Hirdetés
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Maxell Retro DJ teszt
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
-
Rick4
félisten
válasz
erik365 #3192 üzenetére
Ezen már rég túl lehettek volna, ahogy lett dízel, turbodízel, dpf-es dízel, meg direkt befecskendezéses turbó benyás, úgy egyre inkább olyan spéci olajok lettek kifejlesztve, aminek a szabvány adja meg a lényegét, nem a viszkozitás. Az én autómba is lehet 0w30-as, meg 5w 30-as olajat rakni, előbbit tartósan hideg területen használva javasolja a gyár, de a Citroen elfogadás, ami miatt az a turbohoz, a dpf-het is jó lesz, mindkettőnél megvan. Ha kajálja valamelyik olajat, az nem az olaj baja, ott elfolyik, vagy valahol elszökik az olaj. Azt meg kell javítani, és nem másik olajjal próbálkozni.
-
erik365
senior tag
Számomra amúgy is érdekes mikor a "szakik" azt mondják az 5w40 helyett tegyünk bele 10w40-et, mikor a meleg oldali viszkozitása ugyan az mindkét olajnak... Ez még szerintem a Ladás korszakból maradt fent, ez a sűrűbb olajos téma, jó lenne ha elhanyagolnák már a szerelők ezt a lehetőséget.
-
Rick4
félisten
-
AXisBOLD
addikt
válasz
molnarpeter #3188 üzenetére
köszi, akkor nem kezdem el verni az asztalt egyből, a főtengely kiszedésre azért rákérdezek, de nem hiszem.
(#3189) erik365: okleveles autószerelő mester, hozzá hordom 5 éve, eddig mindent kifogástalanul megoldott, mindenről beszámolt, számlát adott, néztem is rá kerek szemekkel, mikor ezt feldobta, de nem kezdtem el firtatni, majd most ha visszamegyek hozzá rákérdezek, hogy mégis hogy gondolta, de ezt a megoldást vessük el azonnal.
-
AXisBOLD
addikt
válasz
molnarpeter #3186 üzenetére
olyan lehet, hogy motorfelújításnál rosszul rakták össze vagy valamit kókányoltak a főtengely szimeringnél?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
AXisBOLD #3185 üzenetére
Hf-nél szelepszár mellett tud távozni az olaj, de ha most volt felújítás, csak nem
Nekünk 1.9 SDI volt ftg szimering cserés nemrég, előtte stabilan 1 litert kb rá kellett tölteni 10k km alatt (aztán mondjuk félig lement, mire eljött a csere), de új szimering óta már nem is kellett tölteni egyáltalán. Sajnos váltó le történet...
-
AXisBOLD
addikt
válasz
molnarpeter #3184 üzenetére
ja, ugyan ezt mondta, így a "talánnal" együtt.
de ezt már évek óta látom és nem járt motorolaj fogyással még minimális szinten se.A hengerfej javításnak, motor szerelésnek lehet hozzá köze? Mert ott más nem történt azóta.
Szerelés volt, bal stabi pálca, jobb gömbcsukló, fékbetét csere, de ezeknek végképp semmi közük a motorhoz, motorolajhoz. -
AXisBOLD
addikt
válasz
AXisBOLD #3179 üzenetére
Sziasztok,
köszi a hozzászólásokat.
Visszamentem a szerelőhöz.
Hengerfej javítás óta 4000km-t mentem vele, kb 1 liter olaj hiányzik:
Megnézte a motorteret, alánézett, azt mondta nem lát folyást sehol.
Illetve a motorblokk váltómű találkozásánál, "elenyésző szintű". Erről mondjuk tudok, vagy 3 éve megvan, minimális olajfolt van az alján, de a kocsi alatt sose volt korábban olajfolyásra utaló nyom.Utánatöltötte 1 literrel, azt mondta nincs baj, talán a következő olajcserénél egyel sűrűbb olajat tegyünk bele...
A digitális mérő visszaugrott 6 egységre, tehát azzal nem lehet baj.De most nézegetem pár kanyar után és minden parkolás után kisebb nagyobb foltot hagyok.
Ha szembe állok a kocsival a motor jobb széle alatt olajnyomok:
-
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
Peugeot 206 1,6 benzin 2005
Tavaly év végén hengerfejes lett, megcsináltattam, minden patent, de most észrevettem, hogy az olajszint mérő a 6 kör helyett csak 3-at mutat. Nem az enyém, csak szemléltetés:Nem emlékszem, hogy valaha is mutatott volna kevesebbet 6 jelnél, de ezt tavaly év égén - ettől független okokból kifolyólag - egyáltalán nem figyeltem. Minden évben még az ajánlott max futott km előtt cseréltettem a motorolajat.
Eddig - 6 jeles értékkel - túl lehetett töltve?
Jó még a 3 jeles érték?
Fogyhat az olaj?Most nézem meg a nívót, de addig is gyűjteném az infókat.
köszi
-
diablo1984
veterán
Sziasztok. 2010-es Peugeot Partner 1,6 benzinesnek milyen hibái lehetnek?
-
Zolás
addikt
Sziasztok.
Peugeot 407 1.8 benzin, ma elkezdett nyikorogni a szervószivattyú. A tartálya nem átlátszó, és van benne egy szűrőszerű műanyag a beöntőnél. Meddig kellene lennie? -
Rick4
félisten
válasz
LilProphet90 #3175 üzenetére
Azért mondhatott más árat, mert időközben számára is kiderülhetett, hogy többféle olajteknő van. Az egyik egy sima lemez anyagú teknő, a másik alu öntvény, a kettő között az a szembetűnő különbség, hogy az első fekete, a második fémszínű, és ennél elől a klímakompreszor kis tartó fülei is fent vannak. Utóbbi lényegesen drágább móka.
Mondjuk az olajszivárgás érdekes, alul az olajleeresztő csavar szivároghat, de azon nem segít a kevesebb olaj, fent meg a csavar szárát és az olajat egy tömítés választja el egymástól.
-
LilProphet90
senior tag
2004-es Partner, PSA RHY kódos.
Szivárgott belőle az olaj, amit valamelyik mester a csavar odaragasztásával orvosolt.
Mondta a srác, hogy le is szívhatja belőle az olajat, ha spórolni szeretnék, de szívem szerint megcsináltatnám, csak nem ennyiért (hacsak nem reális az ár).
-
Rick4
félisten
válasz
LilProphet90 #3173 üzenetére
Mikori, milyen motorkódos, mibe szerelt motor ez?
-
LilProphet90
senior tag
Sziasztok! 2.0 HDI-ben van szükségem olajteknő+olajcserére, a szerelőm először 60 körül mondta a kettőt, most 80-at mondott. Mennyire reális ez szerintetek? Ennyire necces a teknő cseréje? Köszi.
-
dussy
őstag
válasz
molnarpeter #3171 üzenetére
Nem elsődleges, de nagyon jó opció a 3 személyes Berlingo.
Ha gondolod folytassuk topikon kívül. -
molnarpeter
nagyúr
Caddy 1.9 SDI? Pár évvel idősebbek mondjuk. Adagolós szívó dízel, az még úgy-ahogy elviseli, nincs rajta részecskeszűrő, se kettőstömegű, se turbó. Vagy ha kell az újabb, volt egy darabig 1.9 PDTDI, az egy jó motor, ha nincs rajta DPF (felszereltség matricán könnyen ellenőrizhető, de kb 2008-9 táján futott ki a szűrő nélküli)
-
dussy
őstag
válasz
molnarpeter #3169 üzenetére
Megane II, 1.6 Grandtour, szerszámokat és villanyszereléshez szükséges dolgokat hordok. 520l a csomagtartó, de elfogyott... Pontosabban minden befér, ha szépen élére állítok mindent. Új szerszám nem érkezhet, anyagot leginkább az utastérbe tudom berakni.
Elektromos autóban gondolkodtam, de a keret nem végtelen. Illetve a III. emeleten lakom, töltés nem megoldható.Tudom, hogy a dízel rövid utakon nem előnyös, de van azért jópár cég aki a kínálat tükrében nem tudja másképp megoldani. Külföldi oldalon találtam benzines Berlingot, de az alapból 11litert fogyaszt.
-
molnarpeter
nagyúr
Városban problémás lesz a dízel. CNG kút vagy villanyautó töltő jelenléte függvényében próbálnék alternatív megoldást találni
Az elektromos töltők ingyenesek még egy darabig, zöld rendszám ingyen parkol, nem adózik, stb, és városban a váltó hiánya is nagy kényelem. Teher vagy személy kivitelt keresel? Most mit használsz konkrétan, és miért kell a nagyobb autó?
-
dussy
őstag
válasz
molnarpeter #3167 üzenetére
Nincs preferált motor, 90Le azért gondolom szükséges lenne, így a 75Le-t kihagynám. Egy benzines kombit váltana, tartok a dízelre váltástól...
Évi 12-15e km, 80-90% fővárosi használat, jellemzően 10-20km hosszú utak. -
molnarpeter
nagyúr
Melyik motor? Évjárat függvényében lehet AdBlue vagy FAP folyadék szükséglet, motor szerint érdemes lehet megnézni alkatrészes oldalon, melyik kapott kettőstömegűt. Olajkörben koksz eltömített egy szűrőt, egy idő után elhagyták/kiszedték, de ha turbó miatt volt javítva az autó nemrég, azt hagyd ott. Porlasztók tudnak kilazulni, nyomatékkulccsal rá lehet nézni, meg legyen húzva gyári értékre, ha kifúj, akkor tűzkarika csere. Részecskeszűrő miatt nagyon fontos az előzőleges használat jellege a várható élettartam szempontjából. Volt belőle elektromos is, az nagy királyság, ha nem kell átszelni az országot folyton.
-
dussy
őstag
Sziasztok!
2010 vagy az utáni Berlingo (vagy Partner) dobozos autókat keresek.
Mire kell figyelni, mik a típusra jellemző hibák? Mit kell nagyon kerülni.Választ előre is köszönöm.
-
erik365
senior tag
válasz
Csontbrigád #3163 üzenetére
Valószínűleg sérült a kormányátvezető (szalagkábel), esetleg ülés alatt érdemes még ránézni a csatira.
-
Csontbrigád
tag
válasz
echterion #3155 üzenetére
Köszönöm a választ neked és (#3156) gainwardgs fórumtársnak is, megtaláltam a csavarokat.
Más:
"Légzsák környezeti feszültség" hibakóddal találkozott már valaki? A hiba a műszerfali ellenőrző lámpát nem gyújtja ki, csak csatlakoztatott diagnosztikai szoftveren látszik, nem hagyja magát nullázni. Előzmény: kormánykapcsoló csere.Köszönöm!
-
_Smooth
senior tag
válasz
_Smooth #3157 üzenetére
Ha valakit esetleg érdekel, akkor az alábbiak szerint sikerült néhány perc alatt megoldani a kérdést:
- tükör mögött a kárpiton van egy kis lyuk is a szélvédő felől, pont be lehetett pattintani a mikrofont a csiptetős konzolja nélkül.
- vezeték könnyedén ment be a kárpit mögé végig jobbra az A oszlopig, ott se kellett levenni a burkolatot, belső oldalról a gumi szigetelés alatt egészen a műszerfalig lehetett vinni.
- utána ott is simán elnyelte a rés, majd jobb oldalt az ajtó felől levehető egy kis fedél, onnan egy drót segítségével simán be lehetett tolni a rádióig.Rém egyszerű, nem kell ezért szerelőhöz vinni.
Jól láttam, hogy hangszóró cseréhez viszont célszerű az egész ajtókárpitot leszedni és nem csupán a rács lepattintásával próbálkozni?
Illetve kuplungra mi a javaslat? Nagyon fent és nagyon kis tartományban fog már.
Lehet állítani, vagy inkább cserés?
Ha csere, akkor melyik márka javallott? Bárdinál 28-51-ig találtam szettet Westlake, Borg&Beck, Valeo, Luk...206 1.1i HFX
-
_Smooth
senior tag
válasz
molnarpeter #3158 üzenetére
Köszi a választ és az infókat.
Multikormány nem létszükséglet, főleg, mivel bajuszként üzemel, így meg kb 5cm-re van csak a fejegységtől.
De ha ment volna vele, akkor úgy kötöm be. -
_Smooth
senior tag
Sziasztok,
páromnak készülünk venni hétvégén egy 206-ost.
Vettem Neki egy Pio BT fejegységet, kihangosítást tud. A mikrofon elvezetésében tudnátok tanácsot adni? Hátha van valakinek már tapasztalata, trükkjei, instrukciók, rajzok.
Tükör mögött helyezném el, onnan az A oszlop tövéig talán nem okozna nagy fejtörést a kábel elvezetése.
Utána a fejegység behúzni mi a javaslat? Kesztyűtartó vagy műszeregység felől érdemes behúzni?Illetve van benne gyári távvezérlő is (multikormány, bár itt ez egy bajuszkapcsoló), van rá némi esély, hogy ez használható lesz a nem gyári fejjel?
Köszi előre is.
+1: olvasgattam mostanában olyat, hogy a hátsó híd hajlamos megfeküdni. (Ezt anno a Xsarákra is írták, de szerencsére azzal se volt gondunk). Itt is igaz, hogy ha nem dőlnek befelé a kerekek, akkor rendben van? Nem ropog, nem kopog.
2001 végi 3ajtós 1.1-es. -
gainwardgs
veterán
válasz
Csontbrigád #3154 üzenetére
Külön csavar való hozzá
-
echterion
nagyúr
válasz
Csontbrigád #3154 üzenetére
Az alunak más a kialakítása, hogy kíméljene a felnit. Ugyanilyen kocsim van, míg acél volt a téli felni, külön csavarkészletet kellett emiatt tartanom a téli meg a nyári kerekekhez.
-
Csontbrigád
tag
Sziasztok,
Peugeot 307 1,6B 2003 autónk van, van hozzá gyári alufelni nyári gumival, téli gumi lemezfelnin - ez van most rajta. Azt nem tudom, hogy az alufelnihez (16") ugyanaz a kerékcsavar való mint a lemezfelnihez (15")?
Ugyanis a csomagtartóban két fajta speciális Crova fejet találtam a kerékcsavarokhoz. (az autó öröklés útján lett a miénk, ezért kérdem, hogy esetleg keressek-e valahol még kerékcsavart?)
Köszönöm! -
Rick4
félisten
válasz
bajnokpityu #3151 üzenetére
Az előző műszerfalat 2004-5 körül tervezték. Nézz meg egy 2008-as Toyotát. Az újak meg szerintem rendben van. Ma egy 2019-es Kadjarral voltam Pesten, a műszerfal IS egy hányás...
-
nesa
veterán
válasz
bajnokpityu #3148 üzenetére
Evasion 1.9TD 90le és ez a gyárilag szerelt hosszú váltó, nem tudom menyit pörög a rövidebb de azt beszélik annak max 100 az ajánlott.
Gondolkoztam már hogy /80 gumit tenni a 205/65 r15 helyett, de letojom, én nem sietek sehova, aki meg nem bír megvárni azt leszarom ne is várjon.
De az ország útjainak a 80% an még a 80 is extrém tempó, pláne a márvány utakon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- AKCIÓ! Acer Predator Triton Neo 16 15 notebook - Ultra 9 185H 32GB RAM 2TB SSD RTX 4070 WIN11
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- iKing.Hu - Honor Magic 5 Pro 5G - Használt, újszerű állapotban, ajándék tokkal!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest