- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- MasterDeeJay: Mindkét irányból bedugható USB-A?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lalikiraly: Derail Valley
- GoodSpeed: Ugrás 32 GB RAM-ról 64 GB RAM-ra: Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000Z30
Új hozzászólás Aktív témák
-
rt06
veterán
válasz
hackeeeee #98 üzenetére
"A másik, nem vagyok képes lassítani, honnan a francbóll tudod, hogyha ácsorog egy autó, abból mikor nyitják rád az ajtaját?"
eppen ez a lenyeg, nem tudod, ergo ugy kell keszulni, hogy barmikor nyilhat az ajto
ha beall eled, te pedig tartasz tole, hogy radnyitjak az ajtot, akkor menj lepesben, vagy akar szallj le es told el mellette a bringat (vagy menj le az arokba, vagy akarmi)
megegyszer, nem azert, mert batoritom a kerekoparutra parkolast, hanem mert hiaba mondod a rendornek, hogy "de szbalytalanul parkolt", ha kozben eltorted az orrod (bar te tudod, mennyire eri meg neked, hogy igazad legyen)az pedig, hogy ki mit vezet (kerekpart, motorkerekpart, szgk-t, tgk-t), nincs befolyassal arra, mekkora tusko az illeto (es forditva sem)
-
Kakumix
senior tag
válasz
hackeeeee #98 üzenetére
Megfelelő oldaltávolságot kell tartani és akkor nem kell parafenoménnek lenned!
A bringámon minden pipa, kivéve az egyszerre kapcsolhatóság. A tartozékokat én a Gazdálkodj Okosan nevű társasjátékból tanultam jóval több, mint 20 éve (persze azóta már máshol is utána néztem
) és emlékszem ott még a pumpa is kötelező volt
-
hackeeeee
Jómunkásember
Na álj, ha ő rááll a kerékpársávra, akkor hogy menjek el a kresz szabálya szerint a kerékpársávomon úgy, hogy ha rám nyitja az ajtót, akkor ne szálljak bele?
Ettől függetlenül értem mit mondasz, mindig az autó az erősebb, akármennyire is Nekem van igazam. Csak attól függetlenül, Ők is ugyanígy pampognak, hogy kerékpárosok így-úgy, közben elég sok autós nem különb egy kerékpárosnál..
A másik, nem vagyok képes lassítani, honnan a francbóll tudod, hogyha ácsorog egy autó, abból mikor nyitják rád az ajtaját?
-
Polllen
nagyúr
Ősszel tértem vissza a bringások közé 3-4 év kihagyás után, mielőtt bicajt vettem volna megvoltak a kötelező körök és van minden a bringán+a szabályokkal se sikerült újat mondani.
Viszont nyáron még hasonló tudással bírtam, mint a megkérdezettek, mentségemre legyen mondva, nem is jártam bringával...
Joci10Én is a kerékpáros klub féle kisokosból informálódtam tavaly.
-
rt06
veterán
nem ertelek
nem tartasz megfelelo tavolsagot, mikor latod, hogy nem fersz el, nem fekezel, es megsem erted a dolgot?
mint irtam, itt mindket (fuggetlenul attol, hogy a kikerulo fel kerekparos, vagy szgk) fel felelossege a korultekintes, pontosan azert, hogy meg akkor se kovetkezzen be baleset, ha az egyik fel nem figyel/leszarja
persze, ha mindketto leszarja, akkor mas a helyzet, de akkor meg ne hoborogj mar legy szivehackeeee: namegegyszer, hatha leesik: nem csak kotelezo, de ha nem figyelsz oda, ugy pofanver az ajto, hogy eltorod az orrodat, a kocsi meg kicsit karcos lesz - kezded erteni? ez utobbi miatt akkor is oda kellene figyelned a kikeruleskori megfelelo tavolsag megtartasara, ha amugy az nem lenne kotelezo
es nem erdekel, hova parkol, meg hogy mennyire szabalytalanul, mert ha a sajat testi epseged erdekeben sem vagy kepes lelassitani, akkor nem igazan ertem, mirefel hepciaskodsz (vagy akarki, aki hasonloan azt nezi, hogy "de a masik sem lehetne ott") -
Már nem kötelező (volt egy időszak, amíg az volt) - szerk.: de az előttem szóló kitétele él. Ezen kívül lehet más öltözék is, ami hasonlóan jó (vannak olyan kabátok, amik direkt fényvisszaverő anyagból készültek, és használhatóak); de egy 'matrica' biztosan nem elég (a hivatalos szövegben 'láthatósági mellény, vagy azzal egyenértékű ruházat' van).
-
A sok fél- és hamis információt elkerülendő a Kerékpárosklub honlapján fent vannak a főbb tudnivalók. Direkt csináltak egy 'kisokos' kiadványt, amiben a KRESZ-szabályok és azok értelmezése (és az itt is olvasható tévhitek tisztázása (hogy a sisak és a láthatósági mellény (vagy azzal egyenértékű ruházat) hol kötelező, illetve hol nem; ...)) is benne van. Megnézhető és letölthető pdf formátumban erről az oldalról.
-
Kloden
senior tag
Lakott területen kívül nappal is kötelező a láthatósági mellény? Illetve csak mellény jó vagy valami matrica is elég lehet?
-
dudika10
veterán
Az ilyen bringásszopatós hírek mindig felidegesítenek.
Elég régen bringázom elég sokat és balesetem eddig csak rendőrrel volt.
1-szer elütött és 1-szer kirakott az útról. Mindkétszer szabálytalanul (engem, a biciklist le se szarva) kanyarodott főútra. Ezek után még ők büntetnének meg?Bicikliút: nekem mindennapos programommá válik lassan elmagyarázni a gyalogosoknak, hogy a kis sárga csíkok bizony nem nekik vannak felfestve. 1 méter a járda és a bicikliút távolsága egyébként.
-
-
mocsanisi
senior tag
Mivel régebben DirtJump-oltam, most csak tekerek ezért sok minden nincs.
1. Fehér vagy kadmiumsárga színű első lámpa - Nincs
2. Piros színű hátsó lámpa - Nincs
3. Egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverő (prizma) - Nincs
4. Két, egymástól független rendszerű fék - Nincs csak hátsó
5. Csengő - Nincs
6. Borostyánsárga színű küllőprizma legalább az első keréken, de erősen ajánlott a hátsón is - nincs
7. Rossz látási viszonyok között és sötétben, lakott területen kívül fényvisszaverő mellény - nincs, de nem járok lakott területen kívülre.KRESZ-t tudom, mivel most lett meg nem rég a jogsim. Konkrétan amúgy szerintem nem ezek miatt a szabályok betartatlansága miatt lesznek balesetek nagyobb többségben, hanem abból hogy az emberek többsége NEM tud kerékpározni. Sokszor látok olyat hogy imbolyognak a bringán, látszik hogy nagyon nem magabiztosak. Én mindig körültekintő vagyok, viszont ugyan úgy használom a járdát is mint az úttestet. Mivel biciklivel nem tudom felvenni a forgalom ritmusát, ezért csak akkor megyek úttesten ha nincs máshol lehetőség, vagy nincs forgalom. Halálfélelmem van ha be kell mennem a kocsik közé, úgy hogy 20-30-al tekerek. Egyszerűen veszélyes. Balesetem sose volt, (attól tekintsünk el hogy ugrások közbe 1-2 esés volt, de ez a DirtJump velejárója.) gyalogosnak sose mentem neki, mindig barátságosan viszonyulok hozzájuk, lassítok ha kell. Az meg egy másik dolog hogy sokkal egyszerűbb egy padkára felugrani bringával, mint leszállni, feltenni a bringát és továbbmenni. Lehet utáljátok a fajtámat, de ez van, 1-2 konfliktusom volt gyalogosokkal de nem jellemző. Természetesen ha van kijelölt bicikliút azt használom. Közlekedni kéne amúgy megtanulni, és figyelni a forgalomba részt vevő többi emberre. Ha biciklivel vagyok próbálom nem feltartani az autós forgalmat, ha meg autóval vagyok figyelek a motorosokra, biciklisekre. Ennyi. Figyeljünk egymásra, és magunkra
Rendőrös dologhoz: Engem nem fognak megbüntetni járdán menésért az hótziher, pontosan azért mert tekerek, akadály, átugrom, nem kell sok idő és megléptem...És utolsó szavaknak, ezt jegyezzétek meg: Akkor van elsőbbségetek ha megadják. Cseszhetem ha elsőbbségem volt, hogyha elcsap egy kocsi, az már nem vígasztal...
-
Csengő wazz, az baromi súlyos cucc, így is 8.5 kg a bringám.
-
proof88
addikt
Nekem van minden a felsoroltak közül. És haragszok azokra a biciklisekre, akik sötétben lámpa nélkül tekernek. Nem egyszer hozták már rám a szívbajt a kivilágítatlan kerékpárúton. Mióta mélyen a zsebembe nyúltam, azóta van egy tisztességes lámpám is, amivel kényelmesen ellátok sötétben is, és nem okoznak meglepetést a kivilágítatlan biciklisek sem. Sőt már sisakon is van lámpám. Sajnos egy ideje leszoktam a tekerésről, pedig én a hóban is tekertem ám! Ideje visszaszokni.
Alapvetően jó tapasztalatom van, nem volt konfliktusom 1 autóssal sem. Szerintem ők is jobban fogadnak amikor látják, hogy tisztességesen fel vagyok szerelve.
-
PH-User
addikt
Köszi az infókat, tisztában vagyok a szabályokkal én is, elég sokat biciklizem.
Pár napja rám nyitotta az ajtót egy álló autós.
Éppen-hogy ki tudtam kerülni... -
rt06
veterán
válasz
.bableWes #76 üzenetére
"már nem vagyunk bicajosok kötelesek az ut jobb széléhez huzodva közlekedni. ha uri kedvem ugy tartja akkor nyugodtan mehetek a sáv közepébe. igy szol a kressz, ha azota még nem modositották."
es mondd csak, ezt probaltad is mar?
meg amugy is, elni es elni hagyni, szoval ha uttesten kerekparozok, igyekszem a lehetosegekhez merten (amennyire az uttest felulete es a csatornafedok engedik) jobbra huzodva kozlekedni (en sem orulnek, egyreszt annak sem, ha autoba ulve hulye, ut kozepen kozlekedo biciklistakat kellene kerulgetnem, masreszt annak sem, ha elbaszna egy roman kamionos)"a másik, ha jön a rendör leugrok a bicajrol és tolom. bizonyitsa be, hogy én nem toltam. tolni pedig tolhatom a járdán."
megallit valakit tanunak: beszoptad
p.s.: napi 10km az nem kemeny, fel ora alatt letudhato (kb ennyit tekerek en is meloba/melobol, ha masfele nem megyek)
ha kemenyet akarsz, menj at pl miskolcrol bogacsra a bukkon at, ussz egyet az ottani strandon, majd vissza (kb 120 km, kb (2x) 700 meter szintkulonbseggel) -
.bableWes
őstag
az, hogy josgi kéne a bicajra nem hülyeség. nem pont jogsi, csak valami papir, hogy legalább tudsz valamit. mert bizony én is bicajozok elég keményen napi szinten min.10 km-t de sokszor látok hülye bicikliseket. ez akkor idegesitö mikor kocsival megyek és bénázik elöttem, fingja nincs a kresszröl de ha történik valami vele akkor én vagyok a hibás, hiába nem...
szvsz valami papirt kéne kapniuk és tudni kéne picit a kresszt.témához: nekem a bicajom nem felelne meg egyik szabálynak se. fék se elöl-se hátul, de meg tudok állni. járdán közlekedek mert ott biztonságosabb.
multkor szakad az esö és járdán mentem a bicajjal a suliba és megállit a rendör, hogy miért járdán bicajozok?! mondom neki, hogy nézzen rám! most vettem fel tisztán a ruhát és a bal oldalam tiszta viz/sár mert a kocsik felcsapnak. mert kikerülni luxus. és ott hagyott.
a másik, ha jön a rendör leugrok a bicajrol és tolom. bizonyitsa be, hogy én nem toltam. tolni pedig tolhatom a járdán.másik: már nem vagyunk bicajosok kötelesek az ut jobb széléhez huzodva közlekedni. ha uri kedvem ugy tartja akkor nyugodtan mehetek a sáv közepébe. igy szol a kressz, ha azota még nem modositották.
-
wikings2
őstag
Érdekes és hasznos cikk. A rendes bicóm már 4 éve nem is használtam
Triállal valahogy nem szólnak le. 2 szer igazoltak elmagyaráztam mi ez a sport és szimplán büntetés nélkül megúsztam a dolgokat. (mondjuk igaz hogy csak az utcában gyakoroltam).
-
JoolsNOS
veterán
Az én bicómon volt két egymástól függetlenül sem működő fék, ha együtt dolgoztak akkor azért megállt, kivéve ha esett az eső akkor úgy se
Lámpa volt rajta (a rendőr csak ezt veszi komolyan, a többi hiányában elenged amúgy)
És mégis ellopták a múlt héten(Remélem az első autó elé kihajtott az illető a fékhatás próbálgatása közben)
-
samupapa
csendes tag
Tegnap óta a bringám teljesen megfelel a Kreszben leírtaknak,és még láthatósági mellény is van a hátizsákomban,ha nagyon elkóborolnék meló után
Azt ugye vágja mindenki,hogy a hátsó piros lámpa nem villoghat,ha a kerékpáron van(tehát a kerékpár tartozéka) csak folytonosan világítót fogadnak el! Ha a ruhádra,táskádra teszed akkor már villoghat,de attól még lenni kell egy folyton világítónak a bringán...
Ja látom a #19-ben már leírták!Akkor bocs,lehet nem árt az ismétlés. -
zH.
senior tag
ezen jót nevettem. mekkora fasság. lassan jogsi kell ehhez is.
-
rt06
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #63 üzenetére
ez tovabbra sem szamit
nem mehetsz egy adott sebessegnel gyorsabban
ha gyorsabban mesz, senkit nem erdekel, hogy tetted ezt azert, mert nem tudtad, vagy pediglen azert, mert leszarod a korlatozast -
moha21
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #63 üzenetére
Jó tudni évek óta óra nélkül vezetek.:>
-
rt06
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #60 üzenetére
nincs itt semmilyen paradox, es hiaba is probalsz belemagyarazni
az autost is megbuntetik, ha szar a kilometeroraja es ugy hajt gyorsan
gyorshajtas miatt, nem pedig a kilometerora hianya miatt, ugyanis az (legjobb tudomasom szerint) nem kovetelmeny
ugyanigy, kerekparra sem kotelezo, de ha amiatt, hogy nem tudod, mennyivel mesz, gyorsan hajtasz, vallald a kovetkezmenyeitennyi erovel ha tudom is, hogy gyorsabban megyek a megengedettnl, siman zsebretehetnem az orat, mondva, hogy "de en nem tudtam"
-
lapa
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #60 üzenetére
nekem azt mondták régebben, hogy az összes büntetés - gondolom pont a túlkapások megelőzése miatt - a központi költségvetésbe vándorol. ott meg csipcsup bírságokkal nem szaroznak, ha kell a pénz bekérik a bankoktól meg a nyugdíjból.
-
válasz
TESCO-Zsömle #55 üzenetére
Úgy tudom megbüntetnek.
-
Kapsz a rendőrtől sárga csekket nagy összeggel ==> igen!
Tudom, hogy sok bosszantó dolog van felsorolva, de hidd el itthon (Magyarországon) még Istenes a helyzet; Hollandiában vagy kétszer ennyi kötelező szirszar kell a brinyiglikre (pl sárhányó, támaszték vagy rögzítőlánc
, ellenőrzik a gumikat is (főleg télen
)
-
Findzs
addikt
jó lenne ha nem a bicajosokat szívatnák a hülyeségeikkel
egy bicajos nem csinál halálos balesetet (jó esetben)
inkább a nagy motorosokat kéne elővenni mondjuk olyan 500 3cm felettieket
elképesztő amiket csinálnak, azt hiszik rájuk nem vonatkozik a kresz csak nem tudom, hogy állna a szájuk ha a kocsival közlekedők is úgy állnának a dolgokhoz ahogy ők
lakott területen belül még véletlenül sem tartják be az 50 km/h -át és lakott területen kívül pedig a 90 km/h -átpersze tisztelet a kivételnek, meg akinek nem inge ne vegye magára
komolyan mondom mikor arról hallok, hogy egy ilyen száguldozó motoros balesetet szenved nem tudom sajnálni, megérdemli mind
-
lapa
veterán
a dinamónak köze nincs a megújuló energiához, amíg az iparosított élelmiszertermelésben 1 kalória energiát 80 kalória kőolaj elégetésével nyerünk emberi fogyasztásra.
ha önellátó permakultúrád van a rancson, akkor te kivételesen erősíted a szabályt és ez esetben nem szóltam.
-
TESCO-Zsömle
titán
És mi van, ha valaki lakott területen 60-al teker?
Számon kérhető-e a gyorshajtás egy olyan jármű esetén, amin nem kötelező sebességmérő eszközt használni?
-
lapa
veterán
válasz
DeltaPower #19 üzenetére
ez így nem igaz, ott az agydinamó. igaz, hogy itthon nemigen lehet kapni olcsó 32 likasat, de 6-8 ezer körül megjövé németországból.
mivel új küllőket nemigen akartam venni, a sajátra (mtb) kétszer csavarva fűztem be, de kicsit még mindig hosszú lett. a 3-szoros csavarás már nagyon keresztbe húzta volna az anyákat, azok meg aluméneumok... gazdasszony 700-as kerekén szépen áll viszont a 3 csavarás is, azt normálisan meg tudtam húzni feszesre.
majd megnézem hátha 4 kereszthez kicsit hosszabb küllő kell, akkor lehet újracsinálom az enyémet. bár gondolom a jól megtekert küllőket már buktam, szóval akkor lehet maradok a radiálnál.
gazdasszonynak folyamatosan rá van kötve a hagyományos izzókra (kis sport nem árt), a sajáton mindenféle ledes bűvészkedés lesz. ledekkel brutál fénye van, persze célszerű duplázni a ledeket fordított polaritással (vagy egyenesítő relét berakni), mert váltóáramot készít a drága.
a neten sok ember eszkábál hozzá navi töjtőt meg egyéb áramköröket.
-
14adam
addikt
egykerekűnél mi a helyzet? arra is ez a szabály?
-
-
-
mephi666
nagyúr
válasz
hackeeeee #46 üzenetére
izzó van benne, vagy valami led-es cucc? az enyém még izzós volt... kajált is bőszen
...a lámpát meg szerintem alapból az útra érdemes irányítani, mert az a lényeg, hogy pár méterre előre lásd, hogy mi van ott... rühellem, ha a kocsik full fényszóróval járnak: az esetek nagy részében semmi hasznuk nincs, sőt mondjuk ködben zavaró is, mert tompítottal ellátna valamennyire, de teljes fényszóróval csak nagy tejfölt lát maga előtt és a szemben levőt is idegesíti
-
hackeeeee
Jómunkásember
Nekem egy bajom van, hogy megszüntették azt, hogy kötelező használni a kerékpárutat, ha van. Ez egy f@szság volt, oké aláírom, néhol elég sz@r állapotban vannak, de akkor is... Mennek a kocsiúton, és relatív feltartják a forgalmat, pedig ott a kerékpárút mellettük...
Sztem balra már nyugodtan lehet, mert pl. itt van olyan kereszteződés, hogy balra enged fordulni a kerékpárút. Nameg, ha Én 1 irányú utcából balra akarok fordulni? Nehogymár nelehessen.. Szal sztem ez már nincs..
-
hackeeeee
Jómunkásember
Nekem 4db AAA-s elememmel megy az első pilácsom, hónapig világítok vele, úgy, hogy szinte minden nap bicózok és estefelé jövök haza, tehát világít.
És azért látok is vele, ha kell, bár Én direkt úgy állítom a pilácsot, hogy előre is világítson valamennyire, de inkább az útra menjen a fény, ne égessem ki a szembejövő szemét...
-
rainmen
aktív tag
Kis kisegítés-kiigazítás:
- sisak 45 km/h felett kötelező
- borostyánszínű világítóeszközt csak irányjelzésre lehet használni
- piros, fehér, kadmium/borostyán sárgán kívül minden szín tilos!
- háromszög macskaszem az utánfutóké
- egyszerre, gyorsan kapcsolható világító eszköz a dinamó
- dinamó nem gáz és zöld, mert megújuló energiaforrás
- kerekekben oldalanként minimum kettő fényvisszaverő
- mellény lakott területen kívül kötelező
- csengő kötelező
- járdán kerékpározni tilos!!!Az egymástól függetlenül használható fék az külön kart jelent.
Nem tudom, mennyire változott a szabályozás, régen balra sem lehetett kanyarodni kereszteződésben. -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
hackeeeee #42 üzenetére
Én épp ezért nem használok villogót. Sima kis ledes helyzetjelző az alap. Viszont van egy 20W-os luxeon refi. Ez csak akkor müxik, ha világítatlan úton megyek, vagy vakítani kell*.
* - És itt nem kicseszésről van szó, csak a reflektorral közelítők figyelmeztetéséről, hogy vegyék le, mert nem látok semmit.
-
mephi666
nagyúr
válasz
hackeeeee #42 üzenetére
volt elemes lámpám a bringán: 4db ceruzaelem kellett bele és pillanatok alatt totál leszívta... az mondjuk világított is, de iszonyatosan pazarló volt
ezen kívül csak a dinamó jöhetne számításba, de azt meg szerintem az emberek nagy része nem szívesen rakatna fel a többszázezres gépére...
egyébként szerintem városon belül (ahol van közvilágítás) simán elég a villogó... úgy, hogy más fényforrás is van, nem is zavaró a villogása... arra pedig elég, hogy észre lehessen venni 100%-ra, hogy van ott valaki
-
hackeeeee
Jómunkásember
A hátsó még nem baj, ha villog, az még azt mondom, hogy elviselhető...
Engem az első villogó lámpa szokott iszonyat mód zavarni, főként amikor úgy van beállítva, hogy kiégeti a szemem, amikor jön velem szembe. Pedig biztos, hogy van rajta olyan mód, hogy ne villogjon...
Meg most nem azért, de az a lámpa arra is kéne, hogy lássunk vele, nemde? Kétlem, hogy a villogó lámpával többet lát bárki is. Ez olyan mintha autóban villogna a tompított fényszóró.....
+1.. De menet közben legyen ott rajta a pilács, nappal is... Mert ki tudja, hogy mikor megy visszafelé...
-
Beri
addikt
válasz
DeltaPower #35 üzenetére
ha villog, előbb észreveszed, hogy van ott valami
Ha villog, zavar. Teljesen egyetértek azzal, hogy büntessék az ilyet. Sőt, árulni se lehessen villogó lámpát, ha már szabálytalan.a kresz szabályban "a kerékpárt fel kell szerelni" szerepel, aztán úgy értelmezik ahogy épp kedvük van
Nem hiszem, hogy egy zsaru a lelakatolt biciklit meg akarná bírságolni, mert épp nincs rajta lámpa. -
hoffman_
nagyúr
Persze, ertelek en. Nem arrol beszelek, hogy esz nelkul at kell teperni. Jo esetben a bringasnak is van agya, meg tudja itelni a korulmenyeket. A 11esen en se csapnek at eszetlenul. De igenis at lehet menni leszallas nelkul is - biztonsagosan!
btw.12 evet bringaztam, igen aktivan. 2 eve kellett nagyon a penz, eladtam, azota nincs, de piszkosul hianyzik es ienkor mindig eszembe jut...
de csak jovo tavasszal lesz meg az a keret, amiert mar en is vennek brin ilyenkorgat, ugyhogy ilyenkor csak bosszankodom
-
rt06
veterán
válasz
norbee2244 #33 üzenetére
regebben miskolc (ami szerintem rosszabb pestnel, ami a kozlekedest illeti), mostanaban szeged (ahol vizont egy elmeny kozlekedni)
-
draco31
veterán
Igen, 4 éve első fékkel operálok, és nem úgy van állítva, hogy szaltózzak vele. Meg ha fékezésre kerül a sor, akkor van elég terhelés az első keréken, hogy ne blokkoljon. A kormányt is csak megálláskor használom, már az elindulás is megy nélküle.
bringa
De most a legizgalmasabb a piros körben szereplő hátsó keréktől felfelé jövő vékony fémnek (nem tudom mi a hivatalos neve) a törése, ami pont a hegesztési pontnál tört el. Már nem először. És már a másik oldalnak sem kell sok, hogy eltörjön.
De ez az én hibám, elég sokat rallyzom vele.Nem is beszélve arról, amikor 4-en is voltunk rajta egyszerre.
-
DeltaPower
addikt
autós tapasztalat alapján írtam a villogó fényt. mióta elterjedtek a villogók, egyre több igazi selejtet lehet kapni, aminek a fénye alapból vagy a gyenge elem miatt alig látható, ugyanez a csigatempóban haladó dinamós bicajokra is igaz. távolságot, sebességet stb ebből se tudsz saccolni, de ha villog, előbb észreveszed, hogy van ott valami. kukásmellényt természetesen használom lakott területen kívül, ennek kötelezővé tétele egyike a kevés értelmes kresz módosításnak az utóbbi években.
még ha hülyének is nézek ki időnként, nem feltételezem, hogy menet közben lelopják. a kresz szabályban "a kerékpárt fel kell szerelni" szerepel, aztán úgy értelmezik ahogy épp kedvük van.
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz
norbee2244 #33 üzenetére
Szinte mindegyik nagyobb városban veszélyes... Vannak balf@sz autósok, de szintúgy balf@sz kerékpárosok is...Tegnap csak úgy 5 kerékpárost láttam ugyanabban a kereszteződésben, egyiknek se volt lövése se a jobbkézszabályról...
-
hackeeeee
Jómunkásember
Lámpa legyen minden bicón, ez már szinte alapnak kéne legyen.
A fényvisszaverő prizma már olyan dolog, hogy sokszor gyári bicóknál is csak a pedálban van, láttam már pár ilyet boltban is. A fék meg fogjon, tény és való.
Nah meg, alapszintű kresz ismeret nem ártana, legalább a jobb kéz szabályt ha ismernék páran, már az sokat érne...
-
macilaci78
nagyúr
"Részemről talán a legfontosabb azt kiemelnem, hogy a bicajosnak nincs elsőbbsége a zebrán az autóssal szemben, ha rajta ül a bicajon. Ezt rengeteg bicajos nem tudja, és hatalmas önbizalommal teker át az autók előtt a zebrán, igen szabálytalanul és életveszélyesen.
Nincs mese, a szabályok szerint gyalogos átkelőhelyen a bicajról le kell szállni, és át kell tolni az úttesten a gépet, így persze elsőbbségünk van."
Ez bizony így van. Egyszer egy bringás a zebrán elesett a hátsó lökhárítómban, és hepciáskodott, hogy rendőrt hív. Előzékeny voltam, hívtam én. Az kijött, a bringás elmesélte a történteket, hogy én köcsög voltam és elesett a kocsiba akadva, én megmutattam a lökhárítón a nyomokat, a rendőr meg megbúbolta 20k-ra a bringást szabálysértés miatt. És mondta a rendőr, hogy a gyerekülésben szállított krumpli sem éppen szabályos, úgyhogy húzza meg magát.
Autósként defenzív vagyok, gyalogos és bringás üzemmódban offenzív, de tudom, mit szabad megtennem és ismerem a másik felet is. Féktávon belül nem lépek le kocsi elé zebrán sem, féktávon kívül viszont csak kamiont és buszt nem szívatok. Nem a mérete miatt, hanem árut, embert visz, szóval nem a saját f@szával veri a csalánt, nem akarok kitolni vele egy hirtelen fékezéssel.
-
rt06
veterán
válasz
norbee2244 #27 üzenetére
"Igen,de azért abban gondolom te is egyet értesz,hogy ha az ember fél percre elengedi,mert épp nem jön semmi és a világ végén van akkor nem fog senkit sem elütni"
pontosan ezt mondom, hogy ezt nem tudatod elore
"Ahogy érzem te is bicózol sokat(?!) gondolom te is ettél már út közben amikor nem tudtál megállni v nem szabadott tehát..."
igen, kerekparral jarok munkaba (nem sok, napi 30-45 perc) es igen, elofordul, hogy nem mindig minden szabalynak megfeleloen kozlekedek (mkint irtam, a kotelezo felsszerelesem sem 100%-os), pl de enni, telefonalni nem szoktam vezetes (sem kerekpar, sem szgk) kozben (ha nem lenne ra szabalyzas, akkor sem tennem)
mint irtam, a kormany elengedese marcsak azert sem feltetlen jo otlet, mert volt mar, hogy kerekparuton haladva igen erosen kellett fekeznem (kicsivel harminc folott haladtam), mert alig par meteren belul elemhajtott egy szgk (kerekparutat keresztezve elsobbsegadasi kotelezettsege volt)
nem sokkal (ugy egy kilometerrel) kesobb ugyanezt megcsinalta egy kerekparos is
ha nincs a kezem a kormanyon, valoszinuleg a kocsi alatt (bar inkabb a vezeto oldali ajtoban) kotok ki, a kerekparost meg szarratorom (szinten 30 korul haladtam, es kerekparral megvagyok egy mazsa) -
draco31
veterán
Én akkor egész jól állok.
Lámpák vannak, fényvisszaverő van.
Ami nincs az a csengő, és a hátsó fék.
Ezekből a hátsó fék nem is lesz, mert kicsit deformált a felnim, és úgy sem érne semmit sem. Csengő majd pedig ha találok megfelelően kicsit.Azt nézik, hogy el van-e törve a váz? Mert nekem el van, és még nem volt időm elvinni.
-
norbee2244
senior tag
Igen,de azért abban gondolom te is egyet értesz,hogy ha az ember fél percre elengedi,mert épp nem jön semmi és a világ végén van akkor nem fog senkit sem elütni ,de a rendőr meg pont ezt spécizi ki magának ami azért eléggé cinkes
Ahogy érzem te is bicózol sokat(?!) gondolom te is ettél már út közben amikor nem tudtál megállni v nem szabadott tehát..a rendőr jóindulata nagy kérdés ilyenkor és csak arra van bízva az ember,hogy épp hogy kelt fel reggel
Más: Fényvisszaverő mellény helyett beérik az olyan mezzel amin fényvisszaverő csíkok vannak?
-
SPY0817
aktív tag
Hallottam olyanról megállt megcsúszott a lába vagy le a patkáról lényegtelen álló helyzetben volt bevágta a fejét és ő se kelt fel... szóval haladni se kell hozzá csak elég szerencsétlen nem kell lenni..
Amúgy a küllős borostyán de leginkább a csengő nagy baromság.. én kerós és autós vagyok mint autós a fényvisszaverő mellényt viszont nagyon preferálom mert legalább jobban látszódnak pláne külterületen a kerósok.. bár azt bírom a legjobban mikor sötétben sötét bicóval városon belül, de nem túl kivilágított részen átszáguld a zebrán kivilágítatlanul 1szó mint száz vannak szuicid alkatok..
-
Beri
addikt
válasz
DeltaPower #19 üzenetére
- a villogó fény sokkal előbb észrevehető, mint az állandó, viszont ez nem szabályos.
Nem tudom, láttad-e már saját magad villogó lámpával hátulról, de hidd el nekem, csak zavar. Nehezebb megbecsülni a sebességedet, a helyzetedet (billegsz-e vagy sem, mennyire mész az út szélén, milyen messze vagy), de legalább a kukásmellény segít (már ha hordod).- a világításnak állandóan fent kellene lennie: a mai közbiztonsági állapotok alapján egy pár villogó tartana olyan 10 percig, ha nincs legalább 3-as kazánlemezzel rögzítve. nem véletlen gyártják a villogókat gyorskioldósra...
Mindig fenn kell lennie, amikor épp tekersz. Te azt feltételezed, hogy menet közben lelopják a biciklidről a lámpát? -
rt06
veterán
"A leszállósdni nekik csak egy bosszantó fricska."
nem, hiszen az autos a lassan halado gyalogosokra szamit, azokat figyeli, ennek megfeleloen lassit/nem lassit
egesz maskent kellene megkozelitenie az atkelohelyet, ha elofordulhat, hogy valaki 5-7 km/h sebesseg helyett 30-cal kozeliti meg azt es keresztezi az autos utjat
-
rt06
veterán
válasz
norbee2244 #18 üzenetére
lehet, hogy nem hinned, de siman elofordulhat
foleg, ha a kajadert turkalsz a taskadban, s eledlep valaki, pl egy kisgyerek (akiknek szokasa nem ismerni a kresz-t), vagy egy allat (hasonlokeppen), s meg ha szabalyosan is kozlekedsz (mint ahogyan nem), ha voltal mar balesetben, tudhatod, hogy ez utana nem vigasztal (meg kerekparoskent illene tudnod, hogy elsobbseged is csak akkor van, amikor megadjak, szoval barmikor elofordulhat, hogy hirtelen kell fekezned, iranyt valtanod)Iscariah:
"...a hátsó lámpám olyan hogy ha villog akkor a Marsról is látni (igen, mondták)."
marmint a marslakok? ;p -
mephi666
nagyúr
válasz
DeltaPower #19 üzenetére
egyetértünk, egy dologban viszont (egyelőre lekopogom) tévedsz: sokáig csak hátul volt egy régi cateye lámpám, ami bedöglött... fent hagytam azért a bicajon, hogy "legyen valami, éjszaka úgysem szoktam bringázni", de csomószor bementem úgy boltba, hogy akkor is fent volt... soha nem lopták le... (tesztelni akartam a közbiztonságot és egy "rossz" lámpa volt a tét) ...később jöttem rá, hogy csak kontakthibás a lámpa és megforrasztottam
...azóta azért előre is vettem egy villogót (kecskemétről beszélünk és itt eddig mázlim volt)
ui: az egyirányú utcával kapcsolatban akkor tévedésben voltam... utánanéztem és tényleg így akarták bevezetni, hogy bárhova be lehessen menni bringával, viszont úgy valósították meg, hogy "csak a kitáblázott utcákba" lehet bemenni
#21: én meg itt kerülöm a "bicikliutakat", mert nagy része olyan sz@r, hogy 10-20méterenként van rajta ilyen 10-15cm széles és 4-5centi mély keresztirányú vájat a betonban
kellemes az ilyenbe belemenni és a felninek is jót tesz
-
Apollyon
Korrektor
Hát ha én nagy ritkán vezetek, utálom a cangásokat, kerülgetni kell, meg nem figyelnek oda és sztem nagy részüknek gőze sincs a KRESZ-ről.. Nem mintha az autósoknak lenne
De mielőtt nekem esnétek, én többet cangázok, és UTÁLOK az autók között menni, inkább 30-cal szlalomozok a járdán a gyalogosok között
Még este/éjjel sem megyek le cangával szívesen az útra, csak ha tuti nincs arra senki, bármikor jöhet arra egy részeg autós, és akkor annyi.
A lámpa alap, a prizma baromság, mert ne hajts úgy, hogy oldalba kaphassanak. Én már lassan 15 bringázok, igaz nem napi rendszerességgel, de még csak zúzódásom se volt soha, pedig én már mentem lépcsőn le-fel, soha semmi gáz nem volt.
Szóval akinek van agya, azt nagy valószínűséggel nem fogja baleset érni. Az agyatlanok miatt meg jönnek az ilyen hülye szabályok mint a csengő, bakker ez komolyan egy vicc
A láthatósági mellénnyel akkor értek egyet, ha sehol semi lámpa nincs, mert nekem pl a hátsó lámpám olyan hogy ha villog akkor a Marsról is látni (igen, mondták).
-
TESCO-Zsömle
titán
Egy asszimetrikusan küllőzött gépre hogy lehet úgy feltenni a küllőprizmát, hogy ne üssön a kerék?
Szerintem életveszélyes, ha a kerék üt...
-
DeltaPower
addikt
ezek alapján egy nem karácsonyfa-szintűre felszerelt bicajost bármikor megvághatnak.
ami kimaradt:
- villogó fény nem szabályos, csak állandó fényű (emiatt alapból megvághatnak)de a legnagyobb baromság, ami itt sem szerepel:
- A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók. Ezen kb az összes elemes bicajlámpa bukik.a gyakorlati szempontokat természetesen nem veszik figyelembe.
- a villogó fény sokkal előbb észrevehető, mint az állandó, viszont ez nem szabályos.
- a világításnak állandóan fent kellene lennie: a mai közbiztonsági állapotok alapján egy pár villogó tartana olyan 10 percig, ha nincs legalább 3-as kazánlemezzel rögzítve. nem véletlen gyártják a villogókat gyorskioldósra...
- egyszerre ki/be kapcsolás: vagy összegányolod dróttal a két villogót (googleval nem találtam gyárilag egyszerre kapcsoló szettet), vagy marad a bitang nehéz és állandó hibaforrást jelentő dinamós megoldás -
rt06
veterán
válasz
norbee2244 #5 üzenetére
igen, szivjanak
majd versenyen csinalsz, amit akarsz, viszont a forgalomban masok is vannakmit szolnal, ha a rallyversenyzok kilinccsel elore mennenek at a zebran, mert nekik ugy esik jol?
pont nem (csak) a vegyeskerekparosok, de a magadfajtak miatt is kell az ilyen szigoru szabalyzasamugy prizmaim, csengom es mellenyem nincs, fekek vannak, jol mukodnek, lapmak vannak (elol feher, hatul piros)
-
Jofi81
őstag
Nincs csengőm, nincs hátsó prizmám, valamint a küllőprizmám nem borostyánsárga, hanem fehér. Van viszont két első lámpám (egy láni, egy látszani), egy hátsó lámpám, reflexcsík mindkét gumi oldalfalán, fehér prizma mindkét keréken, fényvisszaverő matricák elöl és hátul (2-2).
-
BaLee
addikt
Sisakot nem kellene kötelezővé tenni. Sokan csak elugranak bringával a boltba vagy dolgozni pár 100m-re. Igaz ez alatt is érhet bárkit baleset de itt nincs olyan, mint egy robogón, hogy fogod a sisakot és beteszed az ülés alatti rekeszbe és lezárod. És azért nem egy pici darab.
Aki meg hobbiból teker nagyobb távokat is, az meg pár 1000Ft-ért vehet magának nyugodtan.
A küllőprizmák megfogalmazását is át kellene írni. Az enyémen sincs, van viszont a gumin körbe egy fehér fényvisszaverő csík ami 5x olyan feltűnő, mint bármilyen prizma szerintem. Ezt nyugodtan be lehetne vezetni minden guminál, tényleg nem kerül semmibe és ha csak ilyeneket lehetne venni, előbb utóbb elterjedne.
-
bbandi
tag
"egyirányú utcával mi a helyzet? legjobb tudomásom szerint biciklivel be lehet menni szemből, de figyelni kell azért a forgalomra... (pár éve volt talán ilyen módosítás, ami ezt engedélyezi)"
Ez NEM ÍGY VAN, de gyakori félreértés. Ha kerékpárral behajthatsz szemből, azt külön jelölik: a szembe oldalon felfestenek egy kerékpársávot (ilyen pl Szegeden a Fekete sas utca vagy a Vitéz utca)
-
madgie
titán
Inkább az elektromos bringásokra kéne odafigyelni, tele vannak az utak félsüket, félvak idősekkel, akik ész nélkül nyomják maximális sebességen szürkületben mellény és minden világítás nélkül.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
norbee2244 #8 üzenetére
Én ma a legtöbb esetben(az élet bármely területén) mellőzném, mert az eddigi tapasztalatok alapján több baj van, mint nélkülük...
madgie:
Én is ezt mondtam, egyik részről. Más kérdés, hogy nem kell ahhoz félsüket/vaknak lenni, hogy töketlen módon menjen az ember :/
-
bbandi
tag
"3. Egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverő (prizma)"
Ennek ma már nincs igazán jelentősége, a hátsó lámpák ugyanis úgy vannak kialakítva, hogy a nem világító részen prizmaként funkcionáljon.Érdemes még tudni, hogy a lámpák csak akkor szabályosak, ha folyamatosan világítanak, tehát a villogós/knight rideres elvileg szabálytalan. (mert a villogó fény mindig valami megkülönböztetett járművet jelöl)
-
mephi666
nagyúr
első lámpa borostyán sárga, hátsó lámpa piros... plusz elől fehér prizma, hátul piros... pedál alatt 2x2 sárga prizma, küllők között pedig elől-hátul 1-1 hosszú fehér prizma
...csengő nincs: ugatok helyette én, ha kell...
zebrán 1 helyen szoktam csak "áttekerni", de itt lámpa is van
általában több gyalogos+biciklis is megy itt át, de soha nem láttam volna, hogy a bringás leszáll... ez szerintem csak egy értelmetlen dolog... elég lenne olyan zebrákra meghagyni, ahol nincs lámpa
(ilyen helyen viszont zavaró lehet, ha az autós elé levágódik valaki bringával a zebrára)
egyirányú utcával mi a helyzet? legjobb tudomásom szerint biciklivel be lehet menni szemből, de figyelni kell azért a forgalomra... (pár éve volt talán ilyen módosítás, ami ezt engedélyezi)
#10: szerintem jó dolog a villogó, mert egy lassan mozgó fényt 200méterről nehezebb azért észrevenni, mint egy lassan mozgó, de villogó fényforrást
biciklivel járok dolgozni és, ha sötét van, reggel kómásan is többszáz méterről észreveszem a szemem sarkából a villogóval szerelt bicikliket
-
norbee2244
senior tag
Megszokott ez azt hiszem már
Off: tavaly előtt elütöttek ellökött egy autós ott hagyott nagyobb bajom nem lett csak a bal kezemet nem tudtam mozgatni 2 hétig rendőröket kihívták akik össze szedtek és a vége az lett,hogy megakartak vágni,mert hogy én 18 éves "takony"-t nem üthették el úgy hanem elesett és ebből kifolyólag ők kiküldték nekem,hogy megleszek büntetve,mert ÉN vagyok a hibás..hát mondom azért ezt úgy laza évi 8-11e km letekerése után már nem hinném,hogy akkora balfék lennék,hogy elesnék végülis elengedték..tehát mi ebből a tanulság?Elesel feküdj be az árokba aztán ha tudsz kelj fel..rendőrt véletlen se,mert csak a kerékpáros lehet a "bibi"
-
total90
veterán
"3. Egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverő (prizma)"-Tudtommal ez nem kötelező ha van a másik, a sárga.
Egyébként én elég sokat bringázok mindenféle időjárás mellett, szóval fontosnak tartom ezeket. Nem csak az autósok, de a bringások szempontjából. Volt már, hogy épp bringásnak mentem majdnem neki, mert nem volt semmi világítás vagy fényvisszaverő a bringán. Aztán nem csodálom ha büntetik őket... -
hoffman_
nagyúr
" ez fontos bár tudtam már előtte is de sokan elfelejtik "
Nem elfelejtik, nem akarják betartani. Meg is tudom érteni. Akinek hozzánőtt a bringa a seggéhez, az ugyanolyan biztonságosan tud átmenni vele a zebrán, és bárhol, mint gyalogosan. A leszállósdni nekik csak egy bosszantó fricska.
norbee2244:
"...és igenis had engedjem el egy 50-60km/órás sprint után a kormányt ha nekem jól esik...
Érdekes lesz ez így... A kocsmatöltelékek miatt nem tudom miért kell a normális kerékpárosokat szivatni."Így korrekt. Szerintem is. Csak sajna korrekt-nem korrekt, megvágnak.
sisak 30km/ó felett kötelező azt hiszem
Ez meg a másik. 11km/h-nál is lehet akkorát esni, hogy többet nem kelsz fel, ha olyan a szitu. Most vagy kelljen, vagy ne. A saját felelősségre mindig érdekes kérdés..
-
norbee2244
senior tag
...Aztán majd szívunk mi versenyzők..
féken kívül végülis semmi más nincs lámpa is csak akkor ha tudja az ember ,hogy sötétben ér vissza és igenis had engedjem el egy 50-60km/órás sprint után a kormányt ha nekem jól esik...
Érdekes lesz ez így...A kocsmatöltelékek miatt nem tudom miért kell a normális kerékpárosokat szivatni
Maláj: sisak 30km/ó felett kötelező azt hiszem
-
maláj
addikt
1. Fehér színű első lámpa ==> van
2. Piros színű hátsó lámpa ==> fehér van hátul is
3. Egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverő (prizma) ==> nincs és nem is lesz
4. Két, egymástól független rendszerű fék ==> van (ez mi a f*sz már)
5. Csengő ==> nincs és nem is lesz
6. Borostyánsárga színű küllőprizma legalább az első keréken, de erősen ajánlott a hátsón is ==> nincs és nem is lesz
7. Rossz látási viszonyok között és sötétben, lakott területen kívül fényvisszaverő mellény ==> nem érint a kérdés"bicajosnak nincs elsőbbsége a zebrán az autóssal szemben, ha rajta ül a bicajon." ==> ez fontos bár tudtam már előtte is de sokan elfelejtik
a sisakról mi a jelenlegi tényállás
-
psyho85
aktív tag
(lopás miatt ex)Kerékpárosként mondom, hogy kötelező lehetne a 80 feletti IQ és a KRESZ ismerete is. Rühellem, hogy engem néznek le, szorítanak le autós barmok, olyan kerékpáros barmok miatt, akik átmennek a piroson, nem szállnak le a zebrán, lerúgják a tükröt, stb.
A kerékre helyezendő "macskaszem" pedig szerintem értelmetlen, inkább a külső gumi peremén végigfutó fényvisszaverő csíkot kéne kötelezni a gyártóknak, sokkal többet ér.
-
Napfénysüti
nagyúr
A múltkor mikor autóval mentem belvárosban leintettek igazoltatni a rendőrök. Ketten voltak és ha már így alakult akkor egy biciklist is megállított egyikük. Valamit magyarázott is neki a közlekedésről de nem hallottam pontosan. Szóval nem haszontalan ha az emebr tudja hogy közlekedjen szabályosan bringával és mire van hozzá szüksége. Most tényleg jobban odafigyelnek ezekre a rend éber őrei.
-
hoffman_
nagyúr
Van egy-egy két hülye szabály sajnos, amitől falnak megyek. A felsoroltakból nekem az egyetlen a fék, amit preferálok... Más kérdés, hogy nem sűrűn tekerek az éjszakában. De ha ezek alapján is megbüntetnek? ... Lassan erre is jogsi kell, tiszta vicc. Arról nem is beszélve, hogy azok közül a bringások közül, akik mondjuk csak a féket preferálják, mint én(vagy azt sem), a legtöbb féllábbal lebringázza a legtöbb utcára vetődött hobbicangást(nem bántásból), ezt viszont nem veszik figyelembe soha. Persze, a szabály, az szabály.
Egyébiránt köszi az írást, most már ezeket is tudom
Új hozzászólás Aktív témák
- Remekül felszerelt, fürge 5K2K monitorral jelentkezett az LG
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen videókártyát?
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nintendo Switch 2
- Autós topik
- További aktív témák...
- 125 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Bomba ár! HP ZBook 15 Studio G3 - Intel Xeon I 32GB I 512SSD I 15,6" FHD I Nvidia I Cam I W10 I Gar
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! Asus ZenBook Pro UX7602ZM OLED notebook - i9 12900H 32GB RAM 1TB SSD RTX 3060 6GB WIN
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged