén van és van ködlámpa is. Sőt van felezőfunkciója is csak valami nem frankó az egyikben mert, csak a jobb oldali feleződik ha lámpát kapcsolok ezért az a vezeték nincs bekötve.
Az enyém gyári Mercedes egy totálkáros vasról van és ami a poén az egészben hogy, nincs hozzá semmi elektronika mert, minden benne van a lámpában. Amikor megvettem nem akartam elhinni hogy megy minden nélkül aztán bekötöttük és láss csodát. Csak az a felezés zavar mert jó lenne.

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#9569) Mágus2 válasza Ramsess (#9545) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A regloszkóppal mérik a lámpa által vetített képet, ez alapján állítják be a tükör dőlésszögét. Lényegében arra szolgáll, hogy ne vakítsuk egymást.

(#9570) Ramsess válasza Mágus2 (#9569) üzenetére


Ramsess
csendes tag

Értem.A kifejezést még soha sem hallottam.

(#9571) Ramsess válasza Atuska75 (#9568) üzenetére


Ramsess
csendes tag

Ha a ködlámpa helyén van a DRL,akkor hova került a ködlámpa?

(#9572) Ramsess válasza Ramsess (#9571) üzenetére


Ramsess
csendes tag

Lehet tán a legnagyobb ostobaság lesz,de nem lehetne egyben a DRL ködlámpa is?Nem elektromos bekötésre gondolok,hanem a KÖHÉM-re

(#9573) Atuska75 válasza Ramsess (#9572) üzenetére


Atuska75
tag

Az kérem tisztelettel lehetetlen, hiszen akkor hova vezetnének a jogszabályok? Ez itt nem anarchia. :DD :DD :DD

A másik kérdésedre a válasz: a helyén van, bár az hozzá tartozik a történethez hogy nem a gyári szórt fényű hanem egy E jeles szúró van bent ami lényegesen kisebb. És hogy örülnek neki a gagyixenonosállatok. :DD :C

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#9574) Ramsess válasza Atuska75 (#9573) üzenetére


Ramsess
csendes tag

Ott pont!!!
Viszont a szúró típusa érdekelne,mert ha a DRL és a lámpa befér a gyári ködlámpa helyére,az szuper lenne!!
Már azt méregettem,hogy a ködlámpát a rácsba lehetne befaragni,ami macerás a szögbeállítás miatt.

(#9575) Atuska75


Atuska75
tag

Elvitték a Favit. :((( Úgy néz ki visszatérek a Fordhoz, Sajnálom hogy el kellett adni, de ugyebár a 4 gyerek az 4 gyerek. Nagyon meg voltam elégedve vele. A fórumot továbbra is látogatni fogom és akinek kell a segítségem annak állok rendelkezésére mind szóban mind pedig személyesen a későbbiekben is!

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#9576) Atuska75 válasza Ramsess (#9574) üzenetére


Atuska75
tag

Ne haragudj, de nem tudom megmondani mert régen vettem és nem emlékszem rá a kocsit meg tegnap eladtam :Y

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#9577) Atuska75 válasza Ramsess (#9574) üzenetére


Atuska75
tag

Megtaláltam ilyen volt[link]

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#9578) Retro DJ válasza Atuska75 (#9575) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Sok sikert az új sashoz! Az élet megy tovább... Remélem is, hogy rendszeres látogató leszel! :)

Retro

(#9579) Ramsess válasza Atuska75 (#9577) üzenetére


Ramsess
csendes tag

Köszönöm szépen,és tényleg sok sikert az új,vagy másik kocsihoz!!
És főleg a négy gyerekhez!

(#9580) Tom5


Tom5
addikt

Felicia Lxi-nél mitől nem áll vissza a motor alapjáratra? Egy ideig lambdaszonda nélkül volt használva, most visszatettük plusz benyaszűrő csere is volt. Munkába jövet tisztán érezni h nincs alapjárat és meg is szívja magát...alig tudok 90-nel menni és ott is döcörög a motor. Alapjárati motor lett rá téve másik, ugyanez a szitu.
Ötletek?

(#9581) Smoker84


Smoker84
tag

Űdv,mi lehet a gond,mi mehetett tönkre,ha a fékpedál lenyomásakor a a kormány alól szuszogo hangot hallok ? tömités esetleg ? ötlet ? elöre is köszönöm.a motor térben a csövet ami megy a karburátor alatti csöre,gondolom vákum,le kelett kötnöm mert leált a kocsai,nem volt alapjárat. :Y

(#9582) Mágus2 válasza Smoker84 (#9581) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A fékrásegítő membránja átszakadt. Új fékrásegítő kell, amihez persze a főfékhengert is le kell venni, ha cserélni akarod.

(#9583) rob210 válasza Mágus2 (#9582) üzenetére


rob210
nagyúr

Lehet csak a csőcsatlakozás, vagy a cső ment szét.
Ha membrán az elég nagy cumi.

Renault power

(#9584) Mágus2 válasza rob210 (#9583) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ezeknél a 20+ éves membránoknál az szokott szétmenni, a cső kibírna még 20 évet. bezzeg a mai csövek nem ilyen tartósak, nekem is az durrant el múlt hétvégén a Balaton felé. :Y

[ Szerkesztve ]

(#9585) rob210 válasza Mágus2 (#9584) üzenetére


rob210
nagyúr

Olvastam, de a favinál nekem pl. A cső elengedte a csatlakozót, elvágtam rövidebbre bilincs és amikor ealdtam még úgy volt;)

Renault power

(#9586) Mágus2 válasza rob210 (#9585) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A csövet nem tart semmiből ellenőrizni, azt a legegyszerűbb kizárni. Ha nem a cső, akkor marad rásegítő dob.

(#9587) Mágus2 válasza Tom5 (#9580) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A diag mit mond? Hallgat mint a sír? Kérdezzétek meg. ;)

(#9588) Smoker84 válasza Mágus2 (#9586) üzenetére


Smoker84
tag

a Csövet leszedtem,egyik végét befogtam és jó erősen belefújtam,ha az is elég.akkor a cső jó.

(#9589) Mágus2 válasza Smoker84 (#9588) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Így is lehet ellenőrizni, de nem mindegy melyik végébe fújtál bele. Van benne egy visszacsapó szelep. Csak egy irányba engedi a levegő áramlását, a fékrásegítőtől a motor felé. Ha a szívócsonknál lévő végét befgod és a másik végébe belefújsz, és nem szelel sehol, akkor jó. Ha fordítva csinálod, akkor csak a visszacsapó szelepig ellenőrzöd a csövet, a szelep mögött ettől még lehet szakadt. ;)

Szerintem a cső jó, a biztonság kedvéért ellenőrizd úgy ahogy írtam, ha jó és nem ereszt, akkor a fékrásegítő adta meg magát. Nekem is anno az ment tönkre. :((

(#9590) Dokka


Dokka
csendes tag

Sziasztok!

Van egy 1990.10 évjáratú favoritom nagyon jó állapotban 35.000 kilométerrel és egy olyan kérdésem lenne, hogy ebben a modellben a műszerfalon nem fordulatszámmérő található hanem egy óra. Valamilyen módon le lehet ezt az órát cserélni esetleg egy fordulatszámmérőre?
Esetleg ha igen honnan tudnék beszerezni egyet?

Nagyon köszönöm a válaszotok!

(#9591) rob210 válasza Dokka (#9590) üzenetére


rob210
nagyúr

Bontóból szerzel egy fordulatszámjelzős műszercsoportot.
Erről már sokszor volt szó itt.
:R

93'as évjárat feletti nem jó, mert más a csatlakozója.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#9592) Dokka válasza rob210 (#9591) üzenetére


Dokka
csendes tag

Nagyon köszönöm a segítséget!
Elnézést a kérdés ismétlésért!

(#9593) rob210 válasza Dokka (#9592) üzenetére


rob210
nagyúr

Semmi gond, nem te vagy az első, meg nem is az utolsó:)

Ha megvetted a műszercsoportot lehet, hogy lesz majd egy kábel amit külön be kell húzni a motortérből, az órához, de ezt majd akkor ha már a bekötésnél tartasz:)

Renault power

(#9594) Dokka válasza rob210 (#9593) üzenetére


Dokka
csendes tag

Esetleg tudsz ajánlani valami bontót ahol lehet ilyet találni mert nem nagyon találtam sehol hirdetve.?

(#9595) rob210 válasza Dokka (#9594) üzenetére


rob210
nagyúr

nem túl sokáig kellett keresni.
Pl.

Renault power

(#9596) Dokka válasza rob210 (#9595) üzenetére


Dokka
csendes tag

Köszönöm!
Akkor még a 93 as évjáratú modernebb is belemegy!
Nagyon szuper!

További szép napot!

(#9597) Mágus2 válasza Dokka (#9596) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Belemegy, de a nyákot a régiről kell áttenni,mert a csatlakozók teljesen másak. ;)

(#9598) rob210 válasza Mágus2 (#9597) üzenetére


rob210
nagyúr

Nem mindegyik nekem is 93'3.-ik havi lxi ből volt ha jól emlékszem és csak a vezérlő szálat kellett külön behúznom.
De lehet már rosszul emlékszem.
A legegyszerűbb ha kérsz fotót a csatikról.

Renault power

(#9599) vecsepapa


vecsepapa
csendes tag

De akkor sem csúnya ha csak a fordulatszámmérő egységet rakja át 1-2 csavar a nyákba + egy vezérlőszál a motortérből és már indulhat is a mandula :D Hátránya hogy a plexin a régi óra miatt marad 1 lyuk.

"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"

(#9600) Smoker84 válasza Mágus2 (#9589) üzenetére


Smoker84
tag

Köszi szépen,meg fogom nézni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.