Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok, kicsit ma este az elektronikához értő kollégákat szeretném megszólítani egy újabb "problémával"
Volt nekem egy kínai leded ködlámpám a mocin, amit - bukócsövestől együtt - megszüntettem, miután megvettem a motort.
A ledlámpák egyikéből frankó lámpát fabrikáltam (stroboszkóp, és egyé hülyeségek nélkül, amit később majd vissza szeretnék rakni), a bukócső pedig kis méretre vágás után újra jó szolgálatot tesz a mocin.Nadeszóval... ma, hogy elvittem a lámpabúrát felpolírozni, gondoltam, "kibogozom" a kábeleket, hogy melyik ment a kapcsolóhoz, ami szintén egy otromba gumiámpasztával felrögzített vacak volt, és nem akartam rajtahagyni.
Megnéztem a neten a 3 pin-es kapcsolókat, a lábkiosztás érthető:
- akksi negatív,
- akksi pozitív,
- kimenő 12V a fogyasztóhoz.Megpróbáltam a lámpatestben végigkövetni a kábeleket, és minduntalan egy anomáliába ütközök.
2 kábelt ment a lámpákhoz, egy +, és egy -, azok teljesen okék.
A kapcsolóknál viszont a pozitívat kimértem, az megvan, a negatív és a kimenő 12v a lámpatestben viszont össze van kötve, és erre nem jöttem rá, hogy miért van.
Vagy elnéztem valamit, vagy tényleg nem értette a dolgát az előttem járó.
Benyilaztam a képet, talán látszik.Magyarázat a képhez:
zöld nyíl: ez a három kábel ment a kapcsolóhoz. (igen, 2barna, és 1kék)
piros nyíl: a közelében lévő barna kábelen mérek 12v-ot gyújtáson, ennek párja a sárga-piros, és a mellette lévő dupla fekete mennek a helyzetjelzőhöz, valamint a fekete ment a ködlámpákhoz is.
kék nyil(ak): a kék kábel a kapcsolóhoz ment, ill. a zöld-sárgával osztozik, ami lemegy a lámpákhoz (feltételezett 12v)köv. kép: ugyanaz kicsit balrábbról.
Ezt nem értem. a kék nyíllal jelzett barna kábel megy ugyanúgy a kapcsolóhoz, ÉS a összeköti a kéket és a zöld-sárgát.
De a kék és a barna azok lennének a kapcsoló akksi 12v-ja és a test?
(Ugye a másik barna a helyzetjelző +járól jön.)
Szóval, ezt a pontot nem értem.
Miért kell a 3 pin-es kapcsoló 2 pinjét kvázi direktre kötni? -
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #25152 üzenetére
Nem tudom, hogy nalad van-e valami mokolva vagy nem, de kb igy kellene kinezni a kabelezesnek.
Piros-Sarga: biztositek felol jon fix +12 gyujtasra, valamint megy a vilagitas releje fele (amit az ECU kapcsol, gondolom inditozaskor leveszi a vilagitast ezzel).
Ez a +12 kozvetlenul megy a fenykurt kapcsolojahoz ami kapcsolja ezt a lampa fele a sarga vezetekre.
A reletol megy egy keken +12 a tavolsagi/refi kapcsolojahoz. Ez kapcsolja vagy a sarga vezetekre vagy a zoldre a lampatest fele.Szoval en a regi kabelezest megszuntetnem amit pluszba beraktak. Ha normalisan akarod bekotni, akkor a kodlampanak adsz egy negativat (fekete), majd a reletol jovo kek kabelre (ami megy a refi kapcsolojahoz) csatlakozol es oda raksz be egy sima kapcsolot amivel majd tudod kapcsolni a kodlampadat.
Igy megmarad az a funkcio, hogy ha ugymarad a kodlampad, akkor inditozaskor az ECU letudja kapcsolni a plusz terheles miatt. Gondolom a mostani kapcsolo valami vilagitos/visszajelzos kapcsolo. Ha azt szeretned hasznalni, akkor adsz neki meg egy negativot is.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #25154 üzenetére
Még gyorsan egy kérdés, amit egyszer már azthiszem megkérdeztem: a jobboldali indexem nagyon gyorsan villog. Nincs kiégve, elől-hátul működik. Néha ha ráhúzom a féket, észhez tér. Akkor ilyenkor melyik kábelt/csatlakozót kéne pontosan megnéznem?
Amúgy - igen - ha csak gyújtás van a mocin, olyankor a tompított nem világít.
Köszi még egyszer![ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #25155 üzenetére
Ha az index ugy is gyorsan villog, hogy elol/hatul eg, akkor max a rele lehet a ludas.
Mindenesetre az izzok aljazatat takaritsd meg, esetleg az indexrele saruit/csatlakozoit.
Azon kivul, hogy a hatso indexnek kozos a testpontja a feklampaeval, illetve a feklampa kapcsolok ugyanarrol a barna +12-rol kapjak a feszultseget mint az indexrele, mas kapcsolatuk nincs. -
FeniX-
senior tag
Halihó, a tegnapi kötözgetéshez kellene egy kis tanács, mert elakadtam.
A ködlámpához menő régi kábelezést megszüntettem, és - jobb híján - (mert nem akartam annyira visszabontani a kábelkorbácsot), a helyzetjelzőt ágaztattam el a saját lámpám felé.
Megjött az ebay-es kapcsoló is, sima-liba, kétpólusú kapcsoló.
Valami nem smakkolt a végső összekötözgélésnél, nem világított a lámpa, ezért elkezdtem visszafele kiméregetni és azt tapasztaltam, hogy a helyzetjelző leágazásánál (és egy tetszőleges vázon lévő test között) megjelenik a 12V. A leágazás után jön a kapcsoló, majd jönne a ködlámpához menő +. Itt már nincs 12V. Gondolnám, hogy a kapcsoló a rossz, de annak a két pólusát szakadásvizsgálóra állítva kimértem, és szépen sípol.
Megcseréltem a kapcsoló polaritását is, de az is ugyanezt adta.
A kapcsolódásokhoz mindenhol késes sarut + szig.szalagot használtam, semmi extra, nem forrasztottam.
Bármi ötlet? -
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #25160 üzenetére
Meglett a hiba: az egyik késes érintkező látszólag jó volt, de valójában a rézkábel nem ért hozzá mégsem. (Csak amikor a multiméterrel néztem, mert ugye akkor hozzányomtam)
Na, de mindeg: összeraktam, világított, faxa lett. Viszont, a kábelek sajnos nagyon gyűrődtek, a flexibilis gégecsővel együtt, ha forgattam a kormányt, úgyhogy végülis úgy döntöttem, hogy mivel amúgyis 'illigöl' lenne, inkább leszereltem az egészet. Működött, meg tudtam csinálni, oszt jónapot.
Ezen felbátorodva, majd az autóra szerelek inkább ködlámpát.
Apró örömök, de a végén az "áhá!" pillanat nagyon megéri. Jócakát![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Na, most már a kuplungom is csúszik. Kezdenek jönni a bajok.
-
Acapulco
csendes tag
Sziasztok!
A mostani Mororrevü újságban a Sym 500 ccm robogóját tesztelik.
És van benne egy yamaha x-max 300,honda forza 300 használt összehasonlító teszt is.
Üdv. -
FeniX-
senior tag
válasz DigitXT #25162 üzenetére
Ha csak üzleti alapon néznéd a járműveket, akkor azt mondanád, hogy "itt az ideje lecserélni" .. de mivel az itt jelenlévők többségének néha kihívást is jelentenek az efféle gondok (és valamiféle-fajta furcsa érzelmi kötődés is kialakulhat az adott szekér iránt), így úgyis megjavítod, és mehetnek tovább a boldog km-ek!
-
#50433536
törölt tag
Ez a k400 tényleg a mediterrán klímára készült. Reggel a 10-12 fokban nagyon lassan éri el az üzemi hőfokot, kell neki 15km, addigra pont beérek a munkába.
Robogóknál is szokás a vízhűtőt félig vagy harmadrészt letakarni, hogy hamarabb elérje az üzemi hőfokot? -
tigipuf
senior tag
válasz #50433536 #25166 üzenetére
Hát akkor mit szólnál a kymco people 250-hez,ahol a régi típusoknál a motor elején van a hűtő .Még nyáron se akaródzik elérni az üzemi hőfokot,esetleg kánikulában lépésben dugóban araszolva.Már én is gondoltam rá,hogy valamivel letakarom így ősszel.
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #25165 üzenetére
39275-nél volt új a kuplung, aztán 39301-nél ment vissza a régi.
41242-nel raktam be újra. 43539-nél kapta a Polini kontrasztrugót.
44007-nél lett Malossi-ra cserélve (kuplung, rugó, harang együtt)...
Magyarán kb. 2800 ment bele, majd amikor a Malossi összefosta*
magát, akkor került vissza, és azóta "megyen", messze van nagyon
a 20000 km-től, és amúgy nincs is nagyon lekopva, viszont nagyon
sima a felülete. Azt írtátok csiszolóvászonnal lehet ezen "segíteni":
milyen finomságú kell?*: előtte azért meg volt küldve az is a Polini rugóval 45451 km-nél.
50493-ig bírta összességében: sajnos nem tett jót a hajtásnak se,
hogy fél évet szétszedve állt a szerelőnél. Rozsda is megkezdte...Szerk: utolsó tankolás 57876-nál. Szerintem a kuplung csúszhat,
mert tempónál kövérgázra csak a fordulat indul meg, kraft kevés.Szerk2: szétszedtem megégett-e. Ezek a foltok nem tetszenek...
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #25168 üzenetére
Meg nyugtattál, ezek szerint sok kilométert kibír egy kuplungszett, főleg ahogy én megyek vele.
A harang szerintem cserés...Megégett vagy kilagyult. De miért ilyen foltokban? Anyaghibas lehet? Vagy a sok nyelgazas gyorsulás, ráadásul könnyebb görgőkkel, nagyobb fordulaton?
Egyébként durva 60-as papirral lehet felcsiszolni és a pofákat is érdemes kicsit. Meg be kell fùjni féktisztítóval, ami kioldja az esetleges beszívott olajat, zsírt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
-
DigitXT
nagyúr
Ez amúgy egy Malossi harang, a Malossi kuplunggal együtt lett beszerelve, de
ugye utóbbi összefosta magát rendesen, ment vissza a gyári. A harang maradt.Ha nagyon cserés lesz, esetleg egy Polini harang lehet még jó választás. Vagy
ha lehetne kapni, akkor gyári... Amúgy semmi rendelleneset nem csinált eddig:
a csúszás dolog új volt, és csak azt csinálta, nembakkecskézett, meg ilyenek.
Szerk: nem rángatott, rezgett. Sőt, inkább a csúszás okán még simább lett.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #25176 üzenetére
Amikor az enyém égett hasonlóan foltosra, akkor az volt, hogy tovább csúszott indulásnál, és külső/belső hőmérséklettől függően néha nyekergett is.
Neten találni itt-ott fotókat, hogy ha foltos kívülről a harangod akkor cserés, stb. Nos, az enyémen kívülről semmi látható tünet nem volt, nem volt sem bekékülve sem foltos. Belül pedig már pikkelyesen pergett...
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DigitXT
nagyúr
Igen, ez a "tovább csúszik indulásnál" tűnt fel elsőre, majd a tempónál csúszás:
azért kaptam szét, hogy megnézzem csak nem megégett? Ugye elszíneződést
kerestem, de akkor a foltok is ugyanazt jelentik. Mindenesetre nagyon sima volt
a kuplungpofák felülete is (üvegesen sima), meg ugye koszos. Féktisztító, majd
a csiszolóvászon, és máris újszerű.Kérdés hány km után ég újra feketére.Ui: azóta se igen lehet kapni a 261301-es HiT kuplungot. De levettem a méretet,
meglehet, hogy az X-Max 300-hoz gyártott TechPulley is passzolna. Meglátjuk...[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Ez a techpulley nem tűnik valami tartós megoldásnak, letörnek a szárnyak, rendellenes kopásnyomok... pedig jó ötletnek tűnt és majdnem vettem én is... mondjuk lehet, hogy kisebb motorokban jól üzemel.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #25181 üzenetére
Fura ez, mi kezdhette meg a görgőt? Valami kenőanyag, a pályák kopottsága, érdessége? Esetleg szarok voltak a görgők (na de mind? ).
Én most azon gondolkodom, hogy lecserélem ezt a 17g-osat, vagy 19g-os techpulley-t vennék, vagy gyárit az oemparts-ról. Utóbbi adja magát, mert azt a csapágyat is berendelem és azt a kis szűrőszivacsot, ami a variátor felé van és már nagyon lestrapált.
Nem próbálsz rá egy nehezebb techpulley-ra? -
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #25182 üzenetére
Á, teljesen patika a (gyári) varió: ahonnan meg lett kezdve az inkább a nyomólap.
Rémlik, mintha panaszkodtak volna Burgisok, hogy annak éles a széle, meg kell
reszelgetni, mert a sima görgőt is képes megkezdeni. Ez egy ilyen kósza emlék.TechPulley csúszógörgőt én már biztos nem veszek a vasba (nehezebbet pláne),
viszont a J.Costa jól muzsikál: kicsit "lomha", de sokkal következetesebb! Nincs
ilyen szétpörög, majd visszaejt érzés/mérés... Nagyon stabilan tartja a fordulatot.Megkockáztatom, hogy egy hangyafasznyival könnyebb kúpokkal még jobban ki
tudna lőni, de bőven kellemes így is. A hozzá járó kúpokkal igen fájdalmas volt.*6500 körül gyorsít, ami azt mondom, kellemes. Rezonancia, zörgés nincs: jó az!
Ui: a kuplungomat szerintem a garázsba beállásoknál sikerült megégetni: elején
még eléggé rutintalan voltam, és konkrétan azalatt a pár másodperc alatt is már
kuplungfüstös lett a környék. (Később lendületből jobban ment, de akkor meg
azt kockáztatja az ember, hogy odaveri az alját. A jó beállás a kettő között van.)nem gyári variátorban könnyen felborulnak a görgők
Igen, a Malossiban kezdte a mókát, azelőtt évekig tökéletes volt a gyáriban.*: bocs az OFF videóért, csak ez a kúpolás (meg kilövés) vkire emlékeztetett.
MÁS: ma enyhe eső volt, elgondolkodtam egy Tucano-n én is, mert sajnos akkor
is menni kell, ha nagyon esik. Viszont, ha csak ennyire esik, elég a szélvédelem
csak megállni ne nagyon kelljen: vizes se lett a gatyám. (A kabát meg vízálló.)[ Szerkesztve ]
-
-
NYPD
aktív tag
-
kcsa
veterán
Az a fontos információ azért nem hangzott el, hogy (a saját tapasztalatom szerint) a plexin elég nehezen tapad meg úgy, hogy eleinte ne tűnjön foltosnak - ha foltmentesre töröltem akkor gyakorlatilag lejött a cucc, és csak magas sebességnél (60+) segített érdemben.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
#50433536
törölt tag
Nyomtatott művarrás ha jól látom? Szerintem nem tudják javítani, mert szerintem ez a műbőr nem bírja a varrást. Nem véletlenül van rajta mű díszvarrás. Ha újrahúzatod, sokkal szebb lesz valódi varrással. Az áthúzás 20-30 ezer pénz körül van.
Mellesleg te magad is megpróbálhatod újra húzni, ha van varrónő és gép a családban.
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #25192 üzenetére
Rémlik, mintha komplett szabásmintát nyomtál volna a tiédhez.
Nekem sajnos már az újabb ülés van, így nem pont ugyanaz, ám a
tapasztalat mindig jól jön: milyen bőr, mennyire nehezen varrható?
Extra gép kell hozzá, vagy sima? Végén "csak" rá kell tűzni? Ehhez
elég egy kézi (rugós) tűzőgép, vagy nem árt egy komolyabb?Tudom, sok a kérdés, meg jó pénzért át is szabják, szakműhelyek,
de ahogy az ismert mondás tartja: pénz? Az a legkevesebb.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #25193 üzenetére
Szerintem megéri otthon nekilátni, ha érdekel az ilyesmi. Nekem nem jön be a varrás, de a motorommal kapcsolatban megjött hozzá a kedvem. Otthon készítve 10 ezer forintból megvan a madison ülése, de mivel elég kacifántos a formája, 25-30-35 ezres árajánlatot kaptam a szakiktól.
- Egy sima, kézi kárpitos tűzőgép elég hozzá.
- nem árt egy hőlégfúvó is, de csak óvatosan vele.
- A mai műbőrök viszonylag könnyen varrhatóak, a motorkerékpárokhoz ajánlott műbőrök egy sima otthoni varrógéppel is megvarrhatók, azok is át tudnak varrni 4-5 réteg műbőrt. Az egyenes varráshoz, főleg a visszafordított díszvarrásnál kell a gyakorlat, de szerintem hamar bele lehet jönni.
- Olyan műbőr kell, ami kültéri, UV, izzadság, vizelet és benzin álló. Webes rendelés előtt érdemes 2-3 ingyenes mintát kérni postán keresztül, mert a fotókon nem jön át a valódi textúra, a tapintás és vastagság. A fotók különböző nagyítással készülnek, egyáltalán nem biztos,hogy amit megkapsz, az olyan lesz, mint amit a fénykép sugall. A mélyebben barázdált bőr kevésbé csúszik.
- A műbőr nyúlik, ezért elég jól rá lehet igazítani a kacifántos ülésekre is, de mindenképpen több részből kell összevarrni, a gyűrődések elkerülése miatt. Egy részből csak a gyárban tudják rárakni melegítős, vákuumos présgéppel, amiben az ülés negatív formája van.
- Egyszerű formájú (simson, mz) üléseket elég két részből összevarrni, de van aki egyben is rá tudja tenni, aprólékos munkával és nagy kézügyességgel.
- A problémásabb, kacifántos formájú helyeken (vákuumos présgép hiányában) speciális ragasztót is kell alkalmazni, ami erősen ráragasztja a műbőrt a szivacsra és rugalmas is. Egy ilyen spray 5ezer forint, de 15-20 ülést felrakására elegendő. És otthon is sok mindenre használható.
Az ülés szivacs formázása sem nagy ördöngősség, csak egy éles kés és csiszolószivacs kell hozzá.
Egy kis videó annak, akit érdekel az ilyesmi: [link] [link] [link] [link]
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Ez nagyon-nagyon komolynak néz ki, remélem csoda történt és megúszta a robogós! [link]
A teherautóst meg ott helyben lapáttal! Hogy lehet ilyen felelőtlen egy 6-8 tonnás teherkocsi vezetője?
Mi van az emberekkel, megbolondultak!?[ Szerkesztve ]
-
vicces
addikt
válasz #50433536 #25195 üzenetére
ha nem vetted volna észre, már jó ideje ez a trend. vagy csak a nagy számok törvénye, nem tudom...
ezért nem megyek át ha nem feltétlenül kell elsőnek a piros után. nem megyek előre az autók között elsőnek. hagy csattanjon csak az autós inkább mint én a robogóval. de ha mégis elöl vagyok vadul forgatom a fejem jobbra-balra, mert rengeteg piroslámpán áthajtó van.:)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- AliExpress tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest