Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-09-10 08:33:53

LOGOUT.hu

Motorolaj és szűrő topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#101) Kornel válasza simonjoe (#99) üzenetére


Kornel
veterán

Ez most a mai mese délután?

Swift sportban konkrétan megégett az eneos sustina...

Nem is szeretnek dicsekedni a HTHS viszkozitasukkal.
Elárulom: 3,1 MPa.

Liqui moly ugyanebben az 5w30-as viszkozitasi osztályon belül tud 3,7 MPa-t a top tec 4300/4600-al.

Nesze neked japán csúcsminőség :C

[ Szerkesztve ]

(#102) Gyula84


Gyula84
veterán

Üdv 1.9TDI AFN motorban mehet 5w40es olaj? pl ez? [link]

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#103) simonjoe válasza Kornel (#101) üzenetére


simonjoe
senior tag

..Hát a Swift az nem Japán autóóó!! :DD
Meg lassan már este van. :P
Komolyra, nem mesélni akartam, csak a tapasztalat. Mazda 6-ba használja egy barátom, teljes megelégedéssel, a lába többnyire a hűtőrácson van, én ezért mertem ajánlani, de én kérek elnézést! :DDD
Tudom, h egy ember tapasztalata még nem reprezentatív, de több mint a 0, ja és nem kigúglizott infó, ami mostanság nagy divat!!

Joe

(#104) Kornel válasza simonjoe (#103) üzenetére


Kornel
veterán

Nem japán?
Mesélj már még.
A motort és a váltót a mai napig becsomagolva hozzák Japánbol.

Szerinted én kigugliztam ezt? Saját autóm ette meg az eneos sustina-t, konkrétan megégett az olaj.

Nyilván az átlagosnál nagyobb terhelést kapott (50 km padlógázon), de akkor hol a japán csúcsminőség, ami jobb bárminél?

(#105) simonjoe válasza Kornel (#104) üzenetére


simonjoe
senior tag

....jól van, bevetted a komoly pirulát. :DD

Joe

(#106) Kornel válasza simonjoe (#105) üzenetére


Kornel
veterán

Érveket bármikor meghallgatok, hülyéskedni meg haverokkal szoktam, sorry.

Ennek ellenére sikerült elkezdeni.

[ Szerkesztve ]

(#107) simonjoe válasza Kornel (#106) üzenetére


simonjoe
senior tag

...én nem szeretnék személyeskedni.

Joe

(#108) Mágus2 válasza Kornel (#104) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A stiftet autónak nevezni kicsit erős volt tőle... :DDD Persze nekem nem volt, csak így hallottam ;]

[ Szerkesztve ]

(#109) Mágus2 válasza Gyula84 (#102) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Mehet bele, ha találsz eredetit. :K

(#110) Kornel válasza Mágus2 (#108) üzenetére


Kornel
veterán

Az egyik legjobb autó a sport.

(#111) tresh válasza Qru (#100) üzenetére


tresh
addikt

Köszi, azt néztem hogy árban a mobil1 elég olcsó..eneos sustina 14-15k,motul 16k, a mobil1 9-10k körül megy. Az eneos-al se lenne bajom de sok helyen írták amit Kornél is hogy megég..az autó taposva nem lesz mert ami nem megy azt felesleges..plusz jellemzően asszony vezeti,ő meg tojáshély a láb alatt típus. Amúgy gyárilag valamiért a mazda szerviz 10w40et rakott bele, de én maradnék a vékonyabbnál a sok város végett. Amúgy a gépbe 129ezer van valósan.

(#112) K Norbi válasza Qru (#100) üzenetére


K Norbi
addikt

Te írtad a kerek 100-ik hsz-t, ajándékod 1Liter Castrol olaj. :K

[ Szerkesztve ]

(#113) Qru válasza tresh (#111) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

10W40 nagyon vastag mehet bele a vékonyabb, főleg ha sokat városoztok vele. Az Eneos-al a Honda topikban is elég vegyesek a tapasztalatok... én nem erőltetném. Mobil1 viszont tuti jó. :K

Csak hogy nehezítsem a döntést: a LiquiMoly-t is megnézheted: [link]

mod:

K Norbi: :C

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#114) Gyula84 válasza Mágus2 (#109) üzenetére


Gyula84
veterán

Köszi :R
a 2.5TDI AYM ben meg ilyen volt [link] ezt még előző tulaj vette most meg nem tudom milyen legyen

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#115) tresh válasza Qru (#113) üzenetére


tresh
addikt

Igen, ezért is menne bele az 5w30:) Esetleg konkrét javasolt típus Mobil1 ill Liqui-ból? :R

(#116) Qru válasza tresh (#115) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mobil1 ESP 5W30 (pl: [link])

LM TopTec4200 5W30 ([link])

#nincsbennetarcsi

(#117) tresh válasza Qru (#116) üzenetére


tresh
addikt

:R

(#118) K Norbi válasza Qru (#116) üzenetére


K Norbi
addikt

(#119) Tomi0703 válasza Mágus2 (#90) üzenetére


Tomi0703
őstag

Okes, koszi. :R

Mas: Kauffertol ugye szabad olajat rendelni?

[ Szerkesztve ]

(#120) Qru válasza Tomi0703 (#119) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen.

#nincsbennetarcsi

(#121) kurucz7


kurucz7
csendes tag

Tisztelt Fórumtársak!

A most vásárolt autóm (VW Caddy, 2005, 1.9 PD TDI, 77kW, BLS motorkód, DPF nélkül) olajcsere periódusával kapcsolatban kérem a tanácsotokat!
Az autóban 247.000 km van, az előző gazdája 19.000-27.000 km-enként cserélte benne a LongLife olajat.

A gyári előírás:
505.01 minősítésű olaj 15.000 km-enként
vagy,
506.01 minősítésű olaj 30.000 km-enként

Most Motul SPECIFIC 505 01 5W-40 olajat tettem bele, mert a VAG topikban olvasottakból arra következtettem, hogy ez a legjobb a motornak. (nincs DPF, és a vezérműtengelyt talán jobban óvja a kopástól)
Ezt 10 ezrenként terveztem cserélni.

Azóta elvittem diagnosztikára egy profihoz, aki azt mondta, hogy ezeknek a motoroknak 507.00 szabvány szerinti 5W-30-as olaj kell, az a legjobb nekik.
Az 5W-40-es olajat ő a benzinesekbe teszi, és felesleges pénzkidobás is 10 ezrenként cserélni.
Az 507.00 olajjal a 30 000-es olajcsere ciklust is be lehet állítani nyugodtan, feltéve hogy hosszú távokat 600-700 kilométereket tesz az autóba valaki egyszerre.
Ha meg sok a városi használat akkor attól függően, hogy mennyi, 15-20 000 km-enként is le lehet cserélni.

Most akkor mi a jó választás szerintetek?

10 ezrenként 505.01
vagy 15-20 ezrenként
506.01 vagy
507.00-s olaj?

Elnézést a hosszú szövegért!

(#122) Brumi˘ válasza kurucz7 (#121) üzenetére


Brumi˘
addikt

1.9 pd-be 5w40 505.01 olaj kell, nem más. Periódus 8-15k felhasználás függő.

(#123) 1stVikman


1stVikman
senior tag

Sziasztok!
2014-es VW Golf 7, 2.0l 110 kW, CRBC motorkód, 153000 km-rel olajcsere előtt áll. VW 507.00 előírás szerinti olaj kell bele ismereteim szerint, viszont a viszkozitással elakadtam.
5w30 (Mannol Energy Combi LL, Mannol oem VW Skoda) vagy 0w30 (Shell helix ultra av-l LL) menjen bele?
Előre is köszi, üdv: Vikman

(#124) Mágus2 válasza Brumi˘ (#122) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

+1 Szerintem is.

1stVikman: Mobil 1 ESP formula 5w30. ;)

[ Szerkesztve ]

(#125) 1stVikman válasza Mágus2 (#124) üzenetére


1stVikman
senior tag

Köszönöm! :R
Ha a helyi pékségben nem lenne beszerezhető, akkor milyen alternatívák vannak még?
Pék nagyon erőlteti a 0w30-as Shellt, mert hogy a szakszervizben is azt teszik bele állítólag.
A 0w30 már vékony lenne vagy felesleges?
Előző tulajnál 30 ezrenként volt cserélve, most 1500km-rel túlhaladt a cserén, így került hozzám. Míg a papírozás megy, megejteném a szervizt.

[ Szerkesztve ]

(#126) i-sti válasza 1stVikman (#125) üzenetére


i-sti
senior tag

Úgy tudom, hogy még nincs olyan 0W30 olaj ami teljesíti a VW 507 00 standardot.
De ránézek arra Shell-re.

Egyébként én is a Mágus által ajánlót ESP olajat öntöttem az enyémbe. Még nem sült le a motor. :K
Egyébként én 10 ezrenként cserélem az olajat.

Én kérek elnézést. Shell szerint ez valóban tudja a VW 504/507 standardot. :B

Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30:

Is designed to meet the demanding requirements of particular high-performance engines, including Audi and Volkswagen, and those requiring ACEA C3
Passes an extensive range of performance tests to meet engine oil specifications VW 504.00/507.00

Specifications: C3; VW 504.00/507.00

[ Szerkesztve ]

Novum Forum Siculorum

(#127) K Norbi válasza 1stVikman (#125) üzenetére


K Norbi
addikt

Shellt, mert hogy a szakszervizben is azt teszik bele állítólag.

A botrány óta ott spórol a VAG ahol tud. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#128) Qru válasza K Norbi (#127) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jazz-nél is az a gyári ajánlású olaj. :(

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#129) focvis válasza K Norbi (#127) üzenetére


focvis
veterán

A márkaszerviz annak az olaját teszi bele akivel jobb szerződést tud kötni (= többet fizet). :)
Az importőrnek ebbe nincs sok beleszólása.

A magam részéről Mannolt nem tennék Astra F-nél komolyabb autóba; a Shellt sem erőltetném.

[ Szerkesztve ]

(#130) kurucz7 válasza Brumi˘ (#122) üzenetére


kurucz7
csendes tag

Köszönöm!

(#131) kurucz7 válasza Mágus2 (#124) üzenetére


kurucz7
csendes tag

Köszönöm szépen!

(#132) 1stVikman válasza i-sti (#126) üzenetére


1stVikman
senior tag

Uraim, köszönöm! :)
Megnézetem van-e a boltban ez a Mobil 1 ESP formula 5w30.

Ha nem nincs és rendelni sem tudnak, akkor bele merjem tenni a Shell Helix AV-L 0w30-at (az általában van nekik raktáron), vagy keressek inkább tovább?

(#133) i-sti válasza 1stVikman (#132) üzenetére


i-sti
senior tag

Szerintem az ezelőtti hozzáoszlásokból rálehet jönni, hogy itt senki nem szereti/ajánlja a Shell-t.
A Mobil olaj nem az amit nehezen lehetne beszerezni.

[10.500 ft 4 liter]

[10.900 ft 5 liter]

[ Szerkesztve ]

Novum Forum Siculorum

(#134) K Norbi válasza 1stVikman (#132) üzenetére


K Norbi
addikt

Mehet neki a Shell :K

[ Szerkesztve ]

(#135) Mágus2 válasza 1stVikman (#132) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem vagyok nagy shell fan. Minden csörömpöl vele. :DDD

Azt akarod mondani, hogy 31500km van most az olajban? Képes valaki a 30 ezres periódust is túljárni? :Y

KNorbi [link]

[ Szerkesztve ]

(#136) Qru válasza Mágus2 (#135) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Eladás előtt már biztos nem akar rá költeni.

A legutóbbi olajcserekor akciós volt a teszkóban a Shell Helix de nem mertem megvenni. :D

#nincsbennetarcsi

(#137) 1stVikman válasza Mágus2 (#135) üzenetére


1stVikman
senior tag

Igen, sajnos túltolták a 30 ezret is. :(

Akkor hanyagoljam Shellt? Errefelé pedig dicsérik, de ha ennyire ellene van mindenki, akkor megpróbálom beszerezni a Mobilt.

K Norbi, nem vágom a képet sajnos.

[ Szerkesztve ]

(#138) i-sti válasza Mágus2 (#135) üzenetére


i-sti
senior tag

(#139) Mágus2 válasza i-sti (#138) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az lehet, de valami miatt a shell olajokkal hangosabbak a motorok.

(#140) Mágus2 válasza i-sti (#138) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Total quartz long life 5w 30 -nál 0,03-at mértek. De az olaj a tesztben hideg és nem csak ez az egy tulajdonsága határozza meg a minőségét.

[ Szerkesztve ]

(#141) 1stVikman válasza Mágus2 (#135) üzenetére


1stVikman
senior tag

Volt Mobil 1 raktáron, vettem 4+1 litert. :)
Mann olajszűrő és egy VIF téli adalék lett első körben, többi kérdéssel megyek a VAG topikba. :)

Köszönöm az eddigi segítséget! ;)

(#142) Mágus2 válasza 1stVikman (#141) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

50 000km alatt én 5x cseréltem ezt az olajat, a 30 ezres periódust nem ajánlom senkinek. Nálam van elég sok város is, szóval mérlegelni kell, hogy 10 vagy 15 000km-ként akarod cserélni.

(#143) 1stVikman válasza Mágus2 (#142) üzenetére


1stVikman
senior tag

Mostanában leginkább hosszabb távokat megyek, kb.80-90% autóút, maradék város.
10-12ezrenként tervezem a cserét, de lehet a mostani után először lecserélem hamarabb, hogy tisztuljon a motor.

(#144) Zsolt!! válasza Mágus2 (#139) üzenetére


Zsolt!!
aktív tag

Sok Opeles mondja, hogy áttért 10w-ről 5w-re ès 10w-el halkabb volt a motor. Nem tudom H a hangja alapján kell-e egy olajat megitèlni sajnos én se tudom máshogy az a jó amelyikkel H ès legkevèsbè fogy. :) Hozzáteszem, hogy csak castrol meg mobil olaj volt az autómban. :)

Egy kis èrdekessèg az olajokról.

[link]

[ Szerkesztve ]

(#145) K Norbi válasza 1stVikman (#137) üzenetére


K Norbi
addikt

Ezen az oldalon találtam [link] nem tudom mennyire állja meg a helyét egy ilyen jellegű teszt.

(#135) Mágus2 Ami nagyon felbosszantott az Opelünknek tiszta olajsár mikor belenéztem az olajbeöntőbe. :(((
Castrol 5W-40 C3 kapott, csak városba van használva évi 25.000Km megy.
10.000Km volt csere az olaj.
Ezt leszűkítjük 7000Km re. És márka váltás.
Hátha.

[ Szerkesztve ]

(#146) Qru válasza Zsolt!! (#144) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

"az a jó amelyikkel H ès legkevèsbè fogy"

Ha fogy az olaj az többnyire nem az olaj hibája hanem a kopott motoré (feltéve, hogy gyári ajánlású viszkozitást használunk). Általánosságban a vastagabb olaj hidegen kevésbé ken (ugye a motor teljes kopásának kb 70%-át hidegüzemben szenvedi el), tehát még jobban kopni fog tőle a motor. Persze olcsóbb vastagabb olajat tenni bele mint elvinni egy generálra de ez csak a probléma elodázás igazából.

mod:

K Norbi: Mennyire saras? Lehet nem ártana egy kicsit átöblíteni esetleg...

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#147) K Norbi válasza Qru (#146) üzenetére


K Norbi
addikt

Hát ha belenyúlok van benne bőven. :)
Másik kérdés!

Milyen A3 olajok voltak azok amik teljesítették a GM-LL-A-025 szabványt. 2010 előttiek dexos2 forradalom előtt.
Szóval nem akarok a továbbiakban C3 dexos2 olajat önteni a 2006 os benzines Opelunkba.
Mivel a könyvében nem C3 dexos 2 áll.

Minősítés nem lesz a címkén, de ha pl X nevezetű 5W-30 A3/B4 annó rajta volt a GM-LL-A-025 minősítés. Akkor ma ugyanez az X 5W-30 A3/B4 nevezetű miért ne lenne jó bele. Kerestem régi képeket hátha találok olyan olajokat. Eddig sikertelenül.

[ Szerkesztve ]

(#148) Qru válasza K Norbi (#147) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Évjárat? Motorkód?

#nincsbennetarcsi

(#149) K Norbi válasza Qru (#148) üzenetére


K Norbi
addikt

Opel Astra H 2006
1.4 16V Z14XEP

(#150) Qru válasza K Norbi (#147) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hát nem nagyon találtam én sem olyan olajat így hirtelen amit dexos2 előtti és tudja a szabványod. De a C3 önmagában nem gond mert a B helyettesíthető C-vel (fordítva nem!!!). De ez nem baj, mert a Dexos2 visszafelé kompatibilis: [link]

Kicsit olyan ez mint Kornél esete a gépkönyve B-t ír a márkaszerviz meg C-t önt bele. Ennek szvsz az a magyarázata, hogy így elég egyfajta C-s olajat tartaniuk (spórolás) mert az jó a benzinesbe is. Én is C-s olajat használok miközben B-s az előírt és nincs olajsár (még :D). Szóval amire ő áll át az neked is jó lenne: LM TT 4600

Illetve csere előtt én megküldeném egy öblítővel is: [link]

De majd Mági válaszát is várd be, kíváncsi vagyok ő mit javasol.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.