Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) bacsis


bacsis
Közösségépítő

mondjuk nyitó kérdésként, esetleg amibe gondolkodnék elsőre, az a szervó kormány... Sajnálom asszoynkámat, ahogy küzd a kormánnyal sokszor... úgy tudom volt szervós kivitel is... meg lehet valósítani valahogy hogy szervós legyen az autó?
értelemszerűen nem mindenáron akarom megoldani, tehát iylen 200ezer Ft-os beavatkozás esetén inkább gyúr a párom továbra is bicepszre vele :)

(#2) Thronks.90 válasza bacsis (#1) üzenetére


Thronks.90
tag

Szervót nem nehéz belerakni, kell bontóból egy szervós kormánymű. Nekem a 30éves kettesgolfomban is van, bár az Golf3- é. Szépen fel lehet extrázni, Én autóm is fel van, gyakorlatilag nem jött ki így kocsi a gyárból (Szervó, klíma, távirányítós zár, bicskakulcs, gombos csomagtérajtó, állítható kormány). Nem tudom így hirtelen mibe fájhat egy szervós kormánymű bele, enyémbe kb 30k volt bontóban + beszerelés ideje (Mi raktuk bele)... Tuiningnak pedig ha karburátoros, egyszerű dolgod van. Csak ha a fúvókát cseréled benne vagy kap egy nagyobb karburátort + kap egy sport levegőszűrőt és egy kipufogórendszert 5- 15 lóerőt is kaphatsz, plusz magasabb fordulaton se fogy el az erő. Ha injektoros, akkor valami úton módon biztos lehet programozni, mástnem lambda jel hamisításával, de azt nem ajánlom, mert sokkal nagyobb galibát okozhat mint hasznot. Gyújtást is lehet esetleg cserélni valami komolyabbra, de annak önmagában sok értelme nincs. Aztán ha komolyabban belemennénk jöhet(nek) a vezérműtengely(ek), a szívó/kipufogócsonk polír, hengerfejköszörülés, dugók cseréje, egyéb könnyítések. Minden tuning először a megbízhatóság rovására megy, ezt tudni kell, és aki azt mondja hogy neki minden elsőre jó volt az szerintem hazudik ( hacsak nem egy bevált és köztudottan jól működő alkatrészt tett bele vagy átalakítást végzett) Nem titok, hogy az Én autómnak is vannak és voltak is gyermekbetegségei, pl sokat szoptam a gyujtással (ez már tirisztoros), a Km órával ( nem jelzett, vagy fals jelet adott sokáig) illetve más elektronikus alkatrészekkel is volt gondom... Ez az autó(sz)építés szépsége.

[ Szerkesztve ]

https://www.twitch.tv/thronks_

(#3) Fr0z3n


Fr0z3n
őstag

Na, nekem való téma. Volt már tyúning swiftem, igaz 3 ajtós. A legegyszerűbb ahogy fentebb is írták, a szívó és a kipuf oldalt módosítani. Gyújtás állítás, szelep köszörülés, karbi csere, minőségi gyertya (nem a 2e ft-os kategória). Kipufnál meg a katalizátor után azt csinálsz amit akarsz, ahhoz ne nyúlj meg műszakin elveszik a szüzességed. Kis sportdob a végére, középdob meg kuka. Baráti tanács, hagyd meg a gyári dobot. Szakival kettévágatni, kibelezni, az új dobot pedig bele kell építeni. Akkor olyan kukázott dobot használsz amit akarsz, nem kell ide műbizonylat. Léteznek TÜV papíros, E jeles dobok is amiket jellemzően tőlünk nyugatabbról szereznek, na az itt nem jó. Legalábbis nem minden vizsgaállomás fogadja el, hiába E jeles. Ajánlom a paragi dobokat. Nekem mondjuk koppány kipufom volt a katalizátor után (LADA rulz :D ). Még meg is van.

A váltóbot is sokat javíthat a fílingen. Le kell vágni belőle felül 1 centit, alul pedig beletoldani ugyanennyit. Többet ne, mert a kipufogóhoz hozzáérhet. Sokkal rövidebb váltásokat tesz lehetővé. Motor belsejéhez nem nyúlnék, jól össze van rakva. De a 0,5 bar turbónyomást gond nélkül elbírja :DDD .

[ Szerkesztve ]

(#4) Thronks.90 válasza bacsis (#1) üzenetére


Thronks.90
tag

Bocs hogy nem szerkesztve, de most jutott eszembe ezt még leírni. Az hogy beleraksz egy nagyobb, erősebb motort, nem igazán szabályos. Belemegy az 1.6 talán motortartó bakokat kell cserélni és annyi, de ha a KPM- es bácsi meglátja, nem fog örülni. Engem is egyszer állítottak meg, csak rázta a fejét a muksó aztán mondta, hogy most menjek haza és maradjon a garázsban a kocsi egy darabig, mert legközelebb leveszi a rendszámot :)) . Motor az eredeti motorja néhány kisebb átalakítással, annyi hogy le van ültetve 6cm- t, sportkormány, gyáritól 10+%- ot eltérő gumik (205/50 r15) sprotkipufogó.

@Fr0z3n

Turbónyomást? :DD fasza lehet :D nekem csak kivezetés van előre, hogy legyen torlólevegő, az is sokat dob rajta 50+ km/h- nál, de szerintem a turbótól szétnyílna a hengerfeje, mint a tubarózsa, lévén 1mm le van köszörülve a hengerfejből... így is folyamatosan tömítéscserés (kb 10000Km- enként). Legalább meg tudom oldani az olajcserével együtt >.<

[ Szerkesztve ]

https://www.twitch.tv/thronks_

(#5) bacsis válasza Thronks.90 (#2) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Hűűű egy kicsikét belementünk a mély vízbe :D
Ennyire nem merülnék bele :B
Viszont van pár dolog ami felkeltette az érdeklődésemet... gyertya: oké, veszek bele nem 2ezer Ft-osat..
mitől lesz nekem illetve az autónak jobb?
karburátoros... ok sport levegőszűrő és új kipufogórendszer, és nyerek pár lovat... nem szándékozom száguldani az autóval, ha nagyon kell azért így is hozza a kötelezőt amit egy családi autónak tudnia kell, 130-al menjen jó az.... így is van értelme ezeket elvégezni?
a váltóra köszi a tippet, azt szerintem nem szeretném... továbbra sem sportos autó kell, hanem egy sokáig megbízható családi autó legyen :)
ami még eszembe jutott: gumik.... megéri valami nem a legolcsóbb gumikat rakni az autóra? ha igen akkor van oylan aminek darabja nem 50ezer Ft, hanem szintén valami alacsonyabb költségvetésű?
ezt a típusú autót ezzel a motorral érdemes átállítani gázos meghajtásúra?
Közbe' látom szerkesztettél... Nahh tehát nekem pont hogy az a cél, hogy köztudottan elpusztíthatatlan kocsi ez, szeretném még inkább azzá tenni :)

[ Szerkesztve ]

(#6) Thronks.90 válasza bacsis (#5) üzenetére


Thronks.90
tag

Attól, hogy jobb gyertyát raksz bele, nem fog hamar elkormolódni (persze csak ha megfelelő keveréket ad a karburátor, és jól van beállítva a gyujtás), nagyobb szikrát ad, stb. Ajánlom a Champion gyertyákat, nekem is az van benn, 2pólusú, kb 5-6 ezer darabja, de teszi a dolgát. Hőértékre figyelj!!! Gumit Én a Toyo, Yokohama, Michelin, Pirelli- t ajánlom, drágább mint a Barum és társaik, de sokkal (fényévekkel) jobb. Én személy szerint Toyo TR1 Proxes RF gumikat koptatok, 2 szezont elment, ~50000km. Többe kerül mint a tescós, de így most akciósan találtam hirtelen [link] 17- 18k darabja. Meghálálja az autó, jobb a fékhatás, bátrabban lehet kanyarodni. Gázról nem tudom megéri- e. Édesanyámék Astra F-je, 550.000km- el lett eladva, új kora óta velünk volt, és kb 350.000km- nél került bele a gáz. Koptatja a motort, ez is azért lett eladva, mert már hordós volt a henger.

[ Szerkesztve ]

https://www.twitch.tv/thronks_

(#7) Fr0z3n válasza bacsis (#5) üzenetére


Fr0z3n
őstag

Gyertyát azért ajánlottam jobbra cserélni, mert nagyobb szikrát biztosít, jobb az égés. Amiket én írtam gyújtást + szelepet, nem a száguldozást szolgálja hanem csak egyszerű motoroptimalizálás. Kevesebb fogyasztás, plusz egy kis erő. Ha nem könnyítesz a kasznin, már pedig miért tennéd, akkor érezni se fogod, csak tankoláskor. Nekem speciel 7 körül evett, beállítás és csere után csak 6,2. A sedan meg ennél is többet eszik, érezhető lesz a javulás ilyen téren.
A váltó rövidítéssel az ég világon semmi nem változik, csak a bejárt út. A váltóba úgy sem nyúlsz bele. Könnyebb váltás miatt javasoltam. Nem kell 1.0 swift váltót beletenni.
A gázt felejsd el, kiadsz rá egy rakat pénz + műszaki + újabb hibaforrás.
Gumi gyári mérete 155/70 R13, ez egy teljesen kommersz méret. 10k körül kapsz már hankook vagy barum gumit, ami jól bírja a strapát. 15 körül meg kapsz már goodyear vagy continental gumit is, ami azért még mindig minőség.

(#4) Yoshaki : próbálkoztunk sokmindennel :DDD

[ Szerkesztve ]

(#8) Thronks.90 válasza Fr0z3n (#7) üzenetére


Thronks.90
tag

Tudom milyen a balkán tuning, volt egyik barátomnak egy Lada 2107ese. Az az autó is kapott egyet s mást, pl teljesen nyitott kipuff rendszert, de azt csak két napig, mert olyan hangos volt. Az lett a vége, hogy ráraktunk egy Golf2 G feltöltőt, amit úgy bontottunk. Vadállatul ment, de csak kb 1000Km- t. Megette a szelepeket és gyakorlatilag mindent, amit csak lehetett. : :DDD

[ Szerkesztve ]

https://www.twitch.tv/thronks_

(#9) Entryy válasza bacsis (#5) üzenetére


Entryy
aktív tag

Halál felesleges mindez, nem lesz jobb az autó sem, a megítélésed viszont meredeken fog zuhanni.
Törekedj rá,hogy gyári állapotába hozd és tartsd meg az autót. írtad,hogy valszeg hosszútávon megmarad a verda. Nézz szét az utakon te is inkább megnézed a gyönyörű, gyári állapotú első szériás opel kadettet, mint a szarrátuningoltat - akár milyen szépen is van megcsinálva.

Nem sokára így lesz kuriózum.

[ Szerkesztve ]

http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "

(#10) bacsis válasza Thronks.90 (#6) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

ahha világos, értem, amit írsz köszi a tippet :)
akkor próbáljunk kicsit mélyebre merülni a témában :DDD
Honnan lehet szerezni nagyobb karburátort+sport levegő szűrőt?
mennyire nagy meló ezek kicserélése? és milyen költségekkel jár?
Entryy! Így van igazad van :K nem célom az ilyen "agresszív" beavatkozás...
de ha azt mondjátok hogy a gyári fluxuskondenzátornál van jobb és nem is olyan drága vegyem meg, akkor persze, miért is ne...
ahogy írták itt a kollegák, attól mert rakok bele értelmesebb gyertyát, vagy minőségi gumit, az még nem adja a "szarrátuningolt" érzést :)

[ Szerkesztve ]

(#11) Thronks.90 válasza Entryy (#9) üzenetére


Thronks.90
tag

Mentségemre szóljon, a Golf mellett pihen a garázsban egy '92es Astra F Caravan 1.4Benzin. Újítgatom, csinálgatom, mert úgy járnak ezek is mint a zsigulik, trabantok, Sok volt belőle, de ma már egyre ritkább a szép állapotú. Édesapám első autója volt, mikor kiment "kalandvágyból" külföldre, akkor kaptam meg töle. Sajnos előjöttek az Opel betegségek, rohad, de már csak a két küszöb csere + fényezés van hátra, ja, meg össze kell rakni. Pár év és youngtimer lesz, kíváncsi vagyok lesz- e akkora kultusza mint itt a Ladáknak, vagy nyugaton a Golfoknak. :)

#10 basics

Karburátor drága dolog. Egy normálisabb Weber vagy Solex karcolja a 100.000Ft- ot. használtan kapni jót olyan 50körül (Én is annyiért vettem, Weber 45) Sportszűrőt bármelyik autósboltban, olyat is lehet kapni, ami a gyári helyére megy bele, nem kell feltétlen levenni a szűrőházat. Nem nagy munka egyik sem, ha szerencséd van a karburátor talpra simán felmegy a másik karbi, de ennek utána kell nézz alaposabban. Nekem kb 2éve alakul az autóm, és még mindig nem mondhatom, hogy kész. Mindig tanulok valamit, hogy mi miért jó, és hogyan. Ajánlom ezt az olvasmányt, nem írnak hülyeséget, de azért nem is kell mindent komolyan venni. Alapnak teljesen jó.

[ Szerkesztve ]

https://www.twitch.tv/thronks_

(#12) lehella


lehella
senior tag

Komolyan karbis egy 12 éves Swift? :U Több pólusú, drága gyertyát én akkor tennék bele, ha izmosabb a trafó, szilikon gyertya kábelek vannak, anélkül csak placebo hatás lesz. Nekem Ladán egy 75 -> 112 LE-re felhúzott tuningmotor van, de ott is csak gyári gyertyákat használok, BMW trafóval és szilikonos kábelekkel, tökéletes.

[ Szerkesztve ]

www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"

(#13) Entryy válasza bacsis (#10) üzenetére


Entryy
aktív tag

Oké. gyertya. De mi a frászért raksz bele platina/iridium gyertyát? Semmi nem fog történni csak kidobtál 4x6e forintot. Vagy 12.000+ pörög a kis suzi motor?
A hengerfejet is lekerámiátathatnád,hogy kevesebb legyen a hőveszteség és nyerjél még teljesítményt, de mivel nem versenyautót építesz megint halálfölösleges.

Jó állapot, jó olaj, normális üzemanyag és rendszeres karbantatás.

A fentiekből eddig egyedül a bontott,de gyári szervó beépítése tűnik értelmesnek.

(#14) Fr0z3n : Nem az a baj,hogy az asszonykád hallotta. Sokkal inkább az,hogy az egész lakótelep. Majd mikor felnin lesz a verda sokadjára, átgondolod.

[ Szerkesztve ]

http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "

(#14) Fr0z3n válasza Entryy (#9) üzenetére


Fr0z3n
őstag

Ugyan már, ki foglalkozik ilyennel? :DDD A zasszony a 10. emeleten hallotta ahogy elindítottam az autót. Én azt mondom, mindenkinek legyen olyan az autója, amiben jól érzi magát. Tojtam a közvéleményre.

bacsis:Ajánlom figyelmedbe. Nagyon rendesek a srácok és segítenek mindenben. Alkatrész, építés, tanács, bármi.

(#15) DraXoN


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Téma off, TROLL on:
Tegyél lekvárt a motortérbe :DDD

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#16) moltam


moltam
tag

Én a motort nem piszkálnám, kapja meg a kötelező szervizeket időben és kimegy a világból. :D
A szervó jó ötlet, ha találsz a bontóban egy szervós autót, könnyen át lehet hajítani a tiédbe.
Egy szép alufelni minden autón jól mutat :K

Ha központizáras a szuzi, lehet venni 6-7 ezer forintért távirányító modult hozzá, nagyon kényelmes tud lenni, és innen lehet folytatni hogy bezáráskor felhúzza az ablakokat stb...

Az én autómat (20 éves Vectra) leginkább belső kényelem szempontjából fejlesztem, szinte minden gyári extrát belepakoltam. :)) A következő projekt az elektromos napfénytető automatikus bezárása lesz.

(#17) Simi87


Simi87
senior tag

miért kell ezt csinálni? :DDD
Mondjuk legalább sedan, nem 3 ajtós, aminek úgy nyeklik-nyaklik a kasztnija, hogy valami félelmetes.
Nekem volt 4X4-es, 1.6-os, Automata sedan-om, na az autó, de az a beteg, hogy a kedvenc nyunyukim a swift van. :) Ami 3 ajtós, szinte nulla szigeteléssel, de olyan könnyű, és puritán, mintha egy kibelezett versenygéped lenne.
Szerintem azt hálálná meg a legjobban az autó, ha nem a homasitában költenéd el a pénzed, hanem jó olajat kapna pl.

(#18) JoeYi válasza bacsis (#10) üzenetére


JoeYi
őstag

szerintem inkább csak a kényelmet javítsd, a menetdinamikát felesleges. Rengeteg szívás árán elérheted hogy a 0-100 14 másodperc helyett 13 legyen. Észre se veszed, csak ha stopperral méred :)

(#19) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

MAd MAx style :)

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#20) vamzi


vamzi
őstag

A cikkben említett fékerő szabályozó jelenleg is megtalálható az utódban. A szerepe, hogy fékezéskor az autó tömege az első tengelyre helyeződik, emiatt a hátsó tengelyen szabályozni kell a fékhatást(csökkenteni), így megmarad az autó stabilitása, nem tör ki az autó feneke.

(#21) creation


creation
senior tag

Szerintem egy nagyobb szervíznél, ha véletlenül hengerfej tömítést kell cserélned (ne adj Isten), ejtsd meg a szelepek felcsiszoltatását a hengerfejben a beömlők és kiömlők felcsiszolását, polírozását. Ugyanez a leömlővel a helyzet. Meg fogja hálálni a motor. Viszont amíg egyben van, csak ezért ne bontsd szét!

Gyertya cserét minőségibbre mindig megéri cserélni. Azzal rosszat nem teszel, még ha mások szerint kidobott pénz is. Gyújtásbeállítást érdemes szakszervízben elvégeztetni.

Én személy szerint a hűtés rendszert átnézetném, ha kell újra cserélném ami esetleg már régi. Még mielőtt út közben durran el. Vízcső és vízcső között is van különbség, nem csak árban. Ha nem a tuning és nem kifejezetten a plusz lovak a cél.

Az új gumi jó ötlet, de akkor ide tartozhat a minőségi fékbetét is, esetleg ha már esedékes akkor vagy az új tárcsa, vagy a felszabályozás.

Vagy még egy vagon ötlet :)

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#22) bacsis


bacsis
Közösségépítő

tehát akkor összegezzünk:
szervó megoldható
érdemes a minőségi gyertya és a jobb gumik
de lehet variálni a fékpofákkal/féktárcsákkal is?!
nagyjábó akkor ennyi?

(#23) DeltaPower válasza bacsis (#22) üzenetére


DeltaPower
őstag

Nemtom milyen a mostani állapota és a tartási körülményei, de szerintem kezdésnek nézesd meg egy megbízható karosszériással. Ezeknek az alja gyakorlatilag bárhol képes porhanyósra rohadni.

"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser

(#24) Hieronymus válasza bacsis (#22) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A fékek "tuningja", hogy jó állapotba tartod mindig.

Szó szerint, a te és a családod élete függ, a fékek és a gumik állapotától.
Eredeti minőséggel pótolod az elkopott alkatrészeket. Télen, téli gumikat raksz az autóra, nyáron meg a nyárit. A négy évszakos gumikat meg messzire kerülöd. nyáron kopik, télen csúszik.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#25) bacsis válasza DeltaPower (#23) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

igen hajlamso a rohadásra... kb 4 éve volt lekezelve az alja, illetve pont egy hete :)
A kocsi hátulját megnyomták mgé a nyáron rendesen, ez is most lett kikalapálva... van egy cimborám, mos ttanulja a szakmát azt ő rendezgeti az autót :)
Más: világít a motor hibaled... kb 2 éve... így is használjul... egy másik autószerelő ismerős mondta hogy mi a baj, valami égéstermék a kipufogóban azért jelez.. hiába kapscolta ki a hibaeldet vissza kapcsolt.. még mielőtt mondanátok, neeem, nem lambda szonda...
Mondta annak az izének a nevét hogy mi a xar, ki is cserétle, használtan 30k votl az a cucc, mentünk 10km-t megint kigyulladt a hibaled :D sajna a srác nem ér rá mostanában, pedig erre is gombot kéne msotmár varrni...
Hieronymus! Köszi a tippet, igen, még a 4 évszakos gumit szerettem volna kérdezni... tanács megfogadva :R

(#26) frescho válasza bacsis (#22) üzenetére


frescho
addikt

Ha ram hallgatsz nem kezdesz bele. Nem egy epitett autom volt. Szinte mind szivas volt viszatekintve, bar akkor elveztem az auto alatt fetrenges kozbeni bandazast. Hogy miert irom ezt:

Az autod nem karbis, lehet chipelni. Hazudnak ra 10%-ot, de tuti nem lesz annyi gyertyaval, legszurovel, kipufogoval sem egyutt. CSerebe uvolteni fog es ha nincs szerencsed meg zabalni is es megbizhatlanabb lesz. Napi 2x50km egy dormogo verdaban nem elmeny es a szomszedok is utalni fognak. aminek ertelme lenne egy Schrick tengely, hengerfej sikolas, tagitas stb. az az auto ertekenek felet is siman elerheti. Cserebe enni fog, telen bekopi a gyertyat. Egy 1.3-as GTI motor atepitessel sokkal jobban lehet jarni, ha talalsz valahol egyet. Ha talasz egyet es valakit, aki megcsinalja emberi aron, de ennyi erovel a szomszedod is nekilathat Dual Pentium Pro tuninghoz.

Ha a futomuhoz nyulsz, akkor jobban fogja az utat, cserebe legalabb jobban fog jarni es az autot is jobban megviseli. Emlekeim szerint nem igazan simak feletek az utak, szoval tobb lenne a kar, mint a haszon.

Fek tuning: Normalis alkatreszeket hasznalj amikor cserelni kell. Brembo, textar cuccokkal nem lehet nagyon mele nyulni, van ertelme.

Gumik: mivel hoban-fagyban is menned kell ,ezert en ket garniturara gyurnek. A lemezfelnikre egy gyari meretu teli. Nyarra masik garnitura felni (penztarcatol es kinezetre igenyessegtol fuggoen lemez vagy alu) es egy szammal szelesebb gumi. Mivel kevesebbet fut mind a ket garnitura, ezert idoben tovabb futhatsz vele, de ilyen futasmennyisegnel nem fog eloregedni a gumi.

Szervo: Megoldhato, de gondold vegig megeri-e. A regi swiftnek nincs ara, de a szerelok eleg sokat elkernek.

https://frescho.hu

(#27) KaiotEch


KaiotEch
nagyúr

Szerintem csinálj belőle cockpit-et.

(#28) bacsis válasza frescho (#26) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

igen, ezt már kitárgyaltuk, hogy nagyon belenyúlni nem érdemes.... inkább a meglévő komponenesek minőségibbre való váltása lesz az irány :)

(#29) #40553216


#40553216
törölt tag

Nagyobb motor.
Ismerősöm négyütemű Trabiját "tuningolta" úgy, hogy az eredetileg a Trabiba került 1.1-es motor belét kicserélte a Watrburgokba rakott 1.3-as belére. Kívülről nem látszott semmi, belül ugyanaz a furat nagyobb lökettel.

(#30) XST válasza bacsis (#25) üzenetére


XST
csendes tag

Nem egr szelep lesz az?

(#31) jaja1981


jaja1981
addikt

Szerintem azzal teszed a legjobbat, ha karban tartod rendszeresen és a gyári minőséghez közeli alkatrészeket használsz.
Vidd el alváz és üregvédelemre a kocsit, az jót tesz a bódénak, olajcsere 10e km-enként, vezérlést is cserélni kell a megadott idő/2-nként, szűrők, stb.

Pont elég pénz normálisan karbantartani a kocsit, a gyári megoldásoknál kevés esetben van jobb, megbízhatóbb, stb.

Gázosítás nem buli, csak ha sokat mész és hosszú távon.

(#32) siti válasza jaja1981 (#31) üzenetére


siti
senior tag

laptopot tegyél a kocsiba, egyrészt menő, másrészt meg értesz is hozzá

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#33) khes


khes
tag

Legegyszerűbb módja a teljesítmény visszaszerzésére az, hogy veszel egy üveg kompresszió növelő olajadalékot meg karburátortisztító adalékot. Ajánlanék még egy új benzin, olaj és levegőszűrőt, új gyertyát meg minőségi olajat neki. Nagyjából ezt lehet tenni, ha nem szándékozol túlzottan teljesítményt növelni. (talán egy kis mókolás a karburátorral segítene, ami nem nagy költség)

Ami meg nagyot dobhat az autó komfortján az új ülések, esetleg hangszigetelő fólia a kárpitok alá. Ez egyike sem nagy költség, de érezhető a változás.

[ Szerkesztve ]

(#34) mmdms válasza siti (#32) üzenetére


mmdms
addikt

No Fear! matrica a szélvédőre: +5 lóerő. Ha koszos csak 4,977.

ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?

(#35) ^Clown


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Szerintem törekedj a gyári állapotra, jó minőségű, ne a leggagyibb utángyártott cuccokkal szervizeltesd.
Kapjon jó (az enyémben pl. Shell) 5W-40-es olajat, minőségi olajszűrőt (Mann-Filter). Levegőszűrőből az Armafilt, ami bevált (jó, ráadásul az egyik legolcsóbb). Ezeket mind szigorúan 10.000km/1 év cserélni kell, Gyertya NGK, 20.000km-ként csere. A váltóolajra is figyelj, 2,4liter, de 1dl-t érdemes túltölteni, jobb lesz az 5. fokozat kenése. Castrol 75W-90-et ajánlom, nagyon jó. Fékfolyadék is 2 évente szigorúan csere, DOT4, 0,5liter.

Fékre ne sajnáld a pénzt, textar betét nekem nagyon bevált, tárcsából meg kerüld az LPR-t, mert elég könnyen hullásomra lehet taposni.

(#36) bacsis válasza ^Clown (#35) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

ezeket az infókat nagyon köszi :R

(#37) ^Clown válasza bacsis (#36) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Ha van még esetleg valami, vitassuk meg. :)

(#38) bacsis válasza ^Clown (#37) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Világít a motor hibaled, és senki sem tudja pontosan mi is okozza :DDD
Gyors elmondom a történetet.. üllj le, nem 2 perc lesz ;]
3 éve kigyulladt a hibaled... egy ismerős szerelőhöz elvittük, számítógép azt írta hogy szennyeződés a kipufogóban, vagy valami ilyesmi hozott bele EGR szelepet, de 20km után ismét kigyulladt a hibaled.. ellt bő 2 év... így használtuk a kocsit, hiszen igaziból semmi mást nem befolyásolt... ismét műszakis lett az autó. na kéne valamit csinálni a hibaleddel... egy másik autós imserőshöz vittük a (a korábbi már külföldön dolgozik) azt mondta hogy ki kell ganyézni az EGR szelepet. Mert megnézte és ő is azt mondta hogy EGR szelep a xar... kipuclta, megtettünk cirka 30km-et a kocsival, és ismté kigyulladt a hibaled...
oké akkor szar (ez az EGR szelep is) kicseréltük, tehát ez már a 3. ami az autóban benne van... motor hibaled kiüt, mentünk 30km-et ismét kigyulladt a hibaled...
Kérdezgetem itt a PH-n a suzuki fórumban is, a kollegák azt mondták hogy próbáljak máshol tankolni... évek óta mindíg úgy tankolunk 10ből 9X hogy amikor már alig van a kocsi allján, mindíg tele rakjuk... SHELL, és AGIP kutaknál tankolunk ráadásul a 95 nitro meg hasonló "minőségi" üzemanyagot rakjuk a kocsiba, a gyertyákat javasolták, de azok is tavaly voltak a kocsiban kicserélve...
Azt javasolták még hogy ki kell tisztítani az EGR szelepet majd lefalazni... én nem akarom elhinni, hogy ennek ez a módja. 30km alatt biztosan nem mocskolódik el, ráadásul most is olyan mint a salamon töke az a qrva EGR szelep...
Háát nagyjából ennyi a történet világít továbbra is :)
Ezt leszámítva kicsit nyikorog a bal hátsó ajtó, talán meg kéne olajozni vagy ilyesmi :D amúgy teljesen gyári/újszerű az autó, vadi új szélvédőt is kapott, minden működik rajta...
amit jövőre meg akarunk még eszközölni: 14-15 colos felnik azokra 185-ös gumik (de csak nyárra)
sport üléseket akarunk venni, a szervót akarjuk berakatni még, mert hiába GLX felszereltség, elektromos tükrök ablakok klíma meg minden a szervó valahogy kimaradt gyárilag :DDD :U
és nagyjából ennyi :)

(#39) ^Clown válasza bacsis (#38) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Nem kell lefalazni az EGR-t, nem véletlenül van az ott :)

Szerintem a PCV szelep lesz a ludas, tisztítása házilag is megoldható, de nem kerül túl sokba egy új sem.

Ajtónyikorgásra talán elég az olaj, de ha nagyon zavaró, akkor viszont kompletten érdemes cserélni zsanérral együtt, az meg már, ha eredetit veszel, kicsit zsebbenyúlósabb. A felújítókészlet (utángyártott van csak tudtommal) sz.rt sem ér, két hét után ugyan úgy lógni meg nyikorogni fog az ajtó.

Üzemanyag-fronton én szinte mindig az Agipnál tankolok, sima 95-öst (amúgy ugye MOL benya valójában). Néha, évente 2-3 alkalommal teletankolom OMV MaxxMotion 95-össel, ez kb. 10Ft-tal kerül többe. Van benne tisztító adalék, illetve egy kicsit mintha kevesebbet is fogyasztana belőle, de lehet, hogy csak placebo. De ettől nem fog eltűnni a hibajelzés.

Jut eszembe, ki is lehet villogtatni a hibakódot, ha nem akarsz PCV-vel kísérletezni. Suzuki szakszervizben 1-2 ezresért megnézik, de talán házilag is lehet, nem tudom pontosan. Google megmondja.

Szervót be lehet tenni gond nélkül.

15"-os kerék, hát... Az a baj, hogy 195/45-ös gumi kell a felnire, a fogyasztásod meg legalább 1, de inkább 1,5 literrel meg fog ugrani. 195/50-es kerék bele fog érni a dobba, fel ne tedd! 195/45-ből pedig kicsi a választék, de legalább drága :D
Arany középút lehet egy szép 14"-os felni. Én maradtam a 13"-nál, OZ felni, szerintem jól mutat vele, és a jó fogyasztás is megmaradt, de ez persze ízlés kérdése :R

szerk: ha már ülés csere, fel szokott bukkanni GTi ülés is. Én beletenném, nagyon kényelmes! Aránylag értelmes áron fel lehet lelni, figyelni kell FB-on a Suzuki adok-veszek csoportokat (van egy pár).

[ Szerkesztve ]

(#40) bacsis válasza ^Clown (#39) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

hááát, ezt a PCV szelepet még senki nem ajánlotta... és ha ki is lehet tisztítani akkor egy próbát megér :B
az ajtót meg első körben persze be olajozzuk azt meglássuk...
Igen jó lenne a 14-es felni is, 185-ös gumival...
Érdekes ez a fogyasztás téma a szélesebb gumiknál... itt is megoszlanak a vélemények.. valaki azt mondja hogy igen, iylen 1,5-2 literrel megnőhet a fogyasztás.. valaki azt mondja hogy pár deci/fél liter lehet a többletfogyi, mert már elég erős a motor és nem erőlteti meg annyira a szélesebb gumi (1,3-as 16 szelepes)
Igen-igen erre a GTi ülésre gondoltam, bár aszondják hogy nagyon hasonló a GS ülése is csak az jóval kényelmetlenebb :DDD szoktam figyelgeni a fészbukkon ezeket a fórumokat, de sajna elég ritkán látok felkerülni főleg jó állapotú üléseket...

jahh még valami: Átment a kocsi műszakin... a srác "kikötötte" a motor hibaledet, hogy ne világítson.. de annyira, hogy mikor gyújtást adok a kocsinak, ugye akkro sem gyullad fel a hibaled :DDD
Ezt a PCV szelep kipucolást megpróbálnám de ahhoz hogy megnézzem sikeres volt-e a mutatvány valahogy vissza kéne kötni a hibaled-et.. van tipped hogy mit csinálhatott vele a srác? ne kelljen már iylen szarság miatt elvinnem hozzá a kocsit :B

[ Szerkesztve ]

(#41) ^Clown válasza bacsis (#40) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Nekem ilyen ülésem van (ez a GS?), szerintem jó, nekem bejön (184cm vagyok).

Én inkább azt olvastam, hogy megdobja a fogyasztást. A váltóméretre kell odafigyelni, azzal van tapasztalatom: 175/70 R13-as gumikkal vettem az autót, aztán lecseréltem a gyári 155/70-re, azóta 1,5 literrel kevesebbel járok ;] Igaz, itt nem csak a szélesség játszott szerepet, hanem a kerék kerülete is nagyobb volt + szélesebb is.

Aham, szóval 16v-d van. Abba mindenképp érdemes 5W-40 olajat tenni, 10W-40 szerintem vastag. A fogyasztásod is jobb lesz a kicsit vékonyabb olajjal. (bár erről még nem volt szó, mit tettél bele).
Szelepszár-szimering sajnos típushiba a 16v-nél, azt onnan lehet észrevenni, hogy kicsit elkezdi enni az olajat, illetve hidegindítás után közvetlenül kékes füst jön, de ez hamar abbamarad. Általában 150.000km körül jön elő, elkerülni nem lehet sajnos. Javíttatása olyan 40K körül van, HF-et le kell venni (állítólag meg lehet oldani levétel nélkül is, de macera, kevesen vállalják).

Érdemes beregelned a regiswift.hu oldalra, elég nagy tudás összegyűlt már ott. Jó arcok a srácok, igaz, találkozón még nem voltam (de ideje lenne már :) ).

Vezérlés mikor volt cserélve? 5 év vagy 100.000km-enként kell. Szíj mondjuk Gates, Dayco vagy Conti (és gyárit vettem), feszítő SKF vagy Koyo legyen. Vízpumpát is cserélni kell, Aisin az erősen ajánlott márka.

(#42) bacsis válasza ^Clown (#41) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

így ránézésre nem tudom megkülönböztetni a GS-t a GTi-től.. ha egyáltalán van különbség :DDD :B miylen olaj van benne? háát kérlekszépen ELF... azt mondta haver hogy az jófajta Forma1-es kocsik is ezt használják... egyebet nem tudok róla kéremkapcsoljaki :B
valamerre megvan még a flakon egy kevés ami maradt benne a fűnyíróba is azt rakom.. a fűnyíró is mindíg azt kapja ami marad a kocsiból :DDD
sajna nem tudom mi az a szelepzár szimering, mondjuk mgé a gugli segítségével mgé talán némi fogalmat tudok róla összevakarni de a HF-ről végkép enm tudom micsoda :B az viszont tuti, hogy nálunk még nincs vele baj, mert nem eszi az olajat, és nem füstöl kéken.... de még "csak" 132ezer km van benne mondjuk...
Vezérlés? úgy látom gugli alapján ez is valami motorral kapcsolatos téma... tuti nem volt még sose cserélve :B
na nagyjából ezért nem regisztrálok a regiswift.hu-ra, mert az nagyjából pont olyan lenne mintha a nagymamám regisztrálni a prohardver-re... az alapfogalmakkal sem vagyok tisztába' amit ott írnak az nekem kínai :B
haverok, ismerősök bütykölik a kocsit, azt jó'van az :DDD bár az utóbbi időben próbálom tápolni magam :B
Motor hibaled visszakapcsolására van tipped? :B

(#43) ^Clown válasza bacsis (#42) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

GTi ülésben még nem ültem, de csak jókat olvastam eddig róla. A másik ülésnek az az előnye, hogy fele annyiért megkapod :)

Jó az ELF olaj, de legközelebbi cserénél ragaszkodj az 5W-40-hez (ha nem azt akarja belerakni a cimbora).

Vezérlés alatt a vezérműszíjat szokták érteni, illetve a vezérműszíj-feszítő csapágyat (és ha kicsit tágabban értelmezzük, akkor a vízpumpát is, mivel a vízpumpát is a vez.szíj hajtja). Ha nem tudod mikor volt cserélve, akkor cserélni kéne szerintem. Amikor én vettem az autót, az első volt azt lecserélni, szerelő meg is mutatta, hát szép repedezett volt...
Bővebben: A forgattyústengely által hajtott vezérműszíj hajtja a vezérműtengelyt, amely a szelepek nyitását és zárását vezérli, ezzel pedig lehetővé teszi a motor működését.
Elsősorban a forgattyústengely és a vezérműtengely közötti összeköttetést biztosítja (a dízel motorok esetében a befecskendezőszivattyú)

Ha elszakad, megáll a motor. De nagy baja nem lesz! Ilyenkor ugye a szelepek (amiből neked 16 van) össze vissza mozognak, de szerencsére ez olyan motor, hogy nem tudja a dugattyú elgörbíteni őket. Csak megállsz vele a pusztában :)

Szelepszár-szimmering meg egy gumi-szerű gyűrű, amiben a szelepek le-fel mozognak, ezek tartják a helyén az öntvényben. Sajnos gyárilag nem valami jó minőségű került bele, így az említett kb. 150k km alatt elkopnak, ekkor a szelepek mellett, mivel a szimering nem tömít rendesen, szökni-fogyni kezd az olaj, bekerül az égéstérbe, ekkor jön a kék füst (tipikus olaj-égéskor van kékes kipufogó-füst).
De ha ezzel nincs gáz, akkor örülj neki, használd tovább a gépet, nem kell rágörcsölni :)

HF: hengerfej akart lenni ,bocsi :)

szerk: maga a 16db szimering filléres tétel, a munkadíj a sok, plusz ugye ha leveszik a HF-et, akkor síkoltatni kell (levesznek belőle kb. 0,1-0,2mm-t, hogy teljesen sík legyen), új HF tömítés, új szelepfeél-tömítés, és úgy vissza. Szóval sok a meló vele, anyagköltség viszont elég kevés.

[ Szerkesztve ]

(#44) bacsis válasza ^Clown (#43) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Köszi az ülésekkel kapcsolatos infót :R
tuti hogy nem volt vezérműszíj cserélve, mrá csak abból kifolyólag, hogy oké 2. tulajok vagyunk, deeee 1,5 évesen vettük a kocsit 13ezer km-el :B és mi tuti nem cseréltettünk ilyesmit...
ahha ezt a szelepzár szimeringes témát értem, egyenlőre akkor sincs ilyen problémánk, de azért figyelgetni fogom, és egyből cseréltetem ha megjelennek az első tünetek...
Már csak azt taláéljuk ki hogy tudnám visszakapcsolni a motor hibaledet :)
szerinted egy "szervósítás" mennyibe kerülne?

(#45) Nkboy válasza ^Clown (#43) üzenetére


Nkboy
senior tag

.........amiben a szelepek le-fel mozognak, ezek tartják a helyén az öntvényben.
A szimering tartja a szelepet a helyén? Vagy csak fogalmazási hiba? :)

A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással

(#46) ^Clown válasza Nkboy (#45) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Butaságot írtam, a tömítést végzi a HF és az égéstér között, köszi, hogy szóltál :)

(#47) bacsis válasza ^Clown (#39) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

Ez a leírás jó 16szelepes suzukihoz is?
Abból kifolyólag, hogy kiszedtem a légszűrőt hátha lesz alatta "valami" de nem volt.. kép alapján még hasonlót sem találtam :(
szerk: rágugliztam az 1,3 8v motorterére, kissé elüt a mienktől :B :U

[ Szerkesztve ]

(#48) ^Clown válasza bacsis (#47) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Tényleg... Még csak a 8v-hez találtam meg a szerelési útmutatót, de előtúrom a frissebb kiadást is, amiben már a 16v is benne van.

szerk: pdf-ben feltöltöttem a 16v-t is tartalmazó könyvet.

[ Szerkesztve ]

(#49) bacsis válasza ^Clown (#48) üzenetére


bacsis
Közösségépítő

uh szuper vagy köszi, vasárnap ránézek :R

(#50) potyautas válasza bacsis (#5) üzenetére


potyautas
csendes tag
LOGOUT blog

Azt írtad, hogy "megbízható családi autó" a cél. Ez, az. Nem kell hozzá tuning! A fogyasztásán sincs mit variálni, hiszen ettől jobbat úgyse hozol ki belőle.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.