Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • adam_454

    tag

    válasz csongi #26350 üzenetére

    Helyesbítek (amit később másik szerelő mondott, akitől kicsit jobban összerakva, és sokkal normálisabban kommunikálva kaptam vissza a motort), hogy nem kvázi fix fordulaton kellett volna bejáratni.

    Nekem városi, város környéki utazásra kell/kéne motor elsősorban. Ha túrázásra mennék, sem az hajt, hogy minél jobban döntsem a kanyarokban a motort :D
    Abban az útban sem az adrenalin volt hajhászva, inkább az, hogy közben ki tudtam szellőztetni a fejem.
    De azért következő alkalommal nem lennék mozgó útakadály :D

    Pedig néha úgy gondolom, hogy nem kell nekem annyi ccm, de ha egyik 125-ös sem szereti a tartós 90-et, akkor elengedem őket. Inkább legyen belőle 250-es.

  • adam_454

    tag

    Sziasztok!

    Volt pár hete az a téma, hogy ki milyen messzire túrázott el.

    Pár éve motorblokk felújítás után csináltam egy Miskolc -> Balaton távot egy 125ccm robogóval, főúton. Szerelő átbaszott, hogy 70-nél többel nem szabad menni bejáratás alatt, így nem is mentem többet. Nyilván itt ott mozgó út akadály voltam, néhány esetben, de ilyenkor félreálltam, hadd menjenek.
    Viszont ettől még egy élmény volt, míg be nem sötétedett nyugodtan lehetett bámészkodni. Sötétedés után a hetes főút már néha érdekes volt, egy két úthiba megvezetett, de komoly probléma nem volt.
    Persze sokat is lehetett ebből tanulni, pl. hátizsák nem maradhat a hátamon, hanem ha nincs más le kell kötözni.
    Az is tanúság volt, hogy nem izgulósan kell hozzáállni. Nyilván, figyelni kell az útra, forgalomra, akármi, de nem szabad azon izgulni, hogy akár baja lesz a motornak akár baleset lesz.

    Ugyanakkor azt is megtanultam, hogy a 125-nek óra szerint 90 a maximum utazó sebesség, de azért nem feltétlenül jó hosszútávon határon menni a technikával. Persze nem árt egy megbízható motor is. Lehetőleg kényelmes üléssel :)

    Nekem is az a tervem, hogy valamilyen 250 ccm (megbízhatót :))) és simán mennék hasonló távokra. Igaz nem az a célom, hogy hágókon mihamarabb átkelljek, hanem, világot látni jellegű túrázás.

    [ Szerkesztve ]

  • adam_454

    tag

    válasz gps76 #25568 üzenetére

    Érdekes egy koncepció.
    Ezen a karburátoron van egy leeresztő csavar meg egy hosszabb gumicső. Egy fecskendővel ezen keresztül simán fel lehetne tölteni az úszóházat. Ha akkor pöccre beindul, akkor errefelé lehet a probléma.
    Egyébként benzinszag nincs a motor körül, de tegyük hozzá, ha egy hét alatt párolog el az a kb 1 deci benzin ami az úszóházban van, nem is nagyon lehet, hogy van szaga.
    Mondjuk ehhez is le kell bontani az egészet, hogy hozzá lehessen férni...

  • adam_454

    tag

    válasz DigitXT #25566 üzenetére

    Az elején még úgy volt, hogy egy hét állás után indult ilyen szerencsétlenül. Rövidebb időtartamon belül viszont hidegen-melegen is pöccre indult. Aztán szét kellett borítani az egészet, mert fúrni kellett a hengert (hordósra kopott) illetve tolta ki a kartergáz-visszavezetőn keresztül az olajat, majd utána megint egy csomót állt, mert az egyik szelep szimeringét tartó kis csöcs túl mélyen lett a hengerfejbe tolva és ledobta, úgy meg füstölt mint állat. És még ekkor is tolta kifelé az olajat, bár jóval kevesebbet...Az is érdekes, hogy az olajbetöltő sapkát kifúrták, gondolom előző tulajnak is magas volt a kartergáz, csak ezt elfelejtette jelezni...

    Egyébként látott már valaki olyan megoldást, hogy a szelepdekliből az olajbetöltő csőbe megy a kartergáz (és lehet itt az olaj is nagy fordulaton) ami jóval magasabb ponton van mint a motor/szívócső, majd onnét megy egy másik cső a szívócsőbe (amin max gáz mehetne)? Az egyforma méretű csöcsök erre engednek következtetni, de a motort úgy vettem, hogy dekli-szívócső volt összekötve, és nem tolta ki az olajat vagy 1500 km-ig.

    Most beindulás és pár perc járás után sem volt hajlandó rögtön beindulni. Amúgy elő még nem vettem, állóhelyzetben meg vagy 20 perc amíg bemelegszik, addig garázsban nem akartam járatni.

    Egyébként ha minden kötél szakad viszem én már mindenhová azt a karburátort, csak legyen jó ez a kis francia...

    [ Szerkesztve ]

  • adam_454

    tag

    Sziasztok!
    Miskolc környékén ismer valamilyen helyet ahol van ultrahangos alkatrész tisztító? Karburátort kéne tisztítani.

    A problémám az, hogy nehezen indul a robogó (Peugeot Elyseo 125 4T, 2001). Pár percnyi tekerés és gázkarral történő megszívatás után beindul, majd egy pár másodperc után van alapjárat, még meg is emeli és a fordulatot is veszi. Nem is kezd el füstölni.

    Vákuumos benzincsap/benzinpumpa működik, ha vákuumot kap, tolja a benzint, nincs benne semmilyen szennyeződés. A karburátorra tippelek, hogy valami el van tömődve/be van szűkülve.

    Az automata szívató az 2 éve volt cserélve, bár a motorral azóta nem nagyon mentem.

    (ugyanitt belépő kapható egy látványos éjszakai programra, ahol felgyújtom ezt a hisztis franciát...)

  • adam_454

    tag

    Sziasztok!

    Miskolcon és környékén keresek robogószervizt.

    Olyat ami nem ijed meg egy 4T 125cm3-s Peugeot-tól.

    A hibajelensége, hogy frissen fúrt és új dugattyús motor (van benne tán 700-km is) elég durván eregeti a kék füstöt. Egyébként szépen indul, van ereje, nem fulladozik, de veszti el gyorsítás közben vagy sebességtartás közben sem az erőt egy pillanatra sem, emelkedőktől sem ijed meg.

    Az sem probléma ha nem Miskolcon van, el tudom szállítani. Nem az kell, hogy tegnapra meglegyen, sem az, hogy két forintért megcsinálja, de az igen, hogy korrekten dolgozzon, kommunikáljon.

    Tudom, lehet, hogy álmokat kergetek
    Egy bizonyos, a város déli határánál lévő szervizben már sokat állt a motor, velük nincs jó tapasztalatom,
    nem tudták megcsinálni.

  • adam_454

    tag

    válasz csongi #18701 üzenetére

    Elvileg a hengert tavaly fúrták, kapott úgy gyűrűket, dugattyút, tömítést, hengerfej is volt gépműhelyben (gondolom) a szelepszárszimeringeket is cserélték. A kartergázcsövön keresztül jön levegő, pontosabban amikor felraktam a deklit tenyéren érezhető volt a kiáramló levegő.

  • adam_454

    tag

    Sziasztok Urak!

    Van ez a jó kis francia örömlányom robogóm, egy Elyseo 125 4T Eddig az volt a kínja, hogy a szelepdeklin keresztül folyt az olaj. Dekli csere után megjavult, erre most úgy elkezdett füstölni mint a gyárkémény. Jó kéken. Ami szép, hogy az olajbetöltő sapkánál is füstöl, fehéren. De legalább a szelepdeklinél nem tolja az olajat.
    Igaz lehet az a félelmem, hogy hengerfejes lett ez a drága legősibb mesterséget űző teremtmény? Vagy mi a fene kínja lehet? Hidegen-melegen pöccre indul és ereje is van...

    Mondjuk amikor felraktam az új deklit, akkor pár perc melegítés után, félgázon tartottam felbakolva a motort, hogy elkezdi-e tolni az olajat a deklin keresztül, amilyen mázlim van akkor szedhetett össze valamit...

  • adam_454

    tag

    válasz csongi #18605 üzenetére

    Szia!

    Ezen a tartályon keresztül [link]
    Egyébként ez a tartály úgy fél méterrel van a motor felett, szóval ebben sosem kellene olajnak lennie. Ha leveszem az olajbetöltő kupakot nagy fordulaton néha ki-ki lő egy egy apró cseppet mintha pezsgőtablettát oldanánk vízben, csak nem intenzíven köpdös.

  • adam_454

    tag

    válasz adam_454 #17972 üzenetére

    Sziasztok!

    Szereztem új deklit ehhez a drága franciához, felraktam, úgy látszik ez volt a hiba oka, most már nem folyt belőle az olaj a kartergáz-visszavezetőn keresztül (mondjuk vagy 2 hétig pihent is a Brigéciolban). Viszont az olajbetöltő mellett lévő csöcsökön néha néha egy egy apró köpés jön belőle, vajon mi okozhatja ezt? Nem belevaló lenne az olaj?

  • adam_454

    tag

    válasz csongi #17970 üzenetére

    Köszönöm a választ!

    Le fogom venni a deklit megpróbálom kitakarítani.

  • adam_454

    tag

    válasz kcsa #17968 üzenetére

    Sziasztok!

    Köszi a választ!

    Elvileg ez a szelepdekli:
    Külseje
    Belseje

    Ha leveszem, hogyan tudom ezt a szelepet ellenőrizni? Hátha csak valami olajsár ragadt meg valahol rossz helyen és egy alapos féktisztítós mosás segít rajta.

    Másik:
    Az olajbetöltő tartályon lévő két vékony csatlakozó az oldalán nekem csak szimplán össze van kötve. Van egy érzésem, hogy csak úgy nem létezne két ennyire nyilvánvalóan fölösleges dolog, hiszen a gyár is spórolna a nemlétezésükkel néhány centet / motor. Ez is nagyon izgat, mert szeretném a korábbi kókányolásokat kijavítani, de nem kókányolással, inkább visszaállítanám a gyári állapotába. Csak nehéz, ha a motor szerelési kézikönyve sem tartalmaz ábrát arról, hogy a mindenféle csövek és kábelek honnét hová tartanak.

    [ Szerkesztve ]

  • adam_454

    tag

    Sziasztok!
    Segítséget szeretnék kérni!

    Van egy 125 cm3 4T-s Peugeot Elyseo robogóm, 2001-es.

    Valamiért a kartergázcsövön keresztül nagy sebességnél (70-80 felett) kihordja az olajat a kartergázcsövön át a légszűrőn keresztül. Megállás után konkrétan folyik az olaj a légszűrőházból.

    A blokk most lett felfúrva, kapott úgy gyűrűket, tömítéseket. Elvileg az olajvisszafolyó furatok is ki lettek takarítva (Elvileg, de azt nem láttam, csak az új dugattyút). Sajnos nem oldotta meg teljesen, bár már jóval kevesebb olajat tol ki.

    Ami feltűnt, hogy nekem a henger (szelepfedél) a légszűrőházzal van összekötve direktben. Pedig a olajbetöltőn - ami egy tartályféle rögtön az ülés alatt, de nem tart olajat, viszont egy vastag csővel van összekötve a blokkal - van két akkora csatlakozó mint a kartergázcső. Véletlenül nem kell a kartergázcsőbe bekötni ezt a tartályt? A neten sehol sem találok erre leírást, fényképet vagy videót összetett állapotában. Ha lehúzom a légszűrőről a kartertázcsövet, akkor szépen látszik, hogy belőle jön mert a kereket összefröcsköli...

    Ami miatt még gondolom, hogy be kellene kötni, az az, hogy az olajbetöltő kupak meg van fúrva homemade, viszont a neten csak lyuk nélküli kupakokat találtam.

    Hozzám már ilyen összekötésekkel került a motor, és kb. 1500-2000 km alatt sehol sem folyt belőle, de a blokkban volt elég olaj (háromnegyed és max között volt mindig). Most viszont egy 20 kilométeres szakaszon kilöki a betekintőablak szerinti minimum szint feletti olajat.

    A motornak egyébként semmilyen füstje nincsen, se kék, se fehér, hidegen-melegen könnyen indul, nem fulladozik és ereje is van, és a kipufogó nem is olajos és nincs olaj szaga maximum egy kicsi benzinszaga, mint amikor kicsit dúsabb a keverék.

    Esetleg valaki nem találkozott ilyesmi hibával?

    Olajbetöltő sapka
    Olajbetöltő tartályféleség

    Előre is köszi a segítséget!

    szerk: Eddig szerelővel próbáltam megcsináltatni, de csak annyit sikerült elérni, hogy márciustól szeptemberig ott állt nála, 3x hoztam el, hogy most már biztosan jó, háromszor vittem vissza, hogy ugyanúgy rossz mint eddig volt...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák