Hirdetés
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Mentett Pentium 1 alaplapok
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Napkollektor - csak úgy
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
feri19
csendes tag
válasz
LamerGyuri #71399 üzenetére
Köszi, még nem ment csak kb1 órát! Holnap megnézem!
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
feri19 #71397 üzenetére
Elméletileg nincs összefüggésben a két dolog. Elméletileg
Ékszíjat vedd le, közben nézz körül, nem-e lett lerántva, eltépve bármi csövecske, csatlakozó vagy vezeték, aztán ha generátor kézzel könnyen forgatható, akkor szíj vissza. Ha ment legalább egy napot már az autó, akkor járó motornál leadott feszültség mérés. Ha ez is jó, akkor a szokásos alapjárat-ingadozásos kombó: pillangó szelep, alapjárati motor, map szenzor, beszívott levegő érzékelő pucolás, tömítettség ellenőrzés szívó oldalon. -
feri19
csendes tag
Sziasztok generátor felújítás után ingadozik az alapjárat, van,hogy le is áll! A generátoron a kefék, kommutátor és a csapágyak lettek cserélve, csak alapjáraton csinálja ott sem mindig! 2004 Megane2 1.4
-
atosan
veterán
Sziasztok,
Nincs valakinek a polcon elfekvőben H7-es izzó tartó rugó? Neten nem találtam, ami bontókat néztem tárgytalan. -
harry
veterán
Most tankoltam a generátorcsere hiba / felújítás óta először, nagyjából így alakult:
- hétfőn tankolás (hiba előtt)
- csütörtökön, 125km-el később a kocsi megállt (az utolsó ~80km-en már megvolt a töltésjelzés és egyéb hibajelek, utána ugye megállt teljesen + tréler).
- szervizelés
- a héten városi használat, 180km után most tankoltam
és az átlagfogyasztásra most ~10l-re jött ki erre a ~300km-re.Nagyon remélem, hogy ez tényleg csak a hiba miatt ugrott így meg, amúgy ilyen 7.5 - 8.5 között alakult.
-
Xantomas
őstag
válasz
MC Pite #71392 üzenetére
Nagyjából ugyan arról beszélünk, csak pár dologban picit elbeszélve egymás mellett.
Most is tudnak olyan LED-et csinálni, ami levilágítja a csillagokat, az égről, tiszta sor.
De olyat, ami megfelel a mostani szabályozásoknak, tartós is, ugyan annyi a max fényereje, és egy az egyben, H7-es méret, még nem tudtak. Semmi kilógás, semmi plusz vezeték.Apropó Narva: Ezt a LED-es egységet próbáltam M2 lámpába. Próbáltam hajtogatni, a projektor mellé betenni a drivert, de mindenhogy pár mm híján pont úgy ne fért el, hogy rá tudjam tenni a lámpatest hátulját, úgy, hogy az ne tolja el valamerre a projektort. Érezhetően feszült az egész, a szervo meg folyamatosan dolgozgatott rajta, ami nem állapot.
https://lumenet.hu/narva-h7-ledHa marad a "sörpénzből" akkor az új Osramra, csak esetemben H7-ben lehet benevezek, (bár már 3 hónapja csak halogatom, most meg el is fogyott) mert a méretei alapján elég szimpatikusnak tűnik, de csak akkor, ha a lámpa bólintását mind a négy állásában tudom használni, és marad is hely pluszban. CC-nél fontos, mert ha le van nyitva a tető, akkor kapásból autómatikusan bólint rajta egy kicsit, mert az egész kocsi súlypontja hátrébb megy, és ha pluszba meg is van pakolva, meg hátra is beülnek ketten, akkor volt már rá példa, hogy 4-esig el kellett tekerni a kapcsolót.
Igen, elöntöttek a gagyik, de nem is teheted bele a kocsidba, egyiket sem, mert kiszúrják a színhőmérsékletéből, fényerejéből, hogy az nem halogén, és ha rossz napja van a szervnek, kiszed, és megbüntet. Ha engedélyezni kezdik, akkor mindenki elkezdi belepakolni a korábban általad is említett gagyit, mert ha mást lehet, akkor azt is lehet, és így exponenciálisan meg fog nőni a piac. (vagy szabályozza magát, és tényleg mindenki elkezdi másolni az engedélyezettet, kínában úgyis hagyománya van, hogy ami jó, azt tiszteletből is másolják)
-
MC Pite
veterán
válasz
Xantomas #71385 üzenetére
Retrofit ledet elvileg nem lenen nehéz engedélyeztetni (ahogy a lakásba) az E27nél történt mondjuk). H7 izzónak megvannak az előírásai; foglalat, méret, vetített kép, fényerő, színhőmérséklet, stb. Úgy vélem ledre sem lenne nehéz ezt módosítani. Meghatároznak a vezető gyártókkal egy értelmes tól-ig tartományt (led felületek legnagyobb maximális távolsága pl 2,5mm, fényerő akár maradhat is -kivéve H4, ahol emelni kellene- és a színhőmérséklet mondjuk lehetne max 5500-6000K). Hőleadásra, hővédelemre, driver méretére és funkcióira is kell pár szabályozás, és ha megfelel keretek között van a fényforrás, akkor úgy világít a lámpában, ahogy az izzó - ez lenne elvileg a retrofit lényege.
A Philips/Narva H7-ese nagyon nagyon közel van ahhoz, hogy bármibe berakd! Az izzót jót vetít mindenben, konszolidált fénnyel (kb 1800-1900 lumen, a Vitara/S-Cross kicsit erősebb fényt ad, ami papíron 2000-es), és 2 féle adapter árulnak hozzá spéci bajonettes autókhoz (pl Opel). A driver is bordás, hajlított, szinte mindenhova befér. Biztos hogy lesz olyan ahova nem. Oda veszel Osram 67211CW-t, vagy egyéb nem külső driverest. De a Philipsnek is azért van külön (a driver), hogy extrém kicsi lehessen a beépítési mélység(röhögve befér M3 fényszóróba, ahol csak a stekkernek van csak hely), mindenki meg tudja mérni melyik a jobb neki.Értelek; de nem akkor fognak megindulni a gagyik; hanem már elöntenek minket a gagyik, alig találsz normálisat! Te találsz ha utánajársz, de az emberek 98%-a nem tudja melyik a gagyi. Ha lekoppintják az engedélyest, még mindig százszor jobb, mint a mostani használhatatlanok.
Ma egy ilyet hozott be az egyik kolléga hogy létezik hogy ez kalap szar? Mondom igen, mert nem tudja a polaritás fordítást(H4!), 1100 helyett max 300 lument tud, és ezt nem az útra, hanem mindenhova, fénypaca formájában tudja.
Inkább egy osram hamisítványt vegyenek - de eredetit sem vészes 25-30k körül.Mi lenne a led előnye változatlan fényerő mellett?
-Szélesebb kép, a fényszórót teljesen kihasználja (az izzók nem, középre koncentrálnak) [link]
-Fehérebb fényre érzékenyebb a szemünk, azaz 6000K 1500 lument bőven világosabbnak, kontrasztosabbnak látunk mint 3000K esetén.
-Homogénebb a fény.
-Olyan erős lenne távol a fény mint emelt fényerejű izzónál, fehérebb mint az emelt színhőmérsékletűnél, és tartósabb mint az extratartós, egy fényforrásban.
-A normális forrasztás jobban bírja, mint az izzó (a vezeték még egyenes megy utána jó darabig a csőben). Az NSSC H4 fényforrásom 2 évet, kb 60.000Km-t volt használatban, és most is megy az új tulajnál. Szerintem felér egy izzóval (Ez volt az, még a régi lámpában.)Nem értem azt hogy 'annyi fénye lesz mint egy halogénnek'(7-8 év múlva), én azzal küzdök, hogy alig találok elég gyenge fényforrást a refimbe. Viccen kívül.
A tompítottam 16W-os (Philips), így aránylanak egymáshoz az izzóval. Na, általában 20-30wattosak a kínaiak, épp most is bő 25W-os van a refiben, ami jó, mert szárítja a nedves aszfaltot előttem, de szar, mert nagy a különbség mikor lekapcsolom (ezért van úton egy 12W-os, ez kb annyi fényt ad mint az izzó). És ezt éveken át tudják (a normálisabbak, nem az 5000Ft-osak). 2017 óta saját autókban 10 fölött van a ledek(tompítottba való) száma amit használtam/teszteltem, ismerősök autóival telepítettel húsz fölött vagyok (és most is jön 3).Vetítőlencsével még nem, de ködlámpával(+drl) megcsinálták már a retrofit fejlesztés legális lehetőségét.
Meg is rendeltem a pálcákat már, köszi a tippet. -
Xantomas
őstag
válasz
rob210 #71390 üzenetére
Nem mondasz hülyeséget. Ezt mondjuk nem mertem meglépni, féltem hogy foltosan száradna meg, vagy a belekerülő, koszos víz oxidációt indít meg, és megindítja a foncsorleválást, vagy a galvanizált acél alkatrészek elkezdenek rozsdásodni. Ilyenkor a külsejét is átmosod, vagy csak a belsejét töltöd fel, és ügyelsz arra, hogy kifele ne follyon sehol?
A szervókat, ill. ha xenonos, a meghajtó elektronikáját ilyenkor leveszed a lámpákról, vagy fent hagyod, mondván, hogy a szigetelés, meg rajtuk levő zsír úgyis megvédi?
-
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #71389 üzenetére
Na akkor most elmondom, én, bogy csinálom, ha nagyon gáz.
Kiszerelem a lámpatesteket.
Felviszem a fürdőbe és csodálatosan egyszerűen kimosom őket szappanos vizzel. Majd, ha nem volt elég újra.
Aztán kiöblítem és kiszárítom.
Volt olyan amit gyári állapotúra sikerült visszahozni.Ha meg csak gyorssegély kell azt már írtam.
-
Xantomas
őstag
válasz
forceberg #71384 üzenetére
Rakódik az sajna mindenhova! Megnyugodhatsz
Ne akard szétszedni. Vannak videók, hogy hogyan kell, hol kell elvágni, hol kell törni, mely részét kell melegíteni, hogy végül szét jöjjön. Ugyanez a visszafele. Hol kell hőre lágyuló ragasztót használni, hol kell epoxival tömíteni, stb. Egyszerűen nem éri meg a végeredményért a fáradtság, meg a szükséges anyagok. Ha már annyit megteszel, hogy benyúlsz az izzó lyukán, és egy ilyen törlővel letakarítod, közel pöpec lesz. Minden más, nem arányos a befektetett idővel, esetleg még a projektort kimozdítva le tudod törölni az elejét, de ennyi.Csináltam egy képet, amikor a lámpa teljes szétszedése elött próbáltam magát a projektoros egység rögzítő csavarjait kiszedni, kicsit kifordítva, de a házon belül egy inbusz kulcsra tett IPA-s törlőkendővel letisztítítani a lencse elülső felét.
Hát, ott sem volt patika tisztaság. Ugyan ez volt igaz magára a búra belső felére.
[kép]
A képen látszódnak kis fehér foltok. Nah, azok a búrába bekerülő, kiszáradt menetrögzítő, ami a projektor csavarjairól jött le, mikor azokat szedtem ki. Ekkor döntöttem úgy, ha már lúd, akkor ez atomjaira lesz szedve.Amúgy a dzsuva 90%-a kijött szétszedés elött, de a nagy méretű cuccok zavartak, bár azok használat közben egyszerűen a gravitáció hatására elbújtak volna valemelyik sarkába a lámpának, és sosem zavartak volna, ahol visszahajtás is van, hogy takarja, és megfogja a bekerülő dolgokat.
-
Xantomas
őstag
válasz
MC Pite #71382 üzenetére
Jah, nem rád gondoltam, hogy te szídod, hanem úgy általában. Sokan ki vannak akadva, hogy rossz a szabályozás, de sajnos nem.
Egy új halogén izzót egyszerűen tudnak piacra dobni, mert szépen körbe van határolva, hogy mit lehet, és mit nem. Egy LED-es fényforrásból pedig csakis akkor tudnának, ha azt minden típushoz amihez árulni akarják, engedélyezik, és ez alatt értem a motort, évjáratot, felszereltséget is. Ez nem éri meg senkinek sem.Ha engednek a gyeplőn, és beveszik az XY LED gyártó LED modulját a szabályozásba, hogy abból lehet építkezni, mekkora a max méret csatlakozóstul, működjön fordított polaritással, és a lámpa bármely módosítása nélkül be lehesen rakni, akkor meg fognak indulni a gagyik, mert ráírják a specifikációban, hogy abból van, piacra is fogják automatikusan engedni, forgalmazni is lehet majd, és csak utólag fog kiderülni, utólagos felülvizsgálatokon, hogy szemét, lásd a gyerekjátékok, amiktől csecsemők fulladnak meg. Ettől tartanak, ezért sem lesz változás, plusz megvan az az érdek is, ha jobb lámpát akarsz, vegyél újabb autót, ami gyárilag beépített LED-del van szerelve. Jelenleg a mostani, legjobb H7, H1, H11 helyére tehető LED-es fényforrások sem tudják azt, hogy egy az egyben be lehessen rakni az izzó helyére, minden eddig forgalomba került típusba és úgy ahogy van, össze lehessen rakni a lámpaházat.
7-8 év mulva esélyesen meg fognak születni az első ilyen szettek, mert gyakorlatilag egy jobb hatásfokú dióda, egy mégjobb hatásfokú, teljesen integrált MEMS táp, csatlakozó, és ház kell neki. Onnantól, hogy a táp része be tud kerülni a mostani, üveggel borított részre a lehető legkisebb keresztmetszettel, nyert ügy. Nah, ilyet még nem csinált senki. Kemény ampereket kell jelenleg áttolni, és az sajnos fűt.
És ekkor, még mindig csak ott leszünk, hogy ugyan olyan fénye lesz, mint egy halogén izzónak, csak nem kell olyan gyakran cserélni, mert fényesebb ugye nem lehet, a fényforrásunk továbbra is pontszerű.
Nem beszéltünk olyan problémákról, hogy a kettős spirál wolfram szál, a rázkódásokat kirugózza, amik érik, de az ónmentes forrasztás nem, annak egy idő után szájé van. Ezt persze el lehet húzni különböző rezgés elnyelő epoxival, de annak megint térfogat kell.Amúgy, azt nem értem, hogy az miért nem vált opcióvá, hogy, ha már ködlámpa helyére van retrofit LED-es, úgy az egész projektoros egység helyére legyen egy hivatalos alternatíva, amihez ugyan olyan átalakítási engedély, műbizonylat kötelező, mint egy fóliázáshoz, vagy szélvédő cseréhez, javításhoz. Nagyjából az összes gyártó ugyan azt a 4-5 felfogatás szabványú projektoros egységét rakta be a lámpába. (pontosabban amikor a Hellától, Osramtól) Optimálisabb vetítési kép lehetne, jobban eloszlatott fényintenzitás.
törlő:
Mikroszálas szövetből egy kis zsák a pálcikán, aminek a belső felén szivacs van, és ez van átitatva alkohollal. Ez a leggagyibb. Pont szenzortisztításra alkalmatlan, mert 1-2 szál mindig leválik, és néha csíkot is hagy, de erre, lámpát tisztítani, tökéletes.
[link] -
MC Pite
veterán
válasz
Xantomas #71381 üzenetére
Én nem szidtam, csak közöltem hogy nincs engedélyeztetve. Plusz megjegyeztem hogy ennek az eredménye hogy így 90%ban gagyit raknak be az emberek, mert nincs hivatalosan is jó. E két gyártónak beleférne az engedélyeztetés; szeretnék is, lobbiznak érte egy ideje.
A gagyi engedélyezését nem értem... A gagyi sosem fog engedélyt kapni, mert gagyi. Most semmire nincs engedély, és katasztrofális irányba tartunk. most nem kell hamisítani se emiatt (persze így is hamisítják pl Osramokat).
A jó lámpa alapkövetelmény (lenne), egyetértünk, a Picassoba ezért is vettem még 9 vagy 10 éves korában hozzá az új, gyári lámpákat. Nem TYC/Depot, ami szarra sem jó. Pedig 10 emberből 10 azt mondta hogy jó még ez a lámpám (szokás szerint izzó fölött mattult meg egy kicsit).
A projektor tisztítása nem rossz ötlet, csak jó célszerszámot kellene találni, pl ez a tisztító nem is tűnik rossznak. Hasonló mint a vatta, vagy valami puhább van rajta?
-
Xantomas
őstag
válasz
MC Pite #71379 üzenetére
Lehet szídni az itthoni rendszert, hogy minden veszélyes üzemi világítási rendszerhez, egész műszaki egységet érintő engedélyezés szükséges. De ha megvan az engedély, akkor lehet forgalmazni, beszerelni. A probléma azzal van, hogy az engedélyezési procedure rettentően drága, és csak nagyon rika esetben éri meg, lásd az Osram LED-es komplett lámpái Golfokba. Van piaci igény, és fizetőképes kereslet, meg is csinálták.
Nézd a jó oldalát. az USA-ban a mai napig nem lehet, még engedélyezéssel sem LED-es fényszóróval kihozni új autót, mert, az FMVSS-t ezen a téren nem frissítik, és kész. Nem mintha az ECE-vel nagyon sietnének, és igazodnának a fejlődéshez.
Sajnos a gépjárműipar már csak ilyen. Itt nagyon érvényesül a pillangó hatás. Ha beindul a gagyi engedélyezése, és gyártása, annak katasztrofális következménye lesz. Sajnos, ha engedélyezni fogják a retrofit LED-eket, akkor azokat hamisítani fogják, ahogy azt teszik a halogén izzókkal is.
Minap atomjaira szedtem én is az első lámpáimat, és minden egyes elemét megtisztítítottam, a terelő lemezt bedobtam galvánónozóba, mielőt megrendeltem volna az újakat. Ég és föld. Leginkább abban venni észre a difit, hogy arra a részre, ahova nem kellene, hogy világítson, tényleg nem világít, korom sötétség van, és oda, ahova kellene, szemre kétszer világosabb minden. (Eddig az volt, hogy amikor felkapcsoltam a refit, akkkor hatalmas világosság lett. Most csak annyit érezni, hogy ott, ahova nem világít a tompított, ott is ugyan olyan világos van.) A látótávolság is megnőtt. Ennek hatására állítani is kellett a fényszórón lefele, mert a szembejövőket vakította, holott, perpill Osram Ultra Life-okat használok, mert meguntam a 1,5 havonta izzócserét, pedig már próbáltam mindent (ha jár a motor, nekem ég a tompított, nem kapcsolom le városon belül sem). Ezek már bent vannak tavasz óta.
Aláírom, ha elmegy mellettem egy modern lámpával szerelt autó, látom a különbséget, nem is kicsit, de ez már olyan, hogy látok is vele.Pedig tényleg, az van, hogy a lámpán kívülről nézve nem látni semmi sérülést, mattulást, sárgulást, foncsorleválást. Annyi, hogy kicsit opálos a vetítőlecse. Most kb látni a lencse mikrolencséit.
Hogy miért szedtem szét? Gondoltam először, hogy a lencsét megtiszítítom DSLR szenzor tisztítóval, az izzófoglalaton keresztül benyúlva. Ez jött le róla pár húzás után. -
Csatravi
senior tag
válasz
rob210 #71376 üzenetére
Semmi gond, tudom hogy mindenki azt tesz fel amit akar.
Én csak azt írtam le, hogy mi a szabályos és mi nem. Azt is tudom hogy vannak logikátlan szabályok is az életben de míg az a szabály addig az a szabály. Aztán hogy kinek mekkora az ingerküszöbe arra, hogy ezen szabályokból, törvényekből mennyit és milyen mértékben hág át az legyen az ő ügye. Addig míg nem lesz az más ügye is. Onnantól kezdve akár igen kellemetlen is tud lenni a dolog.
A sünöket meg inkább nem minősíteném -
MC Pite
veterán
válasz
rob210 #71376 üzenetére
Ha nem vibrál, normálisan szórja a fényt, akkor jó is lehet. Csak a 95% egy fos amit boltba kapni még rendszám világításban is.
Én ezzel voltam műszakin, 4-5× állított meg vele rendőr, 2 hümmögés volt, ennyi: [link]
Nem azt mondom hogy ettől már szabad a gazda, de a nem vakítós, nem vibrálós, tényleg jól működősre úgy tűnik nem harapnak.
Más kérdés hogy 3 éve foglalkozok ezzel, tudom mitől jó a jó, mitől rossz a rossz, átlag juzer sem sem ismeri általában a szart.
Ezért is segítene sokat ha a jókat legalizálnák, de nem teszik. Addig segíthetne a magyar sajtó is (nemrég írtam a három nagynak), de jelenleg ők sem foglalkoznak ezzel, így napi szinten látok újabb és újabb pocsék fényforrásokat, legyen az féklámpa, rendszám világítás, vagy főfény. Épp ma készítettem egy szösszenetet képekkel, linkkel kollégáknak segédletnek a (főfény) ledvásárláshoz, de ez is csak az elmélet, gyakorlatban ki kell próbálni. -
harry
veterán
Nos hát igen elég gyatrán látszik a rendszám így, de végül is ez már másnak a baja (mert ha meg cserélném, ez elég egyértelműen látszana, hogy nem 'gyári', szóval inkább nem piszkálom). Belsőket megnézem.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Csatravi #71375 üzenetére
Ezzel én tökéletesen tisztában vagyok.
De az én rendszámtábla világításom nem szedhető szét. Így azt mond amit akar, nem tudja leellenőrizni.
;)
Azzal tisztában vagyok, hogy kötelezhet műszaki szemlére, de pont nem érdekel, sok rendőr kiszedett már sose kötöttek bele.
Ők is tudják, hogy sokkal jobban látszik a rendszám és hátrafelé illetve a forgalom többi résztvevőjét nem zavarja. -
Csatravi
senior tag
válasz
rob210 #71371 üzenetére
Nem azzal van a probléma ami hivatalosan van benne tehát gyári. Azzal van a probléma amit a gyártó hagyományos izzóval bocsájtott ki de ledre akarják cserélni. Belül lehet ezeket cserélgetni de a külsőket vagyis azokat amik az autó közlekedéséhez kellenek azokat nem.
Ezekbe tartoznak az első és hátsó fényszórók összes izzója, index, oldal index, féklámpa, tolatólámpa, ködlámpa, rendszámtábla megvilágítás. (talán nem hagytam ki semmit) Ha ebből bármelyik ledes gyárilag akkor abba lehet cserélni, ( ha az oda tervezett és engedélyezett fényforrás ! ) amúgy nem. -
MC Pite
veterán
válasz
rob210 #71372 üzenetére
Beltéren az enlített Osram izzók tök jók, világosabb és 4000K, szintén mindig megjegyzik. Csomiban is ez van, de kellene valami 4000K hosszú COB vagy egyéb megoldás két oldalra kalaptartó sín alá...
Rendszámtáblánál harapnak a ledre, korábbi féklámpában használtam, nem vették észre, most csak izzó van. Tolatólámpába most is ledet használok. -
harry
veterán
válasz
rob210 #71370 üzenetére
Köszi mindenkinek, igazából először a rendszámtábla kapcsán merült fel (igaz ezt pont kivetted a C5W mögül...?), de jó ötlet a beltér / csomagtér, és a led szalag is, ennek utánajárok.
Amit kicsit furcsállok, hogy ahogy látom a beltéri lámpából kétféle volt, az enyémhez W7W-t ír a könyv: link Lumenet-en autótípusra keresve (vagy végül is, bárhogy) nem is látok ilyet, csak W5W-t (ami annyiban jogos, hogy létezett ilyen lámpa is: link )
Ha már LED szalag: kell elé valamilyen előtétellenállás, vagy csak rákötötted valamelyik (meglévő lámpa?) 12v-os ágra?
Illetve most látom Lumenetnél is a LED-es álláspontot:
https://lumenet.hu/led-auto-izzo"Sajnos ez csak az utastéri lámpákra igaz, itt valóban élvezhetjük az új világítás előnyeit."
"Ezek után azt gondolhatnánk, hogy a retrofit LED-ek kitűnően használhatók pl. a parkoló vagy a rendszámvilágító lámpáknál is. Erről azonban elviekben mindenkit le kell beszélnünk, elsősorban a jogszabályi előírások miatt. Retrofit lámpát tilos használni parkoló lámpában, irányjelzőben, helyzetjelző vagy féklámpában, a jogellenes használat elvileg a forgalmi engedély bevonásával járhat. " -
-
MC Pite
veterán
Osram halogén 4000kelvines W5W izzója beltéri világításnak.
Ezen túl külön válik a legális, és az érdemes kicserélni. A jelzőfényeket, bentieket nem javaslom ledesíteni. Van gagyi, vacak, meg csapnivaló, különböző ársávban. Philips és osramnak van 1-2 normálisa, de sokezerért. Igaz, legalább pár hónapnál tovább bírják vibrálás és kiégés nélkül.
A főfénybe jó retrofit ledizzókat pl lumenetnél is kapni (egyéb helyeken általában világításra alkalmatlanok vannak) de ezek nem legálisak (de pl gagyixenonnal ellentétben tudnak jó vetítet képet produkálni).
Szerk: a tolatólámpába is jó Philips emelt fényerejű (+60)izzó átkúrás. [link] Hogy az értékelők (webshopban) milyen drogot fogyasztottak hogy fényesebbenk és fehérebbnek látták, nem tudom. Zárt helyen és a Meganeban is néztem, 0 különbség.
-
harry
veterán
Melyek azok az izzók, amiket lehet / érdemes esetleg LED-re cserélni? Tehát legális, és javít a láthatóságon / világításon / fogyasztáson?
Jelenleg ezek az izzók vannak (Megane1 facelift):
W5W: 5db (2 első helyzet, 1 féklámpa belül, 2 oldalsó irány)
PY21W: 4db (2 irány elöl, 2 irány hátul), narancssárga
P21W: 4db (2 tolatólámpa, 2 hátsó köd)
P21/5W: 2db (2 hátsó helyzetjelző/fék)
C5W: 5db? (2db rendszám hátul, 1db? Kesztyűtartó, 2db? Hátsó oldalsó)
W7W: 2db (belül, középső visszapillantónál)Meg persze az első lámpák, amiket úgy tudom nem lehet:
H1: 4db (2 távolsági, 2 első köd)
H7: 2db (2 tompított) -
Csatravi
senior tag
válasz
kalmanchris #71362 üzenetére
Szerintem akkor ilyen lesz az [kép]
Iskra 11.721.054. Vagy ennek a más márkájú megfelelője.
pld. BERU GN20 , FAE 74158 , MARELLI 062900084304. -
makszi
aktív tag
Sziasztok!
Van egy egy hónapos Renault Captur 1.33 Tce a családban, és 5000km nél szeretnék egy
extra olajcserét megejtetni valamelyik márkaszervizbe. Kérdésem hogy a fővárosban vagy Pest megyében van-e ajánlott megbízható Renault márkaszerviz?
Köszi -
MC Pite
veterán
válasz
Czimby #71353 üzenetére
Nem tudok.
A hideg motoron lévő öntöttvas blokk esetében a meghúzási nyomatékok: menetes átmérő 14, 12 mm = (25-35), (15-25) Nm.
Az alumíniumblokk esetében: 14, 12 mm = (25-30), (15-20) Nm.
Az én kulcsom 28Nm-től indul, így annyival szoktam.
Ha nincs nyomatékkulcsa az embernek, akkor hivatalosan alátétesnél ahogy elérte (hengerfej, tömítés, geyrtya összeér) még fél fordulatot kell fordítani a új gyertyánál, visszarakáskor csak egy negyedet. (Alátét nélkülinél 1/16-odot mindkét esetben).Rob, ez kellene az összefoglalóba
Na akkor trafóból valeo a gyári vagy sagem, ugyan az, ugyan olyan sz@r.
Berut, densot, hitachit érdemes venni.
1,4/2,3 párban kell cserélni -
Czimby
addikt
válasz
rob210 #71354 üzenetére
Köszönöm a kimerítő választ!
Még annyi lenne, hogy írtad párban kell cserélni, itt csak 1db trafo van, ilyen mint ez.
Valószínűleg másik típusra gondoltál, ugye? -
rob210
Topikgazda
válasz
Czimby #71353 üzenetére
Na akkor trafóból valeo a gyári vagy sagem, ugyan az, ugyan olyan sz@r.
A magneti sose volt gyári.
Berut, densot, hitachit érdemes venni.
1,4/2,3 párban kell cserélni.
Gyertyát mindenképpen cserélni kell ilyenkor.
Én a denso k20pru-t javaslom 0.85-0.9 a hézag és én mindig ellenőrzöm.
(elég egyszer nem megnézni)A nyomaték nálam 35Nm sose volt még vele baj.
-
MC Pite
veterán
válasz
Xantomas #71350 üzenetére
Korábbi autónál csináltam kerékcserénként, most M3 amire főként kíváncsi voltam/vagyok.
Elöl megnéztem a dobbetét/küszöb találkozását, de ott úgy látom nem áll meg a cucc (Picassomnál meg tudott). Aztán mást nem vettem észre, de szeretném kitakarítani amit csak kell (korábban márkaszervizbe hordták, 1024% hogy nem tették meg).
Haynes könyvbe is beférnének ilyenek szerintemCzimby: Apám mindig csekkolta, 95%ban NGK gyertyát használtunk, sose volt rossz. Én sose ellenőrzöm, még életben nem találkoztam gyárilag rossz hézaggal - meg szemre is megnézem a korábbihoz képest, ha gyanús, rámérek.
De itt azt szokták írni, hogy csekkolni kell. Én inkább azt emelném ki, hogy nyomatékra húzzuk, sőt, igazából nyomaték plusz szög, és más újonnan és ellenőrzéskor. -
Xantomas
őstag
válasz
Nordik #71337 üzenetére
Én kábelbehúzóval szoktam takarítani. Pont átmegy, és nincs az, mint a csövekkel, hogy elakad. Ha pedig már átment a behúzó a csövön, akkor mehet utána egy adag víz, akár slagból, akár egy flakonból.
(#71342) MC Pite: M2-nél biztos hogy van ilyesmi. Anno oldalanként egy vödör száradt földet szedtem ki a kerékjárati burkolat alól, de annyira tele volt, hogy még az első kerékjárati ív hangszigetelője mögött is volt egy jó adaggal ("zacskó", ami PU habbal van töltve, hogy kitöltse a teret, és megszünteti a kongást) Hátul ugyan ez, de mivel a hátsó kerékjárat csak félig van burkolva, ott csak a küszöb felöli oldalban áll meg a sár.
Szerintem idényenként egyszer-kétszer érdemes leszedni, kimosni, jobb a békesség.
-
Czimby
addikt
Sziasztok!
Clio 3 2008 1.2(nagyonsiet) a beteg.
Misfire van az 1-es hengernél.
Magneti Marelli a trafó(gondolom gyári még).
Külföldi fórumok alapján elég gyakran meghalnak a trafók.
Van valami tapasztalat, hogy mi az ajánlott márka csere esetén?
Gondolom érdemes trafó + kábel + gyertyát is cserélni.
Eddig csak be-be dobta a hibakódot, pár napja meg akartuk nézni mi a helyzet a gyertyával(rájöttünk hogy nem egy elterjed méretű gyertyakulcs kell hozzá) így a pipa le majd vissza után annyiban is maradt a dolog.
Na de azóta a kocsi zabálja a benyát...
Ma újra diagra dugjuk meglátjuk esetleg lett e közben lambda baja is vagy csak a gyújtás halt le teljesen. -
Csatravi
senior tag
válasz
kalmanchris #71344 üzenetére
Menetesen van rögzítve az elektromos csatlakozása vagy csak rápattintós mint a motor izzítógyertya gyertyapipánál ?
[link] -
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #71345 üzenetére
Mert egy zseni
-
kalmanchris
tag
Sziasztok!
Laguna 2 F9Q 1.9 dci 88kW
DF017 Előfűtés hibakód, az egyik hűtővíz melegítő gyertya zárlatos. Tudtok cikkszámot, elérhetőséget adni a gyertyáról, mert eddig sehol nem találok. -
rob210
Topikgazda
válasz
MC Pite #71342 üzenetére
Persze minden autónál van nem csak renaultnál.
A vag topikban pont nem rég tette fel az egyik srác, hogy mennyire tele volt már a küszöb termőfölddel, nem vicc.
Szóval az eső elvezetőket érdemes évente egyszer kitakarítani.
Sok bosszúságot tud okozni.
Meg az ablaktörlőket sem árt leszedni időnként akkor nem rohad rá, úgy a tengelyre. hogy amikor gáz van 2 napig csak áztatom a rohadt grafitos rozsdaoldóval. -
LamerGyuri
senior tag
válasz
Csatravi #71340 üzenetére
Hm...ezeket jó tudni. Egy jó 1,5 éve hentereg egy ilyen hardver a fiókomban, élő diagon kívül nem csináltam vele mást, mert mondom, úgyse jó többre a Renault-hoz. Akkor csak a szoftveres résznek nem jártam utána.
Na nem baj, akkor a Clip mellett ezzel is bohóckodok itthon néha. -
Csatravi
senior tag
válasz
gixxergabi #71311 üzenetére
Az hogy a chip ez a verzió még kevés ahhoz hogy megfelelően működjön a renaultnál. Nagyon lényeges de kevés. A szoftververziónak nem szabad 2 -2.1- 2.2-nek lennie mert akkor az alap parancskészletet kiritkítják a ferdeszeműek hogy beleférjen a tárolóba a magasabb verzió parancskészlete. Az sem árt ha az eredeti tervezés szerint a nyomtatott áramkör a 4Mhz-s oscillátort tartalmazza. Persze kell hozzá még a PyRen , PyClip vagy DDT szoftver is.
-
Nordik
őstag
válasz
LamerGyuri #71334 üzenetére
Tavaly én is kitakarítottam, most a bal oldali újra eldugult. Jobb oldalon szépen lefolyik. Ez meg a kisebbik rossz. A bal oldaliba van egy törés sokkal könnyebben megáll benne a kosz.
Mi a jó módszer egyébként a takarításra? Én tavaly egy vékony csövet dugtam le neki.
-
rob210
Topikgazda
válasz
LamerGyuri #71334 üzenetére
Takarítani és szerelni fogsz
A dupla tűzfalban megállt a víz és a kábelátvezetésnél beszivárog.
Ahogy az előttem szóló jelezte wcpumpa és lefolyó tisztítás
Ilyenkor már jó meló, mert könnyen törik minden műanyag. -
bobooo
addikt
válasz
LamerGyuri #71334 üzenetére
Szélvédő alatti lefolyók eldugultak és befolyt a beltérbe. Dobbetétet arrébb tolni vagy ablaktörlő le és alatta van a lefolyó. Vagy az ajtó lefolyójából is folyhat még, de szerintem szélvédő alatti inkább
-
LamerGyuri
senior tag
A vezetőoldalon a filcszőnyeg alatt tocsog a víz
kicsit kiborultam
Mondom, téliesítek: téli szett fel, szőnyegek gumira kicserél, közben valamiért rátenyereltem a padlóra; szörcs-cupp, kézfej tiszta víz. Wattafakk?
Ötlet valakinek, hol-honnan jön be?
Nem hűtővíz, mert színtelen, szagtalan. -
atosan
veterán
válasz
gixxergabi #71331 üzenetére
Ha jól látom ebben sincs a Megane 1/2. Tudna valaki olyat ami azzal kompatibilis. Tudok laptopot szerezni, de legjobb volna androidra.
-
gixxergabi
senior tag
válasz
MC Pite #71327 üzenetére
Nézd meg a Pyren-t (akár csak demo módban indítva), a gyári CLIP 184 bázissal van csinálva és legalább magyar.
Pár dolog nem működik benne, de a légtelenítés működne, kényszer regenerációt is lehetne elinditani, minden kis bizbasz kapcsolót-szelepet villogtatni, tesztelni.
Ilyet is csináltam: [kép] mikor azt hittem kevés a töltésem, de ugye ez már magának szabályozza... -
MC Pite
veterán
válasz
gixxergabi #71309 üzenetére
Igen, a vegyes nyelvezet és hogy szinte vakon keresem a funkciókat némileg csökkenteni szokta a kedvem. Pyren még nincs fenn. Az lenne a tuti ha rátalálok hogy y-x rész tényleg azt csinálja, akkor nyugodtan nekiállok, egyébként én is picit tartok attól hogy a fékelektronikával játszak.
Atosan: Idáig régebbi autóknál fékpumpálással küldtük ki, nem fecskendővel szívtuk, minél jobban kimenjen a dzsuva.
-
Xantomas
őstag
válasz
rob210 #71321 üzenetére
Na jó, azért tegyük hozzá, hogy a youtube videók alapján is reneszánszukat élik a “körbepakolom újságpapírral, majd leködölöm” festőművészek, szóval ne csodálkozzunk.
off: biztosítós ügyben van új fejlemény? Én most tartok lassan 2 hónapnál, de a mabisz szerint ők nem tehetnek semmit.
-
rob210
Topikgazda
válasz
gixxergabi #71311 üzenetére
Az nem egyszerű azt homokszóratni kell.
Én szvsz utálom a festett nyergeket, több esetben is okozott már gondot.
Az persze hozzá tartozik az igazsághoz, hogy mind házi piktor volt. ;) -
LamerGyuri
senior tag
válasz
gergo5991 #71317 üzenetére
A színe nagyon bejövős
Drága kenyér....majdnem elsírtam magam...hát hogy van már odaköpve hátul az a rendszámtáblatartó
Na ezért (is) művelem azt a Talicsommal, amit: nekem ne jöjjön már szembe minden sarkon az autóm.
Ahogy elnézem, új autónál már a márkajelzésnek sem kell stimmelni, hogy találkozzak magammal
Egyébként melyik volt előbb? Ki másolt kit? -
Atyus77
csendes tag
Üdv. urak.
2003-as Kangoo 1,5 dízellel kapcsolatban van egy kis problémám .
A gyújtás ráadása után kialszik az olajnyomás kijelző lámpa,..tehát még az önindítózás előtt.
Mi okozhat ilyen hibát,merre induljak el ? -
shifty!
senior tag
Kíváncsi lennék a tapasztalatokra: Érdemes-e benzines Scenic 2.generációt, 2005-2007 körülről venni? Mik a betegségei? Valószínűleg az 1.6-os benzinest favorizálnám, max. egy 2.0-t. Édesanyámnak, városba rohangálósnak / néha vidékre rokonokhoz utazósnak, 3 gyerek mellé keresem az Espace IV 2.0 dCi helyére.
-
atosan
veterán
Hali mindenki,
Fékolaj csere. Nekem még az a módszer van meg, mikor autó felemel, a fékeknél a légtelenítőre megfelelő tömlő rátesz jó nagy fecskendővel, az egyik ember szívja a folyadékot a másik utántölti a tartályt.
A hozzászólásokból nézve ez itt egyszerűbbnek tűnik és egy emberesnek. Mi is a menete pontosan?
Megane 1/2 kombi, 2000 év, 1,6 79 kw -
rob210
Topikgazda
válasz
gixxergabi #71309 üzenetére
Ha azt akarod, hogy ki is mossa a nyergekből a koszt akkor igen kell egy liter.
A nyergeknél gyűlik össze a mocsok ugyanis.
Ezt a ddt elkezdem tanulmányozni jobban, ha ez ennyi mindent tud.
Mert a softwarem megvan egy elm meg 3-4ezer forint. -
gixxergabi
senior tag
válasz
MC Pite #71305 üzenetére
Bal első, bal hátsó, jobb első, jobb hátsó kerék légtelenítése benne van Pyren-ben is.
DDT4all-ban meg az ABS ecu-nál a Controle hidraulique alatt (ott van külön a "pompe" is a kerekek mellett) lehet de mivel az a rész francia nem értem
Én is megakartam most téli kerékre váltáskor csinálni a fékfolyadékcserét is, de Rob azt írta vkinek hogy kell egy liter fékfolyadék (annyi már nincs) meg a kedvem is elment, majd tavasszal...
Na meg most már megvárom, hogy te megcsináld és visszajelezz -
-
válasz
rob210 #71300 üzenetére
A ház: [link]
A tengely: [link] [link] [link]
A kettő együtt: [link] Ez az a pozíció, ahogy a kar alaphelyzetben van.
A legfőbb hiba igazából az, hogy amikor felfelé töröl, akkor jó, de mikor visszamegy alaphelyzetbe, akkor marad egy vízfilm a szélvédőn, ami 1-2 másodperc alatt eltűnik, de baromi zavaró, és nem is túl biztonságos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Linux kezdőknek
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Windows 11
- DOOM - The Dark Ages
- Kiszáll az optikai meghajtók piacáról a Pioneer
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 25
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A04 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
- Vásárold meg most a Zalman T7-et, és élvezd a minőséget!
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P73 - i7-9750H I 32GB I 256SSD I 4K I Nvidia 4GB I W11 I Cam I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest