Hirdetés

2024. június 19., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#8751) KisCobiii


KisCobiii
aktív tag

Az mitől van, hogy ha szép lassan egyenletesen megyek/gyorsítok 1300-1700rpm között, akkor rángat a kocsi, mind motorféknél mind sebességtartásnál és finom gyorsításnál is. Amint erőteljesebben kigyorsítok, mondjuk 2000 rpm-ig és mondjuk ott tartom az utazó sebességet, akkor nem csinálja ezt. 1800-2000rpm-ig a motorfékkel sem rángat alatta igen.

Ez mitől lehet?, mert borzasztóan zavaró... :(((

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8752) Mágus2 válasza KisCobiii (#8751) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

2 tippem van: kuplung, vagy gyújtás.

A gyújtást ki lehet zárni, ha valami meredek lejtőn leengeded motorfékkel a kocsit, közben lekapcsolod a gyújtást. Ha megszűnik a rángatás, akkor valami a gyújtással van, ha marad, akkor a kuplung a ludas(vetemedett tárcsa, görbe lamella).

Óvatosan azért, ha lekapcsolod a motort, akkor csak annyi fékrásegítés maradt, amennyi vákum van a rendszerben, ha elhasználod a vákumot, tiporni kell a féket rendesen. :K

(#8753) KisCobiii válasza Mágus2 (#8752) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

Igen ez a " tiporni kell a féket rendesen"-ben egyszer már volt kellemetlen élményem :D , amugy üresbe vagy gyujtás nélkül gurulva nem rágat sebességbe sem. :(
Alapjáraton is néha néha be-be puffan a kipufogó és a fordulatszámmérőn is lehet látni némi visszaesést, szóval akkor lehet télleg a gyújtás lesz a bibi. Ott mi lehet?, most valami premium bosch gyertya van benne, van egy komplett francia és japán ngk szettem is mindkettővel ez volt.

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8754) Mágus2 válasza KisCobiii (#8753) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A bosch gyertya nem a barátunk. :Y Biztosan jól van beállítva a gyujtás?? :F

Sima brisk gyertyát neki, gyujtást 5 fokra, és mennie kell, ha a hozzávaló kábelek vannak, mert egy párszor már említettem, h a kábelek ellenállása létfontosságú a favorit gyujtás szempontjából!!! Nem lehet legózni az alkatrészeket, a gyujtás rendszerben biztosan nem. :(

VIKA elosztófedél és rotor nem jó ötlet, ha ez van benne, akkor ezeket is dobd oda a kutyának, h játsszon vele. :R

[ Szerkesztve ]

(#8755) KisCobiii válasza Mágus2 (#8754) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

Véletlen nemtudod, hogy a favinál a gyertyakábelek ellenállásainak egyformának kell lennie az összesnek vagy hosszúságtól eltérő az ellenállásuk? Mert van egy barátom, akinek egy ford escort-ja van és neki egyforma az ellenállássa az összes kábelnél, eltérő hosszúságuaknál is, nálam viszont mindnek más.

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8756) Mágus2 válasza KisCobiii (#8755) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Jó kérdés, nem mértem soha, de a tesla kábel nem rakoncátlankodik. Van belőle kék, meg zöld. Neked a kék kell, mert nem lehet rézmag a kábelben. Ez a kék valami üvegszálas cucc. :K

(#8757) Atyus77 válasza KisCobiii (#8753) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Üdv.

Tapasztalatom szerint akkor rángat így ahogy írod ,ha túl nagy az előgyújtás . Ilyen esetben egy picit fordítok a gyújtóegységen az óramutató járásával ellentétes irányba .
Egyszerre csak éppen egy picit fordíts és próba .Teljesen ki fog jönni ez a kis-fordulaton jelentkező rángatás. :K

Igazából én így végzem a finombeállítást. :K ...Amikor megszűnik ez a rángatás akkor tudom hogy fasza lett a gyújtás.

SKODA FORMAN

(#8758) KisCobiii válasza Mágus2 (#8756) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

Megpróbálom Atyus77 módszerét, ha semmi siker / eredmény, akkor kábelvásárlás... :)

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8759) gs20 válasza Atyus77 (#8757) üzenetére


gs20
tag

Én is mindig érzésre szoktam belőni a gyújtást, de egy észrevétel:
ha az elosztóházat az óramutató járásával ellentétesen (azaz balra) forgatod, akkor nő az előgyújtás :))

E=MZ²

(#8760) Atyus77 válasza gs20 (#8759) üzenetére


Atyus77
csendes tag

Igazad van , ..rosszul írtam. :B :R

SKODA FORMAN

(#8761) Retro DJ


Retro DJ
aktív tag

Srácok nézegettem a hahu-n a használt Favorit kínálatot, hát elég lehangoló a kép :(

Retro

(#8762) rob210 válasza Retro DJ (#8761) üzenetére


rob210
nagyúr

HA arra gondolsz, hogy nincs ára akkor azt tudtuk, most szinte egyik autónak sincs ára.:(

Renault power

(#8763) Mágus2 válasza rob210 (#8762) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

És még rohad is szinte mindegyik. :Y

(#8764) Retro DJ válasza rob210 (#8762) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Nem. Arra, hogy én egy évvel ezelőtt két kilóért egy "szalon" autót vettem. Ehez képest most két kilóért egy nagy sz@rt lehet kapni!

Retro

(#8765) rob210 válasza Retro DJ (#8764) üzenetére


rob210
nagyúr

Azért ezzel vitatkoznék.
Az én kocsim pl. vihető lesz 200.000.- ha minden zűrös ügyem lezárul és látom mennyi pénzem maradt kocsit cserélni. :R

És azért egy favoritnál jobb.
:R

Renault power

(#8766) Mágus2 válasza rob210 (#8765) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Hiába árban hasonló, de a tiéd nincs olyan állapotban mint RetroDJ favija. Tudom, nem egy kategória, de nem láttad, nem ültél benne. :K

(#8767) Retro DJ válasza rob210 (#8765) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Felhívom a figyelmed, Skodákról, azon belül is Favoritokról beszélünk! Nem holmi csigazabáló gépekről :D

Retro

(#8768) rob210


rob210
nagyúr

Na ezt jól megkaptam mind a kettőtöktől.
Most el is megyek inkább dolgozni.

(inkább zabálok csigát, mint üljek Német fapadosban :R .)

Renault power

(#8769) Retro DJ válasza Mágus2 (#8766) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Es nem is vezette... :-D :-D

Retro

(#8770) Atuska75 válasza rob210 (#8768) üzenetére


Atuska75
tag

Maradnék a szusinál, de mivel nem igazán van jó 6 személyesük így csak egy jó steak lesz belőle :DDD :DDD

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#8771) Mágus2 válasza rob210 (#8768) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Félre ne érts, nincs semmi bajom a francia autókkal. Kategóriájukban szinte a legkényelmesebb autókat gyártják, az unalomig szidott elektronika sem francia bennük, hanem bosch. A minap majdnem beleszerettem egy laguna 3 grandtour-ba :B
.
Amire én utalni akartam. Ennyiért a megan még nem tökéletes, kb. a vételár felét rá lehetne költeni, h tip-top legyen. a faviba meg csak tankolni kell. Alacsony költségvetésű projektnek a favi jobb választás, de nehéz összehasonlítani a körtét az almával. A megan sokkal nagyobb, kényelmesebb, de drágább is hozzá minden. ;)

Knédli forevör.

[ Szerkesztve ]

(#8772) Atuska75 válasza Mágus2 (#8771) üzenetére


Atuska75
tag

igen amíg nem lesz pénzem addig én is knédlit eszem :DDD

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#8773) rob210 válasza Mágus2 (#8771) üzenetére


rob210
nagyúr

Ezt cáfolom nagyon olcsó az alkatrész és alig kell szervizelni.
Sokkal megbízhatóbb mint a favoritom volt.
Ne feledd ez a 8V-s ami a kiforrot 19-es.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#8774) Mágus2 válasza rob210 (#8773) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Szóval egy x 100 000-et futott megan jobb vétel, mint egy 50 000km-t futott gyári állapotú favorit. :F
Most szöget ütöttél a fejembe. :K

Mert azonos futásnál, nem azonos az ár. :K

[ Szerkesztve ]

(#8775) rob210 válasza Mágus2 (#8774) üzenetére


rob210
nagyúr

Nekem jobb választás volt, én belenyúltam a tutiba.
A favoritom 69.000km el vettem és imádtam első autó volt azon tanultam még vezetni.
De elég sokat költöttem rá egy kétszer az én hülyeségemből azt nem számolom.
De a meganera negyedét nem költöttem még és már hosszab ideje van a családnál mint a favóka volt.
Szóval a 8szelepest csak ajánlani tudom nagyon megbízható.
Én is úgy vettem amikor nézegettük a kocsikat, hogy egy ismerős fia 20 évig renaultnál volt szervizes és ő mondta melyik verzióval van a legkevesebb gond.

Renault power

(#8776) Retro DJ válasza Mágus2 (#8771) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Akkor most leírom, hogy mennyibe került a LOW COST project (vagy már írtam? :D):
Az autó árával együtt 540e Ft (Igaz ebből csak a gáz 150e Ft, amiből már 71e Ft megtakarítodott.)

Minden autóra költeni kell, csak nem mindegy, hogy a tulaj pénztárcája, igénye mennyire engedi meg, hogy rendbe legyen a szekér. Van aki csak akkor javíttat autót, ha már kifeküdt, én akkor ha megpisszen valami, mert nekünk nap mint nap szükség van a rendelkezésre állásra. Ez pedig nem megy ingyen.

Most pl. a csomagtér teleszkóp adta meg magát, mivel nem használjuk ennek a csomagtartóját, ezért ezt csak később fogom kicserélni.

Ezzel azt akarom mondani, hogy az igaság valahol középen van!

[ Szerkesztve ]

Retro

(#8777) Retro DJ válasza rob210 (#8775) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Mennyi idős volt a Favóka és mennyi idős a Megane? Hogy tartották rendben a Favókát és hogy a Megane-t? Nem tudhatod, és ezek NAGYON NAGYON sokat számítanak egy autó élettartamában.

(Egyszer családban eladódott egy autó. Addig mi mindig javíttatuk, ha valami pisszent, sosem hagyott ott sehol. A következő tulaj ezt nem tudta megadni neki. Egy egy évig tolerálta, utána hetente volt mindenféle baja, végül a bontóban kötött ki, hogy ez egy szar autó.)

Retro

(#8778) rob210 válasza Retro DJ (#8777) üzenetére


rob210
nagyúr

90-es volt a favorit.
97es a megane.
Mind a kettő trehány gazdától van.
Sajnos a meganon is látszik és a favoriton is látszott.
A favoritot nyugodt szívvel úgy adtam el, hogy tudtam mindene hibátlan a külcsínyen kívül.
A megan szintén hibátlan most már, csak ezen is vannak esztétikai hibák.

A favorit majd 600.000.-be került de tényleg olyan lett a motorja is, hogy nem akarták sokan elhinni, hogy favorit motor van benne. Jól ment jól fogyasztott és csendesen duruzsolt.

A meganom eddig 510.000.- ben van és mindene tipp topp a külsejét kivéve.
Tanuló autó volt szegény a rózsadombi úricsemeténél, parkolási sérülés és egy két horpadás rondítja, nem vészes csak a szépérzékemet zavarja.
Amúgy ez a kocsim is megkapott mindent amit kellett vezérlés csere fékcsere szűrök olajok, és most hibátlan és teszi a dolgát.

Kényelmes és minden reggel ha beülök, tudom el fog indulni------:)

Renault power

(#8779) Retro DJ válasza rob210 (#8778) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Rosszul kérdeztem, hány éves volt mikor megvetted, mert nem mindegy, hogy az egyik pl. 18 a másik meg 13?

Retro

(#8780) rob210 válasza Retro DJ (#8779) üzenetére


rob210
nagyúr

17.
13.

Renault power

(#8781) Retro DJ válasza rob210 (#8780) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Akkor nincs tobb kerdesem! :)

Retro

(#8782) KisCobiii


KisCobiii
aktív tag

Favi esetében a központi injector jó döntés? :)

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8783) vecsepapa válasza KisCobiii (#8782) üzenetére


vecsepapa
csendes tag

Igazából sztem annyit nem nyersz vele mint amennyi a beruházás de ugyis kijavít valaki ha tévedek.

"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"

(#8784) Retro DJ válasza KisCobiii (#8782) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Az 1.3 MPi, na annak van értelme!

Retro

(#8785) Mágus2 válasza KisCobiii (#8782) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Szerintem nem sok értelme van. kb. annyiba van mint az MPI, és az már finomabb technika.

A közpoti injektorostól a karburátoros is nyomatékosabb, bizonyos fordulatszám tartományokban az MPI-től is nyomatékosabb. Persze fogyasztásban nem tud versenyezni az MPI-vel.

Ha már alakítod, és lesz benzinpumpa, vezérlő, lambda, akkor érdemes egy MPI vezérműtengelyt betenni, meg szívósort. :K

(#8786) KisCobiii válasza Mágus2 (#8785) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

SPI-hez mi kellene?
MPI-hez mi kellene?

pontosan... :U

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8787) Mágus2 válasza KisCobiii (#8786) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Bosch Mono motronic:
Másik üzemanyag tartály elektromos szinattyúval, kipifogó labda szondával, vezérlő egység a kábelozásal, szívótorok folytószeleppel, befecskendezővel, hőmérővel, aktív-szén szűrő, fordulatjeladó.

Az MPI csak annyiban különbözik, h nem kell elosztó a gyertyákra, hanem egy trafósor van helyette, más a szjvótorok, 4 injektor van + egy kopogás érzékelő(ehhez kell egy MPI blokk, mert nem lehet belefaragni a karbis blokkba)

(#8788) KisCobiii válasza Mágus2 (#8787) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

Értem, tehát az MPI esetén mindenképp kell másol blokktest?
Akkor lehet valóban jobban megéri egy feliciát venni ,mint súlyos pénzekből egy SPI-t csinálni és még gyengébb is lesz a kocsi.

MPI felicia esetében a vezérlőegység az OBD vagy OBDII?

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8789) Mágus2 válasza KisCobiii (#8788) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

OBD2

(#8790) KisCobiii válasza Mágus2 (#8789) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

Ha jól értelmezem, akkor ezt lehet élőben olvasni, adatokat látni?

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8791) Mágus2 válasza KisCobiii (#8790) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Lehet, de egy MPI-nél nincs nagyon mit olvasgatni. :N

(#8792) KisCobiii válasza Mágus2 (#8791) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

Talán kilehetne értékelni az átlag fogyasztást.. :)

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8793) Mágus2 válasza KisCobiii (#8792) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem mér pontosan, csak sacc/kb alapon. Az a tuti ha megtankolod tele(mostani árak mellett komoly kiadás), lenullázod a napi számlálót, és ha kiürült a tank, megnézed, mennyit mentél. Ebből lehet átlagot mondani. ;)

(#8794) KisCobiii válasza Mágus2 (#8793) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

Hát igen, most a favi motorgenerál után csináltam egy ilyet, de olyan magas fogyasztás jött ki hogy nem igaz... Pedig a karbi is fel lett teljesen újítva, a beállítások is az itteni beállítási megbeszélések alapján történt és még is hideg időben szinte 8-10liter.. :O

Meg ha kicsit melegebb az idő, akkor már a -5 re belött karbibeállítás egyből más +5 +6 fokban... :(((

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8795) Mágus2 válasza KisCobiii (#8794) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

8-10 litert nekem simán benyalt a favorit. 7 alá nem ment soha. :( Szerintem ez normális fogyasztás télen. :K Aki ettől kevesebbel jár ezekben a hidegekben, városban, rövid utakra, az hazudik. :K

(#8796) Retro DJ válasza KisCobiii (#8794) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Bár nekem csak gázos tapasztalataim vannak, de azt tudom mondani, hogy nagyon pici változás és gázból nekem fél litereket jelent.

Sokáig kell játszani vele, hogy igazán jó legyen, de ehez kellene a kipuba egy lambda, hogy lásd mit csinálsz...

Retro

(#8797) KisCobiii válasza Retro DJ (#8796) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

Igen ez a lambda szondás játék már nekünk is megfordult a fejünkben....

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8798) Atuska75 válasza KisCobiii (#8797) üzenetére


Atuska75
tag

Egy frissen generálozott motortól ne várj alacsonyabb fogyasztást! Annak idő kell hogy beálljon a rendes fogyasztás, mivel jelenleg még nagyobb a súrlódás. Ha veszel egy zsír új autót akkor is az a történet hogy, a bejáratás ideje alatt soha nem fogod elérni a gyári értékekhez közeli értéket (a gyári értéket meg utána se mert, az meg laboratóriumi érték) Ismerős vett egy zsír új autót szalonból és egy hónap múlva ment reklamálni hogy a gyár 6.2 adott meg azt tudja hogy, ezt sose fogja elérni, de mégis azért a 8.4 az nem 6.2. Aztán közölte vele egy szerelő a fent leírtakat és mondta hogy türelem, azóta eltelt másfél év kb 16 ezer km és a kocsi fogyasztása 6.8 literre beállt :D :C :R

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

(#8799) KisCobiii válasza Atuska75 (#8798) üzenetére


KisCobiii
aktív tag

Az szép... :D és mennyi idő míg valami beáll egy értékre? vagyis hány km-er? 5000km mondjuk? :U
Eddig 1200km-ert mentem vele, pöc röf indul, csak a fogyasztás...

"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."

(#8800) Atuska75 válasza KisCobiii (#8799) üzenetére


Atuska75
tag

5000-re szerintem számíts nyugodtan. Egyébként ez a fogyasztás nem olyan sok ha figyelembe veszed hogy, tél van és sokat megy a szívató. Az enyémbe 83 ezer km van és 9 körül eszik télen városban rövid távokon.

Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.