Hirdetés

2024. május 19., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#25051) csongi válasza Micsurin (#25050) üzenetére


csongi
Topikgazda

Már nem emlékszem pontosan de úgy 3,5 elvolt.
Kajálhat többet, ha magasabb fordulaton van üzemeltetve.
A szíjból inkább a hosszabb.

(#25052) Micsurin válasza csongi (#25051) üzenetére


Micsurin
nagyúr

945 a Malossi akkor inkább az mint a 915 hosszú Mitsuboshi?

Köszi szépen! :R 4,46 jött ki akkor akár valid is lehet? Nem 70-80-nal van döcögve és nem is enyhe gázkezeléssel.

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#25053) yodamastah válasza #50433536 (#25049) üzenetére


yodamastah
őstag

Simán ment volna még jobb kanyar tempó, a gumi bírná. Sztender nélkül 2-3 seccel jobb köridő ment volna :) GUmi tapdás határ messze volt még. Videóztam, ha lett valami jó majd felrakom.

(#25054) DigitXT válasza #50433536 (#25049) üzenetére


DigitXT
félisten

Szvsz nem közúton csinálja...;)

(#25055) yodamastah válasza DigitXT (#25054) üzenetére


yodamastah
őstag

Ja nem :D

(#25056) csongi válasza Micsurin (#25052) üzenetére


csongi
Topikgazda

A 4,46 lehet a fúvóka miatt is. Lehet nagyobb a főfúvóka. Ha kisebb a szíj a vége veszik el, ha nagyobb akkor meg a gyorsítás lesz lassabb, nem is tudom melyik a rosszabb :(
Az biztos, sok hely nincs elől a szíj kifutásnak. De lehet hézagolni. Hátul ha jól emlékszem van hely a tárcsán.

(#25057) DigitXT válasza yodamastah (#25055) üzenetére


DigitXT
félisten

Mostanában rákaptam a videóidra, szóval egyből tudtam, hogy Kakucs lesz...:))

(#25058) yodamastah válasza DigitXT (#25057) üzenetére


yodamastah
őstag

Ja ma kint voltunk szerelni, és tmaxal mentem. GOndoltam ha már ott vagyok megyek pár kört. Mentem vagy 80 kört végül :D 53.8at sikerült menni. Stem sztender nélkül 50-51et lehetne menni vele.

(#25059) Micsurin válasza csongi (#25056) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Hézagoláson agyal már faterom is. :(((

Még játszunk akkor köszi, kap egy új szíjat. :R Még mindig 110nél vége... Pulley görgők segíthetnek?

Fordulatszámmérőre nem tudom rávenni őt az a baj, közli macera bekötni :DDD ez amit művel nem ááá neeeem. Szerintem már a hobbija az maga a FES.... :DDD

Varihoz lett véve Malossi tárcsa is, szépen kimegy rajta végig a szíj terhelésen is azt már megnéztük, hátha nem fut ki.

Hmm nagyobb lenne? :F Egyszer lehet megnézzük, teljesítménybe nem hiszem, hogy beleszólna ennyire inkább csak fogyiba ugye? CB-ben önmagában a 2 mérettel nagyobb nem igazán szólt közbe csak mikor a membránnál a rugót is kicseréltem hozzá.

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#25060) Burt1793 válasza yodamastah (#25058) üzenetére


Burt1793
veterán

Ez fura, sh-t faltól falig lehet dönteni. Szélesebb ezen a gumi? Gondolom gyári az állvány.

(#25061) yodamastah válasza Burt1793 (#25060) üzenetére


yodamastah
őstag

Persze full gyári a motor. Hátsó 160as. Legközelebb majd leszedem :)

Itt egy video: [link]

(#25062) csongi válasza Micsurin (#25059) üzenetére


csongi
Topikgazda

Az elso gyari atmero valtozott e valamit? Csak a kulso tarcsa lett cserelve? A variator is kopik.
Persze annak cserejet a gorgo palya kopottsagahoz merik.
Milyen szeles a szij? Ennek az erteke benne van a manualba.
Ora szerint 110?
Lehet par km/ orat adhat a Dr pulley. De csak abban az esetben ha van tartalek a variatorba. Eleg maceras forgas kozbe megmerni a futam tavolsagat az biztos.
Nalam a szij kijott az elso tarcsababol kb 2-3 mm-t.
Nagyon sok hely nem maradt, par mm.
De ezt allvanyon terheletlenul.
Uzemkozben valoszinuleg nem tud kifutni addig.

Ezek szerint csak feltettetek a karbit. :).
Erdemes at bogaraszni. A kulso megjelenes stimmel, de a fuvokazas nem biztos, hogy stimmel.
Eddig egyik sem stimmelt a kinaiak kozul. :).
Es persze a tu hossza merete se ugyan az mint a gyari.
Nezzetek gyertyakepet.
A 4.5 liter eleg soknak talalaom.

Fuvokakat, uszoszintet atnezni javasolt.

(#25063) Reaper válasza yodamastah (#25061) üzenetére


Reaper
őstag

Jól tolod, láttam a videódat a FB csoportban is, sejtettem, hogy te vagy :)
Én csak az üvegtigrishez mentem ki a hétvégén, de a pattogós, ismeretlen úton volt, hogy 50-60al kanyarodtam csak, szerencsére nem tarottam fel senkit, de a KisMax nem erre való, meg nagy rutinom sincs. Így is volt, hogy egyszer szerintem rámentem valami olajra vagy vízre és egy picit megcsúszott az eleje. Max pár centit, de rendesen meglepődtem azért. Asszem valamelyik körforgóban.

(#25064) kcsa válasza Reaper (#25063) üzenetére


kcsa
veterán

Hát itt ez a környék nem motorozásra való. Igazából semmire sem, mert autóval se lehet közlekedni :D

(#25065) Reaper válasza kcsa (#25064) üzenetére


Reaper
őstag

Kb egy éve van meg a jogsi és a moci, most merészkedtem ki először vele a városból, ezt is úgy, hogy merre érdemes kis kört menni Bp közelében és ezt dobta fel elsőnek. Onnan mentem tovább a Zsámbéki templomhoz, majd onnan haza valahol a budai dzsungelen át vissza a megnyugtatóan ismerős pesti oldalra :) Lehet túl is fújtam a gumit, kapott az első hátsó 2.4-et, mert 2 hét garázsban állás után kicsit le voltak engedve, kb 1.8ra.
Autóval azért visszamegyek még majd arra, viszem a családot is, mert szép a táj :)

(#25066) Burt1793


Burt1793
veterán

Lesz a 300-asnál nagyobb forza. Az lenne menő, ha olyan gondozásmentes lánccal adnák, amin a bmw is dolgozik, ha már dct-s...

(#25067) csongi válasza Burt1793 (#25066) üzenetére


csongi
Topikgazda

Gondozas mentes lanc, a szij. :D

(#25068) DigitXT válasza Burt1793 (#25066) üzenetére


DigitXT
félisten

És mennyivel nagyobb? 350?;]

ON: ma 156 km-re tankoltam 8.41-et. Megint a MOL-nál. Ezt szereti úgy néz ki.

(#25069) kcsa válasza DigitXT (#25068) üzenetére


kcsa
veterán

Valószínűleg az lesz, Ázsiában már van olyan.

(#25070) FeniX- válasza Reaper (#25063) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Szerintem sosem lehet cél az, hogy közúton minél gyorsabban haladjon az ember.
Ésszerű sebességgel, ahogy biztonságos és kényelmes.
Pest környéki "jó (=hangulatos) utak" engem is érdekelnének.
A múltkor gödöllő után mentem bag, hévízgyörk, stb. irányába egy pár falunyi távolságot, de az egyedüli érdekesség, egy full drogos nőci volt bag városka szélén. Ha a másik irányba indulok, (domony, iklad, stb.) ott valamivel vadregényesebb.

Ma "méretre" szabattam a mocin lévő egyedi készítésű (=táki-báki) bukócsövet is egy kedves karosszériás barátommal.
A váltó és a fékkar elé közvetlenül belógott a csövezés, mert az előző tulaj valami kosárladbázói magasságokba nőtt, és azon pihentette a lábát mindig. :) Engem meg csak zavart, mert folyton belegabalyodott a lábam.
Még a régi ködlámpákat majd visszarakom a bukócsőre, aztán mehet a buli. (bár, gondolkozom, papíros 'givi'-n, ne legyen már ilyen tákolmány.

(#25071) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Najajj, tényleg, ha a manuál nem írja sehol, akkor honnan tudom, hogy a generátor elbírja-e az utólagos kiegészítő lámpákat? :)

[ Szerkesztve ]

(#25072) Debilon válasza FeniX- (#25071) üzenetére


Debilon
addikt

kiszámolod :)

a generátor teljesítményét írja a manual, egyéb fogyasztókat is, a többi matek

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#25073) #50433536 válasza FeniX- (#25071) üzenetére


#50433536
törölt tag

A számolás jó ötlet, de nem szabad a generátor teljesítményét teljesen felhasználni, mert nem marad energia az aksi töltésére. Azt hiszem az újabb motoroknál egy 20-30 százalékot szoktak hagyni tervezéskor, a nagyon öreg, 20-30 éves vasaknál meg sokszor gyárilag is éppen csak bírja a generátor.

A gyakorlatban pedig, ha nem bírja a generátor, akkor:

- hamarabb lemerül le az aksid,
- alapjáraton nagyon lecsökken a lámpák fényereje a fordulaton látható fényerőhöz képest,
(Egy kis fényerő csökkenés van normál esetben is alapjáraton a fordulathoz képest.)
- ha menet közben lekapcsolod a világítást érezhetően jobban megy a motor.

Egyébként meg rá kell mérni műszerrel az aksira. Bemelegített motornál alapjáraton feszültséget kell mérni lámpák nélkül és lámpákkal. Ha a lámpák felkapcsolásakor 12.8 Volt alá esik a feszültség, akkor a generátor nem tudja tölteni az aksit, mert túl sokat esznek a lámpák. Persze fordulaton majd tudja tölteni, de ha sokat pötyög alapjáraton a lámpáknál és kereszteződésekben, akkor lassan lemerül.

[ Szerkesztve ]

(#25074) FeniX- válasza Debilon (#25072) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Sajna a saját ybr250-esemhez neten talált pdf manuál nem írja a generátor kapacitását.
A netes keresések sem hoztak érdemi találatot.

A sima lámpám meg automatice felkapcsol, miután beindult a moci.
( Ergó így legálisan kb. semmilyen menetfényt nem tudnék használni. :) )

[ Szerkesztve ]

(#25075) yodamastah válasza Reaper (#25063) üzenetére


yodamastah
őstag

Van ebben még bőven :) Legközelebb leszedem a középsztendert. Legalább még 5-6 fokot lehet dönteni a motoron, akkor az oldalidom ér le. Leszedném hétköznapokra is, de a 17től a tmax lezárja a középsztendert amikor leparkolod, így kivált egy féktárcsazárat. Emiatt használom folyamatosan.

[ Szerkesztve ]

(#25076) #50433536 válasza yodamastah (#25075) üzenetére


#50433536
törölt tag

Nem semmi, én biztos nem merném annyira dönteni a madisont. Ha jól látom, a tiednek alacsonyabb az ülés pozíciója, talán úgy merészebb az ember döntéskor, de én akkor se merném annyira be dönteni...

Azért egyszer elmennék kipróbálni, csak féltem a drága idomokat. :)

(#25077) Debilon válasza FeniX- (#25074) üzenetére


Debilon
addikt

a 125-ös olyan 115W, ha jól tudom, a 250-es is ekörül lehet, vagy kicsit több talán

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#25078) DigitXT válasza #50433536 (#25076) üzenetére


DigitXT
félisten

Nekem ért már le a sztender kanyarban, nem akkora döntés az a Madisonnál.

(#25079) FeniX- válasza Debilon (#25077) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Hali, köszi!

(#25080) yodamastah válasza DigitXT (#25078) üzenetére


yodamastah
őstag

Tmaxnál sem kell olyan nagyot dönteni. Sztem olyan 40 foknál ér le. Az oldal idom meg kb 45-46 fok lehet. Persze ki kell ülni amennyire csak lehet, ezzel lehet még nyerni úgy 5%-10% kanyarsebességet. Nyilván hülyén néz ki, de más megoldás nincs :)

Astro. Tmax nem alacsony, 800mm az ülés magasság. 183cm vagyok és lábbujjhegyen ér le a lábam csak. Igaz ez a széles ülés miatt is van.

[ Szerkesztve ]

(#25081) Micsurin válasza csongi (#25062) üzenetére


Micsurin
nagyúr

A vari vadi még mindig, tudod multivar + a hozzá tartozó külső malossi tárcsa. Hajtásban minden új most.

Festettünk csíkot a vari tárcsára, teljesen lekopott ergo a szíj kijött.
Kicseréltük a mainjetet, két mérettel volt nagyobb.... :DDD

Többivel nem volt gond tű nem jelentősen hosszabb nem egész 1,5mm-t tér el.(+ba)

Visszatettük és ment be a Mitsuboshiból a 951 hosszú szíj most 25 grammos görgőkkel sárga kontraszt rugóval és sárga kuplungrugókkal 110 a kényelmes utazó, pályára kiment fater 120-ig kipörög ott elfogy de 110-ig kényelmesen megy és 120-ra még felmegy ha van neki elég kifutó pálya. Pályán 110-115 közt egész korrektül lehet vele haladni (ezt próbáltuk két személlyel is hellyel közzel de tartja. :K )

A pulleyra még azért rápróbálunk már csak kíváncsiságból is.De ez nagyjából az amit várhatunk ettől a blokktól nem? Lehet veszünk egy bontott blokkot, a hengert meghónoltatjuk és kap egy új dugó + gyűrű sort aztán alkalmasint szétkapjuk és a fej megy egy felújításra új szelepszár szimeringek ha már lent van + a henger dugó rá.

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#25082) csongi válasza Micsurin (#25081) üzenetére


csongi
Topikgazda

Akkor helyen van.Kb 120 a vege ora szerint.
Gyari adat 125. De szerintem az taviranyitassal legures terbe :).
Jo lesz az. En 90-100 kozott jartam vele, ami valosan 75-90 kozott mozgott.
Ezeken a kis kerekeken ez is elegendo :)

(#25083) Reaper válasza yodamastah (#25075) üzenetére


Reaper
őstag

Hehehe, azért gondolom nem gyakori nagyrobi a pályán :)
Tetszik ez a középsztender zár, okos megoldásnak tűnik, olyan extra, amit máris akarok. Sokszor lusta vagyok láncot dobni a mocira a belvárosban, pedig lehet kéne, bár elég kopottas, talán nem tetszik meg senkinek.

(#25084) Micsurin válasza csongi (#25082) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Köszi! :R

Akkor egy pulleyt azért még kap, már csak kíváncsiságból is. :D

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#25085) #50433536


#50433536
törölt tag

Ehe... ilyen bandát! Biztos betéptek a nyomorultak amikor ellopták a robogót négy napja!

[link]

(#25086) FeniX- válasza #50433536 (#25085) üzenetére


FeniX-
aktív tag

De mire gondolt vajon a 'költő' ? :) (hány utcát tolta a haverját?)

(#25087) yodamastah válasza Reaper (#25083) üzenetére


yodamastah
őstag

Valóban jó ötlet, de még egy dolog ami el tud romlani. 2017től alap az elektromos kormányzár és középsztender zár. DX/DX-ben gsm nyomkövető (éves djía van). Na ezekből valami beszarik, akkor onnan te nem mozdulsz a motorral, és nem olcsó gari időn túl javítani :)

[ Szerkesztve ]

(#25088) DigitXT


DigitXT
félisten

Jól érzem, hogy nem jó ómen pár deci olaj betöltése, illetve a blokk
bemelegítése után se látszó olajszint? Az tűnt fel, hogy volt egy kis
olajnyomás esésem motorféken, de amúgy még végig volt nyomás
alapjáraton is. (Feltöltöttem volna szintre, de ennyi olaj volt otthon.)

Szerk: ahogy nézem, eléggé eszi a Xado 5W50-et... Jártam már így.
52369 olajcsere
54020 rátöltés (1-2 dl)
---------- +1L doboz ---------
54805 rátöltés (2-3 dl)
56424 rátöltés (jó fél liter, "nem látszott semmi az ablakban")
57538 rátöltés (maradék olaj, az 1L-es dobozból, max. 2-3 dl)

Ha jól számolom ez nagyjából 1L/3000 km olajfogyasztást jelent...

[ Szerkesztve ]

(#25089) FeniX- válasza DigitXT (#25088) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Nem hangzik túl biztatóan.. :-(

(#25090) Micsurin válasza DigitXT (#25088) üzenetére


Micsurin
nagyúr

3000/ literrel még nem aggódnék. :)

Haverok a légolajosban ha lemennek a balcsira pályán szigorúan 130-cal mert az a szabályos elégetnek 1-1,2 litert. :DDD

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#25091) DigitXT válasza FeniX- (#25089) üzenetére


DigitXT
félisten

Asszem kicsit előrehozom az olajcserét, mert ez nem állapot. Esetleg javaslat?
Gyári előírás 15W50, de most, hogy jön a tél, azt semmiképp nem rakok bele...
(Meg aztán fel is használtam Burt fáradt olajának a maradék Motul 300V-met.:DDD)

Micsurin: olyan nagyon nem aggódok. Talán tavasszal is beszéltünk róla, hogy
mi lehet az oka, csak most nem akarok már rátölteni - hiszen lassan benne van
a 6000 km, aztán ideje a cserének. Csak mire cseréljek. Más 5W50-re, esetleg
0W50-re?:DDD 15W50-et nem raknék bele, azzal feleslegesen küzd hidegen.:R

[ Szerkesztve ]

(#25092) Micsurin válasza DigitXT (#25091) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Nekem a légolajos Hyoban a 10W50-es 7100-as Motul megoldotta az olajevést is és a váltó problémákat is meleg motornál.

Az elkopott vezérkerekek után került bele, érezhetően jobb volt vele melegen és nem volt vészesen sűrűbb a 10W40-től.

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#25093) FeniX- válasza DigitXT (#25091) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Mennyi km-enként szoktad egyébként cserélni? 6000?

(#25094) DigitXT válasza FeniX- (#25093) üzenetére


DigitXT
félisten

6000 a csereperiódusa, igen. Szerk: vétel után ki is vártam, mert úgy emlékeztem,
hogy friss olajcserével hirdették. Ez hiba volt, mert úgy írták, hogy a szezon elején
cserélték, de hogy a szezonban mennyit futott... Szóval túlhasználtam: sündisznó.

Megnéztem a statisztikát, valójában kétszer sikerült nagyjából normálisan cserélni:
34065 (sün-sün-sün)
35833 (vezérműlánc, Motul 7100)
41471 (Kék Hold, 5600 km)
48092 (Xado próba, 6500 km)
49835 (fehér füst, vízpumpa)
49836 (főtengely, Motul 300V)
52369 (Xado újra, 2500 km)

[ Szerkesztve ]

(#25095) DigitXT válasza DigitXT (#25088) üzenetére


DigitXT
félisten

Leggyorsabb megoldás: hazafelé vettem 1L olajat.:B Közel 7 dl bele
is ment, mire a max. jelzés közelébe tornásztam a szintet. Meglepő!

(Mivel ezen a Xado dobozon nincs mérce visszavezettem a dolgot a
tömeg mérésére: kb. 150 g a doboz üresen, a tele doboz 972g, tehát
822g 1L olaj. És mivel 595g ment bele, az 7.2 dl, számítás szerint.:D)

Szerk: így viszont már 1L/1000 km környéke... ami már kezd soknak
tűnni. (Persze továbbra se nyomja a kéket. Viszont kormos a kipuff.)

[ Szerkesztve ]

(#25096) Micsurin válasza DigitXT (#25095) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Igaz nagyon retek megoldás, de mindenre is van megoldás a koromra is tessék! :DDD :DDD

Szerintem azt a 150g-os dobozt erősen alul lőtted. Motulos ~-230 pl és azt hiszem a Xado alu flakkonos is ráadásul nem?

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#25097) #50433536 válasza DigitXT (#25095) üzenetére


#50433536
törölt tag

Sűrűbben kell ellenőrizni a szintet. Én majdnem minden elinduláskor ránézek, amikor felveszem a sisakot.

(#25098) yodamastah válasza DigitXT (#25095) üzenetére


yodamastah
őstag

1L/1000 km környéke

Így folyamatos az olajcsere :)

(#25099) Burt1793 válasza #50433536 (#25097) üzenetére


Burt1793
veterán

Ha nívópálcás, akkor annak törlésével elfogy az olaj. 😃
Előtte járatod 5 percig, aztán vársz 15 percet, amíg középtámaszon van? Ez 20 perc mínusz, így már mehetnék biciklivel is. 😃

(#25100) DigitXT válasza Burt1793 (#25099) üzenetére


DigitXT
félisten

Ebből úgy néz ki, szemmel verés esetén is fogy.:)) Amúgy tény,
hogy nem szoktam nézegetni, de ilyen extrém olajfogyasztás esetén
majd fogom. Szerencsére a nyomásmérő előre jelezte, hogy baj lesz.

Hosszú távon meg nyilván javítani kell, vagy más olajat használni.:DD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.