Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  PayPal (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:35:44

LOGOUT.hu

A topik a PayPal használatához kapcsolódó kérdésekkel foglalkozik.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#44801) V/ válasza Csápájev (#44800) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem úgy értettem, ha valaki PayPal-t használ fizetési kliensként meg lehet adni hogy csak hitelkártyát fogadjon el és a normál kártyával akar valaki fizetni azt elutasítja. Nem biztos hogy erre amit meg akarsz venni érvényes a vásárlói védelmük. Viszont ellenőrizd mindenképp hogy a kártyánál tényleg nincs-e valami banki probléma.

(#44802) Pszihonaranc válasza V/ (#44797) üzenetére


Pszihonaranc
senior tag

Rendben, bocsi, szerkessz bele nyugodtan! :)

(#44803) ssj4vegita


ssj4vegita
csendes tag

Sziasztok,

PayPal "család és barátok" opcióval lett pénz küldve egy magánszemély eladónak egy termékért (német online aprón volt hírdetve), ami aztán sose jött meg (igen ez hiba volt, ne fussunk felesleges köröket véleményekkel most). A PP accounthoz bankkártya van kötve, a pénzt onnan szedte le.
Van erre megoldás, hogy vissza lehessen szedni a pénzt?
Tudom hivatalosan nincs vásárló védelme a PP-nak ezen, de olvasni 1-2 esetet a neten, mikor valahogy mégis sikerül visszaszedni a pénzt. Emiatt a következő kérdéseim lennének:
1. Mi a kiskapu PP-nál (ha van)?
2. Ha nincs és/vagy kevés az esély az elöbbire, sok helyen olvasni, hogy érdemes a chargeback-el (visszaterheléssel) élni a kártyát kibocsátó banknál.
2/a. Mi a folyamata ennek itthon?
2/b. Mire érdemes figyelni? Pl. 1 - Bejelentéskor mi a javaslott indok ebben az esetben: nem engedélyezett tranzakció vagy meg nem kapott termék? Illetve melyik mivel jár (kérnek e kötelező feljelentést, stb), mi az, ami egyáltalán nem javasolt. Pl. 2- Mi az, amit kerülni kell bejelentésnél/indoklásnál ilyen esetben? Pl. 3. - Javasolt-e az egész eljárás elött a PP-nál bármit is jelezni.

Köszi

(#44804) V/ válasza ssj4vegita (#44803) üzenetére


V/
Topikgazda

Egyértelmű a PayPal szerződési feltétele erre nincs pénz visszaszedési lehetőség.
Korlátozott Tevékenységek-nek hívják amit nem lehetne csinálni, köztük ezt is írják: Kereskedelmi tranzakciók esetében egyéni tranzakción keresztül küldeni vagy kérni a kifizetést;
Szóval mindkét félnek tiltva van hogy vásárlás ellenértéke így legyen küldve.
Itt a bővebb magyarázat erről..

Ha bankkártya volt a pénzforrás akkor esetleg a bankodnál lehetne próbálkozni a „chargeback” eljárással, de ez nem igazi vásárlás volt szóval nem tudom mi sülhet ki belőle, az eBay topik Összefoglaló 22. pontjában meg tudod nézni hogy ez mi lenne.

(#44805) ssj4vegita válasza V/ (#44804) üzenetére


ssj4vegita
csendes tag

Köszönöm, elolvastam a linkeket.
Akkor a chargeback marad, mint egyetlen lehetőség.
Kérdés, hogy a banknak mit érdemes mondani, mint indok? Ami növeli az esélyt a sikerre. Nem engedélyezett tranzakció, vagy nem küldték meg az árut? Egyáltalán kérdezik?
Nem szeretnék ügyintézés közben variálni attól függően mit mondanak. Az se gond, ha némi pluszköltség jön szóba (tiltás, kártya újraküldés, PP fiók korlátozás, stb nem tudom mikre lehet számítani). Mivel viszonylag nagyobb összegről van szó nem gond ha van plusz tétel, díj, csak sikeres legyen.

(#44806) V/ válasza ssj4vegita (#44805) üzenetére


V/
Topikgazda

Kifizettél valamit és nem kaptad meg, azt nem írhatod hogy nem engedélyezett tranzakció hiszen tudatában voltál a pénz elküldésnek, tevékenyen részt vettél benne, az a szöveg akkor érvényes ha a kártya adataidat ellopva valaki vásárolt, amit te nem is tudtál engedélyezni.

(#44807) ANOka


ANOka
őstag

Üdv!

Egy régi lejáró kártya (Curve) helyett újat vettem fel a PayPal-ban. A kártyaszám megváltozott: ez már HUF alapú.

Hol tudom beállítani, hogy az automatikus előfizetések fizetésekor ne a PayPal váltson? Mert ma pont ez történt! :(((

A topik összefoglaló alapján nem láttam ilyet, csak azt, hogy
"Sajnos a PayPal megszüntette azt linket ahol lehet előre fixen beállítani a konverziót a kártyakibocsájtó váltásra."

Előzmények: hozzászólás #1; hozzászólás #2; hozzászólás #3; hozzászólás #4.

(#44808) V/ válasza ANOka (#44807) üzenetére


V/
Topikgazda

Mindig fizetéskor állítod be. Csak a rendszeres fizetéseknél van eltárolási lehetőség, az is úgy hogy amikor az első fizetés történik előtte kiválasztod azt hogy, mondjuk nálad a Curve váltsa a devizát, ezt megjegyzi és amikor annál az előfizetésnél lesz a következő fizetés akkor azt veszi figyelembe. Ezt teszteltük, tényleg így működik. Mivel mindig az adott kártyához volt van társítva a váltás ha változik a kártya akkor az új nem kapja meg a régi "jogosultságát"
Ja sosem a középárfolyammal, hanem a bankok deviza eladási árfolyamával fizetünk kártyák esetén.

[ Szerkesztve ]

(#44809) ANOka válasza V/ (#44808) üzenetére


ANOka
őstag

De ez az előfizetésem már a régi kártyán is megvolt.
Csak kártyacsere történt. Új előfizetést nem hoztam létre. (Régit nem töröltem.)

(#44810) V/ válasza ANOka (#44809) üzenetére


V/
Topikgazda

Írtam, nincs öröklés. Sosem volt, még akkor sem ha egyezett a kártyaszám és csak az idő és CVV kód változott, mindig hozzá kellett állítani a váltást az újhoz, csak persze akkor megjegyezte.
A megoldás az hogy leállítod az automatikus fizetést (Cancel) aztán ha jön az új fizetési időszak akkor az új kártyával fizetsz és állítod a váltást.

[ Szerkesztve ]

(#44811) ANOka válasza V/ (#44810) üzenetére


ANOka
őstag

...vagy teljesen kikerülöm a PayPal-t és - ahol tudok, - közvetlenül a szolgáltatónak állítok be egy kártyát.
Sztem ezek után ez lesz...

B+ a PayPal! :W

(#44812) V/ válasza ANOka (#44811) üzenetére


V/
Topikgazda

Ez is megoldás, minden kártyás fizetésnél van védelem. Bár én azért a szolgáltatók automatikus levonását a bankkártyákról nem igazán díjazom, küldjön egy számlát, figyelmeztetést az esedékesség előtt aztán majd kifizetem. Ne nézzem már dedósnak, hogy egy kártyás fizetést nem tudok elvégezni. Ha meg az "eldobható" számos kártyát használom akkor sincs értelme ilyen fizetési módnak.

[ Szerkesztve ]

(#44813) V/ válasza V/ (#44793) üzenetére


V/
Topikgazda

az IBAN-os számra küldve könyvelik-e, majd kiderül hogy igen vagy nem és mennyi idő. Ma (12.10) 06:16 volt az utalás időpontja
A pénzt dec. 13., H 16:49 könyvelte le a PayPal. Persze hétvégére esett és ezért is több az idő.
Tehát a PP IBAN-os számlaszámra is mehet az utalás.
Hozzáteszem, hogy ez a számla amiről ment nincs megadva a PayPal-on, így amit írnak hogy előtte hozzá kell adni az figyelmen kívül hagyható.
Közben volt egy másik utalás az egyenlegre 2021.12.12 19:41:19-kor aminél az országon belüli, nem a PP IBAN számra ment, azért hogy van-e különbség az időben.

(#44814) Indiant válasza V/ (#44706) üzenetére


Indiant
addikt

"Az Összefoglalóban ott az elérhetőség, ...." - ez tévedés, nincs benne az összefoglalóban. (upd.: az Összefoglaló utolsó linkjének végén található)
Szerintem jobb lenne, ha az Összefoglalóban lenne.
Köszi, nagyon jól jött a telefonszám. Végre egy év után újra hozzáférek a fiókomhoz.
Android app-on miképp lehetne belépni, mert nem tud azonosítani. (még úgy sem, hogy a bongészőben be vagyok lépve)

[ Szerkesztve ]

(#44815) V/ válasza Indiant (#44814) üzenetére


V/
Topikgazda

Az app esetén valamit eltárol a Google, nem tudom hogy működni fog-e, de törölnöd kellene az app gyorsítótárát, majd az eltárolt adatokat is, ezután eltávolítani az app-ot. A Google fiókban megnézni hogy a PayPal kapcsolatban van-e valami app-ra utaló téma és azt is törölni(lehet hogy nincs) Ezután ha újra telepíted és nem szed elő adatokat akkor jónak kellene lenni.

Ha nehezen található meg a telefonszám akkor egy szinttel feljebb teszem.

(#44816) Indiant válasza V/ (#44815) üzenetére


Indiant
addikt

Köszönöm szépen! (sajnos ezek megvoltak, maradt az app törlése és elfelejtése)
Még egy javaslat. A telefonon való beszélgetés során a hölgy próbált sms-t küldeni, de nem jött semmi. A szám be volt jelentve spamnak. Szóval a spam mappát kell figyelni és esetleg jelezni, hogy nem spam.

(#44817) V/ válasza Indiant (#44816) üzenetére


V/
Topikgazda

Hát ha szolgáltató spam-nek jelöli arról nem tehetünk, de azt érdemes lenne kideríteni hogy miért lett az. Van néhány marha aki a szolgáltató telefonszámokat teszi spam listákra.

(#44818) JoolsNOS


JoolsNOS
veterán

Sziasztok! Azt be lehet állítani, hogy pl akarok fizetni 10000 forintot a csatolt kártyámmal, de van az accounton 2500 forint akkor először azt használja fel és a maradékot vonja csak a számlámról? Azt hittem alapból így kéne működnie, de volt több vásárlásom és a accos egyenleg megmaradt.

I5 9400F, Asrock B365M Pro4, Asus RTX4070 Super Dual EVO 12GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ

(#44819) V/ válasza JoolsNOS (#44818) üzenetére


V/
Topikgazda

Eleve az lenne az alap opció hogy az egyenlegről szedi és azután kiegészíti a bankkártyáról. Annyit ellenőrizz már le az egyenlegeknél hogy az egyenleg legyen az alapértelmezett fizetési eszköz. Arra figyelj ha devizában kell fizetni akkor a kártyára eső résznél a PayPal váltása az alap.
És arra is figyelj ha például €-ban van a pénz azt nem látja csak akkor h az € az alapértelmezett deviza.

[ Szerkesztve ]

(#44820) Bendegúz98


Bendegúz98
senior tag

Sziasztok, segitséget szeretnék kérni. Vásároltam,a fizetés paypalon keresztül történt, DE nem belépve a fiókomba. Megadtam a kártyaadatokat,kérdezte hogy paypal váltson-e,fizettem. Jött is a paypaltól a webshopban regisztrált mailre visszaigazolás a tranzakcióazonositóval és a megrendelés adataival. A megrendelést sajnos elnyelte a feutchi sötétség. Mi a menete ilyenkor a dispute inditásának? Köszönöm

(#44821) V/ válasza Bendegúz98 (#44820) üzenetére


V/
Topikgazda

Ahol vásároltál ott kezd a reklamációt.
Ha nem léptél be a fiókodba akkor csak a PayPal fizetési kliensét használtad az adott helynek, kereskedőnek, így mivel ez a tranzakció nincs a fiókodban a PayPal vásárlói védelme nem vehető igénybe rá.

(#44822) Bendegúz98 válasza V/ (#44821) üzenetére


Bendegúz98
senior tag

Köszönöm, akkor mivel nem paypal vásárlás,akkor gondolom indithatok egy chargebacket a wise-nál.

(#44823) V/ válasza Bendegúz98 (#44822) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem egy webshopból vásároltál? A chargeback azért nem egészen erre való. Teljesen elzárkózott az ahonnan vásárolva lett, hogy a pénzt visszaadja?

(#44824) Bendegúz98 válasza V/ (#44823) üzenetére


Bendegúz98
senior tag

De igen webshop,és ezért gondoltam rá:
"A chargeback kifejezetten azokra a tranzakciókra kérhető, amikor a hitelkártyánk vagy debit kártyánk fizikailag nincs jelen. Vagyis internetes vásárlásoknál, amikor a kártyát nem érintjük oda, nem húzzuk le, csak megadjuk az adatokat. " Ez nálam pont így történt.
Tulképpen igen,elzárkózott,a felét jóváírná pontokban. Ami nem kell.

[ Szerkesztve ]

(#44825) V/ válasza Bendegúz98 (#44824) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha Banggood lenne ez, ha elveszett a csomag mondjuk Feucth-ban akkor bejelented hogy nem kaptad meg, (a várható érkezési időnek le kell járni) mert elveszett (érdemes ráellenőrizni újból) akkor miután a szállító visszaigazolta hogy tényleg elvesztették, ami 1-2 hét is lehet, akkor szó nélkül visszaadják a pénzed, nem pontokat ajánlgatnak.
Szerintem más webshop esetén is hasonló, nem lett a számodra kézbesítve, a pénzed visszajár. A szállítótól kérjék be ők az igazolást, mert amíg nem veszed át, ez a csomag az övéké, a vevő nem tud reklamálni a szállítónál.

(#44826) donbig


donbig
tag

[link] Egy érdekes cikk a Paypal-ról.

[ Szerkesztve ]

"Ember, most jövök ki a templomból!"

(#44827) V/ válasza donbig (#44826) üzenetére


V/
Topikgazda

Röviden összefoglalva a díjszabás és működés, bár a díjszabás már magyarul is egyértelmű. A cikk címe egy kicsit szenzációhajhászó, de nekem véletlenül ezzel nem volt gondom, mert nem az, értelmezhető: a díjstruktúra rendszertelen megjelenítését látva
És az kimaradt a cikkből hogy az eBay szerződésbontása azért jókora érvágás lett nekik.

[ Szerkesztve ]

(#44828) donbig válasza V/ (#44827) üzenetére


donbig
tag

Nem egy átfogó cikk, kis érdekesség inkább.

"Ember, most jövök ki a templomból!"

(#44830) V/ válasza MurderCsiga (#44829) üzenetére


V/
Topikgazda

Üzleti fiókhoz üzleti adatok kellenek.
Miért nem a Smart Payment Button csinálod?
Alul adható donate stílus és 3 féle "támogatási módszer".

(#44832) V/ válasza MurderCsiga (#44831) üzenetére


V/
Topikgazda

Ennél a gombnál nem jelenik meg! Látod a kép minta részén jobbra? Mert én nem.

[ Szerkesztve ]

(#44834) V/ válasza MurderCsiga (#44833) üzenetére


V/
Topikgazda

Az nem tűnik fel hogy ott a Preview szöveg? A forráskódot megnézve nincs benne a nevem.

Te ezt használtad: Smart Buttons? A felső sorban az első csempe

[ Szerkesztve ]

(#44836) V/ válasza MurderCsiga (#44835) üzenetére


V/
Topikgazda

Fogaskerék ikon és az utolsó menüpont a Seller tools nálad nincs?


és a Manage hozza elő

(#44838) V/ válasza MurderCsiga (#44837) üzenetére


V/
Topikgazda

Az Árva macskás és az Árva kutyás ugyanaz mint a képeden, csak a mintán nálam függőleges a lista és nincs kerete, de azt meg lehet csinálni, sokféleképp formázható.

(#44839) Rebelf


Rebelf
aktív tag

Sziasztok!

Igénybe szeretnék venni valahol egy szolgáltatást, és a szolgáltató egy paypal email címet adott meg ahova várja a fizetést. Csak arra lennék kíváncsi hogy azt én meg tudom valahogy nézni ,hogy ez az email cím mögött milyen név és cím van regisztrálva? Vagy ez teljesen titkosítva van, és a paypal ügyfélszolgálat sem adja ki? Vagy amikor az email címre elküldöm a pénzt,a paypal rendszer nem írja ki legalább a nevét akinek küldtem pénzt?

[ Szerkesztve ]

(#44840) V/ válasza Rebelf (#44839) üzenetére


V/
Topikgazda

Attól függ hogy az adott e-mail szolgáltató biztosít-e hozzáférést és az hogy az illető a nyilvánosságra hozásához hozzájárult. Lásd Gmail. Ha van neked Gmail fiókod akkor más Gmail-es adatait láthatod, persze amit közzétett.
A szolgáltató e-mail címe az nem személyhez, hanem a céghez kötött, a cég neve lehet a név. Szóval látod. PayPal minek közölné veled, nem az ő adatuk. Van valami adatvédelem dolog is. Gondolom vásároltál már a PayPal-on keresztül amit az értesítő tartalmaz annyi amit közölnek.

[ Szerkesztve ]

(#44841) Rebelf válasza V/ (#44840) üzenetére


Rebelf
aktív tag

Az érdekelne ,hogy ha egy paypal email cimre küldök pénzt,látom-e hogy az ehez tartozó email cim mögött milyen név és cim szerepel. Az email szolgáltató most nem érdekes számomra, csak a paypal adatok az email cim mögött. Ezt az ügyfélszolgálat megadhatja például? Vagy ha küldök pénzt egy paypal email cimre,kijelzi a paypal visszaigazolás milyen név van regisztrálva mögötte? Vagy csak az email cim áll rendelkezésemre ahova küldtem pénzt ?

(#44842) V/ válasza Rebelf (#44841) üzenetére


V/
Topikgazda

Akkor röviden. Annyit ismerhetsz meg amennyi az értesítőkön van. Céges eladók, szolgáltatók esetén a cégnév a Merchant-nál látható.
Ha magánszemély akkor pedig vagy semmi nincs kiírva vagy a neve (ha hozzájárult a közléshez).
Rákérdezve egy e-mail címre nem adnak ki adatot.
Te valami szolgáltatót írtál, akkor gondolom üzleti eladó és látni fogod a cég nevét.
A levelezési szolgáltató azért érdekes, mert esetleg ott rákereshetsz és látsz + információkat, erre akartam csak utalni.

[ Szerkesztve ]

(#44843) Rebelf válasza V/ (#44842) üzenetére


Rebelf
aktív tag

"Ha magánszemély akkor pedig vagy semmi nincs kiírva vagy a neve (ha hozzájárult a közléshez)."

Ezt hol lehet beállitani a paypal fiókban? Pl előbb néztem a sajátomban ,és nem igen találtam ezt,hogy milyen adatot láthat rólam az ,aki például pénzt küld nekem. Például a nevem megosztását,ahogy emlitetted. Ezt hol lehet beállitani?

[ Szerkesztve ]

(#44844) V/ válasza Rebelf (#44843) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem arról volt szó hogy az mit lát aki pénzt küld neked, hanem arról hogy te mit látsz amikor valakinek fizetsz.
A nevünk az elszokott menni és ha vásároltál valamit akkor a címed is (ha a PayPal-ról van megadva, nem pedig te adtad meg a kereskedőnek, szolgáltatónak), azok az adatok amelyek a címnél meg vannak adva.
Visszanéztem néhány vásárlást és ott láttam hogy volt akinél nem volt név.

Ezek állítása a fogaskerék ikonra kattintva a Data & privacy és a Search privacy settings ha ki van kapcsolva (Personal profile status - Off People can’t search for you. You can still use your email or mobile number to get paid.) akkor az alapértelmezett adatok mennek el, ha bekapcsolod akkor lehet szabályozni, de ha itt letiltasz valamit akkor adott esetben arra nem tudnak mondjuk pénzt küldeni, szóval én mindent engednék. Elég hülyén nézne ki hogy a neved letiltod és adott esetben a kereskedő csak a címedet ismeri hogy hova küldje az árút, név nélkül nehézkes lesz megkapni.

[ Szerkesztve ]

(#44845) Rebelf válasza V/ (#44844) üzenetére


Rebelf
aktív tag

Igen ezt tudom. Azért kérdeztem arra rá,hogy mit lát az aki pénzt küld,és én ekkor csak az email cimet adom meg neki. Ezen felül aki küldi,látja a nevem vagy cimem,ha nem adom meg neki külön,csak a paypal email cimet? ?

[ Szerkesztve ]

(#44846) V/ válasza Rebelf (#44845) üzenetére


V/
Topikgazda

Aki pénzt küld neked látni fogja a neved az értesítőn amit ő is kap és tudja az e-mail címedet, hiszen arra tud küldeni. És gondolom a neved is tudja, csak úgy ismeretlen embernek nem illik pénzt küldeni.
A cím mint írtam az máskor jön szóba.
Azért nem értem hogy ezzel a mi a gond, miért kellene a nevünket titkolni? A saját nevemben foglalkozom a pénzügyekkel, vásárolok és küldöm, fogadom a pénzt.
Ha ezt a beállítási részt ismered akkor minden egyértelmű, ott engedélyezed a szabályozást aztán ami neked tetszik azt jelölöd be és az lesz megosztva. A névtelenség pénzügyekben nálam nem igazán nyerő ha ilyen emberrel találkozom, akkor az valami rosszban sántikál.

[ Szerkesztve ]

(#44847) Rebelf válasza V/ (#44846) üzenetére


Rebelf
aktív tag

Köszi az infókat . Csak szeretném tudni hogy akinek küldök pénzt,mennyire vagyok biztonságban, például ha nem teljesíti azt a szolgáltatást amiért fizettem, mert előre kell fizetni, aztán nem akarok a pénzem után loholni..

(#44848) liszi70


liszi70
nagyúr

Sziasztok!
Shein-től nem érkezett meg a csomag. December 19-21 volt a jelzett kiszállítás. (kb. 80k érték, ráadásul karácsonyi ajándék lett volna.) A shein-nek jeleztem a problémát, de ha ők nem tudnak/akarnak tenni valamit, akkor a paypalon keresztül van lehetőség a kártalanításra? Hogyan működik az a bizonyos Vásárlóvédelem a paypalon?

(#44849) fjudors válasza Rebelf (#44847) üzenetére


fjudors
aktív tag

semennyire.
mivel a pénzküldés nem vásárlás.

(#44850) wtshuaweip9


wtshuaweip9
csendes tag

Sziasztok!

2 gyors kérdés.
1.
Magyarországon vagy az EU-ban tudtok olyan helyet ahol paypalal tudod új VGA-t garanciával etc vásárolni?
2.
Tavaly új kártyát kaptam és most vettem észre, hogy az új kártyára nem tudok paypalról kivenni pénzt, ami azért gond, mert szeretnék, de azt írja hogy a kártyám nem támogatott (VISA) ez most így wtf? Mehetek új kártyát igényelni? És most egyáltalán honnan fogom tudni melyik kártya itthon a támogatott? Eddig Masestro volt és arra tudtam levenni.

Előre is köszi a válaszokat!

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  PayPal (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.