Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
sch_a
addikt
Olyannal találkoztatok már, hogy a kuplung pedál melegben akad és nyikorog? Van hogy annyira beakad, hogy fel sem jön teljesen benyomás után. 25 fok alatt, illetve miután lehűtötte bent a levegőt a klíma, elmúlik. Oké hogy hőtágulás... de lehet ezzel kezdeni valamit?
-
Eagl3
veterán
Sziasztok!
A 2016-2017 körüli Peugeot 508 1.6 turbós benzin motorjai is kerülendőek vagy az utolsó szériákat már javították? -
snipy
tag
válasz
molnarpeter #4010 üzenetére
Kormányszög jeladó lett kalibrálva, a többire ránézünk menet közben.
Doki42 megnézzük
Sub-ZeRo Tárcsát, betétet most cseréltem /ATE/, azért ránézek...fene se tudja
Köszi midenkinek
-
molnarpeter
nagyúr
ABS szenzorok jeleit össze kéne hasonlítani menet közben, esetleg ESP oldalgyorsulást és kormányszöget is meg lehet nézni mondjuk, amikor csinálja a dolgot szerintem
ha fékezés van, a gázt elveszi a vezérlés. Mondjuk ha nincs semmi kijelzés, akkor a féket is érdemes lehet körülnézni, akár csöveket, abs kockát is, de ezek csak tippek.
-
snipy
tag
Sziasztok
Peugeot 407 2.0 HDI a következő a probléma: menet közben "rángat", mintha üzemanyag gond lenne. Jobban megfigyelve, viszont inkább fékezget, hintázik az autó. Autópályázás után is melegebb a tárcsa, mint kéne. Találkozott ilyennel valaki?
Lehet ABS jeladó vagy érzékelő gyűrű probléma? Vagy más egyéb...
EX PUG márkakereskedésben diag nem mutatott semmit. A feleségemet megkérdezte a szerelő "nem nyomkodja a féket menet közben?" -
helgi
aktív tag
Az 1.6 HDi motor újabb és korszerűbb, jobban bevált mint a 2.0HDi?
-
MC Pite
veterán
Akár, de azok öregek mint az országút, rengeteg a valóságban fél és 1millió km között. Az 1.9esek még regebbiek.
Plusz nem ártana, ha nem a jófogás/nlcafe/babamamaszoba/markeplacen; hanem hasznaltauto.hu és joautok.hu-n autót keresni, ahol szűrhető, és nem teljesen fogalmatlanok töltik oda fel a hirdetéseket.
De szerintem esetedben (megkockáztatom laikusként) jobban jársz az 1.6 NFU benzinessel, főleg rövid távokkal.
Vagy Xsara Picassokkal is bővítsd a keresést, szintén ezzel a motoral, hosszab távon kellemesen tud fogyasztani az áramvonalasabb, de belül még mindig nagy és jól variálhatt kasznival. [link]
Szerk: helyben benyakal kb bármi 8-9-et, és tuti olcsóbb még így is fenntartási egy MPI benzines (ezek mind olyanok, sokkal kevésbé kokszosodók) hosszútávon(birtoklási időben), mint egy (főként 109 lovas) 1.6 HDi, vagy bármi hasonló dízel. De ezt még a közepesen laikusok is tudják elvileg hogy rájuk jár csúnyán a rúd...
De még ebbe is a szerelőd 98%-os eséllyel 10W40-es olcsó ásványi sűrű szar olajat fog tenni, amivel (és a városi használattal) így is lustulni/elrakódni, kokszosodni fog, de legalább nem kell többszázezres javításokra számolni ilyenkor (kivéve ha előted is ilyen olajjal és alacsony fordulaton ba...tták a motort, mert az még ezeket is megöli). -
helgi
aktív tag
Nem úgy értettem, az tiszta. Akkor lehet érdemesebb a 2.0hdi motorral keresni.?
-
helgi
aktív tag
Köszi a segítséget. Hú, ennyire nem vagyok benne a kasznik ismeretében. Városban használnám legfőképp. Amiket néztem a jófogáson, azok 2006-2008-as évjáratok. A linket nem látom.
-
MC Pite
veterán
Milyen korú? A 110 és a hármasban a 120 livas egyhatos az jó, de 7,5-8 le fog csúszni.
Aki szerint az 1,4 kevesebbet kér ebben a testben, az...nem ért hozzá (főleg ha TU3ról beszélünk).
1,6 HDi 90/92 lovas verziójával szemezz, meg a cikkel ami linkeltem (nem tudom melyik része friss, tán az adblue-s). -
helgi
aktív tag
Sziasztok, Citroen Berlingo vagy Peugeot Partner autókban gondolkodom, de a motorokkal nem vagyok még tisztán. 1.4 , 1.6 benzin, vagy 1.4 , 1.6HDi? esetleg 1.9 szívó diesel? Nektek mi a tapasztalatotok? Az 1.9 szívó dízel volt a családban anno, az remek volt. Manapság igen ritka. Amit eddig megtudtam, hogy az 1.6 benzin igen sokat fogyaszt, vegyesben is 9 liter felett, ez sok. Marad 1.4 benzin és az 1.6 hdi.
Mi a véleményetek, tapasztalatotok? -
MC Pite
veterán
válasz
SECTORnooB #3961 üzenetére
https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/07/27/mitol_doglik_a_hdi_tdci/ cikk frissítve: [link]
-
válasz
Sub-ZeRo #3995 üzenetére
Mondjuk a szerelő szerint normális hangja van a motornak, csak 21 évesen kopott. Magyarázott valamit, hogy ezeknék az 1.4 benzineseknél van valami, ami a főtengely körül kopik, és attól kerregő, kopogó, kicsit dízeles hangja van ennyi idősen. Azon kívül nem hallott három hengerezésre utaló hangot.
Én is elektromos gondra gyanakszom, de valami általánosabbra, mert az index relé néha elkezd kattogni marha gyorsan, amikor nincs index bekapcsolva, egyszer pici füstcsík is jöt onnan, de baja nem lett, és elmúlt. Illetve az autórádió néha elhallgat egy pillanatra.
-
válasz
Stylewars_kp #3991 üzenetére
Agregáttal?!
Ha a motorra vagy kíváncsi 1.6 benzin. -
AXisBOLD
addikt
válasz
Sub-ZeRo #3986 üzenetére
a tartót használtan vettem, nincs hozzá átalakító, de azt hiszem gyárilag se volt.
ha már egyszer nekiállok, megcsináltatom rendesen, de köszi a tippet!
a terheléssel kapcsolatban meg legyen igazad, de biztos ki van ez találva, nagy gond nem lehet vele.
köszi a segítséget!
-
válasz
AXisBOLD #3982 üzenetére
Nincs mit.
Elméletben kapnod kell hozzá egy átalakítót én kaptam, de nem kell, mert nekem is 7 tűs a horog melletti csatlakozó.Nekem is ilyen 60K-ban állt meg. A szerelési költséget nem tudom, mert nekem annó mást is csináltak a kocsin és akkor rádobattam a horgot is.
Esetleg úgy tudod még költség hatékonnyá tenni, hogy egy ilyet veszel csak a horog mellé. [link]
Én ilyet is vettem hozzá és így oldotta meg a szerelő. Így mondjuk kell egy autóvillamossági szerelő és neked a hátsó lámpából meg tudja oldani a bekötést.
Tudom, nem teljesen szabályos, de nekem is így van megoldva.Szóval ez könnyedén le is szerelhető, ha épp nincs szükség a vonóhorogra?
Igen. 2 csavar fogja .Ahogy látom, bármilyen 206-ra csak 50 kg-os függőleges terhelésű van az oldalon.
Nekem 75/1400 de nekem kombi van. Gondolom ez kocsihoz ki van számolva. Amúgy meg el kell hogy bírja a tartót meg a cangákat. A tartó amit rendeltél, az maximum 45 kg-ot bír el. Egy az 50-es horog pont elég neki. Ha ezt a tóltulod, akkor nem a horog miatt aggodnék, hanem a tartótól.
Jah nekem ez is van csak nincs bekötve. [link]
-
MC Pite
veterán
válasz
nullpoint #3975 üzenetére
Sajnos vagy nem sajnos akadnak még ilyen motorok (pl a mostani autómnál is a menetrögzítőre van szorítva az ember, mert ott is ez fogja). Ez nem jó, de ettől még nem lesz szar a motor ha nem kóklerek nyúlnak hozzá.
De valóban, akad itt a vezérlés környékén pár dolog; de nagyban rásegít ha a kokszon kitámasztanak a szelepek (főleg, hogy ugye itt fojtószelep helyett is ezek dolgoznak).Nem nagyon tudok olyan motort, aminek ne nagyon lenne gyengébb pontja (TU5JP4nek speciel épp nem tudok, de más tészta) - bármilyen márkából. 99%ban a userek és a szerelők tudnak nagyon sokat rontani azon ami esetleg nem elég golyóállóra lett megcsinálva - amire sokszor a gyökér kezelésit írók is rá tudnak segíteni, még ha kevesen is olvassák el, de vannak akik emiatt mutogathatják hogy de hát ezt is megengedték...
Franciából egyébként ha jobban állsz, összeszedhetnél pár pontot ide - vagy ha az a konklúzió hogy 2013tól módosítottak egy csomó dolgon és korábbit ne nagyon vegyünk VTi-t, az is egy infó.
Mondjuk engem az EB érdekel sokkal jobban, de annál még nem nagyon hallottam problémákról, igaz, felénk ritka motornak számít. Húgom meg egy EB0-át gyilkol, de neki meg úgyis hiába mondok bármit, még úgyis, hogy a korábbi autójánál EP3-al is beigazolódott, hogy olajjal nem játszunk, és nem csak én ijesztgetem...
[De ott a VAG konszern másik örök kérdése, vacak iszákos gyenge közepesen megbízható 1.6 MPI, vagy 1.2TSI - inkább az utóbbit javíttatom egyszer, minthogy az előbbit használjam, és annál is nagy az esély, hogy beüt valami. Nem lehet mindig fosni, de tudni kell mikre érdemes figyelni, hova kell vinni, és nekünk is mire kéne figyelni. Haha, miközben sűrű ásványi vackokkal rövidtávon, alacsony fordulaton gyilkolják szét a tulajok a motorokat/hajtásláncokat. ]
-
válasz
Sub-ZeRo #3981 üzenetére
Köszi, utánanézek.
(#3983) molnarpeter: Azt mondták, hogy szerintük ezek okozhatják, így ezeket nézték meg próba képpen:
- Alapjárati motor, és annak a környékén elvileg van valami, amit ki kell néha pucolni.
- gyújtótrafó
- gyertyák (ez maradt is, mert cserések voltak)
- valami hőmérséklet szenzor, ami az alapjárati fordulatszámot szabályozza
- hibakódot olvastak ki, de nem volt semmiLégyszi nézzétek el, most tanulom, hogy mi minden van egy "modern" autóban, és a Skoda 105s-nél vagyok lemaradva, ahol még kézi szivatóval lehetett az alapjárati fordulatszámot szabályozni.
Ja, meg ami nekem furcsa volt: Azt mondták, hogy kiolvasni sem tudják a hibakódot, mert mire előszedik a műszert, addigra (egy időre) megjavul a motor, és eltűnik a hibakód.
Létezik az, hogy eltűnik? Nem szokása ezeket megjegyezni?
Meg hogy miért nem hagyták úgy és vérték meg míg megint jön, hiszen marha egyszerű reprodukálni. -
AXisBOLD
addikt
válasz
Sub-ZeRo #3979 üzenetére
köszi a linket!
206 5 ajtós, a tartó pedig 7 tűs, de még nem láttam, holnap megyek érte.
viszont a horog + elektromos kiegészítő már elég fájdalmas 61k
+ majd a jó kis szerelési költség.
Tudom, hogy nagyjából ez az ára, de mi kerül egy ilyen faék technikán relatív ilyen sokba... na mindegy.
Szóval ez könnyedén le is szerelhető, ha épp nincs szükség a vonóhorogra?
Szerk: nem biztos, hogy jó lesz ez a típus. Csak 50kg a függőleges terhelhetőség. 3 bringával meg az önsúllyal simán lehetek fölötte....
-
Szia!
Haver most vett egy 206 SW-t és neki is rángatott a motor, de ő megtalálta a hibát. A gázolaj szűrőből hiányzott egy tömítés és gázolaj a kábelt kiette a műanyagot, szó szerint letestelt és nem tetszett a motornak. Lehet neked is a kábel köteget kellene végig nyálazni hogy nincs e valami kábel lenyúzva.
-
Sziasztok!
Keresek olyan szakit, aki 306-os Peugeot rejtőzködő elektronos gondjait kideríti.
A motor rángat, egyre jobban.
"Mindent" cseréltek próbaképpen, így valami kontakthibára gyanakszom.Illetve szeretnék venni hozzá hibakód kiolvasót, de állítólag nem jó hozzá bármi. Ebben hol találok útmutatást?
Köszi!
-
válasz
AXisBOLD #3978 üzenetére
Szia
Én ilyet vennék. Nekem is ilyen márka van (focus kombi) és tökéletes. A lököst sem kell kivágni, ha nem kell, leveszed a gömböt és csók. Szerintem tökéletes ide.
A bicajszállítód nem tudom milyen dugós (7 vagy 11) de elméletbe kapniod kellett hozzá átalakítót. Én kaptam a bicaj szállítómhoz.Bocsánat, ez 205-höz van.
Milyen 206? CC, kombi, 3+5 ajtó?
[link] Ez 206 3+5 ajtóshoz van.
-
AXisBOLD
addikt
sziasztok,
206-hoz (2005-ös gyártás) keresek vonóhorgot + csatlakozó szettet Thule Rideon 9503-as bringatartóhoz.
Milyet érdemes venni, mire kell figyelni? -
nullpoint
őstag
-
nullpoint
őstag
-
nullpoint
őstag
válasz
BlueSteel #3970 üzenetére
Amennyiben erről a motorról van szó , ahol a vezérműlánckerék csak csavarral van nekiszorítva a tengelyéhez, akkor kerülendő ezzel a motorral szerelt járgányt venni.
BMW/PSA 1.6 „Prince“
EP6.., EP6C.., N14B16A, N12B16Bővebben. (a nyelv ismerete nélkül is érdemes átnyálazni a dokumentumokat)
-
BlueSteel
tag
Sziasztok! Régi, és visszatérő kérdés, tudom, de visszaolvasva a fórumot, illetve cikkeket, véleményeket, még mindig nem egyértelmű, hogy a PSA (nem turbós) 1.6 VTi (120LE) motorjával szabad-e autót venni avagy sem.
A Totalcar által 2014-ben leközölt "Húsz motor, ezeket kerülje" cikkben egy kalap alá vették a THP és a szívó változatot, noha a szöveg a következő volt: "A 2010 tavaszáig gyártottakra sajnos a BMW-re lassan jellemző megnyúló vezérműláncok, valamint a lánckerék és a vezérműtengely közötti kötés lazulása jellemző, melynek következtében a vezérlés teljesen elállítódik.A turbóval feltöltött változatok a nagymértékű kokszosodástól (koromlerakódástól) szenvednek, ez rengeteg különféle hibajelenséget produkálhat, az egyenetlen járástól az öngyulladásig bármit. Aranyszabály, hogy minél fiatalabb évjárat, annál megbízhatóbb és hibamentesebb motor, hiszen azóta is folyamatosan fejlesztik-javítják. Érdekes módon a konstrukciósan nagyon hasonló 1.4 VTi-vel nincsenek ilyen gondok. Már csak a turbófeltöltés hiánya miatt sem. De itt is érdemes hallgatózni, ha csörög a vezérműlánc, cserélni kell."
Ebből akár azt a következtetést is le lehetne vonni, hogy egy 2011-es, 2012-es évjáratú, keveset (max~110e km) futott Citroen C4-et (1.6 VTi), vagy bármilyen másik, ezzel a motorral gyártott modellt miért ne lehetne megvenni, hiszen a kokszosodás elvileg nem áll fenn, 2010 után gyártották, max a vezérműláncra kellene ránézetni egy szerelővel, a biztonság kedvéért (?).
A kommentek között ugyanakkor fellelhető a "betegágy" meg az "egyébként nincs gond vele, teljesen jó, ha a megfelelő olajat kapta" is.
Van a fórumtársak között olyan, aki szerelőként jól ismeri, vagy ezzel a motorral szerelt autót huzamosabb ideje hajt és van negatív/pozitív tapasztalata?
-
ftc
nagyúr
válasz
echterion #3966 üzenetére
Ha jól emlékszem...Első verzióknál volt egy kis szelep beragadási mizéria, mely végett kevesebb henger működött. A hiba oka a szelepszár átmérője volt. PSA később javította... Csak a korai modellek lehetnek érintettek. Pontosabb adatot nem tudok, tovább nem foglalkoztatott az ügy.
Ezért mondtuk, hogy csak facelift utánni verziót kéne megvenni - elég sok midnen javítva volt. S nem fogja otthagyni szervizre az autó árának minimum dupláját...
-
MC Pite
veterán
válasz
echterion #3964 üzenetére
Az 1.4 16V nem golyóálló. Nem rossz, de szelepdeklinél már a második tömítés szett is fossa az olajat, és ha klasszik/magyar szerelők által belerakott 40es félszintetikus vackokat kapott, akkor már a himbák/vezműtengely lassan kuka - és bontóban várólista van rá.
Más kérdés hogy ilyen súlyú autóhoz én nem látom értelmét; amikor a TU5JP4 az egyik legjobb benzines motoruk, nem eszik többet, és erősebb 20 lóval.
SECTORnooB: Ha azért vennél 1.6 HDi-t amit sejtek(olcsónak gondolt üzemeltetés), akkor ne tedd, maradj a benzinesnél.
[Meg lehet venni a dízeleket, ha valaki tudja hogy ezek már hányszor tették meg a Föld-Hold távolságot, ha tudjuk hogy az utolsó két tulaj azért vette hogy olcsó legyen tankolni, ha BSM és BSI hibalehetőségeivel vagy az "gyári" riasztó veszélyeivel tisztában van, tankolási é sFAP folyadék utántöltési összefüggésekkel, illetve azzal is, hogy az alacsony szulfáthamu tartalmú szintetikus olaj helyett ha vackot töltöttek bele, az mivel fog járni a motor, turbó és a részecskeszűrőre nézve. ]Katasztrófálisan lelakott 307eseket látni, légy kitartó mire egy épkézláb darabot találsz.
Plusz: 'A helyzet rengeteget javult a 2005-ös facelifttel, amikor harcsaszájat növesztett a 307-es,...' - érdemes ráncfelvarrás utánit venned; mert gyanítom nem vagy gyakorlott autószerelő, nehezebben ismered fel a problémákat, hamarabb vágnak át, és több bajod lesz a régebbiekkel/facelift előttiekkel. Még ha hitellel pótolod ki, akkor is bőven előrébb leszel már 1-2 év után is. -
echterion
nagyúr
Miért is? A legjobb PSA benzines több Pug szerelő ismerősöm szerint is, és nekem sose volt gondom vele a 13 év alatt, nálam még egy vezérlés megugrást is kihordott lábon a szelepek sérülése nélkül. Ha 307-est vennék, megint azzal a motorral venném. Ha megkapja ami kell neki kellő időben és minőségben, akkor a világból kivisz.
A BMW-s 1.6-os moci az, amit el kell engedni, de az nem került 307-be, később gyártották.
-
ftc
nagyúr
válasz
SECTORnooB #3961 üzenetére
Szia. Érdemes mindenképpen computerre kötni mielőtt megveszed. Elég sok elektronikai hiba volt akkoriban
Nekem anno 2006-os verzió volt - elektronika nem szórakozott csak a váltó..illetve éremes rámenni ara, hogy a hátsó fékek milyen állapotban vannak - nálam a jobb fele jobban fogott mint a bal.. illetve kézifék szórakozott télen befagyott alulró mindig...
Benzines 1.6 16V-t fejetsd el - PEugeotban a szerelők is lebeszéltek róla...
-
dj79
senior tag
válasz
SECTORnooB #3961 üzenetére
Szia! 1.6 Hdiből van olyan, amiben nincs dpf és dmf. Benzinesből 1.6 16v. Az 1.4 benzin szeret hengerfejesedni tudomásom szerint.
-
ftc
nagyúr
válasz
echterion #3959 üzenetére
Ennyiért ez a minimum...
Ingyenes javítást kaptam még az én nevem van a kocsi...csak a kopó alkatrészek nem számítanak bele...
308SW (2011)-hez képest jó előrrelépés. Ha minden jól megy akkor a köv csere a 206-os lesz majd vmikor...
De vissza másik autónkhoz : P206 - 1.4 Hdi
Nehezen startol - mintha nem kapná el elsőre - akku vagy önindító a lehetséges kialakuló baj?
-
MC Pite
veterán
Sub-ZeRo: Nem nagyon tudok buktatókról esetleg érdemes összemérnu a Belingoval, főleg a futóműben térnek el, Berlingoé tán jobban illik ezekhez.
ftc: Sok baleset mentes km-t!
C5 Aircross meglepő rénszarvas kikerülős tesztje: [link]
-
válasz
molnarpeter #3955 üzenetére
Hát ha napi 2x1-et nem is, de többet sem nagyon mennének vele. Á, nagyon keveset lenne használva, rövid távokra, esetleg egy évben 1 hosszúra, ha mennek nyaralni.
Amúgy szigorúan helybe lenne használva. -
Sziasztok!
Peugeot Rifterről mit lehet tudni? Buktatók? leginkább benzines motorral és manuális váltó kombinációról van valakinek már tapasztalata?
-
challo
csendes tag
Sziasztok,
Járt már valaki úgy, hogy melegen nem sikerült újraindítani az autót, csak ha újra lehűlt a motor? Hidegen pöccre indul, melegen nem is teker. (Citroen C4, 2005, 90 lovas 1.6 HDI)
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- Honor 8 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy Tab S10 Ultra / 256 GB / 12GB RAM / 5G / Ezüst / Független / 2,5 év gyári garancia
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest