Hirdetés

2024. június 3., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9101) peti_s válasza Atyus77 (#9097) üzenetére


peti_s
addikt

Hali
Jaja, magam is tapasztaltam már párszor, amikor kitaláltam h itt meg itt milyen gyorsan fogok tolatni. :D Hát, elég hangosra sikerült. :D De, a 3-s fokozattal nálunk vmi baja lehet, mert a többi fokozatba egész szépen belemegy, sőt pl. a 3-ból 4-be váltást nagyon gyorsan meg lehet oldani, de a 3-t ha finoman, lassan teszem be akkor zörög, recseg a leginkább. De, van h semmi baja nincs, pl. egy félórás út után már úgy váltok ahogy szeretnék, nem jön ki belőle hang.

[ Szerkesztve ]

(#9102) Retro DJ


Retro DJ
aktív tag

Sajnos az olajat továbbra is szórja a főtengelynél a Favi, szóval a következő olajcsere időpontjára szerzek egy szíjtárcsát, meg próbálok keríteni valahonnan valami minőségibb szimeringet.

Szomorú vagyok "elvtársak".

Retro

(#9103) lepke74 válasza Retro DJ (#9079) üzenetére


lepke74
csendes tag

Én is kinlódtam a fűtéssel a végén kiderült hogy annyi baja volt csak , hogy nem légtelenitettem le a rendszert. A radiátor van a rendszer tetején és bele tud ragadni a levegő.Járó motornál le kell a tömlőt húzni róla, de csak annyira hogy egy kis rés maradjon felül, mikor tisztán jön a viz visszadugni.

(#9104) Retro DJ válasza lepke74 (#9103) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Köszi, megpróbálom! (Bár én úgy olvastam, hogy légteleníti magát a rendszer).

Retro

(#9105) rob210


rob210
nagyúr

Na gyerekek elő a polír papírral, ezt kell elérnetek.:)

Egy kép a tuning show ról:)

Renault power

(#9106) Sanyo91 válasza rob210 (#9105) üzenetére


Sanyo91
csendes tag

Voltal a Hungexpon? en is akartam menni de egy picit messze van,es nem jott ossze

(#9107) Mágus2 válasza rob210 (#9105) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Szép, 1 bajom van vele, nem szeretem, ha összefújják a folyadéktartályokat. :(

(#9108) rob210 válasza Mágus2 (#9107) üzenetére


rob210
nagyúr

Nekem nincs vele bajom.
:)
Nem az enyém.
De dögül néz ki.

Renault power

(#9109) Retro DJ


Retro DJ
aktív tag

Sracok, beutott a menko... Eloszor is Magus, bocsi, hogy zavartalak, de Te vagy az egyetlen specialista! Megyeszer koszi a gyors segitseget!

Szoval, ugy kezdodott, hogy szolt a felesegem, hogy amikor hazaert, akkor villogott az olajos kanna kb 1000es fordulaton. Upsz ez nem jo. Megneztem az olajszintet, fel alatt volt, toltottem bele.

Ma este menni akartam tankolni, minden a szokasos, de kb. 1 perc elteltevel folyamatosan vilagitott az olajnyomas lampa.

Leallitottam, majd ujra, de tovabbra is vilagit. Gyorsan leall.

Hivtam Magust, hogyan tudnek megbizonyosodni az olajnyomasrol? Nezzek be az olajbetolton, ott latnom kene intenziv frocskolest... Hat nem lattam :(, igy kb 20 mp utan ujra leallitottam.

Egyebkent nem tunt kenetlennek a motor hangja, mint amikor olajcsere utan roffentjuk be.

Most annyit tudok tenni, hogy veszek egy olajgombat, kicserelem. Ha tovabbra sem jo, akkor Magus emlegetett valami nyomashatarolot.

Aztan akar meg olajszivattyu is lehet... Nagyon nem jott most ez jol :(!

Retro

(#9110) rob210 válasza Retro DJ (#9109) üzenetére


rob210
nagyúr

Asszonyt meg kéne kérdezni illetve alá kéne menni és megnézni, hogy az olaj dekli nincs-e megütve?
Könnyű meg padkázni és ha a cső amin keresztül felkapja az olajat a pumpa eltörik akkor tud ilyet produkálni van némi kenés de nem elegendő.

Ha nem ez a baj, akkor a nyomás határoló és a pumpa lehet a baj, valóban.

Renault power

(#9111) Retro DJ válasza rob210 (#9110) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Kosz, megkerdezem!

Retro

(#9112) Retro DJ válasza rob210 (#9110) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Nem emlekszik, hogy felutotte volna, viszont a gomba alatt van friss jellegu olajnyom, talan a remeny hal meg utoljara...

Retro

(#9113) Mágus2 válasza Retro DJ (#9112) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Hallanád a motor hangján, ha nagy lenne a baj, szerintem csak a gomba lesz.

Szombaton készülök szelephézagot állítani, már izzítom a kamerát. Lent lesz a szelepfedél, csinálok egy alapjáratos videót is fedél nélkül, mert ez elengedhetetlen, ahhoz, hogy meg tudjátok ítélni nyomásmérő nélkül, hogy van e valami olajnyomás.

Ha nem a gomba, akkor olajnyomást kell méni.

(#9114) Mágus2 válasza Retro DJ (#9112) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

[link]

Ez egy teljes olajpumpa. A mint látod a főtengely meghajtja a gyújtáselosztó tengelyét ami egyenesen az olajpumpának a meghajtásáért is felelős. Az olajpumpában darab fogaskerék van csak, semmi más a belső fogaskerék egy perselyen forog, a másik ezen a tengelyen van. Ezekre a fogaskerekekre van alulról felszerelve a szívókosár a határolóval.

(#9115) Retro DJ válasza Mágus2 (#9114) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Koszonom, holnap megirom mi a palya!

Orulok, hogy vannak meg segitokesz emberek!

Retro

(#9116) Mágus2 válasza Retro DJ (#9115) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Kár lenne besütni azt a finom motort. Ha kell személyesem javítom meg a kenést, csak menjen! :R

(#9117) Retro DJ válasza Retro DJ (#9115) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Na, tőlem szerencsétlenebb valakit... :(

Ma reggel elvisz asszony másik kocsi, megy autósbolt (utcánk végén) vesz gomba (Viká - 1100), örül, feltép motorházfedél, néz kulcsnyílás, zárhídon otthagy gomba, elmegy ház kulcs, visszatér, gomba sehol. Hív bolt: "hhááá lenne másik? elvesztettem... nincs", megy másik bolt (elvileg kedvezmény van) van ugyanaz vikáááá 1290 :O, mindegy kell. Megy otó, tép fedél kicsavar régi, becsavarNA új, nemlehet dagibb a menet... aztaĐ&]@||]Ä]@|Ä]ˇ^°^˘]Đ[@#&@>, féktisztító lepucol, visszacsolmagol, elmegy újból utca végén ótósbót: "ez nem jó, van másik? hááá a 120-é! Mutassa, ez kell!!!" 1690! OTK!!!!!! Hazamegy, becsavar, indít, örül nem világít. Elmegy tankol, hazatér, ellenőríz 4. henger gyertapipa kézben marad :OOOOOOO beletört a gyertya közepe a gyertyába :O :O :O

Lecsap motorházfedél, eljön munkába (ja és nem sikerül venni másik gyertya :( ).

Retro

(#9118) Mágus2 válasza Retro DJ (#9117) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Legalább ken a motor, igaz ehhez 3 gomba kellett. :Y

Tudod melyik a legjobb gomba? Ba..ni a vagonba.. :C

Jó lesz az, kis türelem, sok szeretet kell ezeknek az autóknak, és egy kis megszállottság(nálad kezd átmenni őrületbe :B )

A lényeg, hogy nem kell szétboncolni a motort. :R

(#9119) Retro DJ válasza Mágus2 (#9118) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Csak kettő, az másodikat becseréltettem az első boltban :). De hogy hova lett az első... :(

Egyébként türelem az van, csak kicsit kellemetlen volt tegnap este a probléma...

Retro

(#9120) Mágus2 válasza Retro DJ (#9119) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az ilyen aladin féle csodalámpa soha nem kellemes. Sajnos én is átéltem a nagyobbik skodával, de nálam tényleg nem kent. :W

Akkor gondolom most világít rendesen ha ráadod a gyujtást és elalszik, ha beindítod, ahogy kell. ;) Csak most 3 henger életképes, mert a gyertya közepe azért jó ha hozzá van nőve az elektródához.

(#9121) gs20


gs20
tag

Nekünk volt egy jó kis kalandunk ezzel.
A nyomáshatároló szelep golyója megszorult, nem nyitott. Indítás után egyből kinyomta az olajszűrő tömítését, kb 50 méteren elfolyt az összes olaj. Úgy 100méter múlva, harmadikba váltáskor már megfogta a motort az elkenődött csapágy.
Hát egy 5Ft-os alkatrész hibája így tudja taccsravágni az egész motort.

E=MZ²

(#9122) Retro DJ válasza Mágus2 (#9120) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Persze, köszönöm, hogy agyalsz rajta, de ennyire nem vagyok amatőr, igen ráadom szép olajmécses, beindul szépen elalszik az olajmécses. :)

Így nézett ki a kiszerelt!
Sajnos a beszereltről nincs kép, de gyk. ugyanez az OTK.

És Ti is szörnyülködjetek a gyertyán :(

Egyértelmű anyaghiba :( Azt sem tudom mióta ilyen. Most elég ramaty alapjáraton a járása, de majd ha lesz egy pici időm, megtisztítom az elosztót.

Ennek ellenére elég szép a kiszerelt gyertya képe, egy nagyon picit van rajta lerakódás, de egyébként rendben van a színe (szerintem). Pont jól fogyaszt :)

Retro

(#9123) Mágus2 válasza Retro DJ (#9122) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az OTK az nem biztos, hogy márka, viszont a PAL ami mellette bele van ütve, az a jó márka. :K Modjuk nem tudom ki az az észlény aki a jelzéseket pont a tömítendő felületbe ütötte, de elbeszélgetnék vele egyszer. ;)

(#9124) Retro DJ válasza Mágus2 (#9123) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Tisztelettel Magus Mester, ott pont nem tomit semmit, mert nem lehet koppra tekerni, kb 2 menet kilatszik. Inkabb a menet vegen az a furatos resz tomit.

Sajnos az ujban Pal nelkul volt beturol beture ugyanez besajtolva.

(A gyertyam nem is tetszik? Minosegi Brisk :( )

Retro

(#9125) Mágus2 válasza Retro DJ (#9124) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A gyertya szép, de én 20 000km alatt kicserélek egy szettet,szóval ez az állapot nálam már erősen elhasználtnak számít.

Van a gomba alatt egy elég vastag alumínium alátét, az neked nincs?

(#9126) Retro DJ válasza Mágus2 (#9125) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

A "uj" tipusun volt (aminek kb m12-es meretu volt a menete), de ezen nem volt. Meg amit kitekertem azon sem!

A gyertya kehlek szephen egeszen pontosan 15-ot futott, majd kovetkezo olajcserenel lesz szettcsere. Ekkor jon el a 20000. Erosen gondolkodok egy olcsobb NGK szetten.

Retro

(#9127) rob210 válasza Retro DJ (#9126) üzenetére


rob210
nagyúr

Egy olcsóbb és jobb NGK-n:D

Nekem még ilyet NGK sose csinált.
Nem is tudom, hogy tud eltörni így egy gyertya, de még mindig látni csodákat.

:R
Jah és én 15.000.nél lecserélem a gyertyát akár milyen színű szagú :)

Renault power

(#9128) Retro DJ válasza rob210 (#9127) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Egy atlag szar gyertyanak (1 elektrodasrol beszelek) igen is illik kibirni 30e km-t! Mivel gazos a paripa, ezert nekem minden masodik olajcsere a policy.

Meg adok egy eselyt a specko gazos Brisknek, de ha ott is lesz valami bibi elvallnak utjaink! :)

Retro

(#9129) Retro DJ válasza rob210 (#9127) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Erdekes, a NGK Nemet honlapja ket motort hoz 136 61 pacira, egy 87-90 gyartottat, amihez zavarszuro nelkuli gyertyat hoz (BP7EFS), viszont van egy motor 90-93 ig, azt meg 5k s zavarszurovel hozza... Hmm

Retro

(#9130) Mágus2 válasza Retro DJ (#9129) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A zavarazűrő csak a rádió miatt volt, ha jól emlékszem. Ennek még utána kell néznem. :-)

(#9131) rob210 válasza Mágus2 (#9130) üzenetére


rob210
nagyúr

:K

Renault power

(#9132) peti_s


peti_s
addikt

Nem épp autózáshoz ideális idő van. :(

(#9133) Retro DJ válasza Mágus2 (#9130) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Hát Mágus bácsi, nem rég te írtad, hogy a rotor, kábel, pipa, gyertya szimbiózisban vannak. Ha nincs ellenállás a kábleben, akkor a gyertyában, vagy valami ilyesmi...

Retro

(#9134) rob210 válasza Retro DJ (#9133) üzenetére


rob210
nagyúr

A zavarszűrőt és az ellenállást ne keverd össze.
Nagyon sok félét gyárt az NGK az én gépembe például 5 féle NGK gyártmány van ebből kompatibilis 3, mert a másik két típus már nem az egy trafóshoz készült.
Szóval nagyon meg kell nézni mit vesz az ember, de a zavarszűrős kivitel valóban a rádió recsegésének és pattogásának megszűntetése miatt került be a kínálatba.

Legjobb tudásom szerint.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#9135) Retro DJ


Retro DJ
aktív tag

Srácok, általában mi a jó a kuplungnál? Ha picit engedek és fog, vagy ha pedálút fele esetén kezt el fogni?

Retro

(#9136) Retro DJ válasza rob210 (#9134) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

De ha bele gondolsz, akkor a kábelben van 4-5 k, a gyetyában megint 5k ez nagyon nem jó.

Retro

(#9137) Mágus2 válasza Retro DJ (#9135) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Autó és beálljtás függő. Csere után nekem fél állás alatt fog valamivel. A régi teljesen lent fogott, majdnem a padlónál. A felicián, meg pont fordítva volt, ott meg majdnem teljesen fent fogott. Amíg teljesen kiköt, és nem csúszik meg, addig csak kényelmi szempont, hogy hol fog. Legjobb középtájon, így kiköt rendesen és elengedett pedálnál pedig fogja a lendkereket ahogy kell.

A gyertya NGK megfelelőjét megnézem neked a szervizkönyvben. Lehet, hogy benne van. :K

[ Szerkesztve ]

(#9138) Mágus2


Mágus2
Közösségépítő

Most milyen gyertya van benne?

Gáz üzemre a DR15YS gyertyát ajánlja a brisk.

(#9139) Retro DJ válasza Mágus2 (#9137) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Most az Octavicska ügyében kérdeztem, mert már majdnem új kora óta küszködök a váltóval, és most megnyugtattak, hogy lehet 20-30e Ft, de lehet akár 120e Ft a javítás is. Köze lehet a kuplunghoz is. Bár a kuplungom nem csúszik, nem darál, jól fog, de lehet, hogy álló helyzetben nem emel ki teljesen, és ezért nehéz álló helyben egyes fokozatot (meg néha hátramentetet) kapcsolni.

Retro

(#9140) Retro DJ válasza Mágus2 (#9138) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Asszem D14YC, most a DR15 próbálom majd meg, csak az zavar, hogy az R nem az ellenállásos kivitel?

Retro

(#9141) Mágus2 válasza Retro DJ (#9139) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha új kora óta ilyen, akkor a márkaszerviz vezetőjét vedd fel a géptetőre és vidd egy kört, lehet kicserélik gariban, nem értem miért nem lehet az ilyesmit garancián belül megoldani. :O

(#9142) Mágus2 válasza Retro DJ (#9140) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ja Igen, az R szériában van ellenállás.

(#9143) Mágus2 válasza Retro DJ (#9140) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ez a DR gyertya kicsit bezavar, mert a brisk oldala ajánlja, viszont a skoda könyvem mást mond...

136-os motorhoz 90-92 között D14Y, vagy D14YC, vagy NGKBP7EFS gyertyát ír.
Na erre varjunk gombot :F

.

(#9144) wladymir válasza Mágus2 (#9143) üzenetére


wladymir
csendes tag

Ezt tavaj novemberben írtad: "Brisk gyertyával nem fogyaszt többet, bár kevesebbet sem, csak egyenletesebb az alapjárat, meg szép egyenletesen is húz. DR15TC, de ehhez a kábelokat is cserélni kell, mert ezekben van beépített ellenállás."
Most Tesla kábelek vannak benne,akkor most berakhatom a fent említett gyertyákat? :U
Kérés! :) Egyszer írtad a gyújtásrendszerek közti különbségeket,de nem találom.Leírnád még egyszer.
Örök hála. :R

(#9145) Mágus2 válasza wladymir (#9144) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az van, hogy ha ellenállás van a kábelban, akkor a gyertyában ne legyen, feledékeny vagyok ezért nem tudom neked milyen évjárat van.

Tesla kábelból 2 fajta van. Kék van neked, vagy zöld?

(#9146) Retro DJ válasza Mágus2 (#9141) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Hat eves autonal mar nincs gar, es az utolso kotelezo szervizt mar nem a markaszervizben vegeztettem. Ebben nem is gondolkodom :(!

Retro

(#9147) Retro DJ válasza Mágus2 (#9145) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Naugyehogyugye! Errol brummogtam! Akkor most vegyek ellenallas nelkuli kabelt, mert a gazosban az R betu jelzi, hogy a gyertya zavarvedett!

Retro

(#9148) Retro DJ válasza Retro DJ (#9147) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Ja, es a mocskoknak nincs gazos r nelkuli gyertya! Tovabba az is furcsa, hogy a konyvben 14-es hoertek van, ez 15-ost javasol, holott az alacsonyabb (hoertekben). Raadasul a gaz magasabb hofokon eg, tehat meg a 14is necces:(. Ah komolyan nem ertem... :(

Retro

(#9149) Mágus2 válasza Retro DJ (#9148) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Térj át a benzinre, akkor megmondom a tuti kombinációt. :K

(#9150) Retro DJ válasza Mágus2 (#9149) üzenetére


Retro DJ
aktív tag

Ha kifizeted a 19 Ft/km-en feluli reszt, akkor csak benzinnel fogok jarni! :) :)

Jol hiszem, hogy a 14-es nagyobb hoerteku mint a 15-os?

Retro

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.