- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális Állampolgárság Program
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Asszociációs játék. :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Mindent a StreamSharkról!
- Szólánc.
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
raggg
senior tag
Amit belinkeltél egy osztálydiagram, amit elsősorban a programban létező objektummodell leírására használnak. Amit te keresel, az az UML állapotátmenet diagram (state diagram, lásd például: [link]).
Ez jóval egyszerűbb, nem kell órákat eltölteni vele, és ez szolgál az egyes objektumok állapotainak leírására. Szerintem ha csak a saját munkád minőségét befolyásolja (értsd nem kerül bele valamilyen dokumentációba), akkor felesleges gépen rajzolgatni, elég ha egy papírra felkarcolod. Szerény véleményem szerint az se fontos, hogy 100%-ig UML szabályok szerint működjön, úgy csináld, ahogy neked érthető. Ha mindenképp gépen szeretnéd, akkor pl. a Dia-t ajánlom, ingyenes, működik, átlátható - nincs benne semmi extra.
Egyébként ha javasolhatok valamit, akkor ne a programkód (~függvények) felől közelítsd meg a problémát, hanem ilyesmi kérdésekre keresd meg a választ:
- Milyen objektumok vannak az alkalmazásban, amik állapotokat változtatnak?
- Milyen művelet hatására vált állapotot egy adott objektum?
- Hogyan viszonyulnak egymáshoz az állapotok? Melyik állapotból melyik másikba kerülhet át egy objektum?Ha ezt sikerül feltérképezni, sokkal egyszerűbb lesz a konkrét kódot elkészíteni és általában jobb is a végeredmény a kód felépítését illetően.
Remélem valamennyit tudtam segíteni.
ragklaatPS
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest