- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MasterDeeJay: Quadro NVS 450 videókártya teszt (4 Dp port, passzív)
- gerner1
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- petipetya: Nagy chili topic. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
dussy
őstag
Sziasztok!
Hol találhatok infókat motorkód vagy alvázszám alapján?
Pl, hogy egy típus kettős tömegűvel van-e szerelve, vagy hogy ha nincs benne valami extra utólag megoldható-e?
Bocsi, ha láma a kérdés... -
Sziasztok!
Kicsit OFF , de autóbuzulás és PH így remélem megfér itt is!Idén is lesz márkafüggetlen ph autós tali Balatonon - minden érdeklődőt szeretettel várunk!
-
orosziem81
tag
Sziasztok.
Van itt egy video:
https://youtu.be/_5x2dVqyglQ3:32- nel kiszerel egy vezermu szenzort. Az fordatszam erzekelo?
-
orosziem81
tag
Sziasztok. Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI vezerles beallitashoz a lendkereket hogy tudom rogziteni?
-
MC Pite
veterán
Nincs választás, C4 Picassoból az EW 1.8 volt az elején, aztán az 1.6 VTI (EP6) váltotta; nem tudok róla hogy mekapta volna a TU5JP4-et vagy a TU alapú 115 lovas VTi-t (EC5, pl C Elyséeben).
PSA bontósok nem szeretik a bmw-vel közös benzineseket (89[himba/veztengely kopik, szelepdekli tömítés és vezzengelybszimering közepesen tartós]/95/120[valvetroni]/15x+[fent említett prince motor hibák]) motorokat, de szerintem nem problémás normális olajjal (nyugati import mondjuk előny ilyen autónál), illetve a thp alapos talarítás után. Mondjuk a turbós csak robotizált váltóval volt mk1-ből, azt kihagynám inkább. -
MC Pite
veterán
1.6 THP: Kokszosodás, részben emiatt láncnyúlás jellemező.
Fő kiváltó oka itthon hogy f*s olajat töltenek bel az előírt helyett, sokszor még márkaszervizben is.
1.6VTI: Nem jellemző a lánc nyúlás, és mivel ez nem közvetlen befecskendezéses, nem jellemzőbb rá a kokszosodás mint más MPI motorokra.Változószelepvezérlés is szereti a normális olajat (ha kinti autó volt akkor nincs miről beszélni, ha magyar akkor mint sok egyéb típusnál is esetleg egy vezérlésmódosító kerék/szelep cseréje lehet a jövőben, nem nagy dráma). Én inkább venném az 1.6 szívót mint a régi EW motort, kevesebbet eszik, moderben, jobb.
A mezei acélrugós változatoknál kb ennyiről tudok; az Exclusive hátul légrugósoknál tizenévesen várható azok cseréje.
-
nrvn
csendes tag
Sziasztok
Kis segítség/tanács kellene!
2006-2013 között gyártott benzines c4 grand Picasso-kat nézegettünk 2 millió forintig kb.Sokat olvasni az 1.6 vti/thp gondjairól, ezek mennyire komolyak a valóságban? Érdemes inkább az 1.8/2.0 motorokat keresni? A net mint tudjuk sok mindent elbír, ezért lennék kiváncsi használói véleményéről.
Rozsda, elektromos gondok mennyire bántják az autót?
Család bővülés miatt nézünk nagyobb autót így kell valami amibe befér a 3 gyerekülés!
Előre is köszönöm!
-
Fr@nkieWilde
senior tag
Sziasztok!
Beszálltam én is a csoportba egy 2003-as, 2 literes HDi 307 Break kombival.
Egyelőre még jogsim nincs, így nem vezetem, de legalább addig is olvasgatok, megfigyelek. Hátha okosodom addig is.További szép napot!
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
Adott egy 2001-es Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI. A tulaj elmondása szerint állt a kocsi alapjáraton pöfögött, mikor hallottak 3-4 másodpercen keresztül kattogó hangot majd megállt a motor. Azóta nem indul.
Kérdés, merre indul a keresés? Magasnyomású szivattyú? Nyomásszabályzó szelep?
-
MC Pite
veterán
válasz
erik365 #3285 üzenetére
Arra érdemes figyelni hogy A3/B4 és A3 nem ugyanaz/ugyanolyan, hiába dízel szabvány a B-s jelölés!
Én köztes megodásnak (olajfogyasztástól nagyon tartva) 0/5W30-as A3/B4 raknék bele, ez sűrűbb az A5nél, de mégis jobb alapolajból van, stabilabb, kevésbé sűrű mint a 40esek.
Nem tudom mi volt benne mikor megvettük októberben, de szintén KFV, és halkabb vele mint az előzővel. Még az EW motoros régi Picassomba pl sokkal kevesebb olajat evett a jobbik 5W40-ből mint a (sima A3-as) 10W40-ből.Eneosból is érdemes lehet megnézni aki ezt töltené a TU1/3/5-be, általában abból vesszük az A5/B5 olajat, jó áron van és korrekt.
AXisBOLD: Ha megmérné inkább, vagy fentről szívná ki a fékolajat, inkább ragaszkodnék a rendes, légtelenítőnél való leengedéshez (a mérés meg sajnos hatalmasat szór, nemrég néztem yt-on is asszem tv2es műsort ahol tök mást mértek ugyanarra a fékolajra ezekel az olcsóbb, pár ledes műszerekkel).
-
AXisBOLD
addikt
válasz
MC Pite #3284 üzenetére
megvolt a váltóolajcsere a tavalyi nagyszerviznél, tavaly év végén a hűtőfolyadék a motorfelújításnál.
fékolajról viszont nem találtam semmit, arra még rámegyek.
2 hét múlva lesz szerelő, viszem vissza és cseréltetem a féltengely szimeringet.váltó rendben van, semmi problémám vele.
köszi a tippeket
(#3285) erik365:
köszönöm, bízom a szerelőmben, csak szeretek magam is utánajárni a dolgoknak.
az olajtippet köszi neked is.
egyébként Gy-M-S, elég messze vagyunk egymástól -
erik365
senior tag
-
MC Pite
veterán
válasz
AXisBOLD #3283 üzenetére
Igen, gondolom nem akarsz így járni vele. De ezekszerint a váltóolajcserét is beikszelheted ha régóta nincs nyoma (hűtővíz és fékolaj dettó, 2-3 évente írja elő a gyár a cseréjét).
Sőt, ha picit akadozik, legtöbbször érezhetően javít pl a wynns váltóolaj adalék. Ne kérdezd hogy hogyan, de javít - már az olajcsere is. Ha finoman mozog, akkor nem kell bele.
Igen, mehet bel az A5-ös is, de ha sok éve ... olaj után nem a leghígabbat próbánád egyből, akkor C2-es 0/5W30 menjen bele. -
AXisBOLD
addikt
válasz
MC Pite #3282 üzenetére
köszi az olajtippet, nem voltam ezzel képben, akkor azt mondod, hogy mehet bele 5W30 is?
Még a főtengely szimering csere előtti csepegésnél ajánlotta a szerelő az 5W40-et, de itt lehurrogtak, hogy ez meg milyen megoldás...
Visszatérve a csepegésre:
a főtengelyé teljesen száraz.
kuplungozás 125k km körül volt, de főtengely szimering cserénél megnézték, teljesen rendben van, használat során is tökéletes és puha.A hajtóműolajat visszanézem a szerviz papírok között, nem emlékszem, hogy lett volna cserélve.
A "magában" alatt a féltengely szimering cserét érted?
-
MC Pite
veterán
válasz
AXisBOLD #3281 üzenetére
Az a gyárilag megengedett legszarabb, hogy pontosak legyün;, úgy, hogy a TU motoroknak az egyik legjobb A5/B5 a gyári ajánlása (15 évnél újabb források szerint): [link] Több kategóriányi különbség van köztük, érdemes a normálisabbat beletölteni.
Akkor a főtengelyé az most nem is csöpög? Kuplungozás volt/van kilátásban? ha igen, várd össze (hajtóműolajcserét is hozzácsapnám). Ha nincs, akkor magában csere (és hajtóműolaj ha az elmúlt 5év/60.000km alatt nem volt).
-
AXisBOLD
addikt
válasz
MC Pite #3280 üzenetére
Szia,
gyári előírt 10W40 van benne,
hogy melegen csepeg-e abban nem vagyok biztos, de állás után (hidegen) szép foltokat hagy maga után.Szóval főtengely szimering csere megvolt pár hete, most alánéztem.
Féltengely szimering lehet?Nem túlzottan értek a motorokhoz, autókhoz, de jó a következtetésem?
(a képen csak azt jelöltem hogy hol/honnan csepeghet, nem az alkatrészeket, természetesen...)
Főtengely szimering cserénél/visszahelyezésnél a féltengely szimering sérülhet?
-
AXisBOLD
addikt
sziasztok,
Peugeot 206 1,4 benzin, 2004. Most volt főtengely szimmering csere, már nem annyira mint előtte, de még mindig csepeg az olaj.
Mindenképpen viszem vissza a szerelőhöz, csak tájékozódni akarok előtte, ez a művelet ilyen nehéz vagy ezzel ennyit lehet tenni? Mielőtt ajtóstól rontanék a házba...
-
gooool
őstag
válasz
bazsimano #3275 üzenetére
Ha nincs kiemelt beszamitasi kedvezmeny, marpedig most nem latok, akkor tuti, hogy osszessegeben minuszos lesz a buli, ahhoz kepest mintha Te magad adnad el az Opelt.
Olyan 15-20%-al piaci ar alatt fognak igerni erte, mivel nekik is el kell adni utana. Ha Neked ez belefer, akkor nincs macera az eladassal, ha nem, akkor ennyivel tobb penzed marad/tudsz beletolni az uj vasba.
Fontos, hogy altalaban ha bealkudsz kemenyen, akkor a forgalombahelyezesi koltsegen igyekeznek kompenzalni. Szoval adok-kapok helyzet. -
MC Pite
veterán
válasz
bazsimano #3268 üzenetére
Azért, mert a riasztot itthon gányolják be az autóba, nem a gyárban.
De ha valaki meg akarja magát ezzel szop... ajándékozni, akkor legalább ott a feláras lehetőségHelyben járkálásra meg majdnem mindegy (a benzines gyorsabban melegeszik), csak ne hagyd a szervizre a legsilányabb olajat amit még megenged a könyv; azt a 3 olajcserét amíg garis, bármivel kibírja az autó, de utána te szívod meg. Sajnos sokszor a márkaszerviz sem a belavalót rakja már.
A váci kerekeskedés/szeviznek türhető híre van elvileg, de különösebben ajánlani nem tudok kereskedést/főleg szervizt.
-
-
gooool
őstag
válasz
bazsimano #3273 üzenetére
Szia!
Bar mar egy ideje nem arulok Citroent, de anno jo par ilyet eladtam.
Az alap kedvezmeny mindig nagy, ezzel vonzanak be, utana viszont tenyleg nem sok jatekter van...4-5% marado arressel dolgoznak, kiszamolhato, hogy nem sok jutalek marad az ertekesitonek.
Altalaban hasznaltauto beszamitos kedvezmenynel lehet combosabbat alkudni vagy ha Flotta 3-ra jogosult vagy, de azt kotve hiszem (ceg vagy maganszemely 5+ auto vasarlasa egyidoben vagy 5 even belul legalabb 10 auto vasarlasa).Ha el tudsz odaig menni, akkor Bekescsaban a Meszlenyit tudom ajanlani, ok tipikusan a volumen alapu rendszert toljak, tehat padlo ar, sok eladas es az abbol kapott negyedeves premiumbol jut mindenkinek.
De ez titok! -
bazsimano
őstag
válasz
molnarpeter #3272 üzenetére
koszonom! ajanlott markakereskedes van-e a citroennek?
vagy ilyen nicnsne?
hat amugy tul nagy kedvezmenyt nem adnak...mert van a listaar abbol mindenhol adnak 1misit...
Citroen Grand C4 SPACETOURER Euro 6.3 SHINE 1.2 PureTech 130 S&S:
Bruttó listaár: 8.720.000 Ft
7 személyes kivitel - padlóba rejthető hátsó ülések a 3. sorban: 200.000 Ft
Ülésfűtés elöl (előrehajtható támlájú vezető melletti utasüléssel): 90.000 Ft
Metálfényezés: 150.000 Ft
Xenon fényszórók (kanyarkövető funkcióval): 265.000 Ft
Park Assist Vision 360 csomag: 140.000 Ft
Bruttó ár összesen: 9.565.000 Ft
Kedvezményes bruttó ár összesen: 8.565.000 Ft
Autó akciós bruttó ára + kedvezménnyel: 8.449.000 Ftaz 1 millio az mindegyiknel ...
ez az ajanlat pl 100ezret enegdett...ossz vissz... -
bazsimano
őstag
szasiztok!
szerintetek egy citroen c4 grand sportourer shine felszerltseg plussz:
xenon
ulefutes
360 kamera
metal fenyezes
7ulesesezekert 8,1M jo ajanlat? vagy azert ez meg kicsit tularazott?
udv
-
bazsimano
őstag
válasz
Feketelaszlo #3269 üzenetére
ez is igaz!
jo citroen markakereskedest tudtok ajanlani?
mennyire lehet ezeknel alkudni? vagy nem nagyon? -
Feketelaszlo
senior tag
válasz
bazsimano #3268 üzenetére
Szerintem egy új autóban sincs alapáron riasztó.
Először is az autó villamos hálózatán található high-tech vezérlők miatt lassan okafogyottá vált. Akit ezek sem tartanak vissza attól, hogy vigyék a kocsit, az a riasztót is játszva fogja kicselezni, lényegében csak arra lenne jó, hogy ha bedobják téglával az ablakot akkor jó hangosan sivákol.
Másodsorban az eladott új autók nagy részére kötnek CASCO biztosítást - nincs értelme ugyanannak a kárnak a bekövetkezési lehetőségét két irányból fedezni.
Harmadrészt: aki ennek ellenére is nagyon tuti védelmet akar az úgy sem a gyári riasztót fogja venni (az elég buta), hanem beköttet egy PAJZS-ot vagy GPS-es nyomkövetőt vagy egyéb jobb minőségű, utángyártott technológiát.
Riasztó a '90-es években meg 2000-es évek elején volt nagy szám, 2019-ben olyan, mint a nyomógombos telefon meg a képcsöves tévé. -
bazsimano
őstag
szasztok!
amugy miert van az, hogy egy riaszto extrakent szerepel 2019??? nem egy alapfelszereltseg lenne egy 8millios autoba???? -
Rick4
félisten
válasz
bazsimano #3264 üzenetére
Simán, ma se vennék benzinest, esetleg ha kapható lenne egy 3 literes v6 szívóval, de más értelme nincs, mivel a dízelnek nincs különösebb baja a várossal, cserébe kevesebbet eszik, illtve a benzines már direkt befecskendezéses, szóval számolni kel a szívócső kormolódással, turbo, egr, mindenféle nyalánkság pedig mindkettőben van.
-
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
Peugeot 206, ha koppanásig eltekerem a kormányt balra fémes súrlódó hangot hallok, ha teljesen jobbra akkor nem.
Nemrég volt fékbetét csere, illetve utána téli/nyári gumi (+felni) csere is.
Melyiknek lehet köze hozzá? Nem tudom melyik szerelőhöz vigyem vissza...szerk: tegnap volt főtengely szimering csere, de annak csak nincs köze a dologhoz
-
bazsimano
őstag
siasztok!
erdeklodni sezretnek, hogy ezek az uj motorok milyenek? nem hasznaljuk sokat az autot, es rovedebb tavokat teszunk akkor mindenkepp benzinest vegyunk?
udv
b. -
Rick4
félisten
válasz
Black Dragon #3256 üzenetére
Jaa, úgy érthető, pár éve ebben még a speedshop volt a menő, meg kell lesni a weboldalukat...
-
Rick4
félisten
válasz
Black Dragon #3253 üzenetére
Nincs egy fiók, bármi, ahova beteheted a készüléket? A kormánynál balra is van egyhatalmas fakk, a klímapanel alatt is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Black Dragon #3253 üzenetére
Broditnál vannak jóféle műszerfal résbe illeszthető tartók, amikhez nem kell faragni. Rostély elé tenném, hogy ne melegedjen nyáron sem a mobil.
-
Black Dragon
addikt
Sziasztok!
Lenne egy elég amatőr kérdésem, de talán így jutok a legkönnyebben biztos infóhoz, ami mobiltartó lenne a szellőzőrácsra. Pénteken sikerült vennem egy 2015-ös 208 GTi-t, abba kellene nekem egy ilyen megoldás, nem szeretném az üvegre rakható verziót feltenni..
köszi!
-
Uzmany
őstag
válasz
molnarpeter #3250 üzenetére
Csak 1.6-os hdi volt, ha jól olvastam.
Ezek a vti motorok mennyire problémásak? Láncnyúlás és kokszosodás mint pl a vw tsi-nél?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Futás, futópályák
- Temu
- Milyen házat vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Hobby elektronika
- További aktív témák...
- Alkatrészt cserélnél vagy bővítenél? Nálunk van, ami kell! Enterprise alkatrészek ITT
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Bomba ár! Dell Latitude 7400 - i7-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD IPS I CAM I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- HP Probook 650 G4 15,6 i5-8350u 8. gen. GYÁRI MAGYAR VILÁGÍTÓ BILL!!!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest