Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#251) Kornel válasza Qru (#247) üzenetére


Kornel
veterán

Nem mer mást írni, mint ami a könyvben le van írva.
Kíváncsi lennék egy japán kezelési útmutatóra is.

(#252) Qru válasza Kornel (#251) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kinit honlapról nem lehet letölteni?

#nincsbennetarcsi

(#253) Kornel válasza Qru (#252) üzenetére


Kornel
veterán

Próbáltam, nekem nem ment.
De még az itthoni holnapon sincs fent, mintha valami atomtitok lenne.

[ Szerkesztve ]

(#254) Jaded


Jaded
senior tag

Sziasztok!

Van egy Renault Megane II-m (2007-es, 1.5dCi, 106LE). Lassan esedékes az olajcsere. Szeretnék bele jó olajat tenni, olajszűrű mindenképp Mann lesz. Tudnátok ajánlani? Mennyi kell bele? 4.5-öt ír a könyve, ezzel már másik autónál szívtam meg, oda is 4.5-öt mondtak az olajszűrő miatt (0.5-öt felvesz a szűrő), de 4-gyel mindig tele lett.

A Renault-hoz általában az Elfet ajánlják, de más Renault csoportban olvastam, hogy attól hogy Renault, nem csak Elfből áll a világ. Az előző autómban próbáltam a Liqui Mollyt, ott nem igazán jött be (igaz az 1.9D volt).

Más: van valami ajánlott adalék üzemanyaghoz? Régebben a Castrol TDA volt a nyerő (viszont sosem próbáltam), szeretheti ez a motor az ilyesmit? Ha igen, hogy érdemes adagolni?

85237km van benne :)

Renault Megane IV Limited

(#255) Graphics válasza Jaded (#254) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Elf gyári teljesen jó ezekhez.

Hajtókarcsapágyakat is vizsgáld meg lassan , mert ennél a motornál az egy tényező sajnos.

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#256) Jaded válasza Graphics (#255) üzenetére


Jaded
senior tag

Erre jutottam én is.

Igen, hallottam róla, jelét még egyelőre nem hallom/látom (nem tudom meddig várjak még vele, idén már biztosan nem).

A többire esetleg valaki? Vagy jöhetnek még ehhez is tippek, 4000km van még, csak felkészülök :)

Renault Megane IV Limited

(#257) simonjoe


simonjoe
senior tag

Sziasztok!!

Sok embertől hallottam, h szokott a dízelhez némi 2T-s olajat tölteni. Van ennek valami tudományos magyarázata? Ha igen, hogy kell adalékolni??

THX!!

Joe

(#258) Kornel válasza simonjoe (#257) üzenetére


Kornel
veterán

Bullshit.
Főleg egy CR-nél...

(#259) simonjoe válasza Kornel (#258) üzenetére


simonjoe
senior tag

Az a baj, h nem tudok eligazodni, nem ismerem az összefüggéseket. :F
Írnak mellette és ellene:
http://w3.externet.hu/~nbarna/other/2t/2Toil_for_300Tdi.htm
http://spuri-adalek.hu/content/view/216/1/

Joe

(#260) i-sti


i-sti
senior tag

Megvettem a NewLife-ot és a 2 szűrőt.
Elég borsos volt :( 15k ft (223 lej)
Lehet más üzletből olcsóbb lett volna, de hamar kellett.

Novum Forum Siculorum

(#261) K Norbi válasza i-sti (#260) üzenetére


K Norbi
addikt

:) :)

(#262) csiga8 válasza simonjoe (#259) üzenetére


csiga8
senior tag

Részemről bejártam a magam útját, nem is akarok vitatkozni, sem ajánlani semmit.

Farkas Kálmán részére minden tiszteletem, de ugye Te sem gondolod, hogy maga ellen fog beszélni...

A magasnyomású rendszerekből az egyik legérzékenyebb pl az 1.5 dci ( Delphi).

Kérdezz a dci-sektől. Sokan másképp vélekednek, majd mint Farkas úr.

Amelyik dci-s már egyszer pórul járt, az utána kínosan vigyáz.

Gyakorlati tapasztalatuk alapján a legkevésbé hibásodik a rendszer ( kenés hiánya miatt nem morzsolódik a magasnyomású pumpa) az a premium üza, abból is az OMV. Jónéhányan használnak 2T-t, van aki videot is készített, hogyan indul a dci a -10 fokban 370.000 Km-nél, végig 2T-vel járva, bontatlan üza rendszerrel.

A 2T olajból JASO FD minősítésűt használják . ( nem mindegy mit használsz) Van aki 1:200, van aki 1:300 arányban. 2T olaj miatti meghibásodásról egyik sem fog beszámolni.... Meg szivattyú hibáról sem...

Az üza kénmentesítése miatt jócskán veszít kenőképességéből, ami helyett utólag, adalékot tesznek. Van jobb és kevésbé jó adalék. (Nézhetsz angol, német oldalakat, a probléma ugyanaz.)

A Castrol TDA jóféle adalék, de nagyon drága. Mágus a VIF-et ajánlotta, a CR-be azt teszem az OMV premium mellé.

Az ellenzők tábora sosem próbálta a 2T olajat, ők általában elméleti hibákat generálnak. Aki használja, az meg inkább nem vitatkozik. (A DPF azért lehet némi akadály)

A Spurit évente kétszer, rendszer takarítás gyanánt érdemes használni.

(#263) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

Egy 2003-as Opel Corsa C 1.2 Z12XE 178 ezer km-es autónál ha picit csipegeti az olajat (szept végén vettük és akkor Total Ineo MC3 dexos 2 5w40-es olajat tettünk bele), akkor milyenre lenne célszerű legközelebb lecserélni? pl Valvoline MaxLife 5w40 vagy 10w-40 vagy melyik más márka típus? Ahogy néztem eddig a kb 2.500km alatt olyan 4dl fogyott.

(#264) K Norbi válasza SPeti1984 (#263) üzenetére


K Norbi
addikt

Opel ami sose kop el, csak az olajat eszi. Ismerős :D

(#265) SPeti1984 válasza K Norbi (#264) üzenetére


SPeti1984
senior tag

Másik autónk a Meriva B 1.4 turbo egy grammot nem eszi az olajat. Sőt korábban volt Astra f 1.4 meg Astra g 1.4 ecotec meg twinport verzióban is meg Astra H 1.6 116le azok sem ettek. Igaz azok mind újak voltak mikor hozzánk kerültek.

[ Szerkesztve ]

(#266) K Norbi válasza SPeti1984 (#265) üzenetére


K Norbi
addikt

Motul 8100 X-clean 5W-40
Ezt kipróbálhatod [link] :K

[ Szerkesztve ]

(#267) Zizmand válasza SPeti1984 (#265) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Nekünk volt 15 évig F Astra 1.6 16v, nem volt vele semmi baj, de a végén már 600 km alatt megevett 1 liter olajat. :D

(#268) Graphics válasza SPeti1984 (#263) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Az még egy régi Ecotec motor, fogja csípni az olajat.

Vastagabbat semmiképp ne tegyél bele, mert akkor a hidrotőkéknek és a láncos vezérlésnek adsz egy döfést, majd a motornak is.

Én Castrol Magnatec 5W-40-est tettem a X10XE-be, azóta csendesebb. Olajfogyás már az előző olajjal sem volt igazán mérhető, de kevés km-t is ment.

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#269) K Norbi válasza Graphics (#268) üzenetére


K Norbi
addikt

Ha csipegeti a Totalt, inkább a Motul Castrolt nem.

[ Szerkesztve ]

(#270) SPeti1984 válasza K Norbi (#269) üzenetére


SPeti1984
senior tag

És a valvoline Maxlife 5w40? az mégis sokat futottra lenne és 5w40-es.

(#271) K Norbi válasza SPeti1984 (#270) üzenetére


K Norbi
addikt

Dexos 2 minősítést nem tudja [link]

Ez viszont jó bele [link]

[ Szerkesztve ]

(#272) simonjoe válasza csiga8 (#262) üzenetére


simonjoe
senior tag

Köszönöm reagálásod!! :R

Joe

(#273) Markizmark


Markizmark
addikt

Mi a véleményetek 5w40-es Mannolról + Fimol-ról?
Jelenleg ez kering az astrámban. Tudom létezik 10w40 Mannol, gyárilag adagolt molibdénnel, de kíváncsi lennék melyik a jobb, a házilag adagolt 5w vagy a gyárilag adagol 10w. :F

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#274) Graphics válasza Markizmark (#273) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Házilag adagolt? :U Ne akarjunk otthon adalékolni, mindenféle csodaszarral.

Pici támpontot adj a segítőknek a motorod típusával :)

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#275) csiga8 válasza Markizmark (#273) üzenetére


csiga8
senior tag

5w40 Mannol van több is.

Nálam az Elite a befutó.

Mannol Elite 5w40

(#276) Markizmark válasza Graphics (#274) üzenetére


Markizmark
addikt

Igen, házilag. Olvass utána a molibdén-diszulfidnak, mint "csodaszar". :U
Ezen kívül adalékolni én sem szoktam semmivel.

(#275) csiga8:
Astra F, X14NZ. Mannol olaj kiválasztási segéd szerint Extreme 5W-40 kell bele, ez is van benne + 2 deci Fimol.
Viszont elgondolkodtatott a gyárilag molibdénnel adalékolt olajuk, de az 10w, ez a bajom vele.
Ráadásul valamiért sehol sem szerepel, hogy mennyi MoS2 van benne.
Liqui-Moly MoS2-t is használtam már de azon sem szerepeltek mennyiségek.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#277) csiga8 válasza Markizmark (#276) üzenetére


csiga8
senior tag

Megnéztem, valóban az etremet dobja hozzá, ettől függetlenül még mindig az elitet ajánlom.

Igaz nincs GM LL A/B-025 jóváhagyása, de azért az nem is kell ( szerintem)

[link]

Ez nem egy fiatal motor, az A3/B4, a 3,5 HTHS érték és a "magas" TBN az elvárás.

Az Elite olajnak jobb a viszk. indexe ( jobb alapolaj), magasabb a lobb. pontja, jóval alacsonyabb a dermedéspontja ( téli hidegindítás), ráadásul rendelkezik valódi MB approval 229.5 ( ajánlással) is.

Az alapelvárást bőven teljesíti.

(#278) Graphics válasza Markizmark (#276) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Megtörtént :)

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#279) csiga8 válasza Markizmark (#276) üzenetére


csiga8
senior tag

Ismerem a fimolt, használtam, ( nagyon régen) próbáltam.

Nem vagyok tribológus, - szerintem Te sem - ezért maradjunk a józan paraszti gondolkodásnál.

Az olajban a MoS2 ha gyárilag jelen van, akkor az feltehetően vegyi, vagy kémiai úton oldott állapotban lehet.
Az utólag beöntött pedig szilárd állapotú.

Ami kémiailag kötött állapotban van az olajban, az vele együtt tapad a kenendő helyre, a lebegtetett adalék meg nem tapad a felülethez. Másrészt a mai szűrők igen hatékonyan néhány mikronra szűrnek. A szilárd fimol nem tudom mekkora méretű, hogy megakad-e a szűrőben, vagy nem.

Feltételezem, hogy nem, különben csak nem árulnák. Na de. Egy átlagos olaj a tömegének max 2,5%-át tudja dzsuvaként lebegtetni, az LL olajok max 5%-ot. Ha nem kötődik kémiailag az olajhoz, így azt lebegteti, ergo lehet, hogy dzsuvaként kezeli. ( tehát hamarabb telítődik az olaj, hamarabb kell cserélni)

Mindez egyszerű feltételezés, lehet nagy hülyeséget írtam, de érdemes elgondolkodni rajta.

A mai átlagos magyar autózási szokásokat nézve az olaj inkább a rövid távok ( bolt, iskola, óvoda, melóhely, mindenhol megállsz, stb..) miatti használat miatt telítődik, ezért jóval idő előtt érdemes cserélni.

A rövid, ( hideg üzem ) miatt jóval több üza+ égéstermék+ vízpára jut az olajba. Ezt egyféleképpen tudom eltávolítani, az olacserével. ( ok, a víz + úza hosszútávon elpárolog) Az új olajban 100%-os minden adalék, az oxidációs védelemtől a szimering duzzasztó-puhító adalékig minden. Előszőr mindig az adalék fog kikopni és az olaj telítődni. Ezt a folyamatot utólagos adalékkal nem lehet befolyásolni.

Amikor egy autó az olacsere után elkezdi jobban csippantani az olajat, akkor kezd kifáradni benne a viszkozitás módosító adalék. Feltehetően a többi is erősen fogyóban...
Ilyenkor kell(ene) lassan felkészülni a következő olacserére.

Az olaj "kopás" erősen függ a motor típusától, állapotától, a használat módjától.

Részemről úgy cselekszem, amit nagyon régen még tanárom mondott: Az olajat nem akkor kell cserélni, amikor elhasználódott, hanem előtte.

Ebben az esetben, ha valaki így gondolkodik és cselekszik - szerintem - nem kell plussz adalék.

Van ezért kivétel. Ilyen pl az eladás előtti "kozmetikázás", illetve a végsőkig nyúzás esete, amikor az utolsó lehelletéig használom a verdát, felújítani gazdaságilag nem érdemes, és azt a kis időt, míg összeszedem a másik autóra a pénzt, életben tartom a régit. A plussz adalékok időtartama általában max 3-4 ezer km, utána észrevehető a hiánya. ( már amelyik használ valamit)

(#280) Markizmark válasza csiga8 (#279) üzenetére


Markizmark
addikt

:R

Mondjuk a Fimolt nem reszelővel öntöttem hozzá az olajhoz, hanem a kis tubusából, nekem elég folyékonynak tűnt. :D

Egyébként nem a csereperiódus nyújtása miatt használom, mindig 10ezrenként cserélem az olajat, bőven összejön 10 hónap alatt. Egyébként az autóval munkába járok 45km-re, indítás után 10km közút, 25km pálya és 10km közút következik, tehát nincs rövidtáv, nincs pára az olajban, nincs "elbenzinesedés". Egyszerűen csak a tartós magas fordulat miatt gondolom úgy, hogy nem árt egy kis plusz kenés MoS2 formájában.
Kipróbáltam már sokféle olajat, gagyitól a márkásig, Q8 10w40, Eneos 5w40, Castrol Magnatec 10w40, Valvoline MaxLife 10w40, Liqui Moly MoS2 10w40. Utóbbival járt a legszebben, legcsöndesebben a motor (ennek köze lehet a MoS2-hoz), de ez is volt a legdrágább. Harmad ennyiért van szinte az összes Mannol, ezért úgy néz ki végleg ennél maradok.
Lehet kipróbálom a MANNOL MOLIBDEN BENZIN 10W-40-et. 2 hét múlva csere ...

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#281) K Norbi válasza csiga8 (#279) üzenetére


K Norbi
addikt

A mai átlagos magyar autózási szokásokat nézve az olaj inkább a rövid távok ( bolt, iskola, óvoda, melóhely, mindenhol megállsz, stb..) miatti használat miatt telítődik, ezért jóval idő előtt érdemes cserélni.

És mennyi km-nél érdemes ledobni, ha a fent említettként használom?

[ Szerkesztve ]

(#282) Qru válasza K Norbi (#281) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Általában minden gyártó megad egy szigorú ún. doktorüzemre vonatkozó csereperiódust.
Ez általában a fele szokott lenni a "normál" üzeműnek. Tehát 10k helyett 5k km, 15k helyett 8k stb.

#nincsbennetarcsi

(#283) #89874944


#89874944
törölt tag

Milyen autómata váltó olaj való az Aisin TR60SN-be?

[link] - melyik autókba szerelték

Ezt a váltót többek között rakták Audi Q7-be 2006-tól (3.0 tdi, BUG), Porsche Cayenne-be 2002-től, de Lexus 460-ba (2009-től) és LX570-be (2008-tól) is került.

Az Audi két olajat is hoz rá:
[link] G 055025A2
[link] G 055162A2

Ők se tudják eldönteni?

Az elsőre jó a 3309 szabvány, pl Mobil 3309 [link]

A másodikra jó a Mobil LT 71141 [link]

Találtam egy elég terjedelmes dokumentációt [link] amit a Volkswagen segítségével készítettek, ebben is JWS3309-et írnak.

Ha egy Toyotás tudna nézni gyári specifikációt az nagy segítség lenne :)

[ Szerkesztve ]

(#284) K Norbi válasza Qru (#282) üzenetére


K Norbi
addikt

Köszönöm :R

(#285) csiga8 válasza K Norbi (#281) üzenetére


csiga8
senior tag

Akiknél LL olaj van, 30.000 km-es periódus van és a computer figyel, ott bizony az óvodajáratos gépeknél 12-15.000 km-nél többet nem mennek, köpködnek is miatta a tulajok...

A gondos gazda megközelítést pedig Qru fórumtárs már megválaszolta, én is hasonlóan gondolkodom.

Annyival kiegészítve, hogy ha nem csak óvodajárat van, hanem 20-30% hosszabb táv is, akkor a 10.000 km-t szoktam mondani. Az könnyen követhető is, a gazdiknak csak arra kell figyelni, mikor fordul az óra 10-20-30 ezer stb. km-re, akkor célszerű cserélni. Nem kell felírni, könnyen megjegyezhető.

(#286) Graphics válasza csiga8 (#285) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Én is 10 ezrenkent cseréltem, majd váltottam 7500km-re.

Tanulóautónál kicsit több a város, lehet bírná meg, de Hondanál ideális ez is.

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#287) csiga8 válasza #89874944 (#283) üzenetére


csiga8
senior tag

ATF olajokkal nem szoktam foglalkozni, de gyenge tippem szerint a JWS 3309 lesz a jó.

[link]

(#288) Qru válasza Graphics (#286) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha nem hagyod kihűlni az olajat akkor azért nem olyan gáz a helyzet egy oktatóautóval sem. Inkább arra kellene figyelni, hogy alacsony fordulaton ne kapjon nagy terhelés, hiszen a nyomaték öl nem a fordulat.
De ez egy oktatóautónál kb lehetetlen...

#nincsbennetarcsi

(#289) Graphics válasza Qru (#288) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Hál istennek a tanulók átveszik a vezetési szokásaim javarészét, legalábbis figyelnek arra, amit kérek.

Jazz-nek előnye, hogy nagyon kezes, hidegen sose hajtom, 1 percig járatom, a tanulók hideg autót nem kapnak, mert csak tiporja...

Én bemelegítem inkább.

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#290) Qru válasza Graphics (#289) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az én oktatóm akkor nem vt jó, ha 40-nél nem kapcsoltam 4-est akkor már rámszólt. :D

Azért az 1 perces járatás bőven nem az üzemmeleg állapot de semmitől jobb persze. Inkább arra figyelj, hogy próbáld beosztani őket úgy, hogy egymás után jöjjenek sorba és akkor kevesebb a "hidegperiódus" a motor életében.

#nincsbennetarcsi

(#291) Graphics válasza Qru (#290) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

40-nél én is kérem a 4-est, főleg, hogy a Jazz igényli is.

2-3 percenként váltják egymást, max 5-10 perc a leghosszabb pihenő két tanuló között, ezalatt nem hűl ki.

Szeretem ezt a kocsit :D

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#292) Qru válasza Graphics (#291) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mondjuk ehhez jobb választás volt az L13A mint az L12A mert a tiédben rövidebbek a fokozatok. De azért 2000 rpm alatt ne legyen használva tartósan.

Akkor nincs gond, olyan gyorsan nem hűl ki az olaj. Sőt inkább csak felmegy a hőmérséklete az elején mert ugye megszűnik a keringés.

#nincsbennetarcsi

(#293) #89874944 válasza csiga8 (#287) üzenetére


#89874944
törölt tag

Nekem is mindig ez jön ki. Köszi a linket.

(#294) K Norbi válasza csiga8 (#285) üzenetére


K Norbi
addikt

Köszike :K

(#295) Danex válasza Qru (#292) üzenetére


Danex
addikt

2000rpm felé talán egyszer az első forgalomban lévő kézifékes indulásnál mentem oktatás során, mert egy okoska beállt 15cm-re a seggembe és biztosra akartam menni :DDD .

Amúgy kb 10km/h / 1 sebességi fokozatot kért tőlem az oktató.

[ Szerkesztve ]

(#296) Graphics válasza Danex (#295) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

1. Fokozat elindul
2. 20
3. 30
4. 40
Városban, kint duplazva
+/- lehet persze eltérés, de így lehet könnyen megjegyezhetővr tenni, később kialakul náluk. Na de ez off :D keresek egy szakmai csoportot erre

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#297) K Norbi


K Norbi
addikt

(#298) K Norbi


K Norbi
addikt

Megérkezett az Opelnak a nem Dexos 2 olaj. :D

(#299) #89874944


#89874944
törölt tag

Vaico szűrőkkel mik a tapasztalatok? Megfelelő minőségű? Meyle és topran van még, azokat nem szívesen... (autómata váltó szűrő)

(#300) atos19881101 válasza K Norbi (#298) üzenetére


atos19881101
senior tag

Mennyire ajánlott ez az olaj?

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.