Motorolaj és szűrő topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [MasterDeeJay:] Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Kornel
veterán
Nem mer mást írni, mint ami a könyvben le van írva.
Kíváncsi lennék egy japán kezelési útmutatóra is.
Qru
MODERÁTOR
Kinit honlapról nem lehet letölteni?
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Próbáltam, nekem nem ment.
De még az itthoni holnapon sincs fent, mintha valami atomtitok lenne.
[ Szerkesztve ]
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Van egy Renault Megane II-m (2007-es, 1.5dCi, 106LE). Lassan esedékes az olajcsere. Szeretnék bele jó olajat tenni, olajszűrű mindenképp Mann lesz. Tudnátok ajánlani? Mennyi kell bele? 4.5-öt ír a könyve, ezzel már másik autónál szívtam meg, oda is 4.5-öt mondtak az olajszűrő miatt (0.5-öt felvesz a szűrő), de 4-gyel mindig tele lett.
A Renault-hoz általában az Elfet ajánlják, de más Renault csoportban olvastam, hogy attól hogy Renault, nem csak Elfből áll a világ. Az előző autómban próbáltam a Liqui Mollyt, ott nem igazán jött be (igaz az 1.9D volt).
Más: van valami ajánlott adalék üzemanyaghoz? Régebben a Castrol TDA volt a nyerő (viszont sosem próbáltam), szeretheti ez a motor az ilyesmit? Ha igen, hogy érdemes adagolni?
85237km van benne
Renault Megane IV Limited
Graphics
Jómunkásember
Elf gyári teljesen jó ezekhez.
Hajtókarcsapágyakat is vizsgáld meg lassan , mert ennél a motornál az egy tényező sajnos.
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
Jaded
senior tag
Erre jutottam én is.
Igen, hallottam róla, jelét még egyelőre nem hallom/látom (nem tudom meddig várjak még vele, idén már biztosan nem).
A többire esetleg valaki? Vagy jöhetnek még ehhez is tippek, 4000km van még, csak felkészülök
Renault Megane IV Limited
simonjoe
senior tag
Sziasztok!!
Sok embertől hallottam, h szokott a dízelhez némi 2T-s olajat tölteni. Van ennek valami tudományos magyarázata? Ha igen, hogy kell adalékolni??
THX!!
Joe
Kornel
veterán
Bullshit.
Főleg egy CR-nél...
simonjoe
senior tag
Az a baj, h nem tudok eligazodni, nem ismerem az összefüggéseket.
Írnak mellette és ellene:
http://w3.externet.hu/~nbarna/other/2t/2Toil_for_300Tdi.htm
http://spuri-adalek.hu/content/view/216/1/
Joe
i-sti
senior tag
csiga8
senior tag
Részemről bejártam a magam útját, nem is akarok vitatkozni, sem ajánlani semmit.
Farkas Kálmán részére minden tiszteletem, de ugye Te sem gondolod, hogy maga ellen fog beszélni...
A magasnyomású rendszerekből az egyik legérzékenyebb pl az 1.5 dci ( Delphi).
Kérdezz a dci-sektől. Sokan másképp vélekednek, majd mint Farkas úr.
Amelyik dci-s már egyszer pórul járt, az utána kínosan vigyáz.
Gyakorlati tapasztalatuk alapján a legkevésbé hibásodik a rendszer ( kenés hiánya miatt nem morzsolódik a magasnyomású pumpa) az a premium üza, abból is az OMV. Jónéhányan használnak 2T-t, van aki videot is készített, hogyan indul a dci a -10 fokban 370.000 Km-nél, végig 2T-vel járva, bontatlan üza rendszerrel.
A 2T olajból JASO FD minősítésűt használják . ( nem mindegy mit használsz) Van aki 1:200, van aki 1:300 arányban. 2T olaj miatti meghibásodásról egyik sem fog beszámolni.... Meg szivattyú hibáról sem...
Az üza kénmentesítése miatt jócskán veszít kenőképességéből, ami helyett utólag, adalékot tesznek. Van jobb és kevésbé jó adalék. (Nézhetsz angol, német oldalakat, a probléma ugyanaz.)
A Castrol TDA jóféle adalék, de nagyon drága. Mágus a VIF-et ajánlotta, a CR-be azt teszem az OMV premium mellé.
Az ellenzők tábora sosem próbálta a 2T olajat, ők általában elméleti hibákat generálnak. Aki használja, az meg inkább nem vitatkozik. (A DPF azért lehet némi akadály)
A Spurit évente kétszer, rendszer takarítás gyanánt érdemes használni.
SPeti1984
senior tag
Egy 2003-as Opel Corsa C 1.2 Z12XE 178 ezer km-es autónál ha picit csipegeti az olajat (szept végén vettük és akkor Total Ineo MC3 dexos 2 5w40-es olajat tettünk bele), akkor milyenre lenne célszerű legközelebb lecserélni? pl Valvoline MaxLife 5w40 vagy 10w-40 vagy melyik más márka típus? Ahogy néztem eddig a kb 2.500km alatt olyan 4dl fogyott.
K Norbi
addikt
Opel ami sose kop el, csak az olajat eszi. Ismerős
SPeti1984
senior tag
Másik autónk a Meriva B 1.4 turbo egy grammot nem eszi az olajat. Sőt korábban volt Astra f 1.4 meg Astra g 1.4 ecotec meg twinport verzióban is meg Astra H 1.6 116le azok sem ettek. Igaz azok mind újak voltak mikor hozzánk kerültek.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Motul 8100 X-clean 5W-40
Ezt kipróbálhatod [link]
[ Szerkesztve ]
Zizmand
aktív tag
Nekünk volt 15 évig F Astra 1.6 16v, nem volt vele semmi baj, de a végén már 600 km alatt megevett 1 liter olajat.
Graphics
Jómunkásember
Az még egy régi Ecotec motor, fogja csípni az olajat.
Vastagabbat semmiképp ne tegyél bele, mert akkor a hidrotőkéknek és a láncos vezérlésnek adsz egy döfést, majd a motornak is.
Én Castrol Magnatec 5W-40-est tettem a X10XE-be, azóta csendesebb. Olajfogyás már az előző olajjal sem volt igazán mérhető, de kevés km-t is ment.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
K Norbi
addikt
SPeti1984
senior tag
És a valvoline Maxlife 5w40? az mégis sokat futottra lenne és 5w40-es.
K Norbi
addikt
simonjoe
senior tag
Köszönöm reagálásod!!
Joe
Markizmark
addikt
Mi a véleményetek 5w40-es Mannolról + Fimol-ról?
Jelenleg ez kering az astrámban. Tudom létezik 10w40 Mannol, gyárilag adagolt molibdénnel, de kíváncsi lennék melyik a jobb, a házilag adagolt 5w vagy a gyárilag adagol 10w.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Graphics
Jómunkásember
Házilag adagolt? Ne akarjunk otthon adalékolni, mindenféle csodaszarral.
Pici támpontot adj a segítőknek a motorod típusával
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
csiga8
senior tag
Markizmark
addikt
Igen, házilag. Olvass utána a molibdén-diszulfidnak, mint "csodaszar".
Ezen kívül adalékolni én sem szoktam semmivel.
(#275) csiga8:
Astra F, X14NZ. Mannol olaj kiválasztási segéd szerint Extreme 5W-40 kell bele, ez is van benne + 2 deci Fimol.
Viszont elgondolkodtatott a gyárilag molibdénnel adalékolt olajuk, de az 10w, ez a bajom vele.
Ráadásul valamiért sehol sem szerepel, hogy mennyi MoS2 van benne.
Liqui-Moly MoS2-t is használtam már de azon sem szerepeltek mennyiségek.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
csiga8
senior tag
Megnéztem, valóban az etremet dobja hozzá, ettől függetlenül még mindig az elitet ajánlom.
Igaz nincs GM LL A/B-025 jóváhagyása, de azért az nem is kell ( szerintem)
Ez nem egy fiatal motor, az A3/B4, a 3,5 HTHS érték és a "magas" TBN az elvárás.
Az Elite olajnak jobb a viszk. indexe ( jobb alapolaj), magasabb a lobb. pontja, jóval alacsonyabb a dermedéspontja ( téli hidegindítás), ráadásul rendelkezik valódi MB approval 229.5 ( ajánlással) is.
Az alapelvárást bőven teljesíti.
Graphics
Jómunkásember
Megtörtént
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
csiga8
senior tag
Ismerem a fimolt, használtam, ( nagyon régen) próbáltam.
Nem vagyok tribológus, - szerintem Te sem - ezért maradjunk a józan paraszti gondolkodásnál.
Az olajban a MoS2 ha gyárilag jelen van, akkor az feltehetően vegyi, vagy kémiai úton oldott állapotban lehet.
Az utólag beöntött pedig szilárd állapotú.
Ami kémiailag kötött állapotban van az olajban, az vele együtt tapad a kenendő helyre, a lebegtetett adalék meg nem tapad a felülethez. Másrészt a mai szűrők igen hatékonyan néhány mikronra szűrnek. A szilárd fimol nem tudom mekkora méretű, hogy megakad-e a szűrőben, vagy nem.
Feltételezem, hogy nem, különben csak nem árulnák. Na de. Egy átlagos olaj a tömegének max 2,5%-át tudja dzsuvaként lebegtetni, az LL olajok max 5%-ot. Ha nem kötődik kémiailag az olajhoz, így azt lebegteti, ergo lehet, hogy dzsuvaként kezeli. ( tehát hamarabb telítődik az olaj, hamarabb kell cserélni)
Mindez egyszerű feltételezés, lehet nagy hülyeséget írtam, de érdemes elgondolkodni rajta.
A mai átlagos magyar autózási szokásokat nézve az olaj inkább a rövid távok ( bolt, iskola, óvoda, melóhely, mindenhol megállsz, stb..) miatti használat miatt telítődik, ezért jóval idő előtt érdemes cserélni.
A rövid, ( hideg üzem ) miatt jóval több üza+ égéstermék+ vízpára jut az olajba. Ezt egyféleképpen tudom eltávolítani, az olacserével. ( ok, a víz + úza hosszútávon elpárolog) Az új olajban 100%-os minden adalék, az oxidációs védelemtől a szimering duzzasztó-puhító adalékig minden. Előszőr mindig az adalék fog kikopni és az olaj telítődni. Ezt a folyamatot utólagos adalékkal nem lehet befolyásolni.
Amikor egy autó az olacsere után elkezdi jobban csippantani az olajat, akkor kezd kifáradni benne a viszkozitás módosító adalék. Feltehetően a többi is erősen fogyóban...
Ilyenkor kell(ene) lassan felkészülni a következő olacserére.
Az olaj "kopás" erősen függ a motor típusától, állapotától, a használat módjától.
Részemről úgy cselekszem, amit nagyon régen még tanárom mondott: Az olajat nem akkor kell cserélni, amikor elhasználódott, hanem előtte.
Ebben az esetben, ha valaki így gondolkodik és cselekszik - szerintem - nem kell plussz adalék.
Van ezért kivétel. Ilyen pl az eladás előtti "kozmetikázás", illetve a végsőkig nyúzás esete, amikor az utolsó lehelletéig használom a verdát, felújítani gazdaságilag nem érdemes, és azt a kis időt, míg összeszedem a másik autóra a pénzt, életben tartom a régit. A plussz adalékok időtartama általában max 3-4 ezer km, utána észrevehető a hiánya. ( már amelyik használ valamit)
Markizmark
addikt
Mondjuk a Fimolt nem reszelővel öntöttem hozzá az olajhoz, hanem a kis tubusából, nekem elég folyékonynak tűnt.
Egyébként nem a csereperiódus nyújtása miatt használom, mindig 10ezrenként cserélem az olajat, bőven összejön 10 hónap alatt. Egyébként az autóval munkába járok 45km-re, indítás után 10km közút, 25km pálya és 10km közút következik, tehát nincs rövidtáv, nincs pára az olajban, nincs "elbenzinesedés". Egyszerűen csak a tartós magas fordulat miatt gondolom úgy, hogy nem árt egy kis plusz kenés MoS2 formájában.
Kipróbáltam már sokféle olajat, gagyitól a márkásig, Q8 10w40, Eneos 5w40, Castrol Magnatec 10w40, Valvoline MaxLife 10w40, Liqui Moly MoS2 10w40. Utóbbival járt a legszebben, legcsöndesebben a motor (ennek köze lehet a MoS2-hoz), de ez is volt a legdrágább. Harmad ennyiért van szinte az összes Mannol, ezért úgy néz ki végleg ennél maradok.
Lehet kipróbálom a MANNOL MOLIBDEN BENZIN 10W-40-et. 2 hét múlva csere ...
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
K Norbi
addikt
A mai átlagos magyar autózási szokásokat nézve az olaj inkább a rövid távok ( bolt, iskola, óvoda, melóhely, mindenhol megállsz, stb..) miatti használat miatt telítődik, ezért jóval idő előtt érdemes cserélni.
És mennyi km-nél érdemes ledobni, ha a fent említettként használom?
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Általában minden gyártó megad egy szigorú ún. doktorüzemre vonatkozó csereperiódust.
Ez általában a fele szokott lenni a "normál" üzeműnek. Tehát 10k helyett 5k km, 15k helyett 8k stb.
#nincsbennetarcsi
#89874944
törölt tag
Milyen autómata váltó olaj való az Aisin TR60SN-be?
[link] - melyik autókba szerelték
Ezt a váltót többek között rakták Audi Q7-be 2006-tól (3.0 tdi, BUG), Porsche Cayenne-be 2002-től, de Lexus 460-ba (2009-től) és LX570-be (2008-tól) is került.
Az Audi két olajat is hoz rá:
[link] G 055025A2
[link] G 055162A2
Ők se tudják eldönteni?
Az elsőre jó a 3309 szabvány, pl Mobil 3309 [link]
A másodikra jó a Mobil LT 71141 [link]
Találtam egy elég terjedelmes dokumentációt [link] amit a Volkswagen segítségével készítettek, ebben is JWS3309-et írnak.
Ha egy Toyotás tudna nézni gyári specifikációt az nagy segítség lenne
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Köszönöm
csiga8
senior tag
Akiknél LL olaj van, 30.000 km-es periódus van és a computer figyel, ott bizony az óvodajáratos gépeknél 12-15.000 km-nél többet nem mennek, köpködnek is miatta a tulajok...
A gondos gazda megközelítést pedig Qru fórumtárs már megválaszolta, én is hasonlóan gondolkodom.
Annyival kiegészítve, hogy ha nem csak óvodajárat van, hanem 20-30% hosszabb táv is, akkor a 10.000 km-t szoktam mondani. Az könnyen követhető is, a gazdiknak csak arra kell figyelni, mikor fordul az óra 10-20-30 ezer stb. km-re, akkor célszerű cserélni. Nem kell felírni, könnyen megjegyezhető.
Graphics
Jómunkásember
Én is 10 ezrenkent cseréltem, majd váltottam 7500km-re.
Tanulóautónál kicsit több a város, lehet bírná meg, de Hondanál ideális ez is.
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
csiga8
senior tag
ATF olajokkal nem szoktam foglalkozni, de gyenge tippem szerint a JWS 3309 lesz a jó.
Qru
MODERÁTOR
Ha nem hagyod kihűlni az olajat akkor azért nem olyan gáz a helyzet egy oktatóautóval sem. Inkább arra kellene figyelni, hogy alacsony fordulaton ne kapjon nagy terhelés, hiszen a nyomaték öl nem a fordulat.
De ez egy oktatóautónál kb lehetetlen...
#nincsbennetarcsi
Graphics
Jómunkásember
Hál istennek a tanulók átveszik a vezetési szokásaim javarészét, legalábbis figyelnek arra, amit kérek.
Jazz-nek előnye, hogy nagyon kezes, hidegen sose hajtom, 1 percig járatom, a tanulók hideg autót nem kapnak, mert csak tiporja...
Én bemelegítem inkább.
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
Qru
MODERÁTOR
Az én oktatóm akkor nem vt jó, ha 40-nél nem kapcsoltam 4-est akkor már rámszólt.
Azért az 1 perces járatás bőven nem az üzemmeleg állapot de semmitől jobb persze. Inkább arra figyelj, hogy próbáld beosztani őket úgy, hogy egymás után jöjjenek sorba és akkor kevesebb a "hidegperiódus" a motor életében.
#nincsbennetarcsi
Graphics
Jómunkásember
40-nél én is kérem a 4-est, főleg, hogy a Jazz igényli is.
2-3 percenként váltják egymást, max 5-10 perc a leghosszabb pihenő két tanuló között, ezalatt nem hűl ki.
Szeretem ezt a kocsit
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
Qru
MODERÁTOR
Mondjuk ehhez jobb választás volt az L13A mint az L12A mert a tiédben rövidebbek a fokozatok. De azért 2000 rpm alatt ne legyen használva tartósan.
Akkor nincs gond, olyan gyorsan nem hűl ki az olaj. Sőt inkább csak felmegy a hőmérséklete az elején mert ugye megszűnik a keringés.
#nincsbennetarcsi
#89874944
törölt tag
Nekem is mindig ez jön ki. Köszi a linket.
K Norbi
addikt
Köszike
Danex
addikt
2000rpm felé talán egyszer az első forgalomban lévő kézifékes indulásnál mentem oktatás során, mert egy okoska beállt 15cm-re a seggembe és biztosra akartam menni .
Amúgy kb 10km/h / 1 sebességi fokozatot kért tőlem az oktató.
[ Szerkesztve ]
Graphics
Jómunkásember
1. Fokozat elindul
2. 20
3. 30
4. 40
Városban, kint duplazva
+/- lehet persze eltérés, de így lehet könnyen megjegyezhetővr tenni, később kialakul náluk. Na de ez off keresek egy szakmai csoportot erre
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
K Norbi
addikt
#89874944
törölt tag
Vaico szűrőkkel mik a tapasztalatok? Megfelelő minőségű? Meyle és topran van még, azokat nem szívesen... (autómata váltó szűrő)
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5