Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Egy kis szaksegítség kellene négyütemű robogóhoz.
Van egy malaguti madison k400 robogóm. A minap leállt a házunk előtt. Hibakeresés után elkezdtem bontani és kiderült, hogy a szelephimba sor mindegyik csavarja elengedett. Két csavar tőből beszakadt, kettő pedig kiszakadt az alumínium menettel együtt. Lekaptam a hengerfejet, mert az hittem beesett valami a hengerbe és az emelgette a szelepeket és szakította le a himbasort. Szerencsére a dugattyúnak és a szelepeknek semmi bajuk. Nincs benne semmi forgács és semmi sérülés. Leengedtem az olajat és az is tiszta volt.
Szerintetek mi lehetett a baj? Elfáradtak a csavarok a 2002-es motorban? lehetséges ez? Tudja valaki mi lehetett az eredeti probléma, ami a himbasor leszakadásához vezetett?Itt van egy-két fénylép:
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21391 üzenetére
Szia!
Igen, az a himbasor, annak a négy csavarja ment ki. Kettő elszakadt, kettő pedig kijött és kitépte a menetet is. A beszakadt csavarokat sikerült kiszednem és az előbb voltam a helyi gépműhelyben. Kértem, hogy fúrják fel hetesre a menetet és esztergáljanak hozzá négy darab tőcsavart, aminek az egyik felén hetes menet van, a másik fele pedig hatos átmérő, a végén hatos menettel. Az új tőcsavarokat menetragasztóval fogom berakni és a tetején anyával rögzítem a himbasort. Ez a megoldás szerintem megbízhatóbb, mint a gyári, mert szétszereléskor nem kell az hengerfejben lévő menetet megbontani és így nem lehet kikoptatni és túlhúzni.
Szerintetek a képeken látható dugattyú és a szelepek egészséges színűek? A sötét korom nem utalhat arra, hogy eszi az olajat és gyűrűznöm is kellene az összerakás előtt?
Előre is köszi a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Olajat cserélnék a malagutimban, de nem találom az olajszűrőt. Már kétszer átnéztem a kézikönyvet, de nem találom benne, pedig biztosan van. malaguti madison k400. Tudja valaki? Motortárs Te tudod hol van?
Másik dlog, hogy én megszokásból kimostam benzinben a levegőszűrő szivacsot és utána beolajoztam. Amikor megvettem, csak a porszáraz szivacs volt benne. Kell olaj a levegő szűrőbe, ugye?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21411 üzenetére
Akkor lehet nem kellett volna olajoznom... na akkor moshatom ki megint benzinben.
Közben megtaláltam az olajszűrőt egy robbantott ábrán. Jól be van rejtve, le kell szedni hozzá az oldal deknit. A dekni le is jött, de nincs papír tömítés, amit a robbantott ábra is mutat, csak fekete szilikonnal volt összerakva... na majd este kivágok egy papírtömítést A3-as rajzlapból, mert rendelni nem lehet. Jól lesz így szerintetek, vagy inkább csak simán szilikonozzam összerakáskor?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21418 üzenetére
Én úgy szoktam, hogy van egy üveg szűrőolajom, teljesen belenyomom a szivacsot, hogy csapig elázzon. Majd kiszedem és a kezemben teljesen kifacsarom, az utolsó cseppig.
Itt egy videó egy srácról, aki szépen megmutatja a tutit:
https://www.youtube.com/watch?v=NucHRHcROfw
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21421 üzenetére
Köszönöm a fényképet!
A könyvet már letöltöttem, mielőtt megvettem a motort, de a fénykép alapján nem ismertem meg, hogy a blokk melyik része lehet, azt hittem a dekni alatt van.
A szűrőket honnan érdemes megvenni? Az oem-parts.hu oldalon nagyon drága, 10ezer forint a két kis olaj szűrő.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Felújítanám a szelephimbasort. Az autóimban ezek nyomó felülete kissé ívelt, hiszen gördülve nyomják le a szelepeket. A 4T fűnyíróm himbái viszont sík felületűek a nyomó részen.
A robogók himbái is íveltre vannak köszörülve és kéregedzve, vagy sík felületűek?
(mal.madison 400)Előre is köszi!
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21441 üzenetére
Szia, köszi a választ!
Azért kérdeztem, mert az én szelephimbáim már elég kopottak, a gyári ív nehezen fellelhető rajta. nem látom, hogy sík volt-e vagy ívelt. (mindkét fajta létezik) Ilyenkor két lehetőség van. Vagy újat veszek horror összegért, vagy felköszörülöm, szigorúan annyira, ahogy a kéreg edzett része engedi. Ezt már többször csináltam más motoron és egy autón is. Sajnos az edzett kéreg igen vékony, ezért leginkább csak az egyenetlen részek legmagasabb pontjait lehet kicsit hozzá köszörülni az ideális ívhez, de már ettől is újjá változik a motor. Nyugodtabb és csendesebb lesz, mert a szelephézag egyenletessé válik (Persze a szelephézagot újra be kell állítani.)
Holnapra ígérték a hengerfej felújítását, remélem a hétvégén már összerakhatom.
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Elkészült a madison 400-as hengerfej felújítása. Az olajjáratok között találtam egy gyári hibát, akinek ilyen mocija van, jól ha résen van. Az egyik szelephimba sokkal kopottabb volt, mint a másik. Ez elég furcsa, még nem láttam ilyet, ezért elkezdtem átnézni az olajjáratokat tömődést keresve. Tömődést nem találtam, de annál nagyobb bajt igen. Gyárilag hiányzik egy kicsi bemarás a himbasor egyik lábából, ezért az egyik himbatengely nem kap közvetlen kenést.Az ellendarabján sincs bemarás. Teljesen szétszedtem és átnéztem a himbákat, de nem találtam más járatot, amin átmehetne az olaj.
Gyorsan orvosoltam a hiányosságot és óvatosan felköszörültem a sérült himbát. Két órát csúsztam az összerakással emiatt, de most már pöfög a kicsike. Holnap lesz a próbaút, szorítsatok!
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21475 üzenetére
Szia!
Nem akartam kontra anyásan meghjúzni, mert az deformálhatja a menetet. Gondolkodtam hogyan húzzam meg, de a menet épségét fontoabbnak tartottam, ezért a menetragasztó és egy bivaly fogó mellett döntöttem. Szerintem a szár minimális sérülése kevésbé számít, mint a menet deformációja, hisz a szárat csak egyszer húzzuk meg, a menetet viszont többször is használnunk kellhet. Bár ne így legyen.
A himba nyomó része ívelt, és lenyomáskor úgymond átgördül a szelep tetején. Ha viszont bordásra van kopva, akkor nem egyenletes a mozgása, "akadozva" nyomja le a szelepet, ami nyilván kihat a motor járására. Ezért kell kicserélni, vagy ha még lehet, felköszörülni az ideális ívre. A hézagot utána kell állítani.
Igen, a falunkban van egy kolegám, akinek van kontúrköszörűje, ez egy másoló szerszám. (Olyan, mint a síkköszörű, csak nem síkban, hanem bármely ív mentén mozgatható köszörű, másoló, kontúr követő fejjel.)
"Nem értem, miért is hiányzik onnan bármi is?" - Arról van szó, hogy a himbatengely és a rajta elforduló himbák a himbatengely közepén áthaladó furaton keresztül kapják az olajat. Az olaj pedig a himbasort rögzítő csavarok furatában jut fel a lyukas himbatengelyhez. A rögzítő csavarok és a csavar furatok átmérője 2mm-el eltér, hogy az olaj elférjen. Ott van egy kis rézszelep a fényképen, azon keresztül megy az olaj az első tartó csavar furatához. Onnan jut fel a szívó sori himbatengelyhez és onnan jut el a vezérműtengely csapágyához (fénykép).
A vezérműtengely csapágy fészkében két köríves beszúrás van. Az egyiken keresztül a csapágyat keni és átvezeti az olajat a kipufogó sori himbatengelyhez. Onnan hiányzott a bemarás, ahol átmehetne az olaj a másik himbatengelyhez. Átnéztem tüzetesen a rendszert, más hely nincsen, ahol átmehetne az olaj a másik himbatengelyhez.
A második köríves bemarásba egy reteszt kell rakni, ami a tengely irányú elmozdulást korlátozza.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21474 üzenetére
Heló sorstárs!
Összeraktam a gépet és szuperül megy, de van egy érdekes jelenség, ami a másik robogómon nem jelentkezik. Lehet csak a nagy köbcenti különbség miatt. Amikor a madison-al elindulok, és éppen csak megindul a motor előre, akkor a motor remegése kicsit érződik a kormányon is, kissé remeg a kormány elinduláskor. Utána teljesen megszűnik és simán megy a gép.
Nálad is megvan ez a kicsi remegés elinduláskor?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21479 üzenetére
Hali!
Most megint jól átgondoltam amit írtál, mert ha igazad van, szedhetem szét az egészet...
Megnéztem a fotóimat és a vezérműtengelyen keresztül csak a veztengely csapágyazásához van kivezetve az olaj. A kipufogó oldali szelephimba tengelyhez sehogy nem tud eljutni, legalábbis az én motoromnál így van. Egyszerűen nincs oda vezető járat, rés meg semmi sem. A kipufogó oldali himba tengelyhez csak a rögzítő csavarok mellett tud felkúszni, de az meg gyárilag el volt zárva az olajjáratoktól. Kijavítottam, de remélem nem csináltam hülyeséget.
Egyébként elég jól megy a verda, nagyon jól gyorsul, de azért jó lenne összehasonlítani a járását és a hangját egy másik 400-as mocival. Alapjáraton puha, lágy hangja van, egyenletes alapjárattal. Amikor 60fölé gyorsulok, keményebb lesz a hangja. Másnál is így van? Előre is köszi!
-
#50433536
törölt tag
Köszi a válaszokat és a segítséget! Ezt az olajos témát lezárhatjuk szerintem.
Amikor elindulok a 400-as verdával, közvetlen az induláskor remeghet kicsit a kormány?
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #21487 üzenetére
A himbákhoz a himbasort rögzítő egyik csavar mellett megy fel az olaj. Onnan bemegy a lyukas himbatengelybe, aminek az oldalán (palástján) kis furatok vannak és onnan keni himbatengelyt és a himbát.
Részletesebb manual-om nincsen sajnos, csak amit ti is ajánlottatok.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21486 üzenetére
A kuplungot megnézem, köszi!
Sajnos nézek egy kompressziót is, mert a mai próbakörön hazafelé jövet, megint elgyengült a motor, nem akart gyorsulni, nem reagált a gázra. Egyébként így jött elő a himbasor leszakadásos hiba is, remélem nem ugyanaz megint, mert akkor kihullik a hajam.
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21492 üzenetére
Köszi a segítséget!
Onnan volt hogy egy liter, mert annyit töltöttem vissza összerakás után. Már tankoltam bele, úgyhogy ilyen gond nincs.
Leszedtem a szelepdeknit és szerencsére a himbasor és a szelephézagok rendben vannak.
Könnyen indul és stabil az alapjárat, a nyolcvanat is eléri az utcánk végére , kb 150-200 méter.
A kipufogó szelep csavarját is kitekertem középről, hátha a kipufogó fojtja le tömődés miatt, de az is rendben van.
Nem értem, az előbb miért gyengélkedett. Elviszem kompressziót méretni, lehet hogy üzemi hőfokon elhagyja az ereje a hőtágulás miatt. Volt már ilyen mocim.
Ránézek még a fals levegő szívásra, hogy alapjáraton féktárcsa tisztító spray-vel befujkálom itt-ott, hátha reagál.
Holnap jön a kuplung és a szíj ellenőrzése.
-
#50433536
törölt tag
Már megint nem gyorsul 50 felett, úgy ahogy régen. A motor nem pörög fel és nem indul meg, ezért szerintem nem variátor gond lesz.
Ha próbálom húzni a gázt, hátha felpörög, egy idő után leáll a motor is. Amikor megállok, egyből beindul, az indulással nincsen gond.
A gyertya szürke színű volt, ezért zártam a levegő csavaron egy fél fordulatot. Ezután, mintha kicsit rosszabb lenne. Ezeknél is barnának kell lennie a gyertyának?
A fals levegőt kiszűrtem, talán nem az okozza.
Hogy lehetne rájönni, hogy mitől nem megy?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21495 üzenetére
Köszi a megerősítést, én is kevés benzinre gyanakszom, csak az a kérdés, hogy miért kevés? Két héttel ezelőtt még ment rendesen.
Hangosan gondolkodva: Mindig könnyen beindul, bár reggel kell neki a szívató, ami így rendben van. Alacsony sebességgel (40-50) jól megy, de ha tartósan megyek 70-80-al, akkor elgyengül és le is áll. A leállás után félregurulok és akkor azonnal beindul elsőre. Olyan, mintha elfogyna a benzin a karbiból, vagy másképpen mondva nem jut elég benzin a karbiba. Ez megmagyarázza a világos szürke gyertyát is.
Ebből kiindulva megnézem a vákuumos benzincsap működését, hátha átszakadt a membránja. Megnézem a benzin és levegő csövek épségét és tömítettségét.
A karbi alapjárati keverék képző, levegő állító csavarjára visszatérve, az alapjárati levegő csatornát semmi sem zárja le, amikor elkezdjük húzni a gázt, tehát az nem csak az alapjárat keverék arányát befolyásolja. Ezt támasztja alá, hogy ha állítjuk ezt a csavart, akkor változik a gyertya színe, pedig alapjáraton sokkal kevesebbet üzemel a motor, mint menetben. Azért hívjuk alapjárati levegő csavarnak, mert a levegő mennyiségét közelítő módszerrel, az alapjárat alatt állítjuk be. Utána megyünk vele 20-40 km-t és a gyertya színe alapján finomítunk rajta negyed, nyolcad fordulatokat. Legalábbis én így szoktam.
-
#50433536
törölt tag
Amikor kinyitom a benzintankot, szisszen egy nagyot. Nálatok is így van? Vagy ez a vákuum nem enged elég benzint a karbiba?
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21498 üzenetére
Hi!
A csavarról ne vitatkozzunk, én sem értek hozzá eléggé... sajnos. Jó hogy van egy ilyen aktív közösség, akikkel napi szinten lehet erről beszélgetni! Mindenki magára szedhet egy kis okosságot.
Egyébként én meg úgy vettem észre, hogy a gyertya színe nagyon lassan alakul ki, egy kis alapjárati pötyögés nem tesz semmit vele (kivéve talán, ha túl dús a keverék, mert akkor hamar összekenheti). Úgy vettem észre, hogy finomhangolás után sok kilométert kell vele menni, hogy egy kicsit látszódjon a változás. Hamarabb érezni a motor húzásán, hogy jó irányba állítottuk-e.
A hűtőm meg akkor csinált ilyen dolgot, amikor frissen feltöltöttem és csak alapjáraton pötyögött, de amikor mentem vele néhány kilométert helyrejött, biztosan kidolgozta a levegőt a járatokból.
A termosztátod nem öregedett el véletlenül? Mert akkor eltolódhat a nyitási tartomány, lehet hogy túl későn nyit. Nekem volt két autóm is, amiben az öreg termosztát hamarabb nyitott, ezért később kezdett fűteni a kocsi. A termosztát rugója fáradt el. Nálad lehet hogy valamiért később nyit, elöregedett a hőtáguló anyag. A következő lépés lehet az lesz, hogy beáll valamilyen állásban. Ilyenem is volt már. Reméljük nem zárt állapotban áll be.
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21504 üzenetére
Ezekkel a termosztátokkal az a baj, hogy én mar tobb olyat vettem, ami gyárilag rossz volt, vagy egy éven belul tönkrement.
A vizpumpanak mi baja szokott lenni, valami tipushiba ,amire én is számíthatok?
A mocim pedig 2002-es, 2009-ben hozták Olaszországból. En a hetedik tulaja vagyok. Most vettem három hete. Előtte egy 250es es egy 150es etz-t hajtottam. Most van egy 50-es 4T Motowell robogom is, ez hozta meg a kedvem a robogozashoz.
Mar csak ket alkatrész van, amit nem szedtem szét a moci . Az egyik a másodlagos levegő szelep, ami persze el volt tömődve es be volt állva. Épp most végeztem a helyreállítással. Ahogy elnézem a működését, talán az a feladata, hogy több levegőt juttat a karbiba, ha megno a kipufogó nyomás es nő a teljesítmény igeny? Javítások ki, biztos tevedek. Van bene egy lemez membrán, egy gumi membrán és egy rugos szelep. Be van kötve a kipufogó mellé, a karbiba és a légszűrő házba is.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21508 üzenetére
Ezt a hűtőlapát leszakadást említette nekem az előző tulaj is, ők is azt hitték hogy hengerfejes, le is szerelték a szervizben a hengert... jó sok pénzt költöttek rá. A malaguti szerviz óradíja 10ezer forint.
Valószínűleg akkor rontották el a hibasor felrakását. Elfelejtették meghúzni a himbasor csavarjait, vagy túlhúzták azokat és ezért kellett nekem vergődni vele. Vagy a tulajnak mondták, hogy ezek a menetek már nem túl erősek, nem lehet nyomatékra húzni a csavarokat, akar-e új hengerfejet 50ezerért, vagy maradjon így... ő meg azt mondta hogy maradjon, úgyis eladom az első hülyének.
Ezzel a motorral én is úgy vagyok, hogy használt motort vettem, lehet hogy költeni kell rá, ez van. Amikor kész lesz, rendben lesz minden porcikája, akkor lesz egy megbízható mocim. Egy új malaguti 3 árának (2 millió) töredékéért.
-
#50433536
törölt tag
Úgy tűnik elakadtam a mocival.
Minden alkatrészt szétszedtem ellenőrzésre, kitakarítottam, letömítettem. A karbi egyetlen állító csavarját visszaállítottam az eredeti állásába (öt és fél fordulatnyira kitekerve). Valami javult, mert most már hidegen csak félig kihúzott szívatóval indul, ami jó jel, viszont már nem megy 50-nél többet.
Ötvenig dinamikusan gyorsul, aztán meg nem reagál és ha húzom a gázt le is fullad. Utána beindul, haza tudok jönni, de max 40-50-el. Nem az a baj, hogy pörög és nem megy, hanem nem pörög tovább. Nem a variátorral van a baj. Sztanderre állítva 3000-es fordulatnál megtorpan és csak utána megy tovább, de max 5000-ig, pedig 7000-ig kéne forognia, ott adja le a max teljesítményt. Tudom, négyütemű, nem kell forgatni ennyire, de akkor is simán kéne vennie a fordulatot.
Megint ránéztem a szelephézagokra. A himbasort rögzítő csavarok most is kicsit lazák voltak. A szelephézag a kipufogónál 0.2mm , a szívó résznél 0.15 (melegen). Hidegen állítottam be 0.1-re. Szerintem ez is jó, belefér. javítsatok ki, ha tévedek. A vezérműlánc nem hiszem hogy átugrott volna, nagyon ügyeltem arra, hogy feszítve legyen szereléskor és ne csússzon be.
Esetleg tudja valaki, hogy a vezérlést hogyan kell leellenőrizni, hogy jó helyzetben van-e a lánc?Holnap veszek bele új gyertyát. De lehet még trafó baja is... másik motorból való trafóval kipróbáljam szerintetek?
Egyszer volt egy mocim, aminek a gyújtáskapcsolója volt érintkezés hibás és hónapokig tartott, míg rájöttem miért nem megy. Ezt a hibát hogy lehet kiszűrni, ha nincs egy tuti jó gyújtáskapcsolóm?
Most nem tudom merre induljak el, egyre inkább arra hajlok, hogy elektromos baja van.
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21520 üzenetére
Egy ellenőrzést megér, már láttam ilyet. Egyik ismerősöm jött, hogy "most volt szervizben és azóta nem akar menni, valahogy nem olyan, mint azelőtt". Fél napig keresgéltünk, majd a szerelő ismerősöm ajánlása szerint egy foggal eltoltuk a vezérlést és versenygép lett belőle.
-
#50433536
törölt tag
válasz nyogo83 #21516 üzenetére
A kompressziómérő holnap délelőtt érkezik.
A kis ablakon benéztem és több kis pontozást, láttam amikor körbetekertem a főtengelyt. találtam egy vonalat is, erről van szó, ezt kell nézni?
A fotón nem látszik olyan élesen, de ez egy gyári jelölésnek tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
A gyertyahézagot mennyire kell állítani, most a denso gyertya, ami benne volt 0.7mm. nem 0.6-nak kellene lennie? inkább beállítom 0.6-ra.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Legalább megvan a hiba
Sajnos nem enged videót feltölteni és a gif mérete is jelentősen korlátoztva van (65*65 pixel), ezért csak linkelni tudom:
https://drive.google.com/file/d/1n3YO12Re7x8S1OwhdUsi4Q9G5mPrrmx0/view?usp=sharing
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Leszedtem a karbit, így már 9.5 bar az eredmény. (Ilyen, amikor a hozzá nem értő szerel, még jó hogy itt vagytok)
Megnyomtam levegővel (3bar), zárt szelepekkel és az egyik kipufogó szelep ereszt. Szerintetek levegyem a hengerfejet emiatt, vagy vegyek bele szelep tisztító adalékot?
Mindent összevetve mennie kéne rendesen a motornak, nem? Valami más baja lehet?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21538 üzenetére
Sajnos sztenderen sem forog ki 3000 fölé.
A karbit már kétszer átnéztem, a tolattyú könnyen mozog, a membrán nem szakadt. Dugulás nincs.
Már annyira túldúsítottam, hogy világos szürkéről kormosra váltott a gyertya színe.Kezdem azt hinni, hogy nem karbi baja van és nem is henger.
Vagy hívjam fel az eladót, hogy vegye vissza a xarját és fizesse ki amit eddig ráköltöttem?Valami elektromos nyűgje lehet?
UI: nem tudom, mennyire jó az a 9.5mp 100-on, de nekem a 150-es etz-m gyorsul pont ugyanígy 9.5 alatt százra. Mondjuk az kétütemű és váltós, de akkor is. Ezeknél a 400-as robogóknál a 9.5 jónak számít?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21547 üzenetére
A trafó szerintem is jó, hiszen beindul.
Tegnap csinált olyat, hogy 40-es mentem és nem is húztam neki a gázt és hirtelen leállt, mintha elvágták volna... előtte meg akkor állt le, ha húztam volna neki... az egyik karbi, a másik elektromos hibára utál.
Tényleg jó lenne egy gyújtásvezérlő tesztelésre, hogy legalább az a méregdrága cucc (48ezer) ki legyen zárva.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest