Hirdetés

2024. június 27., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#26351) adam_454 válasza csongi (#26350) üzenetére


adam_454
tag

Helyesbítek (amit később másik szerelő mondott, akitől kicsit jobban összerakva, és sokkal normálisabban kommunikálva kaptam vissza a motort), hogy nem kvázi fix fordulaton kellett volna bejáratni.

Nekem városi, város környéki utazásra kell/kéne motor elsősorban. Ha túrázásra mennék, sem az hajt, hogy minél jobban döntsem a kanyarokban a motort :D
Abban az útban sem az adrenalin volt hajhászva, inkább az, hogy közben ki tudtam szellőztetni a fejem.
De azért következő alkalommal nem lennék mozgó útakadály :D

Pedig néha úgy gondolom, hogy nem kell nekem annyi ccm, de ha egyik 125-ös sem szereti a tartós 90-et, akkor elengedem őket. Inkább legyen belőle 250-es.

(#26352) lehella


lehella
senior tag

Tipp a fázós robogós társaknak a mai reggel alapján: ha vízálló/szélálló vitorlás nadrágot húzok a farmerre, akkor nem fagy le a lábam :DDD
Szerencsére nem volt semmi gond tapadásügyileg a CityGrip2 négyévszakos gumikkal, jól üzemeltek.

www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"

(#26353) Plero válasza lehella (#26352) üzenetére


Plero
tag

[link] ez is jó megoldás és feltűnő a színe is. Tesztelve!! Többször is. :( :)

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#26354) gps76 válasza Plero (#26353) üzenetére


gps76
őstag

én is munkavédelmi gatyát, dzsekit szoktam használni, ez inkább szél ellen véd, szerintem 4-5 fok alatt már valamid nagyon fog fázni, amit lehet csak évek múlva érzed majd.

(#26355) kaktusz2 válasza gps76 (#26354) üzenetére


kaktusz2
tag

Minusokba 20 évesen motoroztam munkába 10km naponta,most érzem én is az izületeimet,főleg a térdem.Bár a minap is rá ültem -2 fok volt,de csak az ajkam fázott,maskot nem vettem fel

(#26356) gps76 válasza kaktusz2 (#26355) üzenetére


gps76
őstag

Én szeretem a kámzsát, mert ilyenkor melegíti a fejemet, meg nem "kenem" össze a bukót belülről. Ami egy jó találmány a Pinlock, abszolút nem párásodik a bukó vele. Gyárilag volt a bukóhoz, csak elmozdult és párásodott, én meg hülye fejjel akkor kivettem. Nemrég újra visszaraktam, csak a szilikon részének tömítenie kell.

(#26357) #31733248 válasza gps76 (#26354) üzenetére


#31733248
törölt tag

"szerintem 4-5 fok alatt már valamid nagyon fog fázni"

Akkor valamit nagyon rosszul csinálsz. Nagy plexi, lábtakaró, kézvédő, markolatfűtés. Nem szabad fázni. :)

(#26358) #50433536


#50433536
törölt tag

Mi az a pinlock betét a sisakhoz, hogy működik?

(#26359) #31733248 válasza #50433536 (#26358) üzenetére


#31733248
törölt tag

Megelőzi a párásodást, így kell feltenni.

(#26360) #50433536 válasza #31733248 (#26359) üzenetére


#50433536
törölt tag

Köszi!
És hogy működik, ha feltesszük a plexire, mitől nem fog parasodni?

(#26361) Debilon válasza #50433536 (#26360) üzenetére


Debilon
addikt

onnan, hogy ha jól van felrakva a szélei hermetikusan zárnak és az alatta levő levegő nem érintkezik semmivel (nagyjából ezen az elven)

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#26362) #50433536 válasza Debilon (#26361) üzenetére


#50433536
törölt tag

Tehát van tajta egy speciális bevonat, ami megakadályozza a pára kicsapódasat hideg időben?

Van valami megkötés, hogy milyen hidegben hatásos?
Többször is fellehet rakni, vagy csak egy szezonra alkalmas?

(#26363) Debilon válasza #50433536 (#26362) üzenetére


Debilon
addikt

nincs semmilyen speciális bevonat

ilyesmire gondolj mint ami a linken van
[link]

ez nem a hidegtől függ egyáltalán, és igen, fel lehet tenni többször is, de én inkább plexit-el együtt cserélgetném (nyárra egy pinlock nélküli, ősszel meg egy pinlock-os plexit)

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#26364) gps76 válasza #50433536 (#26362) üzenetére


gps76
őstag

Olyan mint a 2 rétegű ablak, közötte levegő van ami szigetel.
Nekem olyan a bukó amin van rögzitője. Lidl nyitható, napszemüveges bukó, adták hozzá a Pinlockot, elvileg nem használódik el, esetleg meg fog keményedni, nem fog felfeküdni rendesen, 5 év gari van a Pinlockra.

(#26365) #31733248 válasza #50433536 (#26360) üzenetére


#31733248
törölt tag

Próbáld ki, tényleg jól működik. Télen sem kap az ember arcüreggyulladást a nyitva hagyott szellőzők miatt.

(#26366) NYPD


NYPD
aktív tag

Viszont baromi kényes, nagyon könnyen karcolódik, mivel egy rugalmas, porózus anyagból van, óvatosan kell tisztítani. Az enyém esőben pl nem sokáig bírja, de már mostanában is ha hidegebb van, lámpánál azért nyitni kell a plexit, mert az orrom magasságában egy idő után álló helyzetben elkezd párásodni, pedig jól illeszkedik. Egy éves, nyáron ki volt véve.

(#26367) Plero válasza gps76 (#26354) üzenetére


Plero
tag

A ruhára veszem fel. Úgy már jó. :)

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#26368) gps76 válasza Plero (#26367) üzenetére


gps76
őstag

Én is, de akkor is fázok itt-ott.

(#26369) #31733248 válasza gps76 (#26368) üzenetére


#31733248
törölt tag

Épp most írtam a motorosban, hogy szélálló réteg, melegítő réteg(ek) (nagyon jó a polár), esetleg pufi dzseki tollal/vatelinnel. Akár rávéve a motoros dzsekire, vagy a protektoringre. Még mínuszokban sem fázol. Nagyon hidegben gyakran motorozom külső rétegként egy hőtükrös, -25 fokra méretezett túra kabátban. Kényelmes és vízálló. De a legjobb, ha téli aláöltözőt is használsz.

[ Szerkesztve ]

(#26370) Burt1793 válasza #31733248 (#26369) üzenetére


Burt1793
veterán

Nagyplexi a kincs (főleg, hogy a markolatot is védi), nekem a motoros túrakabátomba bele lehet tenni a vízálló membránt és a bélést, így már 0 fokban is kellemes. Tucano és markolatfűtés mellett nyaksál és egy símaszk a szett, így sehol nem fázom (protektoros magasszárű cipőben). Engem nem is ez aggaszt, hanem a csúszós út, sok, keveset látó autós, láthatatlanul lefagyott kis útszakaszok (sötét, köd, eső miatt).

(#26371) #31733248 válasza Burt1793 (#26370) üzenetére


#31733248
törölt tag

Nekem is bele lehet tenni a motoros dzsekikbe, de nem szeretem, ha elázik a cordura. A maszk-nyaksál kombó nagyon jó, a szélálló nyakú pulóver szintén. Akkor kevesebbet kell öltözni. :)

[ Szerkesztve ]

(#26372) Burt1793 válasza #31733248 (#26371) üzenetére


Burt1793
veterán

Ha a plexin kifog az eső, felveszem az esőruha felső részét.

(#26373) mrhero válasza Plero (#26353) üzenetére


mrhero
tag

Tyűű, ha ebben végigmész a körúton a királyrákok a semmiből beugranak a zsebedbe menet közben :D Vagy a Discovery Channel producere meghív az alaszkai gyöngyhalászok élete 3. évadába :D

Félretéve a viccet, ha ez válik be, akkor ez válik be :K

[ Szerkesztve ]

(#26374) lehella


lehella
senior tag

Nincs valakinek eladó Tucano lábzsák? Kezdem unni a szélálló nadrág fel és levételét.

www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"

(#26375) kcsa válasza lehella (#26374) üzenetére


kcsa
veterán

Az én régi sh300-amra való megvan valahol. Ha érdekel...

(#26376) lehella válasza kcsa (#26375) üzenetére


lehella
senior tag

Hétvégén kolléga megkeresi az övét, elvileg jó is lehet az enyémhez. Ha nem, akkor kereslek, köszi :)

www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"

(#26377) beholder00


beholder00
tag

Sziasztok!

Ma vettem egy nagyob plexit Kymco Downtown 350-re. Karácsonykor fel is szerelem, remélem jó is lesz rá. Szép új, karcmentes, ahogy kell. :K A kérdésem, hogy hogyan óvhatom a legtovább, hogy ilyen is maradjon? Gondolom majd inkább árnyékban hagyjam pihenni a motort és ne dörzsölgessem dörzsiszivaccsal :D Egyéb pro tippeket szívesen fogadok. (nem a szekrény méllyén akarom pihentetni:DDD )

(#26378) bajnokpityu válasza beholder00 (#26377) üzenetére


bajnokpityu
félisten

A plexi karcolodik. Pont.

eladó Kawasaki j300 robogó

(#26379) #50433536 válasza beholder00 (#26377) üzenetére


#50433536
törölt tag

A bogár eltávolító anyagok is károsítják, meg minden tisztító szer. Azt írják hogy nem, pedig igen.

A legjobb lenne mindig csak langyos vízzel tisztítani puha ronggyal, és ha csak lehet árnyékban parkolni vele ahogy írtad, így őrizheted meg a legtovább. Semmi vegyszer, semmi dörzsöles.

De ne stresszelj rajta, ez is csak használati tárgy, csak motorozz és kész. Előbb-utóbb úgyis bemattul kicsit a naptól és az apró karcoktól.

[ Szerkesztve ]

(#26380) gps76 válasza #50433536 (#26379) üzenetére


gps76
őstag

És ha lefóliáztatja?

(#26381) #50433536 válasza gps76 (#26380) üzenetére


#50433536
törölt tag

Jó ötlet! De akkor UV álló fólia kell rá. És a belső oldalát is fóliázni kell, mert a nap ott is kiszìvja, sőt az erősebb szórt napfény is képes károsítani. Nem tudom, hogy csinalnak-e ilyet, meg hogy ér-e ennyit az egész. Inkább csak használjuk és kész, azért van. Szerintem a túlzott törődés is elveheti a motorozás örömét. Az állandó aggódás a szép drága motor miatt...de kinek hogy.

[ Szerkesztve ]

(#26382) Plero válasza #50433536 (#26381) üzenetére


Plero
tag

A fólia mennyire átlátszó, nem zavaró ha rajta van?

"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu

(#26383) beholder00 válasza #50433536 (#26381) üzenetére


beholder00
tag

Köszi mindenkinek. Fóliázásra én is gondoltam, annyit megér, hogy a közelben lévő 1-2 fóliázóst megkérdezzek, egyáltalán árban vállalható-e a plexihez képest és miyen eredmény várható.

Egyébkén 36K volt ez a relatíve nagy plexi (Givi D6107ST), ami a kezemnél is véd a széltől. Én ezt teljesen jó vételnek gondolom.

(#26384) mrhero válasza beholder00 (#26377) üzenetére


mrhero
tag

Tisztítás előtt, ha nagyon bogaras teríts rá egy nedves törölközőt, hogy mindenhol érje a plexit. Ezzel 10-20 perc állás után simán le tudod törölni a bogarakat, mert szépen felpuhulnak. A sisakomat csak így tisztítom évek óta. Eddig bejött.

(#26385) djeperto

Sziasztok. Honda Forza 300 ABS 2014-es van e valakinek?

"there are more jacks then one at the fair..."

(#26386) DigitXT válasza djeperto (#26385) üzenetére


DigitXT
félisten

Nekem nincs, de elfogadnám.:D

(#26387) Bogyó bá' válasza DigitXT (#26386) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Pedig lehetne! :))

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#26388) DigitXT válasza Bogyó bá' (#26387) üzenetére


DigitXT
félisten

Mibű...:DDD Szerk: ha annyi pénzem lenne, mint
amit a Madisonra költöttem, már nem lenne.:D

[ Szerkesztve ]

(#26389) Bogyó bá' válasza DigitXT (#26388) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Ha a zsebemben lenne minden pénz amit elmotoroztam - akkor elmotoroznám. :DDD

Na viccet félretéve: rég jártam itt, de nem kizárt hogy pár hónap múlva ismét topiklakó leszek.
Üdv mindegykinek! ;]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#26390) DigitXT válasza Bogyó bá' (#26389) üzenetére


DigitXT
félisten

Ezt örömmel hallom.:R Tavasszal talán én is kitolom a vasat legalább vizsgázni.

[ Szerkesztve ]

(#26391) Bogyó bá' válasza DigitXT (#26390) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Korom (és jól fejlett porckorongsérvem, kopott izületeim) miatt egyre kevésbé okoz örömet a jó öreg GS500-zal való kirándulgatás, vidéki csavargás, egy-egy "jól sikerült" motorra felszálláskor könnyedén becsípődik a derekam, és a 2 mázsás vas tologatása is baromi fárasztó már. (Ház mögötti fáskamrából motor kibányászása, keskeny, de legalább kanyargós járdán utcára kitologatása.) Szóval valami sokkal könnyedebb vasra ülnék át, és képbe jöttek a kistestű 125-ös robeszok is, a váltós 110-130 kilós, 125-ös gépek mellett. Nagy előny volna, ha nem kellene a lábamat átemelgetni a feldobozolt motor ülése fölött...

Két gépen gondolkodom jelenleg: az egyik a Honda PCX125, a másik meg a robogó kinézetű, de váltós SYM VF185i. Ha eladom a régi vasat, akkor újonnan venném valamelyiket, hosszabb távra tervezve. (Mindkettő 1,1 misi + forgalomba helyezés, a fele kb. kijöhetne a régi motorból).

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#26392) DigitXT válasza Bogyó bá' (#26391) üzenetére


DigitXT
félisten

Nagy előny volna, ha nem kellene a lábamat átemelgetni
Többek közt ezért is vagyok én is robogós...:D Nekem ez a kényelmes.:R

Ez a SYM érdekes. Ugye én is ezzel a márkával kezdtem 12 évvel ezelőtt...
Szerintem amire neked kell (túrázni inkább) alkalmasabb is, mint a PCX125.
Városban talán az automata kényelmesebb, de országúton jobb a manuális.
(Mármint tudod optimalizálni a fogyasztást, meg feldobja a monotonitást.:DDD)
És a nagy kerék is jobb, úttalan utakon.:K Így hirtelen ennyi jutott eszembe.

(#26393) Bogyó bá' válasza DigitXT (#26392) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

A kis SYM sokkal jobban megy (125 a gyári végsebessége a PCX 98-ához képest) - cserébe pakolhatatlan: értsd: még egy félnapos rövid gurulás cuccai (ivóvíz, iratok, fényképezőgép, esőruha) számára sincs rajta hely. Semekkora csomagtere nincs az ülés alatt - kapásból lehet dobozolgatni. Nem tudom, na.... (Na meg egyetlen kereskedője van Mo.-n, a "hírhedt" Kretzler, aki egyszer már csődbe ment a Hyosung motorkerékpárok forgalmazásával is. Azóta sincs alkatrész / szerviz azokhoz a motorokhoz, szóval neccesnek érzem a dolgot...)

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#26394) DigitXT válasza Bogyó bá' (#26393) üzenetére


DigitXT
félisten

Eeeeegen, és a tesztben azt írták, hogy ha feldobozolod, akkor szitál...:(
Nem egyszerű. Ugye a másik érvem a robogók mellett épp a csomagtartó.
Ennek meg nincs. Se CVT-je. Se szélvédelme: robogó ez egyáltalán?:R

(#26395) Bogyó bá' válasza DigitXT (#26394) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

A CVT-től tartok egy kicsit, hogy mennyire lesz ezt furcsa megszoknom. Magyarul mindig váltós gépeken ültem csak. Viszont bő 2 évig 125-ösöztem egy picike csopperrel, azt nagyon szerettem. Értsd: ugyan most a GS500-zal gyakran megyek 130-140-es tempóval is, de megint meg tudnám szokni a 80-90-es poroszkálást. Kizárólag városon kívül, vidéki utakon csavarognék ezzel is. Ja, és hát Erdélyt kétszer is körül jártam a tetűlassú, harmatgyenge kis csopper nyergében, és feledhetetlen élmény volt az is. Középtől lefelé: [link]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#26396) Burt1793 válasza Bogyó bá' (#26391) üzenetére


Burt1793
veterán

Ha ráállsz a lábtartóra felszálláskor, akkor azért nem olyan vészes a felülés talán.
125ös robogóval nem élmény az országutazás. Egy cbf125, 125ös vara érdekes lehet, ha már ezt a symet nézed.
Amúgy ha hátsó ülésre teszed a cuccot, akkor talán a sym se szitál be.

(#26397) Bogyó bá' válasza Burt1793 (#26396) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

A CB125F képben volt, a kis Vara az nem, mert azt ismerem: nehezebb rá felülni mint a GS-re, és maga a motor is majdnem olyan súlyú mint az. Erdélyben egy kis Varás sráccal voltunk kétszer is (lásd képek a linkemen - több képen látható). A CBF (illetve jelenleg már CB125F) viszont lassabb mint a PCX robesz, ráadásul arra is doboz(ok) kellenek egynapos túrázáshoz is. Szóval nem tudom, megy az agyalás ezerrel. (Igazság szerint egészségi állapotom miatt legjobb lenne végleg letenni a motorozásról, de abba meg - lelkileg - bele pusztulnék... Ezért gondoltam egy pehelykönnyű kis robeszra.)

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#26398) DigitXT válasza Bogyó bá' (#26395) üzenetére


DigitXT
félisten

A CVT-t megszokni nem kell félnetek jó lesz ha mindenkinek jó én nem ellenzem.
Viccen kívül országúton tényleg nem fognak nagy élmények fűződni hozzá. Ugye
a 180-as Majám egy fokkal jobb volt, mint a 125-ösök, és azzal se volt annyira jó,
hogy 80-90-nel kellett poroszkálni. Előzni nem lehetett, a motor fixen vinnyogott...
Viszonylag unalmas volt. (Emlékszem, magamat szórakoztattam, hogy nézem a
fordulatszámot, hogy mennyire fixen áll, vízhőfok rendben, fogynak a kilométerek,
csak nem elég gyorsan... Ráadásul eltört a kuplung mint kiderült, de azért ment.)

A bonsai-choppernek legalább megvolt az exkluzivítása, ill. a feelingje: szerintem
egy PCX125 nem erre van kitalálva. Nem mondom, hogy nem tudja! Biztos tudja,
rövid távon gurulgatni talán még kényelmes is, de hosszú távon fárasztó lehet.:K

Szerk: félnapos rövidre, ülés alá cuccolva viszont biztos alkalmas: elég kicsi gép.
(Sokat láttam élőben, de sosem ültem rajta, így tippem sincs, hogy kényelmes-e
a mi magasságunkhoz. Igen, én is 178 cm. Már évek óta.:D Ki kellene próbálni.)

[ Szerkesztve ]

(#26399) Bogyó bá' válasza DigitXT (#26398) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

A magasságom 2 centit csökkent azóta, átmérőben viszont 15 kilót "nőttem".... :O

Tényleg, ezek a kis CVT-s robeszok mennyire tolerálják az egy-két órán keresztüli közel nyélgázt? A kis Csótány az elég jól bírta egy darabig, 35 ezer km körül hullott szét. (Előző gazdája is végig nyélgázon hajtotta, meg én is míg megvolt...)

szerk: az új robeszba (vagy akármibe) szerintem már összesen nem tennék 35 ezer km-t, mostanában eléggé bepunnyadtam: 4000 km volt tavalyelőtt, tavaly már csak három, míg előtte 8-9 ezer meg volt minden évben a 125-össel is, meg a GS-sel is. Szóval kibírhatja?

[ Szerkesztve ]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#26400) DigitXT válasza Bogyó bá' (#26399) üzenetére


DigitXT
félisten

Elméletileg bírnia kell, gyárilag úgy kell legyen hangolva, hogy ne forogjon tiltásba.
Ha végsebességen mész, akkor meg a hűtés is elengedő kell legyen ilyenkor...:K

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.