- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Yutani: YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Kempingezés és sátrazás
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
degu
senior tag
Nyolcas van a kerékben,ami bizonytalanná teszi a dinamó müködését!
Kellő gyakorlat hijján,és egy régi,sokat használt bicajon van esélyem egy küllőkulccsal korrigálni a hibát?
És ha igen,akkor hogyan?/Hol,mit-merre kell húzni,vagy eresztenií,/ -
Ygg
senior tag
Gyárilag van minden, így vettem.
-
JoolsNOS
veterán
Sziasztok! Talán ide illik legjobban a kérdésem. Tehát a montiba való belső jó a "mamutkergetőbe" is? Tehát a kerület ugyanaz, de elvileg a montinak szélesebb a kereke. Ami belsőt találtam ebayen az 26*1.5-2es méret, tehá adott egy tartomány. Ez jó lehet a vékonyabb kerekű anyám-féle bicóba is? köszi ha valaki tud válaszolni
-
mickemoto
őstag
Biztos ami biztos már mindíg magammal hurcolok két darab 500 ft-os ledes kínai szart ami ha kifogy belőle az elem akkor kuka és veszek másikat,és ha lezárom valahova a biciklit könnyen/gyorsan le tudom venni nehogy ellopják.
-
mickemoto
őstag
válasz
barnade95 #245 üzenetére
A cikk amit linkeltél elég ellentmondásos, alább ezt írja:
Meg kell jegyeznünk, hogy a 6/1990. (IV.12.) KÖHÉM rendelet nem módosult, így továbbra is hatályos rendelkezései szerint a lámpáknak egyszerre kapcsolhatónak kell lenniük, és mindenképpen a kerékpáron kell lenniük a meghatározott helyen. Ezen rendelet több szempontból is rég elavult, és a KRESZ-szel sincs összhangban, így nem könnyű a jogalkalmazók dolga. A lámpákra vonatkozó KRESZ rendelkezésből nem derül ki egyértelműen az sem, hogy hová kell fényvisszaverőt helyezni, és mely esetben.
-
barnade95
tag
válasz
mickemoto #241 üzenetére
kerékpározásra alkalmatlan út pl a földút, vagy egy olyan út, aminek a széle föl van bontva, de lehet veszélyes útszakasz is, igen. Egyébként,ez visszafele is igaz, tehát ha a gyalogkeróút alkalmatlan, akkor lehet az úton, ha ezt a tábla nem tiltja (ugye ha van kijelölt kerékpárút, a közúton nem lehet, tehát ilyen esetekben, ha csak kerékpárút van kijelölve, de az úton nincs tiltás.)
A mellény régebben nappal is kötelező volt, de ma már csak este. De pl nappal nem kötelező fent lenni a lámpának se.
-
mickemoto
őstag
válasz
Dr. Romano #235 üzenetére
Ezaz hogy csak ott mehetsz járdán kerékpárral ahol az úttest arra alkalmatlan.Én kis városban lakom, itt nem tudok ilyenről hogy lenne.Meg igazából azt sem tudom hogy mi alapján alkalmatlan az út.
(én itt arra tippelek hogy nagyobb városokban olyan utak amik forgalmasak és életveszélyesek ott szabad járdán kerékpározni ha nincs más megoldás.
A láthatósági mellényről én úgy tudom hogy lakott területen kívül nappal is kötelező.Bár lehet rosszul tudom. -
Dr. Romano
veterán
-
Jofi81
őstag
válasz
Dr. Romano #237 üzenetére
Csak éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén.
-
barnade95
tag
válasz
Dr. Romano #237 üzenetére
lakott területen kívül este mindig kötelező.
-
barnade95
tag
válasz
Dr. Romano #235 üzenetére
"(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos,"
-
-
mickemoto
őstag
válasz
Tyler Durden #232 üzenetére
És csengőt ki használ? Semmi értelme, ha járdán közlekednék akkor volna értelme ha a sarkon csengetek,de járdán nem közlekedhetek mert az szabálytalan.
-
Ez aprizma dolog a küllőn kikészít. A mostani bringák elég idétlenül néznek ki vele. Én 3M kullőre pattintható fényvisszaverőt használok, ami 1000x jobban láthatóvá tesz, mint a prizma, mégis szabályt sértek vele. Lehet updatelni kellene a szabályokat és nem 1980as évek trendjéhez igazodni.. /dinamó, ki használ manapság dinamót/
-
mickemoto
őstag
Mi a helyzet az országúti kerékpárokkal, azokra is kell például csengő?Én még nem láttam egyiken sem.Elég hülyén is nézne ki rajta.
-
mickemoto
őstag
A plusz piros fényvisszaverő prizmát leszámítva tudtam a dolgokat.Nincs is ezekkel semmi gond.Az utak minőségére is fordíthatnának némi figyelmet.Az már önmagában is jelentős baleset-veszély-forrás.
-
Atos23
senior tag
válasz
markymango #227 üzenetére
Sajna a távolra bicajozó ismerőseim csak arról számoltak be, hogy a pontokon lévő alkalmazottak semmit sem tudtak legtöbbször erről a tevékenységi körről, vagy a szerszámkészletük kimerült 1-2 villáskulcsban.
Azért egy bicaj javításához szükséges minden minőségi szerszámba egy 100-ast simán bele lehet tolni, szóval érthető.
-
markymango
tag
Most olvastam, hogy a MOL-nál bővítették a bringaPONT helyeket, egész programmal támogatják a bicajosokat. Itt van a lapjuk: [link] . Egyébként nem rossz ötlet, szerelőkészletet tartanak, bicajokhoz való cuccokat árulnak, meg pihenőhelyek.
-
adalbert1
veterán
Mellényen kívül van minden.
Lehet hogy én vagyok a funkcionális analfabéta, de nekem a mellényes mondat nem teljesen egyértelmű:
a, Városon belül is kell a mellény este és rossz látási viszonyok között, valamit városon kívül állandóan kell (tehát nappal is)? vagy
b, városon belül és kívül is csak este és rossz látási viszonyok között kell? -
Potyka03
senior tag
állandóan biciklizek,napi 25 km-rt tekerek a munkából haza+reggel is oda.
De miért,a kerékpáros mehet egymás mellett?Mert nem...és sokan ezt csinálják,és ha rájuk szólsz a kocsiból le se szarják,továbbra is csinálják ugyanazt,és sokszor azt hiszik hogy mindent megengedhetnek maguknak....ma is nem egy kerékpárost láttam aki jelzés nélkül kanyarodott be egy utcába a kocsis meg mit nem sejtve mögötte volt,és simán átvágott előtte mert ő balra akart kanyarodni.... -
Potyka03
senior tag
már nem azért de rengeteg kerékpáros egyenesen se képes menni,és a kressz-t se ismerik...jó ötlet lenne a kerékpár jogsi...mert állandóan az autósoknak kell a kerékpárosokra figyelni..de a kerékpárosokkal mi van?Nekik nem kell az autósokra figyelni? A kerékpáros se engedhet meg mindent magának.....csak azért mert őt nem védi karosszéria meg üveg....
-
Atos23
senior tag
Orulok, hogy meg megy a cikk topikja
-
válasz
Perillustris #204 üzenetére
Engem már állítottak meg rendőrök, hogy miért megyek a járdán (szigorúan 10 km/h-val). Odatoltam a bringát a fakabátnak, hogy tessék, üljön fel rá; ha a következő kereszteződésnél még életben van, akkor jöhet a papírmunka. Nem szívózott tovább. Talán mert a 2*1 sávon még így is alig férnek el a csuklós buszok, nemhogy egy bringás mellett.
A villogós LED-es lámpa sokkal messzebbről észrevehető, mint az alig pislákoló dinamós, mégis az előbbi tilos, az utóbbi szabályos.
-
válasz
samupapa #213 üzenetére
A helyesbítés helyesbítése: Előre értelemszerűen piros helyett fehér lámpa.
Ráadásul a hátsó fényvisszaverő a talajtól 35-60 centin belül kell, hogy legyen.Részletesen a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 116. §-a foglalkozik az idejétmúlt hülyeségekkel. Amin a legtöbben megbuknak:
(8) "A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók." - Ez csak a dinamós bringákon teljesül; a külön-külön kapcsolható LED-es lámpákra nem.
A (9) b) alapján a küllőprizmának az úttól 10-15 centin belül kell lennie. Ha kicsit lejjebb van, bukta.
Ha a (8) bekezdés nem lenne elég, a (9) f) azt is előírja, hogy a lámpák az úttól max. 90 centire lehetnek. Mivel a legtöbben a kormányra rakják az első lámpát (mivel a V-fék miatt máshová nem is nagyon lehet), ez is helyből bukta.
Láttam már, hogy különösen közveszélyes, gyereküléses kismamát állítottak meg emiatt.A fehér 3M küllőprizma - bár lényegesen jobban látható a sárga hagyományosnál - a
70. § (3) alapján tiltott.A fentiek alapján is mutogatni való a bringád?
-
Rics22
tag
És ha így kivan világítva az ember,bicajjal együtt?
ezt aki nem veszi észre...
énszerintem meg,amíg ránk,motrosokra nem figyelnek,addig a motornélküli 2kerekes paripákra se fognak...
-
wii90
tag
Hírtelen a cikktől és a kommentektől köpni nyelni nem tudok.
Az én tudásom eléggé elavult volt e fronton kössz a felvilágosítást.
-
borcz06
csendes tag
Üdv.
Keresek Fehér prizmát a küllők közé.
Hol tudnék venni?
Üdv
borcz -
samupapa
csendes tag
válasz
JetiRulez #212 üzenetére
Hi!
Hát helyesbítenék.
Ami kötelező:
-csengő(dudát nem fogadják el)
-Első és hátsó lámpa(piros vagy sárga előre,piros hátra) - Nem villoghatnak!!!
-hátsó piros prizma
-működő első és hátsó fék
-legalább az első keréken egy sárga prizma(több is lehet,ez a minimum)
-lakott területen kivül éjjel-nappal láthatósági mellény vagy fényvisszaverős ruházatAjánlott:
-pedálprizmák
-sisakVoltam egy bringás rendezvényen,és mivel minden kötelező megvan a bicajomon,azon mutatták be a tévének,én is csak ezért tudom.Az már más kérdés,hogy lassan úgy néz ki a keróm mint egy karácsonyfa...
-
JetiRulez
őstag
"No de felvetődött bennem, mi is a kötelező kerékpár tartozék?"
Mielőtt tovább olvasnám. Felsorolom, ahogy Én tudom és meglátom mennyit tévedtem.
Szóval: első-hátsó lámpák; hangjelzés (csengő vagy duda); este jól láthatósági mellény; opcionálisan prizmák kerékre, pedálra, máshova.A lista végére érve azt mondom, nagyjából tudtam, csak a legfontosabb maradt ki: a fékek.
Perpill a saját bringámon nem igazán funkcionálnak a fékek. Tudom botor dolog és ezzel ön- és közveszélyes vagyok, de lusta vagyok megcsinálni. Ahhoz tartom magam, hogy forgalmas utakon nem megyek vele, csak a falun belül a mellékutcákban.
Ezen kívül se prizmám, se láthatósági mellényem nincs. Csupán egy fejlámpa, amit csak akkor viszek magammal, ha biztosan sötétedés után indulok haza (elöl fehér, hátul piros fény).A szabályokkal javarészt tisztában vagyok, csak ugye a saját hülyeségem, amit lustaságnak neveztem fentebb.
-
_Volkovy_
nagyúr
Nincs.
-
pereces
tag
névjegy tábla ?
vicces de még kötelező, nem sok értelme van ugyan de beleköthet a rendőr ha olyan kedve van -
nyunyu
félisten
1. Fehér vagy kadmiumsárga színű első lámpa
Akad valami halogen lampa, de nem szoktam felrakni, mivel nagy ritkan meloba jarasra hasznalom.
2. Piros színű hátsó lámpa
Regit elhagytam, igy lett uj, LEDes veve.
3. Egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverő (prizma)
Ez mi?
Asszem a pedalok elen van sarga prizma.
4. Két, egymástól független rendszerű fék
Adott.
5. Csengő
Neha hasznos lenne, de inkabb lassitok, ha gyalogos kolbaszol keresztbe az uton.
6. Borostyánsárga színű küllőprizma legalább az első keréken, de erősen ajánlott a hátsón is
Nem jellemzo.
7. Rossz látási viszonyok között és sötétben, lakott területen kívül fényvisszaverő mellény
Nappal hasznalom, melo utan este 6-kor meg nincs sotet.
Esoben inkabb buszozok. -
#06658560
törölt tag
válasz
Perillustris #207 üzenetére
Valahol használják is ezeket, vagy csak a könyvben van dísznek? Még az életben nem láttam.
akad, ahol a felfestés megvan, főútvonalat keresztez, nincs viszont semmi jelzés, hogy a kerékpárosoknak vége, avagy sem az útnak, s szétválik ott a főút két oldalára egyirányú elválasztott gyalog-kerékpár úttá. Az autósokat meg nem tájékoztatják, hogy ott kerékpárosnak elsőbbsége vagyon.
-
Perillustris
senior tag
válasz
#06658560 #206 üzenetére
Gyalog- és kerékpárút általában kerékpáros átkelőben folytatódik. Itt általában szabályozva van az elsőbbségi viszony: ha a kerékpáros egyenesen megy tovább, akkor jellemzően elsőbbsége van (ha eleve védett úttal párhuzamosan halad).
megosztott utaknak nincs is vége táblája
-
#06658560
törölt tag
válasz
Perillustris #204 üzenetére
Azt nem is állítottam, hogy a forgalom alkalmatlanná teszi az utat kerékpáros közlekedésre. De ha él, akkor megnyugodtam.
Zebrához sok helyen lehet legálisan hozzáférni kerékpárral- ehhez nem kell más, mint gyalog-kerékpárút, vagy elválasztós móka. A legrosszabb, ha olyan átkelési lehetőséget gyártanak, ahol zebra és kerékpáros átkelés is fel van festve, de csak zebraként jelenik meg autósoknak, s nem is teszik ki a kerékpárút vége táblát. (megosztott utaknak nincs is vége táblája). Avagy egyszer csak, ahol sehova nem tud menni az ember a kerékpár út véget ér, s sima járda lesz belőle.
-
rainmen
aktív tag
válasz
Perillustris #204 üzenetére
Naná, a vért le lehet mosni...
-
Perillustris
senior tag
válasz
#06658560 #203 üzenetére
Járdán régebben lehetett kerékpározni, ha az úttest alkalmatlan volt kerékpáros közlekedésre.
Él a szabály, ám a nagy gépjárműforgalom miatt nem lesz alkalmatlan az úttest.
A villogóról meg annyit, hogy talán nem véletlenül van ilyen opció a lámpák többségén.
Tény, hogy nem szabad áttekerni a zebrán, de ha épp nincs autós forgalom, akkor simán átmegyek rajta, előtte, utána vagy bárhol az úttesten (ha sok az autó, akkor leszállok és megvárom, míg átengednek).
Megismétlem: szabályosan nem is juthatsz a zebrához (hosszában), hiszen a járdán, mint írtam feljebb is, nagyon kevés esetben lehet közlekedni kerékpárral. Amúgy bringával pont nem kell várni, ha sok az autó, míg elengednek. A bicajt - gyalogosként - előretolva, felettébb udvariasak és nem mellesleg szabályosak lesznek a gépjárművezetők. Természetesen nem hirtelen betolásról beszélek, hanem határozott átkelésről. Hamarabb átjutsz, mint bringa nélkül. Erre az összefüggésre csak az lehet a magyarázat, hogy a karctól jobban félnek a sofőrök, mint a vértől.
-
#06658560
törölt tag
Andrássy út.
Megjegyzem, nekem valahol még megvan a kerékpáros jogsim. Igen, általános iskolában lehetett ilyet letenni. Hasznos volt a későbbiek alapozásaként.
A 40km/h limitet eltörölték? Járdán régebben lehetett kerékpározni, ha az úttest alkalmatlan volt kerékpáros közlekedésre. A régi, 1m-es sávot is eltörölték?
én pont jobban kedvelem kerékpáron a hátsó villogó lámpát, mint a folyamatosan világítót, jobban látom, hogy az nem egy útakadály, hanem egy mozgó objektum.
-
koshmar
veterán
Falun ez máshogy megy.
Az ember már annak is örül, ha a haverja bicaján fék van, így legalább nem megy neki a lejtő végén...
Nemhogy lámpa... -
rt06
veterán
válasz
Perillustris #199 üzenetére
igen jobban belegondolva ebben is igazad van, mitobb, lehet a masik mondatra is vonatkozik, bar szamomra most mar egyaltalan nem egyertelmu
Morgal:
amig kozlekedesre nem, csak sportcelokra hasznalja a bringat, addig nem kotelezo feldisziteni
Új hozzászólás Aktív témák
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Projektor topic
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- World of Tanks - MMO
- Forrmell.enn
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- AKCIÓ! Lenovo Thinkcentre M920S Brand számítógép - i5 9500 8GB RAM 512GB SSD 630 IGP Win 10
- Beszámítás! HP Victus 16-R1002NF Gamer notebook - i7 14700HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB WIN11
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 15" 2019 i9 9980HK 32GB 500GB Radeon Pro 560X hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest