Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cane
őstag
válasz mazsi70 #40838 üzenetére
Ha a fekete cd-rádióval szerelt, a hangolást úgy próbáld, hogy a bal oldali tárcsát (plusz+mínusz) nyomd balra < vagy jobbra > és akkor keresi a csatornákat.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Hello!
Renaulthoz néztem 5x108 lyukosztálysú 6.5" alufelnit 60-as agyátmérővel. Van olyan hirdető aki azt írja hogy a Ford és a Volvo felnik is felszerelhetőek. Ez igaz lehet? A másik kettő tipusnál nem tudom mekkora az agyátmérő, és az ET szám hogy tényleg jó lenne-e.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Hello!
Két dolgot szeretnék kérdezni:
1. Azt hiszem olyan 2003-2006 közötti renaultokban megtalálható volt a 2.0 16v motor kb 136-140 lóerővel. Ez saját vagy külsős, ill. mennyire jó vagy megbízható dinamikus vagy benzinfaló motor volt?
2. Cserélt-e már valaki led-es izzóra irányjelzőt, helyzetjelzőt. Erről vmi tapasztalata van-e?
Üdv.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
2.0 16v 136le motorhoz mennyire használható a Liqui-Moly sae 5w-30 motorolaj?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Én is teszek fel képet a vasról, egyébként nagyon meg vagyok vele elégedve.
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz speedydb23 #42463 üzenetére
A 30-as "vékonyabb" olaj, hígabb. A 40-es sűrűbb. Könnyebben jár a motor a 30-assal, halkabb és fogyasztásban is jobb értékeket hozhat, jobb az olaj áramlása. Természetesen mindenki azt vesz amit akar. ☺
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
"A meleg oldali üzemi hőmérsékleten történő állapotot jelöl 30,40,60 minél jobban van terhelve a motor annál fontosabb a magasabb viszko szám mert így tudja védeni a motort."
Inkább:
Pl. a 60-as olaj versenykörülmények között használt autóban válik az üzemi hőfoknak megfelelő felmelegedés után "normálissá", megfelelő kenést eredményező viszkozitásúvá. Ha normál használatú autóban használják ezt az olajat, az kopást és magas fogyasztást idéz elő, mivel az üzemi hőfoknak megfelelő felmelegedés után a belső ellenállásának mértéke viszonylag magas (sűrű) marad.A táblázatban látszik hogy a 30-as olaj minimum és maximum viszkozitási értéke alacsonyabb a 40-nél, azaz a belső ellenállásának mértéke alacsonyabb ---> jobban áramlik, hideg motornál (és ismét írom most sem a W0-, W5-, stb. jelzés!) folyékonyabb az olaj, akár télen is, emiatt a hideg okozta kopás is kisebb mértékű.
Mondjuk azért az sem elhanyagolható, hogy olaj és olaj között is lehetnek különbségek.
(Mindjárt megpróbálok keresni egy alacsonyabb hőfokon mért viszkozitási táblázatot is.)a belső ellenállásának mértéke viszonylag magas marad.)
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
a W0-, W5-, stb. jelzés ---> 0W-, 5W
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz speedydb23 #42474 üzenetére
Az akár lehet normális jelenség, hogy bizonyos mértékben fogy az olaj. Ha nagyon fogyna az szinte kizárt, hogy az 5W-30 vs 5W-40 közötti eltérések miatt van!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Sgt. Chris #42484 üzenetére
A wd40 csupán gyorsmegoldás. Zsírozni kellene.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Öreg benzines nem vén benzines!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
-
Cane
őstag
Yo!
Egy kis segítség kellene. Espace IV tetőcsomagtartót akartam feltenni. Adott ugye a sín, amelyen rajta van egy rápattintható hosszbordás fedősín. Leszedtem a rápattintós fedősínt, amibe belepasszol a tetőcsomagtartó tappancsa. Eddig ok.
Itt jön a kérdés, ugye a hosszbordás rápattintható fedősín pont akkora, hogy végigérjen a lezáró elemig, viszont csak úgy tudnám feltenni a tetőcsomagtartókat, hogy a fedősínt nem pattintom vissza (ez elég rotyón nézne ki) vagy esetleg méretre kell vágni a ráppatintós fedősínt, annyival rövidebbre, amekkorát a tetőcsomagtartó "talpak" majd felvesznek?
Előre is köszi.
kb erről van szó (csak illusztráció):
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Wyktor #43392 üzenetére
Csatlakozom rob210 kolléga válaszához, ill. szerintem még fontos lehet:
A váltóméret kalkulátor oldal adataival ellenőrizd a felnik/gumik adatait, ne legyen a kerekek kerületében eltérés, legfeljebb nagyon minimális mértékben.
A peres gumik pl.: /50 /45 és így lefelé jól mutatnak egy nagyobb felnin, de kb ennyi. Hadd idézzek a Totalcar oldal peresgumi cikkéből, amelyet érdemes a belinkelt idézet mellett elolvasni.
"Arról viszont ritkán esik szó, hány ponton okozunk keserves bajokat magunknak, pedig hosszú sora van.
1:
A peres gumi kényelmetlen. A deformálódó oldalfal által elnyelt ütéseket a továbbiakban a gerincoszlopounk fogja elnyelni.2:
A peres gumi sérülékeny. Ameddig meg nem indulunk kaszákkal-kapákkal az önkormányzatok és a Közútkezelő ellen, addig sosem lesznek rendes útjaink, ezeken a mostaniakon meg nem hiába jár Demszky G. is Allroad Quattróval, és ő csak tudja.3:
A merev oldalú gumival gyorsabban tudunk kanyarodni, de hirtelenebb csúszunk meg. Később enged el, de kevesebb időt ad összeszorítani a záróizmot.4:
A peres gumis autót jobban elhúzzák a nyomvályúk, csavargatja a kormányt a kezünkben.5:
A peres gumi nem védi meg a felnit, így a rohadt kátyútól nemcsak defektünk lesz, hanem a kereket is vihetjük peremezni, görgőzni a felnijavítóhoz.6:
Ha nem pusztán peresebb, de szélesebb is az új gumi, számítsunk rá, hogy előbb felúszik a vízen, latyakon. Sima fizika: azonos súly oszlik el nagyobb felületen, ugye. Szárazon és havon már jó a szélesség.7:
A nagyobb felni és szélesebb gumi szinte mindig nehezebb. Az pedig annyira rossz, hogy külön bekezdéseket szentelünk neki.8:
Különösen óvakodjunk a defektmentes gumiktól. Ezek nehezebbek és még merevebbek, és a soha be nem következő defektkor nyújtott biztonságért cserébe évekig kínoznak."[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Sajnos bajságok vannak. A használtan vettem tetőcsomagtartót (gyári Espace IV-hez való, renault gyártmány) de nem passzol a tetősínemhez. A méret, fesztáv igen, az mm pontos, de a feszítő görgők nem mennek bele a járatba.
Fentebb linkeltem egy képet az előző hozzászólásomban, ami nem az én gépemről készült, azonban gyanítom abba belemenne a formája alapján a tetőcsomagtartó, viszont nem ez a fajta sín van az enyémen. Az enyémről linkelek egy képet, de ebbe nem megy bele a gyári tetőcsomagtartó fém kifeszítő görgője. Mit lehet tenni ilyenk]or vagy mi a bibi egyáltalán?
...És a másik sín
(Látható hogy az alsó képen lévő sínnek van pereme olyan szögletes C betű formájú, az enyém meg szögletes U alakú.)
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Megane2000 #43581 üzenetére
Nekem úgy rémlik, hogy a Megane felni agyátmérője is 60.1mm, emiatt mindenképpen kell rá tehermentesítő gyűrű.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Megane2000 #43584 üzenetére
Nem tudom hogy milyen a megane ET száma, mert még azzal is mellé lehet lőni. Előfordulhat hogy lényeges ET szám eltéréssel beleér a gumi a sárvédőbe, másik esetben kilóg az oldalsíkból. Szvsz drága ez a felni és ez így még nem felszerelhető.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
-
Cane
őstag
válasz Sgt. Chris #43687 üzenetére
Kösz az infót! Jó hogy leírtad mert espece 4-ben is hasonlóan kevés a hely, emiatt ha majd kell én is nekifogok. Bár a nagy lámpatest mögött itt is az ablakmosó tartály, másik oldalt az akksi hever. Amit sajnálok, hogy bizonyos izzókat csak bűvésztrükkel vagy elemek lebontásával lehet cserélni. Tudom én, hogy a márkaszervizeknek is kell a kuncsaft, de anno egy golf 3-ban majdnemhogy menet közben kicserélhettem bármit, okos elrendezés, könnyű hozzáférés, stb.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
2005-ös vasba lesz. Tehát így okés, ugye?
Tresh: 2 kisgyerekkel, asszony tempomattal már inkább az r16/60 számomra az ideális választás 🙂
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Megane2000 #43725 üzenetére
Nem széles kicsit a 7,5? Nehogy beleérjen a kerékjáratban valamihez. A 6,5 talán jobb lenne...
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz Megane2000 #43735 üzenetére
Nyilván mindenki eldönti mit akar venni. 🙂
Itt néhányan csak tanácsot próbálunk adni, mert lehet 1-2 hirtelen jött jóötletből kínlódás lesz. Csak saját példám: Golf 3-ra még 96'ban vettem jó peres és széles gumikat. Nem padkáztam őket de elég volt amikor a csajom állt ki a parkolóból, hát hogyhogynem ráharapott a padkára... Sőt mi több, a végén már egy járdaszegély széle is megtette. Egyszer full tele kocsival cseréltem kereket, mert kátyús úton defektet kaptam. A discojárat virsli kerékkel futott be a partira... és ezek csak a külső sérülések. A kormányszervó erőlködött és hatásfoka/ereje ezekkel a kerekekkel gyengébb volt. Az utastér felvett minden rezgést, a guminak a hangja, surrogása 100km/h felett kezdett zavaró lenni (pedig pirelli és michelin gumikkal nyomtam). A nyomvályú kurvára megfogta a kocsit, ez esőben pedig életveszélyes helyzeteket hozott.
Szóval ha bírja a gerinced a pattogást, nem szeretnél kommersz megjelenést, akkor a nagy kerék a menő választás. Minden ésszerű esetben pedig nem.
A fentiek szummájára, mindenki azt vesz amit akar és tud.▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
Na, végre feltettem az RX4 (R16") felniket a gépre, most így fest a vas:
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz FerNandor #43961 üzenetére
2.0 16v 136le (F4R) teletankkal mértem többször is, hegy-völgy és egy kis városozással a legjobb 7.5 volt de általában több városozással 1 literrel több szokott lenni. Városban tisztán még nem mértem. Mondjuk a fedélzeti a ténylegesnél kb 1-2l-el többet mutat. Az is igaz, hogy nem igazn padlózom a pedált, políran megyek 2 kiskölökkel + asszonnyal. 🙂
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz FerNandor #43963 üzenetére
Azt hiszem ez a benzines kb. 1650-1700kg súly körül van, ez a legkönnyebb benzines. A grand vmivel nehezebb. Ami külön jó, az a 6. sebesség. Lassan eljön a klímázás ideje, kíváncsi vagyok mennyivel tolja meg a fogyasztást.
(Közben megnéztem 1640kg ez a változat.)
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Cane
őstag
válasz SaNyEe #44008 üzenetére
A bódéja ~1450kg. Ezt a kis dízellel nem ajánlanám. Nagyobbal jobb választás lenne de nem ezzel az útitervvel/tervezett kevés éves km-el. A benzines így jobb választás lehet. Hasonló tervezett km mellett én 2.0 16v Espace IV-re vadásztam turbó nélkül. Nem bántam meg.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest