- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
-
LOGOUT
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz
Audison #24148 üzenetére
ha hátrasétálsz akkor elég az még tájképhez is
a háttérből kiemelés meg a torzítás miatt jó ez a 85-105 körüli portré tartomány, full frame-en. aps-c-n meg teljesen más lesz a dof.
én arcra szoktam használni nyitva, ha a szemek élesek, a fülek pár picit mosódnak, én szeretem ezt.
-
vjpeti
tag
válasz
Audison #24118 üzenetére
Ez jelentéktelen probléma, ha nem függőlegesen fotózol, nem okoz semmilyen gondot, nem befolyásolja a használhatóságot minimálisan sem.
Sokkal rosszabb hibák fordultak elő a múltban, a 40D-k ára pl 200e felett volt újkorában, és mégis sokban 10.000 expo alatt behalt a zár. Vagy az 5D-kben a tükörragasztás elengedése, mondanom sem kell, egy 5D újkorában 500 körül volt (bár ott legalább ingyen javították). Vagy a megcsúszó gumírozású első tárcsák.
Na ezek pl problémák, mert használhatatlan lesz tőlük a gép. -
vjpeti
tag
válasz
Audison #24116 üzenetére
Ez az jellemző mindre: F4, F4 IS, 2.8, 2.8 IS
(2.8 IS II-re nem tudom)
Csak felfele és lefele tartáskor jön elő a hiba, "normál" használatban, tehát nem függőlegesen tartva ugyanolyan gyors és pontos az AF mint a hibát nem produkáló optikáknál.
Camera Kft USM motor cserével javítja, ~40.000 ft.A hiba nem függ az objektív használtságától, láttam már egészen újszerűnél is ilyet, viszont volt olyan is, hogy agyonhasznált és mégis jó volt. De szerintem egy idő után mindegyiken előjön.
-
vjpeti
tag
válasz
Audison #24112 üzenetére
Háttérelmosásra jobb a 2.8 valóban. Nekem 4 IS van, de használtam 2.8-at is, 100% hogy nem cserélném le, képstabi nélküli teleobi nagyon sok helyzetben csak magas isoval használható. Hiába 2.8, az csak 1 fényértékkel jobb mint a 4 IS, viszont a 4 IS-t kitartod 1/30-al is 200mm-en.
Ez a stúdióból kivivős dolog hülyeség, a pára ugyanúgy lecsapódik bármelyik optika lencséjére, ha túl nagy a hőmérsékletkülönbség az üveg és a levegő között. Nekem nagyon sok ismerősöm használ(t) 4 IS-t, senkinek nem volt gondja vele soha. -
_seth_
veterán
válasz
Audison #24053 üzenetére
Más igen, jó nehéz az L-es... 40D-nek nem tudom milyen szenzora van de kétlem, hogy a 18-135 STM ne adna vele tökéletesen éles jó felbontású képet
A fényerőből a végén persze buksz de 18 milin még nyersz is
Egy 40 stm obi 35e, egy 430EX egyes változat szintén 35e, éppen gyűjtögethetsz is -
_seth_
veterán
válasz
Audison #24048 üzenetére
70D-n volt 18-135 STM obim, jelenleg 5d3-as vázon van 24-105L, a sebességben az USM nem éri utól az STM-et.
Visszacserélni szerintem nem visszalépés lenne, APS-C-re a 18-135 szuper tartomány, az STM képminősége is nagyon jó. A fix 2.8-as szintén sokmindenre használható, a vaku pedig alapból nem árt
-
*Ropi*
félisten
válasz
Audison #23236 üzenetére
Ez a figura? Csupa ilyen seftes cucca van...?
-
duni84
aktív tag
válasz
Audison #23236 üzenetére
csak annyi, h egy másik ilyen obit meg akar venni és rámutatni a jófogáson a sokkal olcsóbb hirdetés(ed)re, hogy az ő eladója lejjebb vigye az árát, mert hát a piaci ár lejjebb van
"csak a szokásos". persze akkor már átvariálhatta volna a szöveget is, meg akár ebayről is szedhetett volna fotókat, de gondolom ehhez kettővel kevesebbet kellett klikkelni
szerk: látom közben Tin is leírta ugyanezt
tényleg hívd fel, hogy feljelentetted
-
_seth_
veterán
válasz
Audison #23236 üzenetére
Van fent egy nyíregyi 70-200 F4L is 103e forintért, már írtam rá, elsőnek megvolt, majd mikor írtam, hogy elmennék megnézni már a következő válasz az volt, hogy elkelt és törli... azóta is fent van. Telefonszámot nem adott meg, pedig tuti nem kellene több pár napnál és elvinnék mert kép alapján újszerű és az ára is jó, ki tudja van-e egyáltalán ilyen cucca vagy csak egy olyan vevőre vár aki előre utal majd kap egy téglát, vagy azt sem.
-
_seth_
veterán
válasz
Audison #23194 üzenetére
Pár kép, nem volt időm nagyon elmélyülni a fotózásban csak kattintottam pár képet. A fókusz a virágos kép kivételével mindegyik betalált, ott is lehet talált csak mire kattintottam már a szél elfújhatta a virágokat...
Egyébként az AF gyors, elődjénél halkabb. Kicsi-pici-könnyű-masszívMajd még később nyilatkozom róla, pár kép alapján nincs értelme dicsérni még
-
_seth_
veterán
válasz
Audison #22517 üzenetére
Az STM gyorsabb mint az USM, erről gyári canon tesztvideó is van
És mivel házon belül is össze tudom hasonlítani valóban az STM a nyerő fókuszálási időben. (17-55 2.8 vs 18-135 STM estén).
[https://youtu.be/ho0hOhRSuHk?t=460]STM vs USM vs DC összehasonlítás
nfsu17: 5dmk2 17-40 F4 L tulaj ismerősöm alig akarta letenni a 70D 18-135 STM párost, hogy milyen gyors és teljesen hangtalan a fókuszálás, nem mellesleg jóval gyorsabb mint neki.
fr3ntzen: 18-135 STM változatot keres, az IS is jó átfogásban, jó a stabija de a rajzolata kitobis teljesen. A STM ellenben már képminőségre is nagyon jó.
-
nfsu17
veterán
válasz
Audison #22463 üzenetére
sok lesz a 24mm szerintem.
crop-osra 17mm kell, ha jót akarsz.sőőt.
most a 10-18mm új távlatokat nyitott.
talán városba, mondjuk kis olasz falukba inkább ezt vinném. vagy mondjuk ezt is.és ezzel kapcsolatban egy kérdés.
10-18
7Dazt vettem észre, hogy ha félig lenyomom az expo gombot, akkor ugye élesít és rögzíti az af-et.
eddig ok.
de én úgy emlékszem, hogy a másik obival (C17-55 2.8) láttam, hogy a középső af érzékelő ilyenkor felvillant pirossal, majd úra fekete lett.
na ez az obi nem csinál semmit. nem látom, hogy felvillanna pirossal.
és mivel nincs hangja az af-nek (de tényleg semmi), ezért mindig azt hiszem, hogy nem sikerült fókuszálni.
a stabinak sincs hangja, csak ha 1cm-ről fülelek tök csendes szobában, akkor hallok valami nagyon pici hangot. és az is furcsa, hogy a 17-55, mikor megy a stabi és elrántom a gépet, akkor látni, hogy a kép még maradna az eredeti helyén, és utána meg hirtelen meglódul. na most itt ilyet sem vettem észre.
először azt hittem nem működik a stabi. de aztán a hangja mégis megmondta a tutit, de majd élesben is kipróbálom. bár nagy szükség nincs rá, 10mm-en az 1/10-et simán ki lehet tartani. -
bbkmachine
aktív tag
válasz
Audison #22397 üzenetére
Nem jól értetted! Clemi nem a 24-105 L-es obira írta. A 15-85 obikra reagált. Ebből van neki egy csúszkálósa. A 24-105L nem csúszkál. Legalábbis az enyém nem és másnál sem hallottam még róla. A 24-70L IS f4 hajlamos csúszkálni ha már sokat volt nyúzva, de azon meg van lock gomb, éppen emiatt.
-
Alx.Mercer
aktív tag
válasz
Audison #22379 üzenetére
A Canon 17-55 és a 15-85 is hajlamos rá, hogy kicsúszik fejjel lefelé.... Persze nem a vadonatúj vagy az alig-alig használt darabok, hanem amiket már sokat, vagy sokáig "nyúztak"... Én meghülyülnék tőle, az biztos: lövök két képet, megnézem a kijelzőt és mire visszaemelem a szememhez a gépet kiderül, hogy elmászott a beállított érték...
Vagy állványról makrózni 30-40 fokban lefele döntve és azon kapod magad, hogy szépen lassan csúszik kifele a tubus...
Hosszú záridővel még akár szép effektet is lehet vele csinálni, de ha nem szándékosan idézed elő, akkor elég dühítő lehet.
-
nfsu17
veterán
válasz
Audison #22365 üzenetére
az egy bitang jó obi, még új árán is, de használtan must have cucc, szerintem.
széleken mos?
soha nem vettem észre.
a képe penge éles.
af gyors, pontos, bár nem mondanám igazán halknakpicit dilettáns kérdés:
a nem af-es obik, az addig oké, hogy keresőből nem működik af-el, de akkor liveview módban sincs (lcd) autófókusz, ugye?
mennyire gáz ez nagylátó esetén?
ugye nagylátónál (10mm körül) már elég hamar, akár 1-2m után már éles a kép és a végtelenig az is marad.
szóval ha mondjuk egyszer belövöm a fókuszt mondjuk 20m-re, akkor utána a téma nem jön közelebb felém, mint 2m, akkor nem is kell újrafókuszálni, ugye?ilyen esetben melyik obi az ajánlott aps-c-re, nem halszem, de minél nagyobb látónál?
néztem egy samyangot, nem volt elájulva a szélektől, sőőőt. -
Monya78
veterán
válasz
Audison #22288 üzenetére
Szia!
Egyáltalán nem érné meg.
Úgy látom hogy APS-C vázad, ha lenne egy 24-105L-es obid ugyebár kiesne a nagylátó rész, telében is rövidebb lenne.
A 24-105-ös egy tipikus FullFrame vázra való utazó zoom, képminőségileg erős 24-35mm környékén, de 70-105mm környékén már erősen gyengül. Te pedig két aps-c-re erősen ajánlott obit szeretnél erre lecserélni. Képminőségben egyáltalán nem lennél előre, 70-105mm környékén rosszabb is lenne mint a 18-135STM.
-
masterful87
senior tag
válasz
Audison #21518 üzenetére
Mintha szándékosan a legfényesebb műanyagból csinálnák az utángyártottat... nehogy egy percig is törekedjenek arra hogy a termék elérje az igazi célját. Drágább lenne vagy 10 forinttal, na meg 2 perc gondolkodás, hogy a fényes műanyag helyett inkább valami mattot válasszanak.
-
.DLL
veterán
válasz
Audison #21344 üzenetére
Érdekes, hogy 55-250-nél az elöl lévő faágak kb ugyan olyan élesek, de a háttér az alsón jobban mosott.
A 18-135 eléggé ütős e mellé nekem sem kéne az 55-250 II, inkább 70-200 L vagy olcsóbban Tamron 70-300 VC.
A különbség itt mégdurvább: [link] a való élet igazolta a tesztetViszont ami még kiderítésre vár az az 55-250 STM-mel való összehasonlítás; a felnit oldal szerint a különbség sokkal kisebb, CA-ban pl. jobb is.
-
_seth_
veterán
válasz
Audison #21322 üzenetére
Kibontottam még az 55-250-et, megcsináltam a tesztet, 18-135 stm, 55-250 is II, 70-300 vc, 50 1.8, egy probléma adódott, már csak a 70-300 vc volt hátra amivel nem akart sikerülni éles képet lőni, állványon volt a gép és távirányítóval készítettem a képeket de mégis bemozdultak, a stabit kikapcsoltam és máris éles lett a kép, megnézve az 55-250 képeit, a 250-es és 135-ös tesztkép szintén bemozdult, ami érdekes: a 18-135 stm 135-ös vége stabi ellenére sem mozdult be. Holnap megismétlem, stabi kikapcs, tükörfelcsapás, állvány, távirányító
-
-
blendész
tag
válasz
Audison #21225 üzenetére
Vásárlásnál kipróbálod, ennyi. Én kb 5 évig használtam, munkára!! A zoomgyűrű gumija már annyira kitágult, hogy vissza kellett ragasztani, a frontlencsét egy nagy bulin némi odaveréssel sikerült kicsit kilazítani, de azt is visszaragasztottam.
Ha ez mond vmit, 50/1.8, 50/1.4, 70-200/4, 100/2 üvegek mindegyikénél pontosabb volt a fókusza, gyakorlatilag mindent pontosan meglőtt. Igaz, van egy kis fúrógép hangja, de én megvoltam vele, rendezvényeken is. Ha nagyon csöndes helyen vagy, nem kell vele háromszor végigzongorázni a teljes fókusztartományt, és meg van oldva a gond.
Szóval vásárláskor nézd meg a fókuszt, és ennyi. De ezt amúgy az ilyen szempontból sokat istenített Canonnál is ugyanúgy meg kell tenni. 50/1.8 pl. úgy hulladék ahogy van, ilyen szempontól legalábbis, de 50/1.4-ből is anno a negyedik darabot vettem meg.
-
nasinas
tag
válasz
Audison #21140 üzenetére
"Egyébként a 18-55 STM és a 18-135 STM között képminőségben van különbség?"
Hm, ez engem is érdekelne, mert én is szeretnék venni egy 18-55 IS II kitobi mellé egy 18-135-öt, komolyabb nem kell, egyrészt nem használom annyit a gépet, másrészt a Canon EOS 1100d-nek talán nem is érdemes komolyabb obit kínálni (legalábbis egy drágább obihoz akkor inkább először vennék egy frissebb gépet ).
Persze semmi bajom a géppel, tudatos választás volt, mivel egy csúcs kompakt jóval drágább volt amikor ezt vettem, és hát csak jobb a képe, jobb áron.
-
_seth_
veterán
válasz
Audison #21135 üzenetére
Az STM változat már egész jól sikerült, képminőségben is javulást hozhat a mostani obijaidhoz képest. Én az 55-250 IS II-t megtartottam még telének bár a 135 és 250 között nem olyan látványos a különbség mint ahogy pusztán a számok mutatják.
Az STM AF sebessége, hangtalansága és egész jó felépítése is mindenképp előrelépés pl egy 18-55 után.
Hátrány: nehéz, nagy, és így 18-250 helyett csak 18-135-ös tartományod lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 12 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 R9 5900X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700 XT 12GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- ASUS TUF Gaming F16 FX607JV-QT212 Notebook
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z77 MPOWER Z77 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! HP ZBook Firefly 14 G9 üzleti notebook- i7 1255U 32GB RAM 512GB SSD nVidia T550 4GB Win11
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest