- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
-
LOGOUT
BUÉK!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lomha 8V
addikt
Mindenki: Látom, hogy tetszik a Lanos nektek.
Annyit hadd tegyek hozzá, hogy nem csak úgy valahonnan összeszedett kép, ma készült Dorogon egy ismerős által és mikor megosztotta velem, tudtam, hogy itt jó helyen lesz.
newwave0507: Köszönöm. Nagyon jó volt kiírni magamból.
-
air
nagyúr
válasz
Djroberto #63090 üzenetére
Autóúton nem 90 hanem 110 a megengedett. :/
"Egyébként több balesetveszélyes szituáció alakul ki szerintem a balfékek miatt,mint azok miatt akik gyorsabban 130-140-el haladnak egy autóuton előzgetve egy erősebb autóval,persze ha valamennyire tud is az illető vezetni."
Ez tévedés. A legtöbb balesetet a gyorshajtás okozza, és a kialakuló veszélyhelyzeteknek semmi köze a vezetési tudáshoz. Sőt, inkább az tudható, hogy sokan azt képzelik magukról, hogy mekkora (mű)májerek, és mennyire jól tudnak vezetni, de egy vezetéstechnikai vizsgán úgy buknának el mint a huzat.
-
Djroberto
tag
A legnagyobb probléma az,amit egyébként nem tartok egy jó dolognak. Sajnos vezettem már olyan autót,amiben a 180-at éreztem kb 90-nek,illetve fordítva is. A kisebb autóval rendelkezők sosem fogják megérteni,mit éreznek a nagyobb autóval rendelkezők. Egyébként több balesetveszélyes szituáció alakul ki szerintem a balfékek miatt,mint azok miatt akik gyorsabban 130-140-el haladnak egy autóuton előzgetve egy erősebb autóval,persze ha valamennyire tud is az illető vezetni.
-
Djroberto
tag
Én azt tudom,hogy akik 90 helyett mennek autóúton 70-el,na azok mellett kell elmenni telegázzal. Közveszélyesek. A másik halálom,amikor 50-es tábla mellett haladnak 40-el,de amikor megelőzöd őket,akkor meg integetnek.
A harmadik véglet,amivel mostanság egyre többet találkozok,az ötven év felettiek,főleg ha a mama is mellettük ül és biztatják a papát a gyorsításra,nehogy már a fiatal suhancok megmutassák nekik.
A végén pedig ódákat tudnék azokról zengeni,akik indexelnek a körforgalomba való behaladásnál.
-
HoldChore
tag
Az országút nem versenypálya. A gyorsabban haladót el kell engedni és kész. Ha valaki lassan akar cammogni, vagy akár 90-el repeszt, akkor is engedje el aki gyorsabban akar menni, neki biztosan sürgősebb. A legtöbb vészhelyzet azoktól a bunkóktól alakul ki, akik nem hagynak helyet besoroláshoz, vagy gázadással próbálják nevelgetni a gyorsabban haladót.
Mintha az, aki 140-el utoléri őket, majd pont mögöttük fogja abbahagyni a száguldozást.
Ha valakinek meg kényszere van a gyors autózásra, akkor vegyen egy erős autót és ne 6 km-en át várja 4-esben pörgő motorral, hogy legyen egy fél km-es szakasz ahol végre elhagy egy teherautót.Ugyanez vonatkozik a faszfej teherautósokra is, akik a trágyaszállítójukkal összegyűjtenek maguk mögött 3 matchboxot, akik szimultán ki-ki kacsintanak, hogy látni e valamit. Mögöttük meg össz 6000 lóerő vonul, mert nem tudják megelőzni őket.
Mikor én az IFA-mmal ilyen szituban voltam, akkor szépen félreálltam és elengedtem a jó népet.
A defenzívek megköszönték, a mazsolák meg nézték, hogy mi bajom lett -
Lomha 8V
addikt
Elkészült a Lanos?
Bocs, ezt nem lehetett kihagyni.
-
hcl
titán
válasz
CPT.Pirk #63078 üzenetére
Az mindegy, hogy miért lassul be. Valamit biztos matatott, ami miatt nem tudott figyelni...
Mondjuk én ha élmos vagyok, akkor szoktam belassulni, mikor egyszerűen nincs kedvem nyomni a gázt se@Zewa : +1. Baromi erősek a mai autók, szerintem jórészt hót feleslegesen, viszont az erősödést a szabályok nem követték (nem mellesleg a sofőrök reakcióideje sem javul magától).
Városon kívül én el tudnék képzelni egy 100-as korlátot, de akkor meg a teherautók, buszok lennének utolérhetőek nagyon nagy sebességkülönbséggel.
Városban meg pont elég az 50., ahol lehet 60-70, mert annyi minden eshet ki eléd az út széléről, hogy gyorsabban vagy megállsz, vagy nem. Ezt sokan elfelejtik, meg ő tud vzetni.
Ja, csak amikor valakit, mindegy miért, kivasal, akkor az illetőnek mondhatja...Illetve, 100-as korlát... Ezeken az utakon, ahol folyamatosan vered szét a futóművet? Nem csak főút és autópálya van...
Mondjuk néha ahogy a főutak is kinéznek... -
Zewa
senior tag
Teljesen igazad van.
Viszonylag sokat közlekedtem 1.6 szopó dezső Ford Orionnal (54 lóbol 400e km utan ki tudja mrnnyi maradt?! : D) ami megtanitott ilyen helyzetekben laza jazzt hallgatni es varni az ures kifutopalyat magunk elott.Bocsánat hogy feltartom, meg az en anyamat... -.-"
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Egyszerű személyautó volt egy üres pótkocsival. Nyilván ott előztem meg, ahol beláttam az utat. Azt nem néztem, hogy telefonál-e.
Akinek valami baja van és lassítania kell, az le szokott húzódni az út szélére, meg gyak. az indexel jelzi, hogy menjünk el. Ez csak levette a lábát a gázról. -
ugyeletes
tag
válasz
Janoska26 #63072 üzenetére
Azt szoktam szeretni, amikor a turbo korforgalomban teljesen rosszul jonnek az emberek, nem is latjak azokat a fura szaggatott meg egyeb csikokat, amik felfestve vannak.
Az hogy valaki ugy jon be a korforgalomba elem, hogy felem sem nez, az is eleg jo mutatvany.
Ma reggel meg 90-nel jottek mogottem ketten is az Arpad-feluljaron, alig tudtam lehagyni oket.
Egyebkent az jo otlet, hogy 60 korul menni 50-es tablanal, 70 korul a 60-asnal, satobbi. En is kb igy szoktam, de figyelek a gyalogosokra-buszokra, nem ugy mint egyesek.Az is jo dolog, amikor allok a belso savban, hogy a zebran jojjon a gyalogos, erre elhajt mellettem mint 1 allat a kulsoben egy iqbajnok. Parszor mar majdnem lett gazolas ilyenbol.
-
hcl
titán
válasz
Janoska26 #63072 üzenetére
És akkor jön majd egy csomó idióta, akik 130-cal előznek meg az oroszló előtti beláthatatlan dombokon, vagy akárhol máshol, mert neki a 90 az nem jó, ő egyenlőbb.
@Zewa : Bosszantónak nekem is bosszantó, csak jobb némi bosszantással együtt élni, mint tolószékben.
". Szerintem nem megyek lassan (145 tempómat), és amint befejeztem az előzést amúgy is jobbra tartok."
Látod, őt meg te bosszantod, mert neki meg a 200 a kényelmes, és mit képzelsz hogy feltartod? -
Zewa
senior tag
Magamat nyugodt vezetőnek tartom de amikor főúton valaki tartósan 60-70-el közlekedik előttem és nincs lehetőség az előzésre az felettébb bosszantó. Aki azt mondja ez nem veszélyes az hazudik vagy hülye. Nem tudod autózni a saját, kellemes tempódat, emiatt fokozottan oda kell figyelned aminek "hála" gyorsabban fáradt és a stresszelsz. De ha még kihúzódna hogy elengedje a mögötte feltorlódott sort..
Eme fenti állatfajt is utálom de a másikat is aki a -pályán- beleesik a nyakadban és villog / tol le az még jobban. Szerintem nem megyek lassan (145 tempómat), és amint befejeztem az előzést amúgy is jobbra tartok.más: Melyik antikváriumot tudnátok Pécsett ajánlani? Pár régebbi könyv érdekelne célzottan, illetve kutakodnék is egy keveset.
-
Szerintem fogadjuk meg itt és most, hogy a forgalmat nem feltartva, udvariasan és a KRESZ szabályai szerint fogunk vezetni(mondjuk én eddig is így tettem
). Ezzel is példát mutatva azoknak akik nem így cselekszenek
-
rnrn
aktív tag
Olvasgattam itt az elmúlt 24 óra termését és kiderült, hogy mennyire különbözőképpen látják az emberek a világot. Fiatalok, idősebbek, kis- és nagy teljesítményű gépjármű tulajdonosok, defenzíven vezetők és bátrabbak... Ettől szép a világ... ;-)
-
a2d2
addikt
válasz
ugyeletes #63052 üzenetére
Ja, van pár érdekes eset. A körforgalmas videóról jut eszembe, hogy engem meg az első idei bicajos utamon csaptak el majdnem a Keszüi-Nagy Imre körforgalomnál. Jövök le tempósan a Keszüi útról, látom hogy balról semmi nem jön, ezért bevágódok a körforgalomba, lentről meg meg sem várja hogy kihajtok-e a pláza felé vagy sem, behajt mellém egy kocsi és betolt a belső padkáig. Utána se vészvillogás, se semmi, megy tovább az ökör. Gondoltam a kistesco-nál utolérem, de mivel pirosat kapott volna inkább elment a LIDL-ig és a MOL kút felett jött vissza a Nagy Imréig. Ott ment el megint előttem, mutattam neki valamit, de azért szívesen elbeszélgettem volna vele.
-
#16729600
törölt tag
válasz
fudi2002 #63066 üzenetére
Én szigorúan a megengedett sebesség +10%-al megyek,otthon az 100,itt kint 110,lakott területen belül meg 60.Ennyi tűréshatárra vannak kb. beállítva a trafik.Engem a 40 otthon lakott területen belül idegesít,ahogy tudom leelőzöm.Nem vagyok hajlandó ennyivel poroszkálni
Sokat közlekedem,de elvétve kapnak el ( legutóbb szlovén autópályán fizettem 150 eurot,mert 165 tel mentem,de ez simán belefér.Az időm megér ennyit,néha
-
hcl
titán
válasz
fudi2002 #63041 üzenetére
Nem, ilyenkor türelem kell, hogy kivárd, amíg biztonságosan lehet előzni. A még kettő csigának van ebből, hiszen ő is előzne, ha biztonságosan tehetné.
@a2d2 : Felmegy... de miért?
Nem hal bele senki ha nem megy pont kilencvennel.
@Janoska26 : Na igen, ezekre vonatkozik, hogy a megengedett közelében kéne menni, ha más akadályozó tényező nincs.
@air : Azt írja elő a KRESZ, hogy a forgalmat nem akadályozva kell közlekedni. praktikusan ez azt jelenti, hogy nem mész lassabban a többieknél, ha az út-és látási viszonyok ezt lehetővé teszik. Amúgy nem mondtam, hogy kötelező, hanem hogy úgy _kéne_ .
"A KRESZ-ben - most direkt kikerestem - annyi van, hogy indokolatlanul lassan nem lehet haladni. Sajnos ez egy béna gumiszabály, mert nincs egzaktul leírva, hogy mi az "indokolatlanul lassú"."
Igen, gumiszabály, pontosan. De amúgy ebbe belefér a 60-70 is, 30km/h sebességkülönbség már elég jelentős lehet.
A másik kedvencem a relatív gyorshajtás, az tkp. olyan, hogy akármikor, akármit rád húzhatnak vele@M_and_M_s : A 6 sávos autópálya más dolog. Itt most nagyrészt elővárosi, városi, és sima közutakról van szó, ott senki nem döglik bele, ha nem 90, hanem 70. (Mind a két dolog igaz; hogy nem kéne feltartani másokat, és az is, hogy valójában senkinek nem lesz tőle baja.)
@Exian : " mert úgy is lesznek, akik előznek. Persze akadnak vadbarmok, akik akkor is csakazért is előznek, ha 130-al mész sima főúton, '
De ott sem a lassan menő okozza a balesetveszélyt, hanem aki meggondolatlanul előz. -
air
nagyúr
válasz
ugyeletes #63062 üzenetére
De gondolom folyamatosan ment az elakadásjelzője, ezzel jelezve a műszaki hibát. Ez nem szabálytalan, tudtommal. Ha nem ment neki, az gáz.
(#63063) Exian
Ezzel teljes mértékben egyetértek.
(#63064) fudi2002
Sajnos a rendőrök között is akad hülye szép számmal. Ettől még nem lesz igaza.
Nem az az alapfelállás, hogy azért mert rendőr, mindig igaza van.
Saját tapasztalat, hogy én világosítottam fel a rendőrt, hogy mekkora baromságot mondott, a társa meg csendben röhögött mellette. Aztán további jó utat kívánt, amíg a másik még levegőt venni is elfelejtett. -
fudi2002
nagyúr
Szerintem akik 90-es táblánál 60-70el autóznak, azoknak jónagy része fél. Aki fél, az meg inkább ne vezessen. Útálom a pesti életet, de egy tény: ott kihullik a "férgese". Aki ott tanul vezetni az megtanul figyelni a forgalomra és a másik sofőrökre. Az életképtelenek pedig maradnak a tömegközlekedésnél. Bocsánat, nagyon natúran fogalmaztam, de így gondolom.
Más: próbálj meg pesten belül érzésre 40-el autózni. A rendőr fog megállítani, mert lassan mész. Haver mesélte, pesten belül 50-es táblánál ment 50-el, rendőr mögötte rádudált hogy menjen már és integetett
-
Exian
addikt
válasz
#16729600 #63060 üzenetére
"Elég megnézni otthon egy Tesco/Lidl parkolót,ahol még a 2 vonal közé se tud beállni a többség"
Meg ahol rendszeresen elfelejtik nagyon sokan, hogy ott is él pl. a jobb kéz szabály a sorok végén (is). Leginkább akkor csodálkoznak, amikor állok és várok, hogy INDULJON MÁR MEG, mert elsőbbsége van. Amikor meg én kilépek, mert nekem van elsőbbségem, akkor meg dudálás és anyázás az eredmény... a másik részéről.
Pedig a jobb kéz szabály ugyanolyan betartandó szabály, mint mondjuk a STOP tábla. Annál is, ha megmerészelek állni, mögöttem dudál és/vagy értetlenkedik... pedig én mindig megállok, mert már kaptam be lesipuskás ellenőrzést... meg ahol STOP tábla van, ott rendszerint nem véletlenül.
De elkanyarodtam, bocs, ez már nagyon más téma.
Továbbra is az a véleményem, hogy az INDOKOLATLANUL tötymörgő sofőr mindenképp problémás és veszély forrás, akkor is, ha valaki odafigyeléssel, szabályosan megelőzi, mert még akkor is adódhatnak galibák, amik előzés nélkül nem történtek volna meg. Pl. ilyen, amikor egyszer én is már jártam úgy, hogy lassú kocsit előztem és egyszerűen az előzés miatt megijedt, vagy én nem tudom mit csinált mellettem a lassan közlekedő papi és majd lefordult az útról. De hát könyörgöm, nem araszolgathattam utána 200km-en. Szabályosan, max megengedett sebességet nem túllépve, egyenes szakaszon, teljesen normálisan előztem meg, jelezve időben az előzést, stb. De még is majdnem baleset lett miatta.
-
ugyeletes
tag
Lattam egy C5-ot szombaton a hatoson, indokolatlan lassan ment, kb 30-cal, de azert, mert a felfuggesztese 0-n volt, eleg aramvonalasnak tunt.
Dehat szegeny igyekezett talan a szervizbe, igy akkor megsem indokolatlan volt ez a sebesseg, sajnos tenyleg gaz. Meg jo, hogy az autopalyan van minimum sebesseg... -
air
nagyúr
válasz
#16729600 #63060 üzenetére
Nem erről volt szó, hanem arról, hogy 90 helyett 60-70-nel ment valaki és ezt egyesek sértésnek veszik.
A KRESZ-ben - most direkt kikerestem - annyi van, hogy indokolatlanul lassan nem lehet haladni. Sajnos ez egy béna gumiszabály, mert nincs egzaktul leírva, hogy mi az "indokolatlanul lassú". (Egyébként van másik ilyen szabály is a KRESZ-ben, ami azt mondja, hogy az úttesten ott lehet a gyalogosnak bárhol átmenni, ahol nincs a közelben kijelölt gyalogátkelőhely. De hogy mit jelent a "közelben", azt senki nem tudja. Nekem a 100m az még lehet közelben, de a nyugdíjas maminak már lehet messzi távolság.)
Én úgy gondolom, hogy 90 helyett 60-70-nel menni az nem indokolatlanul lassú. 30-40-nel már igen."Amúgy aki a megengedett maximummal halad(na),az miért szabálytalankodó?"
Ilyet egy szóval sem mondtam. -
#16729600
törölt tag
Az én olvasatomban ( persze nem büntetőjogilag,hanem morálisan ) a nyomorék 2dm/h val haladó is részese az ok,okozati láncban egy balesetnek.Az ilyeneknek amúgy a német autópályát ajánlanám,ahol úgy lenyomnák/levillognák ,hogy mehetne relaxálni idegességében a pihenőkbe 20 kilométerenként
Amúgy aki a megengedett maximummal halad(na),az miért szabálytalankodó? És igenis rengeteg a béna a hazai utakon.Elég megnézni otthon egy Tesco/Lidl parkolót,ahol még a 2 vonal közé se tud beállni a többség ( vízszintesen 2 kocsi közé beparkolni szerintem a 40% be se tudna tolatni )
-
air
nagyúr
válasz
#16729600 #63057 üzenetére
És ki okozza a balesetet a tötymörgő vagy a gyorshajtó?
Ha egy lassabb járművet szabályosan előzöl meg, abból nem lesz baleset. Ha szabálytalanul, akkor sem a lassabban haladó okozza a baleset, hanem a szabálytalankodó. Az egy teljesen más téma, hogy a szabálytalankodó a lassabb járművet, illetve annak vezetőjét okolja a balesetért, - totálisan tévesen - de ez már a felelősség hárítása, ami pszichológiai kérdés.
Apropó, lassú járművel és lovaskocsival is fel kell venni a forgalom ritmusát? -
M_AND_Ms
veterán
Akkor másképp! Írtam olyat, hogy 50 helyett 70-nel kell menni, mert az egy íratlan szabály? Nem!
"Pontosan azt írtad, hogy íratlan szabály szerint kell közlekedni."
Ne ragadj ki részleteket! Nem írtam, ezt. Azt írtam, hogy a forgalom ritmusát fel kell venni, ez egy íratlan szabály. (Bár lehet, hogy ha jobban átolvassuk a kreszt, akkor valahol ugyanez, de más, egzakt jogi formában meg van benne említve.) Nem íram olyat, hogy nem kell az írott szabályokat betartani. Az egész, az indokolatlan lassan haladókról való beszélgetésről szólt és nem a megszokásból vezetőkről. Az, hogy figyeled, észreveszed, hogy hol haladsz, hogyan haladnak a többiek, stb. és ebből alakítod ki a sebességedet (mint, pl ahogy írtam, hogy lehajtasz egy szűk mellékutcába és ott bizony nem mész már ötvennel) az pont nem a megszokásból való vezetés. Míg amit te írtál, hogy úgy vezetek, ahogy nekem jól esik inkább az.De, befejezem, mert ha egyszerűen nem érted meg azt, amit leírtam, akkor kár folytatnunk.
-
#16729600
törölt tag
Nem értek egyet veled.Szerintem is a tötymörgők az egyik legveszélyesebb elemei a közlekedésnek.Pláne,hogy ez sokszor abból adódik,hogy vezetéstechnikailag nyomorék az illető,ezért mer/tud csak lassan haladni.Semmi nem indokolja,hogy jó útviszonyok mellett valaki 60-70 nel poroszkáljon és feltartson másokat.A baleseti statisztikák nem függenek össze alapvetően a sebesség határokkal.Lásd itt felénk Ausztriában ugye magasabbak a megengedett értékek ( lakott területen belül is rengeteg helyen van 70-80 as tábla ),mégis előkelőbb helyen van a statisztikában.Persze az utak is összehasonlíthatatlanul jobbak.Nem csak havonta egyszer tudják használni a verdát,mert nincs anyagi keretük a tankolásra/karbantartásra,azért lényegesen gyakorlottabb/jobb vezetők vannak errefelé.
-
air
nagyúr
válasz
ugyeletes #63052 üzenetére
Örülnék, hogy megúsztam.
Sajnos hülyék mindig is lesznek. Bizonyos szituációk pedig, sajnos néha a vétlenek számára teljesen elkerülhetetlenek.(#63053) M_AND_Ms
"Ez egy íratlan szabály."Az íratlan szabályt hívják szokásnak. Szerintem a KRESZ nem tartalmaz íratlan szabályokat. Most pedig a szabályosságról volt szó.
"Én nem írtam semmi olyanról, hogy szabálytalanul kellene közlekedni, vagy mégis?"
Pontosan azt írtad, hogy íratlan szabály szerint kell közlekedni. Ez szerintem ezt jelenti, hogy szokásból. És pont ez az egyik legnagyobb veszélyforrás szerintem, amikor az ember szokásból vezet. Aztán hopp, éppen megváltozott valami forgalmi rend, és kész a baj. -
M_AND_Ms
veterán
"A szokás nem szabály!" Én nem szokásról írtam, hanem egy szabályról, hogy vezessünk a forgalom ritmusával. Ez egy íratlan szabály.
"Kíváncsi lennék, mikor a rendőrnek arra hivatkozol, hogy mit hogyan szokás."
Valamit félreértettél. Én nem írtam semmi olyanról, hogy szabálytalanul kellene közlekedni, vagy mégis? -
ugyeletes
tag
Friss eset. Ön mit tenne ebben a forgalmi helyzetben?
További érdekes videók. Van pár jó videó, pécsi belsőkamos autós felvételek. Tud valaki még ilyenekről? -
air
nagyúr
válasz
M_AND_Ms #63049 üzenetére
A szokás nem szabály! Kíváncsi lennék, mikor a rendőrnek arra hivatkozol, hogy mit hogyan szokás.
Kár, hogy nem a szabályok betartása lett a szokás, hanem éppen az áthágása.
Ezért van ott a kultúra ahol, és nem azért amit én írtam.(#63050) Exian
"balesetveszély forrása lehet, mert úgy is lesznek, akik előznek. "Nem a lassan haladó a balesetveszély forrása, hanem pontosan a nem körültekintően előző.
"Én sem szoktam száguldozni, ha nem muszáj, ha épp üres az út, akkor van, hogy beállok 70-80-ra oszt' jó'van (főleg, ha gyerekek elaludtak útközben és ráérünk odaérni)"
Ugye, hogy ugye. Annyival mész, amennyivel jólesik.
"de ha látom, hogy jönnek mögöttem és csak azért ér utol/tol le mindenki, mert nem 90-el megyek, akkor azért gyorsítok."
Ezt rosszul teszed. Hogy a mögötted haladó mit akar, és miért tesz úgy ahogy tesz, az az ő dolga.
-
Exian
addikt
válasz
M_AND_Ms #63049 üzenetére
Ezzel egyet kell értenem. Aki az "Annyival mész amennyivel jólesik" elv szerint közlekedik, hát... balesetveszély forrása lehet, mert úgy is lesznek, akik előznek. Persze akadnak vadbarmok, akik akkor is csakazért is előznek, ha 130-al mész sima főúton, ahol 90-el lehetne, de ha meg 60-al vagy 70-el, akkor lényegesen többen fognak beérni, majd előzni, ami mindig magában hordozza a balesetveszélyt.
Én sem szoktam száguldozni, ha nem muszáj, ha épp üres az út, akkor van, hogy beállok 70-80-ra oszt' jó'van (főleg, ha gyerekek elaludtak útközben és ráérünk odaérni), de ha látom, hogy jönnek mögöttem és csak azért ér utol/tol le mindenki, mert nem 90-el megyek, akkor azért gyorsítok.
Szerintem messze veszélyesebb az, amikor valaki így tötymörög az úton, mint ha megy a max. megengedettel vagy akár egy icipicit felette...
És most egy közhely, de ha még Suzuki is az előttem sétálgató autó és kalapos a sofőr, akkor duplán kapaszkodok a kormányba, sőt még a feleségemet is megkérem, hogy markoljon bele ő is
-
M_AND_Ms
veterán
"Annyival mész amennyivel jólesik. "
"Sajnos Magyarországon a közlekedési kultúra (is) a béka valaga alatt van."
Pont ezen állítások miatt van ott, ahol van. A közlekedésben való viselkedés, nem jólesés kérdése.A közlekedési kultúrának az is része, hogy felveszem a forgalom ritmusát és kiszámíthatóan viselkedem (nem pedig a pillanatnyi érzelmi állapotom szerint)!
Ez nem kresz szabály, mégis aki nem így tesz, az növeli a balesetveszélyt. Annak idején az én oktatóm ezt nagyon belém sulykolta. Például, ha főútvonalról lekanyarodok egy szűk mellékutcába, ott akkor nem megyek ötvennel, pedig a szabály szerint lehet. Ha meg kikanyarodok négysávos főútra, ott meg nem megyek negyvennel, pedig szabály szerint azt is lehet.Aki, már haladt egy igazán nagyváros bevezető 5-6 sávos autópályáján együtt a forgalommal 120-szal, az tudja mennyire fontos erre figyelni. Ott ha valaki csak úgy lelassul 90-re, akkor nem is tudja mennyire megnöveli a balesetveszélyt akár 3-400 méterrel hátrébb, ahol összeadódnak a kis fékezések és már egy nagyobb blokkolásra is szükség lehet ahhoz, hogy ne menjenek egymásba. Persze tudom, követési távolság, mert bármikor lehet olyan esemény, amikor 90-re kell visszalassítani. De mégis, nem kell feleslegesen a veszélyt növelni... csak azért mert "...annyival mész amennyivel jólesik. "
-
#16729600
törölt tag
2 sávos útnál a tötymörgők persze szigorúan középen mennek,le nem húzódnának az út szélére.Valamint én egy bizonyos életkor felett elkaszálnám a jogsikat. Anyósom pld vak/süket/menni is alig tud,de azért vezet.Reakcióideje tragikus, elharapja a kormányt,de bezzeg a Suzukiját le nem tenné...Jóban vagyok az öreglánnyal,de egy időzített bomba az utakon
-
ugyeletes
tag
Helló mindenkibe!
Nekem a kedvencem az, amikor belső sávban mennek tetűlassan pl. az 58-ason a városon kívül.
És egy kis rekláááám:
Srácok, szabadítsatok meg quadcoptertől.
Fotózd le a szomszédot -
válasz
Dluinet #63045 üzenetére
A tulok az aki értetlenkedik és 65-el megy ahol lehetne 90-el is. Én a város felől mondom, ahogy elhagyod Nagyárpádot ott van 1 70-es tábla és a 2. kanyarban ott van az ami feloldja, na ezt nem szokták észrevenni a jóképességűek és mennek tovább nyugodtan a maguk kis tempójában. Ami alapjában véve nem zavarna, de sajna nagyon nehéz ott előzni.
-
air
nagyúr
"De, indokolatlanul akadályozni sem szabad azt, aki a szabályokat betartva közlekedik."
Aki 70-nel megy lakott területen kívül, az is a szabályokat betartva közlekedik.
90km/h a legnagyobb megengedett sebesség. Annyival mész amennyivel jólesik. Hogy ez mást zavar és ezért előznie kell enyhén szólva is ostobaság.
Semmit nem kell.Bizonyos helyeken forgalomszabályozási szempontból előírnak kötelező legkisebb sebességet. Pl. kaptatón a gyorsító sávban min. 50-et. Kör alakú tábla, kék alapon, fehér számmal. Na, ez kötelező érvényű. De ahol nincs ilyen, ott nekem ne toljon- és ne villogjon le a tahó paraszt, ha 10 km/h-val lassabban megyek mint a megengedett legnagyobb sebesség.
"Jó idő, tiszta út -> az engedélyezett közelében kéne."
Mi az, hogy az engedélyezett közelében kéne? Ezt hol írja elő a KRESZ? Pontosan mennyire a közelében?
Ha 5km/h-val megyek lassabban az még oké, de ha 6-10-zel az már nem?Sajnos Magyarországon a közlekedési kultúra (is) a béka valaga alatt van.
-
-
hcl
titán
válasz
CPT.Pirk #63037 üzenetére
Előzésre nem lehet kényszeríteni. Nem tart pisztolyt a fejedhez senki.
OK, ha tudod, előzd meg, de ne beláthatatlan kanyarban, stb... Dombtető előtt, ahogy szoktak... Az is benne van ám, amellett, hogy nem szabad feltartani, hogy előzést körültekintően kell kivitelezni.
Az ilyen belassulás LOL, biztos felhívták, a majom meg kézből telefonált.Illetve pl. OK, személyautó feltart; traktor, teherautó, beláthatatlan helyeken? Negyvennel? Érdemesebb gondolkodni.
-
-
aneda
senior tag
válasz
newwave0507 #63034 üzenetére
Vagy aki siet?
-
newwave0507
aktív tag
válasz
newwave0507 #63026 üzenetére
Vegyél egy Hummert az nagy autó , meg autókázzál 160al a kanyarokban magyarországon főleg , akkor majd rájösz mi a képzavar ..
-
TRob1
veterán
Tudod erre mit mondanak: Akinek majomra telik, teljen banánra is.
(#63027) fudi2002:
Lehetni biztosan lehet megfelelő autóval. De az szerintem úgy barom ahogy van, aki országúton 160-nal autókázik kanyarban (na nem mintha az egyenesben annyira normális lenne).Amúgy túlélésre itt van neked egy 2 ajtós dög: [link]
-
fudi2002
nagyúr
válasz
newwave0507 #63026 üzenetére
Nem hasonlítjuk, hanem képzavarod volt a "nagy autó" kifejezéssel, illetve egy kijelentés hogy 160-al nem lehet autózni kanyarban, onnan jutottunk ide.
-
fudi2002
nagyúr
válasz
Dluinet #63023 üzenetére
Igaziból vegyes. Találkoztam középkorú embörrel is horvátból hazafele, amolyan nagy *** magyarral, aki lakott területen kívül 70, aztán falun belül és végigmasírozott 70-el úgy hogy megelőzött engem. Én fiatal vagyok még, azt hittem az idősebbeknek ennél több esze van. Nálam ez az egyik amit igenis betartok, a lakott terület, bűntudattal leélni egy életet, nem köszönöm... Múltkor pécsen belül egy öreglány simán átgyalogolt előttem az édesanyákútjánál kórház a kanyarban, zebra nuku, jeges úton -5 fokban. Szegény édesanyját verbálisan sértegetve éppen megálltam előtte, majd rámnézett s kényelmesen átcammogott előttem megvető tekintetével, hogy mégis minek is autóztam arra.. Mindíg vissza visszacseng autósoktatóm mondata: A vezetés arról szól hogy másokra figyelsz folyamatosan. -
aneda
senior tag
válasz
newwave0507 #63020 üzenetére
"Ja hát igen , meg akkor szervizeljed őket .. bár ha megvenni megtudod.. akkor biztos tudod szervizelni is
."
Azért ez nem mindig van ám így...
Az előbb említett típusoknál vannak nem egyszerű szervizköltségek, amik nem kifejezetten magyar fizetéshez vannak igazítva, sőt inkább úgy fogalmazok: nem fizetéshez vannak igazítva. -
newwave0507
aktív tag
válasz
fudi2002 #63019 üzenetére
Ha van esélyed ezek közül vásárolni egyet , akkor jó neked
. Ezekkel elhiszem hogy lehet autókázni kanyarokban 160al , csak nem itt M.O-n . Itt profi autóval is elég a 140-150 egyenes utakon is
.
Ja hát igen , meg akkor szervizeljed őket .. bár ha megvenni megtudod.. akkor biztos tudod szervizelni is
.
Hát igen .. kinek a pap , kinek a paplan .. mondják erre. Itt valakinek egy Megane nem autó , én meg örültem neki hogy vehettem saját autót
.
-
fudi2002
nagyúr
válasz
newwave0507 #63018 üzenetére
Nem a Megane-ra gondoltam, az nem nagy autó. A nagy autó a Lexus LS 600hl, Audi A8, BMW 7 stb stb. Mondjuk súlya asszem egyik sincs 1500kg alatt... Az első konkrétan: 2430 kg
Abban viszont egyetértünk, hogy a magyar utakon nem célszerű így vezetni, de ezekkel az autókkal ezen "hülye helyzetek" is túlélhetőek, egy megane vagy hasonló autóval a tested sem találják meg a roncsok között a bozótban. Élő szövet a fémvázon...
-
newwave0507
aktív tag
válasz
fudi2002 #63017 üzenetére
Nem vezettem még nagy autót ?
. Rendben .. akkor neked van igazad..
. Ezzel azt szerettem volna elmondani , hogy lehetséges , sőt.. biztos hogy be lehet venni .. egy nagyobb autóval , már a mi Renault Megane típusú autónkal is nagy esély van rá nagyobb sebességnél is , mivel alacsony , széles autó . De köszi nem .. Aki 160al szedi a kanyarokat , annak annyi esze is van .
-
fudi2002
nagyúr
válasz
newwave0507 #63015 üzenetére
"Kanyarban 160 ... Semmilyen autóval nem próbálnám ki .."
Ebből az derül ki, hogy nem vezettél még nagy autót. Persze mindezt ne próbáld ki az 1000kg-al... -
newwave0507
aktív tag
válasz
fudi2002 #63003 üzenetére
Ez csak 4. Sebesség volt, és még ment volna 4ben is . Nem vadállat .. De megy rendesen , ennyi
. Megteszi másik autó is , csak nem mindegy mennyi idő alatt . Nem mondtam hogy egy Ferrari , de tényleg tud menni rendesen . Kanyarban 160 ... Semmilyen autóval nem próbálnám ki .. Bár függ a kanyar mérete
. De én biztos nem .. Annyit nem ér az egész .
-
nesa
veterán
válasz
Dluinet #63002 üzenetére
sierra 50-70-90 latvanyos a kulonbseg ez gondolom a legtobb kocsira igaz.
-
#16729600
törölt tag
válasz
Dluinet #63002 üzenetére
Egyetértek,csak említettem,hogy vannak akiknél mások a szempontok.Nagy autó mániás vagyok,nagy motorral,( nem baj ha sokat zabál ) szóval a dinamikus előzés is lehetséges egy nagy súlyú verdával.Nálam a fritz verda fapados,a japcsi meg papírból van,szóval csak amcsi autó jöhet szóba.És 5 éves kor után szigorúan csere.
-
Valakit érdekel 1 Vodás fehér, hibátlan Samsung Galaxy S4 Mini 35000-ért? Ha igen dobjon 1 privit és vigye
-
fudi2002
nagyúr
válasz
Dluinet #62996 üzenetére
1200-1300 kg-os kasznisok a nagyobb autók. Azokba 150 ló megeszi reggelire. Turbó nélküli. Amúgy meg a turbó ahol bekapcsol tartományba, no az is otthagyja...
Ez egy jó autó, de azért ne csináljunk belőle képzeletbeli vadállatot...
(#62997) newwave0507: Ühüm. Kanyarba is mersz ennyit? Nyíl egyenesben majdnem minden autó megfutja ezt a sebességet... előbb-utóbb...
-
válasz
#16729600 #62998 üzenetére
törésteszt max 60km/h
mindenféle bisz-baszokra adják a csillagok felétszinte mindig a nagyobb tömeg nyer (a fa mindig győz)
ha képes az autó egy normális előzésre, az sokszor életet menthet
nem fogyaszt keveset a Lanos (7,5l/100km) a tömegéhez képest meg pláne nem
Nem azért vesz az ember autót hogy élőben próbáljon töréstesztet.
Van akinek nem való ilyen autó, mert neki kész öngyilkosság. 90km/h felett nem szeretnék egy ilyennel balesetet szenvedni.
20 -25 éve még majdnem minden autó rosszabbul tört, még is vezettek az emberek.
Az élethez szerencse is kell. Attól hogy jól vezetsz még jöhet egy elszabadult teherautó, akár az álló kocsiba is.
A mostani autókból szinte ki sem lehet látni az óriási A oszloptól, kereszteződésben egy gyalogost simán kitud takarni.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Mérlegeli a csúcstechnológiás chipgyártásból való kilépést is az Intel
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Dolce Gusto
- A HyperOS 3-ra helyezi a fókuszt a Xiaomi
- Futás, futópályák
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Apple asztali gépek
- További aktív témák...
- ÚJ AMD Ryzen 5 3600 4.2GHz Socket AM4 BOX Processzor - Áfás számla & garancia
- ÚJ AMD Ryzen 5 5600X 4.6GHz Socket AM4 OEM Processzor - Áfás számla & garancia
- AMD Ryzen 7 7800X3D Processzor - Készletről Azonnal - Áfás Számla & Garancia
- Asus TUF Gaming B650M-Plus DDR5 AM5 Alaplap - Számla & Ingyenes Szállítás
- Gigabyte 850W 80+ Gold P850GM Full Modular - Számla & Ingyenes Szállítás
- PS Plus előfizetések
- Bomba ár! Dell Precision 5530 - i7-8850H I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I P1000 I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i3-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" HD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN