- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- bambano: Bambanő háza tája
- Gurulunk, WAZE?!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
-
LOGOUT
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
aleister
veterán
válasz
#65675776 #26360 üzenetére
Az esetek nagy részében nem középre komponál az ember. Én legalábbis nem.
No meg azért, mert valami a kistele tartományba esik, nem feltétlenül portréobi. Például FX-en tájra is remek, mert a nagylátóval ellentétben nem nyomja össze a teret. Sokkal jobban lehet érzékeltetni vele valaminek a nagyságát. Pl távoli hegycsúcs.
De portránál, középre komponálva is bele lehet futni a gyengeségébe. Pl ideális választás fekvő tájolásban mellkép lövéséhez párokhoz vagy párokhoz gyerekkel. Ilyenkor teljesen kitölti a téma a képmezőt.Végül, pont, hogy tágon kell a szép mosás miatt jól szuperálnia egy portréobinak, de mint írtam f4-nél kezd használható lenne a D-s.
-
aleister
veterán
válasz
randras_83 #26351 üzenetére
Az AF hangos és lassú pedig D800 hajtotta meg. Nyitva botrányos a képe. F4-nél talál magára. Főleg tág blendénél a képszélek felejtősek.
Ezzel szemben a G már f1.8-nál is szépen rajzol, teljesen használható. Az AF közel hangtalan, gyors és pontos.Amennyire nehéz dönteni az 50 1.8 D és G között, annyira könnyű a 85-ös esetén.
-
aleister
veterán
válasz
randras_83 #26347 üzenetére
Igen. A D felejtős.
-
aleister
veterán
válasz
r.levente75 #26332 üzenetére
Természetesen nem egyetlen optikai miatt veszi az ember az FX-szet, hanem a váz egyéb szolgáltatásai miatt.
(#26333) k!nG
Bár a C-hez nem értek, de a fotóstársak jókat mondtak az 50 1.8 STM-ről. Szerintem nem lősz vele mellé. Szó szerint. -
aleister
veterán
válasz
r.levente75 #26325 üzenetére
"egy ff váz már feltételez egy jobb optikát...Különben nem látom túl sok értelmét az ff váznak."
Tehát a nagyjából kétszer akkora ISO, a kényelmes és gyors kezelés, jobb komponálási képesség smafu?
A kedvenc obim FX-en a 20k-s Nikkor 50 1.8D. Azért, mert valami olcsó, nem feltétlenül rossz.(#26330) Snoop-y
Minek akarsz vele art-ot vetetni, amikor jellemzően olcsó obikat hozott fel, és írta is, hogy 50k a költséghatár? -
aleister
veterán
válasz
Throme #26267 üzenetére
Abban igazad van, hogy a jól sikerült fotókból lesz jpg, de az csak addig van a HDD-n, amíg fel nem töltöm galériába a megrendelőnek. Elég sok helyet foglalna el az évek alatt felgyülemlett rengeteg JPEG.
Persze, ahány ember, annyi szokás. Aki alapból csak jpg-ben fotózik, annak tuti ideális. -
aleister
veterán
válasz
Snoop-y #26253 üzenetére
Szokták mondani, hogy 200 és 300 mm között nem olyan látványos a változás. Természetesen látható a különbség, de egyet kell értenem, hogy zoom-érzet tekintetében nincs az az igazi hűbazdmeg feeling. Esetleg Tamron vagy Sigma 150-600?
Ezek már gyakoribb optikák, mint a Nikkor 300 f2.8, ezért használtan is beléjük lehet futni. Igaz, hogy fényerőben nem említhetőek egy lapon vele, de ettől eltekintve jókat olvasni mindkettőről.(#26252) Sefter:
-
aleister
veterán
válasz
randras_83 #26214 üzenetére
Általában 45-ért mennek. A 60 szerintem irreális. Ha valóban bolti állapotú, akkor 50-ért még elvihetik.
-
aleister
veterán
válasz
JohnyBlue #26197 üzenetére
kicsivel kevesebb csak a Tami ára, és a Tokinánál még ott az újdonság faktor. Nekem 200 körül mozog az egy obiért adandó max összeg ingerküszöbe, így nem mostanában lesz ilyenem. De, ha azt nézzük, hogy a 700 (azaz HÉTSZÁZ) k-ba kerülő Nikkor 24-70 f2.8-at csúnyán elveri rajzolatban, akkor páraknak szerintem alternatíva lesz.
Jó, mivel nincsen benne VR, ezért a régi 24-70-es Nikkorrral az igazi összevetni, ami csak 530k.
-
aleister
veterán
Ez azért van, mert ez F szám nem egyenlő a tényleges fényáteresztő képességgel. Tehát két obi pl f4-en nem ugyanannyi fényt enged át. Ezt a transmission érték jelzi. Sok helyen ez is fel van tüntetve (T). Ettől eltekintve nem lenne szabad nagyon eltérnie a kettőnek egymástól. Tehát az expo különbség indokolt, de a teljesen alexpos fotó nem.
-
aleister
veterán
-
aleister
veterán
Biztos megy majd még lejebb. Az újdonság varázsát meg kell lovagolniuk a boltoknak. A Sigma 35, 50 meg a Tami 35 és 45 is 250 körül kezdett, most meg kicsivel 200 fölé beállt az áruk.
Sajna a 85 1.4 art esetében nem látom valószínűnek belátható időn belül a 200k alatti használpiaci árat sem. -
aleister
veterán
válasz
aleister #25998 üzenetére
Megérkezett itthon is a Sigma 85 1.4 art. Meg is kapta az árát.
A becsült 330-340 helyett 400k, ami csak kevéssel van a Nikkor alatt.
-
aleister
veterán
Srácok, aki követi, meg tudná mondani, hogy mennyiért mennek használtan a Sigma 50 1.4 art-ok? Esetleg a 35-ösök?
(#26037) faszicsunáj
Nincs mit! -
aleister
veterán
válasz
bandhajon@ #26035 üzenetére
Keresd meg torzo kollégát! Ő remek vadfotókat lő, és képben van ezekkel a szupertelékkel.
-
aleister
veterán
Ugye azt tudod, hogy nem csak az 50-es obi lesz ekv 75 mm az esetedben, hanem a 35 is ekv 52.5?
Szerintem teljesen feleslegesek ezek a zoomok a fix 35 és a kitobi közé. Én anno azért váltam meg a 35 1.8G-től, mert ott volt mellette a Tamron 17-50 f2.8. Azonos gyutávon az emberek nagy része nem látott különbséget a készülő fotók között, így maradt a zoom.
Szvsz vagy ezek a fix fényerős zumok, vagy a már meglévő kitobid+Nikkor 35.Továbbá a 35-ös nem portréobi, hanem DX-en egy általános látószöget adó optika.
-
aleister
veterán
A Zeiss-ek nagyon szépen karcolnak, de az AF hiánya eléggé behatárolja a felhasználási körüket. Ha 50-est akarsz, akkor a Sigma 1.4 art a legjobb választás manapság szerintem. Látható a különbség egy 50k-s Nikkor 1.8G-hez képest, de leginkább csak nyitva. Szóval csak kis dof-os fotók esetén van értelme beruháznod egy ilyenre.
35 mm-en nekem a Tamron szimpatikusabb. Már 1.8-on is nagyon éles, és egy modern érzékelővel és a remek stabijával kézből tudsz éjszakai városfotókat lőni. Ez azért nem semmi! FX-en egy kellemes VA látószöget ad. Nagyon szerettem használni.
A véleményem meg, hogy csak akkor adjon ki bárki is ennyi pénzt obira, ha ebből él, vagy ha nem számítanak az anyagiak. Aki hónapról-hónapra gazdálkodik, annak egyáltalán nem éri meg összekuporgatni 200 k-t egy 1.8-ról 1.4-re váltás miatt.
-
aleister
veterán
válasz
JohnyBlue #25997 üzenetére
Ha azt nézem, hogy kb 330-340k a Sigma 85 1.4, és nagyjából itt mennek a használt Nikkor 85-ök, annyira nem is drága. Bár sajna mire az EU-ba ér az lesz.
Remélem az újdonságfaktor múltával, lehet majd valami olcsósított, használt példányt kifogni. Vagy mehetek kurválkodni.
-
-
aleister
veterán
válasz
maxika2004 #25936 üzenetére
Több mint valószínű, hogy szalagkábel hiba. Feltehetően bizonyos fókusztávon kontakt hiba lép fel. Nincs fotós ismerősöd a környezetedben? A legegyszerűbb, ha az ő cuccaival teszteled a vázat, obit.
-
aleister
veterán
válasz
copass #25865 üzenetére
Ne érts félre DX-en nagyon fasza obi lehet, csak az FX felhasználásra írtam, hogy elég karcsú. Őszintén megvallva én egész eddig abban a hitben éltem, hogy ez a Sigma kirajzolja a full frame lapkát. Még kacérkodtam is a vételével, mert ebben az esetben ad egy ekv 50-et, portrézni meg ott a 100-as vége. No most maradt ez utóbbi, arra meg inkább vesz az ember 120-140-ért egy Nikkor 85 1.8 G-t. Ez fix révén nagy eséllyel jobban is rajzol és nem 3rd parti AF-je van. Mindezt harmad áron.
(#25867) copass:
Figyeld meg, hogy mindjárt jön az f4-en kezdőd, régi Tami 70-300-zal!
A sötétség egy dolog, de ne hasonlítsunk már össze egy f1.8 és egy f4-es bokeh-t! -
aleister
veterán
válasz
randras_83 #25794 üzenetére
Helyes!
Az így megtakarított pénzen meg igyál egy sört! -
aleister
veterán
válasz
randras_83 #25790 üzenetére
Szedtem már szét pár objektívet. Egy bajonett csere könnyen megoldható házilag. Pár csavar az egész. Nézz után ebayen! Ha van fém bajonett hozzá, akkor célszerű azt rendelni.
-
aleister
veterán
válasz
freelanced #25767 üzenetére
Nálam ugyan csak kb kézben volt csak a Tamron 90, de aki használta eddig az jókat nyilatkozott róla. Azért ajánlottam a Sigma 150-est, mert az tényleg a csúcs, és fedezi az említett összeg. Persze, ha ebből még a vakuinak is ki kell jönnie, akkor marad a Tami 90-es. Majd arra figyelj, hogy abból van motor nélküli verzió is. Nehogy azt vedd! Erre semmiféle betűjel nem utal a termék nevében, hanem a modellszámot kell majd nézned.
Természetesen jók portréra is. A 90-es adta ekv 135 mm DX-en szvsz ideális gyutáv erre.
-
aleister
veterán
válasz
freelanced #25762 üzenetére
Szerintem vegyél egy használt Sigma 150 f2.8-at. Az OS nélküli használtan bőven megvan ennyiből. Annál jobb makrólencse nem kell. Tán nem is létezik.
A lényeg, hogy nem az életben nem kell a lecserélésével foglalkoznod.
Még egy Nikkor 35 1.8G-t vennék a helyedben a kitobi mellé. Érezhető lenne az előrelépés képminőségben. -
aleister
veterán
válasz
tvamos #25740 üzenetére
Jól értelmezted.
"De kellene még egy fix, otthoni családi eseményekhez egész alakos, portré. Mit ajánlanátok?"
Viszont a 35 továbbra is szűk beltérben. Erre tökéletes lenne DX-en pl a Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM art, de az elég drága. Ezért ajánlottam helyette a Tamron 17-50 f2.8-at. Az jó beltérbe is, és portrézni is.
(#25741) csabili74:
Fáradj át a vakus topicba! -
aleister
veterán
válasz
Throme #25735 üzenetére
Én erre válaszoltam:
"Szerintem a színeknek is jót tesz - megfelelő fehéregyensúly mellett - a vaku.
Pl esküvő fotós a házasságkötőben is vakuval kattintgat, pedig neki van azért FF gépe "Tehát nem "családi viszonyok"-at írtál, hanem esküvő fotózást. Ott meg nem a színek miatt kell a vaku. Sőt! Rendszerint a színek miatt pont szopó a vaku, mert a pl házasságkötő terem ilyen-olyan fényforrásának teljesen kiszámíthatatlan, hogy milyen lesz a színhője. Ezért kell a vakut fóliázni. Máskülönben mehet -jobb esetben- LR-ben a szelektív WB, az meg szopás, rosszabb esetben meg lesz egy nem színhelyes fotód.
-
aleister
veterán
válasz
tvamos #25733 üzenetére
Az lehet, hogy neked ez a véleményed, de a fizika véleménye meg az, hogy valóban szűk az esetek komoly részében beltérben DX-en a 35-ös.
A béltéri fotókhoz+portrézgatn iDX-en a legjobb a Tamron 17-50 f2.8. Majdnem a fixek fényereje, és lefedi az írt kívánalmakat.(#25732) Throme:
Leginkább a derítés miatt kell a vaku. Nem túl szépek a fenti megvilágításból adódó monoklik. -
aleister
veterán
Mondjuk, ha 2200 euróba fog kerülni, akkor eggyel a nőtt az ilyen-obim-sosem-lesz kollekció.
-
aleister
veterán
A Tamronok állati durvák! A 35-ös hozza a Sigma art 1.4 szintjét simán. Viszont a kollégának sajna 100 k a keret.
(#25675) Laslow:
Később van valami olyan rész, hogy milyen objektív kell nekem. ott nézd meg a portrézást. Ott kifejtettem, hogy az ekv 50-es inkább egész alakhoz hasznos. Arcnál én ekv 100 fölé mennék. DX-en a 85-ös az ideális erre.Szerintem vegyél egy használt Nikkor 35 1.8G-t általános felhasználásra, és gyűjtögess egy szintén használt 85 1.8 G-re. Egyikben sem lesz stabi, de nem is igen kell belejük, tekintve, hogy kb ott vagy velük fényerőben stabi nélkül, mint 18-105-tel VR-rel.
-
aleister
veterán
-
aleister
veterán
-
aleister
veterán
-
aleister
veterán
Igen. ezekben tökéletesen igazatok van. Elég macerás, és én sem mindenhol csinálom így idő és lehetőség híján.
-
aleister
veterán
válasz
Garu12 #25615 üzenetére
Nehogy újként vegyél kitobit! Rengeteg alig használt, jó állapotú példány van a használt piacon.
Az épület belsős kérdésedre visszatérve, sokan a nagylátókat fogják tanácsolni. Való igaz, hogy megfelelő látószöged velük lesz. Épületekhez viszont én nem szoktam tanácsolni, mert a fizikát nem lehet kijátszani. valamit-valamiért. A nagy látószöggel párban jár az egyenes vonalak dőlése a perspekciós torzítás miatt. Ha nem célod a groteszk képi világ, és van rá mód, akkor szvsz vegyél egy Nikkor 35 1.8G-t, és lőjél vele panorámákat. Ez több időt vesz igénybe jóval, a kidolgozás is lassabb lesz, de nem fognak bedőlni a falaid, és jóval olcsóbb, mint egy uwa. Persze sokszor nincs rá lehetőség használni. Pl, ha a templomban emberek is mászkálnak, akkor az bezavarhat egy panorámába. Nagylátóval egyetlen expo, és megvagy, cserébe torzít.
(#25614) Fotonhámozó
Remek kérdés. Nincs vele tapasztalatom. -
-
-
aleister
veterán
válasz
Nameste #25606 üzenetére
Dehogynem lenne előrelépés, de én rohangálós, turistáskodós cumónak egy kisebb milcet vennék, ami használtan bőven kijön a 28-300 árából. Az FX-re meg egy sima DX-es 35-öt bagóért, egy D-s 50-es bagóért/vagy G-s 50-es bagóért/ vagy egy 50 1.4 art használtan nem kevésért, meg egy 85 1.8 G megint nem olcsóért, de nem is drágáért.
A 28-300 árából -ha nem a Sigmát veszed- megvan a 3 fix.(#25605) total90
Tudom.
Mások az igényeink. -
aleister
veterán
válasz
total90 #25602 üzenetére
Azért ez erősen témafüggő. Egy tájképnél kb mindegy, de ahol az emberi arcokon van a hangsúly, ott a zajszűrés egy szint után inkább átok, mint áldás. A működési mechanizmusából adódóan olyan életlen lesz a kép, hogy csak na.
Még D800-on is csak 1600-ra lövöm be az auto ISO maximumát. Kivételes esetben használok csak 3200-öt esküvőn. Pl gyertyafény keringőnél.(#25603) Nameste
Én FX-re nem vennék ultrazumot. Ennek az árából vegyél valami használt mft milc-et valami nagy átfogású obival. Ha hirtelen kell dokumentálási céllal (értsd, értékelhetetlen turistafotók, jóskapista ballagása, stb) ott lóbálhatod egész nap. Érdemi témára, előre rákészülve meg vegyél fixeket az FX-hez. -
aleister
veterán
-
aleister
veterán
Ez erősen szituációfüggő. Ahogy írtam, svenkeléshez elég az 1/100-160s, viszont, ha szeretné megfagyasztani a pillanatot, akkor -hogy biztosra menjen- szvsz kell az 1/500. Ha belegondolsz, egyébként is kéne a 200-as véghez DX-en az 1/300s. Innét kb 2/3 FÉ-ről beszélünk.
Ez ugye mind kalkulált adat egy közelítő szabály alapján. Ennél lehetnek jobb, de rosszabb fényviszonyok is. Nem látom értelmét megvenni egy olyan optikát, ami:
- épp a határon mozog, nincs benne tartalék
- elhanyagolható árkülönbséggel bír, cserébe képminőség tekintetében más ligában játszik
- 1 év gari az 5-tel szemben -
aleister
veterán
Egyik sem érte el az f8-at. Tehát bizony, lett volna az adott zársebességnél iso 800.
"mind esőben készült"
Pont erről beszélek. Most komolyan csak az ideális viszonyokat kell vizsgálni?
Ne legyen már az az alap, hogy süt a nap, meg pár felhő van az égen. A kolléga x összeget rá tud szánni. Ne akarjatok már vele megvetetni egy kompromisszumos üveget, amivel az első esős napon ilyen-olyan akadályba fog ütközni! -
aleister
veterán
válasz
#65675776 #25590 üzenetére
Lópikulát.
Egy D5k-n az iso 800 már jó kis zajtengert csinált, pedig 7 éves váz. Nem 10+.
De én iso 1600-ról beszéltem. Efölött nem azt mondom, hogy használhatatlan, de erősen kompromisszum késznek kell lennie az embernek. Használtam én már iso 3200-ön is a D5100-et esküvőn. Monitoron elment, de minimálisan belenagyítva már bukott a mutatvány. -
aleister
veterán
válasz
#65675776 #25588 üzenetére
Nyilván akkor kell feltolni, ha máskülönben nem lesz meg a záridőd. A svenkeléshez elég az 1/100-160, de az akciókhoz 1/500s elkelhet. Akkor meg akármilyen repülőket is lőttél, egy gyors számítás után ez lesz a konklúzió.
ha van időd keresgélj flickr-en példát. Én hirtelen ezeket találtam: 1, 2, 3, 4.Mondjuk az 1/1000s-nél gyorsabb záridőt túlzásnak tartom.
-
aleister
veterán
válasz
Throme #25586 üzenetére
Most szépen emelkedett 1-2 obi ára.
Én sem féltem egyébként éezékenységben, de simán bele lehet futni olyan helyzetbe, amikor megszorul. Felhős időben 1/500s, f8 kb iso 400. Borongós-esőben iso 800. Ha rekesznél lefelé 1 blendényit, az már iso 1600, és itt kb vége is a dalnak.
Ha már pont erre vesz dedikált obit, és van rá keret, akkor szerintem inkább a 70-200 f2.8-ak felé kacsintgasson, amikkel nehezebben ér a felszerelés végére. Nem véletlenül ajánlják őket az autósport fotózással foglalkozó site-ok.
-
aleister
veterán
válasz
Csabi850302 #25583 üzenetére
A Tamron 70-200 újként olcsóbb, mint ez a 18-300, ráadásul végig f2.8. A sigma HSM II is kb ebben az árban mozog, de érdemes használtban gondolkozni.
Throme:
Új árakkal számolva van 23k különbség az N 70-300 VR és egy T 70-200 között, képminőségben még 2 külön kategória. Ha a sweet spot-ot nézed, az kb f8-nál lesz a 70-300-nál. A végig f2.8-as obin meg 5.6 fölé nemigen kell menned, ha csak nem a nagyobb DOF a cél. Arról nem is beszélve, hogy borús időben már fel kell tolnod az iso-t, ha meg akarod fagyasztani a pillanatot. Ugyebár sunny 16 alapján kb f8 iso100 1/100s-nél vagy. Ez max svenkeléshez elég.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ASUS ROG GL552VW - 15.6"FHD IPS - i7 i7-6700HQ - 8GB - 128GB SSD + 1TB HDD - GTX 960 4GB -
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged