- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
AssAssynn
őstag
Első generációs (2007-13) Peugeot 308 SW (benzin) van valakinek tapasztalata, véleménye? Látom, hogy ebből létezik olyan, amiben 3 üléssor külön osztott ülés van hátul.
Nem tudom pl. egy Xsara Picasso-hoz képest ez mennyire jó/rossz? -
MC Pite
veterán
2010el lett vége a Xasar Picassonak, benzines 2009ig készült belőle.
Ennek a motorja strapabíró, jól fogyaszt, maga az autó is erős rokonságot mutat a Berlongóval, elég megbízható.
Nekem volt 2000es 1.8 meg 2007es 1.6 (chippelve) benzines, nagyon szerettem őket.
Én az az 1.6VTi-től sevfélnék annyira, de több a hibalehetőség benne az tény.Picassokból nehéz normálisat találni, a legtöbb elhanyagolt családi igásló.
Ha veszel egy normálisabb XP-ot, minden folyadék, szűrő és szíj (év vízpumpa) cseréje után preventive
-a hátsó lengőkar csapágyat cseréld
-a BSM csatlakozókat (üa szivattyú saruja miatt) takarítsd meg
-dobbetétet kerékcserénként félrehúzni elől, és a komposztot kitakarítani, hogy ne rohadjon el a küszöb.Ennyi, innentől kb bombabiztos.
-
AssAssynn
őstag
válasz
Thocy a ZAGY #5545 üzenetére
Xsara Picassot tudtommal nem gyártottak 2016-ig. Most vagy 2006-ra gondolsz, vagy ez már nem Xsara akkor. Vagy én nem tudok valamit.
-
Thocy a ZAGY
tag
válasz
AssAssynn #5544 üzenetére
2016-os Xsara Picasso 1.6 benzin 110LE nagyjából pont 200.000 valós kilométerrel tapasztalat, hogy bírja a kis tavolságokat (napi 2x5 km, heti 2-3×30 km, havonta 1-2×120 km, évi pár alkalommal 500-1500 km).
Gyakorlatilag folyamatos (digit) klímával a fogyasztása átlagosan 8 liter körüli vegyesben. Hosszabb normál utakon tudja a 7 körülit, autópályán és városban inkább 9. Három kisgyerekkel nem vadul, hanem a forgalommal együtt haladva.
Hetedik éve van nálunk, még sosem hagyott ott sehol, csak kopó/előírt alkatrész/olajcserék oltak, műszakikon simán átmegy. Nem rohad sehol. Simán újra venném.
-
válasz
AssAssynn #5540 üzenetére
Hát az, hogy jobb, sztem relatív, de tény, hogy újabb konstrukció a C4 Picasso, több benne a high tech, és a töréstesztje is jobb. Motorból a már említett szívóbenzinesek ajánlhatók a benzines palettáról, de ezek nem fognak keveset fogyasztani. Keveset csak a Prince motorosok fogyasztanak (1.6 VTi és THP), de ezekkel nagy sok lehet a probléma, így nyugodt szívvel nem ajánlhatók.
-
AssAssynn
őstag
válasz
Superhun #5537 üzenetére
Köszi. És ez a C4 Picasso jobb mint a Xsara?
Illetve milyen motor ajánlott ebből az említett felhasználásra, ami keveset eszik?#5538FRENK1988 Egy hónapban max 1-2x megyek el ilyen 20km oda - 20km vissza távra, máskor végig ez a helyben rohangálás megy. Illetve még negyed évente van egy 200 oda - 200km vissza táv.
-
-
AssAssynn
őstag
Sziasztok!
Vásárlás előtt állok, és szóba jött két Citroen típus, ezért vagyok itt.A terv:
- 1 millió alatt
- benzin /hibrid lol
- hátsó ülések elég szélesek legyenek a 2 gyerekülés + a középen ülő asszony számára; és akár egyenesen belőhetnénk azokat a típusokat, ahol a hátsó üléssor ilyen külön ülésekből áll
- fogyasszon keveset! (napi 2-3-szor, oda-vissza 1-3 km-es távra használom, szóval csak rohangálok vele lakott területen belül - ez a használatának 90%-a)Mit ajánlanátok erre a célra?
Máshol a xsara picasso-t ajánlották, illetve most fedeztem fel még a berlingo-t. Szerintetek ezek közül melyik lenne a jobb? Vagy akármit is meghallgatok ötletnek. -
Hauptmann
veterán
BUÉK minden márkatársnak.
-
Hauptmann
veterán
-
falbert
csendes tag
Sziasztok!
két kérdésem lenne:
Valaki volt idén puretech 1.2-es motorral vezérlés cserén? Mennyibe fáj ez?
ill.
Van-e esetleg itt köztünk olyan, akinél ténylegesen motorcserét kellett végezni a szíj szétmálása miatt bekövetkező hibák miatt? (persze-persze, 2017-ben váltottak, de külföldi fórumokon simán szembejön 2019-2020-2021-es puretech motor garanciális cseréje ugyanezen hiba miatt)júniusban vettem egy Peugeot 2008-ast (2020-as, Puretech 1.2, 130ló, 8-as automata). 12 ezret toltam eddig bele és eddig a saját kocsijaimat hobbi szinten, de magam szereltem (egy vezérlés csere még belefért, viszont ez még garis). Az eddigi tapasztalataim:
Az autó szép és jó, DE
Eldobtam az agyam, hogy a kocsiban 3 hibakód is van és ezek ilyen "fantom" hibák (korábban nem is hallottam ezen hibák létezéséről, de mint megtudtam, a franciáknák már a gyártósorról lehet így gurult le)
a kocsi szerelhetősége nem túl baráti (nem, nem trabanthoz vagyok szokva) ... a vezérlés cserével már barátkozok, de láttam, h a váltóolaj cseréje sem triviális
a váltó és a motor működése "baráti", viszonlyag alacsony fordulatszámon is van nyomaték és a váltó is szépen teszi a dolgát (megszokást igényel) -
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
-
Hauptmann
veterán
Boldog Karácsonyt
-
vzozo
senior tag
válasz
MC Pite #5526 üzenetére
Így sír mert állóhelyzetben tekered a kormányt
Egyébként ugyanígy csinálja normális vezetés / kanyarodás / parkolás közben is, csak forgalomban inkább nem álltam neki videózni.Igazából nem néztem meg semmit, majd ha asszony visszahozza a kocsit, akkor ránézek egy zseblámpával.
-
MC Pite
veterán
Így sír mert állóhelyzetben tekered a kormányt
Passz, gondolom burkolatot figyelted már?
Ha van felső csapágyazása a rudazatnak, az még esélyes. -
vzozo
senior tag
Sziasztok!
Ez egy 6 éves PUG 308-as és néhány napja elkezdett nyigorogni a kormány tekergetés közben, lásd a videón hanggal: https://1drv.ms/v/s!AopPs98yBQWli9YciBtCGS0StFkaNg?e=XzcFb9
Esélyesen "belülről" jön a hang, mivel ha kiszállva tekerem, akkor nem nagyon hallok semmit, bár tény, hogy a dízelmotor traktorzúgása elnyomhat ezt-azt.
Találkoztatok már ilyesmivel? Tudom, szerviz, de így karácsony táján ez nem lesz egyszerű.
-
FRENK1988
veterán
Sziasztok!
C4 GP 2008ból a hires 1.6HDi 9HZ. Kifuj a porlasztom. Ezt szeretném megcsináltatni (esetleg beméretni) illetve ha már a boncasztalon van akkor egy izzitógyertya cserét is eszközölnék.
Ennek a munkadíj resze érdekel az anyagár tiszta (60k körül a gyertya, 20k a tömités 25korul a bemérés?), hogy hogy készüljek anyagilag. Nem szakszervizes ár érdekel, meg tudom sok minden közbejöhet, de nem akarom magam lehúzva érezni.
Koszonom -
MC Pite
veterán
válasz
Superhun #5522 üzenetére
Elvileg igen. Azonban Magyarországon...
Igazolnod kell esetleg hogy te vagy a tulaj, esetleg érdeklődni hogy szeretnél tőlük valami szervizelést is kérni, mert amúgy nem nagyon mozdulnak rá a gyakorlatban.Régebben lekérhetted magadnak, ma már fizetős a servicebox (fábiáné nem tudom megy-e, melós proxyval nem megy).
-
-
Köszi szépen a válaszokat!
Superhun: Igazából nálam évente olyan 18-20-at fog menni. Májusban vettem 5100km-rel.
6000-nél vittem olajcserére, vagyis most lenne esedékes a 10k ciklus szerint.
Siessek időpontért, vagy a 15k is jó?
Akkor lesz kb. aktuális a kötelező garis szervíz.ui.: Amúgy a múltkori gond megoldódott: a jobb oldali első kerék nem volt rendesen felcsavarozva. Egészen minimálisan kotyogott. A gumis meghúzta, és azóta minden futómű/fék gond megszűnt.
-
MC Pite
veterán
Ha normálisan felszerelt és kombi, akkor nekem add el, borzasztó problémás; privátban küldök telszámot
.
De addig is PSAB71.2010-es olajjal etesd (gyár is ezt rakja bele, márkakóklerek természetesen nem; hanem jobb esetben 2312-őt), és ennek nagy baja nem lesz. Vezérműszíjat 100knál cserélném, olajat 15-20k/1év, felhasználás függvényében.A 2016os változtatások előtt a megfelelő olajjal kicsit, a nem megfelelő olajjal k*rvára málott a vezérműszíj, ami eltömítette akár a szűrőkosarat, meg a nem megfelelő olajjal gyorsabban kokszosodott (meglepő). Ennyi a valóságtartalma.
De hát downsize, benzines, turbós, össze szerelő köpköd minden ilyet. normálisabbak is. Szerintük városba a 208asba is inkább 1.6 vagy 1.5 HDI mototort keleltt volna venni a szívó 1.2Pt helyett(2018); nyilván... -
Sziasztok!
Ha már motorokról van szó...
Van egy 2018-as 308-am 1.2-es 130 lovas 3 hengeres turbós puretech motorral.
Jelenleg 16 ezer km-rel.
A régi autóm szerelője azt mondta néhány napja a motorról, hogy 60 ezernél adjam el, mert teljesen megadja magát a legtöbb ilyen motor.
Nem volt idő jobban kifejteni, hogy mire gondolt pontosan.
A régi kocsim nagyon jó kezekben volt nála, ugyanazzal soha nem kellett kétszer mennem hozzá, vagyis a szekértelmében eddig nincs okom kételkedni.Szereintetek mennyire megalapozott ez a kijelentés?
-
-
Hauptmann
veterán
-
mycso
veterán
Sziasztok, 1.6 puretech motornak milyen ismert hibái vannak, mennyire ajánlott?
Konkrétan peugeot 508, 2019- (180, 224).Illetve úgy egészében, ha van tapasztalat, az új 508-as mennyire egy jól sikerült történet? (motor, váltó, futómű, elektronika...)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B350 R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- 150db DELL Universal Dock D6000 dokkoló (452-BCYH) (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest