Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- RetepNyaraB: Kávés szöszölés, az élet, a világmindenség, meg minden
- sziku69: Szólánc.
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Rap, Hip-hop 90'
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Őskoczka
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Spet
addikt
Sziasztok,
Hamarosan családba fog kerülni egy harmadik generációs Renault Scenic (1.5dci). Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy valahol legálisan megtalálható-e hozzá a Maintenance Document - Karbantartsási útmutató nem spanyol nyelven? (sajnos azt nem beszélem)
Igazából csak arra lennénk kíváncsi, hogy hány km-ként ajánlott olajakat, szűrőket cserélni.
Válaszokat, segítséget köszönöm.
-
[HUN]Zolee
őstag
válasz
gixxergabi #74384 üzenetére
Köszönöm.
-
rob210
Topikgazda
válasz
LamerGyuri #74394 üzenetére
-
harry
veterán
válasz
rob210 #74388 üzenetére
Google kereső adta ki 'K4M oil filter'-re, és ebből a cikkből van: link
De ennél többet nem tudok : \ (mondjuk nem tudom miféle cikk, mert hogy nem angolul írták az is biztos, bár úgy tűnik annak szánták).Fehér Farkas: igen, az egész másképp változtatna a használati élményen
-
rob210
Topikgazda
Nézem a képet és nem tudom értelmezni!
Ez honnan van és milyen motor?
Nem laguna 2/1 es?Mert a generátor 2 es meganeé
A klímakompresszor 4 csavaros ilyet én még csak twingón láttam.
A szervó miatt ami 1 es meganeé már teljes a kavar..
A gázpedál pedig bowdenes.
Tehát ez egy laguna 2 ph1 1.6 16v blokk? -
rob210
Topikgazda
válasz
gixxergabi #74384 üzenetére
Gyakorlatilag is.
Bár a ph1/ph2 nem teljesen ugyan az. -
harry
veterán
Ha már előkerült ez a kép:
Lehet ilyen szép hosszú olajpálcát (+csövet) utólag felrakni valahogy?
Nálam a blokkba van benyomva egy arasznyi műanyag csonk link
Mondjuk annyit már nem fogok fele foglalkozni, hogy cserélném ha lenne is, csak meglepett a kép. -
gixxergabi
senior tag
válasz
[HUN]Zolee #74377 üzenetére
-
-
#27216896
törölt tag
A szűrő viszont nem alul van, jól gondolom?
-
#27216896
törölt tag
-
[HUN]Zolee
őstag
Helló. Megane 3 2009 es 1.6 benzines,
Motortéri biztosíték kiosztásról van valakinek infoja? Kézikönyv nem tartalmazza, csak az utastérit. -
ZoZa™
senior tag
válasz
molnarpeter #74375 üzenetére
En inkabb azt szeretnem belelatni hogy akinek a szakmaja az autozas, az nem tapossa hidegen. Ez jojjon be inkabb
. Illetve legalabb ket helyen olvastam hogy 1500km-re kapta meg a tesztelo.
Hatul ragasztva van, elol meg nem emlekszem de reklam volt rajta a rendszam helyen. -
ZoZa™
senior tag
Hat sracok.. Erdekes erzes. Kiderult hogy amit vettem kombit, az az az auto, amely minden valamire valo ujsagnal jart 2019-ben itthon tesztelesen. Nem gondolnam, hogy ez gond lehet, de durvan fura latni a google-ben..
-
Xantomas
őstag
válasz
[HUN]Zolee #74369 üzenetére
Szerintem Caerbannog gyilkos nyula nem engedi számolni rendesen. Bár akkor inkább a három és öt közt lenne baj.
Menj végig valami fix ismert távon, autópályán, konstans sebességen, és kérj meg valakit, hogy kamerázzon, meg ha tudod olvass ki CAN-en live adatokat.
-
Robi81
tag
válasz
rob210 #74342 üzenetére
Szia. Megcsinaltam amitvirtal elotte átpasztaztam a tomitésnél. 2napig rendben volt ma megint nehezen indult reggel. Benzinpumpat megneztem csatlakozoja jo es ha raadom a gyujtastbindul egybol. Azaz nyomja azbuzemanyagot. Nem lehet valameik trafo?
mert valeo meg a masik rossz van nekem.diagot itt senki nem csinal. Te nem érnél ra a héten valamikor?
-
MC Pite
veterán
válasz
LamerGyuri #74341 üzenetére
A jelek szerint nem tartalmazza a control box, csak egy relét, tiltásra. Egyébként olykor még az Osramok sem kapnak többet (attól is függ mire akasszuk, de 0,3A nálam a max amíg ráakasztom más cuccokra 10-15A biztiknél). korábban az ATU az elég sokat felvett, de annak rendes vezérlője volt, akkura kellett kötni.
-
[HUN]Zolee
őstag
Helló. Most vettem egy megane 3 ast. Azt vettem észre, hogy a kilométer számláló rosszul mutat. Az alábbi módon számol :
1.1 1.2 1.3 1.4 1.8 1.9 2.0
Az 1.4 es az 1.8 között kivárja a 100m-t de az 1.8 es 1.9 között azonnal ugrik.
Nem igazan értem a hiba mivoltát.
Mi lehet a gond?
-
rob210
Topikgazda
A komplett az 130e körül van. Alkatrész függő!!
(ez a szakszerű mindent kicseréltetsz)
A magyarországi az 70e től kezdődik és műhely szervíz függő, akár 200e is lehet.Szimeringek, vízpumpa, szíj, feszítő, főtengely szíjtárcsa, generátor szabadonfutó, hosszbordás, annak a feszítője, hűtőközeg. (ehhez jöhetnek a tartóbakok, ha már olyan az állapotuk)
-
KLIOS
aktív tag
Sziasztok
Mennyi lenne egy 1.5dci K9K724 komplett vezérlés csere?
-
atenza
senior tag
Sziasztok, kinézett apám egy használt espace 5 1.6dci-t, 4 éves autó és azt mondták ez idő alatt egy befecskendező-t kellett valamelyik hengeren cserélni más baja nem volt és ezt cserélték is.
Az lenne a kérdésem mivel abszolút nem értek hozzá, hogy ez mennyire aggasztó előjel illetve nagy probléma? Okozhat ez valami komolyabb gondot a későbbiekben ami miatt inkább felejtsük el ezt az autót?
-
rob210
Topikgazda
válasz
ilyenezalaci #74357 üzenetére
Megoldható....
-
rob210
Topikgazda
válasz
ilyenezalaci #74355 üzenetére
a le el szerelésre nem tudok mit mondani.
A váltó 60-85 között van attól függően mit hogy kell benne cserélni.
(de akkor az egy "új" váltó) -
rob210
Topikgazda
válasz
ilyenezalaci #74353 üzenetére
Mondjuk ki feketén fehéren sz@r a váltó.
A bakok pedig hát izé , hogy is mondjam, abból vagy gyári vagy ruville, esetleg meyle. -
ilyenezalaci
tag
Sziasztok!
Az alábbi problémára szeretnék választ, eddig egy szerelő sem tudta, mi lehet a gond. Adott egy Megane III 1.5 dci (Ph1, 90 le, kettőstömegű nélküli, JR5 váltó), főleg kettesben, leginkább hideg motornál, ha váltok feljebb, vagy ha csak leveszem a lábam a gázról, ránt egyet az autó. Két éve vettem, emiatt egyből cseréltettem a váltótartót, szakadt volt benne már a gumi, Sasic ment a gyári helyett. Utána is fennállt a dolog, de nem annyira. Mivel meg volt ereszkedve elöl a felső bak is, cseréltettem azt is (fortune line került bele), és az alsót is (gyári ment bele). A váltóban a bele való Elf olaj is cserélve lett. A probléma most is fennáll, nem tudom, hogy mi lehet. Amit észrevettem még, hogy a váltó néha akad hármasba helyezéskor, főleg hidegen, de egyébként sem túl sima a váltás. Az autóban most 240.000 km van. Előtte 1.4-es Megane-II - m volt, JH 3-as váltóval, ehhez képest olyan volt a váltó, mint a vaj.
-
polonic
félisten
válasz
#89309696 #74351 üzenetére
Én is elvittem egy kicsit a járgányt. Sokat állt mostanában.
Lepadlóztam jó párszor, 4 ezerig elpörgettem a dezsőt. Így gyorsítva a megengedett sebességekig.
Jó volt menni vele. Nekem 50 km ment bele.Szerettem volna, de nem mentem többet vele. Fillérbaszás van.
Havi 1 tankolást akarom tartani, nem túllépni.
-
#89309696
törölt tag
Elvittem a belsőégésűmotorosmeghajtásúgépegységet autókázni kicsit. Hát én mint vezetni annyira szerető ember sikerült 70 percet és 61 Km-t mennem egyhuzamban, ennek fele főút, többi országút és falvak. Négyezernél váltogatás, pár alkalommal ötezernél, szokásos 90-105 között. Olyan átlagosan verettem csak, semmi durvulás. Ennyi. Többet akartam, de meguntam, lekanyarodtam előbb hazafele.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
herbela #74338 üzenetére
Kaptál hozzá egy összeszerelési és üzemetetési kézikönyvet, abban minden kérdésedre benne van a válasz.
Gyárilag, ha jól emlékszem, egy alap programozást tudnak csak: nyílik-záródik és a végálláskapcsolók (vagy távirányító) jelére megáll. Az összes többi "kényelmi" funkciót már neked kell személyre szabni a kézikönyv alapján. -
rob210
Topikgazda
Nem mondom, hogy vállalhatatlan, de ha már beülsz egy turbósba aminek 3 rizikós tétele is van, akkor legalább menjen, mert annak mi értelme, hogy veszal a szívó 110Le helyett egy 1.2 es turbós ugyan olyan teljesítményű autót?
Vannak konstrukciós hibái, amiket tudni kell és mérlegelni. -
Tosee
őstag
Sziasztok!
Ma megnéztünk több Renault Megane 3 -ast, és megtetszett... Viszont lenne ezzel kapcsolatban pár kérdésem:
1.2 Tce motor volt benne 116le. Mennyire megbízható ez a motor? Mikor elindítottuk kis ciripelést hallottunk a motortérből, mintha valamelyik szíj környékéről jött volna. Digitklíma, xenon, drl, elektromosan behajtható tükör, kulcs nélküli indítás, start -stop, sávtartó asszisztens, elöl hátul parkradar.Néztünk még sima 1.6 -ost többet is. De felszereltség alapján a fenti jobban tetszett. Viszont nem szeretnénk ráfaragni a turbós motorral. Megér a fenti némi felárat, vagy keressünk szívó benzinest megfelelőt?
Az 1.6 ból hármat néztünk ma (ezeket ugye kétféle motorral szerelték), az egyiknél zavaros volt a hűtő folyadék és mintha olaj is lett volna a tágulási tartály oldalán. A motorolajat meg hagyjuk is. Nem is néztük tovább...
Egy másik kereskedésben már találtunk jobb állapotút, de itt meg a motor teteje volt olajos.
A harmadiknál szép állapotban volt a motor, tiszta volt a hűtővíz, viszont a bal első lámpa teteje valamiért párásodott.
Mindhárom manuális klíma.Navigáció mindegyikben volt gyárilag, Tomtom.
-
Nordik
őstag
válasz
Robi81 #74337 üzenetére
Ha lekototted a csatlakozojat is akkor valóban gépre kell dugni és alaphelyzetbe állítani. Mikor a fedelzetin át lett állítva a nyelv akkor mondtam a srácnak takarítottam folytoszelepet és mondta is hogy azt feltétlen alaphelyzetbe kell állítania. Nem tanulja újra a pociziot.
-
herbela
újonc
Sziasztok .Érdeklődnék kinek van alutech garázskapu motorja .Az első üzembe helyezéskor mik a teendők a programozáskor ! előre is köszi!
-
Robi81
tag
válasz
rob210 #74333 üzenetére
Egy rongyra fujtam wd 40 et és azzal töröltem át. annyira nem volt koszos. A szelepet kezzel elforditottam, hogy a széléről le tudjam törölni a koszt. Azt javasolták nézzem meg jól raktam e ossze mert lehet fals levegőt sziv. A tömites ott maradt a régi mert nem jót rendeltem. Most vettem pasztát ugyhogy majd átkenem.
-
Na_Ta
csendes tag
válasz
MC Pite #74325 üzenetére
Az tényleg jó ár, egy alkatrész webshopban most dobtam össze a vezérlés szettet, meg hosszbordás szíjat, 180.
Ha a szerviz szívott vele 3 napig lehet nekem is sikerülne, de 3 napra úgy tudnám otthagyni bárhol, hogy 3-ból 2 hétvége, akkor meg nem dolgoznak a szervizek/maszekok sem.
Az ESP-s kérdésere nem tudom a választ, valószínűleg akkor ezt szervizre bíznám, tán nem tartana 3 napig.
Tegyük fel, hogy egy szerviz megcsinálja 200-ért, 1 nap alatt.
Én sem szívnék optimistán mondjuk 2 napig, nem költenék szerszámokra feleslegesen. A minőségi cuccokban és munkában meg reménykedek/ megbízok a szervizben, ebben az esetben nem állnék neki.
Mert annyit nem érne a műszaki/szerelési kihívás. -
Robi81
tag
válasz
LamerGyuri #74330 üzenetére
Ez a baj, hogy elektromos igy nem tudom megcsinalni a 2 vegallast. Osszerakas utan par napig nem is volt vele gond. Ugyanugy indult mint regen azonnal. Hetvegen szetszedem megint ugy hatha ujratanulja es nem lessz gond.meg utanakerdezek nincs e valakinek diag aki alaphelyzetbe tudja allitani.
-
Na_Ta
csendes tag
válasz
#89309696 #74308 üzenetére
Tudom, ha a közelben lenne, megbíznám a komplett melóval és akkor már az olajcserével sem sz*kodnék, pedig ahhoz meg van a szerszám és a technika, ha netán nem engedne az olajszűrő, bár amióta én rakom fel, viszonylag könnyen lejön.
Rob210: Már egy ideje keresem, tanulmányozom a szakirodalmakat. -
Robi81
tag
válasz
LamerGyuri #74305 üzenetére
Na ma reggel is alig indult. Utana dobott egy hibat obd vel kiolvastam. Pillangoszelep nincs alaphelyzetbe allitva. Utana leallitottam beinditottam indult egybol hiba lampa eltunt. Hetvegen takaritottam meg tomitest csereltem.van ra esely ha aksi le es esetleg ujratanul magatol vagy diag kell? 4-5napig hibamentesen indult.
-
MC Pite
veterán
Hétfőn hoztam el az autót, 155K volt a vezérlésszett, hosszbordás szíj, vízpumpa, vezérlés módosító kerék és fékolaj csere.
Ebből 110 volt az anyag. Te hogy cserélsz fékolajat, hogy az ESP tömbből is kinyomasd? Honnan szerzel vezérlés és kerékrőgzítő célszerszámokat? Egyébként az egyik célszerszámuk nem volt ehhez(kerék) jó, így 3 nap volt a művelet (ami jött annál meg elvileg fél foggal el kellett volna még forgatni a kereket, hogy azt is rögzíteni lehessen).Nem állnék ennek neki, ez nem 2 villáskulcsos. Párom autójának,vagy az előzőnek esetleg még igen[TU3 ill TU5 motorok], de azt meg 65ért csinálták (kedvezményes)anyaggal együtt(beleértve vízpumpát is), attól meg drágább az időm,hogy én szopjak vele fél-egy napot.
denesh1: Ha olyan a modulja, hogy akku plusz és mínuszra kell kötni, nem (vagy nem csak) gyújtásra akkor kiváltja.
Ha nem, akkor 7-10W plusszal fejeled meg az adott ágat, ami könnyen sok lehet. Sokszor az eredeti cucc is összebaxxa a csatlakozót. -
Nordik
őstag
válasz
molnarpeter #74320 üzenetére
-
#89309696
törölt tag
válasz
molnarpeter #74315 üzenetére
Régen én se tudtam, de aztán rájöttem, hogy a forrasztás titka a normális anyagminőség meg szerszám, meg folyatószer. Akkor már lehet szépen forrasztani, nem áll össze golyócskákba, nem pattan le, nem ragad oda mindenhez mindenféle relikvia alakzatban, nem gány.
Bár én is inkább wagot használok, mondjuk ajtóban nem lehet. -
Nordik
őstag
válasz
molnarpeter #74315 üzenetére
Ebayen is megtalálom?
-
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #74315 üzenetére
Ez jó cucc, de kevesen ismerik.
-
janez89
csendes tag
válasz
rob210 #74312 üzenetére
A kinyitáson már túl vagyok, meg a harmónika szzétszedésén is... de legalább 16 szál vezeték van... külön a hátsóablak fűtés külön a rendszámvilágítás, meg az ablaktörlő, meg a renault jelbe a központi zár gomb... brutális
Amúgy ahogy mozgattam kattogott, de attól félek, hogy bejebb a hátsó ajtóba vezetett vezetékben van a törés
szóval akkor egyenként cseréljem ki a vezetékeket? vágjam ki és be egy másik szálat? aztán zsugorral egyenként mindegyiket? Mert az nagy meló... de ha kell hát kell...
-
janez89
csendes tag
Sziasztok!
Újabb problémát találtam....
Renault Megane 2 2004 1.6 benzin K4M GrandtourA hátsó ajtó nyitógombja nem működik, illetve ahogy nyitom ki kattog, a vezeték az átvezetésnél valószínű, hogy megvan törve. Érdeklődésem tárgya az, hogy lehet-e egyben cserélni, vagy valamivel orvosolni a problémát?
Nagyon Köszönöm a segítséget!
-
#89309696
törölt tag
Neked tökéletes szerelőd lesz Robibá. Elviszed és mindent is megcsinál, alaposabban, mint ahogy te szeretnéd magadnak. És még csak nem is kér érte eszetlen sokat, mint mondjuk Novoth. És nem fog 400 ezredbe kerülni, mert nem kell így a szerszámokat megvenned. Az olajleeresztő négyszögkulcsot és egy olajszűrő leszedőt érdemes venned csak, mert olajcserét otthon megcsinálod úgy is, az a leggyakoribb művelet. Esetleg egy gyertyakulcsot.
-
dugo_
veterán
válasz
rob210 #74055 üzenetére
Kibányásztam, tényleg ki volt törve 2 fog.
Viszont honnan szerzek a helyére alkatrészt? Bontókban látok 5k-ért, de nagyobb boltokban újonnan semmi.
Esetleg megpingelek még egy fogaskerékgyártó kontaktot, mert valószínűleg az lenne a leggazdaságosabb megoldás.Valeo M030990Q 11V
-
Robi81
tag
Sziasztok
Megane 2 kacsa 2003 1.6 16v ma reggel alig akart beindulni, majdnem fel percig tekert mire beindult. Mi lehet mar megint?tegnap tankoltam 2.vagy 3.tank E10benzint eddig ijen gond nem volt. Melegen egybol indul hidegen nehezen.Benzinszuro kb 15Ekm el ezelőtt cserélve
-
Amarth
aktív tag
Ismét feltenném a kérdésem, miszerint mi oknál fogva nem világít a digitális kijelző?
Kábelek a helyükön vannak, máshogy nem is lehet összerakni.
Melyik szál lehet a világítás felelős?
Még szálszakadásra tudok gondolni. -
Na_Ta
csendes tag
válasz
rob210 #74293 üzenetére
Igen, magam szeretném csinálni, ez sok kérdést felvethet.
Kb. ennyire számítottam, ezért is készülnék rá fokozatosan.
Sajnos ha nem is egyszerre, de rövid időn belül minden is esedékes.
Talán a vezérlés cseréről le lehetne választani, mondjuk a fékfolyadék cserét, meg esetleg a hosszbordás cseréket?
Mondanám, hogy a vezérlés a prioritás, de az első fél évben mindegyik esedékes lenne, így nem tudom van-e értelme szétválasztani, vagy az egészet megcsinálni, kb május vége felé.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- Samsung Galaxy A25 5G / 8/256 GB / Gyárifüggetlen / 12hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest