Motorolaj és szűrő topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
A gyártó max 1 liter / 1000 km olajfogyást határoz meg normálisnak de az már szerintem nagyon durva. A tiéd meg nem olyan vészes ehhez képest de lassan érik egy motorgenerál. Minden esetre érdemes gyakran ellenőrizni az olajszintet, biztos ami biztos alapon.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
tomcsi23
veterán
Kérdés azért, hogy a cserét követően hol állt a szint, mondjuk pár menet után.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Qru
MODERÁTOR
Minimumon, termeli az olajat.
#nincsbennetarcsi
Mágus2
Közösségépítő
A motor kopottsága nem attól függ, hogy mennyit futott, hanem hogy hogyan bántak vele. Miért gondolja mindeki, hogy a keveset futott motor a jó a sokat futott meg biztosan szar?
Kompressziót kell mérni, az majd megmondja. Elég gáz ekkora olajfogyasztás.
Cicero
őstag
Peremig töltöttem, utána rá 2 hétre megnéztem, akkor már nívó középen volt. Tegnap meg a már leírt módon állt.
Ha elfogy a mostani olaj, mit tegyek bele? Ugyanúgy 5W30-at, csak vastagabbat, vagy mehet az 5W40, 10W40?...
Qru
MODERÁTOR
A vastagabb olajjal csak elodázod a problémát. A vastag olaj hidegen még annyira sem ken mint a vékony, így még gyorsabban kopik tovább a motor.
Amúgy városi autóknál amik sokat mennek hidegen (rgo elégtelen kenéssel) azok hamar elkopnak sajnos.
#nincsbennetarcsi
Cicero
őstag
Hát ez most elég elkeserítő. Csak első közelítésre, mennyibe szokott kerülni egy motorgenerál?..
Kornel
veterán
Manapság GTK leginkább.
Rakj bele 0w40-et, vagy valami vastagabb 5w30-at, javaslom a liqui moly Top Tec 4300/4600-at pl. Ha azt is eszi akkor még gondolkozhatsz.
#03969024
törölt tag
Egyszer az életben jó lenne már látni egy gyakorlati példát, hogy a mi éghajlatunkon azért kopott gyorsabban egy motor, mert 10-15W-s olajat kapott! Olajgyártói maszlag az egész... Az előző autóm több, mint félmillió km-t futott ilyen kenőanyagokkal, nulla olajfogyasztással. Persze, a gyártóknak jobb, ha minél drágább anyagokat adnak el. Megint leírom: Pl. a Detroit Diesel kétütemű dízelmotorjának gyári előírása 40-es egyfokozatú motorolaj. Van rajtuk Roots-fúvó és turbó is, mégis vígan elpöfögnek több tízezer üzemórát...
tboldi
nagyúr
Azoknak a DD motoroknak qrva jó hangjuk van!
Kornel
veterán
Rakj bele egy modern, főleg dízel és vagy közvetlen befecskendezéses motorba 10 de inkább 15w-s olajat, lehetőleg 40 vagy 50 melegoldali viszkozitassal.
Szerintem a garanciaidőt sem éli meg.
Nem 1990-ben vagyunk, ne feledd el.
Nem kell nagy szakmai felkészültség sem ehhez, hogy belátsd.
#03969024
törölt tag
Az építő- és bányagépek pont olyanokkal üzemelnek. Több tízezer üzemórát... Nekem gyakorlati tapasztalatom van, nem csupán a marketingrizsát fújom. (Ne vedd magadra, légy oly' kedves!)
Kornel
veterán
Így van.
Azok arra vannak tervezve...
Atego-kba is 100.000 km felett 15w40 kell, vékonyabb nem jó.
Ha ezt beleöntöd egy CR Transit-ba, egy csereperiodust sem megy el, letérdel.
Ezt magyarázd meg.
#03969024
törölt tag
Nálunk a Transitok 10W30-al futnak, probléma nélkül...
Kornel
veterán
De nem 10w40.
Meg 15w40
Meg 50...
Egyébként 5w30 a gyári ajánlás. Tudtommal.
Sőt egyértelműen jobb egy ugyanolyan melegoldali viszkozitasu, de kisebb hidegoldali viszkozitasu olaj, mert hideginditaskor hamarabb jut el az olaj a kenesi pontokig.
De kinek pap, kinek papne.
Kemény 4000 Ft 4-5 liter minőségi mannol 5w30-as olaj, biztosan sokba kerül megvenni.
#03969024
törölt tag
Kértelek, hogy ne vedd magadra...
Kornel
veterán
Nem veszem.
Leírom a véleményem.
@Magus vélemény?
#03969024
törölt tag
"minőségi mannol"
Nincs több hozzáfűznivalóm...
Béke.
Cicero
őstag
Olvasgatok közben: az olajfogyást PCV szelep is okozhatja...
Kornel
veterán
Kína problémád vele?
Inkább egy eredeti, a gyári előírást teljesítő olaj, mint egy "márkás", de a gyári előírást nem teljesítő...
Vagy tévedek?
Arra buzdítod az embereket, hogy térjenek el a gyári ajánlástól, és tegyenek nem megfelelő, de számodra minőséginek hitt olajat?
Qru
MODERÁTOR
10W40-es olaj ment egyszer a Hondámba, olyan hangja volt tőle hidegen a láncnak, hogy rossz volt hallgatni. Ha már hallható az régen rossz...
Ezeket az amcsi motorokat meg ne keverd a kényes európaiakkal. Teljesen más feltételrendszernek kell megfelelniük. Ott elve nincs 95-ösnél jobb benzin a kutakon és az olajaik is sokkal "gagyibbak".
Nyáron voltunk amerikában, mondja a kinti rokon, hogy megy olajcserére (egy Mazda MPV 2.5i motorral). Mondom mit tesznek bele? Kiderült, hogy ásványi olajat. Ott az a standard még ma is. Szerencsére rá tudtam beszélni a full synti 5W30-ra. Mondta is a szerelője, hogy akkor ezt ráér 10 ezer után cserélni (az asványit 8k után cserélik).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Mágus2
Közösségépítő
Mindenki azt önt bele, amit akar. Nem ajánlom senkinek hogy eltérjen a gyári ajánlástól, kivéve ha van attól jobb alternatíva. A vastagabb olaj biztosan nem jobb.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Mindenki öntsön a motorba Motul 0W30-at és problem solved.
Qru
MODERÁTOR
Ennyi. Topik zárható.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Köszönöm, topic zárható.
DeathAdder
veterán
Jujj de jó hogy nyílt ez a topik
Igazából minden tavasszal (amikor eljő nálam olajcsere) felteszem magamnak a kérdést, hogy jól teszem-e hogy a dupla észteres 300v motult tankolom?
Igazából kevésbé a magas ára zavar, inkább az hogy lévén versenyolaj, nem-e nyíródnak el idejekorán a szénláncok, gyengülnek el az adalékok, romlik el a viszkozitás etc..egy év alatt? Évi 5-7 ezer km megy bele, ezért évente csak egyszer van csere.
Nem versenyautó, de egy magas fordulatú 200 lóerős 2 literes szívó motor [link], amit leginkább élményautózásra használok nem ritkán magas fordulaton
Régóta gondolkodom már a kommerszebb 8100 X-max 0W40-en.
Ilyen viszkozitást használok 300v -ből, csak kicsit fúrja az oldalamat hogy 1 éves távlatokig vajon megmarad-e minden jó tulajdonsága?
Vélemények?
Qru
MODERÁTOR
1 évig bőven jó az az olaj, ne aggódj.
Mivel hobbi gép, gondolom nem is jár sokat hidegen tehát a savasodás is csak marginálisan van jelen.
#nincsbennetarcsi
DeathAdder
veterán
Akkor marad
Gondolkodtam megrizikózni a 0w30-at is,de látom olyan nem létezik ebben a fajtában
Qru
MODERÁTOR
Igen az kicsit vékony lenne egy sportos motorba.
#nincsbennetarcsi
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Van még kb 4000km-em olajcseréig, de addig is szeretném felmérni a terepet. Az alany Renault Megane 2 1.5dCi 106LE 2007-es. Ebbe keresnék olajat.
Az előző tulaj Castrollal itatta, én viszont már az előző autómnál is lecseréltem (akkoriban volt a hamisítási dolog). Most ELF Evolution SXR 900 van benne, 5w40 (ezen szerintem nem kellene változtatni, valamint a könyve is ezt írja).
Viszont így, hogy elment eddig kb 6000km-t, olyan mintha legalább a duplája lenne benne, tehát nem igazán vált be (igaz ez az első adag). Cseréljem le ugyanerre majd, hátha "hozzászokik" vagy van esetleg jobb, ajánlottabb?
Olajat nem eszi, ~97e km van benne, elvileg nem dpf-es, napi használatban van (csak városon kívül, 90-100km), hidegen nincs hajtva, 10 ezrenként cserélném az olajat.
Renault Megane IV Limited
Zizmand
aktív tag
Sziasztok
Fuchs Titan GT1 mennyire ajanlott olaj?
1.9 PD Passatba menne.
Köszi
Brumi˘
addikt
Én azt használok egy ideje szintén 1.9pd passatban. Szerintem jó olaj. Lényeg, hogy 5w40 legyen.
MPowerPH
félisten
Hali, Liqui Moly olajokhoz konyit valaki? Csak mert bepotyogve az autom rendszamat a keresobe megjelent egy tucat 5W30 -as olaj, ami BMW LL04 -es.
Sorban:
SYNTHOIL HIGH TECH 5W-30
TOP TEC 4200 5W-30
LONGLIFE III 5W-30
TOP TEC 4600 5W-30
TOP TEC 4605 5W-30
LONGTIME HIGH TECH 5W-30
Ez azert igy nem keves...
Don't Tread On Me
Qru
MODERÁTOR
Korrekt olaj nálunk a Hondában is az van.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Mágus2
Közösségépítő
Rendszám alapján kétlem.
MPowerPH
félisten
Itt kint UK -ban rendszam alapjan tudsz alkatreszt keresni az autodhoz. Van is egy olyan opcio, ahol bepotyogod, itt. Ird be, hogy LA12CAU, es mar irja is, mibe milyen olaj kell. Pontosan 8 fele jon fel, tehat nincs megkonnyitve a valasztas.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Zizmand
aktív tag
+Qru Köszönöm szépen
Mindenképpen 5w-40 lesz, 505.01 szabványnak megfelelően.
i-sti
senior tag
2013 Jazz-be, 1.4 (motorkódot még nem tudok)
[Mobil 1™ 0W-20
Advanced Fuel Economy, Advanced full synthetic engine oil]
Ilyen olaj megfelelő lenne? Vagy inkább 0W-30at?
Novum Forum Siculorum
Qru
MODERÁTOR
A motorkódja: L13Z1
Vékony olaj lesz az bele (főleg nyárra amikor nagyobb hőterhelést kap), maradnék a 0W30-nál mindenképpen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
i-sti
senior tag
Facebook csoportban, 5W-40 ajánlják.
Köszi a motorkódot, délután meglesem én is.
Novum Forum Siculorum
Qru
MODERÁTOR
Azért olyan sok hőt nem termel ez a kis motor, egy 5W30 vagy egy 0W30 elég lenne bele még nyáron a 40 fokban is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Az a GD Jazz gyári viszkozitása, szerintem ezért mondták.
i-sti
senior tag
Ha minden igaz ilyen gyártás: [link]
Novum Forum Siculorum
K Norbi
addikt
i-sti
senior tag
Ezért cserélem az Audiban 5 ezrenként.
Novum Forum Siculorum
K Norbi
addikt
Legközelebb megnézek egy Mahlet, a Mann olyan gagyi lett.
csiga8
senior tag
Én azért ismerek egy-kettő sóhert, aki az ettől piszkosabbat kifújja kompresszorral, azt megy tovább.
Egyébként szerintem még mehetett volna, de ha ott az új, nem kérdéses a csere.
K Norbi
addikt
hehe kifújni nem jó Olyan mint a taknyos zsebkendő.
Hiába fújod ki kompresszorral, attól taknyos lesz
Eddig 7.000Km nél lett cserélve. Mondom megnézem milyen 10 nél.
[ Szerkesztve ]
MPowerPH
félisten
Nem voltam lusta, irtam tegnap a supportjuknak, es mar valaszoltak is.
Belinkelem, hatha valaki masnak is hasznos lesz.
"Dear Mr. Ryczek,
thank you for your inquiry and your interest in LIQUI MOLY products.
Basically, all mentioned oils are allowed for your BMW, because all fulfills the required specification BMW Longlife-04.
But i recommend you the LIQUI MOLY Top Tec 4600 5W-30, since this synthetic oil is due to its formulation from all this oils the best choice for you.
The Top Tec 4600 ensures a fast lubrication of the engine and provides a stable oil film, even under extreme conditions.
Additionally, i recommend you also our LIQUI MOLY Cera Tec.
By a combination of a synthetic friction modifier and a ceramic solid lubricant prevents the Cera Tec the direct metal-to-metal contact and reduce so the friction and the wear.
Especially modern turbo charged engiens benefit from the properties of the Cera Tec.
I send you our product informations in the attachment.
Should you have any further questions, please contact us.
Freundliche Grüße / Best regards
i. A. Roman Göser "
Don't Tread On Me