Hirdetés
- Win 10 LTSC: hülye vagyok?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Segway-Ninebot Kickscooter Max G30E II elektromos roller
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Asszociációs játék. :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26600 üzenetére
A tárgyilagosság nagyjából ennyi, ha vitázni akarunk róla:
- mindenképpen szeretnék újat "utolsó" motornak, de nem vastag a pénztárcám sajnos. (szerk: kb. 5-6 évnyi teljes gondtalan üzemeltetést várok el tőle)
- a mindössze max. 3-4 éves, keveset futott magyarországi eredetű használtak alig olcsóbbak az újnál, így "utolsó motorként" pedig a full-LED világítás, az ABS nekem elvárás. Viszont no gari, és lehet rögtön a kopó-fogyók cseréjével kezdeni, ami nem feltétlenül két fillér (gumik, variátorszíj, fékbetétek, telóolaj, akksi, ilyesmire gondolok). Az Olaszból behozott, százezer km-ről 30-ra visszatekert órájú, töröttből kis pénzért "helyreállított", de még így sem olcsó gépeket szeretném nagy ívben elkerülni. Nem engedhetem meg magamnak anyagilag, hogy véletlenül sz@ba nyúljak.
- nem vagyok "robogós típus", így számomra az olaszos dizájn egyszerűen NEM emészthető. Hiába Honda, de például az SH-t sem tudnám elképzelni magam alatt, leginkább a megjelenése miatt. A Forzát azt bezzeg igen, csak arra nincs pénzem, meg feleslegesen nagy /nehéz is az elképzeléseimhez képest!
- a tervezett vásárlás sajnos a kompromisszumokról fog szólni: 5-6-700 ezer kp + az eladandó GS ára nem takar be jobb (új) robeszt mint a PCX125, de minél többet olvasok utána, annál elfogadhatóbbnak tűnő kompromisszum ennyiért.
- a kompromisszumos feltételek közül a kis teljesítményt (125-ös fér csak bele a keretbe) én el fogom tudni fogadni: már nem készülök külföldi utakra, vagy egyhetes itthoni országjárásokra: 100-200 km-es sima országúti gurulásokra itt a környéken meg elégnek KELL lennie, úgy sejtem.
- Kínait (kiszámíthatatlan szervízháttérrel) nem veszek - nincs már bennem kalandvágy, vagy legalábbis nem ilyen irányú. És már ANNYIVAL nem is olcsóbbak...szerk: valószínúleg egy 150-200-as új lenne a legmegfelelőbb a számomra (még pehelykönnyű, még keveset fogyaszt, de már kielégítően megy), de egyrészt itthon nincs, másrészt meg túl is nyúlik az anyagii lehetőségeimen - tehát marad a kis 125-ös)
Peace.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz #50433536 #26599 üzenetére
Sajnos a kis 125-ösök nyélgázon élik le az egész életüket: a kis Csótánynál is úgy 30-32 ezer km-nél kezdődtek az igazi gondok, végig nyélgázon ennyit bírt a technika. Ott durva súlyosbító tényező volt a kis gép kora, és japán belpiacossága: egyszerűen nem volt hozzá szinte semmilyen alkatrész, sem gyári, sem utángyártott. Maradt a gányolás - a linkek szerinti "eredménnyel".
Ezért is félek megvenni például őt, pedig mocskosul tetszene, "tudja" az összes elvárásomat (valószínűleg motorfelújítással kezdhetné nálam a pályafutását): [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26605 üzenetére
Őt meg szeretném nézni - de nem hiszem hogy 2-3 hónap múlva is meg lesz. Ha hajlandóak (!!!) sűrítési végnyomást mérni az orrom előtt (ki van csukva... ) akkor elhozom.
Ja, egyébként az NMAX125 is újra képbe került (ha tisztességes áron beszámolnák a GS-t, és nem nekem kellene velem xarakodni)
Egyébként meg csak önigazolást keresek, a nagyjából már meghozott döntésemhez, hogy nem foghatok nagyon mellé.
#26605csongi : Eddigi csekélyke kisköbcis Hondás tapasztalatom azt mutatja, hogy egy végig nyélgázon hajtott 125-öst ennyi kilométer alatt ki lehet végezni. Ha Honda, ha nem, ha megkapja a karbantartást, ha nem....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #26607 üzenetére
"Egyébként meg csak önigazolást keresek, a nagyjából már meghozott döntésemhez, hogy nem foghatok nagyon mellé. "
Hát ezt az elejétől láttam/tuk De nincs gond szerintem, nem buksz sokat rajta ha időben meghirdeted
(viszont most ránéztem a Forza 350 hirdetésekre, és sajnos még mindig tetszik)
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #26607 üzenetére
Nyélgázon, kb mindent ki lehet nyírni.
De félgázon is.
Nem a gázállás a gond, hanem a mellette lévő használat. Olajok minősége, használati mód...stb.
Végnyomás méréssel semmit nem érsz. Abból pont nem fogsz érdemleges eredményt kapni.
Veszteség mérés ami ér is velemit. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #26609 üzenetére
Igazad van, meg nem is teljesen. A kis csótányomnak mikor megvettem 14 bar volt melegen a végnyomása, amikor kezdődtek a bajok, akkor meg 6,5. Kopott dugattyú és gyűrűk miatt, valamint az egyik kipufogó szelep is be volt égve. Az utóbbit megjavíttattam gépműhelyben, utána már 8,5 bar is volt! (Erre van saját eszközöm, Kalocsán nincs semmilyen motorszerelő, az autószerelők meg elhajtottak vele a 3,14-csába.) A GéeSöccá' megvételkor is 11,0 bar-os volt mindkét hengerben, de még tavaly (bő 30 ezer km-rel később) is tudta a 10,6-ot tök egyformán. Szervízkönyv szerint 8,0 bar alatt generálozandó, vagy ha a hengerek közötti különbség meghaladja az 1,5 bart.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #26611 üzenetére
Az öntöttvas hengerfalon hiánytalanul megvolt a gyári hónolás, szinte nulla kopásnyom - tökéletes volt a mért furatátmérő is. A gyűrűk közepesen kopottak voltak (még tűréshatáron belül volt a gyűrűhézag), valami érhetetlen módon viszont maga a dugattyú (!!!) lett kisebb 0,30 mm-rel a minimum értéknél! Fel nem foghatom miért, de szemmel láthatóan is ocsmány volt a felülete, lefújások nyomai mindenütt.
DigitXT#26611 : való igaz. Csak nem akaródzott a Hondától 70 ezerért rendelni egy "bele valót", inkább eladtam bagóért a lomot hibásan, a 70 ezerből meg megcsináltam a korlátlan jogsi upgrade-t.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #26610 üzenetére
kompresszió méréshez varázsolok neked jó értéket.
De nem fogsz messzebb menni vele mint a csótánnyal.Ebből kifolyólag mit is érsz el a kompi méréssel egy vásárlás esetén?
Lélek melengető az biztos
Az a 0,4 eltérés a gs-nél simán lehet mérési pontatlanság, olaj állapot, vagy nem egyforma hőmérsékleti viszonyok a két mérés között.Nem kell szétszedni az egész motort egy veszteségméréshez sem.
A variátor burklatot leveszik.
A mérési folyamat sem fog jelentősen több időt magába foglalni.
Szóval igazam van
Lehet neked nem fog mondani semmit a mérés, de egy szerelőnek már igen.
#26611:
fos dugó volt. Valszeg már cserélték. Melegedésre meg zsugorodott, és kopott is.
Ettől a csótány nem lesz szar motor. Javították, hogy piacképes legyen.DigitXT
A veszteség mérésből sem tudod meg mi a baja.
De kompresszióméréssel pont nem fogod jól meghatározni, hogy fúrni kell.
Egy fos szelephézaggal lesz fos kompressziód.
De végeredményben alku alapnak jó lehet.
Ebbe még kompót sincs.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #26619 üzenetére
+ 100k az NMAX 125
+ 200k az NMAX 155 - ez utóbbi nincs az országban egy darab új sem, nyár végére ígérték Yamaháék. szerk: ha MOST megrendelem....Még 2 havi fizumat megvárom, utána fogok elkezdeni élőben nézelődni a kereskedésekben - az lesz a befutó, aki hajlandó értelmes áron beszámolni az öreg motort, meg aki ad ajándékba nagy túraplexit vagy doboztartó konzolt. Állítólag tavaly a Harmatinál voltak ilyen akciók Yamaha vonalon, a Hondánál sajnos nem hallottam róla. Több pénzem nem, lesz, ezt a szűkös keretet kellene optimálisan kihasználnom némi szerencsével.
Te hogy állsz a vásárlással?
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
gps76
őstag
válasz Bogyó bá' #26620 üzenetére
Én a GS500-al szórakoztam jó sokat, mert el kellett csalni a karbiszinkront, hogy normálisan menjen, visszapuffogott , meg indulni is nehezen indult, alapjárat ingadozott, pedig komoresszió 10.5 és 10 volt a hengerekben. Gondolom a szelepeknél lehetett valami, de odáig nem jutottam, eladásra került, a fene locsol rá még több pénzt.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #26625 üzenetére
https://m.facebook.com/marketplace/item/4760994490603878/?ref=browse_tab&search_query=yamaha&tracking=%7B%22qid%22%3A%22-6920272237502375588%22%2C%22mf_story_key%22%3A%224705702312798614%22%2C%22commerce_rank_obj%22%3A%22%7B%5C%22target_id%5C%22%3A4705702312798614%2C%5C%22target_type%5C%22%3A0%2C%5C%22primary_position%5C%22%3A-1%2C%5C%22ranking_signature%5C%22%3A0%2C%5C%22commerce_channel%5C%22%3A503%2C%5C%22value%5C%22%3A0%7D%22%7D
Ez egy ilyen link. Mobilrol igy tudtam.
Egy ulesprobat megerhet. -
vendingo
veterán
Mi a véleményetek a vieste 300-ról? Ma néztem kereskedésbe, laikusként tetszik. Állítólag piaggio blokk van benne. Felszereltsége, mérete megfelelő számomra, de kicsit tartok a márkától.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
tag
válasz vendingo #26632 üzenetére
Mackónak nagyon tetszik - VIDEÓ!!!
De szerintem nem Piaggio blokk van benne
De az van benne, csak a teljesítménye le van butítva:
"Keeway's new scooter is perfect for the city thanks to its single-cylinder, piaggio Liquid cooling and four-stroke engine delivering 18.77hp and stylish design. Perfect for everyday commuting."[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
-
-
#50433536
törölt tag
válasz vendingo #26636 üzenetére
Az utóbbi 10-15 évben már nem szokás szidni ezt a márkát, azt mondják sokat javult a tartósság. Főleg egy új motor garanciával, szerintem simán vállalhatók. A fő szempont már csak az ára.
Nekünk a családban van két Motowell évek óta és semmi baj velük. Bár nem Keeway, mint amiről szó van, de alapvetően egy kategória. Amikor a miénket megvettük, csodálkoztam hogy milyen minőségi a markolat gumi, meg más ilyen apróságok, illszetesek, tömítések, stb... a mai napig tök jó.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz vendingo #26634 üzenetére
Altalaban az uj motornal a teljesitmeny kevesebb, mint a 3 evvel korabbi kiadasoknal. Ez az EU norma miatt van, es marad is.
Ezeknel a jarmuveknel nincs lehetoseg a trukkozesekre, mint az autoknal.
Ezek fapad megoldasok azokhoz kepest.
Egyszeruen el kell venni a teljesitmenyt, es akkor belefer a normaba.
Ugyan az lesz a tobbi gyartonal is.
Tovabbra is irany szam lehet a Suly/teljesitmeny mutato.Velemenyem szerint, a ketutemu eldobos tipusokbol alakult ki a rossz velemeny ezekrol tipusokrol. (Valoszinuleg hamarabb megkotlik, ha nem kapja meg rendsen a szervizelest, mint a japan. De a japan is megkotlik. Talan egy picivel jobban toleralja.)
Ezekbol nagyon sok volt.
De nem csak ebbe a kategoriba letezik.
Nalunk a futarok, 150es Legolajos valtos motorral nyomjak.
Nem tudjak kinyirni. Emlekeim szerint kb 5 evet kergettek.
Ott kapott pedig. :).Lehet hamarabb kell rajta cserelni a varaitor, vagy fek tarcsakat.
De meg kell nezni, mert siman lehet az ar diferenciabol 3* cserelsz komplett szettet. :). Koltseg szinten/km meg lehet ugyan lesz.
Akkor meg sztem tok mindegy hogy honnan jon a vas.Korbe kell jarni rendesen. Es Eloitelet nelkul erdemes donteni.
-
tag
válasz csongi #26638 üzenetére
Szia, igen van benne valami.
De pl. a Honda Forza 300-nál a 2013-as Euro 4, 279 cm3, 19 kW és 26 Nm.
A 2018-as szintén Euro 4, 279 cm3, 18,5 kW és 27,2 Nm.
A 2022-es Forza 350 Euro 5, 330 cm3, 21,5 kW és 31,5 Nm.
Tehát növelni kell egy kicsit a köbcentit és meg van oldva az Euro 5 szabvány miatti teljesítménycsökkenés."there are more jacks then one at the fair..."
-
tag
Lehetséges, a mercinek is van kínában gyárja (nem is egy)
Itt a hivatalos közleményük angolul:
"Vespas have been manufactured uninterrupted since 1946 at the Piaggio plant in Pontedera, near Pisa, in Tuscany, Italy. Here you’ll also find the Piaggio Museum that includes plenty of Vespa history. At 75 years, Vespa is more of a global brand than ever, and their scooters are now manufactured out of three production sites: Pontedera, with production destined for Europe and the Americas; Vinh Phuc, in Vietnam, which serves the Far East, and India, and the Baramati plant, where Vespas for the Indian and Nepalese markets are produced.
Piaggio & C owns the Piaggio Foshan Motorcycle Co. Ltd plant in Foshan City China, which plays a part in their production operations, but the majority of their production for scooters still takes place at their Pontedera, Italy headquarters. In 2014, the enormous factory which is the official home for all 7 Piaggio & C brands, produced over half a million vehicles! In 2013, Piaggio & C opened the Piaggio Advanced Design Center (PADC) in Pasadena, California where the group works on concepts for its newest scooters.""there are more jacks then one at the fair..."
-
vendingo
veterán
válasz csongi #26638 üzenetére
Alkatrész az olcsón van hozzá, sokkal olcsóbb mint a japán motorokhoz.
Az a bajom, hogy sok tapasztalat még nincs velük itthon. Ázsiában GT270 néven fut, de még nem volt lelkierőm lefordítgatni a filippinó, thai beszámolókat. Teljesítmény nekem elég lenne amire használnám, óra szerint 150+km/h a vége. 100-110-es utazót tudna erőlködés nélkül.
Nmax 155 gyakorlatilag beszerezhetetlen, illetve a 125-ös készletek is a végét járják, több helyen is csak megrendelni lehet. Valszeg pcx-nél is ez (lesz) a szitu. Van még pár hónapom téblábolni, de mindig belefutok valamibe. Holnap felrakom hahura a mostani gépem. Vieste tetszene nagyon, a start stop hiányát még elviselem nála, de a kicsi csomagtérrel és a márkanévvel még barátkoznom kell.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
csongi
Topikgazda
válasz vendingo #26642 üzenetére
S&S ne hianyold, egy baromsag ezekbe a motorkba. :). sztem
Azt is az EU norma szulte. Autoknal csak csak, vagy robeszoknal olyan helyen ahol tomeges a robogo jarmu.
Amit nyer az ember uzemanyagba azt elveszti alkatreszbe.Kinai alkatreszekkel sok tapasztalatom nincs.
Amit magam tesztelek, az egy hatso fektarcsa az NT-n.
Eddig benne van kb 2000Km. Semmi rossszat nem tudok mondani.
A jelenlegi betettel egy picit melegiteni kell.
Aztan erezheton jobb a hatasfoka.
De ugyen ezt tapasztaltam mar,Brembo fekekkel is.A markaneveket meg ujra kell tanuln. :).
Sztem ra kell jonni, hogy a foldon nem csak Japan tud tud motort gyartani.
Ezt a szegmenst tamadjak erossen, a robogokat.
Es ebbe sztem egyre jobbak. Es siman tugjak hozni a japan szintet. A kymco korabbi xcyring sorozattal mar jopar dologban odavert a Suzukinak.
A Yamahat, Hondat nem erte be akkor.Azota csak fejlodtek.A hazai piacokon a fejekben kialakult tudas maitt nincs teljeserteku kirendeltseg, vagy marka lereskedes.Szoktam kinai robogo bemutatokrol videot nezni.
Komolyan gondoljak a dolgot, ugy tunik. :)Az 50 es kategoria meg eldobos.
A hazai kinia nagyobbaknak a fobb bajuk az olasz mivoltuk.
Eladasa hasznaltan, a beidegzodes miatt lenne nagyobb veszteseg.
Szoval a matek oldala egy sok oszetevos resze.Sztem itt nyogo83 forumtars tapasztalatait erdemes lenne megkerdezni.
-
vendingo
veterán
válasz csongi #26643 üzenetére
Megvagyok start stop nélkül, annak úgy is csak nagyobb városokban van értelme amikor lámpától lámpáig megyünk.
Nem tudom mióta van a Q.J. motor birtokában a keeway, de a benellinek nagyon jót tett a beolvadás. Trk 251 is nagyon tetszene, csak nem lenne praktikus a használata.
Amit még nem értek, hogy pl a kymco itthon miért nem képviselteti magát? Full jó nagypályás robogókat gyártanak, csak nem kaphatóak. Sym se nagyon van. 1 ráadásul kevésbé megbízható kereskedőn keresztül szerezhető csak be.
Vieste gyárilag markolatfűtéssel kapható, de úgy lötyög a gázkar, mintha nem erre a motorra való lenne. Ez normális markolatfűtésnél? Másik oldalon stabil a cucc, de a gázkar minden irányban lötyög. Tanksapka fedőburkolat is alsópolcos kopogós, lötyögő műanyag. Ilyen apróságokon úszik el az összkép.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#50433536
törölt tag
A Vieste 300-at nézegetem a feleségemnek, a 770-es ülésmagassag es a 14-es kerekek jól hangzanak. Alacsonyabb ember is rá rud ülni, persze próba az kell, mert a motor szélessége is befolyásolja, hogy kinek ér le a lába rendesen. Ha már ősszel megcsinálta a korlátlan jogsit kéne neki egy jó kis motor.
Az ára 1.5 misi, plusz a regisztráció, forgalmi, stb... A keeway.hu oldalon ezek bruttó árak, vágy még az áfa is rámegy? Ha nettó ár, akkor felejtős, annyit nem adok érte, de ha bruttó, akkor van egy kis készpénzunk erre a célra, de közel se az egész. Veszek hozzá egy kis hitelt két-harom évre és mehetünk túrázni ketten.
Mennyi lehet ennek a teljes forgalomba helyezesi díja?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Most találtam meg, a geljes papirozas cakli-pakli plusz 123ezer és még 15ezer az üzembe helyezési dij.
Az 1.648.000 pénz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest